Notorious (1946) ☆ 👁

Forgószél

(Alfred Hitchcock)

amerikai dráma, film noir, szerelmi történet, thriller

4,2
★★★★☆
260 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2021-07-16 22:30:51 ryood (5) #62

Ujranezes utan javitottam fel 5osre.
Amit es ahogy felepit a film (bennem a nezoben is) az hegerel, tarol, sodor magaval, akar egy orveny.
Es nem is akarok belole kiuszni. Pedig tenyleg ugy indul, mint egy limonade. A vegere pedig vmi remek evjaratu merlot lesz belole...
Viszont a szineszek nelkul nem tudna igy mukodni, hatni.
Az a kapubezaras a vegen felteszi a pontot az i-re.

2021-04-01 12:46:18 Xuja (4) #61

Pofás kis thriller ez, remek színészekkel és izgalmas történettel. A forgatókönyv messze nem csak a kémsztorira, hanem a szerelmesek ellentmondásos kapcsolatára is legalább ennyire fókuszál, ez egy kifejezetten jó húzás volt. Viszont a Mester legjobb filmjeivel azért nem tudja tartani a lépést, de persze egy másodvonalbeli Hitchcock is stabil négyes.

Bergman amúgy zseniális a szerepben, Claude Rains meg ismét kiváló volt, szerintem simán a korszak legalulértékeltebb színészei között van. Sose kapott főszerepet?

2019-09-26 18:52:52 csabaga (5) #60

Még egyszer jól megnézve a "pince" jelenetet, Cary Grant ( Devlin) még be sem zárja a pinceajtót, mikor kijönnek...Kulcs ide vagy oda, már ezen lebuktak volna.

2017-11-08 22:19:11 Norbert Simon (5) #59

Hihetetlenül izgalmas dráma thriller. Gyönyörűen játssza el Alicia szerepét ebben a filmben Bergmann mintha csak a Casablancából tették volna át a Forgószélbe. Úgy gondolom a Hitch negyvenes években készített filmjei közül a Rebecca után a második! Az a szerelmes jelenet kettejük között az ikonikus! Nem lehet nem emlékezni rá. És persze a pince jelenetre is igaz ez. Cary Grant is nagyszerű, csodás választás volt a Devlin szerepére. Ahogy védelmezi a lányt az nagyon klassz. A sztori egyszerűen remek. És akkoriban nagyon is aktuális volt még a náci téma. ( Nürnbergi per évében készült 1946) Mindenképpen öt csillagos az értékelésem.

2017-03-14 21:48:52 csabaga (5) #58

Közben még egyszer megnéztem azt a jelenetet.Alicia joggal hihette,a férje nem ment le abba a helységbe,semmi hibát nem csinált.Jól bedőltem a régi hozzászólásoknak...:)

előzmény: ChrisAdam (#53)

2017-03-14 14:22:59 ChrisAdam (4) #57

És ha már nagyon-nagyon szőrszálhasogatóak akarunk lenni, akkor ilyen sután se lehet nagyon leborítani egy üveg bort. :) Azért nem egy pihét lökött folyamatosan arrébb, hanem egy egész sor boros üveget. De ez már nagyon szőrösszívű, úgyhogy be is fogom. :D

előzmény: csabaga (#56)

2017-03-14 14:07:14 csabaga (5) #56

És ott van még a borok évjárata is,ezt is elbakizza...Meglep,hogy itt korábban csak Alicia hibájával foglalkoztak.Most már én is kezdem úgy érezni,a szerelmi szál túl sok,viszont Cary Grant itt végre nem komikus szerepben látható.

előzmény: ChrisAdam (#55)

2017-03-14 12:48:13 ChrisAdam (4) #55

A másik meg az, hogy egy profi ügynök nem biztos, hogy a szekrény alá söpri a dolgokat csak úgy, tudhatja, hogy ezzel veszélybe sodorhatja Aliciát. Így kicsit amatőrnek hat. De amúgy az a helyzet, hogy olyan jól meg vannak rendezve ezek a jelenetek, hogy nem is tűnik fel annyira az, hogy ez suta. :)

előzmény: csabaga (#54)

2017-03-14 12:29:50 csabaga (5) #54

Alicia hibája még elmenne,mondjuk a pincében adott randevút.Éppen napirendre térne a férje a tárgy fura hiánya és előkerülése ügyében,mikor észreveszi a profi ügynök méretes bakiját és ekkor jön rá az igazságra.

előzmény: ChrisAdam (#53)

