The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) ☆ 👁

A Gyűrűk Ura: A Gyűrű Szövetsége

(Peter Jackson)

amerikai-új-zélandi akciófilm, dráma, fantasy, kalandfilm

4,2
★★★★☆
1853 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2018-12-22 11:15:03 BonnyJohnny (5) #105

"Biztos nem lesz olyan mint elsőre..."

"Every great film should seem new every time you see it." (Roger Ebert)

Én azokat az alkalmakat kivéve, mikor csak konkrét jelenet(ek)et nézek meg, igyekszem úgy leülni elé, mintha elsőre nézném. Általában sikerülni szokott elmerülni a világában. Persze én is a director's cutot nézem (3 együtt 11 óra!), eredeti nyelven, angol felirattal, számtalan megtekintés és háttéranyag olvasás után. :) Felidézem azokat az érzéseket, amiket az első valódi (mozis) megtekintés pillanatai okoztak (pl: Gandalf zuhanása, Legolas pajzs-szörfje, stb...), szerepjátékra tett hatásait (volt egypár... :P), és általában azokat az élményeket és örömöket, amiket ez a trilógia nyújtott nekem az elmúlt másfél évtizedben... mialatt elsős gimisből dolgozó, párkapcsolatban élő férfivá lettem.
Emlékszem ezt a "minta első volna" nézést megpróbáltam anno a Star Wars I.-el is, és tényleg ment is, amíg meg nem jelent Jar Jar (aki nem a film egyetlen hibája, koncepciójában talán nem is a legnagyobb, de igazán ott megtörik a filmnek addig jól felépített hangulata, és nem is tér vissza a Coruscanti csata vágatlan bemutatásáig... a 3. rész elején... :P) azóta nem láttam az Episode I.-et és II.-t, és ez terveim szerint így is marad életem végéig.

előzmény: Raul (#104)

2018-12-22 11:02:07 Raul (5) #104

Érdekes kérdés ez az öregedés. Én annyit tennék hozzá, hogy anno moziban láttam, és óriási élmény volt ilyen precízen és látványosan kidolgozva látni a történetet (gimis és egyetemista koromban olvastam a könyvet és aktívan AD&D-ztem, szóval kis túlzással ezen nőttem fel). Ezzel a filmmel értettem meg, hogy eljutott oda a technika, hogy bármit, de szó szerint bármit meg lehet csinálni. Na most ezt semmilyen újranézés nem fogja újra visszaadni. Ennek ellenére én is tervezem a jövő évre az újranézést, persze a bővített változatot, HD minőségben, eredeti nyelven, stb. Biztos nem lesz olyan mint elsőre, de aligha fogom lepontozni.
Ja és még egy félmondat ehhez: nem csak a filmek, hanem a filmnézők is öregszenek :)

2018-12-21 21:56:40 Leo_Stotch (5) #103

Annyira “elborultam” hogy olvasni se tudok. Pedig tanítónéni az anyukám :)
Na.
Hát ezt mondom én is, igazad van :)

előzmény: BonnyJohnny (#102)

2018-12-21 20:41:52 BonnyJohnny (5) #102

Olvasd vissza figyelmesen a hozzászólásomat! ;)
"Ez a trilógia szerintem ugyanannyira rosszul öregedett, mint..."
(A fogalmazás azért ilyen, mert Sántha Orsolya korábbi hozzászólására reagáltam.)
Majd tekints a komment fejlécének bal oldalára (ahol a filmre adott értékelésem látható egy zárójelben)!
És megerősítem a véleményemet: Ez a filmtrilógia pontosan annyira öregedett rosszul, mint a felsoroltak. :)

előzmény: Leo_Stotch (#101)

2018-12-21 20:28:05 Leo_Stotch (5) #101

Nos ez már lehet off...
De a felsoroltak rosszul öregedteek?? Jaaaj. Olvasni is rossz. Titanic, Mátrix trilógia, Alien 1-3, T1-2 és Jp 1-2 minden alkalommal lenyűgöz, mind látványban mind minden másban.
És ilyen A gyűrű is meg a Vissza a jövőbe is. Minden kockájuk kincs :)

előzmény: BonnyJohnny (#99)

2018-12-21 20:01:15 Sántha Orsolya (3) #100

Sajnos nem tudok egyetérteni, legalábbis a Jurassic Park, az Aliens és a Terminator 2 vonatkozásában, ezeket most is ugyanúgy bírom, mint régen. A Mátrixot pedig újra kéne néznem, hogy nyilatkozni tudjak. A Titanic számomra a kakukktojás a felsorolásodban, hogy kerül ide?! :) A JP összes folytatása fájdalmasan rossz, az Alien univerzum nekem okés (vagy legalábbis elmegy ;), a Terminátorból mindig is a kettes volt a legjobb. Ez a Gyűrűk Ura újranézés viszont nagyon jó ötletnek tűnt és fájdalmas volt a pofára esés, sajnálom is magamat, jobb lett volna arra emlékezni, mennyire szerettem anno ezeket a filmeket.

előzmény: BonnyJohnny (#99)

2018-12-21 15:41:45 BonnyJohnny (5) #99

Ez a trilógia szerintem ugyanannyira rosszul öregedett, mint a Matrix, Titanic, Jurassic Park, Terminator 2, vagy Aliens.
Ami már csak azért is érdekes, mert fentebbi filmek folytatásai (melyek értelemszerűen időben később, kedvezőbb technikai feltételek mellett készültek) rosszabbul öregedtek, mint az alap filmjeik. És ugyanez igaz a LotR - Hobbit összehasonlításában is.

előzmény: Sántha Orsolya (#98)

2018-12-21 14:53:41 Sántha Orsolya (3) #98

Azta! Ennek a filmnek nagyon rosszat tett az újranézés. Nagyon lassú, nagyon béna a szöveg, nagyon nem tetszik. Akkor nagyon bejött, emlékszem, de nem öregszik szépen.

