Rear Window (1954) ☆ 👁

Hátsó ablak

(Alfred Hitchcock)

amerikai thriller

4,5
★★★★☆
745 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2021-05-10 17:32:21 Bence01 (4) #102

Izgalmas egyhelyszínes történet, kiválóan vizualizálva, rengeteg feszült jelenetsorral. Nagyon tetszett hogy a film kb. egészét egy ablakon keresztül láthatjuk, nem mindennapi megoldás, nagyon kreatív.
Kiváló film, több izgalmas jelenetsorral, ismét gyönyörű Grace Kellyvel és lebilincselő krimi szállal. Nagyon tetszett, hajszállal marad le az ötösről, de ez még nálam 4-es

2020-02-07 13:59:26 Zuzmo (4) #101

Az ablakokon keresztul kulonbozo kis vilagokba latunk bele es ezeknek mind sajat torteneteik lehetnenek. Imadom.
Annyira magaval ragadt ez az ablakos koncepcio hogy a tortenet mar igazan nem is erdekelt. Akarmeddig el tudtam volna nezegetni a hazat.

2018-09-30 23:39:09 SAF333 (5) #100

A zuhanós jelenet felülmúlhatatlan.

2017-11-01 09:34:14 Norbert Simon (5) #99

Hitchcock Szédülése után a második kedvenc filmem tőle a Hátsó Ablak. Szerintem ez a második legszebb alkotása. A feszültségkeltés mestere egyszerűen zseniálisan megrendezte a filmet. A kiválasztott színészek nagyon profik. James Stewart és Grace Kelly között nagyon jól és nagyon szépen működik a kémia. És még úgy vélem aranyos is. Ahogy a lány segít neki az nagyon jó. Nagyszerűen ki lett találva a helyszín. A klausztrofóbiás helyzet, a bezártság érzet szenzációsan meg lett oldva. Ahogy a Jeff folyamatosan leskelődik a szembe szomszédai után az nálam már eleve a tetőpont. Meglehet mai szemmel nézve kicsit bután hathat a vége de nekem ez így is klassz élményt nyújt. A feszültség és annak növelése percekről percekre fokozódik. Izgalmas film. A thriller kedvelői számára egy érdekes és kihagyhatatlan mestermű.

2017-02-08 15:46:58 csabaga (5) #98

Úgy tudom,később megbánta ezt a házasságot.A miértre (házasság) nehéz logikus magyarázatot találni.Legfeljebb azt,a családban kevésre tartották,a színészi pályáját sem értékelték.Ezzel megmutatta,hogy ér valamit.Az esküvőt "komikus" dolgok előzték meg...

előzmény: ChrisAdam (#97)

2017-02-08 15:27:50 ChrisAdam (5) #97

Ó tényleg, igen. Ő a monacói hercegnő, ezt pedig tudtam, csak valahogy nem hoztam össze a kettőt. Nagy kár, nagyon nagy. :( Karrierje csúcsán hagyta abba...

előzmény: Raul (#96)

2017-02-08 15:27:06 Raul (5) #96

Mert utána hozzáment a monaco-i herceghez és abbahagyta (abbahagyatták vele) a filmezést.
Sajnos nekem már csak 2 Hitchcock film van hátra :(

2017-02-08 15:12:57 ChrisAdam (5) #95

Zseniális film és hadd kezdjem azzal, hogy micsoda gyönyörűség Grace Kelly. Jól is játszik, van jelenléte, a cselekvő, netán hősies nő megtestesítője, aki nem egy férfitól függ, nem egy mellékszereplő, hanem bizony, Stewart mellett keményen viszi a filmet. És igen, gyönyörű. Most csak rápillantottam az adatlapjára, ez után még két évig filmezett, de utána miért nem? Még piszok fiatal volt és volt is neve a szakmában. Szegény viszonylag fiatalon el is ment. :( Pedig tényleg nagy tehetség, nagyon jó jelenetei vannak. Na, de befejeztem az ajnározását. :)
És hát a film. Nem Hitchcock legjobbja, azt már tudom, de ott van a legjobbak közt. Szenzációs, micsoda izgalmat, tömény feszültséget tud kelteni tulajdonképpen két fő kameraállásból, egy helyszínből, négy karakterből (plusz a zseniálisan bemutatott lakók, akik jelentőst pluszt visznek a történtekbe). A finálé, habár kicsit butuska, vagyis... inkább nevezzük logikátlannak, még inkább befeszíti az embert. Van hangulata, a belső udvar életét szépen lencsevégre veszi. Hát nem véletlen, Hitchcock értett az ilyenhez, más rendezővel fele ilyen erős nem lehetett volna ez az alkotás. Ki kell emeljem még az operatőri munkát, két fő kameraállást úgy variálni és úgy megjeleníteni, hogy ne unatkozzon az ember, nos, ehhez is kreativitás és profizmus kell.
Mindig rájövök, ha Hitchcockot nézek, hogy bizony még mennyi filmje hátra van, ami egyfelől szégyen, hogy nem láttam eddig többet, másfelől öröm, mert még mennyi jó film van hátra.