2017-03-14 02:01:15 ChrisAdam (4) #53

Feszült kis film, vagyis a végére befeszül. :) Az eleje kicsit olyan limonádé, inkább a romantikus szálra próbáltak rágyúrni, de valahogy eléggé el lett nagyolva, nem sikerült olyan szépen kibontani, így nem is éreztem a film alatt egyszer se a két főszereplő közt azt a szikrát, holott természetesen mindketten zseniálisak, Ingrid pedig még mindig minden idők egyik legszebb nője. Az estélytől kezdődően a film fejest ugrik a kémfilmek hamisíthatatlan hangulatába, ami aztán szépen a zseniális és emlékezetes fináléban tetőzik. Az a jó, hogy hiába "csak egy négyes" a film, a finálé briliáns és nem lehet elfelejteni és vannak igazán jó jelenetek természetesen. Szóval ez olyan Hitch-négyes. Bár tényleg van egy-két fura dolog, mint például a kulcs elcsenése és esetlen visszatétele, amiért pedig nem lehet szemet hunyni efelett a kis sutaság felett az az, hogy a nyilvános konfliktus majd erre épül.
De így is egy remek film, Hitch rendezését, képi megoldásait pedig egyébként bármikor bármilyen mennyiségben öröm nézni, zseni volt az ember, bár gondolom, nem mondtam újat. 75%

2013-08-24 16:00:40 Szökkencs (4) #52

Inkább szerelmi dráma, mint thriller, hiányoltam a szokásos Hitchcock-i feszültséget. Kicsit vontatottnak tűnt, lassan bontakozott ki a történet, az utolsó 20 perc eseményeit kellett volna arányosabban elosztani a többi játékidőben. A szerelmi szál is megalapozatlan volt, nem derült ki, hogy mikor és miért is alakult ki a két főhős között (a külsőségeken túl) a nagy l'amour. Bergman sugárzó jelenléte miatt 4, egyébként csak elmegy kategória.

2010-09-28 17:14:32 csabaga (5) #51

Érdekes,hogy egy filmben mindenkinek logikusan kellene viselkednie...Mintha a való életben is így lenne.

2010-04-30 01:39:08 Hannibal Lecter (5) #50

A Forgószél Hitchcock jelentősebb munkái közé tartozik - a Mester egyik legegyedibb, legkiforrottabb kémtörténete, még akkor is, ha néhol inkonzisztens megoldások, logikai következetlenségek tarkítják (ahogyan arra többen is utaltatok lentebb). A történet annak ellenére is működőképes és érdekfeszítő, hogy Hitch ezúttal bölcsen parlagon hagyja szokásos technikáit: egyszerűen varázslatos sodrása van a kacifántos szerelmi históriába göngyölt, hatalmas érzelmi töltettel bíró, érdekes karaktereket felszínre hozó ügynöktörténetnek - még a suspense folyamatos működtetése nélkül is. Extrém plánok, szokatlan kameraszögek, valamint elsőrangú színészi alakítások gazdagítják az összképet: Bergman kiváló, Grant is ügyesen szállítja az érzelemmentes ügynököt, de külön öröm volt nézni Claude Rains mesteri jutalomjátékát is. Szóval jó kis mozi ez, nem bántam meg, hogy huszadik Hitchcock-filmemnek választottam.

2010-01-08 20:23:50 Gasz András (4) #49

Nem lehet egyáltalán összehasonlítani egy Barátok közttel vagy Paulinával. :D De azért eléggé hangsúlyos, néhol már számomra mint írtam is, túlontúl középpontba helyezett szerelmi romantikus szál. A végső 15 perc viszont ennek okán olyan jó aki ismeri a történetet. De az addig elvezető út nem a legjobb.

Magamat pediglen idézve.:
"Emellett az is igaz, hogy általában nem nagyon imádom a csöpögős vagy nagyon a romantika útjára tévedő filmeket sem, de ez a film egyáltalán nem feküdte meg gyomrom csak többet vártam kicsit."

2010-01-08 19:59:32 Cesare Gonzago (5) #48

Ha a szerelmi szálra gondolt, akkor értem András "szappanoperás" okfejtését. Amúgy nem tudtam mire vélni. (Ezúttal sem.)

