WALL·E (2008) ☆ 👁

(Andrew Stanton)

amerikai animáció, dráma, kalandfilm, sci-fi, szatíra, szerelmi történet, vígjáték

4,2
★★★★☆
1113 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-12-24 16:03:27 betti (5) #204

Nem olvastam minden kommentet, ha vki már válaszolt, elnézést :
A felnőtteknek szájbarágós : lehet, de szerintem attól h vmi piszkosul egyértelmű, még nem feltétlenül szájbarágós, ha jó stílusban van bemutatva.
Gyerekeknek nem érthető az üzenet : a gyerekeknek életkortól, erettsegtol fuggoen más jön át. Ha kisebb, csak a primer sztori, ami bájos, aranyos, ennyi. Nem gondolkodik azon h mi az "üzenet" de tetszik neki a ket robot kapcsolata, a gyerekkent is fogható humor. Minél nagyobb, annál tobb "üzenet" jön át (es tobb humor :) ) . Nekem - sok egyéb mellett - pont ez tetszik benne ; h mást ad egy négy évesnek, es amikor az a negyeves megnezi 2,4, 6 stb ev múlva, uj dolgokat vesz észre benne, hiszen ő maga is többet tud a világról.

Nekem egyébként az egyik nagy kedvencem, megfog a hangulata, imadom a figurákat, a történetet.

előzmény: Dió (#137)

2018-07-21 20:39:58 Demóna (5) #203

Wall E annyira aranyos,imádom.

2018-06-03 20:48:50 Xuja (3) #202

A Pixar újabb botlása a Verdák után. Annál azért jobb, de végig émelyítően giccses, a humora felemás, a karakterek - bár aranyosak - de végtelenül egyszerűek és hamar megunhatók (jó, nyilván robotoktól ne várjunk összetett jellemet, de akkor is meg lehetett volna oldani jobban). Üdítő kivétel a kapitány, hozzá kapcsolódik szinte az összes jó poén és momentum az Űrodüsszeiás felállása hidegrázóan jó. Alább olvastam a vitát a jövőképről, és én is azt tartom, hogy igencsak sekélyes és átgondolatlan a vízió, de ez már csak mellékes dolog, a film sajna sok sebből vérzik.

2017-07-23 22:13:40 Rea (5) #201

Csak most láttam ezt a filmet, de lenyűgözött. Régóta várólistán volt. Mese és társadalomkritika egyben.

A bemutatója alapján nem tudtam, mi sülhet ki belőle, de kiváló lett. Még több ilyen kellene, ami szaval nélkül is tanít

2017-04-16 12:28:19 ifj. Ó. Posszum (5) #200

Szeretem a Pixart, mert mernek kockáztatni, merészet húzni, és nem tudom, mire számíthatok az újabb filmek debütje kapcsán. Szeretem, mert van munkájuk, amitől kifejezetten falnak megyek (Némó, Agymanók), és van amitől meg sikítozva rohangálnék a Hősök terén, hogy kész, leállítani a filmgyártást, ezek után már nincs értelme, úgy se lesz jobb (pl. Hihetetlen család). A WALL-E is ilyen! Ha premierkor látom, Hősök tere!

2017-03-29 07:03:06 BonnyJohnny (5) #199

Ez már mai technikával sem probléma.

előzmény: whiteman 01 (#198)

2017-03-29 00:27:46 whiteman 01 (5) #198

Lehet ezt csak én nem értem, de ha nem érintkeznek egymással(miután megmozdulni is alig bírnak), akkor hogy nem halt ki az emberiség?

2016-11-27 16:34:25 Dió (5) #197

Mivel 900 HUF-ért dobtak meg a díszdobozos kiadással, esélyes volt egy ismételt újranézés, és hát a Pixar eddigi legszimpatikusabb animált főhőse ismét nem okozott csalódást, még ha megint kicsit lógva is hagyott. Az első fele ugyanis nálam továbbra is az eddigi legnagyobb csonk nélküli tökély, amit a Pixar kreatív elméi valaha vászonra álmodtak. A hátrahagyott Föld ábrázolása vérfagyasztó (ebben Thomas Newman zenéje is benne van - OFF, szintén 900 HUF:), miközben az ember szívét meggymagnyira összehúzó kis robot azért nem egy mosolyt is csal az arcra. A második felének irányválasztása azonban - a sok pozitív jelző mellett - kicsit "dedós" és didaktikus is, de ha szatíraként nézek rá, ami elvégre ott figyel a műfaji besorolások között, akkor az is rendben van. A megkapó befejezés aztán megint visszabillenti a mérleget, nálam talán a legszebb animált romantikus történetté koronázva a Wall-E-t:)

2016-01-13 19:17:47 BogZsu05 (5) #196

Jó pár hónappal ezelőtt láttam, akkor nem igazán voltam tőle elragadtatva. Tegnap adtam neki még egy esélyt, nem bántam meg, az első 10-15 percet végig bőgtem, és ma megint megnéztem, ugyanaz a hatás. Walle egy nagyszerű kis robot, belopta magát a szívembe. Biztos a csillogó szemek hatása. Mindenkinek csak ajánlani tudom.

2012-08-17 14:21:20 ChrisAdam (4) #195

Csak a vége kicsit elcsépelt. Az eleje viszont egy álom.

előzmény: BonnyJohnny (#194)

2012-08-17 13:35:58 BonnyJohnny (5) #194

Szerintem a Fel első tíz perce után messze nem zseniális. Sőt, onnantól inkább erős közepes.

előzmény: JohnnyJohnny (#193)

2012-08-17 02:11:40 JohnnyJohnny (4) #193

Nem fogott meg annyira, mint a zseniális Fel, de ettől függetlenül jól szórakoztam rajta. Grafikailag ilyen brutálisan erős animációs filmet talán még nem is láttam, eszméletlenül szépen néz ki néhol. A megvalósítás bravúros, kreatív, magával ragadó, a zenéje pedig gyönyörű, viszont a filmben lefestett jövő kissé irreális lett. Mondanivalójában nem valami erős, óvjuk védjük a földet, de ezt olyan zseniálisan tálalták a készítők, hogy le a kalappal.