Ötös.

2014-01-19 22:06:32 lonecoyote (5) #94

"Engem csak a túl nagy nyüzsgés zavar,ez nem hiteles,akárcsak a nappal nyitva tartott ablakok.Igaz,anélkül meg nem működne a film."

Nem hiszem, hogy érdemes ezen problémázni, hogy túl nagy a nyüzsgés, hisz ennek az oka nyilván az, hogy stilizáltan mutatja meg a rendező ezt a zsúfolt városi életet. Ez igazabb, jellemzőbb ábrázolás, mint amilyen a (szerinted) tökéletes valósághűség lenne.

előzmény: csabaga (#91)

2013-09-17 21:48:20 Kövecs Ildikó (5) #93

Dejóóó :)

előzmény: Jereváni Rádió (#80)

2012-05-02 17:12:13 csabaga (5) #92

Folytatom.:)...azt mondaná,a szemben lakó férfi megölte a feleségét a lakásban,egy ideig biztosan nem látogatnám...Megvárnám,míg meggyógyul.

2012-05-02 17:10:19 csabaga (5) #91

Engem csak a túl nagy nyüzsgés zavar,ez nem hiteles,akárcsak a nappal nyitva tartott ablakok.Igaz,anélkül meg nem működne a film.

Egyébként ha meggondolom,ha elmennék valakihez és ő

előzmény: Tenebra (#89)

2012-05-01 20:01:33 Hannibal Lecter (5) #90

Jeff tényleg kiszolgáltatott, magára van utalva, meg minden, de mondjuk A tévedés áldozatához képest ez semmi. Ott van csak igazán elveszve a főhős, mert míg itt ugyan mozgáskorlátozott, de köréje gyűlik egy kis csapat, akikre számíthat.

2012-05-01 18:35:29 Tenebra (5) #89

Persze, ez Hitchcocknál alap. Meg Caprán kívül még Howard Hawks műveiben is sokszor jön elő a "nőprobléma". De ugye Hollywoodban ez nem általános, csak ilyen szerzőknél jön elő. Meg persze a film noir feszegeti ezt, de az is inkább 1945 után.

Egyébként szerintem sem akkora nagy remekmű, hogy hanyatt kéne vágódni tőle, a Szédülés pl. sokkal jobb Hitchcocktól, arra tényleg 10/10-et adnék, akkora hipnotikus hangulata van De azért 4-est nem raknék erre, mert annál jobb. :>

előzmény: csabaga (#86)

2012-05-01 17:48:15 tomside (4) #88

az is lehet, csak most elkanyarodtunk. Onnan indult, hogy engem a film zsenialitásáról győzködtek. Lehet, hogy én nem látok valamit, de az én befogadóiságom és tudásom szerint ez a film nem zseniális.

2012-05-01 17:35:11 csabaga (5) #87

Bár Capra is tele van "bajba jutott férfi női segítséggel" filmekkel,így alighanem túloztam.

Akkor még nem voltak mindent lerendező akcióhősök.

2012-05-01 17:19:23 csabaga (5) #86

Rengeteg Hitchcock film alapmotívuma,hogy a főhős egy nőtől függ.39 lépcsőfok,Észak-északnyugat,Rémület a színpadon stb..
Ez szerintem a rendezőnél nem újdonság.

Az olyan bonyolult függést,mint a Szédülés még meg sem említem.:)
De még az utolsó előtti filmje főszereplője is bajban különböző nőktől vár segítséget.

előzmény: Tenebra (#84)

2012-05-01 17:13:32 tomside (4) #85

Allegorikus? Igen. Eltér a főhőskliséktől? Igen. Nőtől függ a férfi? Igen. Zseniális? Nem. Csak jó.