2018-10-02 12:17:55 betti (5) #97

Én azt hittem, Lil Martin azért nevezte bicskanyitogatónak, mert Eddard Stark leírta, h ebben még szerepel Boromir. Nem mindenki olvasta a könyvet, látta a filmet, de ebből a pár szóból elég egyértelmű, h Boromir meghal, ami spoiler.
Persze kiderült, h tévedtem :)

előzmény: BonnyJohnny (#84)

2017-03-11 21:37:56 necksprain (5) #96

milyen elv alapján vetted előre a második részt?:D mit szóltál így szegény Gandalf 'feltámadásához', meglepett?:D

előzmény: Dezsmant (#95)

2016-11-28 15:27:56 Dezsmant (4) #95

Jó fantasy lett, bár az eleje unalmas volt de a történetet muszáj volt kibontani, utána már egész jó volt, a végére nagyobb harcot vártam, bár a kettőt sikerült megnézni előszőr, így azt a szintet vártam de ez is jó.

2014-06-20 21:40:05 Eddard Stark (5) #94

Ja értem. Akkor bocs.

előzmény: Lil Martin (#86)

2014-06-20 18:26:56 flake (5) #93

Még! Még! :D

2014-06-20 17:37:37 BonnyJohnny (5) #92

Hát igen, nem túl hasonlók... és objektíven sem összehasonlíthatók.
De szerintem ő sem úgy értette, hogy nagyon hasonló, hanem, hogy fantasy. Messziről nézve az már hasonló... :D Nem mindenki lehet zsánerszakértő. :)

előzmény: Lil Martin (#90)

2014-06-20 17:17:00 Lil Martin (5) #91

szóval nekem nem azzal volt bajom, hogy az egyik jobban tetszik neki a másiknál, hanem hogy a nagy hasonlóságra rájővén teszi ezt. vagy írja, vagy gondolja, mittomén.

2014-06-20 17:15:43 Lil Martin (5) #90

Tekintetbe véve, hogy a két mű gyakorlatilag a fantasy két különböző végén áll, igazán meg lehet férni egymás mellett.

persze, hogy megfér. szeretem én mind a kettőt, el sem tudom dönteni, hogy melyiket a jobban. a kiragadott mondatod arra enged következtetni, hogy szerinted is ostobaság "nagyon hasonló"-nak titulálni őket, és összehasonlítani.

nyilván nem kezdenék el baromállatozni, főleg egy ilyen miatt.

előzmény: BonnyJohnny (#89)

2014-06-20 16:54:03 BonnyJohnny (5) #89

Objektíven valóban felesleges összehasonlítani. Hiszen más médiumra készülnek (más költségvetésből) más terjedelemben, más céllal, más korhatár besorolásban.
De el lehet dönteni, hogy melyik tetszik jobban. Nekem a Gyűrűk ura.
Egyébként, ha te elkezdesz "te hülye baromállat" hozzászólásokat dobálni, arra az adminok lehet előbb ugranak, mint a vitapartner... :P Nem kell ez a szint, Ned Stark sem használta.

És még egyszer: Tekintetbe véve, hogy a két mű gyakorlatilag a fantasy két különböző végén áll, igazán meg lehet férni egymás mellett.

előzmény: Lil Martin (#88)

2014-06-20 16:45:04 Lil Martin (5) #88

szerintem, mondom, szerintem felesleges összehasonlítani. és azért írtam a 84-es hozzászólásomban azt, hogy "ez a bicskanyitogató hozzászólások egy tipikus példája.", és nem azt, hogy "te hülye baromállat", mert az ilyenekre általában ugrani szokott egy baromállat, jelen esetben én :)

előzmény: BonnyJohnny (#87)

2014-06-20 16:37:16 BonnyJohnny (5) #87

Miért ne lehetne, hogy valami jobban tetszik, valakinek, mint valami más.
Amúgy Master of Puppets, Szelíd motorosok, A bőr, amelyben élek, Casino. :)

előzmény: Lil Martin (#86)

2014-06-20 14:18:39 Lil Martin (5) #86

nem értelmes a kérdésed. esetleg egy "Mi a bajod?", vagy "Mi a problémád a hozzászólásommal?". de értem mire gondolsz, még ha 14 éves 'okcsá' stílusban tetted is fel. Az a problémám, hogy nem lehet összehasonlítani egy 7 (tán 8 is lesz belőle) részes regénysorozatot, amiből sorozat készül egy könyvtrilógiával, amiből a 3 könyv alapján csináltak 3 darab filmet. de ha még meg is teszed, botorság volna az egyiket jobbnak titulálni a másiknál. Olyan ez, mintha azt mondanád, a Metallica - Master of Puppets-e jobb, mint az Alce In Chains diszkográfiája. mondom ezt úgy, hogy én már olvastam/néztem A tűz és jég dala eddig megjelent dolgait (a könyvek a 4-től kezdve egyébként szerintem igen gyengék), és Tolkien világával is tisztában vagyok, az előzőnél tán jobban.
szerintetek melyik a jobb egyébként? a Sons of Anarchy, vagy a Szelíd motorosok? a Kés alatt, vagy A bőr, amelyben élek? a Sopranos, vagy a Casino? nekem személy szerint A vadon foglyai jobban bejött, mint a Micimackó legújabb kalandjai.

előzmény: Eddard Stark (#85)

2014-06-20 13:56:37 Eddard Stark (5) #85

Bajod?

előzmény: Lil Martin (#83)

2014-06-11 07:32:44 BonnyJohnny (5) #84

Rajongói vélemények mindig annak tűnnek a másik oldal rajongóinak a szemében. :)
Egyébként szerintem teljesen korrekt hozzászólás (bár a tartalma engem is zavar :P), különösen, hogy azt írja, ezt is szereti, csak amazt jobban. Tekintetbe véve, hogy a két mű gyakorlatilag a fantasy két különböző végén áll, igazán meg lehet férni egymás mellett.

előzmény: Lil Martin (#83)

2014-06-11 02:36:59 Lil Martin (5) #83

ez a bicskanyitogató hozzászólások egy tipikus példája.

előzmény: Eddard Stark (#82)

2014-06-10 20:01:59 Eddard Stark (5) #82

Nekem a trilógiából ez a kedvenc részem. Főleg azért, mert ebben még szerepel Boromir. Egyébként jelenleg egy nagyon hasonlót olvasok/nézek, a Trónok harcát, ami szerintem felülmúlja a Gyűrűk Urát.

