The Usual Suspects (1995) ☆

Közönséges bűnözők

(Bryan Singer)

amerikai-német dráma, krimi, thriller

4,3
★★★★☆
939 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

A film rendezője (Bryan Singer), elsőként Al Pacino-ra gondolt Dave Kujan megformálására.

Dave Kujan szerepét felajánlották Robert De Niro-nak és Christopher Walken-nek is, de mindketten elutasították.

Az azonosítás-jelenetet eredetileg egy komoly jelenetnek szánták, de a színészek egész napi forgatás során egyszer sem tudtak komoly arccal a kamerába nézni, mivel egyfolytában elnevették magukat. A rendező végül úgy döntött, hogy viccesre veszi a jelenetsort.

Bryan Singer:
A gyártásnak kellett mindent ellenőrzése alatt tartania, mert én nagyon fiatal és tapasztalatlan voltam, csak a jeleneteket láttam, de pénzügyi és logisztikai háttér az távol állt tőlem.

PG

Bryan Singer:
Talán majd valamelyik X-Men filmben lesz egy Kaiser Sözé elleni harc is.

PG

Chazz Palminteri:
Egyszer mondtam a többieknek, hogy gondolkozzanak a film folytatásán, és rájöttek, hogy hiányzik a filmből a franchise.

PG

Gabriel Byrne:
Nagyon büszke vagyok erre a filmre, hogy szerepelhettem benne, de ez egy csapartmunka eredménye.

PG

Gabriel Byrne:
Néha úgy érzem, olyanok vagyunk, mint a legendás zenekar, amelyik 1959-ben elsöprő sikert aratott és most, amikor már nyugdíjasok a tagok, néhányan azt mondják nekik, hogy jó volt a zenétekre táncolni.

PG

Kevin Pollak:
Párizsban egyszerre mutatták be a filmünket a [[Batman]]nel és mi győztünk, sőt egy kritikus azt írta, minek adnak egy pocsék filmet a miénk mellett.

PG

Bryan Singer:
Sok szerencsével és sok tehetséggel nagyszerű nézőket vonzhatunk be a nézőtérre, mert a végeredménynek van egy rezonanciája.

PG

Bryan Singer:
Ha legalább két elkötelezett színészed van, akkor féltucatnyi elkötelezett színészt vonzanak magukkal.

PG

Gabriel Byrne:
Ma az amerikai filmek Mcfilmekké váltak, hamburgerként adják el őket.

PG

Gabriel Byrne:
Ma az amerikai moziban a marketing szinte mindent legázol, szexet és verekedést és boldog befejezést akarnak.

PG

Benicio Del Toro:
A srácokkal még mindig jó kapcsolatban vagyunk, mintha együtt végeztük volna el az iskolát.

PG

Benicio Del Toro:
Nekem nagy sikert hozott, sok lehetőséget kaptam később.

PG

Chazz Palminteri:
A színészi játék és a rendezés is nagyszerű, a képi látvány tökéletes, ezért ez egy tökéletes film.

PG

Chazz Palminteri:
Biztos vagyok benne, hogy több generáció fogja látni, és végül klasszikussá fog válni, annyira eredeti.

PG

Kevin Spacey:
Valóban rendkívüli volt, hogy az erős verseny ellenére ennyi díjat kaptunk.

PG

Kevin Spacey:
Számomra valóban egyedi filmes élményt nyújtott, egészen más volt a forgatás.

PG

Kevin Spacey:
Ez valóban egy olyan film, amilyet korábban senki se csinált.

PG

Kevin Pollak:
Létrehoztak egy “Legjobb színészcsapat” díjat, hogy nekünk adják, a filmet két Academy díjra jelölték és két Oscart nyert.

PG

Kevin Pollak:
Bármilyen filmes listát láttam, az első százban benne voltunk.

PG

Stephen Baldwin:
Azért is érdekes a film sikere, mert a film végén semmi se derül ki.

PG

Stephen Baldwin:
A film kultikussá vált, több klubról is tudok, ahol havonta összegyűlnek a tagok, hogy újra és újra megnézzék a filmet és mindig új felismeréseik vannak.

PG

Bryan Singer:
Egyszer moziba mentem egy filmet megnézni és valaki megszólított, hogy tudom-e, kik a főszereplők, elsoroltam, de neki névtelenek voltak, így más filmre vett jegyet. Egyszer talán találkozok olyannal, aki ismeri a szereplőket.

