Alien: Resurrection (1997) ☆ 👁

Alien 4.: Feltámad a halál

(Jean-Pierre Jeunet)

amerikai akciófilm, horror, sci-fi, thriller

3,3
★★★☆☆
961 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2024-06-11 08:08:17 Zsolti-kun (?) #82

Ez a közösülés akkora őrült gondolat, amilyennel még nem találkoztam! Mégis mivel és hogyan? Leszbikusságból pedig sehogyan sincs gyerek. Az tény, hogy nagyon furcsa vonagló testrészek vagy idegenek zöme van ott... Én sem jöttem rá soha, hogy a készítők ezzel mit akartak mutatni. Ha valakinek van erről gondolata, akkor érdekelne. De Ripley előtte is mondja, hogy érzi a királynő fájdalmát. Én arra gondolok, hogy a kiszabadulásig a tudósok fejlesztették a megfelelő irányba és utána az új génektől megváltozott. A hibrid az, ami vonzódott hozzá... De most belegondolva nincs magyarázat arra, hogy a lények hogyan szabadították ki még a királynőt is. A mozisorozat teljes második fele tele van megmagyarázhatatlan hibákkal.
Egyébként ha valaki ennyire durván nem tudja helyén kezelni a filmet vagy a 3.-4. filmet együtt, nyugodt szívvel gondolja rémálomnak. Részemről is úgy könnyebb elfogadni és élvezni. Egyébként sem tudják 32 évtől megmagyarázni a 3. Alien elejét, ezt beismerték, illetve az "Aliens: Awakening" tervezetétől kezdve rémálomba is tették. (Stúdió által engedélyezett képregényekben már nem canon.) Más kérdés, hogy valaha elkészül-e. Pedig ezután főleg szükség lenne rá.

2021-09-17 00:31:34 dikalosz (4) #81

Többen írtátok, hogy Ripley közösül a királynővel. Ez mégis hol történt meg? A special editionben - amely a teljes videóanyagot tartalmazza - sem láttam semmi ilyet.

Egyébként félévente nagyjából újra szoktam nézni a quadrológiát. Így, sokadik megtekintés után is jobbnak tartom ezt, mint Fincher filmjét. Legalábbis ez hozzám közelebb áll. Ami érdekes, Cameron második része minden egyes megtekintéssel gyengül, nem tartom kizártnak, hogy egyszer majd elérkezik a hármas osztályzat tartományába, akkor pedig a Resurrection ezüstérmes lesz. Bár a gyerekkor azért még mindig kifejti hatását. A Prometheus három megtekintés után szódával elmegy, a Covenant egyszeri okádék volt. Összességében a négy részes maratont továbbra is szívesen letolom, bármikor.

2021-09-16 22:27:40 Avednay (3) #80

Fuh, tényleg, hiszen le is volt írva a könyvben! Mennyivel jobb az, mint amit a Prometheus és a Covenant művel a mítosszal! :S

előzmény: csabaga (#79)

2021-09-15 14:11:39 csabaga (2) #79

Ráadásul, ha valaki olvasta az első Alien történetet, az az egész Prometheus vonalat kilövi, hiszen Ash sok mindent elmond még, ami a filmbe végül nem került be.

A Prometheus érdekességek közé be is írtam.

előzmény: Olórin (#78)

2021-09-15 09:55:09 Olórin (3) #78

Nagyon hosszú idő után néztem újra, és hát kicsit nehéz osztályozni. Alapértékén nyilván bődületesen szar film, komolyan vett Alien-moziként egyenesen elhelyezhetetlen, ugyanakkor olyan fura, bizarr, torz, viccesen értelmetlen, pofátlan és elszállt faszság, hogy nehéz rá igazán haragudni - és én is úgy vagyok vele, hogy még mindig inkább ez a perverz-hibbant blama, mint a komolykodó (és a mítoszdekonstrukciót is komolyan végző), kimért-kiszámított, színtelen-szagtalan Prometheus-vonal.

2021-03-01 16:38:48 kaamir (4) #77

P.s. a négyesre osztályzóknak pedig (akik között sok kedvencem is van), nagyon kíváncsi lennék az újranézés utáni véleményére.

Nálam most, újranézés után ment fel 4-esre (a mozis verzió). Szóval egy kicsit megkésve válaszolok :)

Sztem Jeunet jól mérte fel, hogy az Alienek (már '97-ben is) annyira beépültek a popkultúrába, hogy lehetetlen ijesztgetni velük. Ezek a lények ott vannak bögrén, pólón, meg a gyerekek iskolatáskáján. Nincs ember, aki megijedni már tőlük. Lerágott csont.

Mit lehet tenni? Hát, viccesre és gusztustalanra venni a figurát. Az Alien 4 se nem félelmetes, se nem izgalmas, ellenben remek a humora és valami egészen gyomorforgató. Utóbbit én erényként tartom számon, mert remekül illik az Alien-univerzumba (ellentétben azzal a tudománytagadó bullshittel, amit a Prometheus próbált beleerőltetni).

Jeunet filmje nálam inkább a body-horror műfajába tartozik, annak pedig egyáltalán nem rossz. Ebből a szempontból pedig a sokat szapult hibrid is működik: hogy egy ilyen torzót, se nem ember, se nem idegen valamit a világra segítettél, hát, ez tömény rémálom.

Nyilván az első két rész színvonalát meg sem közelíti. A harmadiknál talán jobb valamivel, de hogy eredetibb, az biztos.

előzmény: Dió (#74)

2020-10-07 15:21:16 Rorschach (1) #76

Megérkezett a franchise egy rossz fan fiction szintjére. A legnagyobb dicséret, amit erről a részről el tudok mondani, hogy úgy-ahogy jól néz ki, ezen kívül mintha egy hetedvonalbeli képregényt vagy novellát olvasnék. Rangon aluli, minden szempontból méltatlan Alien-mozi, egyáltalán nem lep meg, hogy ezen zsák szar után el is vágták a számozott folytatásokat. A Resurrection nem több egy gyenge szörnyfilmnél az űrben, egyáltalán nem érződik Aliennek. Nincs hangulata, a tónusáról annyit elég elmondani, hogy szemvillanás alatt képes keménykedős-beszólogatós akciófilmbe, de önmaga szándékos (?) paródiájába is átmenni.