2012-05-01 11:38:03 Tenebra (5) #84

Technikailag? Én pont fordítva látom. :P Szerintem pont, hogy technikailag nagyon is konvencionális. Tartalmilag annál érdekesebb pont amiatt, amit critixx is említ. Na, meg olyan se sokszor van egy filmben, hogy a főhős, akinek meg kellene oldania a dolgokat egy klasszikus filmben, végig segítségre szorul és "paralizált". Ezzel Hitchcock nagyon is merész volt, hiszen akkoriban még bőven élt az "aktív, cselekvő, minenen uralkodó" főhős eszményképe. (Na, nem mintha ma nem így lenne, Hollywood nem tud megváltozni. xd) Ráadásul ez a hős egy NŐTŐL függ. Mondani sem kell, hogy a nők ugye általában maguk a megmentendők. Itt a férfi kerül ilyen pozícióba. Ennél nagyobb konvenciósértést nem is lehet elképzelni szerintem az akkori hollywoodi filmgyártásban. Ennél már csak az lett volna merészebb, ha a főhős még homokos is. :D

előzmény: tomside (#82)

2012-05-01 11:17:40 critixx (5) #83

Talán nincs még film, ami ennyire átfogóan tematizálná a film befogadásának aktusát, a nézői tevékenységet és a mozi mechanizmusát allegorizált formában, mint a Hátsó ablak. Ezért is került az '50-es évek óta nagyjából az összes filmelméleti iskola (a pszichoanalitikustól a feministán át a kognitív irányzatig) górcsöve alá.

2012-05-01 09:41:34 tomside (4) #82

technikailag tényleg óriási, de mint film, ez nálam nem zseniális.

2012-04-08 16:05:37 critixx (5) #81

Ez nagyon jó. :)

előzmény: Jereváni Rádió (#80)

2012-01-03 17:03:32 Dynast Grausherra (5) #79

Gondolom szellőztetni próbálnak, Angliában nagy hagyománya van az ablaknyitogatásnak. Igaz, hogy ezt Agatha Christie regényekből tudom, Poirot panaszkodik mindig, hogy ezek britek túlzásba viszik a friss levegő iránti szenvedélyüket.

2012-01-03 16:57:09 csabaga (5) #78

Én csak azt nem értem,nappal miért tartják nyitva az ablakokat?
Egyébként akkor kb. 32 fok van...

2012-01-02 21:38:27 Dynast Grausherra (5) #77

Ötödik találkozásom Hitchcock művészetével, és eddig ez tetszett a legjobban, bár elég szoros a verseny A kötéllel. Szerintem egyáltalán nem unalmas vagy érdektelen, az apró kis részletek teszik kiváló műalkotássá. Minden egyes ablak mögött egy aprócska dráma zajlik, akárcsak a valóságban. Minden lakónak külön története van, de csak annyit tudunk meg róluk, amit az ablakon keresztül látunk. Miss Magányos Szív, Miss Torso, a nászutasok és a dalszerző itt csak illusztrációk, de önmagukban ábrázolva is megállnák a helyüket, ha az ő egyéni életük külön történetet kapna.

2011-01-22 16:22:45 BonnyJohnny (5) #76

Hát dinamikáját tekintve nem is egy Észak-Északnyugat, de a feszültségkeltés szerintem zseniális... különösen egy szobában.

előzmény: sleepingdancer (#75)

2011-01-22 15:35:27 sleepingdancer (3) #75

A rendező iránti tiszteletből hármas. Egyébként sok minden tetszett benne, a klausztrofóbikus zártsága, valamint olyan jelentéktelen, mégis emlékezetes apróságok, mint a bottal vakarózás meg a kiskutya. A film egyébként, akárhogy is próbálom szépíteni, már-már érdektelenségbe fulladóan lassan csordogál előre, aztán nem nagyon jut sehova.

2010-11-30 01:06:13 BonnyJohnny (5) #74

Szerintem is jobb film a Dial M for Murder, de azért ez is bőven zseniális.

2010-08-05 23:47:42 kwzatz (2) #73

Ezt a filmet csak most jutott eszembe lepontozni (sajnos szó szerint), kb. 2 éve láttam, és legrosszabb filmélményeim között tartom számon. Tudtam róla, hogy klasszikus, minden filmes oldalon azt olvastam, hogy hatalmas film, én viszont óriásit csalódtam. Unalmas volt szerintem nagyon, teljesen egyértelmű volt az egész, semmi apró meglepetés, semmi plusz, amitől a film jó lenne. Ha az egy helyszínen játszódó filmeket nézzük, a 12 dühös ember fényévekkel jobb (tudom, más kategória), okosabb film ennél.

