Adams æbler (2005) ☆ 👁

Ádám almái
Adam's Apples

(Anders Thomas Jensen)

dán-német szatíra, vígjáték

4,4
★★★★☆
1180 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2022-03-18 10:18:32 tomside (5) #123

Borzasztóan szomorú. :/

előzmény: kajaktej (#122)

2022-03-18 01:43:34 kajaktej (5) #122

Ez kicsit off-topik lesz itt, de ezt most láttam, és egyből ez a film ugrott be róla: https://youtu.be/Wq63npAMdNQ
De amíg az Ádám almái inkább pozitív végkicsengésű, ez inkább szívszorító :(

2021-08-19 22:31:41 Hoqspok (4) #121

jó kis film de nem való mindenkinek , How Deep Is Your Love ? - https://youtu.be/XpqqjU7u5Yc

2020-12-18 13:40:48 acidphase (5) #120

vagyhát ha már szintén dánia és Mikkelsen.. ott van a vadászat c. film ami jóval felkapottabb lett, mármint ha az imdb-t nézzük.. igaz más műfaj... hát igen nyilván sokat számit a film tartalma, meg hogy mennyire vetitették a mozik, plusz a film marketingje milyen..

2020-12-18 13:27:51 tomside (5) #119

Off: tegnap néztem egy olyan filmet, aminek ez a szám a nyitja. :)

előzmény: zéel (#118)

2020-12-18 13:24:44 zéel (4) #118

1111 szavazat
csaxólok :)

2020-12-18 12:14:34 Ugor (5) #117

Ez az egyveleg, hogy neonáci-bevándorló-keresztényi szeretet-munkaterápia-szatíra nem minden országban hat ugyanúgy.

előzmény: Xuja (#116)

2020-12-18 12:03:13 Xuja (4) #116

Ez tényleg érdekes, a hasonló mennyiségű KT-s szavazatot kapó Psycho 600, a Terminál meg 400 ezer szavazatot kapott. Szerintem amúgy inkább úgy általánosan Európában lehet népszerűbb, nem feltétlen csak nálunk.

előzmény: acidphase (#112)

2020-12-18 11:54:35 von Schatu (5) #115

Na jó, de a KT az minden, csak nem reprezentatív minta a magyar átlagról filmnézési szokások tekintetében.

előzmény: acidphase (#112)

2020-12-18 11:52:53 Ugor (5) #114

Néha van, amikor előre nem tudsz semmit, csak utólag. Eltűnik egy szerelem az életedből és hihetetlenül hiányzik, utólag felértékelődik. Ez a film meg olyan, hogy egész idáig hiányzott az életemből, csak nem tudtam róla. Elképesztően jó.

előzmény: acidphase (#112)

2020-12-18 11:52:11 BonnyJohnny (4) #113

Bemutatója évének 7., évtizedének 68. legnézettebb filmje. Az valóban elég jó egy dán szatírától. :)

előzmény: acidphase (#112)

2020-12-18 11:33:41 acidphase (5) #112

érdekes hogy ez mennyire úgy tűnik mintha külföldön egy rétegfilmnek számítana ha az imdb-n osztályzók számát tekintjük... mindösszesen 45e.. miközben itt a ktn viszonylag nézettebb filmek közé sorolható, legalábbis az 1000 fölötti szavazat mindenképp ide sorolható..

2020-12-18 09:40:13 tomside (5) #111

Néhány év múlva, reméljük, visszajön, és átértékeli. Nekem is biztosan van olyan, amiben tizenévesen - vagy az életem egy bizonyos szakaszán - nem ismer(t)em fel a zseniálisat.

2020-12-18 02:41:31 Ugor (5) #110

Engem is teljesen lenyűgözött!

2020-09-05 23:51:41 VVega (5) #109

Ez egy dán film.

előzmény: NKatica (#108)

2020-09-05 23:03:15 NKatica (1) #108

Életem egyik leghosszadalmasabb élmenye volt. A német filmekkel ezelőtt sem ápoltam jó kapcsolatot, és ennek sem sikerült megváltoztatnia véleményemet. Sajnos magyar óran kellett végig ülnöm, de a végére szivesen lettem volna a pap helyében.

2019-08-03 20:18:10 Dangar (3) #107

Egyetértek. Ez egy jó film, sokkal több egy átlag hármasnál, de valamiért - szerintem - nem négyes.

előzmény: kocz (#106)

2017-12-18 13:17:50 kocz (3) #106

A történet, a mondanivaló, a színészek csillagos ötös. Mégis valahogy szenvedtem az egész film, nagyon nehezen sikerült végignézni. Ritka, de nem tudom megmondani, hogy miért. De így az élmény összességében nekem csak egy 3-4 közöttre elég.

