Taken (2008) ☆ 👁

Elrabolva

(Pierre Morel)

amerikai-angol-francia akciófilm, dráma, krimi, thriller

3,9
★★★★☆
1196 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2018-07-11 22:27:50 tomasso (3) #116

Azért kicsit túl van pontozva ez a film. Tőlem megkapta a kegyelem hármast, de csak Neeson miatt, ő az egyetlen (szikla) szilárd pontja a produkciónak. Anyja-lánya borzasztóan irritálóak, szegény kislányért egyáltalán nem lehet izgulni, inkább azért szurkolunk hogy vesszen oda, és kapjunk valami brutális bosszúfilmet, Amerikában abból még úgysincs elég.

2016-04-08 05:39:32 TomLion (5) #115

Aki elszeretné olvasni a filmről készített kritikámat, akkor itt eltudjátok olvasni!
http://tomlion.blog.hu/tags/Elrabolva

2016-03-31 15:11:53 Calavera (?) #114

...azért a 17 éves lánya elég jól van 3nap heroinbeöntés után, amikor a reptéren leszállnak

2015-08-16 15:20:22 Yuriko-chan (3) #113

Nem értem a felhajtást. Nem rossz film, de semmi különös, a Váltságdíj (Ransom, 1996) sokkal hatásosabb és izgalmasabb.

2014-01-03 21:32:54 iris orai (5) #112

Műfajában az egyik legjobb. Egy unalmas perc sincs benne. Neeson egész egyszerűen lenyűgöző. A végkifejlet meg maga a tökély.
Mindezek miatt még azt is meg tudtam bocsátani, hogy amikor a Franciaországban magát francia belső elhárítási/rendőrtisztnek kiadó Neeson angolul kezdett el beszélni mindenkivel, ezt mégis a világ legtermészetesebb dolgaként fogadták és válaszoltak ugyanúgy angolul neki... ettől eltekintve azt kell hogy mondjam, hogy ez a film azon nagyon kevesek közé tartozik, amelyik tökéletesen képes volt elhitetni nemcsak azt, hogy a főhős bárkit képes kinyírni és ezt jól meg is teszi, de azt is, hogy ezt mind meg is érdemlik.
Csatlakozom Ptrskay-hoz, nekem is szinte Oldboy-utánérzésem lett.

2013-12-27 01:52:03 Ugor (4) #111

Miután nekem is van lányom, rettenetesen élveztem a végkifejletet.

2013-06-25 18:32:58 ryood (3) #110

teljesen átlagos film, az ég-világon semmi különös nincs benne.
értetlenül állok a nagy felhajtás előtt.

2013-03-21 12:28:15 Dynast Grausherra (3) #109

A sok pozitív hozzászólás után kicsit többet vártam. Persze jó kis akciófilm, izgalmas jelenetekkel, de az elején nagyon zavart, hogy nem tudott túllépni a közhelyes bevezetőn, az elvált feleségen, "együtt akarok lenni a lányommal", stb. Az emberrablás, és a vadászat egyes részei viszont nagyon jók.

2012-12-30 14:54:19 Lanie (5) #108

Maximálisan feltölt ez a film energiával és nem is kívántam tőle semmi mást, abszolút kedvelhető.

2012-11-04 22:29:28 hhgygy (5) #107

4-es és 5-ös között haboztam, végül az ötös mellett az döntött, hogy
Nem tárgyalt a hájas főgonosszal, hanem fejbelőtte, amikor az egyáltalán belekezdett volna az alkufolyamatba.

2012-09-12 10:31:22 ChrisAdam (4) #106

Ja, ez is igaz, nem is gondoltam erre. Mert én a Schindler listájára gondoltam. Ott ment meg ezer embert. De ez tényleg jó!

előzmény: Tenebra (#105)

2012-09-12 10:19:27 Tenebra (4) #105

Liam Neeson egyszer megment több, mint ezer embert, most pedig kétszer annyit legyilkol.


Ja, ilyen akciófilmeknél én is el szoktam gondolkodni azon, hogy ugye a főhős általában egy embert akar megmenteni vagy egy ember miatt áll bosszút - melynek érdekében akár egy hadsereget is kiirt. :D Persze tudjuk a Bosszúvágy óta, hogy 2 rendes ember élete >>> ezer seggfej élete. :D De akkor is "vicces", hogy pár emberért százakat is kinyírnak ilyenekben. :D

előzmény: ChrisAdam (#104)

2012-09-11 22:36:10 ChrisAdam (4) #104

Liam Neeson egyszer megment több, mint ezer embert, most pedig kétszer annyit legyilkol. Agyatlan, de legalább fasza és izgalmas. Jól van tálalva és az utóíze is kellemes. Egyszerű akcióorgia, ahol tényleg mindenki meghal és még Kim is bájos, Neeson pedig ultraSuperHero! Azóta már láttuk ilyen kemény karakterben - remélem, a The Grey után még jó sok ilyen filmet készít.
Mint mondtam, az akciók iszonyú pörgősek, egyben vannak és a remek vágásoknak köszönhetően még élvezetesebb lesz. Egyébként az akciók 90%-át a Family Guyból csórták, amikor Peter és a Kakas verekszik. ;D
Ez most jól jött!

Színészek: 75%
Rendezés: 80%
Forgatókönyv: 65%
Zene: 70%
Látvány, hang: 90%
Történet: 85%
A film: 79%

2012-09-08 15:58:52 jackbau33 (4) #103

Az 5 pontot akkor érdemelné ha nem csak egy szálon futna a történet de iylen egy igazi akciófilm...Nemértem miért nem tudnak iylen jó akciófilmeket csinálni manapság ebbe hemzsegtek az akciófilmes forulatok:pl egy ügyes mozdulattal lehallgató elhelyezése a stricin,kínzás,ártatlan családtag bántalmazása az információért és pl a telefonálós trükk...még a Bourne filmek amikbe vannak hasonló fordulatok...miért nincsenek a legtöbb akciófilmbe iesmi forfulatok..nemértem..több iylen film kéne...

