Chinatown (1974) ☆ 👁

Kínai negyed

(Roman Polański)

amerikai dráma, krimi

4,2
★★★★☆
605 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2020-07-09 19:58:39 csabaga (5) #142

Hát, a a film úgy végződik, az ügy eleve reménytelen, de a kínai negyedben főképpen.
Örülhet, hogy a volt kollégája futni hagyja.
Egy érthetetlen dolgot csinál, mikor megvan a szemüveg, miért nem titkolja el?
Illetve, túl sok idejét elpazarolja a nőre, pedig az egy másik ügy.

Egy gubanc van a filmben, azért fogadták fel, hogy tanúsítsa, a mérnököt szerelmi ügy miatt ölték meg, de akkor a gyanúsított a felesége, a város kiskirályának a lánya, a másik lányának az anyja...

Az nekem sem rémlik, a rendőrséget miért hagyta ott.

előzmény: DevilTakeU (#141)

2020-07-09 19:01:22 DevilTakeU (4) #141

Ezeket én is írtam: ott fejeződik be,ez oké,Gittes meg ott "dolgozott" korábban - pontosabban nem dolgozott,hiszen el is mondta hogy felsőbb utasításra a lehető legkevesebbet csinálták. Nekem furcsa egy 130 perces filmnek/történetnek ez a cím,amikor az egészhez legfeljebb közvetve van köze a helyszínnek. Mindegy,jelentősége nincs. Az viszont kiesett hogy miért is jött el a rendőrségről,mindjárt megnézek pár jelenetet újra,talán akkor összeáll.

előzmény: csabaga (#140)

2020-07-09 18:55:39 csabaga (5) #140

Néhány ötlet:
Ott végződik.
A főszereplő ott dolgozott korábban, akárcsak a rendőr.
A korrupció ( a film alapja ) melegágya lehetett, alighanem ezért is választották ki, csak elfelejtették, már magánhekus, nem szereti, ha hülyének nézik és elkezd nyomozni, egyébként jól csinálja...

előzmény: DevilTakeU (#139)

2020-07-09 17:38:43 DevilTakeU (4) #139

Lehet hogy elsiklottam valami lényeges(ebb) dolog felett,de miért Chinatown/Kínai negyed a film címe? Egyáltalán,a lezáráson illetve a sztorin kívül,amit JJ elmesél a korábbi munkájáról,miért (miben) van bármi köze is a negyednek a történethez,illetve annak a kifutásához? O.O Annyi a slusszpoén,hogy annak idején a negyedben "minél kevesebbet" dolgoztak mint hivatalos szerv - a befejezésnél meg van minden,mint a búcsúban, megbilincselés,fenyegetőzés pisztollyal,nem ragozom.

Azért az elég nagy t*könrúgás lehetett hogy 11 jelölésből csupán 1 szem díjat kapott az Oscaron,vagy abban már benne volt Polanski botránya is esetleg? Az öreg Huston nem tetszett,főleg a legvégén,a "ne nézz oda" jelenetben volt esetlen és mesterkélt. Nem szívesen ekézném (n)agyon,a neo-noir hangulat csúcs,ahogyan némely beállítás is,a zene pompás,illetve Nicholson is remekel,de valahogy jobbra emlékeztem. Ettől persze még marad 4 csillagon,ami ebben az esetben 85%.

2020-02-02 22:21:37 noir (4) #138

Így első nézésre egy nagyon erős négyes. Nálam valahogy nem talált be olyan keményen mint pl. a nagy elődök (Máltai Sólyom, Hosszú álom). A Nicholson-Dunaway-Huston trió zseniális. Huston az utolsó jelenetekben valami elképesztő, a hideg futkosott tőle a hátamon. Nicholson cinizmusa és a beszólásai szintén zseniálisak. Dunaway-től ez az első film amiben úgy látom, hogy nem Milady de Winter-t alakítja, a film kb. feléig azt hittem, hogy itt is egy hasonló karaktert hoz, végül jól áthajított a palánkon. :D A zene is nagyon ott van. Valahogy mégsem tudom elsőre megadni rá a zseniális osztályzatot. Talán majd második nekifutásra.

2019-09-07 21:07:57 erahurka (4) #137

Elsőre imádtam annak idején, most másodjára valahogy nem tudott úgy elkapni. A történet tényleg jó és a lezárás is, de valahogy túl lassan csordogál néha. Talán harmadjára megint 10/10 lesz.

2019-02-12 15:52:33 csabaga (5) #136

Egy remek neo noir, csavaros, pesszimista mese, semmi happy end, akkor senki sem rendezett ilyesmit, az a műfaj szinte "halott" volt.
Sokszor meg lehet nézni, nekem megunhatatlan.Jack Nicholson egyik legjobbja.

előzmény: Calavera (#134)

2019-02-12 15:31:46 saatonda (?) #135

45 éves film, egy európai által abban a bizonyos korszakban készített jellegzetesen amerikai műfaj és történet.
nyilván ennyi idő távlatából nem is a hetvenes évek légkörében nézve nem is amerikaiként ez "csak" egy jól írt-játszott-rendezett krimi, nem kevesebb, nem több.
mondjuk ma ilyeneket sem igazán tudnak

előzmény: Calavera (#134)

2019-02-12 15:24:36 Calavera (?) #134

Alig vártam, hogy megnézzem. Sokat utánaolvastam. Itt is látom a csak pozitív kommenteket.
Végignéztem és tetszett. Elég jó volt. Viszont nem tudom pontosan, hogy mi az, amitt a film ennyire kiemelkedik és ilyen imádat övezi. Számomra unalmas és vontatott volt, miközben a történet egy szimpla gyilkosság egy érdekes háttértörténettel. Természetesen, mint fényképezés, díszlet, stb nagyon bejött, de ezenkívül ennyi.
Hozzászólásomat inkább kérdésként írom, hogy mi az, ami mellett a figyelmem elsikkadt és unalmasnak tűnt? Vagy csak ízlések és pofonok...?

