Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
belém égett
Rendkívüli. Olyan mint egy keserédes blues, forradalmi stilisztikával.
_O_ Ez a film: awesome.
Rájöttem, hogy Wong Kar-wainál nem szabad a történetet vizsgálni. De szerencsére nem is engedi. Ez a stílus annyira laza és merész, hogy nem is érdekel, miről szól a film. Csupán szeretném látni, ahogy nagylátószögben a kézikamera ide-oda ver, és kúszik szüntelen, vágás nélkül, meg néha a kép "beszaggat". :D
Illetve arra is rájöttem, hogy emellett miért vannak úgy oda Nyugaton Wongtól (mert ugye hazájában és a körzetében egyáltalán nem sikeres rendező): az egzotikum. :D Tényleg nagyon érdekes ezt a félig nyugati, félig keleti várost NÉZNI.
Egyébként azért a sztori is jó. Wong Kar-wai mondjuk bizonyára egy általánosabb képet akar adni a városról, mikor ennyi szálat működtet párhuzamosan. De engem mégis a bérgyilkosos érdekelt volna bővebben, a "fagyis" annyira nem nyűgözött le. Ebben a bérgyilkososban rengeteg melankólia és sötétség van, akár egy film noirban. De itt mindezt megfordítja Wong, és igazából a nő, a femme fatale küzd, szenved a férfiért, aki leszarja őt. :D (Kicsit ebben hiteltelen volt az egész, mert a csaj alapjáraton irtó jól néz ki, nem igazán érdekelne a hivatás, meg ilyen marhaságok, de ennek tetejébe még az a tény is ott van, hogy szépségkirálynő volt Michelle Reis. :D)
Illetve nagyon tetszett, ahogy Wong a sok hipergiccses akciófilmet kifigurázta. :D Igazi, mesteri trollkodás volt. Itt is előveszi a főhős a két pisztolyt és azzal mészárol. Ám itt Wong csak akkor lassít, mikor nincs akció. :D Mikor van, a jellegzetes szaggatott stílusban, vágás nélkül mutat mindent. Habár szerintem irtó stílusos, és sokkal jobban illik az akcióhoz, mint pl. John Woo "állandóan vágok" gyorsasága. Valami egészen különleges, ahogy ebben a hosszúbeállításban, a főhős nézőpontjából látjuk, ahogy a két pisztollyal mindent forgáccsá lő. Eszméletlen ereje van képileg, nem is értem, miért nem tetszik ez a nézőknek. :C
Egyébként a téma meg ugyanaz, mint Wongnál általában - beteljesületlen szerelmek. Nem véletlen a Chungking Express-utánérzés, de akár még a későbbi Szerelemre hangolva is ide jöhetne. Abszolút nem a sztori a lényeg.
Másodszori megtekintésre már nem bír akkora csodával a Bukott angyalkák, mint először. Emlékszem annak idején valamikor a ’90-es évek vége fele láttam a filmet, nálam ez volt az első mű, amit láthattam a hongkongi mestertől. Egy végtelenül laza hangulatos filmre emlékeztem, változnak az idők, úgy látszik öregszem. :)
Wong Kar-Wai eredetileg három részből álló műre tervezte a Csungking expresszt, de aztán a harmadik epizód helyett inkább ezt rendezte meg. Összehasonlítva a két filmet, ezek az angyalkák tényleg elbukottnak tűnnek. Olyan ez a film, mintha a Csungking mostohatestvére lenne, vagy inkább fattya. Sokkal lehangolóbb a hangulat (szinte csak éjszakai jelenetekből áll a film), az operatőri munka is feladja ám a leckét (én mondjuk hamar megszoktam, de nem vagyok meglepve, ha valaki a falra mászik tőle). Ami a Csungkingban aranyos volt és bohókás, az itt komor, fájó és őrültebb (kivétel a néma fiú bemutatkozása, végtelenül humoros az a jelenet). A szőke nő itt szinte elmebajos, ott csak csalódott volt. A Gyilkos és az Ügynök kapcsolata nem könnyed, hanem fatális, végzetszerű. A néma fiú szerelme plátói marad, a végén ugyanúgy stewardess egyenruhában újra találkozó lány már fel sem ismeri, Tony Leung Cjiu Wai-jal legalább szóba állt az egykori szerető. A finálé viszont a maga szomorúságával együtt nagyon szépre sikeredett, a soundtrack pedig ismét tökéletes.
Méregerős négyes, most nem tudok rá többet adni.
75-80%
Kezdem azt érezni hogy Wong Kar-Wait nem nekem találák ki. Nem tetszik a stílusa. Ennek a filmnek is a sztori, a forgytókönyv és a karakterek alapján sima 5ösnek kéne lennie, ugyanis ezek nagyon jók és egyediek. Viszont ami nem tetszik az a tálalás (és ez alatt főleg a rendezést értem).
Így csak 3as és 4es közt áll nálam, és most csak azért kapja meg a 4est mert már a Csungking Expressznél is ez volt a helyzet, de ott a rosszabbat adtam. Most ezzel kompenzálom:). A 2 film egyébként nagyon hasonlít egymásra, azért kapta ez a jobb osztályzatot, mert ott a forgatókönyvvel is voltak problémáim.
Ja és a távol-keleti rendezők felismerhetnék már végre, hogy a színészeiknek minden esetben adjanak vmi jellegzetes kinézetet (haj, ruha, szemüveg, stb.) vagy emlegessék a filmben gyakrabban a szereplők nevét vagy tegyenek egyértelmű utalásokat, hogy éppen melyik szereplőt látjuk a vásznon, mert kibaszott nehéz megkülönböztetni a sok "ugyanolyan" sárgát egymástól. Ezt most nem azért írtam mert ennél a filmnél ez kirívó lenne, csak itt jutott eszembe.
Életem egyik nagy élménye volt: ilyen erős képek kevés filmben vannak: hatása van
A néma csávó szenzációs:) a legjobb Kar-Wai karakter:)
na jó ez a film FASZA