Valami Amerika 2. (2008) ☆ 👁

(Herendi Gábor)

magyar krimi, szerelmi történet, vígjáték

3,3
★★★☆☆
689 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2018-01-16 13:11:12 ChrisAdam (2) #110

Messze nem éri el az első rész színvonalát, míg az egyenletes tempóban és minőségben halad a vége felé, ez úton-útfélen megbotlik, egy viszonylag jó kezdés után rettenetes unalomba fullad, teljesen szétesik, konkrétan semmi se működik, aminek kéne működnie és csak a szintén valamirevaló finálé tudja megmenteni a kettestől. A harmadik rész a trailert látva ezt is alulmúlja majd. 40%

2016-11-25 11:55:48 Dezsmant (4) #109

Elmarad az egytől, de megvan a hangulata a filmnek, jó lett.

2016-01-05 16:51:49 Calavera (?) #108

az egész csakis Tompos Kátya miatt nézhető, ezen kívül kuka
az 1, na az jó valóban

2015-10-30 07:21:18 tomasso (2) #107

Valamivel talán jobb, mint az első. Viszont azt nem nagyon értem, miért viselkedik mindegyik szereplő úgy, mint egy tizenéves csitri.

2015-03-01 01:07:19 Jereváni Rádió (4) #106

Az első film olyan tipikus egynek elmegy, közepes volt, viszont ez a második: kellemes csalódás. Már azt hittem, hogy ez a rettenet gagyi vonulat lesz (az első 10 percben tényleg az a poén, hogy a filmbéli Ákosnak nem áll fel?), de aztán a sztori beindul, a poénok a helyükön vannak, és az új szereplők pedig jót tettek a filmnek: Csuja Imre nagyszerű, Tompos Kátya remek volt. Örülök, hogy nem egy az egyben ismételték meg az első filmet (mint az Üvegtigrisnél), a sztorin kívül vannak finom utalások az első filmre, de sikerült szintet lépniük az alkotóknak. Közel sem hibátlan film a VA2., de kellemes meglepetés lett a számomra. A stáblista alatti szponzor reklámbetétekért külön piros pont!

2012-05-19 10:49:58 Henriett (4) #105

Kedves,szórakoztató vígjáték Nekem tetszett.

2012-04-20 22:27:46 Olórin (3) #104

A sztorija feszesebb, összeszedettebb, mint az elsőé, viszont a karakterei kevésbé, többen (Hujber, Szervét) csak kallódnak a kulisszák között. Ezért összességében nem ér fel az elődhöz, de még mindig vicces, lendületes és szórakoztató, úgyhogy tőlem Herendiék csinálhatnak még 10 ilyet is, ha tartják ezt a színvonalat.

2011-11-24 18:06:28 bruce (5) #103

Másodjára még jobban ütött.Csuja Imre fantasztikus csak úgy mint a testőrsége, rég nevettem ilyen jót.Nálam veri az elsőt humorban és sztoriban is.

2010-12-22 23:17:41 Bruce94 (4) #102

Hát, jobb mint az első. Nem egy nagy film, viszont aki jól akar szórakozni egy magyar filmen, annak ajánlom. AA színészek elég felemássak: Pindroch Csaba szerintem óriásit ripacskodik, Szabó Győző is elég közepes. Hujbert birom, a női szereplőkkel nincs különösebb baj. Oroszlán Szonja sem volt olyan idegesítő, mint az első részben. Szervét Tibor telitalálat. A legjobb alakítások szerintem Csuja Imre, és Faragó András [Mónika Sándor :)] nevéhez fűződnek. Utóbbi színpadi fellépése a legnagyobb jelenet. A Büdös várost én is szivesen megnézném. Az East West jelenetek jól sikerűltek.
A stáblista alatti SEGGNYALÁST viszont hanyagolni kellett volna.
Összeségében: Valami Amerika 10/7
Valami Amerika2 10/8

2010-12-20 07:04:04 paradox (2) #101

tegnap kapott még egy esélyt,de ezt inkább hagyjuk,szokásos magyar kliséken alapuló lapos sztori tipikus magyar lúzerekkel,rossz...nagyon rossz,mint az elmúlt közel egy évtized hasonszőrű magyar vígjátékai,ha nullás lenne a legkisebb osztályzat akkor ez bizony elégtelen lenne,így szimplán "csak" rossz-pocsék

2009-12-26 13:17:14 terika (2) #100

Tegnap volt szerencsém megnézni ezt a filmet. Én abszolút jól szórakoztam rajta. Végig olvastam az itt lévő kommenteket, vitákat...ez is érdekes volt. Magam részéről a film tökéletesen kikapcsolt, voltak túlzások benne meg minden, de abszolút szórakoztató volt.
Mellesleg azt a Bűnös várost megnéztem volna...:)

2009-12-06 21:59:28 Zalaba Ferenc (2) #99

a BULLETS OVER BROADWAY pofátlan lenyúlása.

