Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
nekem az az utolsó 3 perc is bejött. a forgatókönyvíró nem ijedt meg a saját árnyékától és ez így helyes. végig izgalmas, feszült thriller várható (mégis meglepő) lezárással.
Nem értem a zsenialitást emlegető kritikákat, mert ez a film számomra teljesen evidensen egy brilliáns alapötlet olyan módon való alapul vétele, amihez aztán a rendező képtelen hozzátenni bármit is! Igen, a sztori alapjául szolgáló mocskos kis játék tényleg zseniális, és egy ideig izgalmas, de egyrészt semmit nem tesz hozzá a forgatókönyv az egész gerincéhezhuszan töltenek, a főszereplő izzad, tizen töltenek, a főszereplő izzad, öten töltenek, stb... ráadásul az is elég idegesítő, hogy a kiszámíthatóság mert ugyebár teljesen evidens, hogy a főszereplő nem fog golyót kapni a fejébe csírájában folyt el minden feszültséget! Aztán jön a befejezés, ami szintén totál kiszámítható, és így nem marad semmi. A fekete-fehér képi stílus ráadásul számomra itt inkább rendezői önkényről árulkodik, mintsem innovatív ötletről. Szóval az alapsztori miatt szívesen rádobnám a négyest, csakhogy ez nem a film érdeme.
Lehetett volna jobb is, ha az utolso 3 perc elmarad...
A 13-as (13 Tzameti, 2005, forgalmazza: Budapest Film)
Nehéz anélkül véleményt formálni A 13-asról, hogy bármit is elárulnék, mindenesetre az fenntrartások és spoilermentesen kijelenthető, hogy Géla Babluani műfajkoktélt tett le első nagyjátékfilmjeként az asztalra. És mivel nincs szándékomban elárulni, mit is tesz a rendező annak érdekében, hogy a külvárosi drámai kezdésből feszült (bár ezt én megkérdőjelezném) thriller váljék, legyen elég annyi, hogy megelevenedik Hitchcock, Cimino és Hawks egy-egy munkája is A 13-as különböző jeleneteiben. Babluani díjjakkal kidekorált filmje nem tesz mást, mint a bevált kliséket fekete-fehér művészköntös mögé rejti, mintha a "lényeg" kiderülését követően nem lenne minden előre látható. A vaskos tanulságnak szánt mondanivaló és ez a fajta megvalósítás - úgy érzem - nem elsőfilmes kezébe való.
4/10
Egyetértek. Körülbelül annyira izgalmas ez a film,
mint amikor egy három évados sorozatot elkezdesz, és az első részekben veszélybe kerül a főhős élete. Vajon túléli-e a megpróbáltatásokat?
A vége pedig nevetséges:
A főhős nyer egy rakat pénzt, majd vonattal utazik haza. Ja, persze.
előzmény: Dió (#3)