Amit a legjobban utálok benne... már a hibriden kívül, azt a taknyos fehér lófaszt vajon hogy gondolhatták komolyan? Elképzelem, ahogy Whedon rezzenéstelen arccal pitch-cseli az ötletet, és még a hideg is kiráz, jesszus apám. Azt akartam írni először, hogy a film kicsi és gyáva, viszont belegondoltam, és nem ez a baj. Szóval, amit a legjobban utálok a filmben, hogy ostoba és nagyravágyó. Van benne újítási szándék, de egyetlen kivétel nélkül minden érdekesnek szánt adalék csak messzebbre löki a nagy egészet a szakadékba, a hibrid Ripley meg a hibrid alien a mélypont. Plusz mintha foggal-körömmel erőlködne film, hogy valami elképzelt univerzumot gazdagítson és elhelyezze önmagát azon belül, de közben látod, hogy egy faék egyszerű horror formulát nem tudnak épkézláb filmként levezényelni az alkotók, botrány. Sokkal többször utal önmagán kívülre, mint a másik három film, mégis végig egy unalmas űrhajó unalmas díszletei között vagyunk, unalmas szereplőket követünk (kivétel a víz alatti jelenet). De behoz a képbe valami android háborút, meg kémkedést, meg pusztuló Földet, meg kétszáz éves időugrást, meg véget ért Weyland-Yutanit, de kamu az egész. Az meg hab a tortán, hogy ez a sok mellébeszélés pont annyira van kibontva mint az, hogy az IQ bajnok tudósok hogy a f*szba tudták olyan kalitkába zárni az alieneket, amelyek rácsai nem savállóak. Egymást érik az ehhez hasonló logikai pofonok, totális káosz az egész.

Röhej az egész film, nem is akarok több szót fecsérelni rá. Illetve mégis, egy utolsót: a zenéje tök jó, abban volt fantázia.

2017-11-22 19:42:58 Norbert Simon (3) #75

Nos igen. A quadrológia leggyengébbik része. Én szerintem a legnagyobb probléma a rendező. A Jeunet egyáltalán nem volt jó ide. Mindenképpen egy Scott vagy egy Cameron típusú rendezőre lett volna szükség. Az akciót tudnám leginkább kiemelni a filmből ami tetszett. A történet... igen butaság. ( Már eleve az ,hogy hogy klónozzák újra mikor már hamuja sem maradt meg.) na mindegy. Az is igaz ritkán nézem utoljára nem is tudom mikor láttam. Ami miatt megadom neki a három csillagot az az akció az legalább toppon van.

2017-05-27 13:43:29 Dió (1) #74

Kedves Covenant barátunk ugye olyan törést idézett elő bennem, hogy szomjoltólag elő kellett vennem pár kevésszer látott elődjét, és valahogy Jeunet belépőjére esett a választásom, ami anno "kólával elmegy" kategóriába lett sorolva. Újranézve Chrisadam drasztikus lepontozós kommentje mellé állok: Jeunet egyetlen dolgot tanított csak nekem a Resurrectionnel, még pedig hogy a legendagyalázás már a Covenantot jóval megelőzően elindult.

Itt nincs szarozás, mindezt már rögtön a kezdő képsorok indítják. Valami züllött pacák az űrben szívószállal kólázik, majd szórakozásból kibelez egy arra tévedő bogarat (bogár az űrben:). Egy perc bamba mélálkodás után "betölti" azt a kólából kivett szívószálába és büszkén kiköpi az űrhajó szélvédőjére. A kamera ráközelít és ráélesít az immár péppé aszalt és kólával kevert bogárkozmálványra - és ebben a pillanatban beúszik az Alien főcím. Isten hozott, kedves néző! De ez semmi az innen kibontakozó alapkonfliktushoz képest: a harmadik rész (és egyben az egész trilógia) gyönyörű drámaisággal és kerek ívvel rendelkező lezárását meg kell erőszakolni azzal, hogy a kétezer fokos lávából valahogy kislapáttal kiszedik (tessék?!) Ripley darabkáit, hogy, khm, klónozzák! Ehhez már gratula, Monsieur Jeunet!

Ami ezután jön... a karakterekről elég annyi, hogy életemben először a xenomorfnak szurkoltam, hogy könyörgöm, belezze már ki az összeset, mert annyira nem bírom elviselni a jelenlétüket. Persze ez semmi ahhoz képest, hogy az utóbbi 50 év sci-fi filmtörténelmének egyik legfontosabb karakterét, Ripleyt egy motiváció nélküli, nettó 120 percig a helyét kereső, majd végül a saját ellentmondásaiba belefulladó, félig ember korccsá degradálják. Amit meg sokan lentebb "humornak" neveznek, az nálam a paródiához ezerszer közelebb áll (kedvenc: a xenomorf "bosszúból" bezárja a dokit abba a kamrába, ahol az korábban őt sprézte hideg levegővel, majd a piros gombra büszkén rátenyerelve halálra sprézi szerencsétlent, drámai "na most elintéztem őt" felhörgéssel zárva a show-t).

A legkeményebb mindazonáltal a vége:) Ripley DUG EGYET a királynővel, aminek a fizikális végeredménye egy humanoid alienbébi, azaz a soproni állatkert legelfuseráltabb szegleteit a Zombeaver vicsorgó dögével ötvöző mindfuck-katalizátor. Azt most hagyjuk, hogy én egy kávét nem készítek el olyan gyorsan, ahogyan ez a szar megfogan és kikecmereg az ölelésre kész édesanya fenekéből, de ami ezután jön... először is, a humanoid alienbébi gondol egyet, és tiszta logikától vezérelten egy Bud Spenceres jobb horoggal(?), játszi könnyedséggel letöri(?!) az addig három filmen át elpusztíthatatlan(!!) Alien anyuka állkapcsát... K.O.! Oké. Ezután egy kis csörte és dulakodás a maradék túlélővel, amely megkoronázásaként rácuppan az űrhajó testén keletkezett lyukra, hogy Ripley könnyeivel kísérve (azt hiszem ez küldött le végleg kómába), folyadék-állapotba transzformálódva kipréselődjön a résen. Érted, mint a frissen facsart narancslé. :-) És ha azt hinnéd, az i-re ezzel már felkerült a pont, akkor még ne kapcsold ki, mert ez a kakofón fosömleny ebből következetesen fakadóan(?) itt még átadja a helyét egy kis csevegésnek a félbetörött Eiffel-torony alatt (csak hogy nehogy azt hihessem, hogy a director's cut egy jottányit is jobb).