2017-11-17 12:51:03 mimóza (5) #105

Amikor átgondolom a fejemben létező, "az élet nagy kérdéseit hitelesen taglaló filmek" elnevezésű halmazt, az Ádám almáit mindenképpen ott látom. Az én szememben ez az alkotás egy egyedi csoda: végigkövethetjük, milyen sorsfordító változásokon megy keresztül Adam és Ivan is... szinte fáj, ha belegondolsz, milyen kemény lelki munkát végeztek a folyamat közben, miközben átalakították rossz beidegződéseiket, és megszabadultak a sok szenvedést okozó korlátaiktól. Persze segítséget is kaptak: Jób könyve (figyeljétek meg, hányszor nyílik ki a Biblia a Jób könyve kezdőlapjánál - ez utalás arra is, hogy Ivan igen sokat olvashatta már addig is) életre kel számukra, nem marad puszta betű. Az almafát pedig én a remény, a hit és a kegyelem szimbólumának érzem: mennyiféle támadás éri (a seregélyek, a kukacok, végül villámcsapás) párhuzamosan a szereplők belső harcaival. De a végén néhány megőrzött gyümölcsből mégis kisüti Adam azt az icipici almatortát. Amikor kiveszi a sütőből, mindig kigördül pár könnycsepp a szememből. Annyira jó jelenet :) A feketehumor ellenére ez egy kimondottan felfelé mutató, lényegretörő, reményt felmutató film. Szeretem.

2017-10-16 11:19:58 somogyireka (5) #104

Tudod, amikor az utolsó meggy a tálban rohadt, és te mégis bekapod, majd a szádban marad ez a poshadt, keserű íz, na akkor gyorsan be kell szaladnod a spájzba, és körülnézni, milyen édességgel tudnád feledtetni keserűségedet.
Pont így voltam az östlundi Négyzettel szombaton, mint az utolsó meggyel, és akkor eszembe jutott az alma a spájzban..(másodjára néztem, de ugye a szita agyam okán pont mintha először..)

Arról, hogy mi nem tetszik nagyon nem szeretek írni, szívesen elintézném annyival, na pont nem ilyet, és egyszerűen csak rámutatnék végre arra, amit kerestem, ami saját szívem hangján szól..
Sütött az októberi nap, zavarba ejtően meleget, az ember hirtelen nem is tudta, melyik évszakban jár, azt meg lassan pláne nem, melyik évben is...S néha a monitorról a tekintetem a szekrény barnájára fordítottam, ami a napfénytől már csak aranylott, és akkor tudtam, a Négyzet keserűsége most múlik belőlem.

A film lelépett a vászonról (na jó, a gépből ki..) betöltötte a szobát, összekeveredett a napfénnyel. Ja igen, nehéz az örömről nem giccsesen írni..érzem, a határát súrolom épp.

Az Ádám almái kapcsán, melyet nézni kell, nem írnom róla pedig csak annyit, szerencsés az, de nagyon, aki a nyomorék gyerekében a táncot látja, szerencsés az, aki annyira hiszi és imádja az elme számára sötétet és semmit, hogy egész lényét a csodának engedi át, akkor az(AZ?!) akár még testet is ölthet.
És akkor lásd a csodát: egy fejlövés éppen nem halált hanem születést hoz el!!

2016-06-20 11:19:23 Leo_Stotch (4) #103

Nagyon erős négyes, meg jól is esett kilépni kicsit a futballból (az összes eddigi meccset végignéztem az elejétől a végéig, így nem volt filmezés).. Megjött így az étvágy.
Hibát nem is nagyon tudnék felsorolni, illetve csak apró zavaró dolgokat,
a daganat kilövése még bele is férhet, volt ilyesmi egy híres Fincher filmben is, de a hasba majd hátbalövés, majd egy felkötött karral felgyógyulás zavart, nem illett ide.

De a hangulata, az ahogyan a színészek elkápráztattak, teljesen magával ragadott.
Sokkal sokkal több nem amerikai filmet kéne nézzek :(

2014-10-17 13:08:14 Calavera (?) #102

direkt nem olvastam el, sem hogy miről szól, sem egy véleményt/hozzászólást, és nem is tudom hogy mit mondjak.
nagyon jó volt, nagyon tetszett, mondjuk egyik karakterrel sem tudtam egyáltalán azonosulni és nem is tudtam hogy ezen happy end jó-e vagy sem, de aztán rájöttem, hogy nem is fontos annyira, hogy most túlél egy fejlövést, stb, mert az egész film nem földi világban játszódik, a rendező ezt a látványvilágot adta, az egyébként teljesen elrugaszkodott valósághoz. Jól mutatja be azt is, hogy Adam és Ivan hogy segítenek egymáson, visszatérni -valamelyest- az életbe.
nem is tudok mit mondani, jó volt.
Hajrá északi országot, még több filmet:)

2014-10-12 00:32:23 schwed49 (4) #101

Mads Mikkelsen minden filmjében meggyőz, hogy az egyik legnagyobb tehetség a filmiparban. Ha az ember összeveti a karakterét a Pusherből és utána ehhez viszonyítja, hamar rájön, hogy minden szerepében azt adja ami a filmet meghatározza. Ebben az esetben a pap szerepet is jól játszotta és habár a többi színész nem brilliroz a film helye ahol játszódik és a szatírikus elemek együtt egy remek alkotást eredményeznek. 4

2014-06-30 12:49:54 ChrisAdam (3) #100

Lehetséges. :) Majd sort kerítek rá.