2010-06-05 20:32:38 Cesare Gonzago (5) #72

Ráadásul nem csupán a félmeztelenre vetkőzött Thornhill borotválkozik, rajta kívül egy másik férfi is tartózkodik a helyiségben. Felületesek a rendőrök, de ki fogna gyanút egy olyan férfin, aki épp egy Hitler-bajusz formát vág az ábrázatára kent habból?

előzmény: gaillard (#70)

2010-06-05 18:40:33 Hannibal Lecter (5) #71

Az csak egy pár másodperces momentum, aminek esetlensége szerintem nem von le sokat a film összértékéből, itt viszont az egész történet tetőpontját bagatellizálja el Hitchcock ezzel a semmilyen befejezéssel.

előzmény: gaillard (#70)

2010-06-04 20:35:03 gaillard (4) #70

Az említett jelenet szerintem közel sem olyan feszültséggyilkos, mint a túlbecsült Észak-északnyugatban az a rész, ahol a pályaudvar mosdójában majdnem lebukik a főszereplő, de a rendőrök békén hagyják mert éppen borotválkozik.

2010-06-04 20:31:27 tamas.1 (5) #69

Stewart már csak ilyen... Ő még egy angyallal is képes beszélgetni. :)

előzmény: Olórin (#65)

2010-06-04 20:27:46 Cesare Gonzago (5) #68

Megértem. Elfogadom.

előzmény: Olórin (#67)

2010-06-04 20:26:59 Olórin (4) #67

Miért lennék szigorú? Nem tetszik, és kész.

előzmény: Cesare Gonzago (#66)

2010-06-04 20:25:32 Cesare Gonzago (5) #66

Miért vagy ilyen szigorú? ;)

előzmény: Olórin (#65)

2010-06-04 20:21:12 Olórin (4) #65

Ez itten nem egy bámészkodó, aki arra járt, hanem egy gyilkos, aki azért megy oda, hogy öljön. Stewart négyszer játssza el vele a vakus trükköt. Villant, kicsavar, becsavar, villant... Négyszer!! Tiszta röhej.

előzmény: Cesare Gonzago (#64)

2010-06-04 18:53:45 Cesare Gonzago (5) #64

Mivel engem már vakítottak vakuval sötét szobában, tudom, milyen kínos érzéseket kelt az emberben, s bizonytalanná teszi a legkisebb lépteket is.

Semmi baj a végével és - hogy a kétkedőket megnyugtassam -, véleményem nem a klasszikusok előtti kötelező hódolat kifejezése. ;)

2010-06-04 18:23:46 tamas.1 (5) #63

Szerintem sincs különösebb gond a végével. Az egész film hangulata magával ragadó, habár a szűkteres filmjei közül A kötél a kedvencem.

2010-06-04 10:04:01 acidphase (5) #62

szerintem a végével sincsenek gondok

2010-06-03 21:10:06 BonnyJohnny (5) #61

A vége egyértelműen a film gyengesége. De az ódáig vezető út egyetlen szobába korlátozva is elég izgalmas szerintem. Ezért zseniális a film szerintem.
Bár manapság már én sem tartom a mester legjobbjának, mint régen.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#60)

2010-06-03 20:57:19 [: Azuroo andrew :] (4) #60

Az egyik a mesterrel készült nagy interjúban a kérdező és maga Hitchcock is emlékeim szerint méltatja ezt a befejezést; de én is banálisnak, a realitásról elrugaszkodottnak tartom.

előzmény: Olórin (#58)

2010-06-03 20:49:36 Hannibal Lecter (5) #59

Bizony. Ennél már csak a remake befejezése szarabb.