2012-09-07 19:58:19 Ninety-Four (5) #102

Igen, közhelyhalmaz. Nagyjából itt ki is merül a hasonlóság köztük. De nem is emiatt hoztam fel, hanem azért, mert a másik fél, illetve a közönség ízlésének fikázását jelen esetben nem tartom elfogadható érvnek (persze vannak olyan esetek, amikor igen).

Liam Neesonnél viszont egyáltalán nem érzékeltem kínlódást. Cuba Gooding Jr. a b-kategóriás dvd-szemetekben? Na az a kínlódás.

előzmény: nandras (#101)

2012-09-07 18:58:45 nandras (1) #101

a gondolkodás igényén túlmenően felsoroltam azért egyéb lehetslges elvárásokat is, és ez a film biz' azokban sem jeleskedik.
a tehénszaros példám pedig elég közismert annak illusztrálására, hogy egy vitában igen gyenge érv a többségre való hivatkozás... (az összes brazil -és nem brazil- szappanopera is igen nagy népszerűségnek örvend, ez azonban nem jelenti azt, hogy egyben képviselnek is bármiféle minőséget, vagy értéket)
az avatar kapcsán tett megjegyzésem pedig eléggé releváns jelen vita szempontjából, mivel ama film is pontosan olyan agyatlan, sablonokból építkező közhelyhalmaz, mint a taken.

egy valamiben azonban igazad van, jelesül abban, hogy ez a film valóban nem felel meg az ízlésvilágomnak. megnézni pedig nem mazochizmusból néztem meg, hanem, mert a főszereplő már bizonyította nem egy filmjében, hogy minőséget hordoz.
itt nem jött össze neki. kinlódik is rendesen azzal a papírmasé figurával, amit el kellett játszania.

előzmény: Ninety-Four (#100)

2012-09-07 16:58:41 Ninety-Four (5) #100

A gondolkodás jelen esetben olyasmi, amit felesleges számon kérni a filmtől. Ez egy 'agyatlan' akciófilm. Ha egy olyan filmet akarok megnézni, aminek a műfaja számomra problémás, akkor általában tájékozódom arról, mit várhatok. Néha csökkentem az elvárásaimat, vagy meg sem nézem.

De napestig el lehetne vitatkozni, azonban az egésznek a hátterében az áll, hogy nem felel meg az ízlésvilágodnak a film. Viszont nem árt néha tiszteletben tartani mások véleményét is, a tehénszaros megjegyzés pedig egy kicsit erős volt (illetve az Avatar kapcsán tett megjegyzés is problémás, mivel annak semmi köze ehhez a filmhez).

előzmény: nandras (#99)

2012-09-07 16:37:30 nandras (1) #99

lelked rajta, hogy mit vársz el egy filmtől.
én némi nézői közreműködés igényét is. ezt akár gondolkodásnak is nevezhetjük...
persze, nem azt mondom, hogy nincs helye a nap alatt a piff- puff filmeknek, de azért nem árt némi igényesség ezekben sem. vagy humorérzék.
vagy ötletesség.
vagy akármi, amire felkapom a fejem.
de arra nem ugrok, hogy egy izomagyú főhős válogatás nélkül henteli az elé kerülő statisztákat, tárcsere nélkül a vörösizzásig hevített egyszál revolverrel lövi rakásra a gépágyúval vaktában lövöldöző lúzereket.

előzmény: Ninety-Four (#98)

2012-09-07 16:06:39 Ninety-Four (5) #98

Ezek a negatívumok jellemzők a zsánerre, a legtöbb akciófilmre. Szvsz magát a műfajt kritizáltad ezzel. Rengeteget lehetne vitatkozni az alapvető klisékről, a logikai hülyeségekről, de egy átlagnéző azt várta a filmtől (én legalábbis biztosan), hogy egy rendkívül karizmatikus figura rendet vágjon az alvilágban - feszes tempóban, látványos gyilkolás közepette, lehetőleg minél kevesebb gondolkodást igénylő sztorival.
És ezeket az elvárásokat maximálisan teljesítette a film.

előzmény: nandras (#97)

2012-09-07 15:28:43 nandras (1) #97

igazad van, a "szar" jelző kicsit erős volt.
helyette inkább az "ótvar rossz", "minősíthetetlen", esetleg a nem is kicsit eufemizáló "infantilis bárgyúság" kifejezést illett volna használnom.
a film minősége mellet, az meg nem kimondottan erős érv, hogy mennyien vélik jónak, hiszen ezen az alapon akár tehénszart is ehetünk, hiszen egymilliárd légy nem tévedhet...
és, hogy miért tartom eme "alkotást" annak, ami?
mindjárt kezdet. a film jelentős részén a legócskább, legbárgyúbb édelgéssel leöntött cukormáz a főhős nagy magányáról, hogy ő húdemennyire imádja az egyszem lányát, akinek leghőbb vágya, hogy médiaceleb lehessen, és ezt, vagy legalább is ennek igéretét, a főhős szempillantás alatt el is intézi neki.
majd következik a húdeédi kirándulás, ami a csúnyagonoszbácsik ügyködésének következtében az ő elrablásába torkoll, amit persze az apuka nem nézhet tétlenül, hipp- hopp helyben terem, és késre, golyóra, légvédelmi gépágyúra, atombombára és mérgeskígyóra fittyet hányva lerendez mindenkit, a haja szálának görbülése nélkül. (bár, a végén, mintha kicsit sántított volna...)

ennyi sablonos baromságot összehordani egy filmen belül, az már szinte tehetségre vall :)

előzmény: Ubul (#95)

2012-09-07 01:37:32 acidphase (5) #96

kivánom h rengeteg ilyen 'szart' láthassak a jövöben!