2018-09-19 19:44:17 dittike (5) #133

Sokadjára futok neki ennek az alkotásnak most éppen abból az apropóból hogy Nemes Jeles László a Filmvilág folyóiratban ajánlotta megnézésre. A történetmesélés szempontjából és képileg is igen érdekes film sok meglepetést tartogat a nézőnek.

2016-09-17 22:44:57 ChrisAdam (4) #132

Szinte együtt nyomozunk a főszereplővel,annyit tudunk mindig,mint ő.

Igen, a nyomozós szál nagyon erős, ez a film egyik nagy erőssége, de maga a bűntény kicsit kusza, talán nem mindig életszerű és logikus.

A vég egyébként természetesen letaglózó, de ugyanakkor olyan keveset tudunk meg a családi szálról, hogy nem tudja a nézőt annyira megérinteni - tehát nem sokkal előtte tudjuk meg a "tragédiát", hogy mi történt sok-sok évvel ezelőtt, de az apa és lánya közötti kapcsolat addig szinte szóba se jön annyira, az apa pedig konkrétan akkor bukkan fel, a nem annyira lényeges jeleneten kívül a közepén. Több szerepet kellett volna adni az apának, jobban középpontba hozni, szerintem. De mondom, először láttam, nem utoljára, sok mindenre rábukkanhatok még a többszöri megtekintés során.

előzmény: csabaga (#131)

2016-09-17 20:36:53 csabaga (5) #131

Jack Nicholson itt még nem ördögi figurákat játszott,tényleg zseniális.Számomra a reménytelenséget sugárzó befejezés ritkán felülmúlhatatlan katarzist adott.A film rengetegszer nézhető,igen sok mélység van benne,a történet sem éppen egyszerű.Vagyis az,de mire minden kiderül...Szinte együtt nyomozunk a főszereplővel,annyit tudunk mindig,mint ő.Én gyakran elgondolkodom,miért ezt az embert választották egy nyilvánvaló csaláshoz és miért nem volt partner hozzá.Engem mindössze az alaptörténethez nem szervesen illeszkedő családi szál zavar egy kicsit és egy logikai baki.Sajnos most éppen nem tudok spoilert használni,de a gyilkosságot minek akarták beállítani?Akkor meg ki lehetett volna a tettes?Ő meg kije is a város urának?

előzmény: ChrisAdam (#129)

2016-09-17 20:16:15 BonnyJohnny (5) #130

"Forget it, Jake, it's Chinatown."
Azok után, hogy a nő meghalt, és Cross nem csak higy tiszta maradt, de az unokáját/lányát is magával vitte, szerintem kegyetlenül kiábrándúlt, letaglózó vég.
A fordulat meg talán nem meglepő, de a jelenet, amiben előadják...
Igazából, ahigy írod is, a történet talán nem egy nagy szám... de ahogy előadják.
(Sok noirnak nem túl nagy szám a története.)

előzmény: ChrisAdam (#129)

2016-09-17 19:59:27 ChrisAdam (4) #129

Nagyon precíz film, óraműpontossággal és profizmussal adagolja a sztorit úgy, ahogy azt csak a legnagyobbak csinálják. Nagyon tetszett benne az, hogy a legapróbb részletekig mindenre tényleg odafigyeltek - ritkán érződik ennyire pontos odafigyelés filmnél. Rendkívüli Nicholson játéka - bár azon morfondíroztam, vajon játszott ő valaha rosszul? Az operatőri munka, a rendezés és a zenei is remek, ahogy azt többen leírták már.
Többször eszembe jutott a Szigorúan bizalmas, hasonló módon remekül alapozza meg a hangulatot és vezeti a történetet, ugyanakkor amíg ott magasan üt a katarzis a fináléban, itt ez elmarad, s ezért nem ért úgy célba a film, ahogy szerettem volna. Eszembe jutott még a Vertigo is, hangulatában, lendületében és titokzatosságában hasonlított arra a filmre. A történet itt azonban sokkal gyengébb és igazából ezen bukik a film - vagyis megbotlik a 10-es pontszámról a 8-ra, mert a történet kicsit kiszámítható. Sejteni lehetett, hogy itt valami családi mocsokságról van szó, éppen ezért nem is nagyon lepődtem meg a fordulaton. A fordulat, a szereplők és a történet fináléja egyébként Hitchcockot juttatta eszembe, akár ő is rendezhette volna a filmet.
Lehet, hogy úgy járok, mint Hannibal kollega, aki - mint ahogy olvasható a lenti kommentekből - elsőnek ugyanúgy nyolcast adott a filmnek és hasonló problémákat vetett fel, majd a második megtekintése utána ezt zseniálisra emelte. Az biztos, hogy nem utoljára láttam a filmet.