2010-06-03 20:42:17 Olórin (4) #58

Az egész befejezés nagyon gyors, elkapkodott, a gyilkos vakuval való távol tartása meg döbbenetesen buta húzás ("jaj, elvakított... lépek egyet, jaj, megint elvakított... lépek egy felet, jaj..." pfff)

előzmény: JeszKar (#56)

2010-06-03 20:40:26 BonnyJohnny (5) #57

De azért egy négyesre jó... ;)

előzmény: Olórin (#55)

2010-06-03 20:39:10 JeszKar (4) #56

Mi volt pontosan a végén, már nem nagyon rémlik, de a filmmel kapcsolatban az maradt meg, mintha ott végre valami feszültség is lenne.

előzmény: Olórin (#55)

2010-06-03 20:30:19 Olórin (4) #55

Számomra is. Minden téren csalódást keltő.

előzmény: Hannibal Lecter (#54)

2010-06-03 20:13:28 Hannibal Lecter (5) #54

Érdekes, számomra éppen a slendrián befejezés von le sokat az egyébként nagyszerű produkció értékéből - de miért is volna jó, ha azzal kezdődne a film? :-O

előzmény: gomez1000 (#53)

2010-06-02 23:13:53 gomez1000 (3) #53

Lehet, hogy csak én vagyok így vele, de nem dobott fel túlságosan. Szerintem egy átlagos, jól elnyújtott film, amit fele ennyi idöben is el lehetett volna játszani. És nem igaz, hogy akkor nem lett volna tele feszültséggel, mert így sem éreztem kellő feszültséget. Hichcock zseniális rendező volt, nem tagadom. Szeretem is a filmjeit, de ez számomra nem nyújtott túl sokat. Azt sem értem miért szerepel a minden idők 100 legjobb amerikai filmje közt. Van ennél sokkal jobb is.
Ha a film vége lett volna az eleje, és ott kezdődött volna, ahol végződött, sokkal izgalmasabb lett volna. De ki vagyok én, hogy a mester filmjeit kritizálom ? :D

2010-02-08 21:11:52 GothMan (5) #52

De, pontosan erre. Köszi a linket. :)

előzmény: Jereváni Rádió (#49)

2010-02-08 08:33:22 oscarmániás (5) #51

OFF: A sok nagyon csinos színésznő közül az én top hármam:
Grace Kelly,Tippi Hedren,Kim Novak.
A Mesternek nagyon jó ízlése volt:) Meglepő,hogy egy nem igazán szép nő volt a sokszor alkalmazott női ruhatervezője: Edith Head (aki nem mellesleg ihletője volt Edna Mode karakterének:) )

2010-02-07 22:51:03 Cesare Gonzago (5) #50

De szerettem volna akkor és ott Jimmy Stewart lenni... :) Mellesleg Hitchcock mester nagyon tudta, hogyan kell csókjelenetet komponálni.

előzmény: Jereváni Rádió (#49)

2010-02-07 22:17:45 Jereváni Rádió (5) #49

Csaknem erre gondolsz? :) [link]

előzmény: GothMan (#48)

2010-02-07 22:00:10 GothMan (5) #48

Ó igen, Grace Kelly... A film elején lévő csókjelenet érzékenységére és "misztikusságára" egész egyszerűen nincsenek szavak. Meg nem tudnám számolni, hányszor tekertem vissza, hogy újranézzem.

előzmény: Jereváni Rádió (#41)

2010-02-07 21:03:22 Cesare Gonzago (5) #47

1. Eva Marie Saint (Észak-északnyugat)
2. Grace Kelly (Hátsó ablak, Gyilkosság telefonhívásra, Fogjunk tolvajt)
3. Tippi Hedren (Madarak, Marnie)
4. Ingrid Bergman (Forgószél)
5. Madeleine Carrol (39 lépcsőfok)

2010-02-07 20:36:16 Jereváni Rádió (5) #46

+ Karin Dor (Topáz)

2010-02-07 20:18:52 Jereváni Rádió (5) #45

1. Grace Kelly (Hátsó ablak)
2. Ingrid Bergman (Forgószél)
3. Tippi Hedren (Madarak, Marnie)
4. Kim Novak (Szédülés)
5. Ruth Roman (Idegenek a vonaton)

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#44)

2010-02-07 20:02:22 [: Azuroo andrew :] (4) #44

Hitchcock női nálam

1. Ingrid Bergman
2. Kim Novak
3. Nova Pilbeam (Young and Innocent)
4. Lucie Mannheim
5. Janet Leigh

+ Tippi Hedren

2010-02-07 19:23:12 Cesare Gonzago (5) #43

Ami Grace Kelly-t illeti, én is így gondoltam, egészen addig, amíg fel nem tűnt Eva Marie Saint egy észak-északnyugati irányba robogó vonatszerelvényen... Egyébként való igaz, Grace túlságosan tökéletes.

előzmény: Jereváni Rádió (#41)

2010-02-07 19:14:57 acidphase (5) #42

ámen !

