Ying xiong (2002) ☆ 👁

Hős
Hero

(Zhang Yimou)

hongkongi-kínai akciófilm, dráma, harcművészeti film, kalandfilm

4,2
★★★★☆
583 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2020-04-10 22:14:54 pelu (5) #57

Érdekes film ez, mert a cselekmény szinte mellékes, de a szereplők tettei, szavai, és a film lázványvilága olyan szintre emelik a filmet, h csak zseniális tudok adni rá. Pedig nem olyan jó. De mégis. :)

Most fejeztem be.

2020-04-10 22:07:47 pelu (5) #56

Vizuális költészet.

2020-04-10 21:51:44 pelu (5) #55

Legjobb jelenet 1: és micsoda szimbolikája van az esőcseppeknek, Törött Kard óvja tőle Szálló havat, mintha bepiszkolódna tőle, és amikor ráesik egy csepp, utána mutatják a Névtelent, ahogy mossa az eső, és a végzetet jelenti számukra.

előzmény: Tenebra (#24)

2020-04-10 21:45:11 pelu (5) #54

Lenyűgöző, látványos és tanulságos. Néhol kicsit lassú és darabos, de ezt kezeljük keleties jellegzetességként. Egyébként nagyon szeretem, ahogy a kínaiak mesélnek, annyira jellegzetes és egyedi.

2017-08-26 12:33:18 Mizi (5) #53

Tigris és sárkány, az majdnem ilyen zseniális. ;)

előzmény: Lanie (#52)

2017-08-26 11:50:28 Lanie (5) #52

Néha azt sem tudtam, hova kapjam a fejem, gyönyörű képek, fantasztikus színészek, váó. Szívesen vennék ehhez hasonló filmajánlásokat ám!

2015-08-13 22:37:56 terika (5) #51

Szeretem ezeket a lassú folyású keleti filmeket, tele speckó, majdnem kivitelezhetetlen effektekkel - a film elhiteti velem, hogy ez mégis lehetséges. Jó érzés. Érzelmileg meg egy teljesen más világ.

2015-08-13 22:37:36 terika (5) #50

Te most komolyan a Lecsóból idéztél? :D

előzmény: gomez1000 (#44)

2015-03-02 22:31:35 erahurka (4) #49

A repkedés nekem sem tetszett, viszont ezeket leszámítva nagyon ott voltak a harcok. Kicsit lassan vánszorog a történet, de összességében jó film szerintem. Sokkal inkább helye lenne az IMDb top 250-ben mint a 4 órás indiai vackoknak.

2013-11-17 15:43:40 Szabó Dániel (5) #48

Szerintem ez egy jobb film, mint a Tigris és Sárkány.

2013-06-23 18:34:21 Xuja (5) #47

egyáltalán nem volt valóságszerű ahogy repkedtek a levegőben a harcosok

Wuxia. A műfajjal jár. Ennyi erővel a Gyűrűk Ura sem jó film, mert nem hiteles, meg nem valósághű.

2013-06-23 18:30:57 Glasseye (3) #46

Hát elég vegyes érzéseim voltak a film befejezését követően!

Egyrészt nagyon tetszettek a pasztell színek, a csatajelenetek, a momumentális hadsereg látványa és alapjáraton a Kínai emberek személyisége, modora, tisztelete!

Viszont másrészről eléggé egyhangúnak, monotonnak, kiszámíthatónak tűnt a film. Már a felénél ellőtték a csavart, amit a film vége felé kellett volna megfejtenie a császárnak, úgy izgalmasabb lett volna! Nagyon kevés volt benne a vér, egyáltalán nem volt valóságszerű ahogy repkedtek a levegőben a harcosok, és végül is idegesített a Névtelen karaktere! Túl komoly volt és olyan mint egy bérgyilkos!

Összességében egy erős közepes mert kikapcsolt viszont ahhoz képest hogy sokak szerint mély, magvas gondolatokat és érzéseket közvetít a film hát azokból semennyit se tapasztaltam!