2012-08-08 03:33:59 gomez1000 (3) #192

Szerintem filmügyileg nem érdemli meg a helyezését IMDB-n, mert láttam én már ennél sokkal jobb animációt is. Nem akarok összeesküvés elméletekkel szolgálni, viszont úgy gondolom, hogy az IMDB szerkesztői illesztették a top 250 közé, hogy egy aranyos kis animáció köntösébe bújtatva jusson el az emberekhez az üzenet, hogy vigyázzunk a Földre.

2012-06-18 14:32:30 ChrisAdam (4) #191

Merész lett volna. Én amikor elsőnek láttam, még vagy 4 éve, szurkoltam persze azért, hogy WALL-E megint magához térjen, de ugyanakkor volt bennem egy olyan is, hogy legyen szomorú vége.

előzmény: Zalaba Ferenc (#18)

2012-02-19 23:28:16 slawter (3) #190

Az eleje még jó, de aztán egyre unalmasabb, erőltetettebb lesz, ráadásul a története is roppant egyszerű, semmi kiemelkedő.

2011-11-02 08:56:29 ChrisAdam (4) #189

Ahhoz képest, hogy animációs, szerintem tökéletes alkotás. Nem az az idétlen fajta agybutító hülyeség, ami általában megy. Ez a legjobb animációs film, talán még az Up! az, ami megközelíti és a Némó.

2011-09-13 20:31:36 Leppard (5) #188

ÉVA??!!:)

előzmény: angel07 (#184)

2011-09-12 19:46:45 Bruce94 (4) #187

Az első 15 perc után én is azt hittem, hogy ezzel nagyon félrenyúlt a stúdió, de aztán kellemeset csalódtam. Az idő előrehaladtával lesz egyre jobb a film, remek kritika a jónépnek, néhány filmes utalás [például az egyik jelenet emlékeztetett Kubrick Űrodűsszeiájára]. A szereplők aranyossak, jól kidolgozottak. És tényleg nagyon emberi film, egy kis robotról. Következő nézésnél valószínű az ötös.

10/8

2011-06-16 19:56:40 Leppard (5) #186

Nem szeretem az animációs filmeket. Nagyon nem... De ez nagyon jó:).

2011-01-17 11:09:29 Prüstü (4) #185

Futurisztikus, aranyos érzelmi szál, kőkemény társadalom kritika, igazi lázadás....némi feminizmus, de ez a mese így tökéletes. 5/5.

2010-12-08 23:00:13 angel07 (5) #184

Ebben a filmben mondják ki a világon a legtöbbször a nevem :)

2010-05-01 04:04:51 kiDDny (1) #183

20 percig bírtam nézni, aztán idegesíteni kezdett a két robot vinnyogása.

2009-12-23 22:26:25 Kattantka (5) #182

Nagyon jól eltalált tartalas üzenetű film, reméljük, egy pár lurkónak befészkeli magát az agyába a kép a szeméttel teli bolygóról. :)

2009-12-08 16:57:47 harsanyi (5) #181

Számomra (moziban láttam ) nagyon nagy élmény volt. Szerettem a líraiságát,a karaktereit, a zenéjét és magát a történetét. Nem gondoltam volna,hogy egy robot (de néha kettő:P:) ) ennyire el tud majd varázsolni. Nyilván azért a filmes stábnak is volt ebben része.:)

Ami most megütötte a szemem,idemásolom.

"dec. 9. 16:05 HBO, dec. 10. 09:30 HBO, dec. 13. 06:00 HBO, dec. 13. 18:20 HBO, dec. 24. 15:10 HBO"

A közeljövőben "csak" ennyiszer vetíti a TV-, és éppen ebben az időszakban. És talán nem csupán "hézagkitöltőnek" szánják...

2009-12-08 16:35:15 acidphase (4) #180

valld be h wall-e-ben megtalaltad a robotok h. bogartját :DDDDDD

előzmény: Cesare Gonzago (#56)

2009-12-08 16:32:43 acidphase (4) #179

latom vmennyire azer megosztja az embereket ez a pixar film is.. eloszor moziba neztem, tetszett de azer nemvoltam elajulva tole, most megneztem itthon is, es semmi se valtozott.. jo-jo de vhogy nem az eseteim ezek a pixaros animacios dolgok.. talan ha tizenevvel fiatalabb lennék..

lenyeg h kicsit sokallom azt h imdb-n is egy elokelo 42. helyet foglal el,dehat ez legyen az en bajom, aki azt irta rola h az evtized egyik legjobb alkotasa az is biztos megtudná indokolni h mért is.

2009-07-26 21:46:08 terika (5) #178

Semmilyen elvárásom nem volt a filmmel kapcsolatban, könnyed, gördülékeny volt. Számomra épp ezért volt szórakoztató. Különösebben az sem érdekelt volna, ha a végén mégis odavész minden ember vagy mittudomén. Nem vagyok hasra esve az egyéni poszt-pre világtól és az egyéb filozofikus elemektől sem, melyeket a film magába óhajtott illeszteni. Igazából egy percig sem aggódtam a Föld soráért, a csótányért is jobban izgultam - bár pont azt nem kell félteni. :)

Tüneményes. Annyira egyszerű attitűdökre alapoz, ez tetszik benne a legjobban.

2009-07-08 13:16:13 superboo (5) #177

én imádom ezt a rajzfilmet.

2009-04-14 09:56:41 "L" (5) #176

Végre sikerült pótolni, valóban zseniális, ennyire emberi filmet egy robotról. Előttem már mindent elmondtatok, látni kell.

2009-02-17 22:53:50 dmikee (2) #175

Nem, nem, nem. Ez így nem jó, legalábbis számomra többször az élvezhetetlenség határát súrolta, olykor meg zseniális jelenetek következtek. Ez a kettősség végig jellemzi a filmet, és sajnos ettől csak egy jó közepest tudok neki adni. Egyszer nézhető, de nem hiszem, hogy még egyszer leülök elé. Nagyon nagy kár a sok amerikai giccsért, a robotok érzelemkitöréseiért, nálam ez a toleranciaküszöbön kívülre esik. Az emberiség elé tartott görbe tükör ugyanakkor zseniális is lehetne, ha nem csak egy-két ötletre épülne és azokat ismételgetné. Technikailag szemkápráztató, részemről nem sajnálnám ha megkapná az Oscart, de mindez sajnos nem jelenti azt, hogy a WALL-E jó... :(

2009-02-10 00:15:09 Bbazsa (3) #174

Én imádom a rajzfilmeket. Mégis úgy érzem egyszer nézhető filmet alkottak. A környezet érdekes és a story sem rossz mégis nem érzem azt a plusszt amit más (többször nézhető) filmnél. Talán pont a filmbéli hasonlóság miatt

2009-01-14 03:54:58 HejjaX (5) #173

mesteri, nálam a legjobb animációs film eddig.