(Tök durva, hogy később írtál, mint ahogy én neked válaszolok, mégis én olvaslak előbb és válaszolok később.)

előzmény: flake (#99)

2014-06-30 12:04:36 flake (5) #99

ChrisAdam szerintem nálad érik egy újranézés :D

2014-04-28 15:45:52 schankox (4) #98

Egy végletekig hívő pap és egy neonáci elítélt közül ki töri meg a másikat? Szép helyszínen egy zárt közösségben játszódó történet. Hol dráma jellegű, hol vígjáték, de az egyensúlyt remekül elkapta! 70%

2013-12-23 01:14:21 vologya (5) #97

És a Gengszterek fogadóját! Bár ez csak a véletlen műve, és nem a széleskörű tájékozottságé, nekem az jutott eszembe, hogy jól megértenék egymást Jensen és Pilinszky:
„Ti úgy gondolkoztok, hogy az életben problémák vannak, és megoldásokra van szükség. Én úgy gondolkozom, hogy az életben tragédiák vannak, és irgalomra van szükség.” (Pilinszky)

2013-03-21 00:03:06 1100101 (4) #96

Teljesen jó film. :)
Akinek tetszett, ajánlom a Zöld hentesek-et.

2013-01-27 07:44:23 pókmacska (5) #95

Szerintem a hangulatában volt valami teljesen irreális és furcsa...azért a happy enddel vitatkoznék
Adam kedvenc mondata is az "ennek nem most van itt az ideje, majd megbeszéljük máskor" lett...nem biztos, hogy ez annyira pozitív...bár a haja szépen kinőtt, és az arca kisimult, de a felszín alatt...

2013-01-21 13:06:32 JohnnyJohnny (4) #94

Remek film volt, egy-két jelenete rendkívül intenzív érzéseket váltott ki belőlem, sokszor nem tudtam eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek a történeten. Talán még nem is láttam ehhez hasonló filmet: Itt az abszurd humor találkozott egy kőkemény drámával, ám a film azon a bizonyos határon soha nem billent át egyik oldalra sem, a rendező az arányt szinte végig tökéletes tartotta. A színészi játék egyszerűen pazar volt, ahogy a magyar szinkron is bőven az átlag fölé kerekedett. Az újranézési faktora már nem ennyire erős, legalább is nem mostanában fogom újranézni, maximum néhány jelenetét, de ez nem jelenti azt, hogy összességében ne tettszett volna. Inkább pont arról van szó, hogy egy kicsit mélyebben érintett, bár remekül szórakoztatott, de elsőre sok volt ebből az atmoszférából, kell egy kis idő míg újra emésztem a látottakat.

2012-12-09 18:01:22 critixx (4) #93

Igen, igazából a happy end alatt én ezt értettem. Nekem is kicsit sok volt ez, valahogy nem tudtam bevenni.

"Kár, hogy mindketten játszottak irtó szar mainstream filmekben is."

Ez igaz, de meg kell élniük valamiből. Még mindig jobb, mint Ben Kingsley elkurvulása az utóbbi évtizedben. De mondjuk Max von Sydow esetében is meg lehet nézni, hogy milyen filmeket csinált Svédországban és aztán milyeneket Hollywoodban.

előzmény: Tenebra (#92)

2012-12-09 17:57:04 Tenebra (5) #92

Ami miatt talán elgondolkodnék én is a négyesen egy másik megnézésnél a happy enden túl, az a csodaszerű megoldás az agydaganatra. Nekem az volt sok. Gyakorlatilag kilőtte a fejéből a daganatot... :D Ilyen irreális baromságot elég necces belerakni egy alapvetően realitás talaján mozgó filmbe. Mert attól még, hogy a film egy "dramedy", úgy gondolom, pont attól működött jól, hogy nem irreális volt, hanem abszurd. Az a fejlövés viszont engem kifejezetten zavart.

Egyébként meglepően sokat röhögtem rajta, és eléggé tetszett a két karakter. Ulrich Thomsen mellett emeljük ki Madds Mikkelsent is, aki szintén kiváló. Kár, hogy mindketten játszottak irtó szar mainstream filmekben is. :C

előzmény: critixx (#91)

2012-12-09 17:51:17 critixx (4) #91

Nekem egyedül a kicsit nyálas happy enddel voltak bajaim. Egyébként tényleg jó film. És ahogy Hannibal mondta, Ulrich Thomsen zseniális. (Bár ő miben nem az?)

