The Mist (2007) ☆ 👁

A köd

(Frank Darabont)

amerikai dráma, horror, sci-fi, thriller

3,8
★★★★☆
692 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2020-09-06 15:50:33 gybE (3) #101

Ennek a végéről anno valahol akartam írni egy kis elemzést, de aztán hagytam, ami úgy tűnik nem volt egészséges, mert még mindig bennem van. Merthogy akármerre mentem az interneten mindenki arról írt, hogy mennyire zseniális a lezárás, vagy arról, hogy mennyire szar, de arról senki sem, hogy mekkora baromság. Tehát a főhősünknek van egy revolvere, benne négy tölténnyel, és körülötte négy ember. Mi a megoldás? Nem, nem az amit az emberünk választ, senkinek sem kell életben maradnia. Egyszerűen két ember egymás mellé teszi a fejét aztán át rajtuk egy golyó, a maradék háromnak már jut fejenként egy-egy. Ezt lehetne kifogásolni, hogy az első ember fejében megakadhat a golyó, de a film még csak kétséget sem hagy efelől, mert amikor Toby Jones karaktere fejbe lövi a szektás nőt, simán átmegy a fején, pedig az homlokba ment nem is halántékba. Na mindegy, erről ennyit.
Minden baromságával együtt amúgy elég szórakoztató film, hármasnál rosszabbat nem tudtam adni rá.

2020-09-06 11:58:22 Nordbright (3) #100

Szerintem pedig épp az lett volna mondjuk az utolsó ilyen lehetséges pillanat.
Nagy valószínűséggel mondjuk így sem menekült meg a főhős, mert ilyen tudattal nem gondolom, hogy sokáig életben tartaná... MAGÁT

előzmény: kaamir (#99)

2020-09-06 11:36:55 kaamir (5) #99

Sztem kivárt az utolsó pillanatig. Amikor a lények már az autót támadják, nem biztos, hogy lett volna lehetőség megadni a kegyelemlövést.

előzmény: Nordbright (#98)

2020-09-06 11:21:54 Nordbright (3) #98

Én a fekete-fehér változatot láttam (nem tudtam hogy másféle is van), de színesben elképzelve egyszerűen sokkal bénább lenne az egész. A FF-sége például sokat javított az egyébként iszonyatosan gagyi animációkon is, de a vér sem hiányzott vörösben egyáltalán. Szóval inkább a FF! A novellát sajnos nem olvastam és nagyon remélem, hogy sokkal komolyabb, mint a film, a sok helyen 'ZS' kategóriás rendezésével, a leggagyibb "horrorfilmes" klisék felvonultatásával és embertelenül primitív, életszerűtlen párbeszédivel, cselekedeteivel megfűszerezve ezzel a vallásos elmebetegséggel (mert az). Talán nem csak előítélettel beszélünk sokszor az amerikai polgárok agykapacitásáról, hanem saját tapasztalatok alapján is, nos ez a film egy nagyon jó példa arra, hogy ha valóban ennyi az eszük a "népeknek", akkor meg is értek a pusztulásra (egyébként ez egy ragadós példa és már hazánkban is erőteljesen terjed a kór).

Egyszerűen nem tudom mit adjak rá 2-3 közt. A film vége (az utolsó 10-15 perc) a zenével, a lassított jeleneteivel szinte 6-ost érdemel, más részei a gagyi faktorral a 2-est súrolják.
Nem is emlékszem utoljára melyik filmnek volt ennyire durva a lezárása (és itt abszolút nem fizikai kegyetlenségről beszélünk). A szenvedés a főhős arcán/viselkedésén nagyon jól megjelenik, de teljessé csak a "felmentő sereg" megjelenésével válik, amit később már nem is tud talán ép ésszel lereagálni.
Ettől függetlenül elképzelhetetlennek tartom, hogy egy apa idáig elmenjen, minimum az utolsó másodpercig vár tettével, ameddig hajszálnyi remény is van bármire. De ettől még legitimnek tekintem ezt a befejezést is és egyben rendkívül kegyetlennek.

2019-11-23 22:30:58 NinaLys (?) #97

Imádom Kinget, még ha a filmes adaptációi egy-két jelentős kivételtől eltekintve (A remény rabjai, Halálsoron, Christine) oly' remekek is. Ezt a filmet a lezárás miatt nem tudom neki megbocsátani. Nem is adok pontot... Van pár kőkemény, meg lélektanilag bemarós dolga, de ez... ez elvetemült, szükségtelen és pont azt nem hozza, amit Ő szokott hozni: a feloldást a végén, így, vagy úgy. Legalább egy kvázi-hepiendet, még ha ez nem jó szó is. Így hagyni a nézőt, az aljassággal határos.

2018-10-13 17:06:43 o0o (2) #96

Csodálkozom a film végének itteni értékelésén, én pont fordítva voltam vele. A cselekmény egész jól elszórakoztatott, de a vége szerintem rettenetesen irreális, immorális és fölöslegesen hatásvadász. Mindenki számára a saját és gyermekei élete a legfontosabb, pláne egy konszolidált családapának! Több mérföldet kocsikáznak a bizonyítottan veszèlyes helyszíntől, és igaz ott is köd van, de meg se győződik róla hogy tényleg vannak-e még szörnyek, rögtön agyonlövi a saját gyerekét??? Értem én hogy "ez csak egy film", de a minimális emberi logikának azért itt is érvényesülnie kéne:DDD

2017-11-25 19:51:57 Munasz (2) #95

Így van ritka pocsék film.

előzmény: myke7 (#75)

2017-08-08 15:53:18 Benny Bug (4) #94

Ez a lezárás most ütött, de eléggé...

2016-09-01 13:34:20 whiteman 01 (5) #93

Újranéztem kb 7 év után, még mindig az egyik legfájdalmasabb film, ami létezik. Zsigeri horror, de annál sokkal több is.

2015-12-08 18:27:39 Danesz99 (5) #92

Semmi kétség, Darabont egy zseni.

2013-09-23 22:25:12 gerbence (5) #91

Ez a film hatalmasat ütött. Főleg, hogy egyedül néztem otthon, sötétben és teljes csendben, és a végén, amikor az öt túlélő egyedül ül a kocsiban a semmi közepén a ködben hirtelen megszólalt egy zümmőgés - a filmen túlról... (mint az első sokk után kinyomoztam, egy légy, ami a radiátor alatti pókhálóban vergődve zümmögött).