2008-12-27 17:15:54 wayage (5) #172

9ből 9! Pixar számomra a tökéletes szórakoztató minőséget képviseli. Wall.e-vel pedig nem csak egy remek animációs filmet készítettek, hanem az utóbbi évek legjobb sci-fijét is. Minden perce zseniális! Sajnálom, hogy nem láthattam moziban, de legalább karácsonyra sikerült bepótolnom. Most már tudom mire fogok szavazni a Vapitin:)

2008-12-18 20:17:10 osi (5) #171

Ezt kifejthetnéd bővebben. Mert ezért az egy szóért felesleges volt billentyűzetet ragadnod. Ezen véleményedre az 1-es osztályzatból is asszociáltunk volna.

előzmény: 75XD (#170)

2008-12-18 19:41:40 75XD (?) #170

szar%

2008-12-15 03:01:08 largo (3) #169

Vagy csak abból válogatnak, ami van:)
:(

előzmény: nejmed (#168)

2008-12-15 00:02:02 nejmed (3) #168

Mondjuk egy olyan "mély" merítés után, mint ez, a kungfu panda meg a gotham knight én nem mernék oscarra jelölni egy filmet sem. Reméljük azért akiknek ez a dolga, azok több filmet megnéztek.

előzmény: Gasz András (#167)

2008-12-14 21:20:28 Gasz András (4) #167

Természetesen a legjobb animációs Oscar kötelező néki-. :) Habár a Panda is erős falat de ez hajszállal jobb.

2008-12-14 21:18:34 Gasz András (4) #166

WALL-E

Wall-e 2008 egyik legjobb animációs filmje, de nem a Pixar legjobbja. Számomra. Összhatását tekintve, izgalmasságát, élvezeti értékét tekintve a Lecsó és a Hihetetlen család intenzívebb és hosszabb élményt biztosít, ugyan úgy tanulságokkal vegyítve, megannyi humorral int itt (amik eléggé sokszor már-már túlzóak voltak, mint pl. új Zucker féle Horrora akadva filmek mindig beleüti magát valaki valamibe poénok). Emellett a színvilág erőse emlékeztetett olykor pl az űrhajón a giccses és undorító Speed Racerre.
De ez legyen a legnagyobb baj. A film leginkább az egyéb klasszikus filmek megidézésével ( pl. Star Wars, Alienek zenei és térbeli megidézése), a tanulságok olykor erős olykor lágy előjövetelével, zöld üzenetekkel operál, sok sok fergeteges humorral, nagyon is szerethető Wall-eeeeeeevel és Evaaaaaval. Amerikai társadalmat jól idézték a hájas álomországban élő emberkék az Axioma űrhajón a ( a név is találó kis biológia), akik semmit tevése megpecsételte őket jó sokáig, emellett a szlogenek szajkózását a gyermek fejekbe már is láthatjuk és annak hatásait is.
Jó lett ez a Pixar film, hiszen újra gyermekek és felnőttek is élvezhetik egy nagyszerű Pixar mesét, kapnak humort, tanulságot szórakozást és legtöbbször szuper animációs látványt. (nekem csak a robbanások, úrhajó le/fel szállások nem tetszettek. a film végiek viszont ütöttek).
Hogy klasszikus e és oly nagy és dicső a film hogy Oscarra kéne jelölni? Attól azért jó messze vagyunk még, de már közelebb.

85%

2008-11-27 21:34:20 Darwin (5) #165

Ja igen, én életemben nem nagyon szoktam egy filmet akár csak kétszer is megnézni a moziban, csak nagyon ritkán. Ezt legalább ötször láttam a moziban. Szóval köszönet érte a készítőknek.

2008-11-25 14:06:24 Darwin (5) #164

Szerintem nagyon jó. Eszméletlen, hogy mennyi mindent ötvöztek egybe. Egy sor utalás sci-fikre (Aliens zsilipje, SW mentőkabinja, 2001 HAL-ja, Brazil monotonóniája, stb.), a film eleji némafilmes rész, aztán onnan váltás a hajón már dialógusosra, a feliratoknál a képekben mesélt történet és közben egy sor mondanivaló, a szeretettől, a kitartáson, a bajtársisságon, az egymással érintkezés jelentőségén, életünk virtuálisságán (videoban emberfej), a fogyasztói társadalom parancsközpontúságán (ahogy kékből pirosra váltanak parancsra) át, a kényelem miatti biológiai változások gyengülések látható jeléiig...

2008-11-25 13:48:08 osi (5) #163

Mint Pixar vallású filmrajongó, nagy elvárásokkal ültem be a moziba. Mindent megkaptam, amit vártam: gyönyörű animáció, finom humor (nem madagaszkár szintű idétlenkedés meg riszálás), rengeteg ötlet, imádnivaló karakterek, pizza planet kocsi :), mondanivaló.
Nekem tetszik a film "első" és "második" fele is a maga értékei miatt. Míg az egész emberiség elfelejtett élni és érezni, addig egy kis robotban kialakulnak ezek az igények és robottársait az emberekkel együtt ráébreszti ezek hiányára.

2008-11-25 13:10:13 carmine (3) #162

Technikailag tökéletesen kivitelezett animációs film. Ám mint film önmagában nem tudta folyamatosan fenntartani az érdeklődésemet. Pedig még az sincs, hogy sokat vártam volna a filmtől és csalódás lenne. Nagyjából ennyire számítottam. Egyszer érdemes megnézni a látvány miatt. Akik meg elvárják egy filmtől a mély mondanivalót, azoknak meg kifejezetten ajánlott.

2008-11-24 03:25:34 useless (3) #161

A Földön játszódó jelenetek zseniálisak, az Axiómán játszódóak pedig majdnem nézhetetlenek. Így jön ki egy erős hármas.