PG

Kevin Spacey:
Nem hittem, hogy valóban össze lehet hozni egy ilyen filmet, ez az operatőr érdeme is.

PG

Bryan Singer:
Tom, az operatőr hihetetlenül és végig megbízott bennem és bármit mondtam, soha se mondta, hogy azt ebből és itt nem lehet megcsinálni.

PG

Gabriel Byrne:
Tom Siegel operatőr érdeme, hogy a képi látvány alapján az egész egy 50 millió dolláros költségvetésű filmnek látszik.

PG

Gabriel Byrne:
A filmet harminc napon át forgattuk és a végén felgyújtottunk egy hajót és az egész négy millió dollárból kijött.

PG

Kevin Pollak:
A vágás, a zene és más technika is magas szintű.

PG

Kevin Pollak:
Ezért nagyszerű filmrendező, mert ha a forgatás alatt ismerem az összefüggéseket, akkor nem lehetett volna ilyen meglepő és titokzatos filmet csinálni.

PG

Kevin Pollak:
Amikor megláttam az első változatot, csak néztem, mert addig csak annyit tudtam, amit a forgatáson elmondott nekem.

PG

Gabriel Byrne:
A forgatás alatt nem tudjuk, milyen a film, az csak akkor derül ki, amikor a különböző jeleneteket látjuk összeillesztve.

PG

Benicio Del Toro:
A forgatás alatt éreztem, hogy a rendező valóban bízik bennem és megengedte, hogy kockázatosan hozzam a karaktert, amit élveztem.

PG

Bryan Singer:
A karakternek affektálnia kellett, és Benicio Del Toro gyakran küszködött ezzel, ezért időnként érthetetlen volt a beszéde.

PG

Bryan Singer:
A színészek odajöttek hozzám, hogy semmit se értenek abból, amit Benicio Del Toro mond, és mit akarok ezzel, mire azt mondtam nekik, hogy a nézőknek meg kell érteniük, hogy nincs szükség, hogy értsék, hogy mit mond, és kérjék meg, hogy ismételje meg.

PG

Stephen Baldwin:
Egy kukkot se értettem a mondatából, és tanácstalanul néztem a kamera mögött álló rendezőre, aki csak intett, hogy nyugodtan folytassam a párbeszédet, ő tudja, miért így szólalt meg.

PG

Stephen Baldwin:
A legelső teljesen közös forgatásunk az volt, amikor megjelenik a megbízó, ami legalább hat oldalas párbeszédet tartalmazott, de a forgatás teljesen flottul ment egészen Benicio Del Toro megszólalásáig.

PG

John Ottman:
Bár ezek a szereplők szörnyű bűnözők, itt valódi haverokként jelennek meg, akiknek vannak közös érzéseik.

PG

John Ottman:
Amikor elkezdtek nevetni, azt mulatságosnak találtam és az az ötletem támadt, hogy most kell a nézőkkel megkedveltetni ezeket a szereplőket.

PG

Bryan Singer:
Nagy érdeme John Ottman vágónak, hogy használható anyagot tudott produkálni az aznapi felvételekből. Valahogy éreztem, hogy jó lesz ez így is annak ellenére, hogy nem tudtuk azt felvenni, amit akartunk, de az ő érdeme, hogy nagy munkával össze tudta hozni a jelenetet.

PG

Stephen Baldwin:
Akkor a rendezőnek volt egy brilliáns húzása és azt mondta, hogy jó, akkor ezek ezzel azt bizonyítják, hogy jó haverok vagyunk és így használta a felvett anyagot.

PG

Kevin Pollak:
Az ebéd utáni beszéde olyan volt, mintha gyerekeknek magyarázta volna, hogy ne nevessenek a templomban, így a délutáni folytatáson még hangosabban nevettünk.

PG

Kevin Spacey:
Bryan Singer nagyon ideges volt az ebédnél, hogy nem tudjuk komolyan felvenni a jelenetet, de végül ebéd után volt egy megbeszélésünk és ekkor túltette magát a hihetetlen amatőrizmusunkon.

PG

Kevin Pollak:
Számtalanszor hallottam, hogy Gabriel Byrne ránk szó, hogy hülyék vagyunk és hagyjuk már abba a nevetést, majd elkezd folyamatosan röhögni.

PG

Gabriel Byrne:
Nagyon jó volt a forgatás, állandóan nevettünk a forgatási szünetekben is, mert jól éreztük magunkat.