2013-10-17 20:32:36 Jereváni Rádió (5) #81

A lényeg: [link]

2012-12-02 17:52:37 Gasz András (5) #80

A Gyűrűk Ura: A Gyűrű Szövetsége:

Így a Hobbit előtt én is újranézem a bővített trilógiát.
Ez a rész egyértelműen a legkalandosabb, a leghangulatosabb talán a 3 közül.
Sajnos az első 1 óra alatt elég kevés dolog történik úgy általában is, inkább csak megismerjük a karaktereket, de ez érthető, hisz itt alapoznak a készítők a trilógiára.
Minden Oscar-t amit kapott megérdemelt. Howard Shore muzsikája klasszikussá avanzsált azt hiszem az elmúlt 11 évben. (ahogy annó John Williams Star Wars zenéje). A trükkök és maszkok hivatkozási alapok szerintem a stíluson belül. A CGI meg azóta is folyamatosan fejlődik és az éppen-i csúcsot hozza a WETA szakembereitől így történt annó 2001-ben is.
A színészeket szerintem iszonyat jól válogatták ki külsőre nagyon jól hasonlítanak azokra akikre gondolnánk a regény olvasása közben szerintem, s némelyikük még igazán emlékezetes alakítást is nyújt. (Gandalf-Ian Mckellen pl) A többiek se játszanak rosszul az egész gárdából, de kiemelkedőnek igazán csak Ian Mckellen-t és talán Sean Bean-t éreztem mindig is az első részből. A többiek hozták a kötelezőt úgymond és külsőre nagyon jól illettek a karaktereikhez.
Annyira jó íve van a filmnek ahogy bevezetnek a nagy kalandba minket, a Megye megismerése és az igazi otthonos nyugodt béke látszata, majd a sötét fenyegetés szele, majd a üldöztetés aztán megint egy kis megnyugvás a csodás és szintén békés Völgyzugolyban, utána pedig egy törp birodalom romjai mutatkoznak be és a kultúrájuk, építészetük is picit kalandokkal telve, majd meglátjuk a drámai pontját a filmnek utána pedig egy éteri egészen más hangulatú tünde várost pillanthatunk meg, hogy utána egy talán még drámaibb ponttal és nagy akciódús jelenettel érjen véget, Középföldei utazásunk első szelete. Mindezek között pedig Új-Zéland tájai ámítják el a nézőt.
Azt sosem értem egyébként hogy miért csakis fekete-fehérnek titulálják a Gyűrűk Ura-t. Hisz Gollam, Denethor, Szarumán, Theoden, Gríma, Boromir, Faramir, se épp totális fekete vagy fehér figurák inkább szürkék, döntéseik vannak és vívódásaik, vagy egy külső hatás mint pl. a Gyűrű miatt változnak meg. (sőt még Galadriel is meginog a Gyűrű láttán). Star Wars-ra is lehetne ezt mondani ennyi erővel hisz, ahogy itt sok ork a gonosz ott a sok csúnya rohamosztagos a 'velejéig' gonosz. S sorolhatnám...
A makettek fenomenálisak. Annó ennél a filmnél szerettem bele a filmes makettekbe, azóta az extrákba nagyon szeretem nézni ahogy megoldották őket minden filmnél (ahol még létezik ez a módszer :). Ezért félek is attól, hogy a Hobbitnál esetleg túl sok lesz a CGI.
A bővített jelenetek nekem leginkább a Megye bemutatásakor, Móriában (Mithril + hosszabb harcok) és Lórienben jöttek nagyon be. A többit picit időhúzásnak éreztem néhol.
Tényleg egy kaland/fantasy film mind fölött az érzése az embernek mikor ezt a kaland-béli stíluskirályt nézi. Látszik a profizmus rajta, a szeretet, a könyv iránt, a makettmunka, a páncélok s minden egyéb díszlet, ruha készítésekor is a tökély elérése, csakis rajongásból, s nem egy pénzgyár döntésére. Ez főleg látszik, aki esetleg a film alatt nem látná, a + 2 DVD-s doksifilmeken.
Igazából csak azért nem adok rá 100%-ot mert az első óra kicsit nyögvenyelős (no nem az indulása hanem inkább az 1.-1,5 óra 2. fele). No meg valljuk be azért sokszor elég teátrális, színpadias ez a rész is.

95%

2012-11-07 14:53:49 padi(xpress) (5) #79

Magasan a trilógia legjobbja, vérbeli kalandfilm.

2012-09-26 16:00:08 Balint (5) #78

pont ez az a trilógia, ahol minél több makettet akartak használni (pl helm szurdok, minas tirith), másrészt ahogy hallottam, direkt mentek el a kissé festményszerű látvány felé (amihez magyar cég fejlesztett szoftvert anno).
gollum pedig az egyik legjobb cgi figura máig (szerintem)

2012-09-26 15:16:09 carmine (5) #77

Érdekes mert nálam ez a film a mai napig kenterbe veri valósághű trükkök tekintetében, a forradalminak tartott Avatar trükkjeit. Nem mondom, hogy mindenhol tökéletesre sikeredett, de a legtöbb film a nyomába sem ér ennek.

2012-09-26 14:51:00 JeszKar (5) #76

"amatőr filmes, kézikamerás hangulata"
Jaj...

Pont ezt a filmet sikerült kispécizni, ami egyrészről próbálja kerülni a felesleges CGI megoldások, másrészről sokkal jobban néz ki, mint egy néhány modern CGI film (Transformers és társai, persze tisztelet a kivételnek).

