Szabadság szerelem (2006) ☆ 👁

Children of Glory

(Goda Krisztina)

magyar dráma, szerelmi történet, történelmi film

3,2
★★★☆☆
727 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-10-24 07:37:55 dittike (5) #62

Nekem a patetikussága ellenére is fontos mondanivalót hordoz mert igenis hazaszeretet nélkül mit sem ér az egész létezés.

2017-06-14 23:52:19 Ehun69 (4) #61

Összevetve az eddig megfilmesített történelmi alkotásokkal, egész jól sikerült. 8/10

2013-12-31 10:29:45 Groenendael (1) #60

Szájbarágós, didaktikus, hatás- és érzelemvadász film. Ettől még lehetne jó, egy rakás szájbarágós filmet élveztem és szeretek. Ez nem tartozik közéjük. Egyes.

2013-12-27 05:41:14 lonecoyote (1) #59

Egy középszerű rendező kapott egy csomó pénzt, hogy csináljon egy középszerű, hollywoodias filmet '56-ról. Sajnos még ezt se sikerült elfogadhatóan teljesíteni. Ahelyett, hogy örülne minden ország a saját, jellegzetes filmkultúrájának, most mindenki baromi hollywoodi akar lenni. Mert ugye ma csak a profit, a versenyképesség számít, valódi értékek nem. 10/1

2011-10-16 21:34:23 ChrisAdam (4) #58

Sztem eég jól miegcsinálták ezt a filmet. Lehet, h nem a legjobb, de azért jó. Mondjuk közrejátszozz ugye Vajna is (aki eléggé belepréselete az amerikai stílust ebbe a filmbe - utcai harcok, robbanások, stb) Az utóbbi 10 év legjobb magyar filmje! 70%!

2011-10-13 10:37:13 slawter (2) #57

Nagy csalódás volt ez a film. Hangulata szinte egyáltalán nincs, üres az egész. Remélem lesz jobb 56-os film.

2011-09-12 13:31:08 zéel (3) #56

Én a bemutató (2006. okt. 23.) lelkes hangulatában ötösről indítottam. Aztán később levittem négyesre.
Azt gondolom, hogy azért "elmegy". Pláne, ha figyelembe vesszük, mennyi rossz '56-os film készült még akkor.
(A legjobb '56-os film szerintem Gárdos Szamárköhögése. Vagy Sándor Pál Szerencsés Dániel c. filmje.)

2011-09-12 12:46:28 Tenebra (2) #55

Elsőre elmegy, másodikra "hmmm...", sokadikra egy fostalicska. :D Nagyon érződik rajta, hogy ilyen "hollywoodi wannabe". Pont az veszett el belőle, amilyennek lennie kéne: a magyar.

Pozitívuma viszont a látvány, és az, hogy végre magyar filmben is láttam profin megrendezett akciójeleneteket. De ezen kívül semmi pozitívuma nincs, a Honfoglalóstól egy hajszál választja csak el.

2010-03-12 21:25:30 Egy filmkritikus (4) #54

Szerintem ez egy jól sikerült film. De mivel mindig van de, hát itt is van: Fenyő Iván meg a Csányi egyáltalán nem illettek ebbe a filmbe. Nem is beszélve a szovjet vízilabdások fő-fő egyénéről, a kis török srácról a másik filmből... már az elején érződött, hogy ők egyszerűen nem valóak ide. Viszont szerintem Dobó Kata alakítása igazán kiváló. Minden jó, kivéve őket.
Nagyon jól fogalmazta meg az előző hozzászóló, hogy "amolyan barátok közt fejlesztett állapotban" :D
Talán még annyi idétlenség van benne, hogy a szövegek nem '56-hoz valók. Ilyen szia, meg a csaj, meg hogy fosok, háát, ezeket átírhatták volna. :)
Egyszóval jó, hogy csináltak egy ilyen filmet, csak kár, hogy az s.o.s. szerelem, meg a 9 és fél randi-színészeit rakták egy ilyen komoly filmbe. Így teljesen hitelét veszti a dolog, mert az ő énjük inkább az ezutóbbi filmek. Ezért a hármas és a négyes között vacillálok, de talán mégis inkább 4.

2009-10-24 12:12:03 Gasz András (2) #53

Pontosan így van én még hozzátenném azonban, hogy lagymatag színészi játék amolyan barátok közt fejlesztett állapotban. :)

2009-10-24 10:23:39 [: Azuroo andrew :] (2) #52

Jó képek, kiváló rendezés, lagymatag dramaturgia.

