Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
A szerelmi szál ötlete, a cselekmény vonalvezetése, kivitelezése tökéletes. A főszereplők arcjátéka zseniális. A fényképezés izgalmas. Azért nem értek mindent a filmben én sem. Na, de melyikben igen? Vagy mennyit érthetek félre? Majd kérek segítséget, a DVD-n van rendezői és operatőri kommentár.
Újra a mozikban. Március 1.
elképzelhető, hogy az én "háttérműveltségem" nem megfelelő ennek a filmnek a dekódolásához, de az a helyzet, hogy számomra ez egy igen csapongó, széteső "tipikus első film".
tele egy csomó ötlettel, motívummal, szimbólummal, metaforával és geggel, de az egységet nem éreztem. csak úgy egymás után pakolva a jelenetkavalkád.
egyébként bravúros a fényképezés, olyan igazán "filmes film", ami más médiumon nem tudna működni, sok jó momentuma akad, kedves, bájos humora is van, csak egyszerűen nem ál össze egésszé.
aztán lehet újra kellene néznem a megvilágosodáshoz..
érdekes egyébként, hogy ehhez képest a simon mágus valamint a testről és lélekről milyen letisztult "anyag" mind formailag, mind tartalmilag.
még hezitálok az osztályzatommal. hármas és négyes között vagyok..
Újranéztem, s persze ahogy ez nálam lenni szokott nem sokra emlékeztem belőle, szinte újként hatott. Most sokkal jobban szerettem, sőt nagyon. S amit évekkel ezelőtt káosznak láttam, az most nyugalomként, rendként sejlett fel. Ám fontos, nem a nappali elme számára elkészült rend ez.. Most akartam Enyedi Ildikót. Vágytam egy érzékeny, érett nő közelségére, gondolkodásának illogikus láncolatára. És köszönöm a sok dícsérő szót, mely a filmben noha kritikaként hangzik el, de nekem kapaszkodó, hogy mind jobban értsem azt, amit nem lehet. A nőt, magamat. Mert a nő, a film egyes jelenetei szerint előjel nélküli, iránytalan, sőt nem is létezik. Micsoda örömhír ez így hétfő reggelre. Persze a hallgatóság erre felzúdult, nem tetszett neki, mert még lenni akar.
Én meg ezekben a szavakban fürdök ma.
Én is csatlakozom hozzátok. Szép, szép, látszik, hogy a rendezőnek és az operatőrnek is volt egy érdekes elképzelése, de maga a film sehová sem tart, szétfut az egész. És az utószinkron is borzalmas. Olyan mintha külön film lenne a képi és a hangsáv, annyira nem illenek össze.
Csak csatlakozni tudok az itt előttem írókhoz..nekem is elég zavaros, pedig beletett mindent, mégsem áll össze, leginkább lefárasztott..Viszont a Nő-ről szóló előadást én is lélegzet-visszafojtva hallgattam, és ott bizony nem tiltakozom.az abszolút nő nem létezik, a nőnek nincs előjeleÉn ezt bóknak veszem, még ha nem is annak szánta az előadó..
Mi az a gyönyörű kórus, amelyik énekel a filmben? Hátha valaki tudja, mert azzal most álomba ringatnám magam.
Tehetséges elsőfilmesként mutatkozott be Enyedi Ildikó ezzel a filmmel. De nekem nem igazán jött be. Bár voltak nagyon jó részek, nagyon jó jelenetek. De nagyjátékfilmnek kevés volt.
Ha fura filmet akarok látni, akkor maradok inkább Wes Anderson, Jean-Pierre Jeunet vagy Tim Burton filmjeinél.
Újra és újra kell ezt nézni. De valahogy így sokadik alkalommal sem jön át. Most már azért jobban tetszett, de valahogy nem az igazi. Nagyon csapong a film szerintem, és ez az ikerpáros dolog is eléggé összezavart. Értem én, hogy mire megy ki a játék. Csak éppen túlságosan is szétfutott. A hangulata viszont nagyon jó, vannak benne érdekes jelenetek (pl. a női választójogos előadáson röhögtem), és hát a főhősnő eléggé jól néz ki. :> Főleg a pofija és a mellei.
Férfi létemre imádom ezt a filmet. A Torzók után a kedvenc (új) magyar filmem.
Minden pillanatban ott van a játékos erotika, mely meghatározza női mivoltunkat és egész életünket is.