2016-07-07 00:46:49 ryood (5) #128

a filmtörténet egyik legelegánsabb alkotása.

2014-11-07 13:02:18 coles (5) #127

Noah Cross szerepét egy LA-i vízgazdálkodási mérnökről, William Mulhollandról mintázták. Róla nevezték el azt a hegyi utat, amelyen Nicholson lakott, akinek külön izgalmat okozott, hogy szeretőjének és apjának jelenlétében forgat e nagyszerű roman policier során. A szerepbe a ruhatárával is belehelyezkedett, melyet nagyapja retro-sikk stílusának mintájára alakított.
A film a nixoni-éra metaforája, Douglas Brode filmtörténész szerint: "A Kínai negyed szimbolikusan az a hely, ahol ma mindannyian élünk."
Az összetört tévékészülék ("Nincs több Lakers mára!"), a kiabálások ("Kurva lengyel!"), a televizelt csésze (Polanski arcán landolt) jól jellemzi a forgatási munkálatokat...

2013-08-12 23:15:09 Hannibal Lecter (5) #126

Úgy van. A Szigorúan bizalmas ettől még nagyon jó film, csak nekem nem hozta azt sem atmoszférateremtés, sem karakterizáció, sem pedig történet frontján, amit a Kínai negyed hozott (az más kérdés, hogy volt idő, amikor fordítva gondoltam, de hát ugye változik az ember). Persze nagyon más is a kettő. A zárlat az egyik legkiábrándítóbb a műfaj történetében. Ha hasonló élményre vágysz, ajánlom Arthur Penntől az Éjszakai lépéseket. Kitűnő film, noha ehhez képest sajnos teljesen ismeretlen itt a KT-n (is).

előzmény: freakin (#125)

2013-08-12 23:02:13 freakin (5) #125

jó írás, a film végére gondolva még most is kiráz a hideg, pedig már annyira nem friss az élmény :)

azzal meg egyetértek, hogy a Szigorúan bizalmas nem tudja maga alá gyűrni, akármennyire is zseniális az a film is. habár szerintem csak a vége miatt érzek így, ott nem éreztem akkora katarzist, mint mondjuk itt.

előzmény: Hannibal Lecter (#124)

2013-08-12 21:09:53 Hannibal Lecter (5) #124

Így igaz, kortalan mestermű. Bővebben is kifejtem az "elemzések" fül alatt. :)

előzmény: freakin (#123)

2013-07-25 10:35:47 freakin (5) #123

régóta meg akartam már nézni Polanski klasszikusát, tegnap időt kerítettem rá. ez a film maga a tökély. a noir szinte összes stílusjegyét magán hordozó, kortalan mestermű. Nicholson karaktere a megtestesült cinizmus, hatalmas élmény volt látni a játékát. a film vége meg egyszerűen zseniális. pont.

2012-08-15 21:10:31 Kalti (5) #122

Ugye, hogy ugye :), én is így jártam, elsőre túl sűrű film a Kínai negyed, hogy minden apró kis zseniális aspektusára koncentrálni tudjon az ember, de meghálálja az újrázást.

előzmény: Hannibal Lecter (#121)

2012-08-15 20:11:34 Hannibal Lecter (5) #121

Az újranézést követően rögtön emeltem az osztályzaton. Kiváló alkotás a Kínai negyed: lebilincselő hangulat, kellően vigasztalan történet, egy mestersége magaslatán álló Jack Nicholson (akiből akkor is árad a metsző irónia, ha éppen csak az orrát fújja), bravúros operatőri munka, és Jerry Goldsmith fantasztikus zenéje, mely valósággal önálló életre kel a képsorok alatt. Mi kell még? Igazi klasszikus ez a film, méltatlanul marasztaltam el annak idején. Jeles, természetesen.

2012-05-30 19:16:42 Tenebra (5) #120

Engem végig idegesített Nicholson magyar hangja. Ha nem néztem oda, olyan érzésem volt, mintha egy 60-70 éves tata beszélne, közben meg ugye Nicholson itt pedig 40 körüli. Meg na, tényleg, ha valaki hallja őt eredeti hangján, akkor szerintem utána nem tud elviselni mást. Irtó jó a kiállása és a hangja is e tehetséges színésznek (mint Clint Eastwood - igazi vászonra termett figura). Egyedül Jokerként tudom tolerálni a magyar hangját, azt ott nagyon eltalálták a Batmanben.

előzmény: csabaga (#119)

2012-05-30 16:56:03 csabaga (5) #119

Szerintem Tahi Tóth egész jó teljesítményt nyújt,igyekszik a főszereplő flegma stílusát hozni.
Benkő Gyula és Kertész Péter sem rossz.
Szerencsére nincsenek feltűnő félrefordítások,és a filmzene is megvan.

előzmény: Tenebra (#117)

2012-05-30 14:58:22 Hannibal Lecter (5) #118

Tahi Tóth László valóban szokatlan választás. (Bogarthoz sem illett a To Have and Have Not magyar változatában.) Sinkó László jobban passzolt volna ide. Ettől függetlenül a film szinkronja áraszt egyfajta patinát, ami miatt esetleg érdemes lecsekkolni - persze szigorúan csak akkor, ha már láttuk eredetiben is. Nicholson felülmúlhatatlan.

előzmény: Tenebra (#117)

2012-05-30 14:51:32 Tenebra (5) #117

Uh, ennek szerintem borzasztó a szinkronja. Pechemre ráadásul én először így láttam. Jack Nicholson eredeti, flegma hanghordozása szerintem itt dramaturgiai fontosságú, hiszen tulajdonképpen a Chinatown arról is szól, hogy válik ilyen leszarom-figurából valamelyest felelősségteljes, apai érzelmeket is tápláló valaki.

előzmény: Cesare Gonzago (#116)

2012-05-30 14:46:53 Cesare Gonzago (5) #116

Ide kattintva megtekinthető - magyar szinkronnal.