56' egy szerelmi viszony aspektusából való bemutatása alapvetően működőképes, de ehhez jobb könyv kellett volna szerethető figurákkal.

10/3,5

2009-10-24 01:44:23 puttancsospeti (?) #51

"Hát kövezzetek meg, de speciel számomra ez volt Dobó Kata egyetlen értékelhető játéka... számomra hiteles volt."

Egyetértek. Engem is kellemes meglepetésként ért.

előzmény: Ernestina (#24)

2009-03-25 11:51:02 karthauzi (?) #50

Természetesen nem ezt akarom vele mondani. Csak azt, hogy gondolom nem mindenkinek tetszik ez a film. Akár a politikai mondanivalója miatt is...

előzmény: Ivan/ (#49)

2009-03-25 11:40:51 Ivan/ (5) #49

szerintem akinek ÁVH-s volt az apukája- például neki biztosan nem tetszik ez a film.Vagy nem? .-)

Azért remélem ezzel nem azt akarod most mondani, hogy akinek nem tetszett annak pontosan ez volt a baja vele.

előzmény: karthauzi (#48)

2009-03-25 11:08:27 karthauzi (?) #48

Dobó Kata biztos nem jó színész, de szerintem ez nem jön át a filmen. Ebből a szempontból Schilling Árpáddal értenék egyet, aki szerint egy jó filmrendező bárkiből ki tudja hozni, amit akar tőle "Függ" a film, egy jelenetet 50* is el lehet próbálni, amíg jó nem lesz. (a színházban már nem így van, persze.
Sajnos , vagy szerencsére '56 még máig aktuális, máig "politikai" , és bizony szerintem akinek ÁVH-s volt az apukája- például neki biztosan nem tetszik ez a film.Vagy nem? .-)

2009-03-25 10:37:35 largo (3) #47

"gyilkolja a film amúgy sem túl izmos atmoszféráját" - Midnen tiszteletem ezért a meglátásért:)))

2009-03-25 10:27:36 VVega (2) #46

Kétségtelen, hogy vannak hatásos pillanatai, és az akciójelenetekre sem lehet panasz. A forgatókönyv azonban gyenge, a párbeszédek papír ízűek, a színészek bénán játszanak, de még közülük is kiemelkedik az abszolút vicckategóriás Dobó Kata, aki szabályosan gyilkolja a film amúgy sem túl izmos atmoszféráját.

2009-03-25 10:04:34 Ivan/ (5) #45

(érdekes, hogy a „bizonyos” sajtó nem túl bátran, de kissé fanyalog – biztosan sokallja a magyar zászlókat, meg a himnuszt... )

Mivel ez egy filmes oldal, szerintem nem kéne ide keverni a politikát…

2009-03-25 10:01:14 karthauzi (?) #44

Szerintem szinte tökéletes film lett. Ha látok is benne 1-2 dolgot, amibe bele lehetne kötni... Nem érdemes. Szinte tökéletesen sikerült. Professzionális kivitelezés, jó történet, magas érzelmi telítettség. Szinte költői. Úgy mutatja be ’56-ot tényszerűen helyszínről helyszínre, ahogy talán mindannyian látni szeretnénk. Ráadásul vízilabda olimpiai csapat ’56-os sikerével összeötvözni egyszerűen zseniális és ráadásul hiteles. És még nemzeti érzelmű is. Nagyon is méltó megemlékezés ez a film. Ráadásul közpénzből csak a sorstalanságra futotta, emiatt külön le a kalappal Vajna előtt.

(érdekes, hogy a „bizonyos” sajtó nem túl bátran, de kissé fanyalog – biztosan sokallja a magyar zászlókat, meg a himnuszt... )

2008-10-24 20:20:06 Ganz (?) #43

na ne mond! :D lol

előzmény: Cesare Gonzago (#42)

2008-10-24 20:17:44 Cesare Gonzago (2) #42

Ha elolvasod a hozzászólásokat, és vetsz egy röpke pillantást az értékelésekre, kiderül... :D

előzmény: Ganz (#41)

2008-10-24 20:08:43 Ganz (?) #41

Kinek hogy tetszett?

2008-10-24 19:30:07 operett (2) #40

Engem meglep, h tegnap két 'úgymond' történelmi játékfilmet sugárzott a televízió (igaz, különböző adók), s ha itt megnézzük (nem kifejezetten a véleményeket, de) az osztályzatokat, elég szomorú a kép, ami kirajzolódik. Legalábbis meglátásom szerint.

