In Bruges (2008) ☆

Erőszakik

(Martin McDonagh)

amerikai-angol dráma, krimi, vígjáték

4,3
★★★★☆
1246 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2019-06-11 13:07:53 mimóza (5) #102

Drámaként néztem, drámaként éltem át, NAGYON erős a hatása. Sok szálon vihetők tovább a gondolatmenetek, okosan felépített alkotásnak tartom. Mivel már rögtön az elején közvetlen utalás történik a Don't Look Now c. filmre, borítékolható volt számomra, hogy nem lesz a végén feloldozás. Többen felvetettétek, hogy Ray túléli a sérüléseit... a mentő hófehér falán kimerevített utolsó kép nekem pontosan az ellenkezőjét adta: nem pásztáz tovább a tekintete, ahol megakad, ott nálunk is "szakad a film" - vele együtt "múlunk el".

A szereplőket elég alaposan kielemeztétek, ám ketten kimaradtak, akiket muszáj méltatnom, annyira zseniálisak voltak: a torony szigorúan öntudatos portását, aki két jelenetben is remekel (amikor 5 cent híján nem fogadja el az aprót, később pedig Harryt próbálja feltartóztatni, aki tényleg "csak az őr testén keresztül" jut tovább); valamint a panzió várandós tulajdonosnőjét - Máriának hívják és karácsony van :) - is ki KELL emelnem, mert ő az egyik legklasszabb karakter, és övé az egyik legragyogóbb jelenet is, amikor leül az egymásra fegyvert szegező Harry és Ray közé, s rezzenéstelen arccal kijelenti, hogy ő onnan el nem mozdul, mert ez az ő panziója. (Bennem végig ott rezgett a kérdés, hogy EZ a gyermek megmenekül-e, és igen. Lehet, hogy ő a kulcsszereplő, a még meg nem született? A remény maga?)

A filmben elejétől végig szikrázik a feszültség, ahogyan egymásnak feszülnek a jellemek, és a sok apró, tudatosan szerkesztett, finom részlet is rengeteget tesz hozzá az alkotáshoz.

Ui.: "Csúnyán káromkodnak" - De Niro filmjeit sem a cizellált beszédért értékeljük. (Mondom ezt úgy, hogy fizikai fájdalom volt végighallgatni. Talán picit segített, hogy angolul néztem a filmet.)

2018-04-21 21:31:52 Norbert Simon (5) #101

Stílusos, egyedi, különleges film. Zseniális mestermű. Elképesztően jól kidolgozottak és a maguk módján különleges karaktereket láthatunk. A Colin Farrel, és a Brendan Gleeson fantasztikusak. Mindketten baromi jól nyomják benne. A Colin Farrel alakítása nekem főként tetszett. A dialógusok nagyon klasszul meg vannak írva. Nagyon érdekes és jó a humora. Rádob még egy nagy lapáttal a zene és hát természetesen a város is. ( Nagyon szívesen megnézném) Csillagos ötöst érdemel.

2018-03-15 22:37:57 Leo_Stotch (5) #100

Nézed a filmet, mintha a városban sétálnál.
A karakterek, dumák, ahogy történnek a dolgok. Ez mestermű!

előzmény: somogyireka (#99)

2018-03-15 22:34:42 somogyireka (?) #99

Nekem támaszkodom most..ezt én sem bírom nézni.
Hogy lett ebből ebbingi óriásplakát?...

előzmény: sleepingdancer (#94)

2018-03-05 00:01:54 ryood (4) #98

valahogy ez most "csak" négyes lett..
még várat magára az év első zseniális osztályzata.

2013-11-02 10:58:00 flake (5) #97

A Tarantinós hatásról:

A londoni születésű, ír felmenőkkel rendelkező Martin McDonagh, aki elsősorban elismert drámaíró. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden színdarabja Írországban játszódik, ő maga csak néhány nyarat töltött ott, ezért aztán gyakran kritizálják (főleg Írországban), hogy az általa megjelenített karakterek vajon mennyire is írek. McDonagh egyébként inspirációját – saját bevallása szerint – tévé- és mozifilmekből szerezte, és különösen nagy hatással voltak rá David Lynch, Martin Scorsese illetve Quentin Tarantino munkái. 2004-ben megpróbálkozott a filmezéssel, és elkészítette jelen ismertetőnk tárgyát, mellyel aztán nagy meglepetésre el is nyerte a legjobb rövidfilmnek járó aranyszobrocskát a 2006-os Oscar-átadón (igen, rövidfilmről van szó).

Sajnos a forrást már nem tudom megjelölni, mert valahol elérhetővé tettem a rendező első rövidfilmjét a Six Shootert, és ott sem jelöltem meg a forrást :(

Mellesleg, ajánlom azt is :)

előzmény: Dynast Grausherra (#96)

2013-11-02 10:39:38 Dynast Grausherra (5) #96

Egymás után megnéztem McDonagh eddigi két filmjét, és azt mondom, erre az emberre oda kell figyelni.
Az In Bruges esetén töprengtem kicsit a négyes és az ötös között, mert érződik még rajta egyfajta elsőfilmes sutaság (A hét pszichopata már sokkal "érettebb" film), de ettől függetlenül remek darab. McDonagh filmjeinek címfordítói szégyellhetnék magukat, mert ezekkel az értelmetlen ferdítésekkel szembemennek a film hangulatával. Mert egyik sem vígjáték, még csak nem is valami könnyed film.
A legnagyobb érdeme az In Bruges-nek, hogy ízig-vérig európai film, annak a legszebb hagyományaival. Érződik persze kicsit Amerika hatása, főleg Tarantino, bár a film eléggé felemásan fordul az Újvilághoz. (Amerikai vagy? - Igen, de utálj miatta.) Ez szerintem még hangsúlyosabb A hét pszichopatában. Ebben különbözik nagyon Guy Ritchie gengszterfilmjeitől. Azok igazából angol válaszok a Ponyvaregényre és társaira. Az In Bruges pedig már-már művészfilmes gengszterfilm. Bruges kiváló alapot ad a filmnek, amelyben folyik egyfajta furcsa filozofálgatás. Nem egészen úgy, mint Tarantino esetén, mert itt az itt elhangzó dolgoknak másabb háttere van.