2012-09-09 21:57:27 Kalti (5) #45

Egyik grandiózus jelenet követte a másikat, és igazából a 96 perces játékidőre se lehet ráfogni, hogy bő lére eresztették volna, úgyhogy nem tudom mi volt unalmas vagy felesleges jelenet benne.
Engem a történet Rashomon-szerű tálalása is nagyon megfogott, nem csak külsőségeiben nyújtott élményt az egész.

előzmény: gomez1000 (#44)

2012-09-09 21:36:53 gomez1000 (3) #44

A kritikus munkája sok szempontból egyszerű. Keveset kockáztat, miközben élvezi helyzetét, hogy szabadon bírálhatja mások munkáját és tehetségét.
Így könnyen mondom én is, hogy ez meg az nem tetszett. Ám kétségtelen, hogy minden filmnek megvannak a gyenge pontjai. Ha szebben tálalták volna a harcok jeleneteit, és mondjuk kihagyják a természetellenes mozdulatokat, valamint enyhén gyorsítanak az unalmas részeken, csillagos ötösre saccolnám.

2012-09-09 20:31:59 flake (5) #43

Dehogy van veled baj!:) Ami nem jön be az nem jön be. A lényegi mivoltát felismerted, ha ez nem egy a a te ízlésvilágoddal az semmit sem von le se a film se a te ízlésed értékéből. ;)

előzmény: tomside (#41)

2012-09-09 20:27:06 Tenebra (5) #42

A vicc viszont az, hogy történelmileg pont, hogy hiteles. :'D

2012-09-09 19:23:48 tomside (3) #41

Elnézést kérek, velem van a baj. Revideálom a nézőpontom annyiban, hogy ennek a mozgás-kivitelezésnek is meg tudom érteni a helyét a mítoszi, epikus kontextusban. Összeraktam, hogy szervesen hozzátartozik a műegészhez, ehhez az eposzhoz. Tetszeni ugyan még így sem tetszik, mert más az ízlésvilágom, de ez már csak egyszerű hatásesztétikai kérdés. Jól van megcsinálva, amint az erről való véleményemet az első hsz-omban is kifejtem.

2012-09-09 19:11:36 flake (5) #40

Egy vuhszia esetében még viccnek is rossz a hitelességet felhozni, ez a mag. Funkcionális. Jobb esetben persze. Értem a problémádat, de a Matrix esetében sem beszélhetünk szerintem, hiteles koreográfiáról... Jobb esetben minden,ilyen és efféle filmnek más és más a koreográfiája, ami szintén nem véletlen. A funkció követi a formát.

2012-09-09 19:02:39 gomez1000 (3) #39

Te sem érted flake. Nem a röpködés a baj. Hanem a rosszul mozgatott emberek. Sajnos, mert számomra ettöl lesz hiteltelen az egész.

előzmény: flake (#38)

2012-09-09 18:55:52 flake (5) #38

Nézd meg a Tigris és Sárkányt, nálam ez az etalon, és sajnos úgy tűnik, marad is. Gyönyörű!
Mellesleg, ha jól emlékszem, a Ye yan-ban valami homályos magyarázatot is adnak a "repkedésre".

2012-09-09 17:55:31 tomside (3) #37

Gyönyörű színeket láttam és epikus képeket, ezt alább magam is méltatom. Viszont a harcosok marionett bábura emlékeztető mozgása zavart.

2012-09-09 17:45:16 Olórin (5) #36

EZ rosszul koreografált? A világ egyik legjobban koreografált, vizuálisan leggyönyörűbb filmje a Hős. A "látványosan elnagyolt röpködés" ennek a műfajnak a velejárója.

2012-09-09 17:39:30 tomside (3) #35

Ebben teljesen egyet értünk, ez engem is nagyon zavart. Most visszanézve meg amúgy is bocs, ha kicsit figyelmesebb vagyok, megérthettem volna az előző hozzászólásodban is, hogy hol vannak a hangsúlyok!

előzmény: gomez1000 (#34)

2012-09-09 17:18:25 gomez1000 (3) #34

Csak mert valami mítoszi hangulatú, nem kell rosszul koreografálni. És nem azért van vele bajom, mert túlzás, és az emberek tudnak repülni (hiszen ez a Superman-ban is megvan) hanem azért, mert nagyon látszik a dróton rángatás, és ügyetlenül van kivitelezve.

előzmény: tomside (#33)

2012-09-09 11:51:55 tomside (3) #33

KOMOLYRA FOGVA: Azért van ez, mert ez a film mítoszi, eposzi.
A mítoszoknak és az eposzoknak pedig ilyen fizikájuk van. Olyan, akárha a Szigeti veszedelmet vizualizálnád. Komolyan gondolod, hogy Zrínyi egyszerre levág ötször ötven törököt?! Dehogy! Ez egyszerű eposzi túlzás. Mint ebben a filmben!