Szerintem kicsit hatásosabb lett volna, ha úgy ér véget, hogy az utolsónak maradt embert egyszerűen csak szép lassan elnyeli a néma fehér semmi...

De így is fantasztikus élmény. Az élőhalottak éjszakája találkozása a Cloverfielddel, valahol Az úton.

2013-05-13 23:37:37 tomasso (2) #90

A napokban többnyire Darabont féle Stephen King adaptációkat néztem, persze messze ez a legrosszabb. Szörnyen idegesítőek ezek a digitális szörnyek, egyáltalán nem tudtam komolyan venni őket, bár ez általános nálam; a régi filmekben valahogy sokkal jobban tudtak ijesztgetni szimplán maszkokkal, és egyéb trükkökkel, mint most ezekkel az animált szarságokkal.

2012-08-09 11:05:25 BonnyJohnny (4) #89

A TDKR kapcsán gyakran felmerül a kérdés, hogy a sokadik (szükségtelen) befejezés. De klasszikus (Clerks 2-ben is megénekelt) példa a Király visszatért is.
Ennél a filmnél is egyértelmű, hogy 10 perccel korábban is be lehetett volna fejezni. Mikor a nagyszerű kísérőzenére elhajtanak a bolttól. És az nagyszerű vég lett volna. Na persze akkor lemaradnánk egy fantasztikusról. :)

2010-09-18 21:26:30 Rorschach (5) #88

Másodszor megtekintve semmit, de SEMMIT nem vesztett az értékéből, sőt tovább nőtt a szememben. A film maga meghökkentően eredeti és reménytelen (na nem az alap, a megvalósítás és a mellékágak), a vége pedig egy kib*szott ÉLMÉNY. A barátnőm szerint, akivel néztem, a kissrácot kellett volna életben hagyni, és páran lentebb is megemlítik, hogy egy ember nem tesz ilyet, de gondoljatok már bele, naivitás ilyet mondani...
Bánom, hogy nem vettem meg a díszkiadását, amíg lehetőségem volt rá...

2010-08-20 09:47:14 iiglo (2) #87

Mert Darabon ne erőlködjek már, hogy kifogást keressek neki.

2009-11-11 00:24:29 Hannibal Lecter (4) #86

Nekem ezzel az alakításával sem volt komolyabb gondom - szerintem messze nem annyira immúnis a színészi játékra, mint azt sokan gondolják.

előzmény: limupei (#85)

2009-11-11 00:22:11 limupei (4) #85

Jane-t valahogy sosem tartottam túl jónak, de a Hungban (új HBO sorozat) nagyon jól csinálja.

előzmény: Olórin (#83)

2009-11-11 00:22:03 Hannibal Lecter (4) #84

A szeme Lamberté, az orra Hanksé, maradjunk ennyiben. :)

előzmény: Olórin (#83)

2009-11-11 00:19:38 Olórin (4) #83

"Tom Hanks-klón Thomas Jane"

Nekem mindig Christopher Lambert jut eszembe róla:)

előzmény: Hannibal Lecter (#82)

2009-11-11 00:14:23 Hannibal Lecter (4) #82

Darabont egy, A remény rabjai és a Halálsoron felhőkarcoló mércéjével ugyan nem mérhető, de izgalmas, drámailag és látványügyileg remekül összehangolt horrort szállított le nekünk. Logikai következetlenségek nem is igen akadnak az egylégterű, csapatszellem-orientált sztoriban, az elegánsan lassú, élvezetes vérontás inkább csak kiszámíthatóvá és programszerűvé válik néhány helyen. (Sokszor előre borítékoljuk, hogy kit fognak megenni a szörnyek, a főhős mindig kihátrál a szarból - és hasonló sablonok.) Ám ezek az irreleváns hibák nem homályosítják el a film lényegi erényeit: pompás feszültségfokozás (a mérsékelt élelmiszerbolti pánikhangulat - hirtelen, végzetes és sokkoló gyilkolászás oppozíciója kitűnően működik), "viszonylag" kevés vér, és ami a valódi erény: a természeti-dimenzionális deformáció szinte másodlagos válsággá degradálódik a boltban rekedt embertömeg belső kötélhúzásához képest. És ez az a minőség, ez az a regiszter a cselekményben, amely fajsúlyos mondanivalóval rendelkező, "intellektuális" filmmé avanzsálja A ködöt. Na, nem egy szofisztikált midcult, de a tömegpsziché modern vetületeit kiválóan megjeleníti. (Az a jelenet, amelyben Gay Harden gyilkolásra szólítja fel "híveit", magasan a film legeredetibb és legmegdöbbentőbb momentuma.) Sőt, ha részletesebben kibomlik a cselekménynek ez a sokkoló komponense, az 5-öst is megadtam volna a filmnek. Mert a billenékeny üvegfalak mögött rostokoló kisvárosi emberek pánikhelyzetben tanúsított divergens, szélsőséges érzelmi láncreakciója ebben a filmben szinte ijesztőbb és képileg is kegyetlenebb, mint bármilyen repülő szörnyfalka inváziója.

A Tom Hanks-klón Thomas Jane ugyan nem mutatja be nekünk a színészet magasiskoláját, de "szerencséjére" a protagonista már-már érdektelenül egysíkú erkölcscsősz, aki hadonászik, vagdos, aprít, csak épp nem egy kidolgozott jellem - így nem is tudott volna olyan hatalmasat produkálni. Nem így Marcia Gay Harden fanatikus, torz, blaszfémizáló prófétaasszonya, William Sadler jellemtelen idiótája, az agilis, matuzsálemkorú tanítónéni vagy Toby Jones humánus, pisztolybajnok boltosa. Mind szívvel-lélekkel megjelenített típusfigurák sajátos egyéniséggel és világnézettel.

Nehéz lenne meghatározni a városra ereszkedő, vastag köd "ontológiáját." Vajon egy másik dimenzió megnyílásának hozadéka, vagy a városlakók valódi énjének kozmomorfizálódása? Mindenesetre rendkívül szuggesztív, erős jelkép. Ahogy a film is az. Egyvalami viszont borzasztóan zavart: a befejezés. Nem David döntése, hanem az, hogy utána az organikus világ öt másodperc alatt "restaurálódik."