A hídember egy nem jó (sok hibával küzdő), de nem is rossz film. Szépen van fényképezve, s bár egyáltalán nem tetszik, ahogy a költségvetést gründolták, egyáltalán nem szeretem, ha valami valakiknek a kurzusfilmje, maradnék annál, hogy esztétikai teljesítményeket esztétikai alapon ítéljek meg, ezért el kell mondanom, a sok pénz látszik is a filmen. Pozitív értelemben.

Kérdés, persze, h mást ne említsek, h hogy lehet, mondjuk Nagy Ervin Kossuth Lajos, s van még azért egy-két kérdés; de sok jó, kifejezetten jó színész is volt a filmben, márpedig egy film lényegileg a színészekről (ezt továbbra is állítom), s a képi fogalmazásról szól. Mindkettő tekintetében erős ez az opusz, ha a mai viszonyokat vesszük alapul, bár én nem szeretek viszonyítgatni, de mit van mit tenni.

Természetesen néha más meggondolások is szerepet játszhatnak, mondjuk, nem mindegy, h egy 'vállalást' tévő film eleget tesz-e a saját vállalásának. Mondjuk, azt vállalja, bemutatja 56-ot vagy épp Széchenyit (természetesen szubjektíven, mint mindig minden művészeti alkotás), de direkt nem hazudhat egy ilyen jelegű film, lásd: ÉS-beli vita Mészáros M. Nagy Imre-filmjéről. Nem mindegy, h megfelel-e a saját vállalásának. És akkor még mindig nehéz megítélni, h abban a vitában hol volt az igazság, valószínűleg, több helyütt is.

Belátom, minkét filmnél vannak hiányok e tekintetben is. De! Széchenyi sokféle volt, s ezt egész kiválóan mutatja be egy fantasztikus (sajnos egyébként bolond, de ez más kérdés) színész.

56 is sokféle volt, ezt viszont sehogy sem mutatja be az a mérhetetlen gagyi, amit tegnap láthattunk. A vízilabdások személyisége (filmbéli karaktere) vérlázító, ezt egyébként, a dokumentumfilmekből is ismerhető arcok akár ki is kérhették volna maguknak, éppúgy, ahogy a már említett Mászáros-film esetén, a Nagy Imre Kör tagjainak elnagyolt bemutatása miatt azok leszármazottai. Nem lehet egy poénért/gegért eladni egy ország történelmét. Kedves forradarmárok/kontra idióta víziabdások (egy kivétellel), te jószagú... De hát, itt ez volt a nagy ellenpontozás. Bravó, forgatókönyvíró/dramaturg.

Szegény vízilabdások, biztos nem merték kikérni maguknak, idősek is már, sokan nem is itthon élnek, ha élnek, de hogy így mutassuk be a vízilabdásainkat, pont abban az országban, ahol szinte semmilyen más csapatra-csoportosulásra nehéz büszkének lenni, mint a mindenkori vízilabdásokra... elképesztő. De az is, amiket a film elején mondogatnak egyes szereplők: kurva ávós, edd meg a Sztálinodat stb. Aki ezt filmre meri rendezni, az aláír egy papírt arról, hogy fogalma sincs, milyen a terror légköre, hogy így emberek nem beszéltek soha, hogy nulla történelmi ismeretei vannak, s nem is törekszik ezek bepótlására, mert sikerfilmet akar csinálni, színésznek nevezett, állítólag szép amatőrökkel, s ehhez sok pénzt kap. Köpedelem!

Az is vérlázító, h egy rendező ennyire közepes legyen - vagy még az se (de mint Mao-n általában, egy viszonylag elfogadható dobása után, ami nem volt túl nehéz, de én a már viszonylag elfogadhatónak is szurkolok, tehát OK, szeressük a Csak szex...-et, adjanak neki annyi pénzt, amennyit más húsz év után se lát, akármekkora filmeket tett le az asztalra), egy forgatókönyv egyenlő legyen a nullával (dramaturgia... óh, ha ismernék a kifejezés tartalmát), és hogy szándékoltan ne legyenek színészek egy filmben. Igen, Szávai Viktória valóban színész, s Haumann is az, de sajnos nem ők voltak a főszereplők. És ez itt koncepció. Csak senki ne legyen, aki jelenlétével lealázná az amatőrizmust.