2012-12-03 20:54:37 tomside (5) #90

Lambert, a macska baleseténél majdnem kiestem a székből a nevetéstől.

Csodálom, hogy hajlandóak voltatok műfajelméleti vitákba bonyolódni, de kevésbé jöttek elő teológiai kérdések. Ami miatt pedig véleményt írok: legalább két előttem véleményezőnek üzenem, hogy amit a filmben madárként emlegetnek, az nem varjú, az nem holló, hanem - ha az én vidéki fejemben minden a helyén van, akkor - seregély.

2011-11-05 16:45:22 ChrisAdam (3) #89

Túlságosan szentimentális, de nézhető.

2011-04-20 10:55:26 Amokh (5) #88

Imádom ezt a filmet, nagyon jó film!

2011-03-23 14:11:12 mategergoo (5) #87

Zseniális film.
15-én láttam, és azon a héten megnéztem még vagy négyszer, és egyszerűen mindig annyira magával ragadt, hogy nem tudtam megunni. Azért leálltam vele, mert nem normális milliószor megnézni egy filmet, de nálam a legjobb filmek közé bekerül.
El kezdtem más dán filmek után is nézni, melyben Mads Mikkelsen szerepel, hát elképesztő az is, hogy mennyire jól játszik a különböző szerepekben. Nagyon hiteles mindegyikben, bár főleg a drámákat néztem meg, azok a kedvenceim.

2011-01-31 14:05:47 terika (5) #86

Emiatt nekem is keserű a szám így újranézés után. Bár én magyaráztam a az edzettséggel, meg a kötött izomzattal meg miegymással, de nem szolgált ez sem meggyőzően.
A film maga ettől függetlenül szerintem zseniális. Ez a fél tucat ember annyira "belemarkol" a nézőbe, érdemes újra és újra megnézni.

előzmény: Hannibal Lecter (#81)

2010-12-05 22:36:29 Hannibal Lecter (4) #85

Nagyon rossz példa. Az teljesen más film, más stilisztikával, másként működő hatásmechanizmusokkal.

előzmény: simijohnny (#84)

2010-12-05 21:21:49 simijohnny (5) #84

Most felnyitottad a szemem, a Kill Bill is hót gagyi. (:D) Ugyan már.

előzmény: Hannibal Lecter (#83)

2010-12-05 16:32:31 Hannibal Lecter (4) #83

Attól, hogy ez a műfaja, még nem kötelező a cselekmény minden egyes hiperbolikus mozzanatát "bekajálnunk." "Túlzás" és "túlzás" között is van különbség.

előzmény: simijohnny (#82)

2010-12-05 13:51:10 simijohnny (5) #82

Műfaj: szatíra-vígjáték.

2010-12-05 13:47:21 Hannibal Lecter (4) #81

Arra is, igen. Bár az még valamennyire vicces és ironikus is. Az viszont egyáltalán nem, amikor Khalid először mellbe, majd hátbalövi a hangoskodó neonácit, mire az a barátai gyűrűjében, sántikálva, a saját lábán (!) hagyja el a templomkertet.

2010-12-05 09:30:26 JeszKar (5) #80

A kilőtt tumorra gondolsz?
Ott nálam is rezgett a léc.

előzmény: Hannibal Lecter (#79)

2010-12-05 01:51:48 Hannibal Lecter (4) #79

Nagyon érdekes film, ami az abszolvált témavilág súlyossága ellenére mindvégig ironikus, tarkónvágós szatíraként tálalja magát: Jensen bátran és ellenállhatatlan stílusérzékkel "parafrazeálja" Jób könyvét, a fekete humor pedig csak hab a tortán. Kemény, határozott vonalvezetésű, rendkívül ötletes darab. Ulrich Thomsen pedig annyira kurva jó, hogy arra nincsenek szavak. Majdnem ötös, tulajdonképpen néhány, még a film alaptónusához képest is durva túlzás miatt nem kapja meg.

2010-10-27 11:15:41 Caararuuku (5) #78

Nem tűnt fel másnak, hogy a film zenéje szinte végig a Vertigo témájának az átdolgozása?

2010-08-26 17:36:47 iiglo (5) #77

Nagyon jó! De mostmár fejezzük be a vádaskodást!

2010-07-29 18:11:03 vaderna (4) #76

ÁÁÁ.
Hogy egy nyamvadt félmosoly sem hagyja el a szája sarkát:-)))
Nagyon bejöttek a karakterek.