2013-09-01 22:40:06 Klein András (5) #95

Ideje lenne már ELŐVENNI azokat az embereket, akik ilyen magyar címeket képesek adni egyes filmeknek.

2013-08-08 21:27:28 sleepingdancer (1) #94

Jézusom, ekkorát már rég tévedtem. Nem tudtam végignézni. Olyannyira nem, hogy kb. húsz percig bírtam. Valaki ajánlotta, meg olvastam itt a lelkes hozzászólásokat, gondoltam, nyáresti szórakozásnak jó lesz. Azt hittem, egy picit komoly, egy picit humoros, összességében ügyes műfaji kevercsfilm lesz. Hát nem. Ami az első húsz percet illeti: blőd idétlenkedés, giccses nyáladzás és tömény unalom EGYSZERRE, ami azért nem kis dolog! A figurák rosszul vannak kitalálva, se komolyan venni nem lehet őket (mondjuk együttérezni velük), se nevetni vagy mosolyogni rajtuk - miközben a film mindkettőt erőltetné. Ja igen, Bruges tényleg egy "fucking beautiful town", ez már 20 perc alatt lejött, azt hiszem, ebből a filmből ennyit teszek el magamnak egyelőre, kösz.

2013-07-25 23:27:24 viktor_mt (5) #93

ajánlom megnézni a torolt jeleneteket is mert k****jók azok is :D
es eszrevettetek a harry potteres szereploket?

2013-06-12 17:44:35 ChrisAdam (5) #92

Bazmeg, de kurvajó film... A végén mukkanni sem bírtam, annyira királyul van összerakva. Bakkerom, tegnap este lehidaltam. Kösz flake! :)

Tudom már hova megyek a nyáron! :D

2012-12-24 15:42:46 Spirit (5) #91

Film a purgatóriumról. A kaszás is meghal benne.

2012-08-17 02:24:54 nandras (5) #90

módosítottam az értékelésen. ez bizony zseniális- annak ellenére is, hogy az egy kicsit zavart, hogy a végén, amikor farell kap cirka tízezer golyót, dum- dum golyót!, nem robban szanaszét, hanem vidáman tovakúszik, sőt túl is éli... de a film ezt is túléli...

2012-05-31 14:24:09 Amokh (5) #89

Nem tudom elhinni, hogy 7-en nezhetetlenre ertekelte ezt a nagyszeru filmet :(

2012-04-16 01:20:43 nandras (5) #88

a magyar címe valóban gáz, a plakátja kétszeresen is az.
az eredeti plakát felhasználásával készült, -ami önmagában szar- de az igazi merénylet, az ostoba, jópofáskodó szöveg rajta.
"hívjon, lövünk" vs. "shoot first. sightsee later"
(persze, végignézve néhány másik plakátját ennek a filmnek, igazából csak a gázossság fokozataiban van különbség...)

2011-09-16 22:26:16 bambusz11 (4) #87

eredeti nyelven kötelező

2011-03-02 15:15:13 Rorschach (5) #86

Milliomodik nézésre kristályosodott ki, hogy bár kevés tökéletes film van, ez (mit ez, ő) egy közülük. Ajándék minden perce, mesteriek a váltások a drámázás és a poénkodás között, az alakítások lehengerlőek, a táj olyan, mint egy kib*szott tündérmese. A soundtrackjét pedig ajánlom mindenkinek.

2010-05-18 18:31:52 JeszKar (5) #85

Minél többször nézem újra a filmet, annál jobban tetszik. Többszöri újranézés után tűnik csak fel, milyen aprólékosan ki van dolgozva az egész film.
Egyébként korában fölmerült, hogy milyen rendezők jegyeit lehet, megtalálni a filmben. Érdekes, hogy Tarantino is többször meg lett említve, pedig szerintem tőle legfeljebb a fekete humor és a gengsztertéma kereszteződéséből keletkező egyveleg származhat, de azért ezt a filmet én összetettebbnek érzem, mint egy átlagos Tarantino gengszter komédiát (itt az átlagos nem minőségi jelző)
Lynch neve úgy szintén felmerült korábban, de az ő hatását is csak egy jelenetben éreztem, mikor Ray és Ken a törpével és két lánnyal isznak, és drogoznak, az talán még egy Blue Velvet-ben is megállta volna a helyét.

2010-03-18 18:15:59 ekrekirts (5) #84

Piszok jól megírt dialógusok, olyan szinten viszik el az egész filmet, hogy egy percig sem lehet unatkozni. A sok káromkodás sem zavaró, abszolút illik ehhez a filmhez, ezekhez a karakterekhez, amennyi volt az pont kellett is bele :). Fiennes, Gleeson, Farrell mind3an nagyon odatették magukat. A telefonos jelenet (Ken/Harry) meg überbrutálmarhajó volt. Ha ez nem zseniális akkor semmi nem az.