Megadván a Resurrectionnek is, ami jár neki, a nyolc Alien film közül nálam jelenleg négy áll egyesen. Úgy, hogy az első rész anno a kedvenc filmem volt. Úgyhogy itt akkor most már tényleg levonható a konklúzió, miszerint Hollywood olyan döntéshozókkal van tele, akik egy kis olcsó popcorn-szórakozás ígérete fejében az első pillanattól kudarcra, egyben pedig garantált legendarombolásra ítélt ötletekre képesek gátlások nélkül rányomni az "approved" pecsétjüket. Ezzel olyan rendezőket engedve el a homokozóig, akiket én a rácsos ágyból sem engedtem volna ki. OFF.

P.s. a négyesre osztályzóknak pedig (akik között sok kedvencem is van), nagyon kíváncsi lennék az újranézés utáni véleményére.

2017-05-17 07:54:50 ryood (2) #73

ez az!

előzmény: manson84 (#71)

2017-05-17 07:21:20 Trashman (?) #72

Én Mario Bava: "Vámpírok bolygója"-át (Terrore nello spazio/ Planet of the Vampire)
tudom, mint hivatkozási alap és valóban sok a hasonlóság, csak az űrzombis film, de
ha csak megnézed a filmben szereplő elhagyott űrhajót akkor ez tisztán látszik.
(Meg sok egyébből is.) Egyébként méltánytalanul elfeledett film.

2017-05-17 03:04:23 manson84 (5) #71

Az It! The Terror from Beyond Space lehetett egészen biztosan. És ezt tartják leginkább az alien inspirációjának, amellett, hogy bűn rossz film.

előzmény: ryood (#70)

2017-05-16 22:09:52 ryood (2) #70

2009-ben volt egy szuper sci-fi fesztivál (plan9 fest) a pécsi tv-toronyban, és ott vetítettek mindenféle kevésbé ismert sci-fi filmet. volt valami 50-es évekbeli scifi horror (?) sajnos nem emlékszem a címére, és le is maradtam róla, de írták az ismertetőben, hogy sokat merített belőle az alien.

előzmény: critixx (#69)

2017-05-16 21:39:59 critixx (2) #69

Egyébként állítólag az Alien ötlete részben egy Alfa holdbázis epizódból (Dragon's Domain) származik, részben pedig John Carpenter Dark Star című ZS-kategóriás sci-fijéből. Vagyis pontosan a Dark Star társ-forgatókönyvírója Dan O'Brannon, miután látta hogy mennyire borzalmasan gagyi lett látvány terén a film, úgy gondolta, érdemes lenne egy hasonló ötletet normál költségvetésből, rendes látványvilággal megcsinálni.

Amúgy a sci-fi szerintem tipikusan az a fajta (tematikus) műfaj, aminek a "köpenyébe" nagyon könnyen bele lehet csomagolni bármilyen más műfajt, és ezt tetszik is az idők kezdete óta. Egyfajta tematikus keretként szolgál. Létezik sci-fi melodráma, sci-fi vígjáték, sci-fi horror, sci-fi thriller, sci-fi családi film, sőt, sci-fi musical
és sci-fi western is.

2017-05-15 22:50:47 ChrisAdam (1) #68

filmekből is csak a két Abrahms-félét láttam

Nem is hiszem el, hogy ezt critixxnek le merted így konkrétan írni. :D Meg úgy ánblokk. Szerintem nézd meg mihamarabb, én is pont akkor kezdtem el őket, mint amennyi te most vagy. Felejthetetlen utazás lesz, de komolyan. (Nekem is már újra néznem őket.) De ez már nagyon off, ki is takarítok hamarost.

előzmény: BalaKovesi (#67)

2017-05-15 22:30:51 BalaKovesi (1) #67

(Off) A Star Trek világa számomra elég ismeretlen, filmekből is csak a két Abrahms-félét láttam, de ez elég érdekesen hangzik. :) Gyanítom, hogy ezek az alienekhez nem annyira passzolnának.

előzmény: critixx (#66)

2017-05-15 21:57:43 critixx (2) #66

Ezeket a Star Trekben már mind megcsinálták egy-egy epizód erejéig. Még sci-fi sportfilmet is, méghozzá sport-vígjátékot. :-)

2017-05-15 21:08:09 BalaKovesi (1) #65

(Off) Gondolkoztam is, hogy leírjam-e, mivel az még el is képzelhető valamennyire.

előzmény: ChrisAdam (#64)

2017-05-15 20:33:31 ChrisAdam (1) #64

Mondjuk most viccen kívül megfordult a fejemben, milyen lenne egy Alien film, ami sci-fi western... Najó, de ez már nagyon off. :)

előzmény: BalaKovesi (#63)

2017-05-15 20:28:15 BalaKovesi (1) #63

Sci-fi western, sci-fi vígjáték (a sziruposabb fajtából), sci-fi musical, sci-fi sportfilm.

Pár igazán remek ötlet, hátha Scott papa erre jár... :D

előzmény: ChrisAdam (#59)

2017-05-15 19:18:44 ChrisAdam (1) #62

Ma este kiderül, de azt még két éve látva is oda meg vissza voltam, úgyhogy nem adom meg az örömöt. :)

előzmény: BonnyJohnny (#61)

2017-05-15 18:26:15 BonnyJohnny (2) #61

Nem szép dolog, elismerem, de őszintén őrülök. :)
Ha a Prometheust is leveszed ötösről, teljes lesz az örömöm. :D

előzmény: ChrisAdam (#49)

2017-05-15 17:55:57 csabaga (2) #60

És maga a film is erőltetett,teljesen felesleges volt.:)

Meg lehetett volna egyáltalán jól rendezni?

előzmény: critixx (#52)

2017-05-15 16:21:40 ChrisAdam (1) #59

Ha ez késztetett regisztrációra, akkor szívesen és Isten hozott köreinkben. :)

kwzatz: Az elveszett gyerekek városával nagyon bajban vagyok egyébként. Van pár film, amit megnéztem, tetszett, de hiába, mert kábé semmire nem emlékszem. Ron Perlman rémlik belőle, meg hogy sötét minden, de sztori, vagy bármi más, teljes rejtély. Úgyhogy annak jár egy újranézés.