2010-07-10 16:08:16 PG (4) #75

Na igen, így értettem. ;)
Tehát most 446 szavazattal 4,48 az átlag.
Kíváncsi vagyok, mi lesz hétfőn. ;)

előzmény: Ivan/ (#74)

2010-07-10 15:20:29 Ivan/ (4) #74

a film miért nem kapott egy díjat se

Kapott nem is egyet, csak éppen olyan díjátadón, amik jelenleg nem szerepelnek az itteni adatbázisban.

2010-07-10 15:14:12 PG (4) #73

Holnap leadja a Duna 2, kíváncsi vagyok, hányan pontoznak utána itt. Az is érdekelne, vajon a film miért nem kapott egy díjat se. Valamint az is elgondolkoztató, miért is írtam ilyen elemzést két éve. Mintha nem is én írtam volna. Lehet, hogy kezdek lefelé menni a szellemi lejtőn.;)

2010-01-07 23:40:59 BxL (5) #72

Kiemelném még azt a szürreális kis mikrokozmoszt (teljesen lenyűgözött) amelyben a szereplők mozognak. Valahogy olyan érzésem van, a történetnek keretet adó miliő nem e világban létezik...

Hát akkor Isten hozott Dániában! :) Volt szerencsém bejárni a dán vidéket, mesekönyvbe illő...

előzmény: Il Matto (#69)

2010-01-06 19:22:53 ronin07 (?) #71

Nem hiszem, hogy radikális megfogalmazás lett volna ez Jensen részéről. Szerintem azzal, hogy reverendában, muris hajjal lépteti ki Ádámot, tipikus skandináv görbetükröt tart a "Bárkiből lehet szelíd bárány." toposz elé, nem pusztán egy szájba tuszkolt képnyelvet dolgoz ki. Díjaztam ezt is.:)

2009-07-25 22:37:50 ronin07 (?) #70

Bajokon át az enyhülés felé. Jób történetének politikailag igencsak inkorrekt átfordítása, és egyúttal egy nagyon pofás, nagyon speciálisan északi mikrokozmosz festése jellemzi ezt a dán remekművet. Nálam távolról amolyan vitriolos reakció Bergman filmművészetére, istenképére. A karakterek egytől egyig hitelesek: szánandók, nevetségesek, ellenszenvesek, rokonszenvesek, amilyennek Jensen megírta őket, azt a szokás szerint briliáns dán színészek testközelbe is hozzák nekünk. Olyanok a figuráik, mint mi: hol szomorúak, hol lazák, hol felelőtlenek, hol tettre készek, ugyanúgy oszcillálnak bennük az ellentétes jellemvonások, mint a Föld bolygó nem fikciós (jól "megaszondtam") lényeiben. És ahol létezik még a barátság, az empátia és a segítőkészség fogalma, ott nincsenek élből halálra ítélt szituációk.

2009-06-22 15:53:35 Il Matto (5) #69

Eddig az volt a véleményem, Isten öncélúan bánt el Jóbbal, egy kicsinyes fogadás miatt, amibe bele se kellett volna mennie, csupán szórakoztatta a dolog.
Ez a film segített megérteni, hogy sokkal többről volt szó.
Kiemelném még azt a szürreális kis mikrokozmoszt (teljesen lenyűgözött) amelyben a szereplők mozognak. Valahogy olyan érzésem van, a történetnek keretet adó miliő nem e világban létezik, hanem egy párhuzamos síkon, ahová valahogyan átkerülnek az arra tévedő emberek. Érezhetően más az atmoszférája, mint a valóságnak és nyilvánvalóan más szabályok szerint működnek bizonyos dolgok, élőlények benne.

2009-03-29 21:25:16 terika (5) #68

Nekem igazi csemege volt ez a film. A zárásnál azonban picit húztam a számat, "nem tetszett" az, hogy egyforma ruhában volt Ivan s Adam is.
A take that szám meg igazán ütős volt benne. Minden egyes alkalommal felkaptam a fejem, amint felcsendült. Szerintem nagyon is illett a történetbe.
A szereplők fejlődése szerintem nagyon reális volt. Nagyon tetszett, mert valóságos tempóban haladtak előre. Mindenkinek meg van a maga keresztje, ez itt jól példázódik.
És, ahogyan PG is írja az elemzésben, egy probléma nem attól oldódik meg, ha más megoldja helyettünk (az összes szereplőre igaz ez), hanem esetleges együttműködésben, segítséget kérve és nyújtva tudja elfogadni az ember a valós tényeket, fokról fokra megoldva a problémát.
Adam eleinte nagyon kegyetlen, de nyers viselkedése nem hiba, pusztán az elutasítás egyik fő jele.Eddig másféle eszmék szerint élt, mely alapvetően kizárt mindenféle "humbukot" és tagadást. De ahogy én láttam ez az élet érzelemmentes volt.
Ivan jellemét több vonalon is lehetne elemezni, mert adott a betegsége, ami számos tünetet okoz. Adott a családi traumája és adott a hitbeli élete is. És a "munka", amit csinál. Elkötelezettséget igényel mindegyik "élete". Eleinte eltűnődtem rajta, miért csinál dolgokat, de ahogy bontakozott ki a történet megértettem, miért van erre szükség.
A film szemlélete inkább a túlélés és a viszonylagos boldog életről szól, mintsem a szenvedésről.