80%

2009-08-29 17:17:17 acidphase (5) #81

nemtom engem rég érintett meg filmben ugy zene mint amikor hirtelen varatlanul megszolalt a host of seraphim.. lehet h mas meg eszrese vette..

2009-08-29 14:25:17 Olórin (4) #80

Azért ez bőven nem ilyen egyszerű. Egy zenét jól és rosszul is fel lehet használni.

előzmény: -senki- (#79)

2009-08-29 14:07:37 -senki- (3) #79

A 3-asokat erősítem. Vannak jó húzások, de gagyiságokból is elég. A vége pedig inkább szánalmas kissé mint drámai.

Az említett Dead Can Dance zene pedig önmagában üt akárhová betolod, ez nem nagy művészet.

2009-08-28 00:51:48 myke7 (2) #78

Számomra műanyag babáknak tűntek, semmint egy kicsit is félelmetes lényeknek. Némelyik kinézetén is hangosan nevettem. Persze tudom, ez szubjektív, de én ezekkel nem vagyok megelégedve.
Úgy gondolom, hogy a főszereplő választás sem volt a legjobb. (mondjuk ez akár tárgytalan is lehetne, mert nem tudtam elvonatkoztatni a regénytől).
Pedig ez a "bevagyunk zárva" érzés ütős téma, de nem igazán jött át az igazi félelem.

előzmény: Semprini (#76)

2009-08-27 15:33:49 JeszKar (3) #77

A film nekem se tetszett, de Semprini most igaza van, a CGI szőrnyek jól néztek ki, és ráadásul még kellően változatosak voltak.

2009-08-27 15:28:20 Semprini (4) #76

Megkérdezhetem, hogy pontosan mit értesz "kritikán aluli lény megjelenítés" alatt? Mert szerintem nagyon is jók voltak a lények és a CGI sem hagy kívánnivalót...

előzmény: myke7 (#75)

2009-08-27 15:20:38 myke7 (2) #75

Akkor elvonatkoztatok: pocsék színész játék, kritikán aluli lény megjelenítés, gyenge hangulatkeltés, egész jó, tragikus befejezés. Csapnivaló film.

2009-08-26 23:42:28 mina (2) #74

szívemből szóltál.

előzmény: myke7 (#70)

2009-08-26 13:32:50 acidphase (5) #73

mer olyan szep jelenetek mint amikor felcsendul a dead can dance-host of seraphim es kozben azok a gyonoyu kepsorok.. hat ki gondol olyankor egy francos konyvre?? a filmben keresem a szepsegeket es nem azon ragodom h a francba a konyvbe nemis igy volt nemis ugyvolt..

2009-08-26 13:30:45 acidphase (5) #72

hihetetlen h nem tudtok elvonatkoztatni egy konyvtol egy filmet?? en ugy neztem meg a muvet h egyaltalan nem olvastam a konyvet, es tetszett. es tudom hogyha utolag elolvasnam a konyvet akkor is tetszene a film..

előzmény: myke7 (#70)

2009-08-26 12:19:19 critixx (?) #71

Mint általában minden King adaptáció (tisztelet a kivételnek).

előzmény: myke7 (#70)

2009-08-26 12:08:04 myke7 (2) #70

Gagyi megvalósítása a King regénynek.

2009-08-24 00:39:13 acidphase (5) #69

hu iszonyat komoly volt ez a film, még a hatása alatt vaok.. ! a a host of the seraphim az igy telitalalt.. az a jelenet valoban muveszet.

2009-08-08 15:09:05 tarax (3) #68

Le kell szögeznem, hogy nem olvastam a könyvet. Nagy hatással volt rám a film, mégis nagyon sokszor éreztem azt, hogy az alapanyagból sokkal többet ki lehetett volna hozni. A dialógusok, a színészi játék és az egész film egy majdnem összeállt történet, de a végén hiányérzetet hagy. A film végét pedig kitaláltam, így nem érintett meg különösképpen.

2009-06-02 08:38:12 Perzeusz (5) #67

Átolvasva a véleményeket, az a szembeötlő, hogy vagy nagyon lehúzzák a filmet, vagy az egekbe emelik. (magam is az utóbbiba tartozom). Ez is azt mutatja, hogy mindenkit megérintett valamilyen módon. Pár éve olvastam a Csontkollekciót (ebben a novelláskötetben található a Köd is), és akkor arra gondoltam, milyen jó kis filmet lehetne gyártani belőle. Erre itt van! Az előttem írok már elmondtak mindent. Zseniális film. Nálam bekerült a legjobb 3 Stephen King-adaptáció közé. Pedig ott van választék.

2009-04-01 19:03:10 Rorschach (5) #66

A film vége...
Titkon, fű alatt mindig vártam rá, hogy egyszer egy katasztrófafilm-szerűség meglépje ezt a fajta befejezést, és itt meg van. Nagyon durva, ez húzott egy pontot az egész filmen, eszméletlen!

2009-02-27 15:35:21 a6notes (5) #65

Az utóbbi idők legijesztőbb horrorja, és legfélelmetesebb, nyomasztóbb filmje. Nagyon jól jön le benne, hogy már nem tudni, mitől félj. Ami kint, vagy ami bent?
Mintegy összegzésképp:
Nagyon útáltam a film végét, mert rohadt kegyetlen - ha nem lenne ennyire jó a film, elnéztem volna, de mivel ennyire jó, ezért nagyon kegyetlen, mert tud hatni.
ha értitek, mire gondolok.

2009-02-04 10:20:26 berto (2) #64

Frank Darabontnak (és nekem!) ez nem jött be! A „Halálsoron” és a „Remény rabjai” után egy ilyen pocsék King-adaptációt készíteni! Amig unatkozva néztem, végig a gagyi kifejezés járt az eszembe, Igaz, már amikor a Rakéta regényújságban folytatásokban olvastam az írást, akkor is eléggé untam. Idegesítő és sablonos alakok, vérszegény cselekmény, tömény unalom.

2009-01-28 11:58:55 khata (4) #63

Ezt a történetet már egyszer régen olvastam, a Galaktika magazinban jelent meg, de nem pontosan így fejezte be akkor az író, ezért a vége sokkolt engem is a legjobban.