2011-12-30 16:59:05 csabaga (5) #115

Igen,talán már túl gonosz is...
A film zseniális,de tartom azt a véleményem,egy kicsit két alkotás van egybegyúrva.Persze jól.

előzmény: Cesare Gonzago (#110)

2011-12-30 00:08:48 Rorschach (3) #114

Inkább a forgatókönyvírás krimi kategóriájának magasiskolája. Polanski meg szépen belerondított. Akár klasszikus, akár nem, nézése közben úgy éreztem, nem állta ki az idő próbáját.

2011-12-29 23:06:46 Kalti (5) #113

Biztos ehhez a filmhez szántad ezt a kommentet ? :) A Kínai negyed a rendezés magasiskolája, Polanski zsenijének az esszenciája.

előzmény: Rorschach (#112)

2011-12-29 23:01:52 Rorschach (3) #112

Hogyan csináljunk vitathatatlanul jó forgatókönyvből egy tökéletesen elcseszett ritmusú filmet, a'lá Polanski. Vége meg nincs.

2011-11-15 16:05:21 Prüstü (3) #111

Tervben van, hogy újranézem. Talán mostanában túl sok olyan filmet néztem, ahol elég erős és abszurd dolgok voltak, és nem éreztem annyira felkavarónak az itteni alaphelyzetet.

előzmény: Tenebra (#109)

2011-11-12 19:08:58 Cesare Gonzago (5) #110

Irreleváns? Az kifogásolt fordulat nélkül Noah Cross is csak egy volna ama tucatnyi korrupt üzletember közül, akik világvárost teremtettek abból a Los Angelesből, amely még a XX. század első éveiben is inkább egy porfészek benyomását keltette. Így viszont ő maga a gonosz.

előzmény: csabaga (#104)

2011-11-11 19:07:04 Tenebra (5) #109

Így volt velem is. Elsőre nem értettem, mit ajnároznak benne, de másodszorra már nem a sztorira, hanem az apró részletekre figyeltem, és így nagyot ütött. Kurva kemény, ami a családi szálon fut. Szerintem. Abszolút szétrombolja az idealizált apaképet, és mintegy felteszi a kérdést, kellenek-e egyáltalán ilyen apák.
Az meg, ahogy a végén Nicholson teljes tehetetlenségbe süllyed, szintén megdöbbentő. Ez a korrupt Amerika és hatalom.

előzmény: Prüstü (#108)

2011-11-11 19:02:23 Prüstü (3) #108

Körülbelül én is így vélekedek első nézés után.

előzmény: wayage (#107)

2011-06-06 23:55:33 wayage (4) #107

Úgy érzem majd későbbi, másodszori megtekintés után jobban fog tetszeni. Vannak nagy klasszikusok, melyek hírneve miatt nagyon sokat vár az ember. Aztán pont ezért hiányérzete támad. Hogy mi az a plussz többlet, melyet nyújtania kellene? Nem tudom. Majd szép lassan leüllepedik és amikor már tudom mire számítsak, újranézéssel nagyon fog tetszeni. Így első nézésre Jach Nicholson cinikus alakítása és beszólásai tetszettek legjobban.

2011-05-13 22:21:06 BonnyJohnny (5) #106

A forgatókönyv, a rendezés, az operatőri munka, a zene, a színészi játék mind zseniális. A film hangulata elképesztően erős. A krimi szál pedig nem veszít az erejéből, akárhányszor is látja az ember, mert a lényeg nem a titkon van, hanem az oda vezető úton. Ez a film bőven kimeríti a klasszikus fogalmát. Az egyik legjobb filmnoir pedig nem is az. :)

2011-04-23 16:05:15 csabaga (5) #105

Azóta megint megnéztem,Most úgy látom,a(látszólag bonyolult) történet szinte mellékes.A film ereje a hangulatteremtés.Mindez a zene révén is kiválóan sikerült.Annyira,hogy hiába láttam már tízszer,és értem is történetet,valahogy sohasem tudom igazán elmesélni.
Mindig a nyomasztó hangulat marad meg bennem.

2010-12-14 18:27:57 csabaga (5) #104

Hibái ellenérenem igazán film-noir,a vérfertőző kapcsolat a történet szempontjából nemcsak irreleváns,hanem zavaró is,hiszen a feleségre akarták volna kenni a halálesetet,aki ugye a "főgonosz" lánya,unokájának anyja,alapműnek érzem.