2012-09-26 14:47:12 Simpleton Larry (4) #75

Pl. mint a Star Wars vagy Indiana Jones esetében, hogy évtizedek múltával is elbűvöl, nem "pottyan ki" az ember a filmből. De ennek a legutóbbi megtekintésekkor már amolyan amatőr filmes, kézikamerás hangulata volt, ami kis filmeknél jó, de ilyen nagy, epikusnak szánt művek esetében az összhatást romboló. :((
De szerencsére az aprónépnek ilyen gondja nincs, őket még elvarázsolja a jó pár fiatal éveikre, irigylem érte őket :)

előzmény: Rorschach (#74)

2012-09-26 14:02:54 Rorschach (5) #74

Mert egyébként mire számítottál? :|

előzmény: Simpleton Larry (#72)

2012-09-26 13:03:47 Gasz András (5) #73

Néhány épület igen és 1-2 háttér, de ennyi. Meg hát a trollok és Gollam és ork seregek. :) De azért nem az egész, sőt. :)

2012-09-26 12:46:35 Simpleton Larry (4) #72

Több, mint tíz év és tucatnyi újratekintés után eljutottam a szomorú, nem várt pontra, amikor elkezdett erodálódni a szememben e csodás trilógia :( Ahogy a szemem már szinte minden részletet feltérképezett, elkezd átlátni a trükkökön és megakad a sajnálatos tényen, hogy ezen filmek nagy része digitálisan lett rögzítve, teljesen agyoncsapva a filmtől várt és eleddig megszokott illúziót. Nagyon elszomorít, hogy jelenleg nem akaram, nincs kedvem, félek megnézni mégegyszer, attól tartva, hogy ezek a remek filmek nehogy még tovább romoljanak számomra :(((

2011-12-23 16:44:14 slawter (5) #71

Ééééés eljött hát a nap.^^ A trilógia első része 10 éves lett.^^

2011-08-28 22:04:12 asroma1899 (5) #70

a trilógia minden perce aranyat ér!

2011-08-02 07:47:23 bajszom4 (3) #69

amikor úgy 10 éve, még kölyökkoromban láttam, én is valami hasonló mondattal a számon jöttem ki a moziból, mint amit most te írtál, carmine, de most - újranézve - leginkább hatásvadász giccshalmaznak tűnik. Nem mondom, a harci jelenetek tényleg egész jól működnek, a karakterek sem rosszak (ezért lett 3-as), az egy szerencsétlen, vizenyős-bociszemű frodót leszámítva, na ha az ő bárgyú ábrázatát látom, képtelen vagyok nem az orkoknak szurkolni.

2011-08-01 23:48:05 carmine (5) #68

Számomra röviden: a történet, a látvány, a hangulat, a film. Kevés olyan filmet tudnék mondani, ami ennyire egyben van. Gyakorlatilag az első perctől az utolsóig kvázi tátott szájjal néztem a moziban. Amúgy nem vagyok egy fantasy rajongó, de ennél a filmnél még a három óra után is sajnáltam, hogy vége és simán tudtam volna még nézni.

előzmény: bajszom4 (#66)

2011-08-01 23:34:23 Rorschach (5) #67

Most tiszta komolyan: ezen mi nem zseniális, mi az, ami csak jó?

előzmény: bajszom4 (#66)

2011-08-01 23:19:12 bajszom4 (3) #66

most tiszta komolyan: ezen mi a zseniális?

2010-12-27 23:01:59 BonnyJohnny (5) #65

Barlang... :D
Persze utána meg befutottak a kertbe... :P
Barlang... ez tetszett... :D

2010-12-27 22:58:10 Gasz András (5) #64

Az nem egy közönséges barlang, az MÓRIA. :)

2010-12-24 00:03:52 Bruce94 (4) #63

Hát ne cikizzetek, de én csak most néztem meg először a trilógiát. :) Amikor moziban ment akkormég kissrác voltam, utána meg valahogy nem tudott lázba hozni a történet, hogy megnézzem. Most erőt vettem magamon és a héten megnéztem mindhárom film bővített változatát. Szerintem a leguncsibb rész a három közül bár az idő azért repül alatta. Valahogy nem tudtam megkedvelni a hobbitokat [Frodót egyáltalán nem]. Samuval különösebb bajom nem volt, Trufa és Pippin itt viszont nagyon idegesítőek voltak, viszont velük késöbb változnak érzéseim. Legolassal nagyon nem vagyok kibékűlve. [Kovbojok:Legolas egy undorító nyálas szőke herceg, rába...om a tábortűzre, s halgatom, hogy serceg]. Gandalf itt szerintem kevés szerepet kap, bár ez nem változtat azon, hogy McKellen zseniálisan alakítja. A gonoszok között nekem Cristopher Lee alakítása tetszett a legjobban. A két kedvenc szereplőm Aragorn és Gimli, na ők zseniális karakterek. Plusz Gimli magyar hangja szerintem valami zseniális. A film közepe a legerősebb, majd a végére sajnos átmentek giccsesbe. Gyönyörű látványvilág, a barlangos jelenetnél csak néztem és tátva maradt a szám.

2010-01-28 11:16:11 Olórin (5) #62

Mondjuk ez nem változtat azon, hogy a három LOTR-t hozzámérni bármilyen egyrészes könyvhöz ugyanúgy nem fair, mint a hét HP-t a három LOTR-hoz...