2010-01-14 15:23:12 A. B. Normal (5) #83

A Szigorúan piszkos ügyekhez hasonlítható, szép, szinte költői krimiféleség. Persze annak szerénysége és alázata nélkül, igen, a látvány és a zene is hatásvadász, mégis nagyon pontos és szép gesztusokkal feszülnek az ívek ember és ember között. Pl. a karácsonykor telefont gyepáló családapa jelenete, nahát, az tízből tízes Éljenek az írek!

2010-01-02 01:23:06 Ilith (5) #82

Az ilyen filmekhez találták ki az 5-öst!

2009-12-28 21:39:13 acidphase (5) #81

2. megnezes utan meglett az eredmeny :P

előzmény: acidphase (#66)

2009-12-07 10:24:57 aero2zero (5) #80

Egy szó mint száz: figyelni kell ezentúl erre a rendezőre. Csak ne egy Guy Richie-féle csúcsról lefelé ívelő pályát járjon be ő is...

2009-11-26 10:51:33 kulcsar03 (5) #79

Hatalmas meglepetés! Az az 1-2 klisé amit emlegettetek nálam bőven belefért. A magyar cím és a plakát viszont valóban egy 2szarfészek" :)

2009-11-14 10:09:39 Tudományos vattacukor (5) #78

A szokásos, kötelező rasszista hülyeséget leszámítva zseniális alkotás. Felváltva kaptam röhögőgörcsöt és sokkot.

2009-11-13 16:27:25 adam6 (5) #77

A magyar cím és a szinkron rossz, de maga a film "tökéletes". Minél többször nézem meg(angolul), annál jobban tetszik. Minden részlet fontos benne, komoly témákat érint (elvekhez való ragaszkodás, van-e pokol, öngyilkosság, rasszizmus......) és mégis poénos, érdekes dialógusok formájában tálalva. A film zenéje depis, de ez pont illik is a filmhez.

A magyar címe miatt azt hittem hogy ez egy "vasárnapi, ebédutáni gagyi vígjáték".Megnéztem legalább 10szer és ez a kedvenc filmem.

2009-11-02 21:25:11 inigo (4) #76

gáz amikor csak a magyar verziót nézve már megtudja mondani az ember, hogy nem szerencsés fordítás és a szinkron. de még így is jó volt.

2009-10-07 18:16:45 MicaHiro (5) #75

Nem akarok vitázni, csak érdekel: mi vele a baj?

2009-10-07 11:52:58 bothbenedek (2) #74

szerintem is jócskán túlértékelt

előzmény: Enigma1978 (#73)

2009-10-07 11:47:33 Enigma1978 (1) #73

hát....szerintem szörnyen gyengére sikerült, nem kell benyalni a díjakat...erőltetett, és amatőr...de a város szép:P

2009-09-20 21:37:23 GothMan (3) #72

Ez egy kibaszott szomorú film.
6/10

2009-09-15 23:26:59 w.e.g.a. (5) #71

Igen, nem úgy értettem mint 2 tojás, inkább úgy hogy az In Bruges is hasonló "területeken" emelkedik ki a szimplán jó filmek közül mint a Ponyvaregény. Gondolok itt a jól megírt párbeszédekre (pl Ray és a lány kapcsolatánál; vagy Ken és Harry közös jelenetére). Gondolok még Harry karakterére, aki sztem befért volna a Ponyvaregénybe is. Gondolok néhány jelenetre amelyek bár drámaiabbak de hasonlóan meglepő, kiszámíthatatlan megoldásokkal operálnak mint Tarantino filmjében (a játszóteres jelenet; a film utolsó része).

Természetesen ebben a filmben ezek jóval árnyaltabban jelennek meg mint a Ponyvában, de nekem ezek után a Ponyvaregény ugrott be.

előzmény: ThomYerk (#70)

2009-09-15 21:07:20 ThomYerk (4) #70

nálam a két spoileres indok elég volt a lepontozáshoz, plusz a bérgyilkoson nem-öllek-meg-mert-szeretlek c. előadása is rontott az élményen. de a ponyvaregényes hasonlóságot kifejtenéd? mert sztem semmi köze a kettőnek egymáshoz (gondolom te se így értetted h mint két tojás)

előzmény: w.e.g.a. (#69)

2009-09-15 19:41:50 w.e.g.a. (5) #69

Számomra az utóbbi évek egyik legkellemesebb meglepetése a film. Én semmiképp nem nevezném vígjátéknak, a címadók is ebbe a hibába eshetttek, hogy a besorolás alapján azt hitték ez egy szokványos agyament baromság lesz (pedig elég lett volna megnézniük a film első 5 percét és máris rájöttek volna tévedtek). Tény hogy vannak benne szatírikusabb jelenetek de ezek korántsem jellemzőek az egész filmre mint mondjuk a Ponyvaregény, a Blöff vagy a Ravasz esetében. Ez a film sokkal emberibb, komolyabb a fent említetteknél.
Leginkább mégis a Ponyvaregényhez tudnám hasonlítani, hiszen a sztori is hasonszőrű, a párbeszédek szintén nagyon élvezetesek és ebben is van jópár nagyon jól megírt, ütős jelenet. Viszont a tálalás jóval visszafogottabb (ezt nem negatívumként mondom).
Mind a színészek mind az általuk eljátszott karakterek tökéletesek voltak (Colin Farrellen meglepődtem, eddig nem sokba néztem a srácot).
Volt egy-két dolog a sztoriban ami kissé zavart:
- jobban kidolgozhatták volna hogy hogy is kerül vissza Ray Brugesbe
- ha én lezuhannék egy 80 méteres toronyból nemigen diskurálnék még a barátommal
- ha egy faszi fegyvert szegez rám és várom hogy lőjön nem úgy állok/térdelek hogy a lehető legnagyobb felületre célozhasson...

