Miami Vice (2006) ☆ 👁

(Michael Mann)

amerikai akciófilm, krimi, szerelmi történet

2,9
★★★☆☆
365 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2019-05-12 12:01:03 VVega (4) #34

Kicsit lassan indul be számomra, de aztán elképesztően hangulatos filmmé válik, tökéletes befejezéssel.

2016-04-04 21:47:29 frogman (5) #33

ez most olyan, amikor a Burton-rajongó elveri Nolan-en a port, amiért nem posztmodern Grand Guignol-t csinált a Batmanből. ez egy Miamiba helyezett Szemtől szemben. retrográd filmnyelv, ugye. és ha valami, ez következetesen megtagad mindent, amitől nyolcvanas évekbeli lehetne.

a maga módján ez egy nagyon érzelmes, gyengéd film. Sonny és Isabella kb. olyan mintha a parasztlegény egy éjszakára megkapná a királylányt, és szeretik is egymást, de soha többé nem találkozhatnak. romantikus költemény akciófilmnek álcázva. egy kibaszott mestermű.

előzmény: Mizi (#32)

2016-04-04 20:34:47 Mizi (1) #32

Szerintem ennek a filmnek annyi értelme van Don Johnson, Philip Michael Thomas, Jan Hammer zenéi meg a '80-as évek feelingje nélkül, mint egy Bud Spencer-Terence Hill filmnek, Bud Spencer, Terence Hill, pofonok meg a "hagymásbab" nélkül.

De még azt is bevette volna a gyomrom anno, ha nem "majmolja" a nyolcvanas éveket, hanem stílust teremt, ugyanúgy, mint akkor a sorozat, de nem teremt ez semmit...

2016-03-27 15:59:29 frogman (5) #31

csodálatos, akár melodrámaként, bűndrámaként, vagy épp amour noirként nézem. Mann húzott egy lapot tizenkilencre: nemes egyszerűséggel kihajította az általa is jegyzett sorozatot a francba, és szenvedő, érző, vérző emberekről készített thrillert, és velük tette hitelessé Miamit, a bűnös várost. örültem, hogy az éghajlatszimbolika nem csak úgy van, hanem tényleg jól kíséri a viharvert zsaruk, szeretők belső kínjait. és tényleg, ez valami rettenetesen hangulatos darab: Sonny és Isabella csónakázása, tánca, szeretkezése kiválóan megágyaz a végül hamvába hulló kapcsolatnak ("Túl jó volt ahhoz, hogy örökké kitartson."). mert itt olyan nem lesz, hogy igazi szerelem, a nemzetközi gengszterkedés megöli a szerelmet, a párnak el kell válnia, szóval ezért amour noir, még ha csak részben is. (más kérdés, hogy Rico és Trudy meg épp ellenkezőleg, tudnak majd a zuhany alatt szeretkezni, de azt a kapcsolatot is rendesen megrágja a bűn, szóval az is "narrow escape") ezek után ne mondja nekem senki, hogy Mann kőszívű rendező. váltja a kubricki hidegséget a peckinpah-s szenvedéllyel. abba pedig, hogy Mann milyen cool, fasza csávó egyébként, ha akciót kell rendezni, annyival megyek bele, hogy mondom Miss Calabrese remek monológját az árja csávó agyonlövése előtt - pőre, nyers akciófilmes elélvezés-pillanat a végső leszámolással együtt. ez még egy olyan R-besorolású bűndráma, amit még stúdiónál nyomtak le (És 10 éve sincs még.), nagy költségvetésű, a Universal úgy forgatott blockbustert, hogy bizonyos húzós témákat tiszteletben tartott, de kockáztatniuk kellett, és nem jött be a dolog, mert a kritika szimplán idegenkedett egy MV darktól, a nézők dettó, ráadásul akkor, amikor egy 130+-os, rohadt kísérletező, lírai realista, elégikus akciódráma van szembeállítva a mókás, családbarát és éppen taroló Karib-tenger kalózai 2-vel.

2014-11-18 18:48:38 Mikkey (3) #30

ronin07: +1

előzmény: McCl@ne (#28)

2014-09-03 20:17:20 Leo_Stotch (4) #29

Hangulatos. Nagyon! Sima beépülés történet, annak se az izgalmasabb fajtája, de az atmoszféra, a zenék, sőt még a későbbi Közellenségekben irritáló kézi hd kamera, vagy mi a szösz is jól áll neki.
Nem tudok rá haragudni.

