Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Fenn van Netflixen, tegnap tök véletlenül jött szembe. Hátha valakit érdekel :)
Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Fenn van Netflixen, tegnap tök véletlenül jött szembe. Hátha valakit érdekel :)
Intellektuális, finom szövésű és sokszínű portré az NSZK társadalmi berendezkedéseiről, érdekkapcsolatokról, a megalkuvásról, illetve még számos kérdést érint ez az opus. A Maria Braun-nal ellentétben a nőalak itt nem feltétlen a főszereplő, hanem inkább csak a katalizátora az eseményeknek, illetve a klasszikus femme fatale vonalat képviseli, nem pedig a modern eszközökkel érvényesülő nőt.
Sukowa egyébként eléggé színpadias a szerepében, de kétségkívül szexi és nőies - és itt ennyi volt talán csak a koncepció - sokkal érdekesebb a Mueller-Stahl-ra gyakorolt hatása, ahol egy alapvetően jószándékú, komoly és precíz üzletemberből hozza ki a kicsinyes és bosszúálló állatot (a színész zseniális a szerepben.) Ez a szál egyébként valóban megidézi a Kék angyalt, de teljesen máshova fut ki a végén.
A mellékkarakterek közül Adorf emlékezetes és karizmatikus a kétes erkölcsű üzletember szerepében, minden egyes jelenetéből csak úgy süt a romlottság, ellenpontja a finom lelkű és költői Fuchs, akinek a karaktere viszont kissé elsikkad. Formailag a szokásos Fassbinder minőség - megkapó beállítások, és egy olyan impresszív, gyönyörű színvilág jellemzi, amit én eddig talán egyetlen filmben sem láttam.
A felvezetés amúgy elég lassú, és a karakterdinamikák is csak az utolsó harmadára domborodnak ki igazán, szóval a tempó egyenetlen és türelem kell hozzá. Illetve mint szatíra nem annyira működik - a nagyon németes humor többségében inkább fárasztó, mintsem valóban vicces, de ez amúgy is inkább dráma, mint vígjáték. Erős négyes.