Az viszont meglepett kicsit, hogy a Hobbit is ott van a 100 milliós határon...

előzmény: Gasz András (#59)

2010-01-28 11:15:22 limupei (5) #61

Hidd el nekem, nincs kétszáz körül. 150-re becsülik. Ennyit hozott a HP random három része is, ráadásul a GYU-nak van néhány évtized előnye:)

előzmény: Gasz András (#59)

2010-01-28 11:14:45 Gasz András (5) #60

A vallásos NAGY könyvek értelemszerűen levernek szinte bármilyen regényt novellát stb. Hatalmas 'rajongó' táboruk van.

előzmény: limupei (#58)

2010-01-28 11:13:18 Gasz András (5) #59

Hát úgy nem nagy szám ha az egész 7 részre 450 millió hisz, aki megvette az elsőt megeszi a 2-3.-4-et stb. 90%-ban tutira, ha tetszett neki a kezdő rész. Én a GYU-nál 3 részre mondtam 200 körül. Tulajdonképpen az egy könyv, egy történet, nem kötelezően folytatásokat akart Tolkien hanem először egyben akarta megjelentetni az egészet a kiadó nem engedte, csak az egyszerre nagyon nagy papír mennyiség okán nyomták ki inkább 3 külön részben. De kiadták azért egyben is később. Én még először az 1500 oldalas változatban olvastam jó nehéz is volt. :) J. K. Rowlingnál erős pénz szagot érzek már, eleinte tuti nem 7 részes volt a Potter-mizéria, csak nyújtani kellett amíg lehet :) (Kiadói nyomás is gondolom). Az 5. rész pl. halál unalmas ás átlagos lett már.

előzmény: limupei (#55)

2010-01-28 11:12:35 limupei (5) #58

Pontos lista nincs, mert egy csomó könyvhöz már nincs értelme készíteni. Van rengeteg kötelező olvasmány (ami az egész világon az), amikhez már nem tartozik jogdíj, így azokat nem tudják egységesen mérni. Nyilván egy Gulliver vagy egy Robinson Crusoe is megelőzné, ha tudnák mérni. Amúgy kihagytam a hinduk szent könyveit, amik valószínűleg szintén előtte vannak...csak nincs pontos adat.

Itt egy link, de ez például egy könyvként kezeli a Gyűrűk Urát, pedig számos kiadásban külön is kapható. A Harry Potter szériából pedig csak az utolsóról közöl önálló adatot. Azért az arányok felméréséhez használható.

2010-01-28 11:03:08 Olórin (5) #57

Pont egy ilyen listát kerestem:) Tudsz egy linket?

előzmény: limupei (#55)

2010-01-28 11:02:48 budaik (4) #56

Jól van, akkor ez jellemző arra hogy csúnyán leégtem :) Kösz srácok bíztam bennetek :)

2010-01-28 10:56:31 limupei (5) #55

Megelőzi a Biblia, a Korán, két Mao Ce-Tung könyv, a Dracula, a Rómeó és Júlia és Dickenstől a Két város meséje. Ha ez utóbbinak csak a huszadik században eladott példányait nézzük, akkor holtverseny van. De ez természetesen a három könyvre együtt vonatkozik, mint ahogyan a Harry Potter 450-500 milliós adata is az egész szériára együtt érvényes (amivel persze az is a Gyűrűk ura elé kerülne, de azért 7könyv a 3 ellen nem túl igazságos).

2010-01-28 10:31:51 Gasz András (5) #54

[link]

Ajánlom itt kutakodj. Mondjuk itt csak 100 milliót írnak (a 20. sz.-ra) , de filmes lapokban láttam 150-180 milliót is, szerintem olyan 200 körül lehet, máig legalábbis. 1954-ben jelent meg egyébként. Ezen linken olvashatsz az előzményekről is. A mű megírásának előzményeiről, a Szilmarilokról, a Hobbitról is.

előzmény: budaik (#51)

2010-01-28 10:28:40 Gasz András (5) #53

Így van a 2. legtöbbet eladott könyv volt a Biblia után a 20. században. Asszem 2-300 millió körül adtak el belőle. A 2000-es évek elejétől a Potterek közelítették meg csak úgy igazán.

előzmény: Olórin (#52)

2010-01-28 10:18:41 Olórin (5) #52

Ha jól tudom, a XX. század legnagyobb példányszámban eladott könyve volt a Biblia után - de legalábbis az egyik legnagyobb.

előzmény: budaik (#51)

2010-01-28 09:57:59 budaik (4) #51

Tegnap belebotlottam egy olyan megjegyzésbe (mert én teljesen mást gondoltam erről), hogy a gyűrűk ura könyv nagyon is népszerű volt a film előtt. Én azt mertem gondolni, hogy nagyon sokaknak a fim nyitotta ki a könyvet. Van erre valami támpontotok?

2010-01-01 21:59:38 Gasz András (5) #50

Egy olaszországi interjúban már megjegyezte hogy utólag most már fáj kicsit neki, hogy nem ő rendezheti pl. a Hobbitot. :) A Hobbitban elmondta, hogy benne lesznek a Gyűrűk Ura függelékében olvasottak is. Fehér tanács Dol Goldur Öt sereg csatája stb.

előzmény: Kattantka (#48)

2009-12-27 22:36:17 gecsa22 (5) #49

Tolkien által több mint egy évtizedig készített csodálatos olvasmány Jackson-féle remek megfilmesítése. A teljes széria nagy előnye a rajzfilm változattal ellentétben, hogy kerek és kellően lezárt. Remekmű.

2009-12-23 21:58:13 Kattantka (5) #48

Sajnos nem lesz több Peter Jackson-féle adaptáció, ezt már akkor megmondta, hogy nem kíván egyéb Tolkien műveket vászonra vinni.

Amúgy számomra is ez a legkedvesebb rész, ehhez hozzájárult Enya May it be-je is, ami a legjobban elkapta a GYU hangulatát. Emellett ebben a részben voltak a legkellemesebben elkenve a kihagyott jelentek, bár az is igaz, hogy azt hiszem ebből a filmből hagyták ki a leglényegesebb karaktereket. (Bombadil Tomára gondolok persze, a megjelenéskor még én is nagyon fel voltam háborodva, de végülis el kell ismerni, hogy Tomának semmi szerepe nem volt a Gyűrű Háborúban, a cselekményt nem viszi előre, de az érték, amit közvetít vászonra kívánkozott volna.)
Nem éreztem eltúlzottnak a rövidítéseket, az akciójeleneteket, ami a többi részben kicsit sok lett.

előzmény: Gasz András (#47)

2009-11-29 08:46:00 Gasz András (5) #47

Az egyik legjobb adaptáció ez a tuti. Remélem a Szilmarilokat is filmre viszik majd valahogy jó hosszan kb. :)

előzmény: wayage (#45)