Ezzel szemben Széchenyit nagyszerűen adja Eperjes, pláne kiváló a végjátékban, nagyszerű a filmben Darvas, s mellékszerepben is jó látni olyan színészeket, akik legalább arra alkalmasak (de többre is), hogy elhitessék, nagy emberek voltak egy kiemelkedő korban. Sinkó vagy kis szerepben Lukács. Mindez szép gondolatokkal, mert itt komoly dramaturgia van, ez nem tagadható, felkészült, megfontolt munkával, szépen fotózva, jó ütemben pörögve.

Ebben mi a nézhetetlen? Hogy lehet ennyi egyese ennek a filmnek? Ok, itt is voltak tök tehetségtelen színészek, bár kétség kívül amatőr egy sem, akikre a Szabadság szerelem viszont kifejezetten épít.

Nem értem. Nem értem, miért kell gyűlölni egy filmet a körülményei miatt, s miért nem lehet önmagáért megítélni. Tény, nem jó film a Hídember. Lehetne jobb, sok tekintetben. De egyes? Azaz nézhetetlen? Szemben ezzel a dilettáns szarral, amit tegnap láttam. (Ami nálam még mindig nem egyes, mert egyes a kifejezetten művészet- vagy emberellenes film, amit csak azért készítenek el, h romboljon, vagy amit direkt rosszul csinálnak meg, h 'polgárt pukkasszanak' - itt erről nincs szó, itt ennyi volt a tehetség)...

De ha a teljes gáz és a jó tempójú, szépen fényképezett, láthatóan átgondolt, jó színészekkel forgatott film ugyanúgy egyes (vagy még egyesebb), mint a műanyag gejl, ami viszont hemzseg a 'zseniális', azaz 5-ös érdemjegyektől, akkor sajnos nem is várható, hogy a közeljövőben jobb magyar filmek készüljenek, hisz a filmeket a befogadóknak készítik. A befogadók viszont így értékelnek. Ez az, ami szomorú.

2008-10-24 13:42:05 Semprini (2) #39

Bár előre sejthető volt, hogy ennek a filmnek nem kifejezetten én vagyok a célközönsége, de ha már leadta a tévékettő, gondoltam, adok neki egy esélyt, annyi jót olvastam már korábban a filmről, hogy ha a fele igaz lenne, már nem lehet rossz film. De sajnos az. Giccses, szirupos, nagyhalivúdi tipusú háborús románc - mely ezúttal az '56-os forradalom idején játszódik. De a stáb nagy része import, élén a kis időre hazatámolygott "progyúszerrel" Andy Vajnával, aki maga is '56-os disszidens (12 évesen saját akaratából vágott neki az USÁ-nak, kint élő nagynénikéjét ment "meglátogatni" - mint egy riportban elmondta). Most jól meg akarta mutatni, hogy mitől döglik a légy. Nem igazán sikerült. Bár a lövöldözéses, robbantgatásos jelenetek valóban felülmúlják a hazai átlagot, ez azért kevés egy jó filmhez. Jó színészek is kellettek volna nomeg a vesszőparipám: a jó forgatókönyv! Na itt az se nagyon volt. A vízilabdás szál totál felesleges a filmbe - mondom én, aki a háborús filmeknél is kevésbé kedvelem a sportfilmeket. Ez meg ugye a kettő ötvözete volt, némi romantikával nyakonöntve, amihez kellett volna nagyon két igazán jó, és főleg szerethető karakter. Ehelyett Fenyő Ivánt és Dobó Katát kapjuk a képünkbe majd két órán keresztül, utóbbi ráadásul sikeresen el van csúfítva a korábbi filmjeihez képest - na persze egy forradalmár csajszi nem flangálhat kisminkelve, tökéletes frizurával, ez érthető is. Persze voltak azért "igazi" színészek is a filmben, de a kiváló Haumann Péter ávós tisztként sajnos negatív szerepbe kényszerült, Bánsági Ildikónak cameoszerep jutott, Gesztesi Károly meg hozza a más filmekből ismert karakterét, ezúttal edzői minőségben, SZTK-szemüvegben. Naná, hogy Csányi Sándor sem hiányozhat a filmből, de a Kontrollhoz vagy a Csak szex és más semmihez képest itt jóval kevesebb szerep jut neki, és sajnos Szávai Viktóriának is, pedig ő azért sokat emelt a film nézhetőségén...
Kurz und gut: nekem nem tetszett, hasonlóan nagy csalódás volt, mint a Sorstalanság, csak ez valamivel igényesebben van megcsinálva.
10/2,5

2008-08-10 16:55:43 Jereváni Rádió (3) #38

Mondjad kérlek, ha szükséges privát üzenet formájában is.

előzmény: JernauGurgeh (#37)

2008-08-10 16:53:04 JernauGurgeh (1) #37

Látom nagyon nem érted, de mind1

előzmény: Jereváni Rádió (#36)

2008-08-09 23:19:16 Jereváni Rádió (3) #36

"Mert mondjuk nem biztos, hogy mindenkinek tetszett az, amit ott az emberek elkezdtek művelni."

