Lányok (2007) ☆ 👁

(Faur Anna)

magyar dráma

3,0
★★★☆☆
42 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2013-09-01 09:30:54 hhgygy (4) #23
2012-12-19 13:22:49 zéel (5) #22

Meg merem kockáztatni, hogy színésznek jobb, mint rendezőnek. Na, igen. És, ha jól látom, még nem is láttad a Szelíd teremtést, ahol magát rendezi, és rettenetesen hiteltelen. Nem úgy, mint ebben a filmben, ahol remekel. Faur Annának (is) köszönhetően.
Egyébként érdekes figura ez a Mundruczó. Tehetsége is van, terepismerete is van és a Szép napok című (éppen 10 éves!) filmje, több volt, mint biztató. De az újabb filmjei - szerintem - mellékvágányra vitték. A Deltát még elnéztem neki (Lajkó Félix miatt is!:), de az újabb munkái már nem vonzanak.

2012-12-19 11:50:04 Tenebra (4) #21

Ja, egyébként elfelejtettem: Mundruczó. :DDD Nagyon tetszett a szerepe és irtó jól játszott. Hasonlóan vicces volt őt látni itt, mint a Szezonban. Szerencsére ebben a filmben markánsabb karaktert kapott. Persze rendkívül mocskosszájú, de eszméletlen nagy szövegei vannak - egy kis humort visz ebbe a lehangoló történetbe. Pl. mikor ecseteli, hogy egészségesen él. Az apja szívinfarktusa le van szarva, de mellesleg már ő is leszokott a dohányzásról, és ilyen "bébirépákat" eszik egész nap :'D. Az utolsó jelenete meg szintén hatalmas. Ahogy macsóból átalakul ilyen kis értetlen pincsikutyává (aminek ő is nevezi a lányokat). :D Meg merem kockáztatni, hogy színésznek jobb, mint rendezőnek.

2012-12-19 11:28:35 Tenebra (4) #20

Igen, ez érezhető a filmjén, hogy ő nem a rózsadombon nőtt fel, vákuummentes burokban, a Matrix cukormázas virtuális valóságára csatlakoztatva, mint khm-khm. "más, egyéb rendezők".

Egyébként engem is érdekelne, mi van vele, mert most rákerestem, de nagyrészt 2006-os interjúkat és cikkeket dob ki. Erről a filmjéről is egy nem is filmes folyóirat filmes rovatában olvastam először, onnantól érdekelt. Gyakorlatilag egy elfelejtett film. Ha nem láttam volna Kocsis Ágnes műveit, akkor azt mondanám, hogy valaki itt direkt visszatartja a társadalomelemző-filmeket. De valószínűleg csak az van, hogy mint sok más, hasonló műre, erre sem voltak kíváncsiak azok, akikről, akiknek szól és akiknek igazából változnia kéne, hogy ne hasonlítsanak ezekre a szereplőkre.
Ja, és a film óta Faur Annáról nem hallottunk, de sok jó film mellett elkészült az Oda az igazság, a Szuperbojz, az SOS Love és a csodálatos Koltai-film, a Magic Boys... Minő jó helyre került az a sok pénz! :D (Nem)

Amúgy remélem, most, hogy a MANDA elkezdte valamennyire felkarolni a régi magyar filmeket, egyszer majd az ilyesmikre is sor kerül, melyek fontosak, de elfelejtették őket.

előzmény: zéel (#19)

2012-12-19 11:17:49 zéel (5) #19

...ezt a filmet egy egyetemi hálózatról tudtam csak megszerezni, mert sehol máshol nincs jelen többé. Nagy kár, az ilyen őszinte, társadalomelemző filmek nagyon hiányoznak.
Tehát...végre készült egy fontos, társadalomelemző magyar film - aztán, gyakorlatilag elérhetetlen!
Botrány!
Én kb. 5 évvel ezelőtt láttam ezt a filmet, egy premier előtti vetítésen, ahol ott volt rendező, Faur Anna is. Nagyon okos, lelkes, felkészült, lelkiismeretes fiatal filmest ismerhettünk meg a beszélgetés során. Megerősítette régi mániám: nem elég, ha egy (film)művész tehetséges, érti/érzi a szakmáját, az sem hátrány, ha okos, művelt, tapasztalt.
A másik botrány, hogy Faur Anna mintha eltűnt volna azóta. Én legalábbis, évek óta nem hallottam róla, ill. arról, hogy mit csinálna, mit tervez.

Ami pedig a filmet illeti, mint korábbi hozzászólásaimból látható, nincs vita köztünk.

előzmény: Tenebra (#18)

2012-12-19 09:40:33 Tenebra (4) #18

"miután megnéztem, nem sok életkedvem maradt, az tuti."

