Le notti di Cabiria (1957) ☆ 👁

Cabiria éjszakái
Nights of Cabiria

(Federico Fellini)

francia-olasz dráma

4,5
★★★★☆
209 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2021-10-13 08:57:38 Xuja (5) #21

Második megtekintésre is zseniális! Egy paraszthajszállal még az Országútonnál is jobb, egyébként epizodikussága miatt hasonló szerkezetű: Cabiria kálváriája során egyre jelennek meg az őt egyre gátlástalanabbul kihasználó férfiak. Az explicit téma mellett megjelenő direkt egyházkritika meglepően éles és kifejezetten merész. Fantasztikus az atmoszférája, jól megformáltak a jellegzetesen olasz temperamentumú karakterek, szikrázóak a dialógusok - Masina pedig az együgyű, egyszerre romlott és ártatlan, gyermekded, de mégis csábos utcalány szerepében élete alakítását nyújtja.

2018-10-27 15:37:14 tomside (4) #20

Az első percben, ahogy a férfit megláttam, összeszorult a gyomrom, és az utolsó fél órában alig kaptam levegőt. Borzalmas volt.

Van egy jelenet, ami teljesen átjátszik Thomas Mann Mario és a varázslójába. OFF, de a héten ez már a második film, amiben belefutok Mann hatásába. Jó lenne még többször. :)

2018-03-07 00:42:17 tomside (4) #19

Negyven percnél járok, de már a felét ki akartam írni idézetbe.

"Maga még szebb, mint a lakása!" :D

2017-12-31 16:54:03 Norbert Simon (5) #18

Hihetetlenül szép dráma. Giulietta Masina gyönyörűen játszik. Felejthetetlen ebben is akárcsak az Országútonban. Ebből a két filmjéből világosan látható ,hogy milyen nagy tehetség volt a színésznő. Egy nagyon mély, és igazán ékesszóló filmélmény. Tragikomikus végig közel hasonlóan mint az Országúton. Ez tényleg kincset érő alkotás. Mai napon ezzel a két zseniális olasz filmmel fejeztem be a 2017-es évet.

2015-02-01 10:45:42 tomasso (3) #17

Nem nagyon tudtam hova tenni ezt a szentimentális utcalány típust, Cabiria teljesen ellent mond a foglalkozásának...

2013-10-05 23:21:40 Szaracén (5) #16

Fellini a filmművészet egyik nagy koponyája. Hihetetlenül tehetséges volt, annyira, hogy ez a lassacskán nyugdíjas korba lépő mű máig erős, hatásos és Masina...hát Ő meg a valaha létező legjobb női filmes alakítást nyújtotta, a! Hiába, ez a családi vállalkozás igencsak bejött! Kötelező! :)

2013-04-28 21:38:05 Dynast Grausherra (5) #15

Giulietta Masina bámulatos, minden mozdulatát öröm nézni. A film is nagyszerű, azonban most döbbenek rá, hogy ezek a nagy művészfilmek igazából mennyire kiszámíthatóak. Felbukkan ugyan Oscar, akinél reményt keltőbb alakot nehezen tudunk elképzelni, mégis végig ott motoszkált bennem, hogy ennek nem lehet jó vége. Az éttermes jelenetnél csak bólintottam magamban, tessék itt van, újra visszatérünk a legelejére.
Ennek ellenére a film semmit sem veszít a szépségéből. Különösen szeretem még a kis epizódokat, amelyek olyan hangulatossá teszik Fellini filmjeit. Itt egyébként talán még jobban el van találva a vallásos tömeghisztéria, mint az Édes életben, legalábbis több időt szán rá a film.

2012-09-17 15:24:19 coles (4) #14

"Ezt meséld be másnak, jó?!"

[link]

2010-12-11 00:27:38 cabiria (5) #13

Jav: Cabiria

2010-12-11 00:17:00 cabiria (5) #12

Nagyon egyetértek, Masina tehetsége példaképe lehetne a mai bulvársztároknak - ez a jelenség engem is idegesít. Jelenleg egy színésznőt sem ismerek, aki ennyire széles skálán játszana, mint Giulietta. Egyébként szerintem Masina gyönyörű - vagy legalább is nagyon vonzó nő, nagyon is jók voltak a külső adottságai, csak pont a legismertebb filmjeiben nem az volt a színészi feladata, hogy dekoratív legyen; az Országúton-ban, és a Caniria éjszakái-ban clown figura volt - de jóformán mindent el tudott játszani.