BalaKovesi: Egyébként ez a jó az Alienben, hogy sok műfajt megjárt és viszonylag sikeresen. Ezért volt jó ötlet és nagyon bölcs tett az, hogy nem mindig az első bevált formulát másolták. Így habár sok hasonlóság van az első három film között, történetben is, mégsem mondhatjuk, hogy ugyanazt a bőrt húzták le a xenomorphokról. De a Prometheussal - sci-fi, thriller, dráma - kábé ki is múlt az alienek sikeres területhódítása a műfajok terén, mert a sci-fi film noir vagy a sci-fi harcművészeti film nem nagyon állna jól a xenomorphoknak. :) Bár aztán ki tudja. (És e sorokat olvassa mindjárt Ridley Scott, aki hirtelen észbe kap, hogy igen ez kell a népnek és még gyorsan legyárt halála előtt 12 Alien folytatást.)

előzmény: radmutant69 (#58)

2017-05-15 16:02:09 radmutant69 (4) #58

Akárki is írta le itt lejjebb a "taszkenguanó" kifejezést, ezer köszönet érte! XD

2017-05-15 15:22:18 kwzatz (3) #57

"Sose a legrosszabb filmje alapján ítélj meg egy rendezőt." Nem ez a legrosszabb filmje. Az elveszett gyerekek városa nevű borzalom, f*stenger szerintem köröket ver erre. (bocsánat az erős szóhasználatért, de kevés film váltott ki belőlem akkora nemtetszést és undort, mint az) Tény, hogy ezt már régen láttam, és most lehetséges, hogy nem kapná már meg a gyenge 3-ast tőlem sem, de legalább nem akartam tőle kirohanni a világból, mint az előbb említett filmtől. Az Amélie pedig szerintem meglepően jó mindkettőhöz képest.

előzmény: critixx (#52)

2017-05-15 15:00:23 BalaKovesi (1) #56

Csodálkoztam is hogy ötösön állt az osztályzatod, ha jól emlékszem rá is kérdeztem hogy mi tetszett neked benne ennyire. Én amikor megnéztem, az IQ-m legalább a felére lecsökkent, és azóta is csökken akárhányszor csak a filmre gondolok.

Valahogy így lehet műfajokba sorolni az első négy filmet:
Alien: sci-fi, horror
Aliens: sci-fi, akció
Alien³: sci-fi, börtönfilm
Alien: Resurrection: csak szimplán retekszar. :D

Így utólag nem is értem hogy sikerült erre kettest adnom...

előzmény: ChrisAdam (#49)

2017-05-15 14:45:56 tomside (3) #55

Az nekem sem.
Ezért is nem azt írtam.
;)

előzmény: ChrisAdam (#53)

2017-05-15 13:57:35 critixx (2) #54

Egyébként most azon töprengek, miért adtam kettest erre a filmre. Kegyes kedvemben lehettem.

előzmény: ChrisAdam (#53)

2017-05-15 13:43:43 ChrisAdam (1) #53

Persze, egyébként jogos. Csak hirtelen felindultságomban írtam inkább azt. Bár az Amélie se volt szívem csücske.

2017-05-15 13:09:22 critixx (2) #52

Sose a legrosszabb filmje alapján ítélj meg egy rendezőt. Jeunet nagyon rossz választás volt erre a filmre, a karaktere, a stílusa, a világa teljességgel elütött ettől a sorozattól. Nem tudom, ki gondolhatta úgy, hogy jó ötlet neki adni ezt a projektet. Ennyi erővel akár Tim Burton is rendezhette volna, ő legalább amerikai. Ez nem a rendezőt minősíti, egyszerűen nem ez volt számára a megfelelő projekt. Amúgy a forgatókönyv is erősen el lett cseszve, a folyamatos átírások során egyre gyengébb és egyre szürreálisabb dolgok lettek beleírva. Ez sem a rendező hibája.

előzmény: ChrisAdam (#49)

2017-05-15 12:27:20 tomside (3) #51

Pediga Hosszú jegyesség megérné a próbát, "szerintem szerinted" jó lehet, hogy egy korábbi kategóriával éljek. Nekem elképzelhetetlen volt, hogy azt és ezt ugyanaz rendezte.

előzmény: ChrisAdam (#49)

2017-05-15 10:32:24 ChrisAdam (1) #50

Ja, eszembe jutott még valami. Egy nonszensz.
Oké, hogy sci-fi és minden lehetséges, de azért na.
Ripley megkérdezi a fináléban, hogy mennyi még a hajó. Száz méter. Hangzik a válasz. Majd Ripleyt elrabolja a királynő, bekerül a fészekbe. A többiek futnak tovább. Mennyi időbe telik száz métert lesprintelni? Kerekesszékestől, mindenestől is pár perc. Aztán beindítani a hajót még mondjuk pár perc. Mondhatjuk azt, hogy tíz kerek perc alatt - mialatt én ezt leírom kábé -, Ripley szeretkezik a királynővel (dunno how), az pedig már meg is szüli az utódot, ami máris tökéletes gyilkológépként el is indul és Ripley le is futja azt a száz métert, mögötte a pár perces alienembercsecsemőszörny is leközlekedi a távot és még be is jut a hajóra, Ripley is és... WHAT?! :D Tudom, tudom, hogy hollywoodi időszámítások vannak itt, de azért annak is van határa. :D


Nonszensz.

2017-05-15 02:44:18 ChrisAdam (1) #49

Azt hiszem, lassan a 6 éves KT jelenlétem során először történik ilyen szégyenletesen drasztikus szavazat letornászás. Évekig ötösön állt, elsőnek körülbelül hat éve láttam kazettáról, akkor persze 14 évesen fostam, mint a gép (az előző részeken meg még úgy), aztán megnéztem a Prometheus előtt és még akkor is működött, így volt ez zseniális. De hogy hogyan adhattam erre ugyanazt a szavazatot, mint amit mondjuk az első vagy a második filmre? Lövésem sincs.

Mert ebben kérem, minden rossz. De tényleg, egy-két apró momentum van, amikor megcsillan valami jó dolog, de ez olyan szintű legendagyalázás, hogy nem térek magamhoz. Ripley karakterének kiherélése egyszerűen borzalom, a finálé úgy komplett a filmtörténelem fertelme, feszültség, vagy bárminemű működő horrorisztikus elem a filmtől olyan távol van, mint a Baljós árnyaktól az, hogy elérje valaha is a 4-es átlagot. Langymeleg hangulat, totál érdektelen sztori, ocsmány CGI, erőltetett hangulatidézés, klisé klisé hátán (hirtelen ellenálló katona, android) és vannak olyan jelenetek, amik komplett "mia****ez" érzéssel tágítják a pupillát: vizes jelenet, szex jelenet (hányinger), agykiszívó finálé. Ezek után jogosan gurgulázik fel megállíthatatlanul torkom mélyéből a nagy kérdés: Mégis hogy a pélóba gondolták ezt?!
Ezzel az anyáskodással az egész halálra van ítélve, tök felesleges és érdektelen az egész film. Ja, és a főcím (SE), mi volt az (bogár, szívószál, wtf)?! Meg néhol kb. paródiába átcsapó szcénák (Perez kapitány lyukas feje, az xenok visszavágása a fagyasztóval, meg ilyenek).
Nem is érdemel több szót, egy-két jobb jelenet híján tényleg az egész egy nagy taszkenguanó. Pár jelenetért (klónok szobája, stb.) kaphatna egy kegyelemkettest, de nem érdemli meg. Elképesztő. Ekkora egy szart... és én ötöst adtam rá. Elképesztő. Jeunetet ezentúl messze elkerülöm, nem az én rendezőm.
20%

2017-03-16 22:04:16 MicaHiro (1) #48

Nem gondoltam volna, hogy valaha ilyet mondok bármire, de ez méltó párja a Baljós Árnyaknak. Sőt, igaziból még nagyobb mítoszgyalázást visz végbe.