De ez már eléggé a szőrszálhasogatás kategóriájába tartozik szóval abba is hagyom gyorsan.

Szóval a film zseniális, tessék megnézni mindenkinek!

2009-06-07 11:30:27 Marla Singer (5) #68

Sokadik nézésre is azt mondom, furcsa film ez. A plakát alapján egy idióta vígjátéknak tűnik. De felmerül a kérdés, mit keresne egy idióta vígjátékban Farrel és Fiennes egyszerre. Akkor mégiscsak érdekes lehet. Ez a film tud hangulatot teremteni, de a néző nem tudja eldönteni, milyen is akar lenni. A festő szépségű kisváros, a mögötte megbúvó európai életérzés, a végig érezhető feszültség, a remek párbeszédek (pl. randibeszámoló), az eredeti poénok, a gengszterdumák, a kissé bizarr, valószerűtlen szituációk és az érzékletes drámai oldal érdekes elegyet alkotnak. Colint alakítását pedig nem lehet nem dicsérni. Nekem nagyon tetszett, de még mindig nem tudom hova tenni.

2009-04-20 02:58:09 HejjaX (5) #67

Ralph Fiennes alakítása nekem sem tetszett, valahogy rohadtul nem találta el a szerepet, no meg a főszereplő csajt sem tudom, miért nevezik bombázónak, de ezt leszámítva remek kis film.

2009-04-15 22:07:50 acidphase (5) #66


elso megnezes utan nem tudtam eldonteni h milyen osztalyzatot adjak neki, de persze ugy erzem h ez nem egy eccernezhetos aztan masnap elfelejtos tipusu film, biztos sort keritek meg ra. a zene meg a varosi hangulatkepek azok nagyon jok..

2009-03-18 15:34:56 walter gábor (4) #65

Vicces, káromkodós, lassú folyású krimi történet három bérgyilkosról.
Ralph Fiennes alakítása nem tetszett (öreg és szürke), a másik két főszereplő viszont fantasztikusat alakít. Az angol humor és a két főszereplő miatt érdemes megnézni a filmet (felnőtteknek).
Az utolsó félóra lehetett volna ötletesebb is (a végén a "törpés" jelenet is elég gagyi).

2009-03-08 20:32:58 "L" (2) #64

Sajnos nem az én filmem, egyszerűen nem fogott meg.

2009-03-08 14:37:59 whiteman 01 (4) #63

Aha. Kíváncsi vagyok mit szólnál a 2001: Űrodösszeiához...

előzmény: HaMikkancs (#61)

2009-03-08 12:36:21 ronin07 (?) #62

Pörgött az, csak nem a dinamikus szcénák, hanem a dialógusok meg a jól megrendezett szituk.

előzmény: HaMikkancs (#61)

2009-03-08 12:34:17 HaMikkancs (2) #61

Whiteman, ez kár lett volna, ha benned marad. Kicsit bővebben akkor: Nem ragadott meg a film. Értelmetlenül sok káromkodástól hemzsegő vontatott városnézős komédia lanyha zenével, gyenge szorival. Tudom mindenki a maga szerencséjének a pogácsa, én a pörgősebb filmekhez szoktam. Ennyi :o).

2009-03-07 18:29:19 whiteman 01 (4) #60

Szeretem az ilyen értelmes beszólásokat.

előzmény: HaMikkancs (#59)

2009-03-04 16:49:45 HaMikkancs (2) #59

úúúúncsi

2009-03-01 18:24:22 Laacko (4) #58

Egyszer megnéztem pontok alapján meg kommentek miatt.. kicsit többet vártam. Nekem annyira nem jött át a film.

2009-02-28 18:53:14 whiteman 01 (4) #57

Szinkronnal láttam, és ott Farrell végig így nevezi Bruges-t :)

előzmény: a6notes (#56)

2009-02-28 18:45:12 a6notes (5) #56

whiteman,
Az általad javasolt címet nagyon tudnám támogatni :) Nem tudom, mennyire volt hirtelen felindulásból, de gyakorlatilag visszaadja a film témáját, ha Farell szövegeit nézzük.

2009-02-28 18:28:44 whiteman 01 (4) #55

Egyetértek. Ennél a címnél még a "Szarfészek" is találóbb lett volna.
Amúgy meg 2008 legjobb filmje a RockNRolla mellett. Egyszerre könnyed és súlyos, humoros, de mégis drámai. A zenéje pedig csodálatos!

előzmény: a6notes (#54)

2009-02-27 16:46:31 a6notes (5) #54

És az évtized legrosszabb cím fordítása.

2009-02-27 16:45:49 a6notes (5) #53

Év egyik legjobbja, legszélesebben élvezhető. Fiennes remek és meglepő, Farrell feledhetetlen.

2009-01-26 11:22:17 largo (4) #52

A minőségre.

előzmény: Tomiee (#51)

2009-01-26 08:08:25 Tomiee (3) #51

Hát ez mire kapott ennyi pontot?

2009-01-10 23:18:38 [: Azuroo andrew :] (5) #50

idei* - 2008

2009-01-10 23:18:14 [: Azuroo andrew :] (5) #49

Az In Bruges nálam az idei filmtermés legjobb három mozija között van.