2009-03-29 20:50:25 wayage (5) #67

Mivel vallásos vagyok és az éjfekete morbid humort is kedvelem, ezt a filmet remek alkotásnak tartom. Külön pont jár az almafáért és a varjakért.

2009-03-29 12:27:33 magichorze (5) #66

Jó film volt, bizonyos motívumaiban (humor, erőszak, a szereplők realitástól való eltávolodása, hangulat) a Dellamorte Dellamortéra emlékeztetett.

2009-03-29 12:21:34 Rituska (5) #65

Szinte szóról szóra azonosulni tudok ezzel a véleménnyel. Nagyon kellemes filmélmény volt, határozottan jó, majdnem zseniális.
Egy dolgot még megjegyeznék, amit hiányolok az előttem szólok reagálásaiból:
micsoda képek vannak ebben a filmben! csodálatos! ahogy a varjak megközelítik a templomot, az almafa minden egyes bemutatása, a kereszt (madárijesztő), fantasztikusan beleillenek az egész alkotásba. nincs hiba. szeretem azokat a filmeket, ahol a színek, a tárgyak, az egész rendező által teremtett világ megelevenedik. és nyilván ez csak akkor tud bekövetkezni, ha nincsenek zavaró oda nem illő dolgok. hát itt nincs. életre kel egy világ, ami magával ragad, elvarázsol és kizökkent onnan, ahol éppen vagy. no itt kezdődik a rendezés.

előzmény: Daemiaen (#2)

2009-03-29 09:44:52 hhgygy (2) #64

Szeretem a XXI. századi dán filmeket 4-5öst adok nekik általában. Ez nem jött be.

2009-03-29 00:06:58 HejjaX (3) #63

imádkoztam, hogy a végén ne kezdjen el énekelni a csóka...
de sajnos elkezdett. és ez iszonyú gagyi volt...

2009-03-23 23:01:48 Enigma1978 (5) #62

ha tetszett vannak még egyéb jó északi filmek: dalok a konyhából, Legtöbb ember kinában él (scatch film, pár jó jelenet)
Dalok a konyhából cimű filmet 3-an néztük anno a moziban, barátnőm, a mozigépész meg én. Hátha most jobban befutnak az északi filmek.

2009-02-13 14:18:53 Dió (4) #61

Nekem nem a fekete humor tetszett elsősorban (a macskás jelenetet pl imádtam, de a háromszor hátbalövéssel nem tudtam mit kezdeni - most ezen is nevetnem kellett volna?). Számomra inkább az tetszett, ahogy a két főszereplő hányatott sorsáról vidámabb és agyatlan köntösbe csomagolva próbál - egyébként brilliáns - képet festeni a film, amely necces rendezői megoldás itt most pompásan jön ki. Plusz olyat is rég láttam már, hogy két ellentétesre írt főszereplő közös játéka ennyire jól működjön. A kedves befejezés is nagyon rendben van, még ha a kelleténél egy kicsit később is vágták el a filmet (a take that kazi benyomása nagyon nem illik a film korábbi részeihez, kicsit erőltetett)
Bár ennyi pozitív kritika után én személy szerint kicsit többet vártam tőle, azért tényleg erős, és nagyon egyedi kis film.

2009-01-31 19:58:55 Gasz András (4) #60

Na erről van szó Jeszkar, már régóta ugyan. Köszönet. Nem is mondtam hogy teljességgel azonosak.

A Biblia a nappaliban van. :)

2009-01-31 19:55:16 JeszKar (5) #59

Hogy nonszensz lenne az összehasonlítás, nem értek egyet, de nem is teljesen egyforma a két mű. Műfaji hasonlóság szembetűnő (bár itt kicsit több a szatíra), sötéthumorú vígjátékok, amik bár drámainak tűnek olykor, mégse lehet teljesen komolyan venni őket. Valamint a másik fontos hasonlóság a vallási téma boncolgatása (ami itt szintúgy erősebb).

2009-01-31 18:57:14 Zalaba Ferenc (5) #58

neked is az a bibliád?

előzmény: Gasz András (#57)

2009-01-31 18:53:09 Gasz András (4) #57

Na a Voxban is In Bruges hasonmásnak írták. Ennyit erről.

2009-01-22 13:43:44 Olórin (5) #56

sőt, mindkettőt látta Gasz András (ennyi neki úgyis elég:)

2009-01-22 13:36:27 Gasz András (4) #55

Lol. Sőt mindkettőben van fű is. :)

2009-01-22 12:01:05 Zalaba Ferenc (5) #54

sőt, mindkettőben férfiak szerepelnek.