2009-11-29 05:02:55 sasi89 (5) #46

Amikor Frodóék lemennek az utról és megérkezik az egyik lidérc, az nagyon parás egy jelenet:)

2009-04-12 22:24:13 wayage (5) #45

Az utóbbi napokban újra Gyűrűk Ura lázban égek. Köszönhetően annak, hogy nemrég olvastam el a Szilmarilokat. Gondoltam újra nézem a trilógiát. Peter Jacksonnak tényleg sikerült a lehetetlen. Mozivászonra varázsolta Tolkien világát úgy, ahogy azt az író megálmodta. Százszázalékosan, persze nem lehet egy könyv mondanivalóját visszaadni, de hát két különböző műfajról van szó. Mindkettőnek másak a követelményei. A kisebb-nagyobb változtatások, a monumentális csaták talán nem mindenkinek nyerték el a tetszését, de az ő figyelmüket sem kerülheti el a film igazi üzenete. Talán ennél fontossabb filmet nehezen lehet találni az emberi erényekről, a barátságról, a bátorságról és az önfeláldozásról. Nincs az a korosztály, amely számára nem hordozna értékes mondanivalót. (persze csak szerintem:)

Az egész trilógia 100%

2009-02-08 02:47:46 madcows (2) #44

a trilogia legjobb darabja, de ez meg igy is rossz nekem :P

2009-02-06 16:29:21 Gasz András (5) #43

Érdekesség hogy Peter Jackson számára az igazi 'rendezői' változat a mozis. (nem véletlen az sem, hogy extended edition a neve a 4dvd/résznek) Ahogy mondja ő csak a könyv fanoknak akart némi extrával szolgálni a 4 dvd-s szettekkel. Ez a némi eléggé nagy mennyiségű és jó minőségű lett. :)

2009-01-24 14:38:22 largo (5) #42

Ez egy szép felismerés volt:))

előzmény: Tinuszka (#41)

2009-01-24 14:29:13 Tinuszka (5) #41

Kíváncsi voltam kik azok, akik nézhetetlennek tartják. Az első, akit megnéztem a köv. filmekre adott még 1-est: Forrest Gump, Macskafogó, A remény rabjai, Shrek.. A harcosok klubja megúszta egy 2-essel. Ekkor rájöttem, h felesleges, amit csinálok.

2009-01-22 22:14:07 vadPINGvin (5) #40

De pl arra a...

2009-01-22 22:13:07 vadPINGvin (5) #39

Ez ennél a résznél így is van. Megvágták kicsit, mert nem bíztak benne, hogy olyan hosszú filmet megnézne valaki. Nekem sem volt érthető a moziban néhány párbeszéd, mert néhol olyan mondatokra reagáltak, amelyek abban a verzióban el sem hangzottak. De pl azt a hosszú verzióból sem jöttem rá miért búcsúzik szomorúan Samu a szamarától, ha szegény állatról egy szót sem szóltak előtte. Persze a könyvben írtak, de csak nem olvasta? :)
A másik kettőnél már utólag forgattak hozzá bővítést. Azok érthetőek röviden is.

előzmény: morcosmedve (#38)

2009-01-22 21:59:02 morcosmedve (4) #38

Nekem nem tetszett a moziban (egyik sem). Összecsapottnak tűnt, sokszor érthetetlenek voltak a motivációk és a jelenetek, döcögött a dramaturgia. Látvány az volt, csak hát ugye az nem mindig elég.

Aztán megnéztem a rendezői változatot, és minden a helyére került. Tökéletes. Azóta is meggyőződésem, h a rendezői változat az eredeti kópia, és az abból kinyesegetett, maradék "vágott mozis változat" ment a vásznon. Tehát nem a rendezői a bővített, hanem a mozis a szűkített.

2009-01-06 08:00:13 osi (5) #37

Valóban, a legtartalmasabb extralemezek, amikkel eddig találkoztam. Már a képgalériát végiglapozni is egy délután volt...

2009-01-05 16:49:08 Jereváni Rádió (5) #36

Aki megnézi a bővített kiadás extráit, a sok-sok doku-és werkfilmet, megbizonyosodhat arról, amit film nézése közben is csak sejtett: Peter Jacksonék tényleg megteremtették a Gyűrűk ura világát. Nem úgy álltak hozzá, hogy ez OLYAN LESZ, MINT Középfölde, hanem úgy, hogy EZ LESZ Középfölde. Minden egyes kelléket maguk készítettek, minden fegyvert, ruhát, bútort, maszkot, mindent. Egyszerűen elképesztő, hogy mennyit dolgoztak rajta, például volt olyan ember, aki évekig mást sem csinált csak a sodronyingek láncait fűzte össze, több ezer darabot. Az összes helyszínt megcsinálták miniatűr, ember nagyságú, és óriás makettben is. Elijah Wood és társainak minden egyes forgatási nap egy-két órát álldogáltak azért, hogy a gumiból készült hobbit-lábakat ráillesszék a lábukra. Szóval döbbenetes mit melóztak rajta, hegyeket mozgattak meg a filmért.

előzmény: osi (#34)

2009-01-05 10:19:48 Gasz András (5) #35

Respect. :)
Röviden és szépen így lehet tényleg jellemezni e csodás trilógiát a legjobb a trilógiák között szerintem mivel mindegyik rész bővítetten főleg, hatalmas élmény és a legtöbbet is hozta a konyhára a készítőknek mint trilógia eddig. Meg is érdemlik. Ennyi belefektetett munka, a sok sok így készült film a forgatásról és sok dokumentum film is jelzi ezt a hatalmas részletességet, szeretetet a e film iránt és a sok-sok több éves munkát. Ahogy mondani szokták a sok (minőségi) munka meghozta a gyümölcsét.