2009-01-10 23:16:32 [: Azuroo andrew :] (5) #48

ettől eltekintve a film zenéje nagyon jó

2009-01-10 23:14:22 [: Azuroo andrew :] (5) #47

szerintem ami nem kellett volna az ezt megelőző zenei aláfestés az ugráskor

előzmény: Rainbow (#20)

2009-01-06 12:46:01 Zalaba Ferenc (4) #46

a blade runnernél is vmi hasonló tette be a kaput?

előzmény: ThomYerk (#44)

2009-01-06 12:41:12 emőke (4) #45

Ne tudd meg, mire képes a szeretet! :D

előzmény: ThomYerk (#44)

2009-01-06 12:09:19 ThomYerk (4) #44

nekem ezen a haláltusán kívül az tette be végül a kaput, amikor egyik hidegvérű bérgyilkos mondja a másiknak: nem öllek meg, mert szeretlek. hát gratulálok, baromi hiteles, és igazából ennyin múlott nálam a filmélmény. az hogy a trágárság, meg az átlagnál kicsit jobb poénok miatt szenzációsnak van kikiáltva, hát nc. de nem akarom bántani akinek tetszik, mert nem rossz film, csak sok a sablon és a nyáltenger az én gyomromnak.

előzmény: -senki- (#42)

2009-01-06 08:56:52 -senki- (4) #43

Még annyit szerettem volna hogy a magyar Erőszakik cím nagyon idétlen szerintem... amikor állandón Brugesról van szó a filmben ott a helye a címben...

2009-01-06 08:53:31 -senki- (4) #42

Nos bepótoltam én is végül.

Valóban jó pofa, kellemes film. De semmi igazán eget rengető, mély, "zseniálist" kijáró mondanivaló. Van azért némi a bűnről stb. ami értékelendő persze, de sok inkább csak hangulat-teremtő betét.

Na de pozitívumok: igazán kitűnő dialógusok, jó színészek (Ken - Brendan Gleeson...), nagyon szép fényképezés, jól elhelyezett (kellemesen kevés) zene. (Kicsit Hitmanes hangulat :D.)

Negatívum még a végén az esélytelenségek Ken nyaki sebbel hová mászik már, templomtoronyból le esik még beszél... Az viszont nagyon tetszett hogy minden főszereplő (majdnem) meghal, ennek is drukkoltam, de a talán túléli a mentőbben talán nem gyávácska befejezés, nem elégített ki...

Meg hogy Bruges a pokol... hát formailag jól jön bezárásnak de azért nekem idegesítően túlzás miután egy estét "szerelmeskedett" a szexi Chloëval... hát anyád! :D


Zseniálisnak, év filmjének stb. azért nekem túlzás. De mindenképp érdemes megnézni.

2009-01-04 20:21:22 sztich (5) #41

Az év egyik legjobb filmje szerintem. Fiennes, Farrell, Gleeson, mind kitűnőek.

2008-12-04 22:12:54 osi (5) #40

Bár sok jót hallottam felőle, még így is kellemes meglepetés volt. Rendkívül jó szórakozást nyújt ez a műfajegyveleg, melyhez egy gyönyörű város szolgáltatja a helyszínt...
Nagyon jó, pergő párbeszédek, "finom" humor, ragyogó alakítások, remek szereposztás. Brendan Gleeson-ról már régóta tudjuk, hogy fantasztikus színész, most Colin Farrell is maradandót alkotott a lelkileg sérült bérgyilkos szerepében. Ralph Fiennes nem először alakít kegyetlen gonoszt, de most figuráját már-már komikus őrülettel ruházza fel. És ott van még Clémence Poésy is, akit meg sem ismertem, rendesen felcseperedett a negyedik Harry Potter film óta...

2008-11-21 16:36:13 deathcode (5) #39

9/10
meglepődtem..
gyönyörű zene

2008-09-04 22:44:56 limupei (4) #38

Hát írhat akármit az imdb, én nem éreztem sem Lynch, sem Malick és pláne nem Tarantino stílusát (ellentétben a Kripli című darabbal, ahol markánsan jelen van ezek hatása). Tarantino párbeszédei hosszúak, a történet szempontjából sokszor irrelevánsak, ezek pedig tömörek voltak és csattanósak...egészen más. Ha már mindenképpen hasonlítani kell, akkor Shane Black-hez hasonlítanám, neki vannak gyilkos egysorosai, de inkább nem teszem. Sokkal helytállóbb, amit az egyik kritikusa ír McDonagh-ról: "His characters are really fascinating. We like them in spite of themselves. They're not operating in a totally real world. This isn't kitchen-sink drama, and it's not Neil Simon humor. It's something in-between."

És az sem véletlen, hogy a kedvenc darabját David mamet írta.

2008-08-26 22:02:51 hemill (5) #37

Tényleg jó az az ír akcentus :)
A Cassandra's dream- ben is ilyen volt, csak ott még Ewan McGregor is besegített.
Kellemeset csalódtam ebben a filmben: 9/10
A zenéje nagyon eltalált!

2008-07-20 21:55:02 Gasz András (4) #36

De hallottam amit mondott képzeld el, értelmezni még tudok. :) Esterházyt nagyra tartom munkássága okán, de mint mindenhol csúnyán politizáló ember nagyon nem. Off vége

Tudom de ha sietek és gondolom veled is előfordul ilyesmi, akkor néha elfelejtek egy egy ,-t tenni, annak ellenére, hogy tudom hogy kéne, de mivel sietek átsiklik kezem felette.

