Professione: reporter (1975) ☆ 👁

Foglalkozása: riporter

(Michelangelo Antonioni)

francia-olasz-spanyol dráma

4,1
★★★★☆
181 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2021-12-31 10:28:46 csabaga (4) #16

A pontos címe hirtelen nem ugrik be, a rendező filmjeiről szól, azokat elemzi elég részletesen.
Könyvtárban volt a kezemben.

előzmény: Hulla88 (#15)

2021-12-31 00:37:11 Hulla88 (4) #15

Melyik könyv ez, érdekelne.

Amúgy szerintem: Ehhez ki kell lépni a konkrét történetiségből. A film alapja pont az, hogy bár érdekes foglalkozást űz de beleszürkül és ki akar lépni belőle. Ez a végén sikerül is neki, bár ehhez meg kell halnia. A felesége (akitől alapból eltávolodott és megcsalta) nem ismeri fel, az újdonsült párja pedig igen. A személyiségváltozás a lényeg, erre reflektál a film.

Gaudít nem villamos ütötte el? Vagy csak a szinkronban szerepel busz?

előzmény: csabaga (#11)

2020-05-16 09:06:44 Norbert Simon (3) #14

Nagyon lassú a film, és nagy kár ,hogy a történetre nem fektettek nagyobb hangsúlyt. De kétségtelen ,hogy a fényképezés nagyon szép. A tájak, a helyszínek ahol forgattak azok mind mind nagyon szépen be lettek mutatva. Ebben egyedülállóan szép a film. A Jack Nicholson és a Maria Schneider szerintem jól játszottak de nekem valahogy mégis kevéske. ( Annak ellenére ,hogy imádom a Jack Nicholsont szerintem a Schneider még jobban is játszott.) De igazán Ő sem fogott úgy meg. A karakterek valahogy olyan semmilyenek, egyszóval jellemezve szürkék.

2018-06-03 06:48:57 Leppard (2) #13

Hamisítatlan unalombomba.

2016-03-23 23:49:07 nihil Velvet (5) #12

Az egyedüllét, a reménytelenség atmoszféráját a játékidő három és fél perce alatt meg tudja teremteni, ami azért nem semmi. Sajnos viszont ez már megint egy Iszonyat Hosszú film, annak ellenére, hogy mindössze két órás. Egymás után három nap álltam neki, mire végig tudtam nézni, mindezt nem azért, mert nem tetszett (éppen ellenkezőleg), hanem mert kegyetlen lassú. A torinói ló nem izzasztott le annyira, mint Antonioni. Talán a filmbeli karakterek miatt: egyikhez sem kapunk használati utasítást és kívülről teljesen drámaiatlannak tűnik az egész, minden egyes döntésük. A sztorit manapság pörgős, fordulatos thrillerekben használnák.

2015-12-08 17:26:53 csabaga (4) #11

Igen,ez logikus.
Egy könyv elég sokat elemzi a végét és arra következtetésre jutegyáltalán nem biztos,hogy a férje fekszik ott holtan,ahogy szóba is került itt már.

előzmény: Fonghi (#10)

2015-12-08 14:28:15 Fonghi (4) #10

Én úgy értelmeztem, hogy a feleség valahogy összerakta a képet, és úgy mondta, hogy (már) nem ismeri a férjét. De ezt nem sok dolog támasztja alá.

előzmény: csabaga (#3)

2015-01-15 20:29:33 hedike (3) #9

igen, földrajzilag nagyon jó film. gyönyörű helyek, tájak.
de valahogy a történet, maga a film engem csak igen nehezen tartott ébren, mintha valami hiányzott volna.

2013-01-07 20:38:28 somogyireka (3) #8

(Ez nem az én filmem. Tudom,filmtörténeti remek, keresem is a hibát most magamban, akkor hát miért vártam, hogy vége legyen már?De nem töröm a fejem ezen, inkább halkan továbbmegyek innen, személyiségcsere ide vagy oda..)

2012-11-18 19:30:33 blckwht (5) #7

Csodálatos film. Kedvenceim közé tartozik immár. Gyönyörű tájak, épületek, a fotózás brilliáns. A történet és a mondanivaló is nagyon megfogott.

2012-02-08 22:12:12 yahooboi (?) #6

Azt kérdezi, hogy "Ez itt David Robertson?Felismeri?" Mire a nő: "Soha nem láttam ezt az embert és utána kérdezi a másik nőt, aki azt válaszolja "Én igen". Szerintem megszökött, kicsit furcsa a lezárás. Nem látjuk a feketét elmenni, direkt nem úgy áll meg a másik. Nem látjuk Jack Nicholson fejét sem. Valahogy nekem gyanús.

előzmény: zéel (#5)

2011-09-27 15:10:41 zéel (5) #5

A film végén azt kérdezi a nyomozó
a már halott riporter feleségétől:
Felismeri David Robertsont? (a fegyverkereskedőt)
Mire a feleség: Soha nem ismertem őt.
Majd röviddel ezután azt mondja: Felismerem. (És akkor már nyilván a volt férjére utal.)

előzmény: csabaga (#3)

2011-09-26 14:08:44 zéel (5) #4

Gaudi Barcelonájáról készült képek, jelenetek engem is levettek a lábamról. No meg az indító afrikai, sivatagi képek, a befejező képek...és közte. (Jegyezzük meg a film operatőrének nevét: Luciano Tovoli.)

Carlo Ponti (producer) a legjobbat hozza ki Antonioniból.
Jack Nicholson is legjobb formáját hozza. Méltó társa Maria Schneider.

Maga film egy izgalmas utazás (és nem csak földrajzilag). Erre utal az eredeti címe is: The Passenger.

előzmény: kópé (#2)

2011-02-21 17:21:27 csabaga (4) #3

Szerintem,ha valaki Antonioni filmeket akar nézni,ezzel az alkotással kezdje.
Bár a hosszdalmas befejezést sokan únni fogják,és persze itt is előjön az irracionalítás.Én mindenesetre nem értettem soha,a felesége,aki már gyanakszik,a férje mégis életben van,a végén miért nem "ismeri"?

2009-08-15 20:08:50 kópé (5) #2

én jobban szerettem mint a Nagyítást valószínű mert a gyerekoromban a szüleim Gaudí albumja volt a legszínesebb és legnagyobb képes könyve
és ahogy Jack Nicholson (nagy kedvenc) maszkál Gaudí kéményei között ott, ott volt nekem valami

2006-06-23 11:12:20 Daemiaen (5) #1

Micsoda film! Ilyen az, ha egy egyéni látásmód találkozik a mainstream sztorival. Kár, hogy nagyon kevés európai rendező próbálkozott hasonlóval.