Ez igaz, az ÁVÓsoknak, Rákosiéknak, Gerőéknek, Kádáréknak, Hruscsovéknak meg a Vörös Hadseregnek biztos nem tetszett, amit az emberek műveltek akkor. Az, hogy az ő álláspontjuk nem szerepel egy '56-os filmben, az speciel nem olyan nagy probléma, a Szabadság szerelem nem emiatt nem annyira jó film.

Puskás Öcsiről meg annyit, hogy azért nézzük már meg, hogy kik kezdték el hivatalosan utálni, mert disszidált. Igen, a Kádár-rezsim hivatalos iránya volt a disszidáltak elleni itthoni agitáció. No off részemről is.

előzmény: JernauGurgeh (#34)

2008-08-09 23:03:15 Hannibal Lecter (2) #35

Nem értem, hogy Fenyő Iván és Csányi Sándor mi az apja f*szát (bocsánat) keres a színjátszás területén. Tőlük eltekintve is egy sablonos, üresjáratokkal teli és hamar kifulladó közönségfilmet kapunk, de ez a két úriember rátesz egy lapáttal, hogy '56-os hőseposzunk bántóan sekélyes legyen.

2008-08-09 22:46:13 JernauGurgeh (1) #34

Szerinted? Hát az, hogy csak úgy lehet ezt az egészet elképzelni ahogyan ma beszélnek róla. Mert mondjuk nem biztos, hogy mindenkinek tetszett az, amit ott az emberek elkezdtek művelni. Példának okáért mondjuk Puskás Öcsit is elkezdték utálni amiatt, hogy diszidált mert őt kiszolgálták mindent megkapott amit egy egyszerü munkás nem kaphatott meg akkor, lakás stb (akkor az nagy szó volt) de boccs az off-ért sztem ezt a véleményemet nyilván nem itt kéne leírnom.

előzmény: Jereváni Rádió (#33)

2008-08-07 12:27:15 Jereváni Rádió (3) #33

"Hogy történelmileg korrekt lett volna nos az azért kérdéses, sztem elég egyoldalú volt de most ez a trend."

Mit értesz azon, hogy egyoldalú volt?

előzmény: JernauGurgeh (#32)

2008-08-07 09:37:13 JernauGurgeh (1) #32

Egyetértek az elöttem hozzászólóhoz. Sztem az egész film olyan műanyag, hogy akár fröccsöntő gépen is gyárthatták volna. Hogy történelmileg korrekt lett volna nos az azért kérdéses, sztem elég egyoldalú volt de most ez a trend. Ami viszont tényleg kritikán aluli amit mint laikus mondom az a Dobó Kata szinészi játéka, az valami kegyetlenül pocsék.

előzmény: TaZaR (#31)

2008-05-23 18:57:05 TaZaR (2) #31

A téma teljesen jó, és nagyon korrekt filmet lehetett volna belőle forgatni, ehez képest mégis sikerült nagyon elrontani.
Az egész cucc televan ilyen rosszabb fajta B-kategóriás filmekből nyúlt dumákkal, meg jelenetekkel, fordulatokkal, ennek közvetkeztében nagyon erőltetett lett.
Szóval, én egyet értek abban, hogy nem nagyon fordul elő eredeti ötlet. Tényleg kár érte. Nem nézhetetlen film, de rossz.

2007-12-13 21:53:01 Kremy (2) #30

Ha nem lepte volna el a hálivúdi giccs az egész filmet,akkor még talán jó is lehetett volna.Így unalmasnak tűnt,Fenyő Iván kifejezetten irritált,és még Dobó Kata szépségében sem gyönyörködhettünk..Sebaj,legalább megtudtuk,hog ő sem szép smink nélkül...

2007-10-24 02:19:37 operett (2) #29

Na, ezzel meg teljesen egyetértek.

előzmény: -senki- (#18)

2007-10-24 00:45:48 k3pl3r (?) #28

Hát nem tudom. Szerintem itt csúnyácska, meg bénácska is volt egyben.