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#47)

2010-01-08 19:54:41 [: Azuroo andrew :] (5) #47

Andris ezt most nem értettem : viszont a végén van egy két rosszalló mondat

ez a film pont attól jól hogy gyakorlatilag a legtöbb hozzávalójában tökéletes -ennek ellenére nem lett a kedvenc Hitch filmem

Lentebb talán már írtam hogy ez egy "szerelmesebb" film mint más Hitchcock alkotások (pedig van még film ahol ugyancsak hangsúlyos ez az elem); ám ezzel együtt nem érzem hogy átlépne egy olyan határt ami már a szappanoperák territóriumát jelentené !

;)

előzmény: Gasz András (#46)

2010-01-08 19:33:41 Gasz András (4) #46

Forgószél:

Hitchcock mester e műve felettébb romantikus és olykor szédítően nőies film. (úgy értem talán inkább nőknek ajánlott persze férfiaknak is kötelező :) ) Van feszültségérzet, de igazán csak az utolsó 10-15 percben és a partys jelenetnél, ott érződik a szokásos Hitchocki feszültség fenntartó érzés. A lezárás viszont frappáns és jól megoldott. A film első fele túl érzelmes, túl szappanoperás (na azért nem általánosan a párbeszédek , viszont a végén van egy két rosszalló mondat). E film zenéje megint mesteri beleértve a lágyabb vagy az izgalmas részeket. A film alapötlete itt nem lepett már meg, annyira mert hasonlóan kettős ’ügyködésű’ filmet már láttam. Nem volt újdonság annyi Bond, thriller és krimi vagy film noir után. Ingrid Bergman, Claude Rains, Louis Calhern játékát emelném ki, Cary Grant itt most nem jeleskedett annyira. Hitchcock elmosódó képei, a részegség a kábulat az izgalom fokozása vizuálisan megmutatva nagyon tetszettek, a film eleji részeges a film végi kábult jelenet pedig nagyon hasonló volt, ahogy Grant karaktere bemegy a szobába igazán hasonló jelenet zajlik le, a kamera beállítások, a fények terén(nem tudom e direkte ezt akarta a Mester?).
Nem rossz film az biztos, de nincs annyi meghökkentő elem, szép színészi alakítás, csodás rendezői bravúr és feszes tempójú jól kigondolt íve a filmnek, mint más filmjeinél. Emellett az is igaz, hogy általában nem nagyon imádom a csöpögős vagy nagyon a romantika útjára tévedő filmeket sem, de ez a film egyáltalán nem feküdte meg gyomrom csak többet vártam kicsit.

80%

2009-06-27 21:01:45 Jereváni Rádió (5) #45

Nekem hihető volt, én mindent megbocsátok Ingrid Bergmannak. :)

előzmény: Olórin (#44)

2009-06-27 20:52:27 Olórin (4) #44

Na nee... ez szerintem kicsit sem hihető. Még egy tízéves gyereknél sem lenne az. Megfeledkezik arról, ami miatt egész este a körmét rágta? Ugyan már, gondold végig. Úgy van, ahogy Cesare mondja: kellett valami, aminek köszönhetően lebukik, és ennyi:) Csak nem gondolták át rendesen.

előzmény: Jereváni Rádió (#43)

2009-06-27 20:49:50 Jereváni Rádió (5) #43

De közben baromi ideges volt az estélyen, hogy le ne bukjon. Szerintem abszolút érthető reakció a részéről, hogy megfeledkezik a pezsgős sztoriról, és a visszacsempészéssel megpróbál úgy tenni, mintha a kulcs mindig is ott lett volna a csomón.

előzmény: Olórin (#41)

2009-06-27 20:49:30 Cesare Gonzago (5) #42

Zavart nő, nem tudja, mit cselekszik. Ha nem rakta volna vissza, nincs feszültség, és okafogyottá válik a film. :)

előzmény: Olórin (#41)

2009-06-27 20:46:17 Olórin (4) #41

Mégis minden más szituációban majdnem úgy viselkedik, csak ebben nem.
Cesare: nem az a fő baj, hogy elfelejti, hanem hogy utána olyan idióta, hogy visszarakja a helyére, holott tudja, hogy a férjének már feltűnt a hiánya.

előzmény: Jereváni Rádió (#39)

2009-06-27 20:44:26 Cesare Gonzago (5) #40

Épp az a feszültség forrása, hogy megfeledkezik a kulcsról.

előzmény: Olórin (#38)

2009-06-27 20:40:10 Jereváni Rádió (5) #39

Azért azt is vedd figyelembe, hogy Alicia nem profi titkosügynök.

előzmény: Olórin (#38)

