Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Azért a közeg korántsem elhanyagolható része a noirnak. Sőt. A noir elég komplex módon tevődik össze tematikai és stilisztikai elemekből, de a közeg az egyik fő meghatározója. Lehet vitatkozni, hogy hol húzódnak a műfaj határai, lehet hozzá megfogalmazni tágabb és lazább definíciókat, de ez a film speciel pont nem az, ami csak a leglazább definíció szerint fér bele a film noirba.
Tényleg nem igazán noiros, leginkább a világítástechnika idézi a "fekete filmeket." Amúgy korrekt kis thriller, Widmark pedig - szokásához híven - zseniális. (Ha már itt tartunk, a Naked City szerintem is krimi, nem noir.)
Azt nem láttam. Ez a film egyértelműen egy hidegháborús thriller, amiben szinte semmi noiros jellemző nincs, maximum a közeg, de áldozatul esett annak a félreértésnek, minek folytán minden, a korszakban készült bűnügyi tematikájú amerikai filmet automatikusan noirnak kiáltanak ki.
előzmény: BonnyJohnny (#5)
A Naked City-t is inkább kriminek mondanám, mint noirnak.
előzmény: critixx (#4)
Én jóval inkább thrillernek mondanám, mint noirnak, de egyébként tényleg nem rossz film.
Valóban hangulatos kis noir, ahogy bemutatja a New York-i alvilágot, egészen pontosan annak pár érdekes szereplőjét, nagyon élvezetes. Csupa eredeti, érdekes figura. A történet nem túl bonyolult, de jól épül fel, jól van tálalva. A színészek kifogástalanok, Richard Widmark legalább akkora csibész, mint a Night and the Cityben volt, Thelma Ritter pedig ellopja a showt.
Nagyon tetszett. Erős négyes.
előzmény: Olórin (#1)
Tenyleg remek noir, Widmark mellett Thelma Rittert is mindenkepp kiemelnem, aki nagyon nagyot villant a temetesere gyujto csibesz nyakkendoarus szerepeben.
előzmény: Olórin (#1)
Richard Widmark egyik legjobb alakítása, és az 50-es évek egyik legjobb noirja.
Jól összerakott, izgalmas noir emlékezetes karakterekkel és alakításokkal. Az alvilági miliő és becsületkódex megkapó bemutatása mellett Widmark és Ritter is remekel a szerepében, utóbbihoz talán a műfaj egyik legmeghatóbb jelenete is kapcsolódik.
A vitához bekapcsolódva: szerintem abszolút noir, ha ez nem az, akkor mondjuk a hasonlóan alvilági főszereplőt felvonultató Búcsúlevél (aminél senki sem kérdőjelezte meg a film noir jelleget) miért az? Mindkét főszereplő ellentmondásos alak, az egyik ugye hivatásos bűnöző, a másik pedig kommunista ügynök, mégha nem is tud róla. A fajtatiszta thrillernél átlagemberek kerülnek zűrbe, egyértelmű, ki a jó / rossz, de javítsatok ki, ha rosszul gondolom.