2014-06-17 18:22:44 McCl@ne (5) #28

A te nevedet most megjegyeztem, mert ez a vélemény egyrészt maximálisan igaz, másrészt minden szavával teljesen egyetértek, harmadrészt pedig kb. ketten gondoljuk így ezt az egész országban.
Épp most készülök megnézni a Kanadából összevadászott rendezői BD-met, az az igazi, nem a moziverzió!

előzmény: deepbluenoir (#27)

2014-02-18 23:35:33 deepbluenoir (?) #27

gyakorlatilag hibátlan film, vannak kritikusok, akik az adott évtized legjobbjának tartják, ha ez túlzás is nagyon messze nem áll a valóságtól, mann jól ismert témáját ezúttal posztmodern keretek között tálalja, a történet elképesztően egyszerű, de pont elég is ahhoz, amit ábrázolni akar, mann élete filmje, még jobb mint a heat vagy a manhunter.

2013-09-14 13:03:25 Jereváni Rádió (2) #26

Forma tartalom nélkül. Stílus velő nélkül. Ez minden, ami elmondható a Miami Vice-ról. Az, hogy annyiban van köze az eredeti sorozathoz, hogy van egy fehér meg egy fekete főszereplő, akiknek ugyanaz a nevük, mint a sorozatban volt, meg vannak benne ilyen böszme nagy motorcsónakok, engem nem zavart, lévén sosem voltam a sorozat nagy rajongója (szerintem sehol sem volt egy Magnumhoz képest). Stílus szempontjából überelhetetlen Michael Mann mozija. Gyönyörűen fényképezett éjszakai, borús, hajnali pálmafás Miami látképek, felfújt nyomozók nyálas zakókban (Miamiban vagyunk kérem, ott még szerintem a Village People sem minősül anakronizmusnak), Colin Farrell bundesliga sérója és pornóbajusza is rendben van, a soundtrack bődületesen hangulatos, menő járgányok, menő kocsik, menő fegyverek, tényleg minden, de minden cool itt. Csak hát az a fránya történet, annyira, de annyira lapos, ötlettelen, unalmas, semmitmondó, üres, és még sorolhatnám, hogy az egész produkciót hazavágja. Mire fogok emlékezni erre a filmre? Kb. annyira, hogy valami kábszeres bandába beépült a két kigyúrt szereplő, voltak lövöldözések, meg keménynek tűnő telefonálások. Ej-ej, Mann, hol van ez olyan csúcsfilmtől, mint a Szemtől szemben, de hol van még a Collateraltól is? Sehol bizony.

2013-05-21 03:21:22 Ron (3) #25

Félelmetes belegondolni, hogy ebből milyen kult film lehetett volna, ha veszik a fáradtságot, és nem csak különleges egyéni stílussal ruházzák fel a filmet, hanem valami történettel is. Az, hogy az sem Miami Vice lett volna, mellékes.

2010-04-12 19:36:04 hunty (1) #24

egy szó mindent kifejez erről a filmről:undoritó.

2009-07-22 23:44:58 Ivan/ (2) #23

Hatalmas csalódás. Tényleg semmi köze a sorozathoz, csak a neveket hagyták meg. Hangulatteremtés nem igen működik, a két szuperzsaru szerelmes és tele van efféle baromságokkal a film. Sehol laza és cool szövegek, jó kis akciók és feszültség. Az egész nálam ott bukik meg, hogy sokakkal ellentétben szerintem sokkal jobban működött volna a dolog ha a ’80-as években (bárcsak soha se ért volna véget az az évtized:) maradtunk volna. Ha meg mindenképpen ebben az évtizedben akartak maradni a készítők én mindenképpen meghagytam volna az eredeti szereplőgárdát, mert Don Johnson bizony igen igen nehezen pótolható valaki.

4/10

2007-02-18 19:44:34 [: Azuroo andrew :] (2) #22

Dami barátomnak majdnem minden szava igaz ;)
Ami nem igaz szvsz: Farrell játéka nagyon hatásos, cool.