2010-11-10 11:12:04 BonnyJohnny (5) #103

Számomra ennek a filmnek akkor nőtt meg az értéke, mikor megnéztem a szobatársammal, aki életében nem hallotta még a John Huston nevet, Faye Dunaway neve és arca külön külön ismerős volt neki, de a kettőt nem tudta volna összetenni, és nem, hogy a neonoir, de a film noir műfaját sem ismerte (persze tudtán kívül biztos látott párat). Roman Polanski nevét biztos ismerte (és, ha azt mondom neki, Zongorista, akkor rávágta volna, hogy "az kurva jó"), de kétlem, hogy több filmjét be tudná azonosítani. Jack Nicholson művészetét természetesen jól ismeri és szereti.
A film végén egy rövidebb (pár perces) beszélgetés után megállapította, hogy óriási film, és ez lett a kedvenc krimije. És ő nem szokott falazni. Ha egy film nem tetszik neki, legyen bármilyen legendás is, azt ő elmondja.
Nekem nem kell több bizonyíték.

Ja, amúgy természetesen nekem az előtt is nagy favoritom volt ez a film, és második megtekintésre csak tovább erősödött bennem eme meggyőződés.

2010-11-10 10:07:12 acidphase (5) #102

soroljál már fel néhányat, ami akárcsak megütné ezt a mércét, léccives. télleg kiváncsi lennék 1-2re.

előzmény: hwoarang (#98)

2010-11-09 15:33:15 uccse (3) #101

Miután megnéztem én úgy álltam fel a fotelból, hogy "jóvan-jóvan, de semmi különös". Egyáltalán nem rossz, de (mint sok más "nagy filmnél") nem értem mitől olyan jó film ez.

2010-11-09 15:10:00 Kalti (5) #100

Bárcsak több ilyen film lenne, de én sem ezt tapasztalom, fél évtizedenként egyszer, ha véletlenül becsúszik egy-egy jobb neo-noir, mintha elfeledkeztek volna erről a műfajról.

előzmény: hwoarang (#98)

2010-11-09 14:49:20 Hannibal Lecter (5) #99

Hát szerintem ma nem nagyon vannak ilyen filmek. Legalábbis én nem veszem észre, hogy futószalagon készülnének a - szó szoros értelmében - hamisítatlan, vérbeli neo-noirok. :)

előzmény: hwoarang (#98)

2010-11-09 12:05:02 hwoarang (3) #98

túl sok ilyen film van ma már, így hogy csak most láttam, semmi extra. JN azért hatalmas ebben is.

2010-02-06 20:04:55 Cesare Gonzago (5) #97

„Lefeküdt vele?”

Egy ilyen kínos kérdés elől nehéz elmenekülni. Noah Cross a válasszal késlekedő J.J. Gittes elé vág: "Tudja, a lányom nagyon érzékeny nő."

előzmény: acidphase (#96)

2010-02-05 23:17:24 acidphase (5) #96

amugy wikipedian eleg sok hatterinformaciot irnak a filmrol, erdemes belole szemezgetni:)

'Polański komor film noirként képzelte el a Kínai negyedet, és legnagyobb örömére sikerült az irányzat egyik mesterét, a színészként is jelentékeny John Hustont megnyernie Noah Cross szerepére. Nicholson számára viszont kissé kínos volt Huston jelenléte, hiszen akkoriban kezdődött hosszan tartó, viszontagságos viszonya a veterán művész lányával, Anjelica Hustonnal, és ezt a kapcsolatot az apa nem nézte jó szemmel. A film egyik jelenetében Gittes felkeresi Crosst, aki nekiszegezi a kérdést: „Lefeküdt vele?” Ez természetesen Huston filmbéli lányára, Evelynre vonatkozott, ám alighanem mindkét férfi Anjelicára gondolt.'

no comment :P

2010-02-05 23:15:10 acidphase (5) #95

hat igen.. a regi autok telleg sokkal stilusosabbak, ma is szivesen neznem azokat odakint mint a mostaniakat.. irom ezeket annak fenyeben h engem ugy a kocsik meg a vezetes is elegge hidegen hagy..

előzmény: Cesare Gonzago (#94)

2010-02-05 23:09:42 Cesare Gonzago (5) #94

És csíkos öltöny. Napjainkban a Packard típusú autócsodákat hiányolom leginkább. Hiába, a negyvenes években stílusos kocsikat terveztek. Igaz, a Kínai negyed '37-ben játszódik, ez nem számít.

előzmény: acidphase (#93)

2010-02-05 22:50:08 acidphase (5) #93

valaki irt egy ilyet port-ra:

'ez a kalaposdi nekem tök bejön. mérnem így járnak a csávók manapság?'

na neki biztos bejönne a 40-es evek noir alkotásai.. azokban aztán van kalap böven:P

2010-02-05 22:39:31 critixx (4) #92

Akkor érdemes lesz szinkronnal is megtekintenem eme alkotást. Igen, az orr-szimbolika tényleges "megér egy misét". :-)))

előzmény: Cesare Gonzago (#91)

2010-02-05 22:34:57 Cesare Gonzago (5) #91

A legtökéletesebb magyar szinkronművek egyikét élvezheti a néző.

előzmény: acidphase (#89)

2010-02-05 22:34:14 Cesare Gonzago (5) #90

Talán a nyitó jelenet a titkos kedvencem. "Kurly, mindennek van határa. Nem eheti meg a rolettát, vadonat új, szerdán rakattam fel. " :D

előzmény: acidphase (#88)