2009-01-05 09:42:08 osi (5) #34

Gyönyörű, epikus történet, nagyszerű díszletek, jelmezek, maszkok, remek színészek, csodálatos dallamok. Nincs olyan eleme a trilógiának, ami mellett dícsérő szó nélkül el lehetne menni.
Az első rész különös jelentőséggel bír, lépésről-lépésre épít fel egy megálmodott világot, mely magábaszippant és a harmadik rész záró képsoraiig nem enged el. Megismerjük a főhősöket, végigkövetjük őket egy rögös, ám roppant kalandos úton, ami őket és további életüket is megváltoztatja.
Peter Jackson nagyon jó érzékkel nyúlt az alapanyaghoz és egy mestermunkát tett le az asztalra. Filmje tényleg egy nagy utazás, nem pedig kalandok epizódjainak láncolata.
Sikere az aprólékosságban, a részletességben rejlik, sőt a bővített változatban karakterei még árnyaltabbá válnak.
A Gyűrű Szövetsége tobzódik gyönyörű helyszínekben, díszletekben (Megye, Völgyzugoly,
Mória bányái, Caras Galadhon, Argonath), csodás lényekben (Balrog, Nazgul, Uruk Hai) és zenei témákban (Megye).

2008-10-24 10:49:23 Tinuszka (5) #33

:-D

2008-09-25 22:59:05 limupei (5) #32

Tolkien írt neki jó sokat:-)

előzmény: DOE (#31)

2008-09-25 22:54:13 DOE (5) #31

Legolasnak honnan a francból van annyi nyilvesszöje?!:)

2008-09-17 22:52:09 deniro2 (5) #30

Minden szavaddal egyetértek...
Nekem mindig is az első könyv/film volt/lesz a kedvencem... Itt kezdődik minden.

előzmény: Jereváni Rádió (#29)

2008-09-17 22:32:59 Jereváni Rádió (5) #29

A Gyűrűk Ura - A Gyűrű Szövetsége (bővített extra változat)

Amikor annak idején láttam, úgy voltam vele, hogy jó-jó, szédületes látvány meg minden, de nem nyűgözött le igazán. Mennek-mendegélnek, a hobbitok meg csak lúzerkednek benne. Most újranézve rájöttem, hogy mekkorát tévedtem, mint Boromir. Lenyűgöző, szenzációs, a fantasy műfajban a Gyűrű Szövetsége a legnagyobbak között van (ha nem a legnagyobb), Peter Jackson olyan világot teremtett a film történetében, amelyet egyszerűen nem lehet túlszárnyalni.

A szinkron pedig nagy szó, de szenzációs, belekötni nem lehet benne.

A bővített kiadás további két lemeznyi ráadást tartogat, erre a raklapnyi extrára is kell minimum egy délután mire átrágom magam rajta.

’’Egy DVD mind felett.”

Úgy van.

100%

2008-07-13 22:22:10 Gasz András (5) #28

Sokan a 11 Oscar maitt orrolnak rá. Pedig abban az évben érthető főleg ha valkai látta a bővített extrás dvd-ket is. ( a sok észveszejtő werkfilmet és extrát,) like meg Jokeresen. :)

2008-07-13 22:20:51 Gasz András (5) #27

Uram, ezennel egyetértek. :) Persze vannak akik mint pl néhány ismerősöm 1-2 orkos képtől már horrornak vélik és nem merik megnézni 30 évesen se. :)

Emellett nem tartják történelmi jelegűnek igaz ha nem látták úgy egyszerű. :) PEdig a Helm szurdok és a Pellenor mezei csata számomra legalábbis ruházatilag páncélilag, tömegileg, ostromilag , átérzésileg, hiteleségileg, és a félelem megjelenítéasével átadta a középkori nagy sorsdöntő csaták 'hangulatát1 is. (emellett persze hollywody elemekkel vegyítve)

előzmény: wayage (#26)

2008-07-13 22:01:27 wayage (5) #26

Nagyon sok film túl van értékelve, de ez pont nem az. Szeritnem már most FILMTÖRTÉNELEM.

2008-07-13 21:05:52 Gasz András (5) #25

Pontosítok. Hivatalosan ez a Trilógia anyagilag, szakmailag és minden értelemben minden idők (nem egyik) hanem A LEGsikeresebb filmes vállalkozás volt a trilógiák közt nézve.

előzmény: Leslie (#24)

2008-07-13 19:05:02 Leslie (5) #24

Pont azért lett ez a Trilógia anyagilag, szakmailag és minden értelemben minden idők egyik legsikeresebb filmes vállakozása és azért lesz örök klasszikus, mert nem "rendezték le másfél órában".

előzmény: madcows (#23)

2008-07-13 18:50:04 madcows (2) #23

nem az a baj,csak szerintem jocskan tul van ertekelve,masfel oraban le lehetett volna rendezni,mint mondjuk a regi gyuruk ura filmet

2008-07-12 17:43:15 Jereváni Rádió (5) #22

Ja, végül is így is fel lehet fogni. De akkor az összes filmet le lehetne szólni ilyen leredukálással.

előzmény: madcows (#21)

2008-07-12 16:54:21 madcows (2) #21

szerintem nagyon sz*r,ne mar,3 filmen keresztul maszkalnak a hegyekben,mikozben kozepfolden harcolnak,egy kis latvany,es maris klasszikus lesz?!

2007-08-09 08:05:46 Mr. Bandi (5) #20

A Gyűrűk-ura trilógia a legjobb fantáziaregényből készült legjobb fantáziafilm. Szerintem bevonul a nagy klasszikusok közé a filmtörténelembe. Szerencsére az alkotók nem tűzdelték tele sztárokkal, így minden színész bele tud olvadni a történetbe. Ráadásul minden szereplőt olyan személyesít meg, aki pont illik hozzá (kivéve talán Elijah Wood, mert Frodót én nem ilyennek képzeltem el). A zenéje is nagyon jó, és az sem baj, hogy egyes részeket mellőztek, mert pl. az Öregerdőben történtek tulajdonképpen sehogy nem kapcsolódnak a Gyűrűháború történetéhez. Szóval zseniális lett, és nekem ez az első rész a kedvencem.