2009-10-17 13:34:56 van zan (3) #98

A film nem valami jó (egy két poéntól eltekintve) de a végén a támogatók reklámozása... ..na azon feküdtem.

2009-09-30 17:45:12 Sántha Orsolya (5) #97

Nekem sokkal jobban tetszett, mint az első rész, pedig azt is bírtam.

2009-07-18 21:58:12 dido (4) #96

Mi ez a sok rossz kritika? Ez egy nagyon is szórakoztató vígjáték a maga magyarországi szintjén. Rengeteg jó poén van benne.

Legyetek szívesek megnézni a Papírkutyák-kat, azután majd megtanuljátok értékelni! :)

2009-07-17 15:12:43 puttancsospeti (1) #95

Én az elsőt is rühellem és ezt is. Asszem nem lesz ez másképpen a harmadik vagy a háromszázharmincharmadik rész esetében sem.

2009-07-17 14:46:02 bruce (5) #94

Abszolút kellemes csalódás kiválló szinészekkel és hatatlmas poénokkal.Sztem az utóbbi idők egyik legjobb magyar vígjátéka.

2009-05-30 13:28:57 Dió (2) #93

A színészek itt-ott legnagyobb meglepetésemre tényleg nem voltak rosszak (Tompos Kátya nevét én is megjegyeztem, Ónódi Eszterbe pedig bele kell szeretni, és Lucia Brawley is jó), de még mindig nem értem, ezeket a betétdalokat hogyan lehetne elviselni... és újfent nem értem, hogy poénok terén miről beszél a nagy többség, mert a beszólások 70%-a már minden olyan embernek ismert lehet, aki akár egy vicctopikba is beletenyerelt mostanában, helyzetkomikumokból eredő poén meg vagy nem volt vagy csak bazi irreális és átélhetetlen volt mind.

2009-05-30 12:51:34 Semprini (3) #92

Hát nekem az első rész abszolút nem tetszett, rosszul voltam a karakterektől meg attól, hogy a felét olvasni kellett a sok angol rizsa miatt, úgyhogy a második részt meg se akartam nézni. Aztán mégis megnéztem és ha nem is váltotta meg a világot, de jól szórakoztam. Míg az első részen el se nagyon mosolyodtam, itt jóízűeket tudtam nevetni a poénokon, amiből elég sok volt. A régi szereplők ugyanazok, de itt valahogy rokonszenvesebbek voltak, és jók az új karakterek is: Csuja 'Ízirájder' Imre mint gengszterfőnök, Faragó 'Gyúrunkvaze' András mint "Mónika", a Lolából megismert Lucia Brawley mint erotomán koreográfus és a kicsit Zooey Deschanelre emlékeztető Tompos Kátya, mint szépreményű színészpalánta. A dalok nem rosszak, bár volt kettő ami nem igazán tetszett, de így se rossz az arány, a sztori meg bár tényleg enyhén irreális, mégis szerethetőbb, mint az első részé - talán a botcsinálta színházi miliő teszi. (Sokakkal ellentétben nekem Koltai filmjei közül is jobban tetszett a Szamba mint a sose halunk meg - hasonló okokból.)
Szóval nekem sokkal jobban bejött ez a rész, talán ennek fényében az első is jobban fog tetszeni, ha egyszer majd újranézem.
10/6,5

2009-05-30 12:15:26 Dió (2) #91

Nekem is nagy csalódás, már régóta meg akarom nézni, de ha tudom, hogy ilyen ízetlen-esetlen kis filmecske, nem töröm magam ennyire.
Tipikus mai magyar film, ami annak minden típushibájától erősen szenved: fájóan életszerűtlen elemektől hemzsegő karakterek és (ebből fakadóan is) totál távoli és átélhetetlen sztori, borzasztó juventus rádiós slágerbetétdalok, ütősnek szánt de rég lejárt beszólások, és ha ez még nem lenne elég... a végével kapcsolatban Vvega 28-as hsz-ával értek egyet: minden határon túlmennek ezzel a pofátlan és undorító szponzor-felvonultatóval, ilyet is csak magyarok tudnak, szánalmas! Bár jól indult a film, az elején még voltak aranyos dolgok, de aztán jöttek a problémák, és az, hogy egy rész kivételével ("nem fog nagyot csattanni") egyszer sem tudtak belőlem nevetést kicsikarni, meg hogy aztán már csak a végét vártam, túl sok jót nem jelentettek.
Pont tegnap néztem meg sokadszorra minden idők legjobb vígjátékát, a groundhog dayt, és azon gondolkoztam, hogy szerintem pont elég a két kezem az azóta látott, igazán jó vígjátékok megszámolásához... sajnálatos, hogy pont a magyaroktól vártam a megváltást.