PG

Benicio Del Toro:
Talán csak Gabriel Byrne tudott valamennyire komoly maradni, de ő is mosolygott.

PG

Kevin Spacey:
Stephen Baldwin és én is megpróbáltunk komolyak maradni, leálltunk és újravettük a jelenetet, de ismételten elkezdtünk nevetni, és ez ment az egész délelőtt folyamán.

PG

Benicio Del Toro:
A szembesítéses jelenetet nem voltunk képesek röhögés nélkül végigcsinálni, valamiért egyikünk se volt képes abbahagyni a röhögést egész nap.

PG

Kevin Spacey:
Benicio Del Toro kéttucatnyiszor szellentett, folyamatosan jött és így végig röhögtünk.

PG

Benicio Del Toro:
Csak arra emlékszem, hogy valaki szellentett egy nagyot, de persze senki se tudta, ki volt.

PG

Gabriel Byrne:
Baldwin volt az első válaszadó, és az alakítása annyira röhejes volt, hogy attól kedve mindenen nevettünk.


PG

Gabriel Byrne:
A forgatókönyvíró ült a szobában és olvasta fel a kérdéseket és mindegyikünk egyedi válaszokat adott.

PG

Kevin Pollak:
Csak egyetlen forgatási napon, a szembesítési eljáráson léptük túl a forgatási időt, mert képtelenek voltunk röhögés nélkül megcsinálni.

PG

Kevin Pollak:
Ebből a szempontból ez egyfajta gerilla filmezés volt, ugyanakkor mégsem éreztem, hogy túlságosan szorított volna az idő.

PG

Kevin Pollak:
A forgatás alatt úgy éreztük, hogy csak a napi ételért dolgozunk, mint mások.

PG

Bryan Singer:
Láttam rendezőket, akik üvöltöztek és elvesztették a színészek bizalmát.

PG

Bryan Singer:
Sokszor nem tudom, hogy mit akarok, csak azt, hogy mit nem akarok, de nem szabad emiatt félni.

PG

Bryan Singer:
Megtapasztaltam, hogy a forgatás az egy hosszú folyamat és egy nagyon fontos együttműködés eredménye, ami csak kölcsönös bizalom alapján lehet sikeres.

PG

Bryan Singer:
A stábbal és a színészekkel együtt írtuk a végső forgatókönyvet. Nevetségesnek hangzik, de a forgatás alatt a rendező és a színészek gyakran a forgatókönyvíró szerepét játsszák el.

PG

Stephen Baldwin:
Azért szeretek mozit csinálni, hogy ne kelljen kompromisszumot kötni, hanem megtehessem, amit lehet.

PG

Stephen Baldwin:
Ideges voltam, egyszercsak a rendezőt láttam magam mellett és hallottam, hogy egészen a fülemnél beszél a jelenetről, de csak azt kérdeztem, hogy igaz-e, hogy leállítják a forgatást, mire meghökkent, és határozottan kijelentette, hogy szó sincs róla, ezt a jelenetet mindenképp befejezzük.

PG

Stephen Baldwin:
Le akarták állítani a forgatást, hogy ez így nem fog menni, de a rendező nem volt hajlandó kompromisszumokra.

PG

Gabriel Byrne:
A hangtechnikus kijelentette, hogy elege van az amatőrökből, akik képtelenek megcsinálni a feladatukat, és két részből soha nem lehet összerakni ezt a jelenetet.

PG

Gabriel Byrne:
Azért volt szükség vágásra, mert a földalatti parkolóba este nyolckor kezdtük a forgatást és másnap reggel hétig nem tudtuk befejezni a jelenetet,

PG

Stephen Baldwin:
A parkolóban játszódó jelenetet napi 18 órás forgatási idővel vettük fel, mert nagyon hosszú jelenet.

PG

Stephen Baldwin:
Amikor megismertem Bryan Singert és elkezdtünk forgatni, azonnal láttam, hogy azonosak a céljaink és szándékaink.

PG

Kevin Pollak:
Az illető már nem a barátom, mert nem szeretem az idiótákat magam körül.

PG

Kevin Pollak:
A kihallgatási jelenetet lementem megnézni, amit az első között vettek fel, egy barátom meglátta Kevin Spacey
Kamera nélküli sántító járását és azt hitte, hogy valóban sánta és csodálkozott, hogy korábbi filmjeiben hogyan tudta eltitkolni.