2012-09-07 00:35:22 Ubul (5) #95

egyszerűen nem a te ízlésednek megfelelő film....15 rossz,4 nézhetetlen a 692 szavazatból azért azt mutatja,hogy még ha nem is rendkívüli,de jó filmmel állunk szemben

a "szar" jelző meg hát nah...így kicsit komolytalan az osztályzatod,hogy "szar" jelzőn kívül mást nem írtál,de természetesen tiszteletben tartom a véleményed,csak kifejtenéd ,hogy miért "szar"? mielőtt félreértenéd,nem személyeskedésképp írom,csak a magyar ember sokszor elintézi annyival a dolgokat,hogy "szar" :D

előzmény: nandras (#94)

2012-09-07 00:10:03 nandras (1) #94

hát, ez szar volt. nem egyszerűen szar, hanem nagyon.
a kettest is csak a vacsorajelenetért érdemli, de még így is nyögvenyelős az osztályzat.
egyszerűen nem értem, hogy mit zabálnak egyesek ezen a filmen, de nem vagyunk egyformák...

2012-07-22 15:31:27 Serpent Sermon (4) #93

elég korrekt akciófilm, nem ültetett seggre, de hozta a szintet, mindenképp egyszernézős bosszúvágy sztori.. ami tetszett, azok a szinte már művészi szintre hozott közelharci jelenetek, amik zseniálisan meg voltak koreografálva..egyébként hasonló film a Trade is, ajánlom mindenkinek

2012-07-21 04:08:18 JohnnyJohnny (4) #92

Neeson Norrisi magasságokba emelkedve gyakorlatilag végig gyilkolt egy egész filmet, de ezt annyira frissen és átgondoltan tálalták elénk a készítők, hogy egész egyszerűen nem lehet nem élvezni ezt a filmet. Persze ettől függetlenül francia létére tele van sablonos, tipikus hollywoodi húzásokkal, mégis Neeson visszavonult, mentőakciót végrehajtó egyszemélyes hadsereg stílusú karakterét nem lehet nem kedvelni. Korrekt, egyszer nézhető alkotás.

2012-06-11 23:07:03 Lil Martin (3) #91

meglepett a sok kegyetlenség, ezért elmegy. amúgy nagyon gagyi,sok butaság. de legalább lehetett röhögni a kivégzéseken.

2012-04-06 16:50:30 schatutanitvany (3) #90

Erős kezdés az elrablásig, aztán tipikus hollywoodi, elcsépelt, abszolút nem életszerű, buta akciófilm a a továbbiakban.

2012-02-17 07:49:20 tomside (4) #89

Milyen szépen zúz ez az ember! Egészen megható.

2012-01-02 02:30:58 schwed49 (5) #88

Nem vagyok oda az akció filmekért, de ez nagyon tetszett! Egy percet sem unatkoztam és habár tényleg nem egy nagy utólagos megfejtéseket követelő film, de rendkívül jól pörögnek az események és tetszik ahogy átjön az az igazi bosszú vágy. Szinte mintha az ember magában is átérezné. Jó rendező, jó színész(ek)...JÓ FILM!

2011-12-17 09:53:37 acidphase (5) #87

huuu nagyon komoly film volt, igazi akciókban hemzsegő :P

2011-10-16 20:04:49 Anphalas (5) #86

Igencsak jól áll Liamnek ez a fajta szerep, és azt hiszem, az utóbbi idők legkorrektebbül összerakott akciófilmjei között simán számon tartható.

2011-08-23 17:47:22 marcilu (3) #85

A film nekem csak egy érdektelen hármas, de az elrablós jelenet valami borzasztóan jó. Elrgadtatott szavakat kéne most halmoznom, de fölösleges lenne, mert a feszültség a jelenetben leírhatatlan. Kár, hogy a maradék utána csalódást okozott.

2011-08-03 19:53:40 Ptrskay (5) #84

Eddig ez a legjobb bosszúfilm, amit valaha láttam, ha az Oldboy-t nem vesszük számításba.

2011-07-14 04:55:14 gerbence (4) #83

Nagyszerű akciófilm, egy kevés jól adagolt drámával.
Eredetiség semmi nincs benne, sőt, az egész film tulajdonképpen nem más, mint egy jeles dolgozat a "miből és hogyan építkeznek az akciófilmek" tananyagból, azonban én pl. annyira el vagyok szokva a követhető és hihető, de igényesen kivitelezett akciófilmektől, hogy mégis meglepetésként hatott. Pláne a mutatványos bohóccá leépült Luc Besson tollából.
A film egészen a végéig fenntartja a feszültséget, de van benne jópár kiemelkedő, hidegrázós pillanat is. Pl. az apa telefonbeszélgetése a lányával... "Nyugodj meg. Most el fognak rabolni." - zseniális!
Vagy az, hogy már-már bosszantóan könnyen nyomára akad a tettesnek, és már legyintenék is, hogy ez milyen gagyi fordulat, ám egy jelenettel később ugyanilyen hirtelen el is veszti.
Vagy az a jelenet, amikor a párizsi titkosszolgálati kolléga lakásán vannak, a Belmondo-féle zseniális A profit juttatta eszembe (és még egyébként több helyen is megidézte számomra ezt a klasszikust).
Talán csak az a baj, hogy annyian vannak a gonoszok, és olyan ütemben hullanak, hogy sajnos nincs arcuk. Nincs egy ellenség, akinek a halála elhozná a megelégedést, könnyes katarzist nem okoz a vége.
A főhősnek viszont van arca, és az indítékai, az őt hajtó mozgatóerő is sokkal átélhetőbb, mint a legtöbb akciófilmnél: a lányát visszaszerezni akaró apa sokkal érezhetőbb, emberközelibb figura, mint valami terroristákkal leszámoló, a hazájáért/emberiségért/nemes célért, vagy épp hivatalból küzdő univerzális hero.
A szinkron remek, Csernák (végre!) zseniális, csak a kiscsaj idegesített kissé az elején, amikor éppen elbűvölően felszabadult, szimpatikus tinédzsernek kellett lennie.
Nem kimondottan emlékezetes, de igazán jó akciófilm, jól jött egy ilyen.