Igen. Bár nekem nem ment el az életkedvem, de az tény, hogy a film nézése közben minden jelenet alatt a hányinger kerülgetett. Míg pl. egy Vespán azért háborodik fel az ember, mert köze nincs a valósághoz, addig ezen meg azért, mert jól tudja, hogy ez sajnos a kicseszettül kiábrándító realitás. Faur Anna lehet, hogy nem törekszik egy mindent átfogó körképre, de azért legalább két osztályt megmutat a magyar társad alomból (direkt írtam így): a munkásokét és az alsó-középosztályt. Így azért eloszlik a kétely, hogy "ah, igen, hülye prolik, hogy élnek már...". Nem. És sajnos biztosan állíthatom, hogy ez a létforma nemcsak a városokat jellemzi. Nem akarok nagyon belemenni, de tényleg ugyanezt tapasztalom, ami a filmben megjelenik. Nagyon elkeserítő a helyzet. Bár már inkább csak dühítő, és ilyen "I don't want to live on this planet anyomore" érzésem van.

Szerencsére sikerült teljesen olyan szereplőket kiválasztani, akikről elhiszem, hogy valóban ebből a környezetből származnak. A főszereplő csaj, a "dominánsabb" szerintem zseniálisan alakít: nőtől még így nem undorodtam. :D De ez igaz a többi szereplőre is, jól hozza a karakterét. Érződik, hogy átgondolt az egész koncepció, hogy igyekeztek különféle emberi jellemeket megalkotni. Mert azért mindenkinek van emberi oldala. Nem engedi a film, hogy egyoldalúan sajnáld a taxisofőrt, mert amúgy látod, hogy egy papucsférj és egy elég elcseszett erkölcsű figura annak ellenére, hogy egy szerencsétlen balfasz. De a lányokat sem lehet elítélni teljesen, és nem is lehet csak a környezetüket hibáztatni azért, amit tettek, van bennük is valami emberi: a kitörési vágy, meg az élni akarás. Egyszerűen amorálisak, ez a probléma. Ez összetett dolog. Így senkit nem ütnél egy furkós bottal, amíg ki nem leheli lelkét, mert annyira gonosz. :D Itt mindenki unszimpatikus, de mindenki megérthető valamennyire.

És még lehetne fejtegetni. Külön elemzést lehetne arról írni, hogy mi van ma a családdal. Ugyanezt látom én is. Szerencsére én kivételes családból származok, de még a rokonságomban is vannak ezekhez az elkúrt famíliákhoz hasonlók.

Szóval mindent sikerült ebbe belevinnie a rendezőnek: társadalmat, életmódproblémát, züllöttséget, menekülési vágyat - mindent. Nagyon kár, hogy ezt a filmet egy egyetemi hálózatról tudtam csak megszerezni, mert sehol máshol nincs jelen többé. Nagy kár, az ilyen őszinte, társadalomelemző filmek nagyon hiányoznak.
(Amúgy leginkább Bertolucci: A kaszás c. filmjéhez tudnám kötni. Bár ebben nincs "nyomozás", de annak sem az a lényege, hanem a háttérsztorik, melyek feltárulnak. )

5-öst azért nem adok rá, mert ez is egy olyan téma, meg olyan film, amit nem nézek szívesen újra, mert még nem jött el az idő arra, hogy lelépjek innen (legalábbis ez a film nagyon erre sarkall, már csak a lányok tervei miatt is - ugye Svájcba akarnak elhúzni innen). :D De egyszer mindenképp látni kell mindenkinek.

2008-03-23 17:41:54 sucre (4) #17

na igen. egy rendező(egy csapat) aki reálisan látja a "proli magyarság" helyzetét.miután megnéztem, nem sok életkedvem maradt, az tuti.

2007-12-30 15:59:06 mohás eszter (4) #16

szerintem az is érdekes benne, hogy nem vették le az alapzajokat benne...

2007-12-29 21:46:33 Gaby (5) #15

Igem, az kétségtelenül egy érdekes jelenet!:)
De ami a legerősebb, az a befejezés-rengeteget lendít az amúgy is nagyon jó filmen!

2007-12-29 20:27:24 mohás eszter (4) #14

dugósreiszolósujjazóscsöcsörészős házibuli:)

2007-12-10 13:58:46 zéel (5) #13

A kelet-közép-európai rendszerváltoztatás utáni kollektív kiábrándulás társadalma ontja magából a kapaszkodókat vesztett, hitetlen és bizalmatlan tömegeket, akiknek az életére úgy terpeszkedik rá a bulvármédiával betegített, kispolgári melósélet, hogy élni – szellemileg gyarapodni pláne – nem marad idejük. Az ő gyerekeikről szól a Lányok, azokról a tinédzserekről, akik a kereskedelmi csatornák ripacsain, a popikonokon kívül más követendő példát nem láthatnak.

2007-11-16 21:01:11 Gaby (5) #12

Szerintem is nagyon hihetetlenül jól sikerült film, nagyon tetszik a képi világa, a zenéje, az egész atmoszférája. Igazán érdekes filmet készített Faur Anna, nagyon várom a következőt! Jah, és még valami! Nekem Dina alakja sokkal megformáltabbnak tűnt, mint a másik lányé, talán ha egy kicsit több figyelem irányul rá is, akkor még jobb lenne a véleményem róla.
8,5/10

2007-11-14 15:07:38 zéel (5) #11

Jut eszembe:
a Kútfejek story-ismertetője "fergeteges akcióvígjátéknak" nevezi a filmet. (56 szavazat átlaga:2,77!)
Szerintem az ismertetőkből ki kellene hagyni a filmek minősítését.