PG

Kevin Spacey:
Teljesen megbíztam a rendezőben és a forgatókönyvben és most először volt lehetőségem szabadon szerepelni és csak az én jeleneteim érdekeltek. Nem tudtam, hogyan kapcsolódnak ezek a többihez és nem is érdekelt.

PG

Chazz Palminteri:
A rendező már az elején javasolta, hogy ne legyen napirend és egyetértettnük, mert senki se akart azzal törődni, hogy mi zajlik a háttérben.

PG

Chazz Palminteri:
Kevin Spacey és én beszélgetünk a film elején és úgy tűnik, mintha egyszercsak abbahagynánk a beszélgetést és elkezdődne a film.

PG

Kevin Spacey:
A forgatáson Chazz Palminteri és köztem zajlott beszélgetéseket öt napon át zsinórban vettük fel és minden flottul ment.

PG

Kevin Spacey:
A rendező nem vágásokban, hanem beállításokban gondolkodott és mindent megbeszéltünk előre, ezért nagyon gyorsan tudunk forgatni.

PG


Bryan Singer:
Ha jó gyakorlott csapatod van, akkor érzed, hogy a színészek szinte családtagokként bánnak egymással, és ezért nem kell velük foglalkoznom, csak a saját feladatommal kell törődnöm.

PG

Bryan Singer:
Amikor X-men filmeket csináltam, azt éreztem, hogy visszább léptem [[The Usual Suspects]]hez képest.

PG

Bryan Singer:
Az is jó volt a gyártás számára, hogy az emberek egói háttérbe szorultak, mert senki se érezte, hogy a filmkészítés terhe rá nehezedne. Ha valaki kevesebbet vállal, akkor másoknak többet kell dolgoznia, és erre nem volt szükség. Ezért jó szereplőtársakkal dolgozni.

PG

Bryan Singer:
Nagyon jó, amikor szereplők csoportját kell felvenni, mert könnyű a kameramozgás, megvan, hogy kik szerepelnek, és utána kikre kell a kamerának átállnia.

PG

Bryan Singer:
Nagyon élveztem a szereplők kiválasztását és a jelenetek beállításainak a megbeszéléseit is, hiszen ez volt a munkám lényege.

PG

Gabriel Byrne:
Bryan Singer nem akarta a színészeket irányítani, és nem is volt rá szüksége, mert a szereplők kiválasztásával és a jó beállításokkal már tökéletesen megvalósította.

PG

Gabriel Byrne:
Hihetetlen volt látni, hogy minden jelenet, amit felvettünk, azonnal képernőkész volt, és minden, amit Bryan Singer akart, az azonnal képernyőn volt, sőt valamivel több is.

PG

Gabriel Byrne:
A jó és az igazán jó rendező között az alapvető különbség, hogy minden, ami a forgatáson történik, azonnal megfelelő módon jelenjen meg a filmen. Minden fontos pillanatnak azonnal a képernyőn kell lennie, és csak annak.

PG

Bryan Singer:
Ha fiatal és ostoba vagy, akkor a dolgok rosszul alakulhatnak.

PG

Bryan Singer:
A forgatást a barátaimmal csináltam és az történt, amit meg akartam valósítani, de ehhez sok szerződésre, aláírásra volt szükség, ami később kockázatos lehetett volna és nem akartam, hogy ezek kényszerítő körülményekké váljanak.

PG

Kevin Spacey:
Bryan Singer nagyon jól menedzselte, hogy ne derüljön ki, ki is Kaiser Sözé, akár én is lehetek, a nézőre van bízva.

PG

Bryan Singer:
A néző csak a végső faxból sejti, hogy az a fickó volt Kaiser Sözé, de továbbra is rejtély marad.

PG

Stephen Baldwin:
Azzal, hogy pillanatok alatt visszatér korábbi jelenetekhez, de más összefüggésben, az adja meg a kulcsot.

PG

Stephen Baldwin:
A befejezés egy zseniális, újra-felfedezett ötlet volt.

PG

Bryan Singer:
Ez volt a jó megoldás és ettől kezdve azon dolgoztunk, hogy köhögéstől kezdve mindenféle szép tiszta hangokat vegyünk fel és végül összehoztuk.

PG

John Ottman:
Végül a szokásos két hangsáv helyett három hangsávval tudtam megoldani, amit az emberek persze nem vesznek észre, mert csak a képi változásra figyelnek, pedig a hagmontázst sokkal nehezebb összehozni.

PG

John Ottman:
Hihetetlen nehéz volt a montázsokat megcsinálni, a kép folyamatosan változott és közben sok különböző hang jött.