Bocsánat érte még egyszer.

előzmény: krihu (#33)

2008-07-20 21:25:29 emőke (4) #35

Pedig mókás ötlet, cucu! Segítség a gombok használatához: [gaszandrás] [/gaszandrás] :p

2008-07-20 21:16:36 cucu (4) #34

Ezt a kört már lefutottuk párszor. Eredménytelenül. Ha nagyon zavar, kapsz egy szűrőt, ami kispoilerezi az írásait, és akkor nem kell megpróbálnod elolvasni, ami olvashatatlan. :-) Na jó, ez gonosz volt, bocs.

előzmény: krihu (#33)

2008-07-20 19:06:47 krihu (5) #33

És Esterházy nem mondta azon az órán, hogy ha az ember ír, akkor az a legfontosabb, hogy a mondatok rendben legyenek? (Ez az egyik vesszőparipája, jogosan.) Minden: stílus, tartalom, "igazság" stb. azután következik.
A mondatoknak szerkesztettnek, egyeztetettnek kell lenniük; akkor szólnak valamiről, ha a szavakat jelentésüknek megfelelően használjuk. És a vessző sem csupán egy vonás, hanem -igen!- jelentést meghatározó szerepe van. "A királynőt megölnötek..." Ismered, biztosan.
Amit az In Bruges-ről írtál, annak nagyrészt nincsen értelme, "ez fájt" nekem.
Ahogyan írsz, az rólad árulkodik, erre neked kellene figyelni.
(off: Én is kíváncsi vagyok az új Batmanre:)

előzmény: Gasz András (#29)

2008-07-20 16:52:57 Gasz András (4) #32

F1 volt egyébként úgyhogy tényleg siettem.

Német RTL rulezz :)
Én a fogalmazásra(stílusilag) gondoltam, hogy bajotok van de azt direkt így csináltam.
Hát ha a , vel volt bajod akkor tényleg bocsánat érte. Engem az F1 is érdekel nemcsak a ,-ek hiányának keresése, azt siettem. :D Kimi rulezz!!!

Fő hogy 4 es lett min. minden érettségim és képzeld, 85os lett a magyar és 100%os az angol szar helyesírással biztos. :D

Baszki. Én se minősítettelek amikor volt 1-2 bakid (elírás, kihagyás, félreértelmezés stb.)gondolom nem is direkt.
Úgyhogy szerintem hagyjuk a Gangxta féle stílust. : másra. :)

2008-07-20 13:41:50 Olórin (4) #31

szóval most, hogy már nem lehet a vizsgaidőszakra fogni, azzal jössz, hogy ironikus vagy, és azért írsz szarul?:) Szép:)

2008-07-20 13:39:59 limupei (4) #30

Direkt olyan amilyen meg nem változtatom direkt írtam olyannak

Nekem pölö ezzel van bajom. Konkrétan nincs értelme...:-)

2008-07-20 13:28:53 Gasz András (4) #29

"Előre is bocsánat, de...
Miért nem vagy szigorú egy kicsit a saját fogalmazásaiddal kapcsolatban is... Különösen, ami a mondatalkotást illeti...
Esterházyval szólva: "...ezt annak idején a Viola néni háromszor aláhúzta volna pirossal"."

Direkt olyan amilyen meg nem változtatom direkt írtam olyannak , tudod ha már Esterházy (külön óránk is volt vele egyszer múlt évben egyébként, Kultúrán) irónia rulezz. :)))

Egyébként mely részével van gondod?
Írhatnál kritikát róla te is.

2008-07-20 12:42:36 krihu (5) #28

Előre is bocsánat, de...
Miért nem vagy szigorú egy kicsit a saját fogalmazásaiddal kapcsolatban is... Különösen, ami a mondatalkotást illeti...
Esterházyval szólva: "...ezt annak idején a Viola néni háromszor aláhúzta volna pirossal".

előzmény: Gasz András (#27)

2008-07-20 11:01:06 Gasz András (4) #27

Mert nálam 90% tól 5 ös ezért :) Szigorú vagyok kicsit. :)

előzmény: krihu (#26)

2008-07-20 10:39:16 krihu (5) #26

Ez fájt.

Egyébként ha 85%, akkor miért 4-es?

előzmény: Gasz András (#25)

2008-07-20 09:22:44 Gasz András (4) #25

In Bruges: (Azért se írok ide magyar címet pfff)

Egy újonc rendező mikre képes.
Egy igazi hamisíthatatlan műfaji egyveleget ad nekünk (mint pl annó a Faun is volt kb. 4-5 műfajú) van benne sok drámai rész, kicsike krimi, egy-két angol humor csepp, kis akció, művészi elemek, mondanivalók, néhol thrilleri hatás, romantikusabb részek.
És mégis nagyon is működik.
Az elején ugyan számomra néha műár túlóntúl lassan indul be a film de a csodás képek, fényképezése Brugenak kárpótolhat minket addig is.

A történet , a sztori nem egy új klasszis krimi, de egész jó lett.
A színészek mind nagyszerűek a nagyszerű és csodás Anglia és Írország tájékáról jöttek. Bandon Gleeson (Mordon után) megint nagyot alakít)
, de főleg talán Ralph Fiennes sötét hangjával, és örültségével (néhol szinte Voldemortosan beszél) és Colin Farrel az igazi írségével :D és beszédével, játékával , korai nemtörödömségével majd fájdalmaival kiköszörűli az elöző néhány film csorbáit. Meglepetés volt még Clemenncy Poésy
aki kisebb francia filmek és ey HP4 után itt már valamennyivel többet alakít, mutat magából és színészi vénájából azért.

A zene a másik sarkalatos pontja a filmnek nagyszerű hangulatot adnak, árasztanak éppúgy a klasszikus komolyzenei mind a könnyűzenei elemek, számok.