2007-11-14 14:27:33 zéel (5) #10

Nem szívesen vitatkozom a MÁSIK nézővel!:)
(Neked lesz igazad, mégis!?)

A film legfőbb erénye, hogy a MAI magyar társadalom problémáiról beszél!
Az ilyen típusú témákat a magyar politikai és szellemi "elit" (ide értve, az egyre kevésbé tisztelt filmes nagy öregjeinket és mindenféle egyéb "kútfejek"-et!) szereti a szőnyeg alá söpörni. És ez nagyon nagy baj! Mert a problémák nem tűnnek el, csak halmozódnak!
Ráadásul a téma feldolgozása is hitelesre, sőt, empatikusra sikeredett.
A lányok szüleinek, hátterének bemutatása is, gondolom, szándékosan vázlatos. Merthogy, gyakorlatilag , a lányoknak a szülőkkel való kapcsolata nulla! Meg hát a felnőttek világa (lásd! taxis házaspárok) sem nevezhető túl inger dúsnak. Én mondjuk, sivárnak nevezném! Persze nyilván sokan vannak, akiknek egy párducmintás műköröm beszerzése óriási élmény! (Mint a filmbeli egyik anyukának.)

2007-11-14 09:32:19 Daemiaen (3) #9

Lányok (Lányok, 2007, forgalmazza: Hungarotop)

Düh és trend - Faur Anna filmje a hírhedt taxisgyilkosság nyomán leginkább e két szóval foglalható össze. Szó se róla, a rendezőnő első alkotásának több jó pontja van, mint rossz, bizony beleesik néhány csapdába a művésznő. A rendhagyó színészválasztás kétségkívül a Lányok legerősebb pontja: a két francia főszereplő lányka kiválóan hozza a társadalom peremvidékén tengődő polgártársakat, de a Zsótér-Mindruczó kettősre sem lehet panasz a két teljesen eltérő taxis szerepében. A történetszövés sajnos sok ürejáratot eredményez olyan jelenetek elnyújtásával és ismétlésével, amelyekre pusztán a hatás fokozása okán lehetett szükség, így a film hitelessége több ponton is megkérdőjeleződik. Társadalmi drámaként sem nyújt maradéktalan élményt a mű, ugyanis a háttér és a szülők bemutatása csupán vázlatos, esetleges. Így marad meg Faur debütálása érdekesnek, ám kicsit egyszerűnek, ami, lehet, nem baj (már ha a lányok milyenségére gondolunk), viszont sok súlya nincs.

6/10

2007-11-11 20:56:21 zéel (5) #8

Akkor talán így:
http://www.origo.hu/filmklub/20071111-faur-anna-nehez-fogast-talalni-az-eleten-interju-a.html

előzmény: zéel (#7)

2007-11-11 20:54:27 zéel (5) #7

Egy ritka remek (érdekes, korrekt, értő stb.) beszélgetés a film rendezőjével!
Faur Anna interjú!

2007-11-09 10:07:24 zéel (5) #6

P.S.: Bár éppen most láttam az Idiokrácia avagy a Hülyék paradicsoma c. filmet (ez a cím viszont telitalálat + a film is!.)...Gyilkos szatíra a világméretű eltahósodásról! (Majd bővebben még a "helyén" is.)

előzmény: zéel (#5)

2007-11-09 09:57:57 zéel (5) #5

Kurva jó film! Nagyon okos, nagyon hiteles, nagyon itt élő rendező!
Remek forgatókönyv, első osztályú színészek (Zsótér, Mundruczó!:)...hadd legyek egy kicsit optimista!:)

előzmény: Daemiaen (#3)

2007-11-09 09:51:54 Daemiaen (3) #4

A szerkesztők pénzt nem adnak filmre, ha nem mennek sajtóvetítésre, már meg sem néznek moziban semmit.

2007-11-09 09:51:25 Daemiaen (3) #3

Szerinted hányan fogják megnézni innen rajtam kívül? :)

2007-11-09 09:50:43 zéel (5) #2

Nagyon jó a film (még mindig!:), de nagyon NEM jó a címe. Vagy legalábbis elég semmitmondó. Egy ilyen ütős filmhez, ütős cím is kellett volna.
(Kíváncsian várom a reagálásokat a filmről.)

2007-11-07 21:33:38 zéel (5) #1

Jó film!
Nagyon jó film!
Ismét egy nagyon tehetséges, nagyon szimpatikus fiatal magyar rendező(nő)!
(Egyelőre csak ennyit. Most láttam a filmet. Még nagyon friss az ÉLMÉNY. De az biztos, hogy nem fog hagyni nyugodni!)