PG

John Ottman:
Igazi katasztrófa volt számomra, depressziós voltam, hogy ezt a kulcsjelenetet hogyan tudjuk megcsinálni.

PG

Bryan Singer:
Másnap reggel rám néztek, hogy megvan-e a megoldás, mire közöltem, hogy még két hetet kell forgatnunk és annyi információt adunk a nézőnek, hogy megértse a nagy váltást.

PG

Bryan Singer:
Nem találtuk meg a jó megoldást, és úgy döntöttem, aludjunk rá egyet. Az operatőr házában aludtunk, hogy minél kevesebbet költsünk a forgatásra.

PG

Bryan Singer:
A nézőben megjelenik a felismerés, hogy valami nem stimmel, amit korábban nem vett észre.

PG

Bryan Singer:
Az ötlet az volt, hogy a kép megáll, csak különböző hangrészletek változnak alatta.

PG

Bryan Singer:
A kulcsjelenet hihetetlen jól volt megírva, de olyan sok információ fókuszálódott benne, hogy a nézők nem tudták volna követni a nagy váltást.

PG

John Ottman:
Próbáltunk kitalálni hatásos jeleneteket a nagy változtatásra, montázsban is gondolkoztunk.

PG

Kevin Spacey:
Eredetileg azt terveztük, hogy a szereplő átváltoztatja a haját, sötét szemüveget vesz fel és magára terít egy hosszú fekete kabátot, de végül abban maradtunk, hogy csak a kamera beállítások változnak, a szereplő fizikai külseje semmit se változik.

PG

Kevin Spacey:
A vita eredménye az volt, hogy a nézői várakozásokat kell megváltoztatni.

PG

Kevin Spacey:
Sokat vitatkoztunk, hogyan tudjuk véghezvinni a váltást, hogy a karakter végig sikeres legyen.

PG

Kevin Spacey:
Amikor a kamera megváltoztatja a felvételi szöget, akkor a néző is megváltoztatja a várakozásait és ez megy végig a filmen. Amikor a kamera visszatér ugyan arra a jelenetre, de más szögből, a néző is ráébred, hogy másra számított.

PG

Kevin Spacey:
Nagyon szeretek olyan jeleneteket forgatni, amikor a kamera különböző nézőpontból veszi fel a szereplőket, mert minden beállítás másfajta gyakorlatot követel meg.

PG

Kevin Spacey:
Az emberek többsége egy filmet csak egyszer néz meg, és arra emlékszik, ami megmarad benne.

PG

Kevin Spacey:
Ezen a szinten mindenki azon gondolkodik, hogy a másik mire gondolhat.

PG

Kevin Spacey:
Nagyon fontos volt a jeleneteknél, hogy mi jár abban a pillanatban a fejedben.

PG

Gabriel Byrne:
Kevin első feltűnésekor nagyon fontos a testtartása.

PG

Bryan Singer:
Más átverés is van a filmben. Amikor Kevin sétál a molón és nézi mi történik, a kamera követi, de Kevin megáll egy láda mögött, a kamera továbbmegy és csak a láncoknál áll megy és onnan mozog vissza és a nézők keresik, mi van a láncok mögött, miközben ott nincs semmi.

PG

Kevin Pollak:
A kedvenc jelenetem, amikor a rendőr és a gyanúsított egyszerre iszik kávét, a rendőr áll és lenéz a gyanúsítottra, aki nem őt, hanem a kávéscsészé alját nézi, mintha olvasna a rendőr kávéjában.

PG

Kevin Spacey:
Ennek a jelenetnek a forgatásakor Gabriel Byrne valóban sokkot kapott, fél órán át kellett győzködni, mire meg tudta csinálni.

PG

Bryan Singer:
Nagyon nehéz volt meggyőzni Gabriel Byrnet, hogy szükséges ez a csalás, végül azt mondtam neki, ne törődjön semmivel, csak vegye fel végre a hosszú kabátot és a kalapot.

PG

Gabriel Byrne:
Nem értettem, miért kell nekem hátbalőnöm saját magamat, de a rendező közölte, hogy a nézőnek nagyon fontos elhinnie, hogy ebben a pillanatban ez a szereplő a kulcs.

PG

Gabriel Byrne:
A hátbalövésem egy nagyon fontos jelenet a filmben.

PG

Bryan Singer:
A fiatal Kaiser Sözé bemutatásához az egyik segítőmet használtuk, akinek nagyon hosszú haja volt, és születése óta nem tudta széttárni a karjait, és ráadtunk egy hosszú kabátot.