2008-11-23 12:51:13 Dió (5) #160

Második nézésre már csak egy hármasra futotta: hiába végtelenül aranyos az eleje, és hiába a valaha csinált legaranyosabb animált figura ez a kis dög, a második felére teljesen kifogy a szufla és a merészség az alkotókból, és ahelyett, h a korábbi pixar-filmek ötletességének fonalát a kezükben tartva vinnék tovább a sztorit, inkább hülyének nézik a nézőt és egy földhöz ragadt, dedós sztorival rontják le ez a fantasztikus filmlehetőséget.
Komolyan, voltak olyan részek, ahol már inkább eltakartam a szemem, annyira gyenge volt (pl mikor a két ember kiborulva a székből rájön az érintés szépségére).

2008-11-18 16:55:08 HaMikkancs (5) #159

Nejmed, tudom, rossz a 'szintaxis', diploma nélkül is lehet szöveget értelmezni, de lefordítom, hogy a négy elemisek tábora is vegye az adást: a filmet egy átlagos cselekményes kellemesen emészthető történet teszi jóvá, nem több és nem kevesebb, amit a pixartól elvárok. ui.: nem vagyunk tegezőviszonyban

2008-11-16 14:30:19 nejmed (3) #158

Figyelj, te elolvastad azt, amit leírtál???oO

előzmény: HaMikkancs (#157)

2008-11-16 14:11:24 HaMikkancs (5) #157

Nincs túlértékelve a film. Ez pont egy kommersz amerikai szar, nulla iku kell hozzá; csak kis megcsavart sztori, nyálcsorgatás meg őgyelgős zene..., és én pont ezt szeretem! :o) ui.: Az űrhajóban hogyan mennek pisilni az emberek? Hogyhogy van oxigén a földön növények híján?

2008-11-12 15:43:35 nejmed (3) #156

Minden tiszteletem a Pixaré, de másodjára nem tudtam végignézni. Egyszer nézhető, nagyon profin megvalósított de ezen kívül nem sok mindent adó filmnek tartom. Senkinek nem akarok ezzel a szívébe gázolni, de szerintem hihetetlen módon túlértéket.
Egy kis érdekességet észrevettem még a Wall·E kapcsán. A környezettudatosságra való felhívás amit közvetít (hogy szájbarágósan vagy nem, az mindegy jelen esetben), okozott annyi lelkiismeretfurdalást a nézők között, hogy a kóláspoharat "virágvázának" használják. Eddig három ismerősöm otthonában fedeztem fel ezeket a műanyag csodákat. De mondjuk ebben is van egy jó adag skizofrénia. Szerintem. Marad hármas, de az egérkurzor recegett a "rossz" gomb fölött.

2008-10-30 22:49:21 hornoki (?) #155

Nagyon tetszett...sokkal rosszabbra számítottam.Azt hittem max. 5 éveseknek szóló gagyi mese. Aranyos és kellemes. Minimum 4-es.

2008-09-29 14:42:03 Ágó (5) #154

Sok mindenben igazatok van hármasok! Négyes és ötös között van, azt tettem hát, amit ilyenkor szoktam. Összhatást megvizsgálva döntöttem. A humor szerintem rendben volt, bár az feltűnt, hogy én sokkal többet nevettem a filmen, mint a körülöttem ülő aprónép. Egy apróságot nem nagyon értek: szerintem egyáltalán nem az elkényelmesedésre volt kihegyezve a dolog, én legalábbis nem így éreztem. Sokkal inkább a kapcsolatok hiányára. Ebben a dimenzióban nagyon jól működött a film. Wall-E azért lehet képes maga mellé állítani "egyedeket", mert kapcsolatba lép velük. (integetős, szemétlerakós jelenet - gyönyörűek) Ahogy Évával alakuló kapcsolata is nagyon szép. Bár Stanton érzésem szerint néhol megint beleesik a megalománia hibájába, ami szerintem nem illik a filmhez. A megoldással semmi bajom, nekem az is tetszett. Plusz még egy dolog, lehet, hogy már mondta más is. Van egy jelöltem a jövő évi Oscar legjobb dalának díjára! Peter Gabriel fantasztikusat alkotott!!

előzmény: largo (#104)

2008-09-29 09:38:04 banana (5) #153

Csatlakozom a zseniális brancshoz :)

A Pixar-t nem kell fényezni, meg teszik ezt a filmjeik. Amíg más stúdiók a folytatások tömkelegét zúdítják ránk (Shrek 1-3, Madagascar 1-2, Jégkorszak 1-3) addig ők bátran kísérletezgetnek és feszegetik a műfaj határait. Tudom jön a Toy Story 3 is, de a 2 már közel 10 éve volt.

A Wall-E-nál szerintem a sztori, a mondanivaló mind többedrangú dolog. A lényeg Wall-E kifejezőkésségén van. Volt igaz anno a cangás mese, meg volt a Pixaros lámpáról is, de itt azért egészestés filmről van szó. Nálam Wall-E az animációs filmek Számkivetettje. Talán jobb összehasonlítás lenne az I legend, főleg, hogy szerintem Wall-E lejátsza Will Smith-et :)

2008-09-28 21:27:14 vadPINGvin (4) #152

Végre láttam! Ha nem az utolsó vetítési nap utolsó vetítése, akkor még sok pénzembe került volna. :)
Írnék róla egy többoldalas ódát, de alább már minden el lett mondva, úgyhogy nem ismételném. Csak össze kell olvasni az 5 pontot adó tagok hozzászólásait és nagyjából azt akartam mondani. :)

2008-09-27 15:13:02 Ágó (5) #151

Elkúsztam a moziba. Gondolataimat hamarost szabadjára bocsátom. :-)

előzmény: Olórin (#70)

2008-09-01 17:20:54 k3pl3r (?) #150

Ja meg azért is zavartak ezek a dolgok, mert szinte mindenki azzal jött, hogy milyen komoly témájú, szinte nem is mese. Már eleve úgy ültem be, hogy valami nagyon komoly filmre megyek, erre egy mese lett belőle.:-) Nah, de annak viszont zseniális!

előzmény: k3pl3r (#149)