előzmény: gomez1000 (#32)

2012-09-09 11:06:37 gomez1000 (3) #32

Igen, teljes mértékben egyetértek veled. Nem kell a fizika szabályait követni, és nem is baj, ha elrugaszkodnak a valóságtól a készítők. Lehet, hogy épp ez tesz naggyá egy filmet, mert ettől álomszerű lesz. Csakhogy itt látványosan elnagyolt röpködés van, nagyon darabos és hiányzik belőle a mozgás dinamizmusa. Rosszul koreografált, és ezért nem tudom beleélni magam.

előzmény: ChrisAdam (#31)

2012-09-09 10:47:45 ChrisAdam (5) #31

természet ellenes röpködések pedig legtöbbször idegesítőek voltak

Szerintem pont ez teszi naggyá és szabaddá. Pont az a lényege, hogy misztikuma van és nem kell mindig a fizika szabályait követni!

előzmény: gomez1000 (#30)

2012-09-08 22:07:01 gomez1000 (3) #30

A képek, a tájak, a művészi látvány remek, viszont a film olyan, mint egy videoklip. Hű de nagy dialógusokra nem kell számítani, és néhol unalmas is. A zene és a harcok közbeni darabosan megoldott természet ellenes röpködések pedig legtöbbször idegesítőek voltak. Művészi értéke van, egyszer nézhető.

2012-09-08 01:56:48 Kalti (5) #29

Ó, fene a butaságom, mindig tartottam ettől a filmtől, mert milyen marhaság már, hogy a fák között meg a víz felett repkedve harcolnak, nekem ilyennel ne jöjjenek. Hát, most már azt mondom, de, jöjjön csak, ha ennyire elképesztően gyönyörű és ekkora drámaiságot, emocionális töltetet hordoz, le vagyok taglózva... Egy biztos, ennél látványosabb filmmel még nem volt dolgom.

2012-09-06 13:06:49 flake (5) #28

A Tigris és Sárkánynak a legszebb a befejezése. A Hősé a legdrámaibb. A Repülő tőrök klánjának pedig valóban a legstílusosabb.

előzmény: JeszKar (#27)

2012-09-05 12:13:59 JeszKar (5) #27

Amúgy most tudatosult bennem, hogy mindhárom filmnek valami eszméletlenül erős a befejezése. Személy szerint a Repülő tőrök klánjának a befejezését tartom az egyik legstílusosabb, legdrámaibb lezárásnak, de másik kettőnek sincs semmi szégyellnivalója, egy kicsi se.

2012-09-05 11:52:08 BonnyJohnny (5) #26

Bár a Repülő tőrök klánját én is szeretem, sőt, zseniálisra értékeltem, ez a film határozottan jobb annál. Sőt a Tigris és a sárkány is. Az valahogy a kettő között helyezkedik el szerintem.

2012-09-04 21:14:45 ChrisAdam (5) #25

A nyilas jelenet nekem is nagyon bejött. Főleg a végén, amikor kivégzik Névtelent.
De nagyon tetszett Szálló Hó és Törött Kard halála is. Amikor egymásra borulnak... Hűű, a filmetörténelem egyik legszebb haláljelenete.

előzmény: Tenebra (#24)

2012-09-04 20:14:20 Tenebra (5) #24

Haha, ez nagyon jó film. Viszont én meg javaslom a teljesen más, de Zhanghoz kapcsolódó Sárga földet. (Ez Cheng Kaige filmje. ) A távol-keleti kultúra annál is nagyon ott van, viszont kőrealista formában. E film inkább úgymond "kiárusítja" a történelem és tradíciók jellegzetességeit, de persze kurva jól csinálja, én is egy ilyen faszájos Kínában szeretnék röpködni. :D

Legjobb jelenetek amúgy, szerintem:
1. az Ég vs. "névtelen" párbaj. Zseniális, ahogy még a vízcseppek is bullet time-ban lassulnak, és művészi ütésekkel csapják molekuláira azokat. :D
2. A nyílzáporos képsorok. MIkor megjön a kibaszott nagy hadsereg az iskolához, és a Hős meg az ellenfele, a csaj, egyszerre verik vissza PUSZTA KÉZZEL (illetve ruhaszárral :D) az nyílvesszőket.
3. Mikor Törött Kard és a csaja betörnek a császár palotájába, és tizesével basszák félre a katonákat. :D

Ne, ezeket nevezem én a nagybetűs Heroizmusnak. Irreális és stilizált, de mocskosul katartikus. Pont emiatt a kimódolt forma és hangvétel miatt lesz az, egy véres hongkongi akciófilmben ez nem működne. Többek között John Woo is ezért emelkedik ki, mert bár a hipergiccs mestere, viszont akciórendezésben ő is a topon van.