PG

Bryan Singer:
Kaiser Sözé megjelenését több részletben vettük fel, mindíg más részletet lehet látni, és sose a teljes képet.

PG

Chazz Palminteri:
A film minden megnézésénél új és új felfedezéseket tesz a néző.

PG

Chazz Palminteri:
A filmet újra és újra megnézve egyre jobbá válik.

PG

Gabriel Byrne:
Amkor másodszorra nézed a filmet, már figyelsz rá, és amikor harmadszorra nézed, már követed a feliratokon át mozgó kamerát.

PG

Gabriel Byrne:
A film közepén a kamera megmutatja, milyen fontos az üzenőfal, de rögtön elfelejted.

PG

Gabriel Byrne:
A kameramozgás ebben a filmben a lényeg, az mutatja meg, mi a fontos a jelenetben.

PG

Kevin Pollak:
Az eredmény kifejezetten a Bryan Singer által elképzelt design, ami az adott pillanatot hangsúlyozza.

PG

Kevin Pollak:
Amikor másodszorra megnézed a filmet, már azt hiszed, hogy a jelentéktelen figura az üzenőfalról olvas fel egy történetet.

PG

Kevin Pollak:
Amikor először megnézes a filmet, azt hiszed, hogy unalmas, mert egy jelentéktelen figura történetét meséli el.

PG

Bryan Singer:
Nagyon érdekes volt, hogy ugyan azt az anyagot használtuk fel különböző beállításokban.

PG

Stephen Baldwin:
A film hazugságok, és nem megoldások halmaza!

PG

Stephen Baldwin:
A film nagyon becsapós, trükkös, elindul egy irányba, majd gyorsan vált, egy nagy keveréke az eseményeknek.

PG

Benicio Del Toro:
Nehéz volt a forgatás során kiejteni a neveket, de végül a filmben minden klappolt.

PG

Bryan Singer:
A név tehát német és török szavakból áll és “fecsegő király”t jelent.

PG

Bryan Singer:
Sokáig keresgéltünk megfelelő nevet, végül egy török szótárban találtam a Sözét, ami azt jelenti, hogy sokat beszél.

PG

Bryan Singer:
A Kaiser Szümé nevet Kaiser Sözére kellett változtatnunk, mert a forgatáson sokan csak nevetve tudták kimondani.

PG

Chazz Palminteri:
Talán a legérdekesebb az volt, hogy mindenki másképp ejtette ki Kaiser Söze nevét.

PG

Bryan Singer:
A szereplő halála így érzelmileg hatással volt a nézőkre.

PG

Bryan Singer:
Az érthetetlen beszéddel és affektálással Benicio Del Toro a karakterét sokkal dinamikusabbá és szimpatikusabbá tette.

PG

Benicio Del Toro:
Ebben a filmben egy sajátságos hadarást próbáltam ki.

PG

Benicio Del Toro:
Két évvel korábban láttam [[Dustin Hoffmann]]t a Dick Tracey szerepében, nagyon tetszett a hadarása.

PG

Benicio Del Toro:
Egészen a bemutatóig kétségeim voltak, hogy jól csináltam vagy sem.

PG

Benicio Del Toro:
A szerepem neve ablakot jelent, amin át lehet nézni, vagy ahonnan ki lehet tekinteni és mivel jelentéktelen volt a szerepem, az utóbbit választottam.

PG

Benicio Del Toro:
Megmondtam a rendezőnek, hogy mivel lényegtelen, hogy mit mondok, ezért az érthetetlenség határán fogok beszélni.

PG

Bryan Singer:
Az első jelenetnél bizonytalan voltam, hogy viccel, vagy komolyan beszél, nem akartam de értetlenkedőnek dse akadékoskodónak látszani, így csak rákérdeztem, és megállapodtunk, hogy így játssza végig a filmet.

PG

Benicio Del Toro:
Elolvastam az egész anyagot és rájöttem, hogy lényegtelenek a szövegeim is.

PG

Benicio Del Toro:
A szerepem egy áldozaté, csak azért létezett, hogy meghaljon.

PG

Kevin Pollak:
Amikor kiválasztottak, már csak két szabad szerep volt és egyértelmű volt, hogy ezt választom, mert a másiknak szinte semmi szerepe se volt.