2010-04-19 15:42:50 konyakk (2) #82

Nekem az akciófilmek közül amik az etalonnak számítanak: Léon; Francia kapcsolat; Szemtől szemben; A profi. Ez a film sajnos sehol sincs ezekhez képest. :(
Kettesnél jobbat én sem tudok rá adni.

előzmény: BonnyJohnny (#79)

2010-04-19 14:30:35 Olórin (4) #81

Ő is örülne:)

előzmény: robynballantyne (#80)

2010-04-19 14:29:03 robynballantyne (5) #80

Én örülnék, ha Steven Seagal filmjei ilyenek lennének...

előzmény: Surfandór Roland (#72)

2010-04-18 19:29:51 BonnyJohnny (4) #79

Értem véleményed, de a rossz osztályzatot még így is túlzónak tartom. De eszem ágában sincs győzködni.
Amúgy a Casino Royale-t és Bourne harmadik részét én is jobbnak tartom. Ez valahol az első két Bourne filmmel van egy szinten nekem. Kicsit talán mögöttük a tényleg nem túl acélos forgatókönyv végett.

előzmény: Surfandór Roland (#78)

2010-04-18 19:23:02 Surfandór Roland (2) #78

Szerintem meg ez inkább a Quantum-mal van egy szinten: mind a kettő agyatlan akciófilm, semmi több.

A Casino Royale-t nem tartom a legjobb Bond filmnek, viszont ennél szerintem jobb: stílusosabb, nem csak az akciójeleneteken van a hangsúly és a forgatókönyv terén legalább egy közepes szintet elér.

előzmény: BonnyJohnny (#77)

2010-04-18 19:16:58 BonnyJohnny (4) #77

Ha egy filmnek nem elég zseniális a forgatókönyve (jelen esetben tényleg nem az), akkor érthető, hogy maga film sem zseniális. Viszont ennek a filmnek sok erőssége van, ami miatt a jót mindenképp megérdemli. Akciófilmként ugyanúgy megállja a helyét, mint a Bourne trilógia, vagy a Casino Royale. (Szigorúan csak a Casino Royale, a Quantum of Solace méltatlan folytatás.)
Na persze, akiknek azok sem jöttek be, azoknak ez sem fog.

előzmény: Surfandór Roland (#76)

2010-04-18 19:02:48 Surfandór Roland (2) #76

Persze, jobban kivitelezték, mint egy Seagal filmet, amik rendszerint pocsékra sikerednek.
Viszont ez csak a külcsín, a forgatókönyv -azon kívül, hogy bugyuta- egy kliséhegy. Egy ilyen filmre én nem tudok magas osztályzatot adni, ez van.

2010-04-18 18:58:50 Hannibal Lecter (4) #75

Ez olyan, mint egy Seagal-film? Pfff... az, hogy a történet nélkülözi az originalitást, nem jelenti automatikusan, hogy a minősége (színészfronton, technikailag, feszültségileg) is szar.

2010-04-18 18:48:18 Surfandór Roland (2) #74

Ebben egyetértünk... ezért is adtam rá kettest, és nem egyest. :-)

előzmény: BonnyJohnny (#73)

2010-04-18 18:14:26 BonnyJohnny (4) #73

Tényleg hasonlít eg Steven Segal filmre, de azért nem azoknak a szintjén van szerintem.

2010-04-18 16:08:33 Surfandór Roland (2) #72

Valóban olyan, mint egy Stephen Seagal film: bugyuta, sablonos, szánalmas, ...

2010-02-23 12:34:14 hopdinZ (3) #71

Mit értesz az alatt, hogy nem sablonos?
A volt CIA ügynök lányát elrabolják, erre ő utána megy, hogy megmentse, közben legyilkol vagy 50 embert... Még néhány Steven Seagal film is egyedibb történettel büszkélkedhet.

Viszont jól megcsinálták azt elismerem, arra tökéletes volt, hogy 1,5 órára lekössön.

előzmény: Xaxofon (#62)

2010-02-23 12:00:26 emőke (4) #70

Azt hiszem, nem fogok Párizsba menni. :D

2010-02-22 11:41:09 walter gábor (4) #69

Jó kis akciófilm, egy kis Steven Seagal utánérzéssel (de Neeson sokkal jobb szinész).

