Hancock (2008) ☆

(Peter Berg (I))

amerikai akciófilm, fantasy

3,1
★★★☆☆
760 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-06-13 02:02:24 Bogár Bence (2) #50

Kicsit bajban voltam az értékeléssel. Az első fele elég szórakoztató, lendületes és vannak benne érdekes ötletek. Tényleg látszik rajta az újító szándék. De ami a második felében történt, arra nincs bocsánat. A lehető legrosszabb irányba vitték a cselekményt, egyenesen a giccs és klisék földjére. Ezzel pedig az elején látható eredetiséget is sikeresen kiherélték sajnos. Persze Smith továbbra is jól hozza önmagát, a menőgyereket, meg Charlize Theron is egy bájos teremtés, de sajnos ettől még maga a film nem lesz jó. Erős kettes, de ebben sokkal-sokkal több volt. Kár érte.
Alternatív, spoileres címe lehetne: Az amnéziás Hegylakó. XD

2018-10-31 01:16:19 velvetgristle (2) #49

Hát... igen ambivalens érzéseim vannak. A narratívája elég érdekes, és engem nem is az bánt, hogy Hancockról és Mary-ről kiderül, hogy egymásnak vannak teremtve. Bár eléggé eltávolodik a film első felétől, ahol - annak ellenére, hogy már ott is látjuk Hancock vívódásait - alapvetően egy szuperhősfilm-paródia rajzolódik ki. A film második "része" egy új réteget adott az egész sztorinak. Mert hát lássuk be, paródiának nem egy nagy cucc ("hehe, a szuperhős beviszkizik, de lol"). Annak is örültem, hogy nem próbálták flashbackkel teleszarni az egész történetszálat, a magány sokkal inkább átjön így.
Ami engem zavart, az az utolsó jelenet; egymásnak vannak teremtve, Hancock 80 évig kétségek közt élt, és most, hogy megtudja az igazat, szó nélkül félreáll, átengedi Mary-t Ray-nek. Engem mondjuk még az is érdekelt volna, hogy ezt Hancock hogy dolgozza fel. De komolyan, elképzeltem, milyen mély filmet lehetett volna ebből csinálni, erre az első fele egy középszerű paródia lett, majd a második fele egy kis izgalom után nyáltenger. Persze a közepétől már nagyjából érezhető volt, hogy ez nem is végződhet máshogy, elvégre Hollywood. És ami a leginkább fáj, az az utolsó előtti jelenet... Mary közli Hancockkal, hogy azért válnak sebezhetővé, mert közel kerültek egymáshoz. Aztán mikor mindketten halálos sebet kapnak, megtudjuk, mit jelent ez a közelkerülés... a film ezt úgy értette, hogy FIZIKAILAG kerültek közel egymáshoz. Hancock csak úgy kirepül a kórházból és máris mindketten jobban érzik magukat. Ennyire be akarták már fejezni a sztorit... De most komolyan, Hancock végig ott élt a város szélén, az nem számít? Vagy mit tesz az, hogy "közel kerülni", 15 méter? 14? Ez a film olyan kérdéseket vet fel, ami valószínűleg még az alkotókat sem érdekli. Pedig esküszöm, ebből még akár egy remake-et is hajlandó lennék megnézni, mert rengeteg elszalasztott lehetőség van ebben a filmben.


4/10

2014-01-13 07:40:17 JohnnyJohnny (3) #48

A cgi egy 150 milliós filmhez képest pocsék volt (hiába beszélünk 2008-ról, ebben az évben jött ki a Vasember is...khm...)
A történet nevezhető kissé fordulatosnak, de összességében kiszámítható és unalmas volt, egyedül a koncepció mentette meg: helyezz egy outsider figurát egy tőle teljesen idegen környezetbe vagy helyzetbe. Will Smith még mindig egy egoista rossz fiú, aki Kaliforniából jött és szinte mindig ugyanazt a figurát hozzá.