2010-12-09 10:56:26 BonnyJohnny (5) #11

Újabb csodálatos rendezés FF-től, és egy újabb, talán még nagyobb alakítás Giulietta Masinától. Hihetetlen, hogy a kis csúnyácska, együgyű Gelsomina és a (szintén kicsi) lényegesen attraktívabb, életvidám Cabiria ugyanaz a nő. Bár továbbra is inkább aranyos, mint szép. Bizonyos jelenetekben pedig olyan tündéri, mint Audrey Hepburne. Érdekes, hogy ugyanazok a hatalmas szemek, amik értetlenséget és szomorúságot sugároztak, hogy azt hitte az ember mást nem tud, kifejezőbben nevettek, mint a szája. Na persze nem csak nevetés volt itt, a film ideje alatt szinte minden elképzelhető érzelmet megjelenített, olyan hihetetlen érzékletességgel, hogy átütött a vásznon... mármint a monitoron. Gyönyörű és csodálatos, ahogy az átmenetek megrajzolódnak az arcán, de néha különösebb arcjáték nélkül, csak a szemeivel változik. Elképesztő! A film közben, már nem is tudom miért, eszembe jutott Jennifer Aniston eszköztelen és művi színjátszása, és, hogy az utóbbi években ő az egyik legfelkapottabb színésznő. Nagyon ideges lettem. Persze nem akarom bántani Kojak unokahúgát, neve behelyettesíthető a felkapott színésznők felével. Egyszerűen sértő, hogy hülyére keresik magukat, mikor a színészi tehetségük csak valamivel több, mint egy radiátornak. Na persze az sem lenne rendjén, ha Masina lenne a követendő példa. Egyszerűen nincs annyi tehetség. De legalább ne azok legyenek sikeresek. Na mindegy.
Amúgy én mindig szerettem filmen nézni a nagy olasz veszekedéseket, a rájuk jellemző kézmozdulatokkal és tellegetésekkel. :) Eredeti nyelven még sokkal nagyobbat üt. :)
A film második felében egy kicsit leül, de csak, hogy elaltassa a figyelmünket, és nagyobbat üssön a vége előtti esemény.
Megjegyzem, nekem már a házeladás utáni étteremben üldögélésnél gyanús volt a fickó, amikor sétálni indultak, meg felszisszentem, hogy "Jaj, ne!"
De a vége még azon is túltesz. Csodálatos, és megható. És egyáltalán nem éreztem erőltetett Happy Endnek.
Ez is toppon van a legjobb filmvégek listáján.

2010-08-18 19:23:46 zéel (5) #10

A legszebb, legbölcsebb Fellini film! Azaz: nálam simán zseniális!
És hogy Giulietta Masina Cabiriaként vagy Gelsominaként nagyobb...? Hát, nem venném a bátorságot, hogy a zseniális színésznő két zseniális alakítását összevessem. (Elnézést a szó ismétlésért, de a zseniálisnál kevesebbet nem akarok írni. Hiszen már az "alakítás" szó is helytelen. Giulietta Masina ugyanis NEM alakít, nem játszik, pláne nem szerepel. Ő Cabiria!)

2010-07-21 16:13:03 Hannibal Lecter (4) #9

Nem a legjobb Fellini-film: az ígéretes alaptéma ellenére szinte csak az utolsó jelenetekre izzik be a történet. Giulietta Masina alakítása ettől függetlenül kiváló, megrázó és hihetetlenül átélt. Bár ez nem újdonság.

2010-05-04 12:07:27 acidphase (5) #8

ma este vetiti a filmmuzeum, bar gondolom nem eredeti nyelven, de azer megnézem mer nemlattam még..

2010-01-23 13:35:43 csaba83 (5) #7

Az Országúton valóban mélyebb film, de érdemes ezt is megnézni. Itt is az emberi kiszolgáltatottság a téma. Giulietta Masina remek színésznő, ez a szakadt kis ribi nagyon jól áll az egyéniségéhez, talán jobban, mint Gelsomina. Kicsit úgy néz ki, mint egy gyermek prostituált, a hangja eredetiben kicsit el van cigarettázva, emiatt érdekes kontrasztot ad.

2009-09-18 13:13:19 cabiria (5) #6



Nagyon egyetértek!
Szerintem is az Országúton Giulietta legszebb filmje.
Gelsomina szerepében nagyon megindító, rendkívül különleges karakter, teljesen letaglózott maga a személyiség.
Valóban ő maga jobban szerette Cabiria szerepét, mert ez állt közelebb az egyéniségéhez, mint karakter, mint temperamentum, mint pszichológiai jelenség, sokban hasonlított hozzá.
Fantasztikus, Giulietta mennyire viszi a filmet - a történet egyébként is nagyon érdekes, és elgondolkoztató, ám Masina főszereplése fantasztikussá teszi.
Szerintem nincs még egy olyan színésznő, aki ennyire széles érzelmi skálán mozog - egy szempillantás alatt teljesen meg tud változni az arca, nagyon tud hatni a lélekre. Ezen felül nagyon érdekes egyéniség, és végtelenül pozitív személyiség.
Róla csak szuperlatívuszokban tudok szólni, pedig nem vagyok egy ömlengős fajta. Egyszerűen imádom.

http://giuliettamasina.gportal.hu/

2009-09-17 15:48:33 critixx (5) #5

Ő maga mindig jobban szerette Cabiriát, mint Gelsominát. Egyébként mindkét szerepben zseniális, csodálatos. Az Országúton tényleg jobb film, de a Cabiria is hatalmas alkotás.

előzmény: cabiria (#4)

2009-09-17 13:59:26 cabiria (5) #4

Giulietta Masina egy csoda! Hihetetlen, mennyire sokoldalú, teljesen más karakter, mint Gelsomina, vagy Júlia. Érdekesen gyönyörű nő, csupa lélek az arca.

2008-10-19 09:38:25 jesi (5) #3

Az Országúton tényleg jobb,de a Cabiriában is benne van a tragédia, boldogtalanság, keresés...

2007-08-11 12:17:46 oscarmániás (5) #2

a zene a strandon tetszett.a tragikum egy élet megsemmisülése a nyomorúság nagyon megrenditett.a kurvákat nagyon eltalálta fellini,hihetetlen.és az a tömeghisztéria a templomban....

2007-05-29 09:55:55 csombi20 (3) #1

sajnálom,nekem kicsit vontatott.de csak kicsit.az Országúton viszont...!