2010-01-30 20:23:00 Budzoli (5) #68

Álmosan ültem le a film elé.
Az első 25 perc kicsit lassúnak tűnt, de aztán beindult a film, és egyre csak gyorsult és gyorsult. Hihetetlenül brutális, egyszerűen nem akar elengedni az utolsó 5 percig. Nem is emlékszem mikor láttam ilyen baromi jó "bosszúfilmet".
A film végére annyira pörögtem, hogy utána nem tudtam aludni.
A végén levő "tárgyalás" kísértetiesen hasonlít Corban Dallas tárgyalási módszeréhez. Gondolom nem véletlenül, hiszen ugyanaz a személy írta mindkettő forgatókönyvét. :)

2009-12-30 01:42:22 w.e.g.a. (4) #67

Nem a tanulság a lényeg, elismerem ez tényleg nem az a film, hogy valaki ebből messzemenőbb következtetéseket vonjon le az életére vonatkozóan. Egyszerűen idegesített, hogy ilyen olcsó "én előre megmondtam" előzménnyel indul a film. Ráadásul ez a "megmondás" személy szerint ellenkezik az én alapvető életfelfogásommal. És nem mellékesen baromira felhúzott, hogy a baromságai be is igazolódtak.:)

2009-12-30 01:38:56 Hannibal Lecter (4) #66

Főleg nem egy tökös-feszes akciófilmben, aminek egyetlen küldetése, hogy kikapcsoljon és ellazítson. :-)

előzmény: Jereváni Rádió (#65)

2009-12-30 01:34:36 Jereváni Rádió (4) #65

Plusz CIA-ügynök volt, szóval lehetett elég rossz tapasztalata, hogy mindig a legrosszabból induljon ki. Tanulság: nem kell minden filmben tanulságot keresni. :)

előzmény: Hannibal Lecter (#64)

2009-12-30 01:31:59 Hannibal Lecter (4) #64

Mit kell ebből "tanulságot" leszűrni? Valahogy csak be kellett indulnia a sztorinak, nem? Egyébként is, egy magányos apa, akinek senkije sincs, csak egy 18 éves lánya, akit a volt felesége és annak új férje nevelnek, az - véleményem szerint - érthetően aggályoskodik hasonló esetekben.

Tanulság kell? Ne baszakodj Bryan Mills-szel, mert hozza az úthengert, és kilapítja a fejed. :-)

előzmény: w.e.g.a. (#63)

2009-12-30 01:19:49 w.e.g.a. (4) #63

Nekem az eleje nem tetszett, amikor Neeson annyira tiltakozik a lánya utazása ellen, mondván nem tudja milyen veszélyek leselkednek rá a nagyvilágban. A legidegesítőbb pedig az, hogy végül igaza is lett (mármint a film sztorija szerint). Ez alapján a film tanulsága az, hogy maradj otthon begubózva, mert ha kicsit önállósítod magad és elmész világot látni akkor nyomban elrabolnak. Röhej!
Itt azthittem mgnyomom a stop gombot, de végül jól tettem hogy nem tettem, mert ami ezután jön az egy bőven átlagon felüli akciófilm. Csak az elejét tudnám feledni...

2009-12-30 00:50:29 Xaxofon (5) #62

Nagyon izgalmas és tanulságos film. Szerintem egyáltalán nem sablonos.

2009-10-21 18:02:06 Rea (3) #61

Ez is igaz.

előzmény: Hannibal Lecter (#60)

2009-10-18 20:36:07 Hannibal Lecter (4) #60

Neeson egy tökös ex-ügynököt játszik, nem várhatod el, hogy barackot nyomjon az ellenfél fejére. :-) Különben is, nem tudhatja, hogy viszontlátja-e még a lányát. Másrészt néhány szétrúgott seggtől nem dől össze a világ - főként egy "nincs-mit-veszítenem" típusú magányos róka számára.

2009-10-18 20:16:52 Rea (3) #59

Az elején úgy gondoltam, hogy egy nagyon jó filmet nézek, de onnan, ahol az apa elkezdte irtani az embereket, kicsit lapossá vált. Úgy jött le, hogy oké, hogy személyes dolog, és biztosan nem akarja, hogy újabb rémtetteket kövessenek el azok a gazemberek, de pl. Bruce Willis csak simán elverte volna őket.
Ez nem tetszett benne, és ezért csak 3as, nem 4-es.

2009-10-11 15:29:17 Jereváni Rádió (4) #58

"...Neeson apuka hihetetlen nagy nyugalommal közli lányával hogy elrabolják és mit tegyen ekőzben."

Hát igen, az évek meg a rutin. :)

előzmény: insano (#57)

2009-10-11 15:25:55 insano (4) #57

Jah és nagyon tetszik hogy Neeson apuka hihetetlen nagy nyugalommal közli lányával hogy elrabolják és mit tegyen ekőzben.

2009-10-11 15:21:06 insano (4) #56

A filmet megnézve saját apukám jutott eszembe és hogy mackós termetével ugyan így szembeszállt volna az arab maffiával leszámítva hogy Ő nem egy volt ügynök.:) Tetszett a film de nem biztos hogy megnézném mégegyszer.

2009-10-01 23:27:00 Jereváni Rádió (4) #55

Frankó kis pörgős akciófilm, kevés sallanggal, 93 percben előadva, és ez így van jól. Ha nem lenne foglalt, az is lehetett volna a magyar címe hogy: Apám, a hős. :)

2009-09-18 22:22:58 RAPtile (4) #54

Az előttem szóló tökéletesen elmondta, amit Én is akartam... 1X nézhető, de akkor viszont: nagyon!!!!
L.Neeson - meglepően 'JeanRenoaWasabi-ból' egy kicsit :D (nadehát frencs múvi) hiába na... :P

2009-09-18 00:00:22 gellert01 (4) #53

Nálam egy "zseniális" kategóriájú film többször nézhető és élvezhető..na mindegy.
Jó kis szórakozás a film és nem egy könnyen felejthető kis nyomozós bosszúállós családi akció-dráma.
Egész jó megoldások és akciók vannak benne. Folyamatosan feszültség alatt tartott. Az öregedő, nyugdíjas, volt ügynökhöz képest Liam Neeson kicsit sokat ugrál és bunyózza halálra a rosszfiúkat, de a sztori megmentette a filmet.

2009-08-30 09:36:16 wayage (5) #52

Én is félek tőle, hogy ez egy egyszer nézős akciófilm...

előzmény: deviant (#51)

2009-08-30 00:54:52 deviant (3) #51

ezt is kár volt újranéznem, a francba! :(

2009-08-28 13:42:46 matykom (4) #50

Már mindent elmondtatok. Tökéletes akciófilm, sallang nélkül.