2009-05-27 23:21:32 puttancsospeti (1) #90

Linkeld nyugodtan. :-)

előzmény: VVega (#89)

2009-05-27 23:09:07 VVega (2) #89

Ha linkelem, az reklám? :)

előzmény: puttancsospeti (#88)

2009-05-27 23:06:48 puttancsospeti (1) #88

Inkább racionális, vagy reális.

előzmény: VVega (#87)

2009-05-27 23:05:57 VVega (2) #87

Negatív.

előzmény: Cesare Gonzago (#81)

2009-05-27 23:04:30 limupei (?) #86

Cohen=Coen

És próbáljuk meg minimumra csökkenteni az offok számát. Köszi!

2009-05-27 23:03:45 Cesare Gonzago (4) #85

A legkiválóbb jellemzés: direkten nyünyükés egy picit.

előzmény: puttancsospeti (#83)

2009-05-27 23:03:34 puttancsospeti (1) #84

"...a nevetés az szinte kizárt :D"

Sírás lesz a vége! :D

előzmény: VVega (#82)

2009-05-27 23:02:45 puttancsospeti (1) #83

Az Amélie jópofa film bár Tatou nekem amolyan mesterséges pacsirta. Ebben a filmben is olyan megkonstruáltan, direkten nyünyükés egy picit. De azért aranyos.

előzmény: Cesare Gonzago (#81)

2009-05-27 23:02:15 VVega (2) #82

Ál vígjáték. Tökéletes jelző a filmre, mert a nevetés az szinte kizárt :D

előzmény: Livcsy (#79)

2009-05-27 23:01:05 Cesare Gonzago (4) #81

Bizony, Livcsy, látnod kell őket! Az Amélie kevésbé problémás, de a Cohen-fivérek remekműve beszerezhetetlen.

előzmény: Livcsy (#79)

2009-05-27 23:00:37 puttancsospeti (1) #80

"Dehogy! Ennyire nem "véres" a dolog."

Mert még a tojásban vagytok! De majd ha eljő az idő! Minden születés véres!
:D

előzmény: Cesare Gonzago (#77)

2009-05-27 22:59:04 Livcsy (5) #79

Amélie csodálatos élete; Az ember, aki ott se volt...- jajj ezek megint olyanok, amiket látnom kéne :( és örülök, hogy nem gúny volt, bár a lelkem mélyén végig tudtam :)

Peti örökre a gyűlölők oldalán marad; ez abban a pillanatban eldőlt, amikor a V.A.-ra azt mondta: Nem bírom az ilyen trendi műanyag ál vígjátékokat! Ne félj, VVega :)

előzmény: Cesare Gonzago (#73)

2009-05-27 22:56:55 puttancsospeti (1) #78

"Kizárt, hogy megtérjen."

Putter Péter megátalkodott a bűnben! Átkozott legyen fektében, álltában, ültében, ébren és álmában! :DDD

Ahogy a klasszikus penzum szól! :DDD

előzmény: Cesare Gonzago (#76)

2009-05-27 22:54:01 Cesare Gonzago (4) #77

Dehogy! Ennyire nem "véres" a dolog.

előzmény: puttancsospeti (#75)

2009-05-27 22:53:39 Cesare Gonzago (4) #76

Kizárt, hogy megtérjen.

előzmény: VVega (#74)

2009-05-27 22:52:33 puttancsospeti (1) #75

"Egyébként valóban kakukktojások vagyunk"

Csak nehogy derék kakukkfiókaként kilökdössetek minket a fészekből a végén! :DDD

előzmény: Cesare Gonzago (#73)

2009-05-27 22:52:25 VVega (2) #74

Igazából én és Péter vagyunk a kakukktojások :D
Bár ő még lehet, hogy "megtér" :D

előzmény: Livcsy (#71)

2009-05-27 22:51:41 Cesare Gonzago (4) #73

Megtisztelő, hogy egy polcon lehetek veled, Livcsy - és ezúttal sem gúnyolódom. :)

Egyébként valóban kakukktojások vagyunk. Nekem az első rész is tetszett, kellemes emlékek fűznek hozzá. 2002-ben gyakran jártam a Puskinba, azon a tavaszony nagyon jó filmek futottak: Valami Amerika; Amélie csodálatos élete; Az ember, aki ott se volt...

előzmény: Livcsy (#71)

2009-05-27 22:50:37 puttancsospeti (1) #72

"180 szavazat
átlaga:
3,59"


Ez azért nem oly rossz arány.