2007-10-23 22:52:25 Ivan/ (5) #27

Nem, a Csak szexben átlagos volt vagy talán még rosszabb is egy fokkal:)

Ellenben itt igazán szemrevaló volt:)

előzmény: deviant (#26)

2007-10-23 22:45:32 deviant (3) #26

mármint a csak szexben? mert ebben csúnyácska volt.

2007-10-23 22:24:52 Ivan/ (5) #25

Mondjuk a Csak szexben is türhető volt azért:)

Amugy egyedül ebben a filmjében nézett ki jól:) Mondjuk itt legalább nem is kicsit:)

előzmény: Ernestina (#24)

2007-10-23 22:11:12 Ernestina (4) #24

Hát kövezzetek meg, de speciel számomra ez volt Dobó Kata egyetlen értékelhető játéka... számomra hiteles volt.

2007-10-23 21:01:14 Ivan/ (5) #23

"egy eredeti gondolat nincsen benne"

Anyni baj legyen. Ettől ez még szerintem akkor is jó:)

2007-10-23 20:34:36 ussr (2) #22

Látványos, pörgős, és egy eredeti gondolat nincsen benne. Akár primitívnek is mondhatnám. A szerelmi szál az egyszerűen katasztrófa, vállalhatatlan. Persze nem is vártam mást.

2007-10-23 20:17:16 Ivan/ (5) #21

Igazán jól összerakott kis '56-os film. Látványos, pörgös és szinte végig lekötött.

2007-10-23 20:09:57 imhouse (5) #20

azt hiszem a Szabadság szerelmet fölösleges összehasonlítani a rettenthetetlennel.mint ahogy Csányi Sándort Mel Gibsonnal.....ez butaság.

2007-09-06 22:37:45 trewi (3) #19

100%-csányi érdeme10%-dobókata40% = 50% jól összehozták ketten.

2007-08-15 02:03:41 -senki- (2) #18

Csányi is nagy szinész, összvissz egy hanghordozása van kb. az embernek... :)

2007-08-15 01:38:44 Gaby (4) #17

Egyetértek, Dobó Katába szerintem csipetnyi színészi tehetség sincs, nem értem, minek erőlteti ezt a filmes karriert, csak kiröhögteti magát szerintem. Mondjuk Fenyő Ivántól se kell hasra esni, de Csányi meg Gesztesi nagyon jól játszanak, mintha rájuk írták volna a szerepüket.
Azért sokat lehet rajta nevetni is, az érzékenyebbeknek akár bőgni is. Mindenesetre a legvégén én is elpityeredtem... Ami a legjobban tetszett, az az, hogy megmutatta, mennyire " magára hagyta a többi nép a magyart" és az, hogy az oroszok milyen csellel verték le a forradalmat.

2007-08-14 23:44:49 k3pl3r (?) #16

Dobó Kata… Mit keres ez még mindig a filmek közelében. Annyira szánalmasan béna, komolyan mondom fizikailag fájt, amit nyújtott! Én éreztem magam kellemetlenül miatta. Ennél még én is jobban eljátszok bármilyen szerepet (és ezt most NEM viccből mondom!). Elrontotta nálam az egészet… De a film (ha őt kihagyom), egész jó, sőt jó. Magyar mezőnyben meg főleg! Sajnos kevés jó magyar filmet láttam eddig, de ez mindenképpen köztük van. Sajnálom, hogy Dobó Kata a közelébe férkőzött. Kedvencem egyébként az első BME-s jelenet, nem is értem mit csinált ott, csak ált és mondta a szövegét… Na mind egy, nem ragozom, csak felhúzom magam…

60% (De ebből minimum -10% Dobó Kata :) )

2007-03-26 10:01:05 Order (2) #15

Dobó Kata antitalentuma és a teljesen feleslegesen belepakolt nézőcsalogató sablonok tönkretették az egész filmet. Hiányoznak az ok-okozati összefüggések.

2007-03-10 20:53:51 -senki- (2) #14

Unalmas, a szerelmi szál és a vízilabda csúnyán beleerőltetett. Történelmi filmnek kevés, mivel nem tudtak, nem mertek egy jó és magát komolyan vevő történelmi filmet csinálni minden amerikai közönségklisével teli tömködték. Otromba fapoénkodás, hirtelen jött szerelem, megalapozatlanul ábrázolt történelmi események.
A hitelesség és a jó történelmi film nem ott kezdődik hogy szorgalmasan lemásoljuk a korabeli plakátokat. Ha nem hogy jól, és hűségesen visszaadjuk a történelem mozható rugóit.
Bár vannak jó pillanatai, a realisztikusabbra vett háborús jelenetek kiemelkedőnek mondhatóak, a film többi részében ezer sebből vérzik. Sokszor otrombán az orrunk alá nyomják a forradalmat, diák bemondja: "nem mehetnének a ruszkik haza?" innen a szállóige... azután meg az ember csak néz hogy mi van, 5 perc alatt összeáll a forradalom.