2010-02-07 19:06:50 Jereváni Rádió (5) #41

Újranézve a Hátsó ablakot, még mindig csak szuperlatívuszokban tudok beszélni róla. A történetvezetés, a karakterek, a díszletek, a sztori lassan, arányosan történő kibontása, és a végén lévő feszültség egyszerűen feledhetetlen.

Apropó díszlet, ami Cesarenak a Kötél, az nekem a Hátsó ablak. Egyszerűen annyira zseniális és megkapó a díszlet, hogy az valami páratlan. Érzem, hogy én is ott vagyok a hátsó ablakban, én magam is voayeur-ködöm, mint James Stewart.

Hitchcock színésznői közül eddig Ingrid Bergman volt a csúcs nálam a Forgószéllel. Most fordult a kocka: Grace Kelly szépségével senki sem vetekedhet. Egyszerűen a lélegzetem elakad tőle. Nem véletlenül mondja róla Stewart, hogy túl tökéletes.

A film pedig naná, hogy:
100%

2010-01-26 22:31:38 osi (5) #40

A film zenéje itt most annyira nem fogott meg és a feszültség érzet, az izgalom is csak a film végén éreztette hatását

A filmhez nem készült zene, csak a külső zajokkal operál a mester. A néha felcsendülő dallamok a szomszédok hangszereiből, lejátszóiból szólnak.

előzmény: Gasz András (#39)

2010-01-25 10:44:19 Gasz András (4) #39

Hátsó Ablak:

A film címéből először egy borzongató thrillerre számítottam aztán a rövid tartalmat elolvasva már inkább csak egy közepes krimi sztorira. Végük a film végén azért éreztem a Mester feszültségkeltését is. (igaz ehhez kellett a szokásos ’szőke nő effektus’ is ’  ) Hitchcock nagyszerű fényképezéssel és ötletes vizuális képekkel operált. (vakú vakítása, a lakók közti pásztázás) Egy bizonyos életkép is elénk tárult a filmben, azzal hogy láthattuk az amerikai 40-50-es évek átlag szomszédjainak életét egy furcsa esettel kiegészülve. Sok karakteres szomszédot is sikerült előhozni. Nagyszerű az első személyű látásmód az első fél órában, utána már kicsit vontatottnak éreztem, de az alapötlet nagyon ötletes. A film eleje és vége tetszett épp ezért a legjobban. James Stewart játékát emelném még ki talán ő hozta a legjobbat. A film zenéje itt most annyira nem fogott meg és a feszültség érzet, az izgalom is csak a film végén éreztette hatását emellett kicsit furának tartottam, hogy senki nem vette észre a 80 nyitott ablak közül hogy egész nap figyeli valaki őket. (Torso kisasszonyt akkortájt tutira én is figyeltem volna.  ). A film elején a párbeszédeket (Stella vs Jeff) tessék figyelni mennyire ötletesek, viccesek és mondanivalójuk is van.

82%

2009-12-18 14:25:22 van zan (5) #38

Eszméletlen nagy film. Soha egy filmen nem izgultam úgy mint ezen. Az öreg hihetetlen nagy koponya volt.

2009-04-28 19:53:18 kezdetektől (?) #37

Hát nemtom imádtam a korhatáros filmeket kicsiként, és az összes tetszett, de lehet, hogy csak azért, mert korhatáros volt. Nemtom, hogy megértettem-e, este ment a tévében és apám (aki nagy filmrajongó) szólt, hogy menni fog egy jó film (azt tutira tudom, hogy a TV2 adta) és hogy nézzük, és emlékszem, hogy tetszett, de majd újra nézem és leértékelem.

2009-04-28 17:59:01 acidphase (5) #36

8-10 eves korodban te levetted a film cselekmenyeit, torteneseit? az kemeny en akkor kb pinokkio meg 101 kiskutya szinten voltam még, nemhogy hitchcock. :D

előzmény: kezdetektől (#35)

2009-04-28 17:46:22 kezdetektől (?) #35

Kb. 8-10 éves koromban láttam a filmet, akkoriban tetszett, de újra kell néznem, hogy leértékeljem.

2009-04-05 11:34:22 acidphase (5) #34


szamomra hitch legjobb filmje ez.. maga a tokeletesseg.