2009-01-24 00:10:36 Magnificat (5) #62

Jah, amúgy az utóbbi idők egyik legmegrázóbb horrorja volt számomra...

2009-01-24 00:10:12 Magnificat (5) #61

A szám egyébként Dead Can Dance: Host of the Seraphim... És az eredeti klipp is igen sokkoló... de ide is nagyon illett...

előzmény: Olórin (#44)

2008-12-23 22:53:27 Balint (5) #60

kicsit hasonló a világok harcához, sokkal gyengébb cgi-jal, de sokkal erősebb forgatókönyvvel és rendezéssel. a vége pedig tényleg hűha:)

2008-12-07 21:10:27 energoman (5) #59

Én nem mondanám horrornak, még véletlenül sem, azonban egy tökéletesen megkoreografált film, amiben a szörnyek mondhatni nem is lényeges elemek, inkább csak olyan hangulatfestők. De a hátsó mondanivaló, tehát a nagy igazságban a háttérben már a film elején el felspanolt és egy érzelmes szájtátós történetté kerekedet a végén pedig a lezárás teljesen le-pause-zta az agyamat.

Stephen King történeteinek minndig óriási táradalmi mondanivalója volt szándékosen szélsőséges tulzásokkal.

Minden féleképpen csodálatos alkotás, nem is értem miért nem láttam moziban ha egyáltalán ment ott! Élveztem volna tömegekkel együtt átérezni a hatást.

2008-11-29 14:18:35 Umberto (4) #58

Nézd meg másodszorra is, azt javaslom. Saját tapasztalatból mondom, így még jobban fog tetszeni a film, annak ellenére is, hogy a vége már sosem lesz újdonság.
Első nézésra talán csak a Darabont iránti elfogultságom mondatta velem, hogy nagyon jó film, másodszorra viszont "valóban" rájöttem erre.
Ez azért is érdekes, mert eddig az összes Darabont-film jobban tetszett második (vagy harmadik, sokadik) nézésre, beleértve a Mi lenne, ha című filmet is.

előzmény: k3pl3r (#57)

2008-11-29 13:30:31 k3pl3r (?) #57

„Annál a jelenetnél, mikor a végén megállnak és átmegy fölöttük az az izé, olyan érzésem volt, mint legutóbb az Ember gyermeke ominózus elhalkulós jeleneténél... kb szétvetett a katarzis...”

Ez a jelenet tényleg a film fénypontja! Az utolsó 15-20 perc, attól, amikor fejbe lövik a nőt, egészen a végéig, valami eszméletlenül zseniális. A befejezés meg… hát igen, nem mindennapi. Ami nem tetszett, az hogy kimentek (még a vége előtt) a bevásárló központból, és a pár logikátlan cselekedet. De könnyen lehet, hogy másodszori nézésre simán ötös lesz, mert minél több idő telik el a film megnézése óta, annál jobban tetszik!

előzmény: Dió (#43)

2008-11-20 15:04:21 whiteman 01 (5) #56

Ez igen! Rég láttam ilyen jó horrort, ami ráadásul a végének köszönhetően inkább a dráma felé húz. Féltem ,hogy Thomas Jane elbaltázza a szerepét(a Megtorlóban sem volt túl meggyőző), de szerencsére ez óriási tévhit volt. Mindenki nagyot alakít, különösen Marcia Gay Harden. Komolyan mondom, aza nő félelmetesebb, mint a Köd szörnyei. De például a kitérő a gyógyszertárba is ritka para jelenet. Szóval az idei év eddigi legjobb horrorja. Frank Darabontnak meg inkább ilyen stílusú műveket kéne csinálnia, igaz, a Halálsoron is jó volt, de ilyen gyöngyszemekkel, mint ez, csak nagyon ritkán találkozni. Főleg, mert moziban sem adták, ami egyszerűen érthetetlen.

2008-10-10 11:20:01 Dió (5) #55

Elég durván jó a boltban (sajnos elég borsos áron) kapható dvd-kiadás, és a film még újranézve is bőven kedvencek között maradt, még ha a filmvégi csavar főleg elsőre üt igazán gigászian nagyot. Egyetlen egy dolog volt, ami zavart, az pedig Mark Isham. Az egy dolog, hogy egy darab, témának vagy egyáltalán dallamnak hangzó zenei valamit sem képes a film végéig elejteni, de ha már az egyébként igencsak rászoruló jelenetek alá támogatás jellegű aláfestést képtelen vinni, legalább ne rombolna azokból!!! Két kemény horrorjelenet alatt is elkezd idétlen, sablonos és minden logikát nélkülöző ütősökkel jönni, ami kifejezetten levon a jelenet értékéből. Egyszerűen nulla (sőt, mínusz), amit zeneszerzőként produkál. Hál'istennek a végére besegít neki a fantasztikus, Lisa Gerrard féle Dead Can Dance, amitől brutális megtámogatást kapnak a finálé kulcsjelenetei.

A másik meg, amit csak másodszorra vettem észre, hogy az ugye megvan, hogy a film elején a gyerekeiért elinduló rövidhajú anyuka (akiről én azt hittem, meghalt) látható az utolsó jelenetben elhúzó kamionon a gyerekeivel.

2008-09-27 21:56:26 a1fakher (5) #54

Háááát, ez nagyon tetszett... Az elején kicsit paráztam hogy gagyi lesz, de nem. És a vége bazzzeeeeeg.....

2008-08-29 15:51:31 deathcode (4) #53

a vége nagyon tökön vágott, nem számítottam ilyen befejezésre

2008-08-16 23:37:30 Tinuszka (4) #52

Ami tetszett:
A következő klisé kapott egy nagy pofont: a tag együtt van a fiával, miközben anyut nagy valószínűséggel már "hazaküldték" a bestiák (és valóban), de mitadisten ott a szingli, gyerekeketimádó demégnemanyuka szőke bombázó. Velem ez hitette el, h happy end lesz. Erre tessék...