2014-09-20 13:59:24 AtomAti (1) #47

Több mint kínos...

előzmény: ryood (#46)

2014-09-16 21:17:28 ryood (2) #46

hát ez kínos...

2014-09-03 18:52:21 BonnyJohnny (2) #45

Személy szerint nekem ez a rész sosem tetszett különösebben. Valahogy kevéssé érzem alienesnek, pedig, mint ahogy többen is leírták, ez is az, csak máshogy, a saga más aspektusait kiemelve. Valamint a stílus sem jön be, még ha (és itt is egyet értek pár előttem szólóval) az egyedi rendezői kézjegyek engedése mindenképpen üdvözítendő ötlet is, és a maga módján jól is áll a filmnek... csak nekem nem tetszik. :/

2014-09-03 01:46:36 critixx (2) #44

Tényleg totál felesleges folytatás, ami ezer sebből vérzik. Az utolsó húsz perc az alien-ember hibrid szörnnyel meg a köpedékszerű beszélő fejű emberekkel teljesen nonszensz. A vízalatti alieneken is jót röhögtem. Van benne pár erős jelenet, a Ripley klónok felfedezése (lásd még: South Park :D) meg szerencsétlen szemüveges pali, amikor rájön, mit is tettek vele a tudósok (őt egyébként az a Leland Orser játssza, aki a Voyager egy epizódjában egy Norman Bates-re hajazó pszichopata hologramot alakított kiválóan), ezek miatt talán megérdemel egy kettest.

A Jeunet-féle szürrealista, jellegzetesen európai stílusvilág (és a helyenként belecsipegetett abszurd humor) sajnos nem igazán passzol ehhez a franchise-hoz. De neki legalább minimális szinten hagyták a saját stílusát érvényesíteni, Fincher biztosan irigykedik. Összességében ez a Luc Besson-féle, akkoriban nagyon divatos új európai közönségfilm és az amerikai mozi vegyítése nem hozott ki sok jót ebből. Már Hitchcock is megállapította a Truffaut-val folytatott interjú során, hogy a francia rendezők valahogy sosem voltak igazán kompatibilisek Hollywooddal.

2014-08-07 16:22:08 Eddard Stark (5) #43

Az valami rendezői vagy vágatlan változat lehet, mert ami nekem van meg, teljesen máshogy kezdődik.

előzmény: Rikii (#40)

2014-08-02 21:34:33 Eddard Stark (5) #42

Bár én még nem olvastam, most rendeltem meg az internetről. De a lényeg, hogy szívesen megnéznék akár többrészes Alien-folytatást. Amennyi lóvét az Avp-filmekre meg a Prometheus-ra elpocsékoltak, abból akár már egy jobbféle folytatást is csinálhattak volna eme remek sci-fi-sorozatnak.

előzmény: Eddard Stark (#41)

2014-08-02 21:34:20 Eddard Stark (5) #41

Michael Jan-Friedman írt egy Alien-regényt, Eredendő bűn címmel, ami a Feltámad a halál folytatásaként szolgál. Szerintem megfilmesíthetnék, kíváncsi vagyok, hogyan folytatódna a történet. A szerintem nem túl jó Prometheus helyett csinálhatnák inkább azt...

Ez az a könyv: https://www.szukits.hu/aliens/6-eredendo-bun.html

2012-09-27 06:02:32 Rikii (3) #40

Ez a film mar az elso percben elvesztette nalam az 5-st.
A pali szetnyom egy bogarat, aztan zoomolva mutatjak az ujjan levo beleit, a pali gondol egyet, beleteszi a szivoszalba, majd rakopi az uvegre, es megjelenik az Alien 4 logoja. Mi a szar ez?

2012-09-05 11:27:00 Norbii92 (3) #39

Ha A végső megoldás: a Halál a legkomorabb és legdrámaibb Alien film, akkor a Feltámad: a Halál a legvéresebb és legundorítóbb!
Nos a felemás ALIEN 3 után mindenki kisebb messiásként várta a 97-re beharangozott újabb epizódot. A rendező a francia mozimágus Jean-Pierre Jeunet lett.
Ripley-t a halála után klónozzák, vele együtt pedig az Idegen királynőt is, amely ismét végzetes hibának bizonyul! Az Idegenek szaporodni kezdenek és a kísérleti űrállomáson újfent elszabadulnak az emberekkel táplálkozó gyilkológépek.
A történet most nincs agyonbonyolítva. Kapunk itt mindent: kalózokat, katonákat és őrült tudósokat is.
Jeunet ALIEN-je tehát túl sok forradalmi dolgot nem mutat fel! Az első 3 filmből táplálkozik. Ami miatt újdonság illetve más ez a rész a sorozatban, azok a humorosabb elemek (Ron Perlman üde színfolt a filmben) és a látványos fényképezés!
Összeségében a 4. film egy korrekt Alien film, ámde semmi újdonságot nem hoz. Halad tovább a jól kitaposott ösvényen, vannak izgalmas pillanatai, ám a hangulat az sajnos valahol elveszett!
Akárhogy próbálnám is kimagyarázni, ez a film igazából már egy felesleges bőrlehúzás volt, szegény Ripley-t pedig már a 3. rész után végleg hagyni kellett volna békében meghalni... de persze, mint tudjuk Hollywood ezt sokszor nem így gondolja!