2013-05-14 00:45:29 Victor Vance (3) #47

Ez a film a játékidő első felében nagyon jól működött. Will Smith jófej, nem csak egy sztár, aki alá egy százmilliós blockbustet lehet pakolni, hanem tényleg színész, bár ebben a moziban ezt az oldalát nemigen kellett megcsillogtatnia, azért tisztességesen elvégezte a dolgát.
Hancock karaktere nem az a tipikus hős, pont ezért laza, emberi, valósághűbb, mint testileg és lelkileg is sebezhetetlen „társai”, legfőképp vicces, ami elengedhetetlen egy ilyen alkotáshoz, nem is funkcionálna nélküle. Kár hogy a játékidő másik felében a forgatókönyvírók már nem tudták jól továbbszőni a történetet, ezért leül a cselekmény, sótlan ötlettelenség jellemzi, unalmas befejezéssel és szokásos amerikai cukormázzal.
Talán az egész filmet a főszereplő alkoholproblémájára és megváltozására kellett volna szentelni, addig a pontig remekül építkezett a film, onnantól kezdve viszont a bosszantó hibák lehúzzák az alkotás végső megítélését. Bár rendelkezik látványos jelenetekkel és akciókkal, a Hancock-ot nyugodt szívvel még látványmozinak sem lehetne nevezni, egy-két rövid akciótól függetlenül inkább drámáról és a komédia keverékéről van szó, az itt-ott beiktatott akciójeleneteket pedig necces minőségű CGI képviseli, és a konkurens szuperhősfilmekben látott végső nagy összecsapással szembemenve itt ilyen nincs, cserbenhagyja a látványra kiéhezett nézőt.
Rengeteg potenciál volt ebben a moziban, de végül ezeknek maximum csak a felét használták ki az alkotók, a színvonalon megint Will Smith emel, és maga a karaktere, akinek viszont elég tisztességes, na meg érdekes hátteret alkottak, de ezen kívül egy átlagos popcorn-mozinál nem nyújt többet a Hancock.

2012-07-08 00:35:39 borosta (2) #46

na hát abba annak a lehetetlen Jason Batemannak is lenne szava, ha C. Theron kisasszonyt akarod, amúgy én is. J. Bateman eszméletlen, mint egy alien mindent befed a nyáltengerével ebben a filmben.

előzmény: tomside (#43)

2012-05-06 14:19:00 ChrisAdam (3) #45

Nem volt ez rossz, nekem bejött ez a stílus. Szuperhősfilmnek más, de jól nézne ki az Avengers gárdában Hancock. Nem érdemli meg a oké/elmegyet sem, mert annyira nem volt rossz, de sem volt.... :P
Kap egy 60%-ot, mert Charlize Theron még mindig szép!!!!

2011-07-13 01:07:55 nandras (3) #44

ha ezt két filmben készítik el, akkor sokkal jobb lett volna.
az első részből készült akár a négyest is elérné- a másodikat meg nem kell megnézni :-)

2011-01-28 01:39:01 tomside (3) #43

1. Ezt a filmet ki kellett volna dolgozni jobban, s úgy arany lehetett volna.
2. Van benne egy aranymondat, vmi olyasmi, h korábban isteneknek vagy angyaloknak hívtak bennünket, minden kultúra máshogy nevez, most éppn hősök vagyunk. Ez elgondolkodtató, mert kulturális párbeszédet kezdeményez joggal...
3. Nem halok meg amíg Charlize Theront nem kapom meg.

2010-11-19 01:46:20 Hannibal Lecter (3) #42

Kevésbé sikerült szuperhős-film: az enyhén médiaszatíra-szerű, bájos humorú kezdeti hangnem és a második etapban tálalt, borzasztóan hiteltelen lélekdráma nem képes házasságra lépni egymással. Így aztán a Hancock marad egy furcsa ízű stíluskevercs - egy újabb variáció a klasszikus szuperhős-imázs lerombolására, amelyben az (ön)ironikus regiszterek sokkal működőképesebbek, mint a minden átmenet nélkül a néző képébe tolt (meg amúgy a film alaptónusához egyáltalán nem illő) morális dilemmahegyek. Will Smith meg továbbra sem egy Karl Malden, de el kell ismerni, az ilyen szerepek mindig nagyon eltalálják.

2010-09-25 10:25:21 [: Azuroo andrew :] (2) #41

A teljes budget $150 millió volt, az összbevétel kicsit $624 millió fölött.

Szerinted ez igazságos ? ;)

Sajnos ez nem igazságosság kérdése, pénzügyileg átkozottul jó befektetés a stúdiónak egy ilyen film.

előzmény: Tibcsaninja (#39)

2010-09-25 10:16:16 BonnyJohnny (3) #40

Bár nem szeretek így osztályozni, de erre a filmre nagyon illik. Az eleje négyes, a vége kettes, lett egy hármas.

2010-02-11 20:57:14 Tibcsaninja (2) #39

imdb szerint: All-Time USA Box office - 70. Hancock (2008)$227,946,274

Csak az Egyesült Államokban! Szerinted ez igazságos?

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#38)

2010-02-04 19:40:25 [: Azuroo andrew :] (2) #38

nem tudom hogy lukratív volt e a film, de valóban nem véletlen hogy ilyen témák szinte futószalagon készülnek el valamelyik stúdiónál, általában nagy névvel a főszerepben akik nem fillérekért vállalják el szerepeiket.

előzmény: Tibcsaninja (#37)

2010-02-04 18:42:56 Tibcsaninja (2) #37

Tényleg sokkal többet ki lehetett volna hozni az alapötletből, de menet közben annyira sokasodtak a triviális hibák, hogy összességében nekem egyáltalán nem tetszett. Bár nem teljesen hülyék a stúdiók, hogy megcsinálják, hiszen látjátok, milyen gigabevételt hozott. Mi vagyunk hülyék, hogy még nézzük is.

