Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
a legjobb de palma film (a blow out és a carrie mellett)
De Palmában ekkor még erősen élt a formai bravúrkodással való hencegés. Az IMDB-n olvastam az imént, hogy a kanapés-vérfoltos jelenetet eredetileg egy hatperces hosszú snittben forgatta le, de olyan rosszul sikerült a végeredmény, hogy a vágásnál teljesen máshogy oldották meg. Arról nem is beszélve, hogy ugye ez az egész hulla az "orrunk előtt", vagyis a kanapéban dolog a Kötélből lett nem éppen finoman átvéve, tehát a hosszú beállítás nyilván szintén "hommage" akart lenni.
előzmény: Hannibal Lecter (#12)
Igazából szerintem ebben a filmben még funkciója sincs az osztott képmezőnek, a vonatkozó jeleneteket De Palma simán felsnittelhette volna hagyományos módon is, de formai tekintetben - úgy tűnik - görcsösen ragaszkodott a "trendtagadáshoz". Ettől függetlenül a "szülinapi tortás kaszabolás" zseniális, csak kár, hogy a későbbiekben folyamatosan esik a színvonal, hogy az egész film egy zagyva, kényelmetlenül erőltetett és kliséktől hemzsegő befejezésbe torkolljon. Ha valaki hasonló tematikájú, ám igényesebb kivitelezésű horrorra vágyik, bátran ajánlhatom neki ezt az alkotást.
Így igaz, közepes Hitchcock rip-off (vagy hommage, ha "kedvesebbek" akarunk lenni). De Palma egyetlen igazi újítása a sokszor fárasztó osztott képernyős megoldás, mellyel a Hitchcock-i suspense-t akarja egy plusz dimenzióba emelni, de igazából ez sem az ő találmánya, Richard Fleischer már elpuffogtatta a Bostoni fojtogatóban.
Számomra ez egy kivételes, öntörvényű, szinte anarchista remekmű.
Fárasztó Hitchcock-hommage, ami hiába indul feltűnően jól, a végére kegyetlenül ellaposodik.
Ez jó kérdés. A tortára megvan a válasz, a szőnyegre meg az a válasz, hogy az nem szőnyeg, hanem valamilyen műanyag padló vagy miaszösz. Viszont a legszebb:
Danielle a gyógyszer hiányában vergődik a fürdőszobában, átmegy Dominiqu-be, átöltözik egy fekete ruhába, összekócolja a haját, megöli a pasast, aztán visszaöltözik a hálóingbe, rendberakja a haját, és visszafekszik a fürdő padlójába ugyanabba a pózba. Peeeeeerszeee...
Amúgy aranyos flood. Több ilyet ne lássak;)
előzmény: [: Azuroo andrew :] (#4)
nem a tortadíszítést látja meg hanem a torta dobozán írt cég nevét egy bolton Sajnos enélkül is rengeteg logikai hiba és elvarratlan szál van a filmben, ezért nálam csak 3-as
előzmény: [: Azuroo andrew :] (#3)
Ti hogy látjátok ?
III.
A vér felitatása a hófehér szőnyegről mi képen történhetett meg csupán 5 perc alatt, úgy hogy utána a két rendőrnek nem tűnik fel semmi, csík vagy folt ?
A riporternő ablakából csak minimális a belátás az ikerek lakásába - ez látszik amikor az írógép előtt ül és látja a véres kezet.
De akkor hogy láthatta a méterekkel beljebb lévő szúrásokat és az elkövető arcát, haját, sőt annak arcának "gyűröttségét" (ezeket mondja a rendőröknek)?
Hibák jegyzéke :
Hogyan lát meg valaki egy torta díszítést egy kocsiban ülve az útról kb 45-50 km-es sebességénél ?
az bizony
előzmény: hhgygy (#1)
Erős (vagyis gyenge) Hitchcock rip-off
Egy igazán hitchcock-i alkotás, ami leginkább a Psychóra meg a Hátsó ablakra akar hasonlítani. A rendező faszán játszik a suspense-zel, a csúcspontnak számító ”tortás jelenet” zseniális + hatásos, 1000-el megy az osztott képernyőzés, a fekete-fehér flasback-ek stílusosak, ráadásul a vérrel sem spórolnak. A sztori egyszerre fordulatos, nyomasztó, ötletgazdag (egy rakás egészségügyi thriller- és horror-elemet a forgatókönyvbe dobáltak), zavaros, továbbá logikátlan. A film leggyengébb pontja az idegesítően hülyén szóló zenéje. Mindent összevetve, a Nővérek a jobban sikerült Brian De Palma-mozik közé tartozik.