Idő van (1986) ☆ 👁

(Gothár Péter)

magyar dráma, szatíra

3,5
★★★☆☆
128 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2024-03-14 09:53:17 Prüstü (1) #17

Teljesen egyetértek, valahogy sikerült végignézni, de iszonyat nagy kihívás volt.
Ha még egyszer meg kellene néznem, valószínűleg csak komolyabb dózisú kedélyjavító gyógyszer mellett menne, úgy talán nevetnék rajta itt-ott, nem csak a végét várnám.....talán. Szóljon mellette, hogy maga a szatíra műfajban kevés van, ami megfog és érdekel.
Számomra ez fényévekre van a Megáll az időtől, nem beszélve a személyes kedvencemtől az Ajándék ez a naptól, mintha nem is azt a rendezőt nézném.

előzmény: Sziez (#14)

2023-03-17 19:46:26 hhgygy (3) #16

1986: Csernobil, rothadó és már nagyjából teljesen elrothadt Kádár-rendszer. Ezen Esterházy nyelvi bravúrjai sem segítenek. Rengeteg ilyen nihilista film készült a késő Kádár-korban, nem csoda, ha a fiatalabbak számára ez érthetetlen és nézhetetlen kategória. De a magamfajta boomernek legalább a nosztalgia megvan, a tárgyak, az épületek, a ruhák, a koszos utcák, a Trabant füstje az orromban.

2022-11-29 10:09:07 Atazzz (4) #15

Még évekkel ezelőtt próbálkoztam vele, de akkor hamar kikapcsoltam, nem tetszett, de most sikerült egyben megnézni és azt kell mondjam, hogy jó kis film ez. Késő Kádár-kori posztmodern agymenés Esterházy Péter tollából. Ötletes és szellemes gegek követik egymást futószalagon, és jó volt látni a forgalmas pesti utcarészleteket a 80-as évekből.

2020-07-25 18:23:32 Sziez (1) #14

Szerintem nézhetetlen.
Értem én, hogy groteszk, meg szatíra, meg minden, de ez a film csak szimplán unalmas és fárasztó. Kínkeservesen akar vicces lenni, de a "humor" volt az utolsó szó, ami eszembe jutott róla. Vagy inkább még akkor se. A 80-as években már kezdett magához térni a magyar film, de ez mindent megtesz annak érdekében, hogy a visszaszállingózó nézőket még a mozi tájékáról is elriassza. Visszatér a régi hagyományhoz, amikor a magyar film a saját szakmai berkeinek gyártotta a filmeket és egymást díjazták a filmszemléken (lásd a díjait). De hát ahhoz is tehetség kell, hogy jó színészekkel ennyire rosszat csináljanak, ráadásul ketten. Sajnálom, nem bírtam végignézni, pedig a 70-es 80-as évek filmjeit már csak a korhangulat fílingje miatt is szeretem, de ebből még az is hiányzott. Siralmas!

2019-02-11 08:00:03 ryood (3) #13

engem ez összességében fárasztott..

2014-12-28 16:29:22 Frank Tyrell (4) #12

Sokkal jobb a Tiszta Amerika, a második közös filmjük.

2012-05-15 17:36:15 zéel (4) #11

Ez a új világ nem tetszik különösebben jónak, legalábbis nem feltűnően...de akkor is jól fogjuk magunkat érezni! (majdnem idézet)

2012-02-26 22:28:08 Szívtiproimi (2) #10

A viccességéhez, valaki szerint nem vicces, hogy Esterházy és Gothár szerintem majd meghalt a röhögéstől forgatókönyvírás közben, amíg ezt a sok eszetlenséget összehordták. Tipikus idióta magyar film. Értem én hogy posztmodern idézgetések, meg kaffkai labirintus, és a kádári hétköznapok abszurditása, de egy két poént leszámítva nagyon erőltetett és uncsi. Gothár ettől sokkal jobb filmeket csinált. Ez Esterházy filmje. Jó, a néger csajos jelenet ott volt a toppon, de a szőrnövekedés poént már kijátszották az Asterix, a gall c. képregényben.

2012-02-19 21:18:34 Tenebra (4) #9

Elsőre nem ütött akkorát, de voltak kifejezetten vicces pillanatai.

1. A néger nős rész - azon befostam. :D
2. Az elején a pisztolypárbaj. Akkora faszság, hogy önkéntelenül felröhögtem.


S az is nagyon tetszett, ahogy Nyikita Mihalkov: Etűdök gépzongorára c. filmjének "tóba seggelős" jelenetét kifigurázta. Csak itt tó helyett egy gyerekmedencébe ugrott be - fokozva ezáltal Mihalkov Platonovjának szánalmasságát és kilátástalanságát. Platonov még hagyján, de ez a magyar aztán abszolút nevetséges és tényleg egy marék szart nem ér az élete. Még annyi szín sincs benne, mint Platonovban. S ez az apátia hibája, nem feltétlenül az egyéné. Nem tudom, hogy ez tisztelgés vagy gúny akart lenni, mindenesetre szép volt. :>

A vége felé viszont ellaposodott szerintem is, és a lezárás túlságosan is direkt volt. Habár ez ennek az irányzatnak sajátja, ez már nem egy mittomén, Oldás és kötés -ami szintén egy egyén társadalmi vetületű válságáról szól-, ahol a film vége után hosszasan lehet gondolkodni, hogy mi történt itt az utolsó pár jelenetben. Itt megmutatja, mire ment ki a játék, ki is mondják párszor, oszt jónapot. Hogy ez jó vagy rossz-e, nem tudom, nekem annyira nem tetszett.

Összességében jó élmény volt, de Gothártól eddig nekem akkor is a Megáll az idő a zseniális.

2012-02-04 21:13:28 Cesare Gonzago (?) #8

Ide kattintva megtekinthető.

2011-09-05 10:16:53 desmond (4) #7

Tíz év után újra belefutottam, és három jegyet javítottam az osztályzatomon. Nem rossz film, bár komoly problémákkal is küszködik: néhol nagyon erőltetett, és általában véve túlságosan is a saját korához kötődik. Szerintem is vicces film, nem lehet komolyan venni.

2010-11-09 08:21:46 sleepingdancer (4) #6

Nagyon erőteljes atmoszférájú, jól megcsinált, a törnénetmesélést elemeire bontó és önmagát is idézőjelbe tevő film. Gyakran mosolyogtató, és közben borzasztóan keserű.

2009-09-23 23:31:31 Ugor (5) #5

Nevetni ezen a filmen? Min lehet rajta nevetni?

2009-07-20 21:43:54 ipartelep (4) #4

Szerintem nem túl fontos (még a magyar filmművészetben sem), de eléggé viccess.
Továbbá: Nem túl jó film (de nem rossz), viszont nagyon jókat lehet nevetni rajta.

előzmény: operett (#2)

2009-02-18 16:48:32 critixx (4) #3

A magyar posztmodern film kezdetei... (ld. még Bódy: Kutya éji dala, Jeles: A kis Valentino, Álombrigád, Tarr Béla...).

2008-11-01 11:05:59 operett (4) #2

Szerintem egyáltalán nem vicces, sőt. Viszont fontos film.

2008-01-07 14:32:49 ipartelep (4) #1

Elég vicces film...