2012-08-07 12:58:49 JohnnyJohnny (4) #38

Nem értem, anno miért húzták le ennyire a filmet. Mindenhol a legrosszabb Alien filmként láttam publikálva, holott a zseniális első rész, a számomra érdektelen military sci-fi második rész és az első részt kopírozni próbáló harmadik rész mellett ez a rész tudott valami pluszt hozzá tenni a mitológiához. Bár tele van hatalmas, agyon járatott klisékkel, és látszott, hogy jó pár helyen meg lett vágva, hogy emészthetőbb legyen a történet, nem egy rossz film, sőt kifejezetten élvezhető. Bár azt be kell látni, hogy kell némi gyomor is hozzá.

2012-06-06 06:02:04 ChrisAdam (1) #37

Na, ez még nem jutott eszembe... :)

előzmény: deathcode (#36)

2012-06-05 23:17:34 deathcode (5) #36

Iszonyú nehéz elhinni, hogy sehol sem említik vígjátékként. Szerintem hihetetlenül vicces. ÉS undorító. Sosem felejtem, amikor először láttuk moziban a haverokkal, a seggünk kidőlt a röhögéstől! Lehetne ez a címe: Alien 4: HALÁLi! :D

2012-05-30 17:04:10 ChrisAdam (1) #35

Perverz. Igen, talán az, kicsit túlságosan nagy benne a szexualitás, a kéjelgés, ráadásul ez nem lenne rossz, ha nem egy idegen lénnyel csinálná. :)

előzmény: Simpleton Larry (#34)

2012-05-30 11:12:01 Simpleton Larry (3) #34

E résszel kapcsolatban mindig az merül fel bennem, hogy a három folytatás hogyan dolgozta ki az eredeti egy-egy aspektusát. Cameron akciója, Fincher feszültségkeltése, Jeunet perverziója...
Mindig felhozzák e résznek mennyire beteg, mennyire elborult, de hát az eredeti megteremtésekor a "hogyan kerüljön a lény a hajóra" kérdést ugye úgy válaszolták meg, hogy "orálisan erőszakolja meg az egyik szereplőt" - ami mennyire perverz vagy beteg? Ha Giger ötletei teljes egészében megvalósultak volna a lény még elborultabb, feminimebb (keblek s miegymás) lett volna. Szóval ez a rész számomra csak jobban kidolgozza ezt az oldalt. Plusz nem is tudom mi mást vártak Jeunet-től. Ha én adtam volna egy Alien forgatókönyvet Jeunet-nek akkor körülbelül ez lett volna, amire számítok.
A másik amin a múltkor merengtem, hogy mennyire le volt hangolva Whedon, hogy hogyan vágták agyon forgatókönyvét ("it wasn't so much they changed it, they executed it in such a ghastly fashion they rendered it unwatchable"), de ha jól tudom a Firefly ebből született (mármint, hogy hűebben megteremtse amit itt elképzelt), és ha a Firefly-t én egy Alien filmbe helyezem, azt semmiképpen nem tudom egy jó Alien filmként elképzelni, túl könnyű. Szóval nem tudom jobb lett-e vagy rosszabb, hogy másképp valósították meg az alapanyagot.

Amit biztosan tudok, hogy a végén az a bizonyos jelenet nem lett volna szabad, hogy benne legyen, mert még egy beteg filmbe is túl beteg, egyszerűen embertelen.
Gondolván itt az Alien halálára. Hogy hosszú percen kereszül látni, hallgatni ahogy egy ilyen lény, még ha nem is ember, szenved, visít, haldoklik..... gyomorforgató és nem vászonra való. El vagyok képedve miért hagyták benne.

2012-05-30 06:57:45 ChrisAdam (1) #33

hét lépéssel rosszabb

két lépéssel.
Sorry.

előzmény: ChrisAdam (#32)

2012-05-30 06:56:16 ChrisAdam (1) #32

Az Alien-univerzum a legtitkozatosabb és legnagyobb ívű. A Star Wars is nehezen tesz túl rajta, igazából nem is lehet őket összehasonlítani. Míg ez sötét raktárokban, olajzsíros szellőzőnyílásokban játszódva adja meg ez a lidérces érzést, mely elfog mindig, addig a Star Wars egy nagyröptű, kalandfilm, mely tágas és beláthatatlan. Az Alien Saga több, mint 250 hosszú évet karol fel és talán ez bővülni fog a Prometheussal. Amikor a negyedik epizód végére érünk átgondoljuk azt a sok félelmet, kalandot, akciót, ami Ripleyt érte. Hol kezdődött? Kane föléhajolt egy tojásnak, ami kötelességéből lárvát helyezett el mellkasában. Eszméletlen Saga, örökké kedvencem lesz a Csillagok háborúja mellett.
Hogy miért szeretem ezt a részt? Igazi sci-fi érzése van és bepillanthatunk a jövőbe, a tudományos jövőnkbe. Félni sajnos már nemigen tudok, megszerettem a xenomorfokat. :) Ripley kettéhasadt énjével tökéletes, Winonát viszont le kellett volna vadászni...! A szereplők jók, főleg Ron Perlman, mint Johner. Van egy-két szereplő, akinek nincs jelentősége, mint pl. Distephano. Nagyon élveztem az egészet, nem olyan, mint a többi. Más. A háromnál ezerszer jobb, a kettőnél egy hét lépéssel rosszabb, az egytől meg Holdtávolságnyira van.
90%

2012-02-18 20:29:12 ChrisAdam (1) #31

Végülis a Prometheust tekinthetjük ötödiknek, bár az előzmény lesz. De akár lehet egy ilyen is: [link]

2012-02-18 19:54:00 Victor Vance (4) #30

Ötödik rész már nem valószínű hogy lesz, mivel Scott most készíti a Prometheus-t, amely azért félig-meddig Alien-film, meg a Requiem után eléggé kifulladt a franchise, igazából már nincs is sok potenciál az Alienekben. Az meg hogy egy kategóriába veszik a popcorn-mozikkal (bár ezt igazából most hallom először) szerintem egyáltalán nem baj, hiszen ez nem a rossz filmek definíciója.

előzmény: terika (#29)

2012-02-18 19:36:02 terika (3) #29

Ötödik részt inkább NE. Elég "rombolás" a sok P vs A film. :)
1979-ben nagy dobás volt ez a film (nekem még mindig az egyik kedvencem az egész "sorozat"), más kérdés, hogy most egy kategóriába veszik a popcorn- mozikkal a folytatások miatt.

előzmény: Victor Vance (#26)

2012-02-09 19:47:14 Victor Vance (4) #28

Nem tudom, engem az első három rész után nem nagyon fogott meg... Erőltetett, sótlan, agyatlan popcorn-mozi, semmi több. De emlékszem, 5 évesen láttam először, akkor nagyon tetszett és féltem is rajta, na meg tizenévesen videokazin is megvolt. Szép emlékek, de ez tényleg nem az én filmem sajna. Ellenben akármit megnézek ami Alien:)

előzmény: ChrisAdam (#27)