2009-06-27 20:35:26 Olórin (4) #38

A vége zseniális, és úgy általában nagyon jó film. De a szerelmi szál kezdete nagyon hanyagul van odakenve (kb két dialógus, és már őrülten egymásba vannak esve), és mivel erre épül az egész film, ez baj. Plusz a pincekulccsal kapcsolatos játék jó nagy baromság. Alicia ugye ellopja az egyetlen kulcsot, ami nyitja a pincét, és olyan hülye, hogy 1. nem gondol arra, hogy amikor elfogy a pezsgő, Alexander lejön, és nem fogja tudni kinyitni az ajtót, így észreveszi, hogy eltűnt a kulcsa, 2. azt meg főleg észreveszi, hogy reggelre hirtelen visszavarázsolódik a kulcstartójára a semmiből.

2009-04-12 01:50:45 kezdetektől (?) #37

nem rég volt a tévében, tényleg zseniális

2009-04-07 15:31:35 jesi (5) #36

Egyik kedvencem, megint megnéztem (szerintem láttam 5-ször) és a vége ma is remek (az egész az)

2009-04-05 22:31:00 Cesare Gonzago (5) #35

Bizony, nem szerette a kihívóan viselkedő, nőiségüket gyékényen kínáló nőket. Magakelletés helyett finomság című cikkében cikkében programszerűen foglalta össze nézeteit a kívánatos (színész)nőkről.

Ami a másik problémát illeti, igen, voltak problémái az anyjával, aki felettébb akaratos és szigorú asszony volt. Úgy vélem, a kis Alfred nem részesült kellő szeretetben.

előzmény: Jereváni Rádió (#34)

2009-04-05 22:18:32 Jereváni Rádió (5) #34

„de Bergman alakítása a Gázlángban nyújtott játékával vetekszik.”

Így igaz, óriásit alakít a filmben. Ugyan nem láttam az összes filmjét, Hitchcock kedvenc szőkéi közül nekem ezzel a szerepével Bergman vitte el a pálmát. Bár Grace Kelly-nek finomabb az arca, de Ingrid Bergmannak olyan kisugárzása van, hogy az valami elképesztő. Egyébként én úgy tudom Hitchcock nem szerette a feltűnő szexbomba nőket, ő inkább kevésbé feltűnő, finomabb vonású nőket szerette szerepeltetni a filmjeiben (Bergman, Kelly, Hedren, stb.), kivétel talán Kim Novak volt a Szédülésben, aki bizony korának nehézbombázója lehetett.

A mama-kérdéssel kapcsolatban: Hitchcocknak gyerekkorában volt valami gondja az anyjával? Mert a filmjeiben az anyukák általában rohadt nagy zsarnokok, akik pszichésen nem 100-asok, de még 50-esek sem.

előzmény: Cesare Gonzago (#25)

2009-04-05 18:50:14 Cesare Gonzago (5) #33

Alex anyja sem kispályás. Nem rettent el ifjú menyének hosszú lefolyású kínhalálától sem. Alex pedig mellette csak egy kisdiák - Dobránszky Zoltán hangja tökéletesen intonálta sajátos viszonyukat.

2009-04-05 18:46:14 puttancsospeti (?) #32

Emlékezetes!:-)))

előzmény: Cesare Gonzago (#31)

2009-04-05 18:45:21 Cesare Gonzago (5) #31

A Marnie topikjában közöltem egy összeállítást Hitchcock gonosz anyafiguráiról.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#30)

2009-04-05 18:39:01 [: Azuroo andrew :] (5) #30

Így igaz Cesare Gonzago !- tegyük hozzá az Észak-Északnyugat "jogelődje" a 39 lépcsőfok is "királynő".
Nem olyan nagyszabású és grandiózus képeiben mint a ÉÉ de ez Hitch első zseniális, hibátlan kémfilmje.

Jereváni Rádió @ a mama bizony végjegye lett a Hitch filmeknek, remek észrevétel

2009-04-05 18:37:22 Cesare Gonzago (5) #29

Reméltem. :)

előzmény: puttancsospeti (#28)

2009-04-05 18:36:16 puttancsospeti (?) #28

Tudom. Csak vicceltem.

előzmény: Cesare Gonzago (#27)

2009-04-05 18:35:46 Cesare Gonzago (5) #27

Az más műfaj.

előzmény: puttancsospeti (#26)

2009-04-05 18:34:25 puttancsospeti (?) #26

No és az Északnyugati átjáró?:-)

előzmény: Cesare Gonzago (#25)

2009-04-05 18:31:18 Cesare Gonzago (5) #25

"...igaz, az Észak-Északnyugatot még nem láttam..."