2009-05-27 22:47:41 Livcsy (5) #71

igazából... mi vagyunk a kakukktojások Cesare-val, -ha meg nem sértem véle, hogy magammal egy kalap alá veszem:)- mert lényegében mindenki lehordta a filmet és gondoltam, elmondom, hogy nekem bejött. azért tértem be ide azon a csendes esti órán, hogy szaporítsam a V.A.-kedvelő véleménynyilvánítók táborát
de természetesen VVega véleményét és másokét is tiszteletben tartom :)

előzmény: puttancsospeti (#69)

2009-05-27 22:46:25 VVega (2) #70

Ez eddig is így volt :)
Iszonyatos folytatás, mely görcsösen próbálja
újra eladni az első részt, annak minden szereplőjét visszarángatva, mert semmi kreativitás sem szorult az alkotókba. És még csak nem is vicces. A zenéje is béna.

előzmény: puttancsospeti (#69)

2009-05-27 22:42:39 puttancsospeti (1) #69

Na végre valaki, aki egyetért...

előzmény: VVega (#68)

2009-05-27 22:41:30 VVega (2) #68

Dehogy szórakoztat. A vége felé már durván szenvedtem rajta :D

előzmény: Livcsy (#48)

2009-05-27 22:37:46 Cesare Gonzago (4) #67

Itt igen. Visszafogta magát.

előzmény: Livcsy (#65)

2009-05-27 22:35:29 puttancsospeti (1) #66

Üvegtigris.

Háromszor ültem neki. Háromstzor aludtam el.

Három a magyar igazság! Egy a ráadás! :D

Még egyszer meg kell próbálnom... :D

előzmény: Cesare Gonzago (#64)

2009-05-27 22:34:29 Livcsy (5) #65

ehh, azt már nem tudtam elviselni...mármint az Üvegtigrist. amúgy itt kellemesen csalódtam benne, tökéletes volt szerintem

de legalább a miénk. :D - így igaz!

előzmény: Cesare Gonzago (#64)

2009-05-27 22:32:41 Cesare Gonzago (4) #64

Én Csuja Imre szerepeltetésétől féltem. Az őszemélye a suttyóhumor és a parlagi barbárság garanciája - lásd: Üvegtigris.

előzmény: Livcsy (#63)

2009-05-27 22:30:59 Livcsy (5) #63

tudod, mennyire hiányzott ez már nekem? :) el tudom képzelni :)

harmadikat azért már nem kéne... a másodiktól így kirázott a hideg először...
még a végén a Rómeó és Júliát is feldolgozzák...:D

előzmény: Cesare Gonzago (#60)

2009-05-27 22:29:45 puttancsospeti (1) #62

Egy kis csendes költői derű! Irónia... Ezen a balzsamos késő tavaszi éjen... :D

előzmény: Livcsy (#58)

2009-05-27 22:29:20 Cesare Gonzago (4) #61

Trendinek trendi, műanyagnak műanyag - abból is a fröccsöntött - de legalább a miénk. :D

előzmény: puttancsospeti (#59)

2009-05-27 22:28:39 Cesare Gonzago (4) #60

A csendes esti vita - tudod, mennyire hiányzott ez már nekem? :)

Amúgy a csattanó legfőbb rendeltetése az, hogy kaput nyit a harmadik résznek... :)

előzmény: Livcsy (#58)

2009-05-27 22:27:46 puttancsospeti (1) #59

Nem bírom az ilyen trendi műanyag ál vígjátékokat!
Ez van! :-)

2009-05-27 22:26:13 Livcsy (5) #58

Össze sem hasonlítható a két film csattanója. - az alkotók úgy tálalták a másodikét, hogy azt mindenképpen vessük össze az elsőjével. én legalábbis rögtön ezt tettem, mert hasonlóképp volt megkoreografálva :) de tévedni és megvezettetni emberi dolog :)

Az Örök Kétkedés Kárhozatára Ítélt Cesare (tetszik!)