2010-02-05 22:33:20 acidphase (5) #89

jah azis:P

meg ez is h 'ez a te számod? - nemtudom nem igazán szoktam hivni magamat ' :P

azér idövel majd remélem elcsipek egy szinkronos változatot is.

előzmény: Cesare Gonzago (#87)

2010-02-05 22:30:23 acidphase (5) #88

az apro kis beszolások nicholsontol zsenialisak:

amikor kozlik vele h csonakazik a mullray a baratnocskejevel, ilyet szol h 'water again' mondjuk én angolul néztem, szinkronba nyilvan vmi ilyesmi h '(már megint a víz) vagy arra a kerdesre amikor a rendor megkerdezi gittest h milett az orroddal becsipted egy háloszobaablakba, azzal válaszol h 'nem a feleséged annyira felizgult h tulgyorsan tette keresztbe a lábait :DDD)
(nem spoilerbe irom mer lenyegtelen a film cselekménye szempontjabol)

ja es van egy fontos uzenete a filmnek, azon kivul h bemutatja mekkora korrupt g-ci egy vilag ez. az pedig ugye a viz mint egyre inkabb stratégiai eroforras..

2010-02-05 22:18:14 Cesare Gonzago (5) #87

Én is. :) Szerda óta a hatása alatt állok. Gondolkodtam is rajta, hogy megvágjam-e az orromat borotválkozás közben. :D

előzmény: acidphase (#86)

2010-02-05 22:12:35 acidphase (5) #86

na kedvet kaptam a filmhez és megnéztem.. ha tehetném az 5öst 6osra irnám át :)

2010-02-05 16:07:36 Cesare Gonzago (5) #85

Én is örülnék. Lelkesítő volt e legnemesebb értelemben felfogott sztárparádé (Nicholson, Dunaway, Huston) részese lenni.

Tegnap este critixx-szel a megsebesített orr szimbolikájáról váltottunk üzenetet. Amikor Polanski megsebzi Jake orrát, a magándetektív elveszíti a szimatát. A kötés fokozatos eltűnésével nyeri vissza a képességeit. A kerti tóban pihenő szemüveg is nagyszerű jelkép: Jake visszanyeri a tisztánlátását, és Evelyn házában rájön, mekkora szarba tenyerelt: "- A testvérem. [pofon] - A lányom..."

előzmény: acidphase (#84)

2010-02-05 16:00:17 acidphase (5) #84

oh én meg lemaradtam rola :/ port-hu- a filmhez irott commentekbol is leszurodik h sokaknak bejon (vagy bejonne) az ilyen regi vágásu filmek, szoval remélem m1 is rákap erre a dologra és folytatja jó szokását.

2010-02-05 01:27:48 Cesare Gonzago (5) #83

Emiatt morgolódtam én is az elmúlt órákban: a zseniális értékelés kevesebb. Noha birtokomban van a Kínai negyed DVD-kiadása, örömmel ültem le a tévé elé szerda este: hosszú idő után először nyújtotta a minőségi szórakozás élményét az m1. Ráadásul e Polanski-remekmű azon kevés filmek egyike, amelyek magyar szinkronja egy fokkal talán jobb is, mint az eredeti hang.

előzmény: acidphase (#82)

2010-02-05 00:53:55 acidphase (5) #82

kár h több a jó mint a zseniális szavazat :/ na de ettol még zseniális:P

2010-02-04 23:49:59 Cesare Gonzago (5) #81

Csak nem Jake és Evelyn öregek otthonában tett látogatásra gondolsz? ;)

előzmény: Livcsy (#80)

2010-02-04 23:43:38 Livcsy (4) #80

Ez nagyrészt tükrözi az én véleményemet is. Egyetlen jelenet miatt kap tőlem négyest... Akinek tudnia kell, az tudja, melyik az :)))

előzmény: Hannibal Lecter (#78)

2009-10-11 21:34:24 Cesare Gonzago (5) #79

Ma délután nem akadt jobb dolgom, ezért ismét megtekintettem a Kínai negyedet. Az egyik hozzászólásban felmerült a Szigorúan bizalmas csattanója. Úgy vélem, hogy e téren Roman Polanski mesterműve sem marad el Curtis Hanson filmjétől: "A sós víz árt a fűnek", illetve "Rollo Tomasi" a bűntények megoldásának nagyszerű kulcsai, ráadásul mind Kevin Spacey, mind Jack Nicholson olyasmire képesek a sorsfordító pillanatokban, amelyért minden színész a fél karját odaadná: dermesztő tekintetük beleég a nézők emlékezetébe.

2009-06-28 17:27:52 Hannibal Lecter (5) #78

Cesare még mindig a finálé vitathatatlan zsenialitását igyekszik alátámasztani. :-) Lehet, hogy én vagyok hülye hozzá, vagy talán túlságosan régen láttam már a filmet, de hiányzott, hogy az utolsó retesz is a helyére kattanjon. Nem azt mondom, hogy egy mellékszereplőt kellett volna elénk állítani, aki tankönyvszerűen elmondja nekünk, mi is a történet lényege, és azt is tudom, hogy a film noirban nincs megváltás, ismételten aláhúzom, nem is ezt vártam, csak egy jóleső megvilágosodást. Lehet, hogy Jack is egyetértene velem, hiszen ő fogott bele később a Cinikus hekus c. felesleges folytatásba. Neki volt még mondandója, úgy látszik. :-)

2009-06-28 01:14:19 bothbenedek (5) #77

óriási film!