Ami viszont nem:
1. Ok, h kiélezett helyzetben az ember sokmindenre képes, no de hogy egy bigott liba behülyítsen két tucat embert, hogy jobb lesz nekik, ha egy gyereket meglincselnek?! Ugyan kérem...
2. a film elején az a nemhiszem história. És ahelyett, hogy a fejükbe verné, így kezdi a mondanivalóját: "hadd magyarázzam meg...". Lehet, h nem pont így, de annyira unom a filmekben a fatökűséget: ahelyett, hogy kinyitná a másik csipáját, megy az engeddmeghogymegmagyarázzam stb. Amikor meg nekikezd, a másik NEM MEGY 10 m-t, hogy leellenőrizze. Inkább ad esélyt annak a szerinte 1%-nak, h megdöglik.
3. ütős a vége, de vazz csak legeslegeslegutoljára ölöm meg a SAJÁT fiamat! Annyira csak lett volna idő, ha épp fel is emeli az autómat godzilla...

2008-07-28 19:13:56 ronin07 (?) #51

Végre valahára! És rajta lesz a fekete-fehér változat is! Bravissimo!!!

előzmény: Zalaba Ferenc (#49)

2008-07-27 23:35:30 Dió (5) #50

:-((((((((((
Miért is nem hozzák be? Végre csinálnak egy tisztességes King-adaptációt, erre...
Legalább kijön vele együtt végre a Sleepers is.

előzmény: Zalaba Ferenc (#49)

2008-07-27 23:30:45 Zalaba Ferenc (4) #49
2008-07-27 22:55:53 Dió (5) #48

Tud valaki valamit a film bemutatójáról? (jön -e egyáltalán mozikba).
Ugyanazt a kérdést feltehetném az Orphanage-re is (szal arra is vonatkozik).

2008-07-08 10:04:58 ronin07 (?) #47

Érdekes párhuzam áll fenn A remény rabjai és A köd között. Az előbbi film a remény szükségessége mellett tört lándzsát, és annak kiteljesedését ábrázolta, de Darabont most úgy gyomron vág minket egy sokkoló és reménytelen befejezéssel, hogy csak nézünk ki a fejünkből. Ilyenhez legutóbb 1 hete volt szerencsém A hetedik kontinensben, úgy földhöz vágott mindkettő. Amúgy Darabont romero-s húzása, a benti feszültség és a king-i libling, a vallási fanatizmus kiteregetése ezerszer ütősebbek, mint a szörnyek támadása vagy a vérengzés bemutatása. Persze a könnyebb fogyaszthatsóágért kerültek a filmbe akciójelenetek (a Resident Evil és a Synder-féle Holtak hajnala óta ezek megkövetelt tényezők egy inváziós horrorban), és kétségtelenül van egy B-horror jellege az egésznek, de a jókor felcsendülő zene vagy egy gyors beállítás a tömegben ordítozó Bill Sadler-ről zsebre tesz mindent.
Amúgy figyeltétek a film elején, Drayton műtermében A dolog és A Faun labirintusa kézzel festett plakátjait? A Thing különösen jó utalás vlt, ugyanúgy a bizonytalanság és a széthúzás a fő téma, csak más generálja ezt Carpenternél és más Darabont-nál.

2008-06-29 13:53:39 ThomYerk (3) #46

"happy end". gondoltam nem baszok el senkinek egy filmélményt azzal h beírom h "na most ez lesz a vége". a regényben az a meglepő, hogy ugye azt várnád, hogy kijutnak a boltból stb és valszeg minden rendben, mivel múlt időben, egyes szám első személyben írja meg a története...erre az utolsó fejezetben leírja, hogy elég nagy területen szörnyek elég nagy szörnyek járkálnak, és nem tudja van e remény...valahogy a önyvben jobban átjött. ennyi. de azért annyiban dícséret illeti a filmet hogy nem változtatták meg teljesen a végét, mondjuk nekem sok volt h épphogy lelőtt midnenkit abban a pillanatban hipphopp ott egy hadsereg, nekem vmiért kicsit gagyi volt ez a lépés (legalább egy pár órát/napot adhattak volna a szenvedésre a csókának)

előzmény: Olórin (#35)

2008-06-29 11:47:45 dvcs (5) #45

basszus nem ereztem ezt film utan a Kapcsolat ota

2008-05-12 01:38:26 Olórin (4) #44

Hogy ne mindig csak vitázzunk...:) az a jelenet valami elképesztő. Betegesen és félelmetesen gyönyörű, maga a kép, ahogy megmutatják, és a hangok, a zene alatta... még akkor is zseniális lenne a film, ha ott véget érne (annak ellenére, hogy persze rengeteget veszítene, mert a vége... huhhh)

előzmény: Dió (#43)

2008-05-12 00:56:25 Dió (5) #43

Ja, és a CGI: valóban, az elején bosszantóan béna volt (garázsjelenet), ez rombolt is némit az adott jelenetek élményéből (meg az is, h néha sztem túl sokat mutattak belőlük), de a végére egyre inkább belejöttek a trükkészítők. Annál a jelenetnél, mikor a végén megállnak és átmegy fölöttük az az izé, olyan érzésem volt, mint legutóbb az Ember gyermeke ominózus elhalkulós jeleneténél... kb szétvetett a katarzis...

2008-05-12 00:53:42 Dió (5) #42

Már megint... komolyan mondom, komoly erőket kell visszatartanom, h ne írjak egy privát üzenetet Bolond Pierrotnak.

2008-05-12 00:51:41 Dió (5) #41

Nehéz lesz bármi rosszat mondanom róla, számomra új klasszikus született. Egy izmos, durva és feszültségteli alapötlettel van dolgunk, amiket extrém magasságokba emel King ismét megmutatkozó, horrorfilmek terén határt nem ismerő fantáziája (itt most elsősorban a látványra gondolok, még ha nem is csak abban mutatkozik meg), a sztoriban rejlő és egyben maximálisan kiaknázott drámai faktor, valamint egy - bár már elkoptatott, de még mindig időszerű - mondanivaló. Ez utóbbi alatt csupán annyit értek, hogy kíméletlen leckét kapunk az emberi természet árnyas oldaláról, ami a vérfagyasztó Marcia Gay Harden karakterének és a köré csoportosuló történéseknek köszönhetően válik különösen keménnyé. Mindez még csak simán az átlag fölé emelné a filmet, de van itt még egy dolog: mivel a játékidő előrehaladtával egyre inkább magával ragadott a helyenként pofátlanul meglepő fordulatokkal operáló szkript merészsége, reménykedni kezdtem, hogy meg merik lépni a fináléban azt, amitől nagynak kell lennie egy ilyen filmnek. A klasszikus mozivarázst elhozó finálé először túltett a várakozásaimon egyszer, aztán még egyszer, ergo két olyan gyilkosan drámai, minden reményemet felülmúló fordulatot hozott be, hogy az utolsó jelenetsort szívem szerint máris beírnám minden idők legnagyobb befejezéseihez (a biztonság kedvéért még várok vele egy második megtekintésig, mert kb nem hiszem el, h így megrázott). Szóval ami engem illet, nem egyszer fogom újranézni, csak hozzák már be a mozikba.