2009-12-31 15:02:00 [: Azuroo andrew :] (2) #36

A 2008-as filmtermés egyik csalódása nekem a Hancock.

A film az legelejét leszámítva végéig a rossz és nézhetetlen színvonal között ingadozik. Ezen az utolsó harmadban történő fordulat sem segít - amely persze kiszámítható és nem éppen ötletes.

Charlize Theron nem jó, csupán egy jelenetben érdemes nézni - amikor fekete kivágott ruhát visel

Will Smith is messze maga alatt teljesít, és egyáltalán nem szórakoztató vagy vicces a játékidő 98 perce alatt.

10/2,5

2009-12-17 11:06:31 "L" (2) #35

Egy igazi gyűjtő nem tud ellenállni a kísértésnek és hiába villog az agyában a "warning" tábla, hogy ez biz egy rossz film volt, a papírfekni és a csábító ár elérte hatását, hát nálam is a kosárban landolt a Hancock DVD. Újranézve az "unrated" verziót sem tudok jobb osztályzatot adni rá. Sajnos ez egy semerre sem tartó kamu-szuperhősmozi, ami viccesnek túl komoly, komolynak pedig nevetséges.

2009-09-26 12:43:44 Pedro (4) #34

Végre nem egy szokványos hősös film. Remélem lesz kettő is :)

2009-04-08 19:31:45 TaZaR (2) #33

Az alapötlet tökjó lenne, csak minden más nem az, aztán a felétől olyan lesz, mint valami klisé tinianime, ^.^ nélkül. (igaz, ezutóbbi nem feltétlen baj)
Mellesleg, ehhez még társul egy -szerintem- baromi gyenge magyar szinkron is.

2009-01-31 23:34:08 tractorking (2) #32

Charlize Theron miatt én mondjuk *5 -öst is adnék :-)

előzmény: HejjaX (#30)

2009-01-31 16:57:00 tractorking (2) #31

Siralmas.Egyetlen mentsége van: a zenéje. (John Powell.)

2009-01-22 19:20:19 HejjaX (3) #30

átlag alatti cucc, csak Charlize Theron miatt adtam rá 3-ast.

2009-01-22 18:15:00 Geree (3) #29

Meg hát az előzetes,meg a sztori alapján én is többet vártam. Többet ki is lehetett volna hozni belőle.

2009-01-22 18:13:55 Geree (3) #28

Jól kezdődött...kb. ennyi. Jó film lehetett volna ha a végére nem próbálnák annyira komolyra venni.

2009-01-21 20:07:58 whiteman 01 (1) #27

Egész jó ötlet, iszonyat sablonos és gyenge kivitelezés. Lenne akkor legalább látványban jó, de abban sem az.

2009-01-03 21:23:04 gellert01 (2) #26

a vége is rossz, meg a közepei is. talán az eleje....

2008-11-08 16:01:36 Egy filmkritikus (3) #25

Tipikus amerikai film. Szerelem, akció, harc, hősök utáni vágy, aki majd megmenti a világot. Mindig ilyen hőst keresnek az amerikaiak. A jelenetek elég jók, a szöveg is tűrhető. Bár szokatlanul kezdődik, de a vége csakis happy end lehet.

2008-09-02 18:12:59 Magnificat (3) #24

nem volt rossz, a vége nem tetszett... 6/10

2008-08-28 22:02:46 metal_face (2) #23

na látod velem is ugyanez volt! ez számomra rohadtul lehúzta a film értékét. nagyot csalódtam a filmben!

előzmény: Tomiee (#19)

2008-08-15 00:32:56 Dió (3) #22

A szerepét írták meg rosszul... mit csinált volna a második felében, mint a sajnálkozó szemű nyálhős? Nem tudom okolni.

2008-08-15 00:12:42 deviant (2) #21

és ami a legdurvább az egészben, hogy will smith már megint tett érte, hogy a film gyenge legyen. az első jó fél órában hiteltelenül adja az alkeszt, utána meg csak a jófej srác willt játssza a kaliforniába jöttemből. nem értem ezt a faszit.

2008-08-14 23:39:46 Dió (3) #20

Egyetértek minden négyest-nem-adóval:
én még a kettesen is gondolkoztam, de nem mertem rányomni, mert annyira pozitív csalódás volt az első negyvenöt perc, h kifejezetten élveztem. Humoros, merész, nagyon újszerű és látványos. Aztán jön egy nem várt csavar, ez még mindig oké. Ezt követően viszont ez a film is beleesik sok szimpla blockbusternek szánt film csapdájába: egy ilyen filmnek NEM áll jól a lelkizés. Márpedig abból bőven kijut a második felére. A porba húzza az egészet, és nagyon hazavágja az első felét.