2009-05-20 13:52:12 Kalti (5) #76

Na végre valami, ami mindkettőnknek tetszett :), de azt én se értem miért épp a vége miatt 4-es, pont ott csúcsosodik ki a film zsenialitása.

előzmény: -senki- (#71)

2009-05-20 12:55:12 Cesare Gonzago (5) #75

Szerintem pedig a film egésze úgy jó, ahogy van. ;)

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#74)

2009-05-20 12:54:05 [: Azuroo andrew :] (4) #74

Szerintem a vége elég jó, inkább az eleje túl lassú, csak nekem persze ;)

2009-05-20 12:52:59 Cesare Gonzago (5) #73

"... de a végére annyira már nem fogott meg hogy 5-öt adjak."

Miért nem fogott meg? Eszerint nem is érted a csattanót?

2009-05-20 05:11:01 -senki- (4) #72

És a Kínai negyed mint fogalom használata is különleges.

2009-05-20 05:04:46 -senki- (4) #71

A film atmoszférája ott van a szeren, a történet pedig hangulatosan zavaros.

Érdekes, jól összerakott film, de a végére annyira már nem fogott meg hogy 5-öt adjak.

Nicholson természetesen itt is jól játszik (bár a szinkronhangja itt kicsit fura). Az orrkötése pedig nagyon kemény! :)

Érdekesség, hogy a Kane & Lynch: Dead Men c. játék egyik főszereplőjének kinézete kifejezetten erre látszik hajazni :):


2009-05-10 13:28:19 Cesare Gonzago (5) #70

Bizony, zseniális a Kínai negyed. S valóban, Nicholson orra csak akkor fáj, ha lélegzik...

előzmény: Kalti (#69)

2009-05-10 13:24:38 Kalti (5) #69

Talán a filmművészet kevés tökéletes alkotásainak egyike, hibátlan színészi teljesítmény, hibátlan fényképezés, hibátlan forgatókönyv, de a film legnagyobb ereje mégsem ezekben rejlik, hanem a tökéletesen eltalált, hamisíthatatlan film noir hangulatban. Ehhez a műfajhoz a lassúság valahol hozzátartozik, a befejezés is ilyen hosszú felvezetés után üt igazán, ahol pedig a cselekmény kevésbé pörög ott van idő elmerülni a számtalan apró kis rendezői, operatőri bravúrban, mert nem kevés akad. Ja és Jack Nicholson-nak parádés beszólásai vannak, valamelyik után még percekig mosolyogtam :). Nekem is kétszer kellett megtekintenem, hogy igazán ráérezzek, elsőre bevallom igen nyögvenyelősen bírtam végignézni, talán rosszkor talált meg, de megéri rászánni az időt, egyszer kell ráérezni az ízére :).

2009-04-19 22:36:34 puttancsospeti (5) #68

És Don Ellishez mit szólsz? :-)

előzmény: Olórin (#67)

2009-04-19 22:29:04 Olórin (4) #67

Persze, hiszen Jerry Goldsmith:)

előzmény: puttancsospeti (#66)

2009-04-19 22:20:32 puttancsospeti (5) #66

Zseniális a zenéje-is! :-)
[link]

2009-04-11 21:20:11 Cesare Gonzago (5) #65

Ez kemény volt.

előzmény: puttancsospeti (#64)

2009-04-11 20:32:41 puttancsospeti (5) #64

John Huston és a víz! Nos igen! :-) Ugyebár a Gregory Peck féle Moby Dick rendezője is ő volt.
És milyen eszmefuttatás olvasható a regény elején?
"Ha a legszórakozottabb embert legmélyebb révületébe merülve felállítjuk, és megindítjuk a lábát, kivétel nélkül mindig elvezet a vízhez, ha van víz a környéken. Tegyetek próbát ezzel a kísérlettel, ha egyszer szomjúság gyötör a nagy amerikai sivatagban, és karavánotok fel van szerelve egy metafizikaprofesszorral.
Igen, amint azt mindenki tudja, az elmélkedés és a víz mindörökre összeházasodtak."

Csak hát nem mindegy ugye, hogy miről és milyen indíttatásból elmélkedik az ember! :-)
John Huston karaktere a Kínai negyedben nem az ártalmatlan elmélkedések irányába hajlott... :-( És ezt ennek megfelelő gyakorlat követte.

előzmény: Cesare Gonzago (#63)

2009-04-11 20:23:12 Cesare Gonzago (5) #63

Hát igen, John Huston is megérte a pénzét. Nagy húzás volt Polanski részéről, hogy azt a rendezőt kérte fel a "geci" szerepére, aki Bogartból elsőrangú detektívet faragott, és láthatóa élvezettel ugartta a detektívet játszó Nicholsont.

előzmény: puttancsospeti (#62)

2009-04-11 20:20:13 puttancsospeti (5) #62

Gittes! Bocsánat. :-)

2009-04-11 20:18:21 puttancsospeti (5) #61

"-Minden élet alapja a víz, Mr. Gitts!
-Gittis!"

:-)

előzmény: Cesare Gonzago (#60)

2009-04-11 20:14:38 Cesare Gonzago (5) #60

A Francia kapcsolat új kiadását meg kell vennem. Rég láttam azt a filmet, és úgy tűnik, a Fox igényes körítésben adta ki.