Ami bajom van a filmmel az az, hogy a végére kicsit erőltetett módszereket hozz be a rendező és kliséket (haldokló ember még eléggé jól beszélget 30-40 méter zuhanás után golyókkal a gyomrában) valószinűleg mondanivalójának sürgetésére. csak hát így valótlanná válik szinte a végén a film kissé a fantasyba-hollywoody akciófilmekbe(mindent túlélek Péterek stb. :) ) hajló művészfilmek jönnek elő.
Emellett a vége a filmnek is kétoldalú, jó is, rossz is hisz most nem tudjuk vajh mi az igazi főszereplőnk monológja vagy esetleg lezárásként a nagybetűs vég.

De ezek mellett is egy nagyszerű fesztiválfilmmel gazdagodtunk ahogy egy igazi élménnyel is.

85%

2008-07-18 10:27:23 Rainbow (5) #24

Minden, amit a spolieres részben írtál tökéletesn igaz. Látod, nekem azok ellen enm volt kifogásom, pedig ugyanúgy lehetett volna, mitn a felvetésied ellen. Talán csak az a bizonyos egy szúrt szemet. Egyetértek, hogy benne van a TOP-ban, ha nem is a háromban...bár ha jobban belegondolok. A zenéje viszont mindenképpen az év számomra eddigi legjobban eltalált filmzenéje.

előzmény: krihu (#23)

2008-07-16 16:15:54 krihu (5) #23

Igen, értem, sőt "élettani" szempontból jogosnak is tartom a felvetésedet. Csak számomra ennél fontosabb volt az a szerep, amit ez a jelenet betölt a filmben. A végső határig elmennek Ken gondoskodásának bemutatásában.
És szerintem épp emiatt van jelentősége annak, hogy Ray-nek arra a kérdésére, hogy a pisztolya hol van, Ken már nem válaszol. Nem azért, mert már nem tud beszélni, hiszen itt jön még az utolsó mondata. Számomra ez azt fejezi ki, hogy van egy pont, ahol az ember minden szeretete ellenére is már csak magával foglalkozik. Emiatt nem hiteltelen számomra, hogy előtte még figyelmezteti Ray-t.
Vajon annak mennyi a valószerűsége, hogy egy dumdum golyóval a melledben még végigvánszorogsz néhány utcát; vagy hogy plusz hárommal még mondani tudsz valamit (Ray is figyelmeztetni akarja Harry-t), meg kúszni egy keveset... Vagy más szempontból mennyi a valószerűsége, hogy a kanadai házaspár épp arra vonatra száll a rendőrrel; hogy előállhat ugyanaz az abszurd helyzet a kettős gyilkossággal, mint ami a templomban... Vagy hogy a film alapját szolgáló ötlettel példálózzam: Hogy egy gengszter főnök szép utolsó napokat akar szerezni egy "alkalmazottjának", aki elcseszte az egyetlen megbízását.

Számomra ezek mind összeállnak itt, egy különleges, több rétegű, konzekvensen végiggondolt filmben, nálam emiatt benne is van az év eddigi legjobb háromjában (A There Will Be Blood meg az Adam almái mellett.)
Örülök, hogy nálad is ötös.

előzmény: Rainbow (#22)

2008-07-16 11:36:24 Rainbow (5) #22

Ok, igazad van, leugrik.És értem az önfeláldozás dolgot is, de nekem akkoris túl klisés, és persze hihetetlen, vagy ha úgy tetszik hiteltelen. Ekkora magasságból, kőre...de még van ideje-ereje kommunikálni... Csak ez sántított nekem egyedül.

előzmény: krihu (#21)

2008-07-15 11:12:21 krihu (5) #21

Ken nem leesik, hanem leugrik a toronyból. Értelmet akartak adni az önfeláldozásnak azzal, hogy figyelmeztetni tudja Ray-t, bár a pisztolyt nem tudta neki "leszállítani".
Gyönyörű egyébként, ahogy a filmben minden motívum visszatér. Pl. ezzel a jelenettel kapcsolatban az, hogy Ken korábban úgy tesz fent a toronyban, mintha lőne, és a végén szeretne is lőni; mesebeli ködről beszélnek, és a végén éppen ez a köd akadályozza meg Kent, hogy onnan fentről mentse meg Ray-t.

előzmény: Rainbow (#20)

2008-07-15 09:02:17 Rainbow (5) #20

Azt mondjátok meg nekem, minek kellett bele az a rész, amikor Ken leseik a toronyból,de még annyi ereje van, hogy figyelmeztesse Ray-t, hogy Harry ott van... Nagyon kár ezért a kliséért....

Ezt leszámítva nagyon remek kis film, de csakis eredeti nyelven ajánlott! Colin Farell ír akcentusa és ahogy ralph Fiennes beszél... nincs az a szinkron, ami ezt vissza tudja adni!

2008-07-11 20:14:19 ronin07 (?) #19

Igen, Harry olyan, mintha Jules-ból csak a bérgyilkos-félt ragadnád ki, Ray viszont olyan, mint Jules egésze: őrlődik a szakmája és a megváltás között.

előzmény: slozi (#18)

2008-07-11 19:18:40 slozi (5) #18

QT hatása tényleg egyértelműen tetten érhető, és nem csak a baromi erős párbeszédek miatt, hanem a karakterek szintjén is. Elsősorban Ralph Fiennes Harry-jére gondolok, aki egy az egyben Tarantino figura és simán át lehetne emelni a Ponyvaregénybe a nélkül, hogy a film hangulatán, stílusán bármi csorba esne. McDonagh az imdb szerint egyébként meg is említi Tarantinot a legfőbb inspirálói között (Scorsese, Lynch és Malick mellett).

előzmény: ronin07 (#16)

2008-07-11 14:10:37 ronin07 (?) #17

Ja, és John Woo korai filmjei és Melville A szamuráj-ának hatásait felfedezni véltem benne, már ami a gengsztererkölcsöket illeti.