2008-09-01 17:15:18 k3pl3r (?) #149

Ezt én is sajnálom kicsit! Merész és egyben zseniális húzás lett volna, de ha ezt meghúzzák, akkor az egész filmet komolyabban kellett volna venni. Nálam is ötös, de igazából volt egy-két dolog ami eléggé zavart. Ezt az egész egy hajón élünk, visszafejlődtek a csontjaink, mindenki túlsúlyos, senkinek sincsenek érzelmei…stb, egy kisebb melléfogásnak tartom. Nem nagyon illet a filmbe. Jobb lett volna, ha csak robotokkal találkozik WALL-E, és Evá-t hajszolva felfedezi a világot, és szépségeit. Olórin-nal egyébként egyetértek abban, hogy az emberek jövőkép elég gyengére sikeredett. Meg ez a 700(!) év alatt visszafejlődnek a csontjaink (járni se tudunk, de aztán mégis:S), és ha jól emlékszem még a kontinensek is jócskán elvándoroltak, de ebben nem vagyok biztos, mert az is lehet, hogy csak nem volt tökéletes az ábrázolás (nem érezték fontosnak), ezért látszott egy kicsit torznak a föld felszíne. De ezeket leszámítva nagyon jó mese a WALL-E. A pozitívumokat most hagyom is, úgyis csak a többieket tudnám ismételni, no meg egy csomó van belőlük.:) A kedvenc jelenetem mégis leírom: mikor Éva megvárja, hogy elmenjen az űrhajó, és elkezd repkedni. Kár hogy nem volt végig komoly ez a film, de „sajnos” mese lett belőle.
Elég negatív véleményt sikerült írnom, de ha az ember eleve zseniális filmet vár, akkor a negatívokat emeli ki, ha viszont valami nagyon rosszra számít, még egy közepes filmet is tud dicsérni. Szóval nagyon jó mesefilm a WALL-E! Méltó Pixar „folytatás”, mindenkinek ajánlom!

előzmény: Zalaba Ferenc (#18)

2008-08-23 12:19:48 Semprini (5) #148

Elöljáróban csak három szó:
ZSENIÁLIS, ZSENIÁLIS, ZSENIÁLIS!

A Pixar - amint azt már előttem is leírták páran, kritikusok, és laikusok egyaránt: egyszerűen nem tud hibázni. Bár a Verdákat ezidáig nem néztem meg, most már ideje lesz pótolnom azt is, de attól félek, a Wall-E-t nem fogja felülmúlni!
Egyedülálló animációs csoda született, lenyűgözően bájos mese két robotról, a sztoriról ennél többet nem is árulnék el. A film műfaja tulajdonképpen romantikus vígjáték (akik már látták, tudják, hogy miért), ráadásul mind a romantikát mind pedig a humort gyakorlatilag szavak nélkül valósítja meg, hiszen a film első felében a két robotszereplő nevén kívül jóformán alig hangzik el szó, mégis mindent értünk; hihetetlen az animáció színvonala: a kis robotok arc és mimika nélkül rengetegféle érzelmet tudnak kifejezni (na persze az érdem az animátoroké, biztosan meg is kapják majd érte menetrendszerűen a maguk animációs Oscarját). A második etapban, amely az űrhajóbelsőben játszódik, már vannak emberszereplők, így azok beszélnek is, bár a film továbbra is a két robot-főhősre fókuszál. Azok (azazhogy inkább "ők") pedig semmi egyebet nem mondanak, csak egymás nevét szólongatják, amikor megpillantják a másikat. mégsem lesz unalmas a film egy percig sem, végig leköti a figyelmet, és amikor véget ér, az ember legszívesebben újra beülne a vetítőterembe (ha nem lenne olyan drága az a mozijegy. Na nem baj, majd DVD-n úgyis meglesz, aztán megnézem még jópárszor...)
Kihagyhatatlan! Az év egyik nagy dobása!
10/10! Csillagos ötös!

2008-08-13 19:57:25 Gerus (5) #147

egy csoda... :)

2008-08-07 12:02:50 sylviaa (5) #146

Limupei: Hál'isten nem történt semmi ilyesmi, de nem is lepődtem volna meg, hisz tudok róla, hogy akadnak olyanok, akiknek a véleménye nem egyezik az enyémmel. Mindenesetre kedves tőled, hogy figyelmeztettél.:)

előzmény: limupei (#35)

2008-08-04 17:47:00 Zalaba Ferenc (5) #145

nem kritika, csak egy kis fejtegetés:
a kubrick-kapcsolat

2008-08-02 03:00:25 -senki- (5) #144

Hát nekem ez eddig toronymagas az év filmje, nehezen tudom elképzelni hogy még egy ilyet láttok.
Fantasztikus! Annyi imádni való zsenialitás van összegyűjtve benne, mint 30 közepes filmben nincs.

Egyedi, zseniális, társadalomkritikus jövőkép. Izgalmas, megfogó történet. Mindent verő karakterek, remek dizájn. Poén hegyek. Engem el varázsolt.

2008-08-01 23:52:08 kgyt (4) #143

EVE (Extraterrestrial Vegetation Evaluator)
EVA (Élőhely és Vegetáció-Analizáló)

előzmény: Gasz András (#136)

2008-08-01 23:48:27 kgyt (4) #142

Kicsit úgy álltam neki a nézésnek, hogy megint egy a sok közül pixar animáció...
De nem.
Egészen jó lett... Nálam 4 fölé.
Arra számoltam, hogy egy [[Short Circuit]]/Rövidzárlat remake lesz, ezzel szemben egy korrekt film lett. Mellesleg nálam a Rövidzárlat gyenge közepes...

2008-07-29 00:11:08 gyilkosvirus (4) #141

Lassan indul be, de élvezhető animációs film

2008-07-27 12:42:31 Gerus (5) #140

húúú... ennyi pozitívumot :) alig várom, hogy megnézhessem... számolomk vissza a napikat =)
eddig minden pixar-film 5ös volt a verdákat kivéve, az is egy erős négyes. alapkedvenc l'ecsó... melátjuk ezután... :)

2008-07-26 17:55:22 Balint (4) #139

Wall E-t akarja visszaküldeni, az kimaradt:)

előzmény: Balint (#138)

2008-07-26 17:54:28 Balint (4) #138

nem térdcsapkodós poén pl az, amikor vissza akarja küldeni a Földre Eva, beszáll a kabinba, és leül a fotelbe. az annyira el lett találva, hogy már azért a jelenetért érdmes megnézni a filmet:) szeretnivaló robot, na:)

2008-07-26 17:17:46 Dió (5) #137

Beleszerettem ebbe az index cikkbe, száz százalék egyezik az én véleményemmel. Max annyi különbséggel, hogy rám akkora hatással volt az első fél óra és az utána következő részekből is jó pár kisebb epizód, hogy elhatároztam magam egy újranézés mellett (bár a második felét valszeg ugyanolyan szájbarágósnak fogom találni).