2012-09-04 19:46:58 critixx (?) #23

Igen, pótolnom kéne ezeket a műveit is.

előzmény: ChrisAdam (#21)

2012-09-04 19:29:54 flake (5) #22

Szerintem ne sajnáld. A Tigris és Sárkány tökéletes mozi. Én személy szerint kétlem, hogy a Repülő tőrök klánja jobb lenne, mint a Hős vagy akár a Tigris és Sárkány. Viszont az tény, hogy Zhang Yimou minden filmje nagyszerű.

előzmény: ChrisAdam (#20)

2012-09-04 19:02:02 ChrisAdam (5) #21

Critixx te meg pótold ezt! :)

2012-09-04 19:01:31 ChrisAdam (5) #20

Rendben, megpróbálom beszerezni őket! Sajnos a Tigris és a sárkány, mert az már kölcsön van véve, de tudom halasztani!

2012-09-04 18:57:14 critixx (?) #19

Teljes a létszám!

2012-09-04 18:52:34 Olórin (5) #18

Így van, Zhanggal nem nyúlhatsz mellé.

2012-09-04 18:43:47 Jereváni Rádió (4) #17

A Repülő tőrök klánját ajánlom következőnek, szerintem az még a Hőshöz képest is rátesz még egy lapáttal, utána pedig jöhet a Randibusz és az Utolsó út. Ez utóbbiak nem kosztümös filmek, de rájössz, hogy Zhang Yimou más műfajokban is erős.

előzmény: critixx (#16)

2012-09-04 18:08:16 critixx (?) #16

Nézd meg Zhang Yimou korai filmjeit is. Érdemes! :-)

előzmény: ChrisAdam (#15)

2012-09-04 17:49:50 ChrisAdam (5) #15

Csak némán kapkodom a levegőt. Őrületes élményen vagyok túl. Ez a film most megadta a tökéletes filmélményt, a székragadós izgalmat, a kegyetlen drámát, a látványos harcokat, a szabad fantáziát, a gyönyörű románcot. Tökéletes. A látvány, az operatőr zseniális. A zene pedig elvarázsol, fülbemászó dallamokkal. Mindig is féltem a kínai művészettől, de azt hiszem, mostantól direkt fogom felkeresni az ilyen filmeket. A következő a Tigris és a sárkány lesz.
Egyébként annyira érződik a másfajta világnézet. Érzékibben mutatja be a szerelmet, a halált és az életet. Annyira mások az érzelmek vagy azok kimutatása. Gyönyörű film. Tökéletes, maradandó élménnyel lettem gazdagabb!

Színészek: 100%
Rendezés: 100% (!)
Forgatókönyv: 100%
Látvány, hang: 100% (!!!)
Történet: 100%
A film: 100%

Egyébként aki teheti, kínaiul nézze! Érdekes, mintha halandzsát hallgatnál... :)

2012-07-09 22:20:10 tomside (3) #14

A kalligráfia a világ egyik legélménydúsabb művészete. A zene, a festészet, a líra és a testi művészetek (tánc- és/vagy harcművészet) együttes jelenléte, egyszerre létezése mintha a tökéletes művészet mibenlétére világítana rá, ami a film tanulsága szerint nem is a harc művészete, de "az ég alatti" egységének és békéjének megtartása: a tökéletes művészet a hatalomgyakorlás. A film időn kívülisége tökéletesen illeszkedik a mítoszok időkezeléséhez. Ehhez igazodnak az epikus túlzások és szándékos aránytévesztések is. Szépen mesélt szép mese, egyben van, sőt, tudatosan van egyben. Aki ezt összerakta, jó előre lejátszotta fejben, hogy mit akar... ;) Ugyanakkor talán épp ez a precizitása, kiszámítottsága zavarhatott, túl steril az egész, bizonyos részeit kifejezetten untam - főleg a harcjeleneteket, amelyeket rendre meg lehetett volna kurtítani 2-3 perccel. Igen, szépek a színek, de ezzel a féle sterilitásával - tudom, fogalmazhatnék közérthetőbben - ez a film, ha tetszik, "kép" nem tudott belém íródni, távol maradt tőlem. Nem szoktam túldimenzionálni az osztályozást, de itt dilemmába sodródom; értem a nagyságát, s azt mondanám, zseniális, de mint filmélmény 1-2 jelenetét leszámítva még a közepesig is nehezen kúszik fel nálam. Nem élveztem, kövezzetek meg.