A lehető legsúlyosabb hiányosság: Az Észak-Északnyugat a kémfilmek királynője!

Nagyon jó, hogy a Casablancát juttatta eszedbe a főszereplők kétharmada, de Bergman alakítása a Gázlángban nyújtott játékával vetekszik.

előzmény: Jereváni Rádió (#24)

2009-04-05 18:00:05 Jereváni Rádió (5) #24

Nekem jobban tetszenek Hitchcock krimijei, mint a kémtörténetei (igaz, az Észak-Északnyugatot még nem láttam). Ez is olyan, film amely nem érhet fel nálam a Szédüléshez vagy a Hátsó ablakhoz, de az ötöst muszáj megadni rá. A fél Casablanca + Cary Grant persze zseniálisan játszik, az operatőri munka is kimagasló, mégis sokáig azt mondtam magamban: ez „csak” egy nagyon jó film. Aztán jött a befejezés: ahogy Devlin kihozza a házból Alicia-t, mellette pedig Alex és a Hitchcocknál szokásos rettenetes mama kíséri a lépcsőnél, zseniális megoldás. A „The End” feliratnál már kenyérre vagyok kenve, kész megadtam magam, Hitchcock megint bizonyított.
90%

2009-04-05 02:32:35 Cesare Gonzago (5) #23

Megható, tragikus szerep.

előzmény: acidphase (#22)

2009-04-05 02:07:17 acidphase (5) #22


azt szivesen megnézném :D a kis qrva :P

előzmény: Cesare Gonzago (#21)

2009-04-05 01:40:06 Cesare Gonzago (5) #21

Igen, a szóban forgó jelenet is azt bizonyítja, hogy a légies Bergman romlottabbá vált, ha a forgatókönyv így diktálta. Olyannyira, hogy az 1941-es Ördög az emberben című Dr. Jekyll & Mr. Hyde-feldolgozásban ő játszotta a kurvát... :)

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#20)

2009-04-04 23:48:12 [: Azuroo andrew :] (5) #20

meglátások

Köszönöm !

Meg van az oka hogy nem írtam be a szóban forgó jelenetet : ma lecsúsztam a film elejéről, és bár emlékszem a korábbi megtekintések kapcsán a citált jelenetre, száguldást vetített háttérrel, fákkal az út mellett + egy attitűdjeiben egészen különböző Bergman-ra...bizony ott a helye a zseniális jelenetek között!

előzmény: Cesare Gonzago (#15)

2009-04-04 22:53:11 Cesare Gonzago (5) #19

Helyes! Osztályozz! :D

előzmény: acidphase (#18)

2009-04-04 21:49:55 acidphase (5) #18

jo legyen ugy h 8at adnek ra, de bergman kisasszony kap + 1 pontot es igy akkor 9 :P

előzmény: Cesare Gonzago (#17)

2009-04-04 21:33:32 Cesare Gonzago (5) #17

Kiegyezünk 9/10-zel?

előzmény: acidphase (#16)

2009-04-04 21:16:51 acidphase (5) #16


ja meg az is komoly volt amikor a partyn grant meg bergman ugy csinaltak mintha csak trecselnenek kozbe meg fontos informaciokat kozoltek egymasnak mikozbe nezte oket a sebastian :) szoval elismerem h sok ertekes jelenet van, jo szineszi jatekok, de vmi hianyzott nekem ahhoz h film utan felugorva beirjam vmelyik forumba h '10/10' :P

2009-04-04 20:28:53 Cesare Gonzago (5) #15

Tökéletes meglátások. Hitchcock Grant és Bergman viszonyának dinamikájára helyezte a hangsúlyt. A kedvenc jelenetek sorát bővítem a főhősök első találkozásával: Grant sziluettje a partin, hajnali száguldás, motoros rendőr - és a nagy meglepetés...

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#14)

2009-04-04 20:04:12 [: Azuroo andrew :] (5) #14

A Notorious nekem inkább egy romantikus filmbe oltott suspense mű mint ennek ellenkezője - pedig ezt várhatnánk Hitchcocktól.

Szerintem "szerelmesebb" film mint a Manderley-ház asszonya vagy a Spellbound - melyekben az érzelmek bár fellelhetőek, ám korántsem olyan bírnak akkor hangsúllyal mint a Forgószélben.