2008-04-26 21:17:27 Gasz András (3) #40

Ja a lezárását lehagytam én is grr pedig üt mindent az elmúlt 2-3 évben szerintem talán a Tökéletes trükk ami még jó és a Karib 2 vége lehetett hökkentő.

2008-04-26 21:12:30 Gasz András (3) #39

A Köd (2007):

Frank Darabont megint akcióban filmek terén és lélekábrázolás, félelem és kétely az emberi gyarolóség hülyeség és örület határát mutatja be King novelláját egész jól adaptálva sajnos kiebb horror klissékkel. (pasiba 4 szer szúrtak óriás késsel és még jól érzi magát mondhatjuk, vagy a várjunk 8 percet míg elindulunk az autónkkal)

Nagyon jó a lélekrajzi novella ez gyakorlatilag filmre öntve ne várjon szerintem senki CGióI hadat tényleg csak sejtelmesen kevesset mutat és a kis költségvetés ellenére egész jól néhol.

A rendezés az igazán profi és az örült szeinlis szekta hivő én csak így nevezem hisz a Hit gyülekezete is hasonló 'hivőkkel' rendelkezik mint itt az a nő és társai. :) Örvendtem végső megtisztulásának. :D

A klisék amik lehúzzák a 100 szor látott gatyibb panel részek. De más hibáját nem látom a filmnek Darabontot kéne minden King filmadaptációra felkérni. :) (Halálsoron, Remény rabjai A köd)

85%

2008-04-12 09:49:43 wayage (5) #38

Ezt én sem értem:) Talán majd ThomYerk elmagyarázza:)

2008-04-11 23:07:26 Olórin (4) #37

köszi. azt mondjuk még mindig nem értem, hogy a film miért "happyendesebb", mint ez:)

2008-04-11 22:15:27 wayage (5) #36

Ha érdekel ez a könyv vége: A főszereplő David egyes szám első személyében meséli el a történetet. A túlélők az autóban már több napja úton vannak. David azon gondolkozik, hogy mi lesz ha kifogy a benzin. Van nála egy rádió, amelyet csavargatni kezd, hátha van adás. Mielőtt kikapcsolná hall egy szót. Vagyis nem tudja eldönteni, h biztos hallota-e. Megállnak pihenni egy elhagyott étteremben. Az egész kalandot leírja, és a papírokat a pulton hagyja. Hátha vki majd elolvassa. Újra az az egyszó jár a fejében. Majd az alvó gyereke fülébe két szót suttog. Az egyik a Hartford a másik a remény...és itt a vége.

2008-04-11 20:32:44 Olórin (4) #35

Nem olvastam az eredetit, úgyhogy nem tudom mihez mérni. Csak önmagához. Úgy pedig zseniális. Való igaz, hogy a CGI nem mindig áll a helyzet magaslatán, de ez nagyjából minden negatívum, amit el tudok a filmről mondani (na jó, Thomas Jane sem mindig áll a helyzet magaslatán). Sokan emlegettek sablonokat, és egy-kettő tényleg akad, de hogy sok lenne belőlük? Szinte semmiféle trendi megoldással nem él a film, nincsenek olcsó ijesztgetések, felrikkanó hegedűk, van viszont fojtogató atmoszféra, nagyon jó dialógusok, és egy Marcia Gay Harden, aki hátborzongatóbb, mint az összes szörny együttvéve - mert, mint a legjobb horrorokban, itt is az ember az igazi rém.
ThomYerk:
filmvégi happyend???? ennek a két szónak így egymás mellett nincs értelme:) Kíváncsi volnék egyékbént, mi az eredeti vége - de ez itt nagyon kemény. Hacsak nem arra gondolsz, hogy ott King azt sejteti, hogy az egész emberiségnek kampec, és ahhoz képest ez happy end. De nem látom miért volna az. Az a személyes tragédia, amit itt a néző pofájába vág, elképesztő erejű, ilyen szemét, gonosz, rohadtul cinikus lezárást rég pipáltam.

2008-04-08 10:21:38 wayage (5) #34

Még hozzátenném, hogy a filmnek van egy erős B-filmes (ötvenes évek szörnyfilmjei) hangulata. Ezért tartalmaz pár erős horror klisét, bár engem ez nem zavart:)

előzmény: wayage (#30)

2008-04-07 22:10:37 limupei (4) #33

Végülis:)

2008-04-07 22:01:25 wayage (5) #32

Persze, ha már az eléjén meglátom a kedvenc horrorfilmem plakátját, mi mást gondolhatnék:)

előzmény: limupei (#31)

2008-04-07 21:58:50 limupei (4) #31

Mikor megláttad a The Thing plakátját, tudtad, hogy jó lesz a The Mist?:-)

2008-04-07 21:56:45 wayage (5) #30

Frank Darabont arra született, hogy Stephen Kinget adaptáljon. Most már biztos! Számomra maximálisan kihozott mindent a kisregényből. Már a kezdésnél, mikor megláttam a The Thing plakátját, tudtam, hogy baj nem lehet a filmmel. Szerencsére az összes emlékezetes jelenet belekerült. Az alakításokkal sincs semmi gond, még Thomas Jane is jól játszik. A regényben Olli volt a kedvenc karakterem. Toby Jones a lehető legjobb választás volt a szerepre. A trükköket sem nem érzem gagyinak, egész jók. A film fináléja megváltozott, egy egész hétvégére kiütött a fotelból:) és az a zene...Kivácsi vagyok a fekete-fehér változatára.