PG

Kevin Pollak:
Volt egy iskolatársam, akinek volt pár szociopata vonása, például olyan vesébe látó tekintettel tudott a szemedbe nézni, hogy érezted, hogy az se érdekli, ha meghalsz.

PG

Kevin Spacey:
Kevin eddigi életében komédiás volt, de amint forgatni kellett, mintha egy pillanat alatt levetkőzte volna a humoros és szarkasztikus énjét.

PG

Kevin Spacey:
Tökéletesen beilleszkedett a csapatba, pedig neki nem volt múltja szemben a többiekkel.

PG

Kevin Spacey:
Számomra Kevin Pollak volt a legnagyobb meglepetés, mert eddig csak apró szerepei voltak és mégis tökéletesen hozta a drámai stílust.

PG

Stephen Baldwin:
A nagyjelenetünk Kevin Pollakkal hihetetlenül jól ment és csak utólag döbbentem rá, hogy a rólam mondott negatív kritikája nagyon hatésos volt, hiszen konfrontálódnunk kellett egymással.

PG

Kevin Pollak:
Csak pár perce ismertem Stephen Baldwint, amikor azt mondtam neki, hogy lerí róla, hogy a bátyja terrorizálta és most veszettül ki akarja egyenlíteni a számlát, de mi tudjuk, hogy kemény fickó, így nyugodjon le és beszélgessünk.

PG

Stephen Baldwin:
A rendező azért volt brilliáns, mert olyan atmoszférát teremtett, hogy mindenki azt érezte, hogy itt a nagy lehetőség és most mindent megtehet, amire képes.

PG

Gabriel Byrne:
Ha érzed, hogy egy hullámhosszon vagy a csapattagokkal, akkor hihetetlen szívderítő élményben van részed.

PG

Gabriel Byrne:
Nagyon szeretem a csapatmunkát, mert a színházra emlékeztet, és itt olyan ötfős csapatról volt szó, ahol mindenki mindenkiért küzd.

PG

Kevin Spacey:
Az első nyilvános teszt egy kávézóban volt, Bryannel és egy orvossal ültünk le beszélgetni és körbe-körbe sántikáltam, hogy a testtartásomat élethűbbé tegyük.

PG

Bryan Singer:
Egy fizikailag béna kéz bemutatása helyett abban maradtunk, hogy pár ujját fogja egymáshoz szorítva tartani.

PG

Kevin Spacey:
Végül Bryannel úgy döntöttem, hogy egy részben béna embert fogok eljátszani, ezzel lehet jól kifejezni a teljes személyiségét.

PG

Kevin Spacey:
Több orvossal és szakértővel beszéltem a bénaságról, hogy megértsem.

PG

Bryan Singer:
A film azért lett dinamikus, mert a tervnek lehatárolt lehetőségei voltak.

PG

Bryan Singer:
A filmben az a legjobb, hogy mindenki saját magát akarja megmutatni.

PG

Gabriel Byrne:
A színészet igazi kihívása az, hogy ne más karakterré válj, hanem valóban önmagadat add.

PG

Gabriel Byrne:
Egy színész iskolában álarcokat és terheket raknak rád, ami a színészetnek csak egy, igaz, nagyon látványos és élvezetes része.

PG

Gabriel Byrne:
Meggyőződésem, hogy annál jobb színész vagy, minél jobban saját magadat adod.

PG

Gabriel Byrne:
Meggyőződésem, hogy minden jó színész nem szerepet játszik, hanem saját magát adja.

PG

Bryan Singer:
Azt hiszem, inkább Chris szavára adtak, és attól kezdve mindannyian benne voltunk.

PG

Bryan Singer:
Némelyik színész már komoly szerepet játszott neves rendezők filmjeiben.

PG

Bryan Singer:
Egy hihetetlenül sűrű anyagból kellett megformálni a filmet bizonytalan gyártási körülmények között.

PG

Bryan Singer:
Dühösen felhívtam az ügynökömet, hogy nem hagyhatja, hogy kiszálljon.

PG

Gabriel Byrne:
Nem tudtam, hogy eredetileg is ott akartak forgatni és nagyon kevés idejük volt rá.

PG

Gabriel Byrne:
Rövid tanácskozás után úgy döntöttek, hogy Los Angelesben lesz a forgatás és egy hónapig fog tartani.

PG

Gabriel Byrne:
Buta fejjel azt mondtam, hogy én Los Angelesben élek, ha odajönnek forgatni és legfeljebb egy hónapra, akkor vállalom

PG

Gabriel Byrne:
Közöltem a rendezővel, hogy inkább kihagyom ezt, mire rákérdeztek, hogy mégis miért és hogyan.