Kedvenc jelentem a lépcsős séta, ahol szenzációs az izgalom lebegtetése, ezt követi a boros pincés kanyar; mindig is lenyűgözött az is ahogy Calude Rains (fizimiskája, arcának vonásai perfektek a játszott karakterhez) az ágyban hánykolódva jön rá hogy mi zajlik a szeme előtt...

Végül megemlíteném a kellő romantikával áthatott "pados" jeleneteket is ahol a két főszereplő találkozott időről időre.
Éppen ennek elmaradása a cselekményben vezet a megoldás jelenethez is...

10/9


2009-04-04 19:36:05 Cesare Gonzago (5) #13

Légy jóindulatú. A Forgószél nem tartozik a legtechnikásabb Hitchcock-filmek sorába, nagyon minimalista alkotás, de a hangulatteremtés és a színészek miatt BŐVEN MEGÉRI a zseniálist.

előzmény: acidphase (#12)

2009-04-04 19:32:25 acidphase (5) #12

cesare pedig mindjar megemliti h elfelejtettem osztalyozni.. ez azer van nemtok donteni.. a jo es a zsenialis kozott ertekelem:D

2009-04-04 19:31:09 acidphase (5) #11


na nalam meg az volt h kb az utolso 5 percet nem tudtam nezni mer naná hogy pont akkor csengetettek es pont akkor kellett hulye nepszamlalos kerdesekkel zaklatni, grrr. ezer kenytelen voltam az utolso perceket eredeti nyelven, a gepemrol megnezni :D

2009-04-04 19:23:08 hattori (5) #10

Sejtettem... :)

2009-04-04 19:15:12 JeszKar (?) #9

Öszintén, nem.

előzmény: hattori (#8)

2009-04-04 18:36:13 hattori (5) #8

Az semmi én tudtam volna nézni az Ed Wood-ot de elaludtam,a Forgószélről is lekéstem(pedig szerettem volna újranézni nagyon!) és a videóm sem "felvevős"
...ha ez vigasztal:)

előzmény: JeszKar (#6)

2009-04-04 18:15:00 Cesare Gonzago (5) #7

Felülmúlhatatlan film noir a Notorious, holott eszközeiben kínosan visszafogott, ám a színészek következetes játéka feledhetetlen alkotássá emeli. A suspense-jelenetek is kellően borzolják a nézők idegeit. Cary Grant titokzatoskodó sármja a Suspicion-t idézi, Ingrid Bergman olyan légies, mint a Gázlángban, Calude Rains pedig elegánsan aljas.

10/10

2009-04-03 21:49:52 JeszKar (?) #6

Pont ilyenkor szorakozik a U**, amikor az Ed Wood menne ma, holnap meg ez, kicsit pipa vagyok.

2009-04-03 21:24:33 acidphase (5) #5


hónap vetítik

2009-03-19 03:04:44 Paul Ricard (5) #4

Azért Hitchcock elképesztő figurája a fimtörténetnek! Itt is fog egy látszólag banális alapszituációt, és mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne a zsánerfilmjét magas művészetté emeli.
Eszméletlen alkotás. Ez is. Természetesen 10/10.

2009-03-07 00:27:56 VVega (3) #3

Kicsit csodálkozok a pontszámon, mert szerintem ez bizony a közepesebb Hitchcock filmek egyike. A kémtörténet csupán csak háttérként asszisztál főhőseink kapcsolatának boncolgatásához, ami azonban nem sikerült túl izgalmasra. A játékidő számomra meglepően feszültségmentesen telt el, de ehhez biztosan hozzájárult szereplőink rengeteg idegesítően buta cselekedete is. Azért Bergman zseniális finomsága, és alakításának változatossága, na meg Grant minimál játéka miatt mindenképpen érdemes volt megnézni.

2009-02-18 20:56:54 jesi (5) #2

ma is élvezetes film, sajnos nekem csak egy rossz kópia van meg

2009-01-05 11:50:15 osi (5) #1

Zseniális kémtörténet Hitchcocktól. Ingrid Bergman érzékeny játéka és Cary Grant hűvös, kimért karaktere egyaránt emlékezetes. Kíváncsi vagyok Grant milyen James Bond lett volna. Ebben a filmben jól állt neki a rideg, érzéketlen ember álarca mögé rejtőzködő, feladatorientált kém szerepe.
A jegesvízzel teli ládában, homokóra homokszemcséinek módjára fogyatkozó pezsgőspalackok, mint a feszültség fokozásának eszköze, nagyon ötletes húzásnak tartom.