2010-08-12 08:46:56 hvcs (5) #13

Rossz az RT-link. Ajjaj, ezt hol kellene vajon bejelenteni?

Mindenesetre tessék, itt az igazi

2010-03-25 20:38:50 JeszKar (5) #12

Közbe a youtube-on megtaláltam, de gondolom ez is csak valami ázsiai verzión lelhető fel, és ilyen dal címmel még a neten se lesz egyszerű föllelni.

2010-03-25 20:22:56 limupei (5) #11

De, elvileg az a dal címe, hogy Hero:)

előzmény: JeszKar (#10)

2010-03-25 19:41:50 JeszKar (5) #10

Valaki nem tudja, hogy mi a szám címe, ami a végefőcím alatt hallható, mert nincs rajta a zene cd-n.

2010-02-12 11:45:00 JeszKar (5) #9

Megdöbbentően jó mű. Nagyszerű rendezés, és operatőri munka, különösen tetszett a különböző színvilágok folyamatos váltakozása. A forgatókönny meglepően jó, engem cselekménye kicsit a Rashômonra emlékeztetett. Ami viszont igazán zseniálissá teszi a filmet, hogy nem ér ott véget, ahol véget érhetne
Vége lehetne azzal, hogy a Névtelen hős kivonul a palotából, de a rendező még két fontos momentummal kibővítette a filmet. A végső párbajjal és a kivégzéssel.

Ennél zseniálisabb csak akkor lehetne, ha nem lenne ennyire erős a wuxia vonal, bár azért jóval kevésbé zavaróbb, mint a Tigris és a Sárkányban.

2009-02-27 18:27:42 a6notes (5) #8

Nem csupán remek film, rendezés, színészi játék, forgatókönyv, operatőri munka, koreográfia... Festmény, költészetet. Gyönyörű, erősen ajánlott.

2008-10-26 20:30:35 Ganz (?) #7

Holnap készülök beszerezni. Árulják egyáltalán dvd-n?

2008-06-09 13:35:25 project640 (5) #6

Hihetetlen szép, csodálatos film. Az ember elmerül benne, és úgy érzi egy másik világban van. Csodálatos film.

2008-03-29 21:50:42 PG (4) #5

Igen, ezt a filmet az élvezi, aki átérzi, hogy az igazi harcot fejben megvívják előre.

2006-05-22 11:31:08 Olórin (5) #4

Hát itthon valóban nem nagyon lehet beszerezni őket... így aztán kénytelen voltam én is kevésbé khm, hivatalos úton hozzájuk jutni:)

2006-05-22 09:53:25 Mayu (5) #3

Ohh köszi az ajánlást már utánna néztem jó pár filmjének már csak megkéne szereznem őket valahonnan(lehet marad külföld mondjuk ott meg elég drágák a filmek..:(

előzmény: Olórin (#2)

2006-05-21 13:25:46 Olórin (5) #2

Thx:) Ajánlom amúgy Yimou többi, ezelőtt készült filmjét is - bár azok egészen más műfajt képviselnek (ált. romantikus drámák), szintén nagyon szépek, mind történetüket, mind képi világukat tekintve.

2006-05-21 13:21:15 Mayu (5) #1

Már a Tigris és Sárkánynál éreztem megtaláltam a nekem való műfajt...a Hős mégjobban felerősítette ezt az érzést!
Zhang Yimou valami csodálazosan szép filmet alkotott..vizuális mámor...annyira szép hogy a sztorira már nem is nagyon tudtam figyelni..

Az igazán nagy meglepetést mégis Jet Li okozta abszolút ráírták a szerepet nagyon jól játszott:)

A elemzéshez Gratulálok élvezetesre sikeredett;)