2012-02-09 19:22:10 ChrisAdam (1) #27

Majd lesz az is ne aggódj... De szerintem ennek is majdnem annyira jó a hangulata, mint a háromnak meg a kettőnek.

előzmény: Victor Vance (#26)

2012-02-09 18:28:57 Victor Vance (4) #26

Sajnos a film nem lesz ettől se jobb, se rosszabb, de szerintem mindenképp egy érdekes adalék. A franchise hű rajongói (köztük énis) tudják ezeket a legjobban értékelni. Talán jobban ütött volna ha csinálnak egy ötödik részt, amiben az idegenek a Földön szabadulnak el.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#24)

2012-02-09 18:19:41 simijohnny (1) #25

Most látom ezt először és szerintem sokat dob a végén, meg kellett volna maradnia mindenképpen, de az egyébként elég gyatra összképen nem javít túl sokat.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#24)

2012-02-09 18:00:24 [: Azuroo andrew :] (2) #24

A befejező kivágott jelenet :

[link]

Emlékszem anno amikor 1998 kora tavaszán a moziban ülve a "célba érés" nélkül lett vége a filmnek, azon gondolkodtam miért nem adatot meg nekem mint nézőnek hogy lássam az Alien univerzum föld bolygóját...miért vágták olyan gyorsan el a végét (még akkor ha ha lényeg ekkora már megtörtént)

Kíváncsi vagyok, nektek mi a véleményetek, jó hogy ez kimaradt és helyette csak azt látjuk hogy a szerepelők kinéznek az űrhajó üvegén a földre ?

2011-11-26 11:15:10 Lasliegrand (2) #23

Nagyon buta lett. :( Pedig az alapötlet tetszett.

2011-06-17 18:54:22 Bruce94 (4) #22

Szerintem nem olyan rossz film ez, jó oké, hogy az első feszültségkeltését, és a második gatyaszaggató akciót nem tudja felülmúlni, de ezt nem is vártam tőle, és szó mi szó a 3. résznél jobban is tetszett. Látványos film, amelyen azért meglátszik, hogy a pénz is motiválta. Sigourney Weaver ismét remekül kelti életre Riley-t, a mellékszereplők közül még Ron Perlman alakítása is tetszett. Bár a fehér Alien eléggé röhejes, és persze sehol sincs az első rész csavarhúzófej fogazatú szörnyéhez, vagy a második rész Királynőjéhez. Az Alien 4, egy minden tekinteben látványos, és szórakoztató popcornmozi.

Alien 10/9,5
Aliens 10/10
Alien3 10/7
Alien 4 10/8

2010-07-20 19:10:54 Gasz András (2) #21

Hát igen. :)

2010-07-20 18:42:28 [: Azuroo andrew :] (2) #20

Azért a nyitójelenet elég nagy öngól a rendezőiben...ha az ön-parodisztikus hangulat volt a cél akkor értem; de amúgy amolyan Film+-os "zs" sci-fiben se nagyon látni ilyet ;)

2010-07-20 15:59:08 Gasz András (2) #19

Alien 4 - Feltámad a halál rendezői változat:

Sajnos az utolsó és egyben talán legrosszabb Alien filmen semmit nem változtatott a speciális kiadás.
Több akció és sokkal sokkal több vér és undorítóbb jelenet az amit kapunk.
Nem változott a gyatra és félelmetesnek látszó jeleneteket olykor ironikussá tett rendezés, a rossz mellékszereplők (kivétel Perlman, Dourif és Ryder) maradtak ugyebár, a filmzene átlagos csak, túlontúl elborult maradt a film. Ripley ilyen módú beleerőltetése és amúgy az egész forgatókönyv egy erőltetett folytatást takar sajna. Itt már nem éreztem azt amit a 2-3 .résznél hogy igen ez kellett gyakorlatilag azonnal folytatólagosak voltak.
Semmi eredetiség nincs benne, hanem a torkunkon az első rész hajós helyszínét akarták az agyonpörgetett akciókkal legurítani a rajongók torkán még egyszer egy az előző részeknél gyengébb rendezéssel és történettel.

Remélem Ridley Scott újfent megmutatja az előzményeiben, hogy miért és hogy miként is ő indította el a franchiset.

60%

2010-05-02 22:41:45 Rorschach (1) #18

Hétvégén néztem újra mind a négyet, és még mindig ez a leggyengébb rész. De nem is csoda, Jeunet ehhez a világhoz nem jó választás, rettenetesen NEM. Sz*r történet, a szereplők csak úgy vannak, normális akcióból kevés van, feszültségből szintén, a fehér hibrid-mutáns-szörnyeteg pedig a Ridley óta fennálló Alien-univerzum, ha nem az egész filmtörténelem legidiótább lépése volt. Ez, EZ kérem szar. Semmi értelme, elüt a hangulattól/világtól/többi lénytől/mindentől, és még szarul is néz ki. De hát mit is várjunk egy olyan izzadtságszagú filmtől, aminek már az alapja az, hogy az előző részben elvarrt utolsó szálat, Ripley-t feltámasztják minden jelentősebb ok nélkül? Az értékelést pedig levittem egyesre.

2010-04-10 16:58:26 [: Azuroo andrew :] (2) #17



A filmben van egy rövid jelenet amikor a "kalózok" vezetője masszírozza a partnere lábát. Ez a jelent azon túl hogy jó fenék villantás a színésznő (Sabra Hillard) részéről, előkészíti későbbi halálának érzelmi súlyát (?)- amolyan ál-naív zárójeles kérdőjel

2010-03-04 18:44:35 taxilovearsenal (3) #16

Végignézve a 4 Alien filmet, azt kell mondjam, hogy jó ez, de teljesen másként. Horror, thriller vonulatok nincsenek, a sc-fi az, ami meghatározza a filmet. Ellentétben másokkal, nekem Call (W. Ryder)a legjobb "első mellékszereplő" a 4 részből. Jobb Bishopnál is.
Az első rész egy klasszikus horror-thriller, a második egy nagyon jó sc-fi akció, a harmadik thriller, és talán túl sötét is, ez meg egy okés sc-fi.
A legnagyobb hiányom a 2.-3. rész között van:Sokkal többet kihozhattak volna a 3. részből, ami Fincher zsenialitását bizonyítva még így is jó. 3 szuper karakter halálával kezdődik az a film...túl sötét véleményem szerint.