PP: pedig úgy tűnt, hogy rám céloztál :) mindegy, nem lettem razdraz, azt éreznéd :D
csak tetszik a csendes esti vita :)

előzmény: Cesare Gonzago (#57)

2009-05-27 22:20:33 Cesare Gonzago (4) #57

"...bár az elsőnek a vége nagyobbat üt, mint a másodiké..."

Össze sem hasonlítható a két film csattanója. A második rész becsületes folytatás, némi alkotói fáradtság azonban tetten érhető rajta.

előzmény: Livcsy (#53)

2009-05-27 22:19:37 Cesare Gonzago (4) #56

Nem bizony... Örök kételkedés kárhozatára ítéltettem.

előzmény: Livcsy (#54)

2009-05-27 22:18:15 puttancsospeti (1) #55

Dehogy Te!!! Jézusom!!!
Nehogy már razdraz legyél! A film szekírozott engem!!

Jaj Istenem! Mindenki sértődékeny...

előzmény: Livcsy (#53)

2009-05-27 22:17:06 Livcsy (5) #54

ami nálad nagy szó! Téged nem olyan könnyű meggyőzni, mint engem :)

előzmény: Cesare Gonzago (#52)

2009-05-27 22:16:24 Livcsy (5) #53

ki? én?
most mondhatnám, hogy túl nagyra értékeled a jelentőségedet a hozzászólásomban, de az nem lenne teljesen igaz; ez Neked is szólt :)

az általános igazság pedig az, hogy bírom a Valami Amerikát; tetszik a történetvezetése, bár az elsőnek a vége nagyobbat üt, mint a másodiké.
Ezek a filmek nekem mindig kellemes kikapcsolódást nyújtanak, ennyi :) lehet, hogy sekélyes vagyok? felvállalom, na. elég fura az ízlésem :)

előzmény: puttancsospeti (#49)

2009-05-27 22:15:24 Cesare Gonzago (4) #52

Ne legyünk telhetetlenek, kérem... Nem tettem olyan magasra a lécet, mint szoktam. Ellátogattam egy mozgóképszínházba még tavaly decemberben, megnéztem, és némileg elnyerte fenemód kényes tetszésemet.

2009-05-27 22:14:08 puttancsospeti (1) #51

Szimpla. Annyi bizonyos.

előzmény: Cesare Gonzago (#50)

2009-05-27 22:13:22 Cesare Gonzago (4) #50

Szimplán jó.

előzmény: Livcsy (#48)

2009-05-27 22:09:54 puttancsospeti (1) #49

Engem szekíroz! :-)

előzmény: Livcsy (#48)

2009-05-27 22:09:26 Livcsy (5) #48

lehet, hogy közepes, de amire ki lett találva, azt maximálisan teljesíti szerintem: szórakoztat :)

előzmény: kezdetektől (#47)

2009-05-27 18:29:15 kezdetektől (?) #47

Nem, azért annyira nem rossz, hogy annyira lemenjeni, ez egy totálisan közepes film, csakúgy, mint az első rész :D

2009-05-27 18:27:18 puttancsospeti (1) #46

Fog az még lejjebb is csusszanni! :D

előzmény: VVega (#45)

2009-05-27 18:25:44 VVega (2) #45

Ez ám a változás :D
10/9-ről 5-6 pontra. De megy ez még lejjebb is :D

előzmény: kezdetektől (#33)

2009-05-27 18:12:45 puttancsospeti (1) #44

mélyhipnopédia

Most különösen jól jönne! :D

előzmény: Livcsy (#43)

2009-05-27 18:11:45 Livcsy (5) #43

Alex bajára volt megoldás... biztos vagyok benne, hogy a tiedre is lenne!
mélyhipnopédia

előzmény: puttancsospeti (#42)

2009-05-27 18:06:56 puttancsospeti (1) #42

Vaskosan. Ahogy Alexünk kiáltozta: "Kapcsolják ki! Kapcsolják ki! Kapcsolják ki! Grjáznüj, vonnüj, brjácsnüjök!!!" :DDD

előzmény: Livcsy (#41)

2009-05-27 18:05:43 Livcsy (5) #41

ugyan már... mi bajod a Valami Amerikával? Ludovico-kategória? ;)

előzmény: puttancsospeti (#39)