2009-08-24 00:54:04 ZoLeEe (5) #49

Számomra egy kicsikét el van túlozva ez a "megyek és gyilkolok, ne álj az utamba", lehetett volna sebezhetobb is a foszereplo. de mivel ez egy akciófilm(szerintem thrillernek ebbe nyoma sincs), és Amanda kísértetiessen hasonlít a testvéremre megérdemli az 5-ot.

2009-08-17 20:03:53 ekrekirts (5) #48

Én megnéztem eredeti hangon, és nemrég szinkronosan is. Azt kell mondjam ezt a filmet csak eredeti hangon érdemes nézni, a szinkron nagyon el lett cseszve.
Btw maga a film sztem azért is zseniális, mert egy "elrabolták a lányomat"; storybol építkezik és azért valljuk be, aki egy kicsit is szereti a filmeket, biztos találkozott már ezelött hasonló témájú filmekkel. Szal mondhatnánk már magára az alapszitura is, hogy istenem mekkora klisé. Nos igen csak ellentétben sok elődjével itt ez semmit nem von le a film értékéből. Nem erőltetett, ez a film működik, bőven az elvárásaim felett teljesített.
Intenzív egy igazi adrenalinbomba, próbál a realitás határain belül maradni mégis látványos, Neeson tökéletesen formálja meg az apát, aki a lányáért bármit megtenne. Az akciójelenetek is nagyon jól vannak megvágva. Az utóbbi idők legjobb akciófilmje nálam.
Ja a telefonos beszélgetés pedig, a film legjobb jelenete OFC :)

előzmény: k3pl3r (#47)

2009-08-17 17:27:32 k3pl3r (?) #47

A telefonos beszélgetés tényleg zseniális. Az akciójelenetek nagy része is remek. Igazi pörgös akciófilm. Viszont nagyon kiszámítható, és Liam Neeson nekem nem volt hiteles. Igaz szinkronnal néztem, ami elég gyengére sikeredett. Olyan négyes, hármas közötti. Egyszer mindenesetre érdemes megnézni, de van egy olyan érzésem, hogy másodjára már kevésbé élvezetes. Úgyhogy hármas.

2009-08-12 19:12:25 ronin07 (?) #46

Ezt a filmet nemigen kell és nemigen lehet túlmagyarázni. Van egy roppantmód meggyőző Liam Neeson, aki a XXI. századi szikár titkosspionok egyvelege, van belőle valami Jason Bourne-ból, valami A spártai Robert Scott-jából, valami A profi Joss Beaumont-jából, de legtöbb a vesszőfutó Jack Bauer-ből, mert a lányát neki is elrabolják, ez a lány is kamasz, őt is Kimnek hívják, neki is meghal a barátnője. Az apukája meg ugyanolyan bizalmatlan a világgal szemben, mint Bauer, ugyanolyan hidegvérű, egy cselekedete pedig kísértetiesen rímelt arra, mikor Bauer az 5. évadban combon lőtte a kolompos Peter Weller ártatlan feleségét. Neeson uralja az egész filmet, na. A lényeg csak ennyi.:)

2009-07-24 19:52:24 Gino007 (5) #45

Végre egy jó kis akciófilm. 15 perc alapozás után kezdődik a pörgés, mindenféle pöcsölés nélküli hardcore akció. Tetszett:)

2009-07-13 11:51:10 JeszKar (4) #44

Természetesen Liam Neeson-ról beszélek.

előzmény: JeszKar (#43)

2009-07-13 11:34:11 JeszKar (4) #43

E j ez jó volt, már rég hiányzott egy ilyen kis régimódi tökös, akciófilm.
A film rendkívül sablonos (még az elrabolt lányt is Kimnek hívják), a történet is roppant egyszerű, de olyan intenzív a film, hogy nem tudok rá komolyabban haragudni rá.
Liam Nelson hitelesesen játssza a munkából kiöregedő visszavonult ügynököt, de azért néha-néha egy kicsit bizonytalanná válik. viszont a lányát játszó „színésznő” finomam szólva is borzalmas.
Az akciók viszont bitang jól néznek ki, jól meg vannak vágva, brutálisak, és nincsenek is benne olyan nagy túlzások. Plusz kapunk egy szép autósüldözést, aminek én mindig örülök.
A zene teljesen átlagos akciómuzsika.
Szívem szerint rá nyomnám az ötöst, de maradjunk a realitás talaján egy stabil négyessel.

2009-07-11 22:46:50 Gasz András (4) #42

Nem egy akciófilm pápa mint Willis/Stallonne/Statham.

Nem olyan alkat nem szerepelt még puszta színtiszta akciófilmben. (ahol szerepelt akciófilmben ott nem sokáig volt jelen így vagy úgy az SW pedig nem akciófilm igazából) Ezért nem gondoltam volna hogy elbír a hátán egy teljes színtiszta ilyen filmet.