2009-01-22 11:53:27 Gasz András (4) #53

Sőt mindkettőben fura lelki világú, és rossz múlttal rendelkező karakterek vannak vagy tévedek? Kételyekkel és kérdésekkel teli.

2009-01-22 11:46:05 Gasz András (4) #52

Abban is egy sötétebb humor van és egy furcsa hangulat, miért ne lehetne ugyanúgy egy fura vígjáték drámai elemekkel fűszerezve. A kategóriájuk eleve azonos mint láthatod. Kivéve hogy a Bruges krimi elemeket is felvonultat + bérgyilkosokkal operál. Ismerőseimnek is az In Brugs, jött elő mint hasonló hatású (és nem témájú) film, az Ádám almái nézése közben.

2009-01-22 10:47:29 nejmed (4) #51

Az in Bruges hogy jön ide?oO Teljesen nonszensz a párhuzamvonás.

előzmény: Gasz András (#50)

2009-01-22 10:10:27 Gasz András (4) #50

Ádám almái:

2005 ben már elővetítették az In Brugest számunkra, de dán stílusban, dán helyszíneken még szarkasztikusabb, morbidabb, sötétebb humorral. Kár hogy csak 2008ban lett bemutatva. Azok a karakterek felejthetetlenek ilyen embereket 1 'csapatba' összehozni ez már művészet. :) Drámai része is van a filmnek mely egész hatásos és olykor eléggé naturalista ábrázolás módot kapunk. A hangulattal a pont odaillő nem hangos, lágyabb, lassú filmzene és a viccesnek ható dalok nagyon szeretet teljessé tehetik a filmet sokak számára, a karakterek mellett. Talán nagy baja a filmnek számomra a rövidsége 87 perc. + néhol sok az állunk egy helyben kameraállás, de ennyi kb. az összes hibája. Nem In Bruges szint nálam, de ahhoz azért kicsit mérhető. Ajánlható a furcsább humor kedvelőinek nagy szeretettel.

80%

2008-12-27 15:30:16 Rainbow (5) #49

Én nem dán feelingnek, hanem Anders Thomas Jensen - feelingnek nevezném.:) Nézd meg a két korábbi rendezését, a Zöld henteseket és a Gengszterek fogadóját, vagy azokat a filmeket, amiknek a forgatókönyvírásában működött közre. A teljesség igénye nélkül kettő: Esküvő után , Mifune utolsó dala. De ha bejön a Mifune, akkor ott az Olasz nyelv kezdőknek (szintén dogma). És ne hagyd ki az én személyes kedvencemet sem, a Wilbur öngyilkos akar lenni -t. Egy szusszra ennyi.

előzmény: Corleone01 (#43)

2008-12-25 23:37:52 cucu (5) #48

Bár például a Nézz balra, ott egy svéd!-et meg sem említik a cikkben, pedig ugyanez a vonulat.

előzmény: cucu (#47)

2008-12-25 23:35:14 cucu (5) #47

Válogass INNEN. :-)

előzmény: Corleone01 (#43)

2008-12-25 22:02:11 metal_face (5) #46

Így igaz!
Ma rendeltem meg a DVDt!

2008-12-25 21:25:59 harsanyi (5) #45

Nem olyan friss az élményem-,de ma is emlékszem: a film teljesen elvarázsolt...
Mint látom, a "sokfélék vagyunk" ellenére ezúttal a többség szintén a legmagasabb kategóriába sorolta:)

2008-12-25 21:17:47 Rainbow (5) #44

És ha Adam nem is "hülye" lesz, hanem éppen normális?Az a jó ebben a filmben, hogy rengeteg oldalról lehet nézni és attól függően, hogy honnan nézed, lehet imádni vagy nem érteni, vagy éppenséggel utálni. Lám, ilyen sokfélék vagyunk.

előzmény: -senki- (#42)

2008-12-17 20:41:52 Corleone01 (5) #43

Úgy ültem le megnézni ezt a filmet, hogy teljesen semlegesen álltam hozzá na meg hogy végre látok egy Dán filmet. Hát be kell vallanom fantasztikus és pikáns filmélmény volt. Egész végig uralkodik a filmen egy magával ragadó hangulat, egy percet sem unatkoztam. Pompás színészi játék, fényképezés és zene. Na meg persze nem mindennapi cselekmény. Tipikus olyan film amire idővel is emlékezni fog az ember. Na mármost mivel nagyon tetszett ez a Dán feeling valaki ajánlhatna még pár ilyet:)

2008-12-07 16:36:31 -senki- (3) #42

Először is fúú ez volt amit ennyire magasra értékeltetek?