2010-01-30 10:13:32 Lucho (2) #15

Gyenge alkotás!Talán a film egyetlen ötletes része amikor a laborban bemutatják 1-7 ig mutáltTalán a film egyetlen ötletes része amikor a laborban bemutatják 1-7 ig mutálodott egyedeket.De mai napig nem jöttem rá,hogy egyik pillanatban még tojásokat rakott a királynő,másikban meg már kipottyantotta azt a ritka gyengére sikeredett alient
Várjuk az ujabb részt,ennél csak jobb lehet..

2009-10-01 00:05:17 bothbenedek (3) #14

érdekes és izgalmas a rész koncepciója, tetszik, ahogy újradefiniálták ripley, vagy az android karakterét. vita nélkül jeunet jutalomjátékáról van szó, eredeti karakterekkel és olykor szórakoztató pillanatokkal. az akció- ill. drámai jelenetek kicsit modorosak, de nekem tetszik a reményteli befejezés. de ami a leginkább tetszett, hogy itt valóban alienek az ellenfelek és nem csupán felületként szolgálnak az akciódúsított képsorokhoz, intelligensek és adaptívak...

2009-08-04 23:30:31 VVega (3) #13

Pedig olyan szépen indult, aztán durván egy óra után eléri a csúcsot, onnan pedig egy 60 fokos lejtő következik, és a finálé már egyenesen szánalmas. Nem tud meghatni a szép fényképezés, miközben vérgáz, az Alieneket is megalázó jelenetek követik egymást, és direktorunk baromságok sorát halmozza egymásra. A végére meg már tényleg nincsenek szavak, annyira szar.

2009-03-01 16:14:16 terika (3) #12

Jean-Pierre Jeunet elég aberrált egy emberke lehet. Igazából szeretem a rendezőt, mert nm normális. De ez a film, ez nagyon gáz. Vannak motívumok, amelyek nagyon tetszettek - pont azért, mert annyira agybeteg , de ez a pár dolog nem viszi fel a film értékét. Emiatt a pár dolog miatt 3/10-es lehetne a film...de egyszerűen nem éri meg végigszenvedni ezért a majd' 2 órát.
Ryder kisagyszony meg be kell valjam az idegeimre ment. Alig vártam, hogy meghaljon, erre nem. Szörnyű volt a szerepe.
Ripley karaktere pedig tetszett amúgy...bár ebben a közegben mindegy lett volna, hogy mit csinál a filmben, akkor sem lett volna jó a szerepe.
2/10

2009-03-01 14:03:07 simijohnny (1) #11

Igen, most látom hogy ez a fickó rendezte az Elveszett Gyerekek Városát is... számomra szenvedés az is.
Ez a film: Egy óra eltelik úgy, hogy gyakorlatilag semmi nem történik, unalmas, semmilyen. Nincsenek már meg azok az egyéniségek mint a többi részben, minden szereplő csak úgy van és kész. Winona Ryder a legidegesítőbb mellékszereplő az Alien filmek történetében, sajnos azonban nem hal meg. Hiányzik a filmből a rettegés. Iróniát nem fedeztem fel benne, csak Jeunet szokásos, beteg képeit, amik nem illenek bele ebbe az univerzumba. Tény hogy stílusos rendező, de ez nem az ő asztala.

2009-03-01 13:49:16 a6notes (3) #10

Kétségkívűl a legrosszabb Alien film, és egy remek Jeunet mű. Tele iróniával és szelíd humorral, gyönyörűen fényképezve. Az biztos azonban, hogy aki nem szereti Jeunet stílusát, annak nem fog tetszeni, sőt. Aki viszont nem Alien-mozit nézni megy, annak különleges élmény lehet. Nekem a kedvenc darabon az Alien sorozatból, a leginkább szórakoztatott.

2009-03-01 10:58:26 simijohnny (1) #9

Megvettem igen. :) Képzeld találtam a teszvesz-en egy első kiadást, ami még dombornyomott és nagyon ritka, úgyhogy örülök nagyon. Gyönyörű és ahhoz képest hogy mennyit ér elég baráti áron adta az illető. Ez a rész meg a többi után kicsapta a biztosítékot nálam... nem is értem hogy adtam én erre négyest. Bosszantó alkotás. :(

előzmény: bengeeno (#8)

2009-03-01 10:39:04 bengeeno (3) #8

Már megvetted a dobozt? Mert szerettem volna adni egy linket, ahol elég olcsón árulják a filmeket. (persze külön-külön)

előzmény: simijohnny (#7)

2009-03-01 10:15:03 simijohnny (1) #7

Nem. Határozottan ennél a résznél kezdődött. Karakterek nincsenek, unalmas, gagyi. A vége meg no komment...

2009-02-20 19:35:11 robynballantyne (4) #6

Szerintem az AVP-filmekkel kezdődött...

előzmény: rth (#3)

2008-10-01 21:05:07 ThomYerk (4) #5

egyetértek a hozzászólással, annyit tennék még hozzá, hogy ez inkább egy jeunet film, mint alien. főleg látványos, és érdekes a témája, mint ijesztő, sajna nem kapunk annyira feszült hangulatot sem, viszont cserében megvannak a történet eddig nem boncolt pontjai, kicsit horrorisztikusabb megvalósítással zseniális mű lehetett volna, de így csak simán jó marad
8/10

előzmény: -senki- (#4)

2008-09-22 17:46:04 -senki- (4) #4

Leginkább az érdekes science fiction vonal miatt tetszett (tudósok kísérletezései a biológiával, tanítani próbálják az alieneket, ember és alien keresztezése).

Ez utóbbi nagyon illik így a sorozat végére, Ripley már elemi, ösztönös vonzódása az alienekhez jól jön ki miután ennyit lehúzott velük.

A rendezés is egész jónak mondható, helyenként erős.

2008-04-11 23:34:19 rth (2) #3

Rémesen szar. Ettől kezdődött az Alien filmek leégetése.

2008-03-25 11:29:41 Suhok (4) #2

Szerintem a gyönyörű grafika és a kidolgozott fröcskölős jelenetek igazán tudják egyensúlyozni a film hiányosságait, teljes mértékben élvezhető filmecske, és hű maradt az előző háromhoz hangulatában, valamint az emberi egoizmus stresszhelyzetben itt is kimutatja a foga fehérjét...

2007-08-11 09:46:56 oscarmániás (4) #1

jaj ez senkinek nem használt.se ripleynek,se jeunetnek,se aliennnek,se a rajongóknak,se rydernekse a klónózóknak