A végém látszik a befejezetlenség tanácstalansága.

Én pl. kitudnám emelni jó példának A rettenthetetlen című filmet. Minden szempontból jobb, kár is sorolni. Csak annyit mondanék hogy a film alapján skótok szabadságharca jobban megfogott, felemelőbb és átérezhető, még ha magyar vagyok is.

2006-12-11 11:56:22 zéel (3) #13

Egy kis kiegészítés és magyarázat (az ötösömhöz):
Jó film, ezt továbbra is fenntartom. Sőt, ma már azt is leírhatjuk, hogy igen sikeres film! Persze nem zseniális. Viszont igen jól sikerült KÖZÖNSÉG-FILM! Vagyis a saját műfajában ötös is lehet. De amiért ötöst adtam, az mindenekelőtt azért volt, mert:
hitelesen adja vissza 1956 októberének történelmi napjait! (És ez a tény sokkal fontosabb számomra, mint hogy mondjuk pl. Dobó Kata mennyire volt jó a szerepében.)
De bevallom azt is, lehet, hogy kissé elfogult vagyok. Láttam ugyanis az egyik forgatást, ill. forgatási helyszínt (Szabolcs utca, Szabolcs köz), ahol még arra is ügyeltek, hogy pl. a falragaszok, plakátok, röplapok is abszolút hiteles másolatok legyenek. (Pedig a filmben, ezek csak egy éppen felvillanó háttérként jelentek meg.)

előzmény: zéel (#3)

2006-10-26 02:52:48 Dió (2) #12

Goda Kriszta ismét megcsinálta... a műfaj most más, de a Szabadság Szerelem is egy nagyon összerakott film. Az egyetlen hibája, hogy a vége felé egyre jobban építkezik a sablonokból, ami sajnos lerontja az addigi, hatalmas élményt.
A végeredmény mégis pozitív, mert a sablonokat remekül ellensúlyozza a látvány (nagy szó!), a súlyosabb jelenetek (a pap... nem is tudom éltem -e át ilyet valaha magyar filmen), a többnyire jól felépített karakterek, a rengeteg pozitív pillanattal bíró szerelmi szál, a vizilabdás jelenetek, és még sok apróság, amik felejthetetlenné teszik az első egy órát. A színészek többnyire jók, Dobó Kata vegyes. Néhol nagyon bénácska. Egy szóval kár a második feléért, de még így is ott van az idei év jobbjai között, előkelő helyen.

80%

2006-10-26 00:53:07 Olórin (3) #11

Ja, még a filmzenéről: a Zimmer-növendék Nick Glennie Smith komponálta, tisztességes iparosmunka, nem több. Őszintén szólva nekem nem nagyon tetszett a Himnusz-átirat, a többi meg amolyan tipikusan Zimmer-növendékes, pátoszos akció/dráma, ami nem rossz, de ebből 12 egy tucat. Bár ez még mindig sokkal jobb, mintha valami magyar komponistát kértek volna fel, mert az elrettentő példák sora szinte végtelen (phfuj, a Hídember zenéje legborzalmasabb rémálmaimban se jöjjön elő!)