Közben rájöttem, h röviden mi a film hibája (sztem): mondanivalójával a felnőttekhez akar szólni, de kizárja őket a szájbarágós stílus miatt, a kisgyerekeket meg azért zárja ki, mert ők meg nem értik az üzenetét.

Olórin, meglepett a hármasod :-)
A humánumról és a mondanivaló szájbarágósságáról írtakkal teljesen egyetértek, mint ahogy írtam én is korábban. A poénban viszont csak részben, mert: egyrészt a néha a "fejére esik valami" típusúakat néha nagyon okos helyre ágyazták be (pl kiröhögtem a belem azon, amikor wall-e valamin szomorkodik, már épp siratni készülök a kis dögöt, és AKKOR borul rá valami, a mozi meg röhögésben tör ki - szóval valóban fárasztó a nagyrészük, de volt 1-2, ami az elhelyezése miatt ütött), másrészt a többi típusú poén wall-e hihhhetetlenül aranyos személyiségére játszik, és ezért nem a térdcsapkodós, helyzetkomikum-jellegű poénokat kell keresni, hanem az aranyos, szívet melengető, megmosolyogtató fajtát. Azzal meg konkrétan TELE a film (már maga az is, h egy melltartót pakol a fejére, és hogy meglepődik). Eleve a hangja meg az egész megjelenése olyan, h ma pl a vonaton kezembe került egy pesti est, és a 3-4 wall-e kép láttán a mosolyom lyukat ütött a fülembe, olyan széles volt. Megkockáztatom, h a legaranyosabb animációs figura, akit valaha vászonra vittek, és hihetetlen (ahogy lentebb is írtátok már), h pedig nem más, mint egy ócskavas.

2008-07-26 14:31:41 Gasz András (4) #136

Eva. :)

2008-07-26 13:17:42 mrfaktor (5) #135

Olvastam. Ő szerinte meg az első fele tökéletes, a hajón zajló történések meg nem. Ki tud itt igazságot tenni? :D

előzmény: Gasz András (#134)

2008-07-26 13:15:10 Gasz András (4) #134

[link]

Robot mese csont nélkül. Index cikke, egy animációs szakember véleménye.

2008-07-26 13:12:17 mrfaktor (5) #133

Aham. :) Nekem belefér. Ahogy azon sem akadtam ki, hogy egy csótány is tud gondolkodni.

előzmény: Olórin (#132)

2008-07-26 13:11:16 Olórin (3) #132

Csak mert alávágnak egy zenét, már meg van bocsátva, hogy valaki, aki soha a büdös életben nem használta a lábát, két másodperc alatt járni tud, bár a csontjai nem alkalmasak rá? Ugyanmár:)

2008-07-26 13:05:18 mrfaktor (5) #131

Dede. :) Mert? Ratyi felvetés?

előzmény: Olórin (#129)

2008-07-26 13:04:50 mrfaktor (5) #130

Bakker, nem Spoilereztem, létszi valaki modizza.
Kössz...

2008-07-26 13:03:57 Olórin (3) #129

Ezt te sem gondolhatod komolyan:)

előzmény: mrfaktor (#128)

2008-07-26 13:01:52 mrfaktor (5) #128

Szerintem épp ezért volt alávágva az Űrodüsszeia zenéje, amikor a kapitány képes lett "újra" járni. Mert ugye Kubrick művében is az emberiség egyik fordulópontját mutatta be. Értelmezhetjük így is, és akkor máris nem logikátlan az egész.

előzmény: Olórin (#127)

2008-07-26 12:55:28 Olórin (3) #127

Ha jól emlékszem ott, hogy a kapitány lejátszotta az elnök(?) üzenetét azzal kapcsolatban, hogy mit kell tenni abban az esetben, ha kiderül, hogy a Föld újra lakható.

előzmény: mrfaktor (#125)

2008-07-26 12:51:51 Leslie (5) #126

A 60, 62-ben írtakat megértem és elfogadom. Ezek némelyike nekem is feltűnt. De én ezeket nem látom akkora hibának, főleg egy (tudom, hogy sokszor írtam, és téged nem hat meg) mese esetében.

előzmény: Olórin (#124)

2008-07-26 12:49:47 mrfaktor (5) #125


Azt hol mondták el, hogy a csontjaik visszafejlődtek? És ezért nem képesek járni? Mert erre nem emlékszem.

2008-07-26 12:45:25 Olórin (3) #124

Verdák: A körítés másodlagos, a lényeg a fejlődés maga, az pedig totál elcsépelt.
Ha magadban továbbgondoltad, anélkül, hogy bármi alapja lett volna, az a te érdemed, nem a filmé:)
Poroltóra direkt mondtam én is, hogy apróság, de az ördög ugye a részletekben van. Zavart, és nem azért mert eldönöttem, hogy engem márpedig zavarni fog, butaság, és az nem mentség rá, hogy dehát ez csak mese és nem komoly, stb. De a jövőkép következetlensége elsősorban nem ebben nyilvánul meg nálam, hanem mindabban, amit a 60, 62-es hozzászólásban írtam. Amik szerintem baromira nem apróságok:)

előzmény: Leslie (#120)

2008-07-26 12:41:43 mrfaktor (5) #123

Akor nem forradalmi, hanem új. De új sem lehet, mert már volt ilyen öt percben.
Mindjárt eszembe jut.....:D

előzmény: Olórin (#118)

2008-07-26 12:41:21 Jugendlich (?) #122

Nekem is egy ismerősöm mondta. :D

előzmény: mrfaktor (#121)

2008-07-26 12:40:35 mrfaktor (5) #121

Utána olvastam a mesének, és ez tényleg nem az. :D
Csak egy nagyon szűk értelemben.

előzmény: Jugendlich (#119)

2008-07-26 12:36:07 Leslie (5) #120

A Verdák esetében én szűkebben értelmeztem: a falusi nyugodt életmód, ami rádöbbenti a elidegenedett városit az igazi értékekre. Ilyen összefüggésben most csak a Doc Hollywood jut eszembe. (ami nem rajzfilm persze)
Amit a Hihetetlen családról írtál, azzal egyetértek. Azt is szeretem (ahogyan mindegyik Pixart), de a Wall-E nálam a csúcs.