10/4

előzmény: Daemiaen (#1)

2006-09-07 00:26:35 boneheaD (2) #21

Csak azért, mert képileg rendben volt, és akadt benne két jó poén: (SPOILER!) Foxx ál-elélvezése és a kopasz, tetkós csávó hirtelen lelövése.

előzmény: Olórin (#20)

2006-09-07 00:15:40 Olórin (2) #20

Ezek után csak azon csodálkozom, hogy nem egyest adtál rá:)

előzmény: boneheaD (#19)

2006-09-06 22:47:18 boneheaD (2) #19

Nem szoktam itt hozzászólni (pedig volna miről), most mégis. Tudtam előre, h nagyjából mit fogok kapni, de ezzel együtt is sokk volt az élmény.
Igazán nem gondoltam volna, h egy HEAT-et jegyző fazon ennyire el tud szúrni valamit: baromi hamar iszonyú unalmassá, vontatottá és érdektelenné válik a film, a két főhős karaktere nulla, leginkább csak bőrszínük/arcszőrzetük alapján tudtam megkülönböztetni őket (vicc), elképesztően igénytelenek a párbeszédek (kedvencem a Mátrix 3 bakancsos aranyigazságával azonos szintű "A sors olyan, mint a gravitáció" CF szájából), CF-hez legalább nettó 5-10 perc kefélés/enyelgés kötődik, de minek, ráadásul itt-ott még a vágás is kizökkent. A képi világ és az első 20-30 perc pedig még jót ígérne, plusz a finálé se rossz (mondjuk többet vártam), de összességében kiborítóan rossz film, ha nem tudnám, ki rendezte, akkor rögtön dilettáns balfasznak nevezném. Így csak értetlenül állok az egész előtt. Annyira adta magát, h a MV-ből egy kb 90 perces, sűrű akciócuccot lehetett volna csinálni menőzéssel-lazázással, stílussal, és akár valamilyen történettel - ehelyett itt van ez a rettenet, MM nálam feketelistára került egy ideig. Nem szoktam ilyen kategorikus kijelentéseket tenni, de aki szerint ez így, ahogy van, jó film, az valami nagyon mást nézett.

(Ja, az amúgy is pocsék élményre még rátett eggyel a vihogó lány balszélről, a zörgő-pofázó tirpák jobbról, és a pattogó filmhang szemből. Az est legjobb pillanata az előadás után elfogyasztott müzliszelet volt.)

2006-08-26 12:00:07 Olórin (2) #18

Persze, ez szubjektív, én csak az általános megítélésről beszéltem.

limupei: a régi Miami Vice-ról sem tudta senki, hogy stílusteremtő, amíg pár hónappal az indulása után úgy nem kezdtek öltözni és viselkedni a fiatalok, mint a filmben. Itt persze ilyen nem lesz.

előzmény: Ivan/ (#17)

2006-08-26 10:45:13 Ivan/ (2) #17

Nem tudom én valahogy inkább a'70-es évek stílusát mondanám inkább gáznak... (bár ízlések és pofonok:)

előzmény: Olórin (#14)

2006-08-26 10:06:33 limupei (2) #16

Én semmi divatteremtő szándékot nem véltem felfedezni.

Ivan: Motorcsónak van, de nem az, de ez nem meglepetés, mert onnan semmi nincs, csak a cím és a nevek, de ezt már mondtam. És a legfájóbb pont (ami nem korszakfüggő), hogy a két nőcsábászból hősszerelmes lett, Foxx még könnyezik is, amikor baja történik a nőjének. Pffff

előzmény: Olórin (#13)

2006-08-26 00:43:31 Olórin (2) #15

Ez sajnos igaz, de nem az ő hibájuk, egyszerűen elfelejtettek nekik szerepet írni.

előzmény: deviant (#8)

2006-08-26 00:42:34 Olórin (2) #14

A Starsky és Hutchot nem láttam, de az a '70-es évekről szól, ami egészen más. A '80-asokat inkább gáznak szokás tartani manapság. A Boogie Nightsban is a hanyatlást jelentik a '80-as évek:)

előzmény: Ivan/ (#11)

2006-08-26 00:39:35 Olórin (2) #13

Persze, arról szólt, mert abban a korban játszódott. Lassítva futó modellek, kopszság és "még egy kérdés" lehet ma is aktuális, mert nem feltétlenül korszakhoz kötött. A Miami Vice lényege viszont a trend volt, az pedig attól trend, hogy nem örökérvényű, és ne felejtsük el, hogy nem egyszerűen követte, inkább teremtette azt. Ugyanezt meg lehetett volna játszani most is, és ezt is akarták, csak rohadtul nem jött össze. De sztem ennél is katasztrofálisabb lett volna az eredmény, ha ragaszkodnak a sorozat hangulatához.

előzmény: limupei (#9)

2006-08-26 00:27:10 deviant (4) #12

végre valaki! :) a baráti társaságommal már azt hittük, hogy elmebetegek vagyunk, hogy képesek vagyunk halálra röhögni magunkat ezen az ártatlan kis komédián.

előzmény: Ivan/ (#11)

2006-08-26 00:19:51 Ivan/ (2) #11

"Ez nem a '80-as évek, alighanem még szarabb lett volna a film, ha azt a 20 évvel ezelőtti stílust erőlteti"

Nem feltétlenül igaz. A Starsky & Hutch kis változásokkal meghagyta a sorozat stílusát, és jól is állt neki.