PG

Gabriel Byrne:
Mivel akkor magánéleti gondjaim voltak, nem a filmezés volt a legfontosabb a számomra.

PG

Bryan Singer:
Eljött a meghallgatásra, de zavartan közölte, hogy nem akarja felolvasni a szerepet, hanem megmutatja a karaktert.

PG

Bryan Singer:
Benicio Del Toro energiája jó támogatás volt a többiek számára.

PG

Bryan Singer:
Tetszett a származása és az energiája, ahogy játszott a F[[Swimming With Sharks]] filmben, bár csak egy kis szerepe volt.

PG

Benicio Del Toro:
A meghallgatáson nem volt igazi felolvasás, csak a rendezővel és a válogatóval beszéltem.

PG

Kevin Spacey:
Azt mondtam a rendezőnek, van egy nagyszerű srác, aki mintha másik bolygóról jött volna.

PG

Bryan Singer:
A fiatalság a tapasztalatlanságot is behozza, de annyi eszük volt, hogy veszélyes bűnözőknek látszottak.

PG

Bryan Singer:
Úgy döntöttem, van már elég idősebb személy a csapatban, lehet egy fiatalabb is.

PG

Bryan Singer:
Fenster szerepe eredetileg egy idős személy karaktere volt, most fiatalítottunk.

PG

Kevin Spacey:
A szövege szerint nem volt semmi különleges szerepe, se múltja.

PG

Kevin Spacey:
Benicio az én javaslatom volt, mert nehéz volt megfelelő színészt találni Fenster szerepére.

PG

Bryan Singer:
Lenyűgöző volt azt látni, hogy valaki csak besétál a meghallgatásra és pontosan azt teszi, amit elképzeltem. Ilyen egyszerűen nem létezik.

PG

Bryan Singer:
Tisztán láttam, hogy ilyen fickóra van szükségünk erre a szerepre, mert eklektikus csapatra volt szükség.

PG

Kevin Pollak:
Keményen rászóltam az ügynökömre, hogy azonnal intézze el a meghallgatást, ne legyen esélye a másik kettőnek elvennie ezt a szerepet az orrom elől.

PG

Kevin Pollak:
Utána mentem az ügynökömhöz, aki azzal fogadott, hogy Bryan szerint tökéletes volt a meghallgatás és szerepeltetni akar a filmjében, de még két másik jelöltet is megnéz.

PG

Kevin Pollak:
Bryan csak beszélgetni akart velem, hogy az egyik nagy rajongóm.

PG

Kevin Pollak:
Volt egy másik filmes meghallgatásom is, de az a szerep messze állt az elképzelésemtől.

PG

Bryan Singer:
Ha a szereplők kiválasztása tökéletes, akkor a rendezőnek nem kell foglalkoznia a karakterek megformálásával, a színészek megvalósítják a filmet.

PG

Bryan Singer:
Próbára kell tennem őket, hogy valóban megvan-e az erejük és képességük hozzá.

PG

Bryan Singer:
Nagyon sok színész számára valódi kihívás szerepe, mert valóban olyanokká akarnak válni.

PG

Stephen Baldwin:
Tökéletes volt, pont ezt akartam hallani, de ki akartam erőszakolni belőle.

PG

Stephen Baldwin:
Ezek után közölte, hogy nekem csak azt kell tennem, amit ő mond, és pontosan akkor és pontosan úgy, ahogy mondja.

PG

Stephen Baldwin:
Bryan hihetetlenül higgadtan végighallgatott, majd megkérdezte, hogy befejeztem-e.

PG

Annak ellenére, hogy a filmben végig erőszak tombol, egyetlen káromkodás se hangzik el.

PG

A filmben szereplő magyarok palócos tájszólással beszélnek.

PG

Egy angol tv vetélkedőben „Usual Suspects” a neve a játékban részt vevő négy személynek. Közülük egynek van lehetősége pénzt nyerni, a másik három akadályozza, vagy részesedés reményében segítheti.

PG

Mikor Kevin Spacey megkapta az Oscar-díjat a legjobb férfi mellékszereplő kategóriájában azt mondta: "Bárki is legyen Keyzer Soze, ma nagyon be fog rúgni"

Az aeonflux.blog.hu szerint a világ legjobb filmje (ez persze ferdítés, az egyik ítészük, Zalaba Ferenc számára a legkedvesebb alkotás).