Az alapján értelmezem tágabban, hogy szerintem ez a valóságban egy nagyon összetett probléma, aminek a Wall-E csak egy szeletét ragadta meg (a szemetelést). (Mert a történet szempontjából ennek volt jelentősége.) Magamban kiegészítettem a sztorit. :) (és mielőtt bárki elkezdi, ez egyáltalán nem lett része az értékelésemnek, csak továbbgondoltam néhány dolgot, ahogy a jó és gondolatébresztő filmek után)

Azt már írtam, hogy egy animációs mesétől (mert mégiscsak az), nem várok el Clarke-i vagy Asimov-i gondolatokat és témakifejtést.
Hogy nem következetes? Amiket lentebb írtál, azokat én apróságoknak tartom és néhány dolgot (videókazetta, poroltó stb) már kicsit kukacoskodásnak. De ezeket már Andrew Stantontól kéne megkérdezni, hogy miért kerültek bele és miért így.
(A videókazettára egyszerű a magyarázat szerintem: mert ezt talált működő állapotban. És mondjuk ha a robotkezeivel megfog egy dvd-t, akkor azt valszeg összekaristolja. :) )
(a poroltó: lehet hogy talált ilyet korábban, de akkor még fejlődött ki a "tudata" avgy egyszerűen elfelejtette, vagy csak bénázott egyet :) )

előzmény: Olórin (#114)

2008-07-26 12:30:54 Jugendlich (?) #119

csak kijavítottalak. #Đ

előzmény: mrfaktor (#117)

2008-07-26 12:28:52 Olórin (3) #118

Már hogy lenne forradalmi, ha egyszer már volt ilyen?:)
Na mindegy, szerintem kibeszéltük már a dolgot oda-vissza, inkább maradjunk annyiban, hogy legalább a L'ecsóban egyetértünk:)

2008-07-26 12:27:16 mrfaktor (5) #117

Bocsáss meg, ha tévedtem.

előzmény: Jugendlich (#115)

2008-07-26 12:25:22 mrfaktor (5) #116

"A Pixar ezt 21 éve megcsinálta már, öt percben, egyetlen szó nélkül, egy biciklivel"
Igen, egy öt perces filmben, és nem egy egészestésben, másfél órán keresztül. És nem azt mondtam, hogy a Pixarnál nem volt példa, hanem az animációs filmek történetében, egy ilyen gondolat. És gondolom azt sokan nem ismerik, ahogy én sem. És azon a kisfilmen kívül, eléggé forradalmi dolog, és merész húzás volt...
De pont egy ilyen dolgot felróni neki hibának, miközben biztos vagyok benne, hogy nem ezt akarta közvetíteni, hogy 700 éves egy kazetta. Elég logikus volt az egész film, érthetőek voltak a motivációk.

v"agy pusztán szórakoztató (bár ez ugye még több is akarna lenni annál)"
Nem akar, hanem az is. Sajnálom, ha nektek nem volt az. Ahogy láttam, az egész mozi végignevette, mosolyogta az egészet, ahogy a L'ecsón is, és ilyet mesefilmeknél ritkán látok.

előzmény: Olórin (#113)

2008-07-26 12:17:05 Jugendlich (?) #115

"Ez egy mese"

Azt animációnak hívják. Khm

előzmény: mrfaktor (#110)

2008-07-26 12:15:43 Olórin (3) #114

A Verdák "mondanivalója" ugyanilyen sablonos: lelki fejlődés arrogáns tahótól az igazi értékek szerinti életig. Vagy százezer példát lehet mondani rá.
De különben is, nekem többet ér egy elcsépelt mondanivaló, ha kivételesen jól van előadva (a Hihetetlen családnál jobban, szebben, giccsmentesebben, kevésbé szájbarágósan ritkán láttam ábárzolni a család fontosságát), mint egy kevésbé elcsépeltet, rosszul előadva (ki tudod találni, mire gondolok:)

"A "ne szemetelj"-t én tágabban értelmezem"
Hát, nem tudom, mi alapján értelmezed tágabban, mert sem globális felmelegedésre, sem semmi másra nincs még csak egy mikronnyi utalás sem. Az ilyen negatív utópiákat én egyébként kifejezetten szeretem, szinte mindent megnézek a témában, amit csak lehet, de ez nagyon sovány. Hagyján, hogy nem eredeti, nem muszáj annak lennie, de nem is következetes - de ezt már kifejtettem egyszer.

előzmény: Leslie (#112)

2008-07-26 12:09:42 Olórin (3) #113

"Azt nem tagadhatod le, hogy egy beszélni nem tudó robotot, olyan látható érzelmekkel ruháztak fel, amire még nem nagyon volt példa az animációs filmek történetében."
A Pixar ezt 21 éve megcsinálta már, öt percben, egyetlen szó nélkül, egy biciklivel (ráadásul ugyaníg, az álmodozás témáján keresztül), ami még csak nem is nézett ki direkt aranyosan. Szóval ezekután nekem nem sikerült ettől hasraesnem. Persze valóban jól ábrázolták Wall-E-t és érzelmeit, de nem kéne ezt úgy feltüntetni, mint valami forradalmi dolgot.

"Ez egy mese. Nem a valóság. Ilyet felhozni...... hát nemtudom."
Nagyon nagy tévedés, hogy attól, ha valami mese, vagy pusztán szórakoztató (bár ez ugye még több is akarna lenni annál), akkor már nem is kell tartania magát bizonyos szabályokhoz és logikához.

előzmény: mrfaktor (#110)

2008-07-26 11:58:38 Leslie (5) #112

Lentebb írtam, hogy nálam mi az igazán elcsépelt, szinte minden második rajzfilmben (de elég sok filmben is) használt mondanivaló (barátság, ami mindent legyőz; mindenki megvalósíthatja önmagát). Ehhez képest a Verdák-é jóval ritkább, erre értettem, hogy nem elcsépelt. És ha a Pixar-filmekre nézek, akkor a Wall-E-t nem számítva a Verdák lóg ki a legjobban. (nem értékszempontból persze)

A "ne szemetelj"-t én tágabban értelmezem, nem csak a fogyasztói társadalom kritikájaként, hanem minden értelemben szép lassan tönkretesszük a Földet (globális felmelegedés meg ilyesmikre gondolok). És érdekesnek tartok egy ilyen negatív utópiát, ahol az emberek annyira nem csinálnak semmit, hogy mozgásképtelenre híznak. Egy üres, vegetatív életmód. És miközben a robotoktól függnek, azok szép lassan át is vették az irányítást az emberek felett. (Nem olyan durván, mint a Terminátor-filmekben, hanem szép lassan) Ehhez képest ironikus, hogy két kis robot segít megváltoztatni ezt a helyzetet. A kapitány figurájával pedig azt mutatják be, hogy lehetnek a robotok akármilyen tökéletesek is, az embert sosem győzhetik le. Mert az ember kiszámíthatatlan és úgy is gondolkodik, ha kell kreatívan.

előzmény: Olórin (#109)

2008-07-26 11:56:15 Jugendlich (?) #111

Ez szerinmtem egy jó film. Nekem tetszett.