2008-07-11 14:05:22 ronin07 (?) #16

Tragikomikus gengszterfilmről nemigen hallhattunk még, de a brit színpadi rendező, Martin McDonagh most ezzel is megismertet bennünket. Becsületére legyen mondva, hogy filmje komolyan a Guy Ritchie-féle fekete komédiákkal említhető egy lapon, még ha a Ponyvaregény stílusjegyeitől nem is tudott teljesen megszabadulni. A történetre Harold Pinter Az ostoba pincér című íársa inspirálóan hatott ugyan, mégis QT kézjegyeit lehet a törzstörténetben felfedezni. Colin Farrell és Brendan Gleeson két eltérő jellemű bérgyilkost formál meg, egyikük unatkozó és mocskosszájú, másikuk laza, ám konszolidált. A bonyodalom ott kezdődik, hogy az első missziója során Farrell haláls golyója az áldozatból egyenes egy gyónni készülő lurkó fejében köt ki, innentől kezdve pedig a film a káromkodva poénkodó bűnözőkről az éjfeketén humoros és romantikus jóvátételre helyezi a hangsúlyt, miközben a Ponyvaregény svungos beszólásaira válaszként érkező angol humor és a lövöldözések sem maradnak el. Brugge pedig tényleg meseszép hely, egész pontosan maga a Purgatórium.

2008-06-27 14:27:54 ThomYerk (4) #15

valszeg mert tömegesen nyomják az orruk alá a szar filmeket (nem erre a filmre értem, félreértések és anyázások megelőzésére)

előzmény: vadPINGvin (#12)

2008-06-24 23:05:07 el_fraile (5) #14

Dráma bejegyzést miért nem kapott?
Még elmélkedem a 4 és az 5 közt, De valóban finom darab. Nekem pont egyensúlyban volt benne minden. Kellően szellemes, eléggé krimi és megfelelő mennyiségű dráma és szerelem.
A dialógusok pedig nagyon jók!

2008-06-23 23:16:49 Sonics (4) #13

A plakátja tényleg botrányosan rossz...

2008-06-22 14:29:02 vadPINGvin (5) #12

Nem tudom eldönteni a párbeszédek vagy a képek voltak maradandóbbak. Mindenesetre különlegesen finom darab.

Miért nem nézik az emberek a jó filmeket? Eddig 20 milliót szedett össze az egész világon. Ezt egy ket-harom IMDb-pont körüli amerikai "vígjáték" egy nap alatt keresi meg.

2008-06-21 02:45:42 Tinuszka (5) #11

Volt olyan, aki előre kiagyalta, miért is van benne egy törpe? Egyébként nagyon ütős a vége, illik ehhez a rendhagyó múvihoz!

2008-06-08 19:35:26 largo (4) #10

Szeretném megkérdezi a plakáttervezőtől, hogy mire gondolt, amikor ezt a szart megtervezte.

2008-06-05 22:55:41 krihu (5) #9

Figyeltétek azt a kis finomságot,
amikor Ray a rendőrségen az LSD miatt szabadkozik, s Chloe magyarázkodva, látszólag az ott posztoló rendőrnek, valójában bele a kamerába, nekünk azt mondja:
Angol humor!

2008-06-04 21:49:16 Neetalyn (5) #8

A cím (meg ugyebár néhol a fordítás( a "Szűzapám"-tól felállt a szőr a hátamon)) tényleg gáz, de a film nem is lehetne jobb. Hihetetlen jó, és Colin Farrell eredeti, jó kis ír akcentusa... hát az a hab a tortán! Csillagos ötös:)

2008-06-02 12:08:18 gyilkosvirus (5) #7

A cím debil fingósvígjátékot sejtet, ez pedig egy igényes vígjáték drámával és főleg angol típusú fekete humorral. Aki a cím alapján beül csalódik, aki meg a cím miatt nem ül be lemarad egy zseniális filmről. Ötöst neki. Csillaggal.

2008-06-01 19:56:28 limupei (4) #6

Varró Dani már csak ilyen. Baromi vicces a fickó (főleg a gyerekversei), de egy filmhez talán fordító kéne nem egy költő...

2008-06-01 19:47:38 krihu (5) #5

Magyar szöveg: Varró Dániel.
A cím is?!? Ó, a Maszat-hegyen túl...

Engem az ilyen apróságok is zavartak a magyar szövegben pl:
A 'Jesus' meg az 'Oh my god' miért 'Szűzapám'?
A haldokló Ken mellett elhangzó 'gun'-t miért 'stuki'-nak kellett fordítani/ferdíteni? Nem stílusos még Ray-től sem.

2008-06-01 18:58:23 zéel (4) #4

Gagyi magyar cím! Nagyon jó film!
Ráadásul a cselekmény színhelye (Brugge - flamandul, Bruges - franciául) tényleg mesebeli város. (Én is söröztem ott!:)

2008-05-29 01:18:29 useless (4) #3

"káromkodásimádóknak mindenképp érdemes megnézni!"

akkor így látatlanban is: nézhetetlen..

előzmény: ThomYerk (#1)

  • 1
  • 2