Mit ne mondja ennél őröltebb, idétlenebb filmet ritkán látni. Hát majdnem rossz is lehetne, annyira összefüggéstelen benne minden, de élvezhető, mert mindig megtud lepni a következő (kb.) teljesen hülye válasz a még nagyjából normális főszereplőre.

Érdemes így végig nézni, a vége még furcsán szép is, bár nem tudom felfogni hogy lehet ilyet kitalálni. És hogy lesz Adam is "hülye".

Igazán elgondolkodtatónak nem mondanám. Drámába oltott idétlen vígjáték volt nekem. A szatírának talán valamit ki kellene gúnyolnia, amiből sokat nem észleltem, hacsak az "értelmet" meg a "normálist" nem gúnyolja.

A fényképezés és a zene is egész jónak mondható.

2008-12-04 11:49:28 jorgecosta (4) #41

valójában a nézhetetlen kategória pont ezt jelenti: nem tudja megnézni :]
ha megnézel egy nézhetetlen filmet, az úgy kicsit ellentmondásos, nem?

előzmény: Olórin (#37)

2008-12-04 11:20:08 Zalaba Ferenc (5) #40

baszni meg a teve, már háromszor láttam. :) nem lehet megunni.

2008-11-21 16:37:48 Egy filmkritikus (?) #39

Erre én is csak azt tudom mondani igazatok van! :DD

2008-11-21 16:09:34 simijohnny (5) #38

Igaz...

2008-11-21 16:03:47 Olórin (5) #37

"Bolond még nem látta a filmet..."
nem mintha ez valaha megakadályozta volna őt a szavazásban...

2008-11-21 15:02:37 simijohnny (5) #36

Ha valami zseniális, akkor az zseniális. Egyébként lenne itt nézhetetlen is, csak Bolond még nem látta a filmet...szerencsére.^^

2008-11-21 14:31:53 nejmed (4) #35

Félelmetes, 100 szavazat után csak négyest meg ötöst kapott eddig (xjan persze kivétel^^). A kt egy emberként áll a film mögött:) PG-nek pedig nagy gratuláció a zseniális elemzésért! :)

2008-11-19 21:46:26 Olórin (5) #34

Vicces, abszurd, emberi, elgondolkodtató. Csodás. Az év egyik legjobbja.

2008-11-14 09:29:26 Zalaba Ferenc (5) #33
2008-11-11 08:00:51 Zalaba Ferenc (5) #32

szatíra? (<- konyhanyelven vígjáték komoly témával, amúgy gondolatvilágot, életszemléletet, stílust, műfajt, ideát finoman karikírozó komédia, legalábbis az én szótáramban.)

előzmény: szepy (#31)

2008-11-11 02:23:26 szepy (5) #31

hát én nem tudom milyen műfaj. de nem is érdekel amíg azt keresem hogy lehetne erre valahogy mégiscsak hatost adni...

2008-10-11 11:07:43 limupei (4) #30

Igen, a műnemnek semmi köze hozzá. De egy filmnél általában arra használják a "dráma" műfajt, amire a drámák esetében a "tragédiát", a komédia helyett pedig vígjátékot. Én erről a drámaiságról beszéltem.

előzmény: cucu (#28)

2008-10-11 11:01:07 cucu (5) #29

Egyik sem. Szótár. :-)

előzmény: allegra (#23)

2008-10-11 10:59:47 cucu (5) #28

Mi még úgy tanultuk annó, hogy a dráma a három műnem egyike (líra és epika mellett), és semmi köze a tragikussághoz (az a tragédia). Így nézve persze szinte minden film dráma, vagyis kamerával felvett "színdarab". :-)

előzmény: limupei (#25)

2008-10-11 09:28:44 allegra (5) #27

Oké, így jogos persze - de jó és kész. (Témába vág A rózsa neve by Umberto Eco, szigorúan olvasva előbb.)

2008-10-11 04:25:37 jorgecosta (4) #26

akkor arisztotelész (az a bajszos bácsi a falon, ha jól emlékszem) után a műfaj: filmvígjáték.

előzmény: limupei (#25)

2008-10-11 02:24:23 limupei (4) #25

Amúgy nagyon jól tud esni az ilyen személyeskedés:S

Tudod, - még ha nem is sokakban - de Európában még él egy több ezer éves hagyomány (amit egy senkiházi, Arisztotelész nevű fickó hagyott ránk), hogy nem az a dráma, amiben szomorú dolog is van, hanem az ami totális értékveszteséggel és tragédiával végződik. Ez nem olyan, és én tisztelem A.T. Jensent, hogy fel meri vállalni ezt, bármit is diktál Hollywood.

előzmény: jorgecosta (#21)

2008-10-11 02:04:51 limupei (4) #24

A rendező maga mondtam hogy ez egy vígjáték, mint ahogy alább írtam. Pont.

  • 1
  • 2