2008-07-26 11:53:40 mrfaktor (5) #110

Sajnálom, hogy neked ennyit nyújtott a film, szerintem nem ez lett az eredmény, amit leírtál.
Az emberek többségének nagyon tetszik, amin egyáltalán nem lepődök meg.

"ha tisztában vagy a „történet” jelentésével, akkor itt nem alkalmazhatod, mert nem volt"
Szerintem meg volt, de ezen lehet vitatkozni, egyikőnk sem tudja meggyőzni a másikat. Ha nem lenne történet, nem igazán lenne film.

"Karakterkidolgozottság? Na ne röhögtess."
Azt nem tagadhatod le, hogy egy beszélni nem tudó robotot, olyan látható érzelmekkel ruháztak fel, amire még nem nagyon volt példa az animációs filmek történetében. Pusztán cselekedetekkel kifejezni az érzéseket elég nagy húzás volt, de nagyon eltalálták. Egy néma, robotokkal játszódó mesében, nemtudom milyen karakterkidolgozottságot vártál. Természetes, hogy nem tudjuk meg, a teljes élettörténetét, egyrészről mert egy robotnak nincs (amennyi van, azt ismertetik), másrészről meg nem tud beszélni, hogy elmondja. Azt tudjuk, hogy honnan jött, hova tart, kibe "szerelmes", tud érezni, táncolni, reggelente szét van esve (mint akármelyikőnk). És nem is arra volt hivatott, hogy túlszárnyalja bármelyik más mese hőst.
Ez volt a kihívás a Pixar részéről, hogy egy olyan filmet próbáltak eladni (sikeresen), amiben másfél órán keresztül beszélni nem tudó robotok szerepelnek.

"A Pixar filmek pedig elsősorban épp a kreatív, intelligens humoruk és aprólékos kidolgozottságuk miatt emelkednek ki a középszerűségből és teszik magukat szerethetővé, emlékezetessé!"
Pontosan, mint a Wall-E. :D Ebben aztán volt kreativitás, intelligens humor, aprólékos kidolgozottság. Mondd azt, hogy nem. Emberek milliói szerették meg az egész világon ezt a beszélni nem tudó kis dobozt. Amikor végigmentünk a plázán, minden 4.ik embernél Wall-Es pohár volt.

"Engem már az is zavart, hogy 700 év múlva videokazettát néz!"
Inkább azt mondd, hogy mi nem zavart. :P Komolyan. Ez egy mese. Nem a valóság. Ilyet felhozni...... hát nemtudom.

Jó reggelt mindenkinek… ó, és ha nem találkoznánk, akkor jó napot, jó estét és jó éjszakát , és persze irány a mozi!!

előzmény: largo (#104)

2008-07-26 11:46:17 Olórin (3) #109

A Verdák mondanivalója nem elcsépelt?:o
De oké, aláírom, maga a mondanivaló viszonylag komoly (bár ezen is lehetne vitázni: "ne szemetelj, mert lakhatatlanná teszed a Földet, és kövér leszel", ezt én nem tudom komolyan venni, és lentebb már írtam, miért nem), csak ahogy előadják, az ostoba.

2008-07-26 11:34:24 Leslie (5) #108

Szerintem se menjünk bele nagyon. :) De azért, ha végignézek a Pixar-filmeken, az összesnek együtt nincs ennyi mondanivalója. Talán csak a Verdáknak van értékelhető, nem elcsépelt. És, ha eszembe jutnak a Dreamworks filmek, vagy a Disney-k, háát, semmi nem jut eszembe, ami alulról is súrolná ezt.
Direkt írtam amerikai rajzfilmet. Az európaiakat nem ismerjük annyira (legalábbis én), mert nem nagyon jutnak el hozzánk. Az animéket meg nem keverném ide.

előzmény: Olórin (#106)

2008-07-26 11:30:39 mrfaktor (5) #107

Szerintem a Föld megmentése a pusztulástól, és az emberek közötti kapcsolatok megszűnése eléggé komoly mondanivaló. :P

előzmény: Olórin (#106)

2008-07-26 11:28:14 Olórin (3) #106

"egyetlen Pixar-filmnek sincs ilyen komoly mondanivalója, sőt kevés amerikai rajzfilmnek"
Ezen sokat lehetne vitatkozni, de inkább hagyjuk:)

előzmény: Leslie (#105)

2008-07-26 11:20:53 Leslie (5) #105

Természetesen ha jó a film (és ez jó), akkor én is tovább gondolkodom, és még napokig bennem van az élmény. Csak azt akartam vele kifejezni, hogy magát az élményt díjazom, amit nekem nyújtott. És vígjátékoknál sem röhögésmennyiségben mérem a filmet.
Nem írtam, hogy csak a mondanivaló miatt adtam ötöst, ilyet soha nem tettem egy filmnél sem. De egyetlen Pixar-filmnek sincs ilyen komoly mondanivalója, sőt kevés amerikai rajzfilmnek, és már csak ez is kiemeli az átlagból. De nem emiatt adtam ötöst, hanem a megvalósítás miatt, a szerethető karakterek miatt, a jól felépített történetvezetés miatt, továbbá hogy nincs szükség már szavakra sem az érzelmek kifejezésére.

"nem azt szajkózom, hogy a Wall-e gyenge, csupán középszerű"
Én meg nem azt szajkózom, hogy a Wall-E jó, csupán zseniális. :)
Komolyra fordítva: szerinted középszerű, szerintem (és elég sokak szerint még) zseniális.
Megint eljutottunk oda, hogy ízlésekről kár vitatkozni.

előzmény: largo (#104)