2009-07-11 21:53:38 Gasz András (4) #41

Ezt te mondod. Csak nem számítottam rá hogy ilyen jól fogja bírni a feladatot. Fordra szintén nem gondoltam volna hogy helytáll de bizonyított. (nemrég olvastam worspreviewsen hogy lesz 5. rész 1-2 év múlva)

2009-07-11 21:45:03 Hannibal Lecter (4) #40

"Liam Neeson pedig nagyon beleillett ebbe a szerepbe ki gondolta volna hisz ő idősebb sokkal mint Willis volt 2007ben. pl. (55-56 éves a forgatáskor)"

Ezek szerint, aki idősebb, mint BW volt 2007-ben, az már nem is vállalhat tökös akciófilmben főszerepet. :D

2009-07-11 21:30:04 Gasz András (4) #39

Elrabolva:

Végre megint egy igazi old school cool akciófilmet láthattam a tipikus bosszúálló, megmentős szituációknak. Majdnem egy a Kommandó (Swarzis) és Splinter Cell (lopakodós kémes modern kori játék) keverékeként tudnám leírni. Az első 15 perc után pörgős végig odaszegezi a nézőt a mozivászonra/Tv képernyőre. Az első negyede a filmnek is jó bevezető a nagy hajszára és leszámolásra igaz talán kicsit idegesítő volt számomra Famke Janssen ide. Az akciók is nagyrészt rendben vannak néha billeg a kamera csak ide oda egyfolytában. Ahogy sokan írtátok is NAGYBETŰS akciófilm hangulat jellemzi!!
De mivel újító jelleg nem volt benne így azért jelest nem adnék neki. Plusz pár baki azért volt a film első felében.
Liam Neeson pedig nagyon beleillett ebbe a szerepbe ki gondolta volna hisz ő idősebb sokkal mint Willis volt 2007ben. pl. (55-56 éves a forgatáskor) Tökéletes gyilkológép és olykor érzelmes, totál, mindig aggódó apa. Nálam is nagyon erős négyes.

85%

2009-06-26 22:25:45 Mikkey (5) #38

ilyen egy NAGYbetűs akciófilm. semmi sallang, kókeménység, erős történet. perfect!

2009-04-26 23:04:23 whiteman 01 (4) #37

Számomra ilyen egy tökéletes akciófilm. Már kétszer is megnéztem, másodszorra már jobban feltűnt a talán túlzottan is elnyújtott expozício, de ettől eltekintve hibátlan alkotás. Szerintem a sztorija pont annyira egyszerű, amennyire annak kell lennie, témája hiteles és aktuális, és a már említett bevezetés után olyan erőre kap, úgy pörög, hogy tátott szájjal nézi végig az ember. A színészek is kitűnőek, Liam Neesont soha nem szerettem, de ez a szerep nagyon jól állt neki. Kevés olyan akciójelenet van benne, amit ne láttunk már volna korábban, mégis nagyon élvezetesek, az egész filmből csak úgy suárzik az erő és a lelkesedés, meg persze Liam Neesonból is. Ezen kívül tele van iszonyat jó szövegekkel, pár apró, de remek poénnal(pl. mikor a hülye albán a műhold hallatára kinéz az ablakon :D), á az egész úgy jó, ahogy van. Pierre Morel tehetsége már a B13-nál is látszódott, de ott a meglehetősen bugyuta és banális forgatókönyv elég csúnyán az élvezhetőség rovására ment. De szépen fejlődik, nagyon várom a következő filmjét.

2009-04-20 07:31:32 deathcode (4) #36

a legerősebb és legstabilabb négyes, amit manapság filmre aggathatok. liam baromi kemény.

2009-04-19 00:38:14 Hannibal Lecter (4) #35

Rosszabbra számítottam: a Taken feszes, pörgős, néhol ámulatba ejtően intenzív akciófilm, Liam Neeson pedig kitűnően abszolválja a nyugdíjából visszatérő szuperügynököt, bár nem ebből a filmből fog kiderülni, hogy Neeson kiváló színész. Mint ahogy a forgatókönyv sem válik soha elit filmiskolákon a "tökéletes szkript" agyonlihegett precedensévé - hasonló alapvetéssel rendelkező emberrablós kotyvalékokkal a Filmplusz szokta szórakoztatni a népet álmos szombat délutánokon. Azonban a fent taglalt erények feledtetik, hogy tulajdonképpen arcpirító klisék, unalomig ismert panelek között zajlik ez az idegtépő függőjátszma.
Az akciójelenetek néhol valóban előzékenyen fittyet hánynak a logika szabályaira, de a parádés bunyók és különösen a hajó fedélzetén történő leszámolás székhez bilincselik a nézőt.
Egyszóval bőven vállalható, korrekt akció-kreatúra.

2009-04-17 15:54:48 Dió (3) #34

Lehetetlen akciók márpedig vannak benne, még ha sok helyütt el is ismerem azok reálisságát. De - mint lentebb írtam - ebbe nem kötök bele túlságosan (minden kedvenc akciófilmemben vannak ilyenek), így ezzel feleslegesen foglalkozol:)
Úgy látszik mindkettőnknek elég tökös volt a film, csak Te könnyebben át tudtál lépni a sablonossága felett; nálam ellenben (részben) megölte a tökösséget, ugyanis nekem már túl sok volt, és innen ered az egy osztályzatnyi véleménykülönbség.

2009-04-17 15:20:29 Olórin (4) #33

Azaz egyszerű:) De még mindig nem értem, miért röhejes;) Nincsenek benne lehetetlen helyzetek, akciók (ezt a "nem találják el"-t sem értem, egyáltalán nem emlékszem ilyenre) és túlzások.
Nem egy díjnyertes forgatókönyve van, az nyilvánvaló, de ez csak egy egyszerű, tökös akciófilm akar lenni csavarok és komplikációk nélkül - annak pedig teljesen jó.

2009-04-17 13:12:33 Dió (3) #32

Ha abba nem is kötök bele, hogy Neesont néha két méterről hárman nem tudják eltalálni (jó, ne kössünk), a történetfonás metodikája végig gyermeteg, olyan mintha egy B-kategóriás akciófilmrajongó írta volna meg húsz évesen. Néha bántóan buta és egyszerű sablonokra van felfűzve az egész; gyakorlatilag ahogy Te magad is mondtad, egyszerű, mint egy pont (mint egy nagyon apró pont). Nem kell feltétlenül többnek lennie, ha az ember megelégszik egy hármas filmmel - én kérek elnézést, de nekem a négyeshez több kell. Vagy még lehet, hogy akkor lenne négyes, ha más elvárásokkal ülök le, mert lehet, h van a négyes filmjeim között olyan, ami ennél nem sokkal előrehaladottabb, de ott és akkor, amikor láttam, nekem csak az maradt meg, hogy néha nagyon kúl és látványos, de egyébként inkább a fentebb említettek jellemzőek rá.