2008-04-02 23:19:51 osi (3) #29

Frank Darabont A remény rabjai és a Halálsoron után újra Stephen King művet adaptált, de most horror alapanyagból. Egy kisvárosra köd száll, melyben szörnyek gyilkolnak, egy maréknyi ember a boltban talál menedéket a fenevadak elől.
A CGI trükkök meglehetősen gagyira sikeredtek, amit az alacsony költségvetésnek tudok be. Ez sok jelenetnél zavaró, de a feszültség és az izgalom így is végig lebeg a film felett, aggódunk a hősért és csapatáért. Marcia Gay Harden félelmetes a buzgón vallásos nő szerepében. Mindig is irritált a megrögzött vallásosság, aminek most stimuláló hatását is tapasztalhattuk. A horror elemek, klisék jól működtek, a drámai részek viszont akadoztak, a zárójelenet pedig földbe döngölt, de kicsit túlzónak, következetlennek éreztem.
Összességében közepes, mert voltak kiemelkedő részek és mélypontok is bőséggel.
60%

2008-03-30 18:51:48 gorni (5) #28

nagyon bejott, bar nem olvastam az eredtit, mondanivaloja is van, amit viszont nem akar letuszkolni a torkunkon, nekm eloszor az oldoklo anygyalt juttatta eszembe. Amugy vannak vicces horror-klisek benne, de kibirhato, a vege meg nagyon utos.

2008-03-29 07:58:07 Zalaba Ferenc (4) #27

kritika:
[link]

2008-03-17 09:30:07 robertjordan (3) #26

Az elszalasztott lehetőségek filmje. Bár annak ellenére, hogy közepesre értékelem, a parabola-szerű történet komoly mondanivalóval bír, amelyet szerencsére nem túl szájbarágósan tálal Frank Darabont. Nem kihagyhatatlan, de azért a műfaj jelenlegi színvonalához képest igényes szórakozást nyújt. Számomra 60%

2008-03-15 20:04:09 mrfaktor (5) #25

The Mist [2007]
(Frank Darabont)

Nagyon nem tudtam semmit a történetről. Ennek ellenére az utóbbi évek egyik legborzasztóbb filmjét láthattam. Nem minőségileg, hanem feszültségileg, emberábrázolásilag valamint hangulatilag. Iszonyatosan mellbeütött.
Sokan mondják az első fél órára, hogy lassan indul be, de szerintem épp az egyik előnye, hogy nem húzza fölöslegesen a történetet, hanem már a 9.ik percben a boltban vagyunk és indul is az ijesztgetés. Jó választás volt Thomas Jane az elkeseredett apuka, valamint Marcia Gay Harden a szenilis hívő szerepére. A többi színész is a maximálisat hozza. A CGI használata éppen annyi volt, amennyit Frank Darabont-tól várhattunk. Leginkább csak sejtet, de amikor teljes nagyságában mutatja a szörnyeket, akkor a lélegzet is eláll. A film tőbb mint 2 órás játékideje alatt levegőt is alig van időnk venni.
Nincs felesleges akciózgatás, semmi gagyiság. A vége külön dícséretet érdemelt, nem tudom hol láttam ilyen hatásos és elképesztő endet.

Nem beszélni kell a filmről, hanem mindenkinek megnézni, ugyanis egy újabb remek emberkritika. Milyenek vagyunk, ha egy ilyen helyzetbe kerülünk.

Engem ismét megnyert magának e remek rendező. Minden tiszteletem az övé.

10/10

2008-03-13 00:41:53 vadPINGvin (3) #24

Nem olvastam a regenyt, tehat nem tudom osszehasonlitani, ami direkt jot tesz a filmnek, mert valoszinulegb negyon utalnam. Igy kozepesen szorakoztato horror, kis vallasi fanatizmussal fuszerezve. Nehol nem tudtam, most akkor a szornyekrol szol a film, vagy az emberi hulyesegrol, de a szerzot ismerve, valoszinuleg o az elobbit valasztotta. Kar hogy pont az a resz van leginkabb elhanyagolva.
Szoval egeszen okes kis mozi volt, de nem hiszen hogy ujraneznem valaha is. Ha valami nagyon hasonlot, de szorakoztatobbat akarok, feltelepitem a Valve klasszikusat, kezbe veszek egy feszitovasat, es vesszenek a monsztak!!! :)

2008-03-12 13:28:11 slozi (5) #23

Happy end? Ne már! Még nem láttam a filmet, de ha megváltoztatták a kisregény nyitva hagyott befejezését, akkor már most csalódott vagyok. :-(
Azért megnézem majd persze...

2008-03-12 11:46:22 ThomYerk (3) #22

Hát sajnos az én várakozásaimnak nem annyira felelt meg a film. Megjegyzem nagyon magas volt a küszöb, szóval szegénynek esélye sem volt :D Az eredeti "novella", ami kisregény inkább, valóban az egyik legjobb mű Kingtől szerintem, sokszor olvastam, nagyon megfogott a hangulata. Sajnos a filmben az "amerikanizált" változatot kapjuk, sablon sablon hátán, CGI szörnyek (amitől őszintén szólva, akármilyen a film, a hideg ráz ki, komolyan mondom)...az egyetlen pozitívum a film végi happy end, egyszeri megnézést megér, de senki ne várjon tőle a novellához hasonló élményt (legalábbis nekem nem jutott ilyen).

2007-11-27 15:21:50 GothMan (3) #21

No, ezt a novellát kivételesen én is olvastam. Kíváncsi vagyok...

2007-11-25 21:58:49 wayage (5) #20

Azért Stephen King a moziban nem akkora húzó név. (az utóbbi években). Itt arra gondolok, hogy sok rossz adaptáció született. Kevés a sikeres King film. Persze rögtön megtudom magam cáfolni, hiszen idén volt a 14O8 című film. Úgyhogy nem értem mi alapján lehet becsalogatni a nézőket...Egyszer bejön a Stephen King név egyszer nem.

2007-11-25 21:54:35 Olórin (4) #19

csak a rajongók tudják már, hogy milyen szarok szoktak általában készülni king műveiből, úgyhogy nem csoda, hogy nem húzónév...