2009-05-27 18:02:50 puttancsospeti (1) #40

büntetések

2009-05-27 18:02:36 puttancsospeti (1) #39

De a Valami Amerika nekem a büntetésak büntetése! Pláne a Bon Bon! :DDD

előzmény: Livcsy (#38)

2009-05-27 18:01:42 Livcsy (5) #38

ezt most miért mondod? megijesztesz... inkább 10 East West, mint egy Mamma Mia ;)

előzmény: puttancsospeti (#37)

2009-05-27 18:00:05 puttancsospeti (1) #37

Livcsy ez fájt! Ah! :D

előzmény: Livcsy (#35)

2009-05-27 17:56:14 Livcsy (5) #36

-E

2009-05-27 17:55:44 Livcsy (5) #35

szerintem legalább olyan jó, mint az első! imádom :) a dalbetétek, a sztori, fantasztikus!

EAST WESETet mindenkinek!!!!! :)

2009-04-18 01:49:04 kezdetektől (?) #34

Am a végén a reklámok pont tetszettek, jó ötletnek tartom, tartottam.

2009-04-18 01:48:01 kezdetektől (?) #33

Hát újra néztem DVD-n, és nem jó film, néhol vicces, sőt sok helyen, de rengeteg jobb vígjáték van nála, szóval már csak 3-as

2009-04-09 23:56:18 whiteman 01 (2) #32

Szerintem sem voltak viccesek, de attól még poénnak szánták.

előzmény: VVega (#30)

2009-04-09 23:55:07 Leslie (4) #31

Kinek mi vicces, ez már ízlés dolga.
De az, hogy a végére kerültek, és nem bele a filmbe, az jó. Támogatók nélkül meg nem nagyon lennének filmek.

előzmény: VVega (#30)

2009-04-09 23:51:20 VVega (2) #30

Legalább olyan viccesek voltak, mint maga a film ;)
És ugyan hogy lenne már olyan, mint a bakiparádé? Szerintem ez még annál is cikibb, mint amikor csak simán lefutnak a végén a támogatók.

előzmény: Leslie (#29)

2009-04-09 23:13:04 Leslie (4) #29

"ekkora elkurvulást én még nem láttam"

Itt a stáblista alatti reklámokra gondolsz? Azt nyilván nem kell komolyan venni, hanem poénnak szánták.

"Láttatok már hasonlót"

Nem, és pont ez volt benne az újszerű és jó. Eddig csak olyat láttam, hogy undorító módon beleteszik a filmbe a reklámokat (álá Sas Tomi), hogy rontsák a filmélményt, olyat még nem, hogy a végére teszik és ilyen poénosan.
Amúgy pl amerikai vígjátékok végén szokott lenni bakiparádé. Ez kb olyan.

2009-04-09 22:42:05 VVega (2) #28

Hát ez valami elképesztően unalmas egy fertelem volt. A színészek bénák, a konfliktusok még egy brazil szappanoperában sem állnák meg a helyüket, ráadásul szinte végig ugyanaz a danubius rádió szintű gagyi szám szól. Na meg hogy mindenkit (értsd: mindenkit) kötelező jelleggel előrángattak az első részből...
De a film mélypontját egészen a stáblistáig sikerült kitolni, ahol is pofán csap minket a magyar rögvalóság. Hát ekkora elkurvulást én még nem láttam, először el sem akartam hinni, hogy ez létezhet. Láttatok már hasonlót akármelyik ország akármelyik filmjénél?
Egyedül a pár jobb poén, és a csajok miatt nem nézhetetlen.

2009-03-15 19:49:24 kezdetektől (?) #27

Szerintem 1000x több jó poén van benne, mint az 1. részben, moziban láttam és nem volt olyan perc amikor ne szakadtam volna a röhögéstől, 10/9.

2009-02-15 18:22:58 napola (2) #26

Pár hete láttam a filmet, nagy várakozással kezdtem neki. De óriási csalódás volt nekem :((((.

A Valami Amerika 1 nagy kedvencem volt, 9/10, többször megnéztem annak idején. Amióta a 2-t láttam, próbálok rájönni, hogy miért tartják sokan még jobbnak is, mint az 1-et, én meg miért nem. Tudom, ízlések és pofonok, de akkor sem értem.