2008-08-13 13:40:59 Tomiee (3) #19

Mikor azt hittem elkezdődik a sztori, hirtelen vége lett a filmnek...Ez némi csalódás volt, de azért a film nem volt rossz...addig.

2008-08-03 17:15:37 -senki- (4) #18

Kb. az első óra nagyon jó, lehetet volna ötös is. A főszereplő karaktere nagyon újszerű és jópofa nekem, érdekes helyzetek jönnek össze - elég jó a rendezés.

De amikor már sikerül amit addig akartak, már nem maradt volna mivel folytatni a filmet. Itt van egy elég durva fordulat, ami nekem annyira nem jött be és a vége is elég gyenge lett...

2008-07-29 08:51:13 goromba (4) #17

Jó kis film ez, csak az néhány bosszantó dolog megint.
Egyszerűen fel nem foghatom, hogy Hancock mitől kezd el megváltozni.Gondolom az emlékeiben szereplő 80 év alatt látott már drámákat, ismeri az emberi reakciókat, látott(sőt dobott el) gyereket.
Akkor meg minek.Meg aztán ez a közeledős-távolodós cucc is necces.Egyébként meg nagyon Will Smith-nek való szerep ez.(itt jegyezném meg, hogy az elején egy kicsit ájemledzsöndös is).
Charlize Theron meg egy nagyon jó nő még mindig.

2008-07-20 09:49:16 gaillard (2) #16

A legtöbb nyári debilséghez hasonlóan Hancock is ott bukik, hogy hebehurgyaságából megpróbál kis időre kimászni. Így válik a szórakoztató trash kellemetlenné.

2008-07-13 22:09:11 sAnyi (4) #15

Szerintem is 4-es, bár a legjobb ebben a mozizásban a Hancockot megelőző Dark Knight trailer volt ;)

előzmény: Pedro (#14)

2008-07-10 18:33:52 Pedro (4) #14

Ez pont egy 4-es film. Se több se kevesebb. Egyetértek Brumi kollégával, ez egy "hátradőlős, jól szórakozós, kikapcsolódós nyári film". Megjegyzem a mozi élmény nekem az ilyen filmeket jelenti, a művész filmeket otthon nézem :)

2008-07-08 21:23:59 kocz (4) #13

Sztem nagyon szórakoztató film.
- Bunkó!
- Mondd mégeccer, ha mered!!! :D
A végén az a halandóvá válunk ha együtt vagyunk dolog kicsit erőltetett, de ezt leszámítva nekem tetszett.

2008-07-04 09:07:05 Daemiaen (2) #12

Üres, céltalan, igazi "csinált" film. 3/10

2008-07-03 13:58:18 deviant (2) #11

szerintem is gyönge. az első fél óra nagyon jó, majd csak egy kicsit zuhan a színvonal, utána meg már nincs is színvonal, csak egy nagy szakadék. 4/10

2008-07-02 07:25:19 Zalaba Ferenc (2) #10

no, akkor legalább nem fogtok 200 hozzászóláson keresztül vitázni egymással. :)

2008-07-02 06:37:18 Olórin (3) #9

pedig jó kis film ez:) messze nem hibátlan, de egy nyári filmnek teljesen rendben van.

2008-07-02 01:38:39 GothMan (4) #8

A trailer alapján, amit láttam, nekem is szimpatikusnak tűnik. Kimondottan. ;)

előzmény: Brumi (#7)

2008-07-02 01:07:08 Brumi (4) #7

Pedig itt nem is kellett mögöttes tartalmat keresni. :)
Tipikusan az a hátradőlős, jól szórakozós, kikapcsolódós nyári film. Se több, se kevesebb.

előzmény: GothMan (#6)

2008-07-02 00:53:48 GothMan (4) #6

Vazze, Brumi, már megint nem érted a film mondanivalóját! ;)

előzmény: Brumi (#5)

2008-07-02 00:24:13 Brumi (4) #5

Akkor már megint más filmet néztünk. :)
Kritika #2 érik...

előzmény: Zalaba Ferenc (#4)

2008-07-01 23:59:23 Zalaba Ferenc (2) #4

egy szavát se higgyétek. sajnos ez a megmentő menthetetlen.

2008-07-01 22:40:38 Brumi (4) #3

Hancock jó lett, nem kell aggódni. A nyár eddigi legkellemesebb meglepetése.

2008-07-01 22:38:10 Peti (?) #2

Számomra ez a harmadik legjobban várt film... Első a Batman új része, aztán a WALL-E!!!!! De Hancock jön holnap:) Majd meglátjuk:)

2008-01-14 20:03:33 kocz (4) #1

Erre a filmre nagyon kiváncsi vagyok. A bemutató alapján nagy marhaság, de én szeretem a marhaságokat :D