2007-11-25 21:50:33 limupei (4) #18

Pontosan, King lenne a húzónév, legalábbis ezt gondoltam látva, hogy egy könyvéből több kel el, mint a Hitmanből, de aztán mégse lett húzónév. A Box Office elemzők 35-40 milliós végösszeget jósolnak (a Hitmannek 55-60)

2007-11-25 21:47:18 wayage (5) #17

Megnéztem a Mist új előzetesét. Na ez már elég jóra sikeredett. Szerencsére nem lövik le a legjobb jeleneteket. A Hitman előzetesében az Ave Maria zene tetszik:) Amúgy nekem mindegy, hogy bukik vagy sem. Csak jusson el kis hazánkba moziba, s megnézem egyedül, az ürességtől kongó teremben:)

előzmény: Olórin (#16)

2007-11-25 21:39:32 Olórin (4) #16

Ízlés kérdése, sztem elég gány a Hitman előzetese - a Misté ellenben tetszik. Előbbinél nyilvánvalóan a játék hírneve viszi a filmet, úgy látszik, hiába készül egyik szar játékadaptáció a másik után, a rajongók csak nem szűnnek meg reménykedni... Itt meg inkább King (lenne) a húzónév, nem Darabont, mert nem hiszem, hogy az ő neve olyan sokat jelent az átlagközönségnek

előzmény: wayage (#15)

2007-11-25 21:34:31 wayage (5) #15

Igen a Hitman is R-es, meg ott sincs húzó név. De valamiért úgy érzem jobb reklámot kapott a film. Pl. előzetese sokkal jobb mint a Misté (már türelmetelen vagyok a magyar címet illetően:) Meg ugye egy sikeres játékról van szó. Nagyobb a kultusza, mint ennek a filmenk. Frank Darabont a Remény rabjaival bukott (na persze később videon sikeres lett a film, meg ugye az imdb lista 2. helyezettje). A halálsoronnal és Tom Hanksel sikert ért el. A Majestic meg Jim Carrey ellenére is nagyot bukott. Azért várható volt, hogy ebből a filből sem lesz belőle blockbuster. Ha amerikai fiatal lennék és nem ismerném a film hátterét, valszeg én is a Hitmant választottam volna. (a hétvégén) Vagy inkább a Bűbájt:)

előzmény: limupei (#14)

2007-11-25 21:12:54 limupei (4) #14

Hát én nem is a minőségére értettem ezt, annak ehhez semmi köze:) Amúgy a Hitman is R-es (még kevesebb húzónávvel...ugye ott nincs King-Darabont-Remény rabjai kombó) és mégis tisztességesebb eredményt produkált.

előzmény: wayage (#12)

2007-11-25 21:01:01 Dió (5) #13

Na ez már tényleg emberesebb bemutatónak tűnik, bár maga az alapanyag, amiből ez a frankó kis trailer össze lett gyúrva, még mindig nem győzött meg nagyon.

2007-11-25 21:00:19 wayage (5) #12

Ez nem az a tipikus hálaadás napi családi film. R besorlást kapott. Ennek nagyon örülök, mivel a novella is tarlalmaz véresebb jeleneteket. Meg nincs is a filmben nagy húzó név. Esetleg csak Frank Darabont, de ezért ő sem nevezhető nagy közönség csalogatónak. A történet meg erősen B kategóriás, de annak zseniális. (féltem nagyon az olvasás közben). Még azért felfedezheti a közönség, de ebben nem sok esélyt látok.

előzmény: limupei (#11)

2007-11-25 20:02:39 limupei (4) #11

Hát egy 5 napos hosszú hétvégéhez képes igen gyengén kezdte meg a pályafutását. De talán azért moziba is eljut ide.

2007-11-25 20:00:20 Dió (5) #10

Nekiállok megnézni még egyszer az előzeteseit, mert még egy hete láttam egyet, és az jött le, h kifejezetten gyenge lesz a film. Eleve nem látok nagy lehetőségeket a sztoriban, a kivitelezés is trének tűnt, de ha állításotok szerint az alapanyag okés, akkor lehet h mégis ráölök két percet a bemutató-újranézésre.

2007-11-25 15:59:14 wayage (5) #9

Horror film létére elég jó kritikákat kap a film. Most már nagyon bízom benne, az egyik legjobban várt filmé lépett elő nálam.

2007-11-25 01:24:26 ThomYerk (3) #8

sztem aki még nem olvasta jobban jár ha előbb megnézi a filmet, úgy nem lesz egykét poén lelőve előre :) de am énis nagyon imádom ezt a novellát, azt hiszem nekem is egyik kedvencem

2007-11-10 00:44:04 Creeplideath (4) #7

SK egyik legjobb novellája....az a hihetetlen h majd' olyan tartalmas, mintha egy teljes könyv lenne.
Kiváncsian várom a feldolgozást...remélhetően méltó lesz a novellához.

2007-05-20 19:56:04 wayage (5) #6

Ha jobban belegondolok a könyvben is inkább egy kicsi vegyeskereskedés (egy városkában), mint egy hatalmas pláza:) A köd meg nem átlagos köd, konkrétan nem derül ki, hogy micsoda. Asszem elfogom újra olvasni...

előzmény: limupei (#5)

2007-05-20 19:46:41 limupei (4) #5

Hát úgy nézem a ködből vihar lett, a plázából meg sima vegyeskereskedés. Gondolom a hasonlóságok miatt, mert az úgy egy Ködbe oltott Holtak hajnala lenne.

előzmény: wayage (#4)

2007-05-20 19:37:35 wayage (5) #4

Nem egy bonyolult történet. Fehér köd száll a városra, pár ember bemenekül a közeli plázába. (vagy vmi bevásárló központba) Ködben meg persze van valami...Tehát nem a történet eredetiségén van a hangsúly. Hangulatos, titokzatos, félelmetes s nincs vmi nagy happy end.

2007-05-20 19:27:15 limupei (4) #3

Ez lett volna a következő kérdésem, hogy olvaste-e valaki:) De akkor legalább az alap jó, ez némiképp megnyugtató.

előzmény: wayage (#2)

2007-05-20 19:22:57 wayage (5) #2

Pár éve olvastam a film alapjául szolgáló novellát. Akkor azon törtem a fejem, hogy milyen jó kis horrort lehetne belőle csinálni. Főleg ha egy jó rendező venné kezébe az irányítást. Frank Darabontnál nem lehetett volna jobbat találni. Benne nagyon bízom. Viszont a színészek...ez az ami aggaszt...Ja kiváncsi leszek a magyar filmcímre, mert a novellás könyvben KÖDöt adtak neki. Ugyebár ilyen címmel már 2 film is fut.

  • 1
  • 2