Amúgy a Kínai negyed nem is lehetne más, csak kopár. Az egész film alatt kínzó szomjúságot éreztem, és a végén jól esett egy pohár hideg csapvíz. Polanski e hangulatteremtő képességével nálam nagyon célba talált.

előzmény: puttancsospeti (#59)

2009-04-11 19:34:18 puttancsospeti (5) #59

Kíváncsi vagyok, hogy Jereváni Rádió hogyan vélekedne A Francia kapcsolatról. Annak van csak igazán kopár hangulata.

előzmény: Cesare Gonzago (#58)

2009-04-11 19:28:03 Cesare Gonzago (5) #58

Szerintem sem lomha film a Kínai negyed. Amolyan "lassú víz partot mos" alkotás.

előzmény: puttancsospeti (#56)

2009-04-11 19:27:06 Cesare Gonzago (5) #57

A Papírholdban és a Mi van doki?-ban is szerepelt John Hillerman. E szerepektől függetlenül számomra ő már "csak" Higgins marad egy életre. :D

előzmény: Jereváni Rádió (#55)

2009-04-11 17:38:20 puttancsospeti (5) #56

Lomhaság? Ez abszolút kellett bele. a ragtime-ot sem szabad gyorsan játszani! :-)
Csak megismételni tudom a véleményem, már bocsánat:"Engem épp ez a kopár, ágrólszakadt, keresetlen, poros hangulata fogott meg! :-)"
Nem az a hollywoodi tenyészprodukció, az egyszer biztos!

előzmény: Jereváni Rádió (#55)

2009-04-11 17:20:30 Jereváni Rádió (4) #55

Némi „lomhaságot” én is éreztem a filmben, emiatt nem tudok ötöst adni rá. Egyébként szépen kivitelezett, ötletes és csavaros sztorival bíró mozi, szuper szereplőkkel. Külön öröm volt számomra John Hillerman rövid szereplése. Lám a Magnumon túl is van élet. :)

2009-03-28 22:03:47 acidphase (5) #54


ez kéremszépen nem átlagos film hanem a legzsenialisabb krimi talan csak a maltai solyom vetekedhet vele ! imho.

előzmény: jesi (#51)

2009-03-25 16:11:13 puttancsospeti (5) #53

[link]
spoileres.

előzmény: Cesare Gonzago (#47)

2009-03-24 18:01:19 puttancsospeti (5) #52

"...de amúgy egy átlagos film lett szerintem "
Engem épp ez a kopár, ágrólszakadt, keresetlen, poros hangulata fogott meg! :-)

2009-03-24 15:52:50 jesi (4) #51

Polanski eddig látott filmjei közül ez hatott rám a legkevésbé (igaz kevés filmet láttam tőle)
A csavar a végén nem rossz, de amúgy egy átlagos film lett szerintem (azokra szoktam hármast adni)

előzmény: puttancsospeti (#13)

2009-03-24 00:30:24 puttancsospeti (5) #50

A Keserű méz számomra botrányosan gyenge volt.
A festett madárral semmit nem vesztettél, csak egy hányingerel és borzadállyal kecsegtető olvasmányt.

előzmény: Cesare Gonzago (#49)

2009-03-24 00:28:20 Cesare Gonzago (5) #49

Sajnos nem ismerem, de nagy szerencsében részesítette a sors. Egyébként a mészárlás után - érthető okoból - Polanski valóban sötétebb, komor tónusú filmeket forgatott. S ez mindmáig így van.

előzmény: puttancsospeti (#48)

2009-03-24 00:03:25 puttancsospeti (5) #48

Ez meg sem fordult a fejemben, de most, hogy mondod...:-) Egyébként nem tudom ismered e a Jerzy Kosinski nevű írót. Úgy tudom lekéste a partit Polanskiéknál és így úszta meg a tömegmészárlást. A festett madár c. regénye egyesíti magában a Salo és a Passió legelőnytelenebb motívumait.

előzmény: Cesare Gonzago (#47)

2009-03-23 23:29:28 Cesare Gonzago (5) #47

Pszichologizálunk, pszichologizálunk? :) Netán Sharon Tate erőszakos halála miatt volt bánt olyan kegyetlenül Gittes orrával?

előzmény: puttancsospeti (#46)

2009-03-23 23:24:16 puttancsospeti (5) #46

Igen.
A pici emberek brutalitása-Joe Pesci karakterek... :-)

előzmény: Cesare Gonzago (#45)

2009-03-23 23:19:11 Cesare Gonzago (5) #45

A "baleset" okozója: Roman Polanski. :Đ Kitűnő kis cameo-szerep. És az egyéniségéhez is illik.

előzmény: puttancsospeti (#44)

2009-03-23 23:15:38 puttancsospeti (5) #44

Igen, de az se rossz szöveg, hogy: "Tegnap majdnem levágták az orrom. Pedig szeretem. Mert azon veszek levegőt. És továbbra is az az érzésem, hogy eltitkol valamit!" No és ki okozta a balesetet? :-)

előzmény: Cesare Gonzago (#43)

2009-03-23 23:13:20 Cesare Gonzago (5) #43

Még nem beszéltünk Gittes "borotválkozási balesetéről". Zseniálisan cinikus a figura, csak akkor fáj neki, ha lélegzik.

előzmény: puttancsospeti (#42)

  • 1
  • 2