2006-10-26 00:46:49 Olórin (3) #10

Gratula. A film ugyan korántsem tökéletes, de teljesíti, amit vállal. Szórakoztató, látványos közönségfilm, amit elnézve sokszor megdobbanhat a magyar néző szíve. Ugyan néhol kicsit giccses, de nem vészesen, persze jobbára erősen hollywoodias és panelekből építkezik, ezenkívül van néhány gyenge, és egy borzalmasan szar jelenete (gyerekek kontra tank) - a forgatókönyvön lehetett volna csiszolni még, de akadnak benne igazán nagyszerű pillanatok is (pl. Fenyő és Csányi beszélgetése az utcán, amikor utóbbi vissza akarja hívni a csapatba előbbit), és a pátoszt jól ellensúlyozza a helyenként cinikus humor. Az akciójelenetek nagyon pofásak: meglátszik a filmbe ölt pénz, a romhalmazzá lőtt város utcáin dübörgő tankok olyan látványt nyújtanak, amit magyar filmben még az életben nem láthattunk. A legjobbak talán mégis a vizilabdás jelenetek: a finálébeli mérkőzés hihetetlen profizmussal van felvéve és vágva, minden mozzanata igazi, feszültségteljes élmény.
A színészek vegyesek. Dobó Kata általában kritikán aluli. Hihetetlen, hogy ez a nő még egy egyszerű, kétszavas kiáltást (ruszkik haza!) is képes totálisan szenvedélymentesen, borzasztóan művien előadni. Fenyő vegyes, legtöbbször rossz, Csányi, Haumann, Gesztesi és Bánsági viszont kitesznek magukért.
Lehetett volna jobb is, de én összességében elégedett vagyok. A magyar filmnek ilyesmikre van szüksége, amiket Goda csinál (két élvezetes közönségfilm egy év alatt, ez több, mint amit szinte bárki elmondhat magáról itthon), nem klasszikus vígjátékok felesleges újráira és fontoskodó művészfilmekre.

2006-10-25 10:47:01 bengeeno (3) #9

"...a remek, idehaza még sosem láthatott minőségű és mennyiségű akciójelenet részben kárpótol a túl "lájtosra" vett sztoriért." - nemhiába van benne egy hollywoodi producer keze, mert ha egy Kálomista v. vki más intézte volna az egészet, közel sem lenne ilyen...

2006-10-25 09:09:20 Daemiaen (3) #8

Viccelsz? A 3 főszereplő közül ő az egyedüli, aki színészi képességre utaló jeleket mutat.

előzmény: useless (#7)

2006-10-25 02:27:43 useless (4) #7

A hihetetlen gyenge Csányi Sándor miatt csak négyes.

2006-10-24 12:59:59 zéel (3) #6

Lényegében egyetértek veled. Ez egy közönség-film. (De azon belül a jobbik fajtából!)
Azért egy négyest adhattál volna a filmnek!:(

előzmény: Daemiaen (#4)

2006-10-24 11:57:54 kery (4) #5

A kivitelezés miatt talán a fiatalabb korosztályt is leköti majd.

2006-10-24 08:51:52 Daemiaen (3) #4

Szabadság szerelem (Szabadság szerelem, 2006, forgalmazza: InterCom)

A helyesírás továbbra sem akar begyűrűzni a hivatalos címeket adók tollába, akárcsak az Egy szoknya egy nadrág esetében, a vessző ezúttal is elmaradt. Viszont minden idők leglátványosabb magyar filmjét kaptuk az ünnepre, amely ugyan bátorság híján nem több, mint egy tökátlagos kliséhalmaz nagyon és kevésbé nevetséges mozzanatokkal, összecsapott jelenetekkel, mégsem lehet rá túlzottan haragudni. Mert ugyan ki merné venni a bátorságot ahhoz, hogy egy milliárdos összegekben mérhető költségvetésű mozi kísérletezgessen az újkori magyar történelem legemlékezetesebb napjai feldolgozó művel kockáztatva mondjuk mínusz 200 000 nézőt? Ha még Vajna sem, akkor idehaza valószínűleg senki. Épp ezért elfogadható a Szabadság szerelem minden apró képkockája is, amelynek vannak erős pillanata is, azonban arra kínosan ügyeltek az alkotók, hogy a 120 percet még véletlenül se lépjék át. Kár, hogy a víziladba meccsre nincs kellő ráhangolódás, kár, hogy papírízű a szerelem, kár, hogy nem Joe Eszterhas írta egymaga a forgatókönyvet. Akkor lennének indulatok, az biztos. De bánkódni kár, a remek, idehaza még sosem láthatott minőségű és mennyiségű akciójelenet részben kárpótol a túl "lájtosra" vett sztoriért.

6/10

2006-10-23 17:51:11 zéel (3) #3

Jó film. Sőt! Nagyon jó!
És történelmileg is korrekt!
A Corvin mozi ma délelőtti előadása után megtapsolták a filmet. (Ilyet eddig én csak fesztiválokon hallottam.)

2006-10-07 16:07:30 wayage (4) #2

Van egy jo hírem: Nem hibás a példanyod...Remélem most már megnyugodtál:)

előzmény: deviant (#1)

2006-10-07 12:21:18 deviant (3) #1

még két nap után sem tértem magamhoz a voxban közölt képek látványától! ezek tényleg azt hiszik, hogy így kell reklámozni egy '56-ról szóló történetet? de lehet, hogy csak az én példányom nyomdahibás...