2006-08-26 00:17:04 Ivan/ (2) #10

Legalább nyugtass meg, hogy valamit azért átmentettek a sorozatból!:)
Pl. Crockett "csónakja" rajta Elvisel (aligátor) szerepet kapott?

előzmény: limupei (#9)

2006-08-26 00:05:26 limupei (2) #9

Csakhogy a Miami Vice éppen attól volt Miami Vice. Mert itt csak a cím ugyanaz, meg a szereplők neve (magyarul volt egy közepesnél is rosszabb fkönyv, amit így próbáltak eladni). Olyan, mintha újraforgatnák a Hair-t hippik nélkül, mert ma már nincsenek. De lehetne sorolni: Baywatch mozi lassítva futkosó szupermodellek nélkül, Kojak mozi kopaszság és nyalóka nélkül, Columbo mozi ballonkabát, basset hound és "még egy kérdés" nélkül.

2006-08-25 23:11:58 deviant (4) #8

nem lehet véleményem látatlanbab, de az előzetes alapján ki merem jelenteni, hogy farrel és foxx ketten együtt fele annyira sem tud cool lenni, mint don johnson - nyolcvanas évek ide, 2006 oda.

2006-08-25 22:35:54 Olórin (2) #7

"Hogy működne jól hangulatilag, mikor Mann mindent kiölt belőle ami az eredeti sorozat hangulatát jellemezte."

Hahó, 2006-ot írunk. Ez nem a '80-as évek, alighanem még szarabb lett volna a film, ha azt a 20 évvel ezelőtti stílust erőlteti. Persze tudom, divat a retró, de azért az sem feltétlenül baj, ha néha haladunk a korral:) Úgyhogy nekem nem ez a bajom vele, de ezt már lentebb leírtam.

2006-08-25 22:06:52 limupei (2) #6

Na mégegyszer: Ez nem a Miami Vice, ez valami teljesen más, ráadásul szar az egész. Hogy működne jól hangulatilag, mikor Mann mindent kiölt belőle ami az eredeti sorozat hangulatát jellemezte. Pfff, remélem kap egy szép Arany Málnát ezért a mocsok forgatókönyvért.

2006-08-25 17:55:44 deviant (4) #5

akkor valamikor hétköznap, mert nálunk drága a jegy, még kedvezményesen is. annyira pedig nem érdekel.

2006-08-25 17:20:12 Daemiaen (3) #4

Nem szerepel a Moziünnep kínálatában.

előzmény: deviant (#3)

2006-08-25 15:49:26 deviant (4) #3

akkor hozza az előzetes színvonalát. :) azért meglessük, de majd csak a moziünnepen!

2006-08-25 11:36:18 Olórin (2) #2

Sajnos nagyjából egyet kell értenem, azzal a különbséggel, hogy képileg és hangulatilag szerintem jól működött. Minden más téren viszont sehogy nem.
40%

2006-08-25 09:29:53 Daemiaen (3) #1

Miami Vice (Miami Vice, 2006, forgalmazza: UIP)

Huh, ez szar volt! Michael Mann - ahogy kell - elrontott mindent, amit lehetett. A rá jellemző erények közül semmi, de semmi nem köszön vissza a Miami Vice modernizált változatában: az atmoszféra-teremtés, a varázslatos városbemutatók, a kiváló történet- és színészvezetés ottmaradtak a múltban valahol. Már a Collateral sem volt az a kimondott mestermű, de a bakikat bőven ellensúlyozta a jellegzetes, remek hangulatot teremtő eszközök használata. A Miami Vice-nak viszont se története, se koncepciója nincsen: a baromi rossz Colin Farrell és szintén zenész társa, Jamie Foxx csak tovább rontanak a helyzeten; nem gondoltam soha, hogy egyszer Don Johnsont fogom visszasírni... Sehol a lazaság, sehol a Miami-feeling, minden és mindenki olyan merev, mintha legalább Zeffirelli forgatna Bergman forgatókönyvéből. Persze isten mentsen attól, hogy Mann abbahagyja az akciófilm készítést, csak ez most nem sikerült. Nagyon nem.

3/10