Amik biztos nem tetszettek:

- nekem az 1-re való sok hivatkozás inkább az 1 sikerének ismételt meglovagolása volt, mint jópofa emlékeztetés, ld. pl. kék majom

- a történet teljesen leegyszerűsödött, mind a helyszíneket, mind pedig a karaktereket illetően. Az 1-ben pl. a 3 testvér élete három síkon futott, mindenki úgy ahogy próbálta a saját kis életét, karrierjét élni, építeni. Ezzel sokkal több helyszínen, sokkal több és változatosabb esemény, helyzet adódott, több nagyszerű karakterrel, Básti Juli, titkárnő, Schütz Ila, Fesztbaum, Liptai, stb. Most mind a hárman csak az előadás körül dolgozgatnak, Győző szerepe ebben nekem pl. teljesen értelmetlen, hogy ő mit csinál ott, hol maradt az üzletember karrierje, stb. Hujber is, mint zenész erőltetett, főleg, hogy nem is tud zenét szerezni. Ónodi E-nek is megvolt az 1-ben a saját munkája, élete, most már az is eltűnt, maradt az előadás házatáján való kapirgálás. A maffiózó-féle parodisztikus szereplő bevonása nem volt rossz, de ez az jópofa ötlet nálam nem elég az 1-ben látott helyszínek és karakterek eltűnéséhez.

- nekem sok volt (biztos, hogy az előzőek miatt), hogy állandóan csak a próbák zajlottak, szinte csak ott történt valami

- az 1-nek a zenéje is sokkal jobban bejött, nekem.

Kár, hogy így alakult. Szerintem. 4/10

2009-01-29 11:46:39 largo (4) #25

Divinyi Réka írói technikája erősen felismerhető, a poénok nagyja erre épül.
Lényegesen jobb mint az első, csak túluntúl hosszú.

2009-01-27 20:41:39 whiteman 01 (2) #24

Inteligensebb, mint az előző, de amúgy ugyanaz a színvonal. Oroszlán Szonja sztriptíztáncosnőként zseniális, a film közepes :)

2009-01-19 11:07:37 -senki- (2) #23

Nem tudok igazán jót mondani róla, bár az első rész se nagyon maradt meg bennem.

2009-01-01 22:54:57 Cesare Gonzago (4) #22

Inkább a fiatal Demi Moore vonásai jutottak eszembe Kátya láttán. A film kétségtelen erénye, hogy az üvegtigrises-argós taplóságot elkerülték az alkotók.

előzmény: Kremy (#21)

2009-01-01 22:39:44 Kremy (4) #21

Ó még annyit fűznék hozzá,hogy a végén a ,kiemelt támogatók"-nál sokan felszisszentek,hogy ne már,de szerintem a lehető legjobban oldották meg a dolgot.Támogatók nélkül meg nincs film ugye.
2. A musicales jeleneteknél Vivi azaz Kátya tiszta Juliette Lewis,vagy csak szerintem? (=

2009-01-01 18:34:13 Kremy (4) #20

Csak nem véletlenül az Urániában nézted meg 7kor?(=
Én igen,és be kell vallanom,jobban tetszett,mint az első,sokkal..Végig jó poénokkal van tele,jó helyen vannak azok a poénok és nem elcsépeltek.
Mindenkinem megvan a maga helye,szerepe a filmben és én nem éreztem úgy,hogy bárhol is átestek volna a ló túlsó oldalára.
Folytatás meg nyilván lesz,remélem ugyanilyen jó.

előzmény: mchn (#19)

2008-12-31 00:31:10 mchn (4) #19

Jo volt, reg rohogtem ilyen jot magyar filmen.
7/10

2008-12-30 21:51:27 Cesare Gonzago (4) #18

Na, ezt elrontottem: link helyett spoiler:

"...többé-kevésbé szellemesen tisztelegtek az első rész előtt is, így például Terka néni, a kék majom, és a Bűnös város előtt.

előzmény: Cesare Gonzago (#17)

2008-12-30 21:46:07 Cesare Gonzago (4) #17

Korrekt film. Kissé féltem Csuja Imre feltűnésétől, mert általában vele együtt megkapjuk a borzasztó Üvegtigriseket idéző altesti humort is, de az alkotók arányérzékét dicséri, hogy alig estek át a ló túloldalára. Elismerésre méltó tény, hogy többé-kevésbé szellemesen tisztelegtek az első rész előtt is [link].

Voltaképpen egy kulisszák mögött játszódó musical a Valami Amerika 2., s e minőségében az alkotók - talán nem is tudják - egy ősrégi filmes toposzt követtek: a történet egyes fordulatai zavarba ejtően emlékeztetnek - persze csak illő távolságból - az 1933. év egyik kasszasikerére, a 42nd Street-re: bukásra ítélt darab, depressziós rendező, mókás színpadmester, ismeretlen tehetségek, az egyik főszereplő váratlan bokatörése miatt beugró Hamupipőke, akiből sztár lesz. Persze, ilyen alapon akár az Életben maradni című opus is ismerős lehet, vagy bármelyik "táncfilm".

