A filmnek egyszerre vannak röhejesen ócska és zseniálisan pazar elemei. Utánaolvasva rá is leltem ennek az egyik okára: a film konkrétan a néma- és hangosfilmek határán készült, ugyanis eredetileg némafilmként forgatták le, majd a technika megérkezésével a stúdió elrendelte a film újraforgatását hanggal. A technika bizonytalan használatának tudható be, hogy néhol üvölt a film, néhol viszont alig lehet hallani valamit. Ugyanígy a színészek sem lehettek felkészülve, sokan nem tudták a hangjukat jól használni, bár szerencsére a férfi és női főszereplő pont nagyon jó volt.
Félretéve a technikát sok jó dolgot lehet találni. Például az érdekfeszítő történetet és a film pre-code jellege révén bátorságát és nyíltságát. A klasszikus felállással ellentétben a filmben a gengszterek mellett a rendőröket is ugyanolyan aljasnak és romlottnak mutatják be, a film végére a néző szinte el is felejti, hogy tulajdonképpen ez a "jó és a rossz" harca, inkább tűnik bandaháborúnak az egész. Néhány szörnyen gagyi és melodramatikus jelenet mellett pedig kapunk többek között egy autóból felvett furikázást is az éjszakai New York-ban, ami újfent a zseniális felé billentette az élményt.
A film három Oscar-jelölést is szerzett: a legjobb film mellett a látványtervezésért megérdemelten kapott, az art deco stílusú szobabelsők és a mulatóhelyek berendezése pazar volt. Illetve a rendkívül alulértékelt és feledésbe merült színész, Chester Morris élete egyetlen Oscar-jelölését kapta meg tulajdonképpen egy erős jelenetért. Nagyon ambivalens film, de többször meg tudott lepni. Csak ínyenceknek ajánlom.
A filmnek egyszerre vannak röhejesen ócska és zseniálisan pazar elemei. Utánaolvasva rá is leltem ennek az egyik okára: a film konkrétan a néma- és hangosfilmek határán készült, ugyanis eredetileg némafilmként forgatták le, majd a technika megérkezésével a stúdió elrendelte a film újraforgatását hanggal. A technika bizonytalan használatának tudható be, hogy néhol üvölt a film, néhol viszont alig lehet hallani valamit. Ugyanígy a színészek sem lehettek felkészülve, sokan nem tudták a hangjukat jól használni, bár szerencsére a férfi és női főszereplő pont nagyon jó volt.
Félretéve a technikát sok jó dolgot lehet találni. Például az érdekfeszítő történetet és a film pre-code jellege révén bátorságát és nyíltságát. A klasszikus felállással ellentétben a filmben a gengszterek mellett a rendőröket is ugyanolyan aljasnak és romlottnak mutatják be, a film végére a néző szinte el is felejti, hogy tulajdonképpen ez a "jó és a rossz" harca, inkább tűnik bandaháborúnak az egész. Néhány szörnyen gagyi és melodramatikus jelenet mellett pedig kapunk többek között egy autóból felvett furikázást is az éjszakai New York-ban, ami újfent a zseniális felé billentette az élményt.
A film három Oscar-jelölést is szerzett: a legjobb film mellett a látványtervezésért megérdemelten kapott, az art deco stílusú szobabelsők és a mulatóhelyek berendezése pazar volt. Illetve a rendkívül alulértékelt és feledésbe merült színész, Chester Morris élete egyetlen Oscar-jelölését kapta meg tulajdonképpen egy erős jelenetért. Nagyon ambivalens film, de többször meg tudott lepni. Csak ínyenceknek ajánlom.