2009-04-17 08:09:14 Olórin (4) #31

Mitől nevetséges a történet? Az oké, hogy egyszerű mint egy pont (bár miért is kellene, hogy mindenképp több legyen...), de mitől nevetséges?

2009-04-17 00:31:29 Dió (3) #30

Újranézve (muszáj volt ennyi pozitív vélemény láttán) már nem okozott annyi fejfájást, de még mindig nem értem, mit esztek rajta. Van benne egy fasza monológ (telefonálós rész), pár jól összerakott bunyós jelenet, de minderre a történet szerintem nevetséges. A poén kedvéért még a B13-ra befizetek majd, bár képzelem, mennyire fog tetszeni...

2009-04-12 18:19:25 Olórin (4) #29

Szanaszét vágott akciók? Szerintem pont ebben nincsenek ilyenek:)

2009-04-12 16:39:13 azazell0 (3) #28

Egyszerű, mint a bot, de legalább nem unalmas. A szanaszét vágott akciókat nem kedvelem annyira...

2009-04-09 14:37:40 nocibambi (2) #27

Szerintem rettenetesen rossz volt. Unalmas, lapos történet (vs. pl Leon), amit viszont az akciózás színvonala sem bír megmenteni (vs. pl új James Bondok, Bourne-trilógia)

Ennél azért sokkal jobbakat láttam már ebben a műfajban.

2009-04-04 00:15:03 deviant (3) #26

én csak annyit tudok elmondani, hogy a taken megérdemelte, hogy itthon is moziban mutassák be. korántsem tökéletes film, viszont kiemelkedik a mai akciófilmek kínálatából.

2009-03-31 20:31:21 ali (4) #25

liam neesonnak kegyetlen jól áll ez a "jackbaueres" senkít nem kímélő karakter. csak az előttem szólókat tudom ismételni: utóbbi idők legjobb akció filmje.

2009-03-26 18:42:16 wayage (5) #24

Szeretem az akciófilmeket, de az utóbbi években Sly papa visszatérésein kívül egyikre sem voltam kíváncsi. Nem vonzottak a Jason Statham féle akciók, így nem láttam a Szállítót. Olvastam, hogy sokan hozzá hasonlítják ezt a filmet. Erről nem tudok mit mondani, csak azt, hogy baromira tetszett. Rég vártam egy olyan akcióhősre, aki nem kímél senkit, csak megy előre. Nem mond vicces beköpéseket, nem kegyelmez. Nos Liam Neeson karaktere pont ilyen. Sly is ezt csinálta a Rambóban, de belőle ezt kinézem, Liamból viszont nem. Pont ezért tetszett ennyire az alakítása. Meg ütött a lánykereskedős világ is, melyet bemutattak. A film végén pedig a következőket mondta a mellettem ülő középkorú úriember: A barátom lányát is hasonlóképpen rabolták el 3 éve...azóta sincs meg... No comment
Nálam is 5-ös.

2009-03-26 11:11:52 djhopihe (5) #23

Ahogy korábban mondtátok: akciófilm. Nem akar kibújni a műfajából.
Nagyon tetszett, hogy nincs sok duma... jön a főhős és lelő mindenkit. Még a főgonoszt is. Valószínűleg a mostani trend miatt nem készülnek régi vágású akciófilmek, de ez most nagyon olyanra sikerült (persze modernebb felfogással). Ez az oldscool hangulat, pedig nagyon jót tett neki.
A történet valóban inog néhol, de ezt nézzük el. Nyilván nem Oscarra készültek az alkotók ezzel a filmmel.
Nálam 5-ös.

2009-03-25 22:02:44 jocoka91 (4) #22

Legjobb akciófilm amit az utóbbi időben láttam. Hasonlítgattátok korábban a Szállítókhoz. Erre csak annyit mondok, hogy nem lehet őket összehasonlítani szerintem. Ez nagyságrendekkel jobb tőlük.

Liam Neeson profi, kemény és kegyetlen.:D Nagyon tetszett a karaktere, és a játéka. A sztori nagyon egyszerű és sablonos, de ez nem von le semmit a film értékéből. Szerintem érdemes megnézni, én nem bántam hogy másfél órát rászántam az életemből. Sőt, lehet DVD vétel is lesz belőle majd ha megjelenik.
Erős négyes.

2009-03-21 20:16:54 largo (4) #21

Na ez üdítő volt!

2009-03-19 21:52:22 Nemes Dávid (5) #20

ez egy jó akciófilm, műfajilag 5, messze az említett szállító és társai felett

2009-03-18 15:58:45 paradox (2) #19

üdv,mivel első hozzászólás maradok nyers önmagamnál.tegnap volt premier,v. premier előtti előadás,nem vagyok egy nagy Liam Neeson rajongó mindenesetre kitett magáért az Öreg,csak ezért egy közepes..néhol vicces,olykor meglepő "ez a"csonttörő Macgyver

2009-03-17 22:55:58 "L" (4) #18

Sokkal pörgősebb filmre számítottam, lassan indult be, igaz akkor nagyon. Egyszer nézhető, "szerethető" darab, de nálam megmarad középszinten.

2009-03-14 21:05:33 robertjordan (4) #17

A betyármindenségit... Megérkezett John Rambo és Jason Bourne szerelemgyermeke :DDD Kemény volt.

  • 1
  • 2