Lord of the Flies (1963) ☆ 👁

A legyek ura

(Peter Brook)

angol dráma, kalandfilm, thriller

3,7
★★★☆☆
184 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2020-04-20 17:45:17 Benny Bug (?) #24

Oks, köszönöm szépen a választ. :)

előzmény: csabaga (#23)

2020-04-20 17:10:59 csabaga (3) #23

Ez a regényhűbb, de nekem pont emiatt túl steril. Az újabb sem tér el sok mindenben, de ott látszott némi alkotói szabadság. A 19. hozzászólásnál is írtam erről.

előzmény: Benny Bug (#22)

2020-04-20 14:33:24 Benny Bug (?) #22

Hali mindenki! Attól kérdeznék, aki látta az új feldolgozást és ezt is. A kettő közül melyik regényhűbb szerintetek?

2020-04-10 16:46:41 gyengeandras (3) #21

Ma màr kicsit elavult filmtechnika, de szàmos filmművèszeti eszközt ( kameramozgàs, zene, beàllitàsok) zseniàlisan alkalmaz. A mondanivalòja pedig ugyanolyan jòl èrthető, mint a könyvben. Szerintem ez egy nagyon jò adaptàciò! ( majdnem 4-es!)

2020-01-10 02:41:44 Ugor (3) #20

Voltak ennek a filmnek zseniális villanásai is, de alapjában véve egy rosszul megfogott koncepció volt. A regény persze örök emlék, hátborzongatóan tanulságos is, a film meg itt-ott jelzésszerűen. Néha meg csak pozőr. Néha meg hiteltelen, buta. Egyes jelenetek viszont kiemelkedően jók. Kár, hogy ilyen vegyesre sikeredett.

2016-09-27 18:24:41 csabaga (3) #19

Szerintem olvasd el a könyvet,az sokkal jobb.

Maga a film látszólag ugyanaz,de számomra a teljes alkotói szabadság hiánya miatt( az író felügyelte a forgatást) nem tetszett.
Ha a film semmit nem tud hozzátenni,csak elvesz,akkor szerintem felesleges.

Van egy újabb feldolgozás,az egy kicsit más,nem alapjaiban,de valahogy számomra jobban sikerült.

előzmény: noresz02 (#18)

2016-09-27 16:15:58 noresz02 (3) #18

Nagy klasszikus, vagy nem - ez sajnos nem volt túl acélos. Értem én a mondanivalót, és könyvben biztos szenzációs (sajnos nem olvastam) de ez erősen átlagos volt csak akkor is ha 1963-as szemüvegen keresztül nézem. És valóban a zene botrányos. De úgy látszik ez tendencia volt az akkori angol filmekben, mert már a hosszútávfutónál is akartam írni, hogy a hideg kirázott tőle.

2013-11-22 22:37:30 Zsocci (1) #17

A rendezés pocsék,"szinészi játékról" ne is beszéljünk, zene rettenetes. Rossz volt.

2012-08-27 12:45:56 critixx (?) #16

Kíváncsi vagyok erre a filmre. Épp most olvastam el újra, sok év után a könyvet, és továbbra is zseniálisnak tartom, egyetlen kivétellel.

A "happy end" nekem nagyon nem jött be. A valódi végkifejlet, ami alátámasztja a regény pesszimista mondanivalóját az lett volna, ha Ralph-ot elfogják a "vadak", majd egy rituális szertartás során (vagy csak véletlenül, harc közben) megölik, ők pedig ki tudja meddig maradnak a szigeten, barbárokként élve. A legeslegsötétebb, igazi groteszk az lett volna, ha Ralph-ot megsütik és megeszik - ekkor már a kannibalizmus szintjére süllyedtek volna vissza, ennél durvább és pesszimistább véget elképzelni is lehetetlen lenne.

2011-02-20 00:46:27 Bruce94 (4) #15

Nagyon jó adaptáció. Idáig csak az új változathoz volt szerencsém, és az csalódást okozott.Társadalomismeret tantárgyból akarok érettségizni, és egy tétel a regényhez kapcsolódik, így meg kellett néznünk. Nagyon erős társadalom kritika. Szerintem majdnem mindenki hangja borzalmas volt.:)

2010-05-31 13:46:41 puttancsospeti (5) #14

Nem tudom elválasztani az ilyen dolgokat.

előzmény: budaik (#13)

2010-05-31 13:30:43 budaik (4) #13

Értelek, de akkor is 4es mert, ha a sztori nem lenne jó, maga a film teljesen átlagos lenne :)

előzmény: puttancsospeti (#12)

2010-05-31 10:48:26 puttancsospeti (5) #12

Ezen a regényen szerintem egyetlen filmfeldolgozás sem képes túlmenni és képtelenség is, hogy túlmenjen.
Zseniális a film. A könyv tízszer jobb. De amit filmileg ki lehet belőle hozni azt Peter Brook szerintem teljesen vagy legalább is majdnem teljesen kihozta.
Röfi magyar szinkronja borzalmas volt. :-D

előzmény: budaik (#11)

2010-05-31 10:02:32 budaik (4) #11

Az az érzésem, hogy nem hajlandó túlmutatni a regényen, ami persze nem mindig baj, hiszen itt egy rettentően erős műről van szó. Sajna 4-es.

2010-05-17 02:03:45 Hannibal Lecter (4) #10

Nagyszerű, elgondolkodtató civilizáció-kritika, ami még majd' 50 év elteltével is elgondolkodtatja és lebilincseli a nézőt.

2008-12-28 22:54:16 puttancsospeti (5) #9

A Ripacs Martin C. Golding regényt már csak a Meztelen ebédre hajazó eszközökkel lehetne megfilmesíteni. David Chronenberg eddig nem vágott bele... :)
Enyhén szürreális...

2008-12-28 22:24:48 Cesare Gonzago (4) #8

Igen, de azt gondoltam, túl nyilvánvaló volna a poén. :) Ezért a "muzsikát" fenntartottam másoknak, így örülök, hogy lelőtted. :D

előzmény: puttancsospeti (#7)

2008-12-28 22:08:59 puttancsospeti (5) #7

És valóban... És a "muzsika" is benne van, a kórus tagok jóvoltából... :)

2008-12-28 22:00:32 Cesare Gonzago (4) #6

Film-színház. :)

előzmény: puttancsospeti (#5)

2008-12-28 21:57:54 puttancsospeti (5) #5

Igen, valóban látszik, de ez nem negatívum ebben az esetben szerintem.

előzmény: zéel (#4)

2008-12-28 21:23:42 zéel (4) #4

Jó film. Bár látszik, hogy színházi rendező rendezte. (Még ha a világ egyik leghíresebb klasszikus színházának, a Royal Shakespeare Company-nek is a rendezője!)

2008-12-28 21:22:41 puttancsospeti (5) #3

Nagyon jó!

2007-12-18 12:08:10 GothMan (?) #2

A befejező jelenet minden idők egyik legnagyobb "csattanója"! Ha valami elgondolkodtató, ez az...

2007-12-16 05:02:27 Gaby (4) #1

Olvastam Golding regényét, nagyon jó volt-megnéztem a filmet, ami még jobban bejött-viszont: azért négyes, mert láttam színházban, ami viszont a filmnél volt sokkal jobb...:)