Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Tényleg nagyon jó és tényleg nagyon elfeledett. Bár megjegyzem, nem meglepő ez annyira, mert végülis formailag teljesen konvencionális, viszont történetében pedig nem az a könnyed esti matiné. :D
Madaras József és Nyakó Júlia - zseniálisak. Madaras mindig is kiválóan hozta ezt a kőbunkó munkás-parasztot, ezt már A ménesgazdában is megmutatta. Itt talán még inkább ezt az oldalát domborította ki. A megszállott, aki már annyira megkeseredett abban, hogy nem akar működni az élete, hogy minden nőt potenciális "ingyen szakmunkásnak" tekint.
A lány meg nem is tudom, mi volt: áldozat, elnyomott, vagy inkább egy femme fatale? Rendkívül érzékenyen egyensúlyozott e két szerep között.
Igazából mindkét fél hibás abban, ami itt történt. Ez a kapcsolat működhetett volna, ha a csaj akarja. Csak kár, hogy elejétől fogva nem illettek egymáshoz. :D A fickó pedig túl nagy zsarnok volt, illetve azzá vált. Mikor jön a gyerek, akkor már nem kell. De bezzeg ő meg rányomul a nőre és megdugja, erőnek erejével... Akkor most ki a hibás?
A párhuzam Tarr filmjeivel pedig találó: itt sem egyértelmű, hogy a gazdasági körülmények teszik tönkre az ember életét. Itt valami más, mélyebb válság van. Ok, ott a gyáros, aki egy zsarnok, és nyilvánvaló már személyében, hogy ez a Kádár rendszer rég elbukott és egy vicckategória. De vajon más körülmények között, jobb anyagi helyzetben másképp történtek volna a dolgok? Annyiban igen, hogy talán e két ember nem ismerkedik meg. :D De, ha igen, szerintem ugyanúgy nem jönnek ki egymással.
Ismeretlen gyöngyszem. Egyelőre.
Most már ITT is meg lehet nézni.
Az a százas ma kb 5000
előzmény: zéel (#5)
És persze a PÉNZről is szól a film! Itt már, akkor is, minden a pénz körül forgott!
Igaz, hogy az akkor még csak egy százas volt a "főszereplő". Egy papír százas!
Ajánlom mindenkinek ezt a filmet: üt, de számomra Tarr Béla 2 korai filmje jobban
Kíváncsi vagyok a Szirmok, virágok, koszorúk-ra ezek után
előzmény: zéel (#3)
Érdekes, nekem meg a Kárhozat ugrott be!
Egyébként a Családi tűzfészek meg ez, ugye lényegében egy időben készültek!
Nálam ez a film bizonyult ütősebbnek! Talán azért is, mert szinte ismeretlen film, a Köszönöm, megvagyunk. (Én legalábbis nem hallottam róla!) Itt is mi vagyunk, a két első KT néző/szavazó!
előzmény: jesi (#2)
Nagyon jó film, de éppen egy nappal előtte láttam a Családi tűzfészket, ami sokkal nagyobbat ütőt minden tekintetben
Viszont a reális ábrázolás nagyszerű, a vége meg megdöbbentő
előzmény: zéel (#1)
Egy zseniális film a magyar 70-es évekről! A zseniális Madaras Józseffel és a sugárzóan tehetséges, fiatal Nyakó Julival!
Nem csoda, ha a film kitűnő rendezője nem tartozott az kor ünnepelt rendezői közé! Ez a film ugyanis a vidéki kisembert a ROBOT (a gyárban és otthon, a háztájiban), pénztelenség,sivárság,kilátástalanság...fojtogató légkörében mutatja be!
Megint nem fogunk sokat vitatkozni!:)
Legfeljebb abban világosítottál meg, hogy engem sokkal inkább érdekel a tartalom, mint a forma.
Sőt, a'szem idegesítenek is a forma-művészek/bűvészek, akik remekül adják elő a nagy semmit.
Sztárolt "művészeink" jelentős része ilyen.
Vagyis, ahogy írók kapcsán szoktam mondani: nem elég jól írni, jót is kell írni!
előzmény: Tenebra (#8)