El Mariachi (1992) ☆ 👁

El Mariachi - A zenész

(Robert Rodriguez)

amerikai-mexikói akciófilm, dráma, thriller

3,6
★★★☆☆
335 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2013-09-18 15:07:57 Dynast Grausherra (4) #10

Kellemes kis film, de azért jó, hogy Rodriguez mára elfelejtette az itteni álművészfilmes álomképsorokat. Azokat leszámítva teljesen korrekt alkotás, a helyenként erősen érződő amatőr volta ellenére is.

2011-10-09 15:16:09 Csende Kristóf (5) #9

Valaki írta, hogy gagyi néhol, meg kis költségvetésű, de az autentikus hangulata nagyon megkapó, úgyhogy ez is zseniális. Bár a Desperado egy kicsivel jobb.

2011-08-01 18:45:55 BonnyJohnny (4) #8

Szerintem ez a film még egy az egyben is jobb, mint a Mexico (bár nyilván pont az akció érthető okokból itt a leggyengébb, ott a legerősebb). Ha beleszámítjuk a költségvetésbeli különbséget, az a film szinte szégyen Rodriguezre, ennek a tükrében.

2011-08-01 18:45:54 BonnyJohnny (4) #7

Szerintem ez a film még egy az egyben is jobb, mint a Mexico (bár nyilván pont az akció érthető okokból itt a leggyengébb, ott a legerősebb). Ha beleszámítjuk a költségvetésbeli különbséget, az a film szinte szégyen Rodriguezre, ennek a tükrében.

2011-08-01 18:23:07 Bruce94 (3) #6

A Desperado az egyik kedvenc Rodriguez filmem, de A zenészt, csak nemrég sikerült pótolnom. És sajnos csalódást okozott, a rendező itt még csak első lépéseit tette meg a filmgyártásban, így nem is olyan kiforrott mint utódja. Gallardo jó a címszerepbe, de számomra akkor is Banderas az igazi Mariachi. Látszik, hogy kis költségvetésből hozták össze, bár a vágás azért szerintem szenzációs lett, a legjobb jelenet tényleg a zenész utolsó monológja. Egyszer azért mindenképp újranézem.

El Mariachi 10/6
Desperado 10/10
Volt egyszer egy Mexico 10/7

2010-01-02 13:32:13 Hannibal Lecter (3) #5

Többet vártam Rodriguez második filmjétől... extrém látószögek, álomszerű képi mechanizmus, minimalista kivitelezés, szélfútta, rozzant mexikói arcok. Az érdekes koncepció ellenére a dramaturgiában akadnak kínzó üresjáratok, és csak a finálé reszkírozza meg a nagyobb dózisú feszültségkeltést, de Rodrigueznek az utolsó percekben sem sikerül megváltania a világot - bár néha betombolja magát a sápatag képek közé az ekkor még szárnyait bontogató rendező különleges humorérzéke. Mindent összevetve számomra a Sin City ezerszer többet ér.
Ráadásul engem iszonyúan zavart az a marhaság, amikor a zenész gyakorlott akrobata módjára felszökken egy kocsi szélvédőjére, a motorház két oldalán várakozó hájas fogdmegek meg egymást kaszálják le helyette. Időcsapdába kerültek, vagy a Mocsok gyengénlátó amatőröket alkalmaz?

2009-12-18 13:34:02 JeszKar (4) #4

Az időgépet kölcsönadthatnád :)

előzmény: artist (#3)

2009-12-18 12:42:35 artist (4) #3

Szerintem autentikusan mutatta be azt a témát amit,feldolgozott az egész hangulata,miliője.jobb volt mint az 19995 ben készült remake

2009-10-03 18:16:19 ronin07 (?) #2

Rossz pillanataimban a zenész zárómonológja jut mindig eszembe, ha kiváncsiak vagytok rá, pillantsatok rá az Idézetek fülre. Egyébként ügyes minimalista akciófilm, a kis költségvetés egyszerre előnyös és hátrányos.

2008-01-11 21:31:11 Film-fan (4) #1

A KT ajánlására megnéztem a filmet. Mit is mondjak: ha az ember időben el tudja helyezni a filmet, akkor valóban láthatja, hogy Rodriguez a '90-es évek elején kis költségvetésből egy remek kis mozit dobott össze. Na persze az alacsony büdzsé itt-ott meglátszik a filmen, de ennek ellenére élvezhető alkotás. Sőt ha belegondolunk a - hangsúlyozom, kortárs filmekhez viszonyítva - a rendező elég kreatív darabot hozott létre: egyéni kamerakezelés, hangulat stb. Aki pedig szereti az El Mariachi-kultuszt, itt mélyebb betekintést nyerhet bele. Ennek ellenére nekem a Desperado jobban tetszik, talán azért mert azt már kicsit meglebbentette Hollywood szele... :-)