A New Yorkban forgatott jelentek emeltek a színvonalon. Magyar filmben ritkán látni Manhattan felhőkarcolóit madártávlatból, swingesített főcímzenével.

Summa summarum: szerethető, szórakoztató ez film, bár az első részt némileg elegánsabbnak tartom.

7/10

2008-12-30 10:50:40 kcory (5) #16

Nekem jobban tetszik, mint az első rész, de azért az sem volt kutya! :)

2008-12-29 09:57:28 Rainbow (4) #15

Nézem az idézetek közt Timi egyszem mondatát. Aki nem látta a filmet, gondolom, kapargatja a feját, hogy mi ez már, de úgy, hogy láttam, tudom, ez a legrövidebb, de az egyik legjobb poén a filmben. :)

2008-12-27 21:18:33 Fred Perry (4) #14

Teljesen korrekt film, akárcsak az első része. Bár mindkettőre 4-est adtam, ez sokkal jobb, csak teljesen más. Nem "csak" egy zseniális vígjáték, magyar filmektől szokatlanul zseniális karakterek, forgatókönyv, hihetetlen zenék, stb. Ahogy Leslie írta, az egész sokkalta drámaibb, és piszkosul jól áll neki. A rendező azt nyilatkozta, nem készülnek harmadik résszel, de ez remélhetőleg csak szokásos mellébeszélés, hihetetlen sikereket értek el ezidáig, minden indokol egy harmadik részt. Azt, hogy divat fikázni a magyar filmeket válogatás nélkül, nem kommentálom. Nem lehet mindenki Fliegauf, kellenek jó közönségfilmek is, és ha valami, akkor a Valami Amerika I-II nagyon is az.

A film előtt viszont láttam a Papírkutyák (vagy valami hasonló...) előzetesét, ami - mint a szellemes cím is sejteti - egy Üvegtigris újragondolás, balfasz, typical magyar parasztok ütik egymás fejét, mint a Benny Hill Showban. Ha nem erre menne a pénz, meg a Kis Vukra, még ki is nőhetnék magunkat...

2008-12-22 21:59:39 moltomi (4) #13

Sztem nagyon jó, ritka az, amikor egy folytatás nem lesz szörnyen rossz, és ötlettelen.(pl. Üvegtigris2). A poénok jók, az elején az emlékeztető kavingtont szedő társaimnak szintén ötletes megoldás, a végén a támogatók bemutatása pazar és kreatív megoldás.2x nem kell megnézni, de egyszer mindenképp szórakoztató, könnyed, és sikeres folytatása az első résznek.

2008-12-19 14:01:58 Leslie (4) #12

Egyébként jamaicamaci-tól kérdezném, hogy látta-e a filmet egyáltalán. Már az első rész is nézhetetlen volt szerinte, mégis tegnap, a premier napján rohant volna a moziba megnézni a folytatást?

2008-12-19 13:58:20 Leslie (4) #11

Az első rész a '89 utáni egyik (ha nem a) legjobb magyar vígjáték. A folytatás korrekt, vállalható, jól elkészített film, de hiányzik az a plusz, az a "varázs", amitől valami kultfilm lesz, és ami az elsőben megvolt. A poénok itt már nem térdcsapkodósak, csak vigyorgósak és mosolygósak. A sztori, a dramaturgia összeszedettebb, de ez nem feltétlenül válik a film előnyére. Tetszett viszont, hogy sokszor reflektál az első részre.
Az első részben ugyanazt szerettem a legjobban, amit az Entourage (Törtetők) című sorozatban is: pár srác bulizik, ökörködik, csajozik és közben csak simán jól érzik magukat. Közben néha egy kicsit dolgoznak is, és a film (évad) végére mégis összeáll a dolog, meglesz a pénz a filmre, de közben nem kellett nagyon megerőltetni magukat. Egyszerűen spontánnak tűnő és jó hangulatú volt. A második rész viszont már megszerkesztett és néhány helyen erőltetté válik. Itt a karakterek már sokszor szenvednek, sebezhetőbbek (Ákos is), ezáltal kicsit drámaibb lesz az egész.
A reklámok, főtámogatók elhelyezése a film végén telitalálat. Nagy ötlet és humoros. Sas Tamás tanulhatna belőle.

  • 1
  • 2