2007-06-08 13:13:34 -senki- (5) #19

Sőt aki internetre tud írni az se, de ha pl. afrikaiakhoz viszonyítunk akkor aki már nem éhezik az se!

előzmény: ussr (#17)

2007-06-08 13:06:23 Olórin (5) #18

Szerintem pedig épp a LOTR DVD-k esetében járt el tisztességesen a kiadó. Más filmeknél az van, hogy megjelenik a DVD, a rajongó megveszi, örül, aztán egy év múlva kijön az extra változat, és szívhatja a fogát, mert persze úgyis meg fogja venni azt is, az első kiadás meg rászárad. Itt viszont előre lehetett tudni, hogy lesz egy sima és egy extra változat, így mindenki időben eldönthette, hogy melyiket akarja megvenni, szóval ez nem rókabőr-lehúzás.

"Igen, gondolom egyik színészt sem fenyegeti az éhhalál. :)" és valszeg a stúdiót sem:) de akármennyi pénzed is lenne, téged is bosszantan, ha úgy éreznéd, hogy átvertek.
"aki ezért DVD-n pénzt ad, ne siránkozzon. :)"
én pénzt adtam érte, és nem siránkozom, sőt, kifejezetten boldog vagyok vele

2007-06-08 12:57:31 ussr (1) #17

Igen, gondolom egyik színészt sem fenyegeti az éhhalál. :) Mondjuk aki ezért DVD-n pénzt ad, ne siránkozzon. :)

2007-06-08 12:46:53 -senki- (5) #16

Egy részt a szerződést úgy kell kötni hogy azt azután betartsák.

Más részt egy pillanatig nem sajnálok senkit akinek pénzügyi bevétele van a filmekből, ha még egy kis részesedés is... akkor meg pláne!
Szerintem már így is hülyére keresték magukat, csak azért harcolnak hogy kivénhedt nyugdíjas korukra sem egy átlagos ember nyugdíjának színvonalán kelljen élniük, paff.

Egy stúdia egy rakatt pénzből még mindig csinálhat filmeket, elvétve akár jó filmeket is.

Na meg ami a dvdkiadásokat illeti, nagyon maxra mennek a pénz terén. Az első kidásból direkte kihagytát a nivósabb extrákat, és mindegyik lemezen rajta van egy na ez lesz a bővített kiadásban. Szóval miután kipengetted az összegeket a dvdkért, láttod hogy haj ha ez érdekelne még tejelhetsz még egyszer ennyit.
Azt már csak melékesen jegyzem meg hogy a "NAGY" bővített kiadás egy részt nézhetetlenül hosszú lett, mivel beleraktak mindent ami épeszűként a moziváltozatból kivágtak, más részt meg egy rakás új jelenet egy marékhomok.

Azt hogy a Babót milyen jól rendezné Jackson azt nem tudom, mondjuk ha hasonlóan jól írják meg a forgató könyvet. Mert ahogy egy extrában mondták kb. úgy zajlott hogy ahol az volt írva hogy "itt valami akció, csata van" azt Jackson kitalálta. Ergo szerintem sokmásban nagyon ő nem teljesített, legalább is ahogy a King kong című munkáját elnézem, ami nagy részt Gyűrűk Urás akciókból áll.

2007-06-08 11:42:46 Olórin (5) #15

igen, csak részemről én az ilyen vitákban mindig sokkal inkább hiszek az alkotóknak, mint a stúdióknak:)

előzmény: limupei (#14)

2007-06-08 11:34:09 limupei (5) #14

Na, ezt majd a bíróság eldönti szerintem:-) Ügy lezárva:)

előzmény: Olórin (#13)

2007-06-08 11:32:58 Olórin (5) #13

végülis a LOTR-ról van szó, úgyhogy nem igazán OFF:) a lényeg amúgy, hogy elvileg szerződésszegés van a NL részéről, szal akár hülyék a színészek, akár nem, akár nagy összegről van szó, akár nem, jogosan perelnek...

előzmény: limupei (#12)

2007-06-08 11:31:03 limupei (5) #12

Hát azért a DVD-k után is max egy év, utána már nem termel érdemi öszegeket, ami miatt érdemes lenne perelni. De hagyjuk, mert egy héten belül a második topikot offoljuk szép:Đ

előzmény: Olórin (#11)

2007-06-08 11:25:48 Olórin (5) #11

nem fix összegről van szó, hanem részesedésről, ami pl. DVD-k után járhat nekik még 5 év múlva is, és ha nem kapnak meg valamit, ami ma járna nekik, azért nem perelhetnek 2000-ben:) Arról nem is beszélve, hogy gondolom, nem rögtön bíráságra rohantak, amikor a stikli kiderült, hanem még próbáltak először tárgyalni a stúdióval...

előzmény: limupei (#10)

2007-06-08 11:20:06 limupei (5) #10

Na az meg még érdekesebb, hogy most fogtak perbe a színészek. Ennyi idő után jöttek rá, hogy nem kaptak annyi pénzt, amennyit kellett volna? Okos emberek lehetnek:-)

előzmény: Olórin (#9)

2007-06-08 11:17:54 Olórin (5) #9

ja, Te most a Babóról beszélsz??? annak semmi köze a perekhez, Jackson és a színészek is ki nem fizetett részesedések miatt perelnek. A Babót csak azért hoztam szóba, mert a NL azt mondta, hogy ezek miatt a perek miatt nem rendezheti Jackson.

előzmény: limupei (#8)

2007-06-08 11:16:05 limupei (5) #8

Már bocs, de mindenki három filmre szerződött. Ráadásul a színészek közül kb 2 játszana a Babóban.
És ha már szerződés: A stúdió megvette a regény jogait, szóval nekik is van mihez ragszkodniuk. Zaentz minek adta el?

előzmény: Olórin (#7)

2007-06-08 11:12:40 Olórin (5) #7

ha az emberek kötnek egy szerződést, akkor általában vannak olyan pofátlanok, hogy ragaszkodjanak hozzá:)

előzmény: limupei (#6)

2007-06-08 11:10:05 limupei (5) #6

Aha, és vajon mivel kezdődött a per?
Amúgy azt végképp nem értem, hogy a színészek miért pereskednek.

előzmény: Olórin (#5)

  • 1
  • 2