2009-01-29 08:58:20 jesi (4) #33

teljesen egyetértek: a vége nagyon elkapkodott

előzmény: k3pl3r (#23)

2009-01-29 08:56:08 jesi (4) #32

a kötél sokkal gyengébb film minden tekintetben: szereplők, párbeszédek, történet, operatőri munka

előzmény: deviant (#2)

2009-01-18 20:48:58 "L" (3) #31

Kezd ciki lenni :) , szóval az ijeszt azt tudom ám, hogy pontos jéééééééé. :)

előzmény: "L" (#30)

2009-01-18 20:48:06 "L" (3) #30

Sajnos messze nem érte el a kívánt hatást, azt kell mondjam, hogy a legklasszikusabb Hitchcock művek (Hátsó ablak, Madarak, Szédülés) számomra nem állták ki az idő próbáját ami a hatásosságukat illeti. Azért bőven elmegy kategória, de nálam az igazi kedvencek a "komolytalanabb" darabok pl:Családi összeesküvés, Bajok Harryvel, Kötél... Engem Hitchcock inkább sajátos elegáns humorával, mint sem ilyesztgetéseivel nyűgöz le.

2008-12-10 19:27:24 Rea (4) #29

Az elejéről lemaratam tegnap, de olyan nagyot nem durrant nálam sem. Igaz, nem sok Hitchcock filmet láttam eddig. Ennek a filmenk először a remake-jét láttam, s csak most sikerült ezt is.

10/7

2008-10-03 23:17:49 GothMan (5) #28

Azért az félelmetes, hogy egy ilyen pattanásig feszült, zseniálisan, kockáról-kockára felépített thrillerben, szinte állandóan jelen van a (nem is akármilyen) humor! Erre csak a jó öreg Hitch volt képes nem vitás. És ez bizony zseniális.
10/10

2007-07-16 23:57:15 Cesare Gonzago (5) #27

Köszönöm a jótanácsot!

2007-07-16 12:53:25 Gaby (5) #26

Én nem tom, egyik barátnőmtől kaptam kölcsön, de sztem könyvtárban keresd vagy ha a környékeden nincs meg, kérd el könyvtárközivel, valahol biztosan megvan. Egyébként a bnőm valamelyik antikváriumban vette, szal ott is érdemes böngészni!

2007-07-16 01:12:26 Cesare Gonzago (5) #25

Hátsó ablak - zseniális film!

"Mindenkinek ajánlom figyelmébe a Truffaut által készített interjúkötetet."

Évek óta keresem. Hol kapható?

előzmény: Gaby (#24)

2007-07-15 23:43:30 Gaby (5) #24

Szerintem is van jobb Hitchcock-film, de azért ez is naggyon tetszett. Végülis Hitchcock munkássága, egész, a filmezéshez való hozzállása nagyon tetszik. Mkinek ajánlom figyelmébe a Truffaut által készített interjúkötetet. Zseniális!

2007-07-15 03:26:37 k3pl3r (?) #23

Szerintem zseniális a film, az utolsó 15 perc kivételével. Egy kicsit mintha össze lenne csapva a vége. Először a lány, aki bemer mászni a GYILKOS lakásába bizonyítékot keresni. Majd a gyilkos átmegy és kidobja az ablakon a fotóst?! Meg a magánnyomozó barátja is érdekesen reagál egy lehetséges gyilkosságra. Ezek csak engem zavarnak? Nekem a hasonló stílusú Gyilkosság telefonhívásra sokkal jobban tetszett.

75%

2006-12-26 11:38:03 [: Azuroo andrew :] (4) #22

Oké.

előzmény: Cesare Gonzago (#19)

2006-12-26 11:37:35 [: Azuroo andrew :] (4) #21

Spoiler

Valóban. pl az Ensz székház eseményei Grant-el ;)

előzmény: Hannibal Lecter (#20)

2006-12-26 02:01:12 Hannibal Lecter (5) #20

Szerintem Hitchcocknál sokszor előfordulnak ilyen húzások. Az expozíció nála többször vontatott, persze annál nagyobbat üt, amikor valakit pl. hirtelen megölnek :)

2006-12-25 23:47:05 Cesare Gonzago (5) #19

Elemzésként is elküldhetnéd.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#18)

2006-12-25 23:21:08 [: Azuroo andrew :] (4) #18

Szerintem, bővebben - [link]

2006-12-25 23:17:56 [: Azuroo andrew :] (4) #17

"Tehát meglehetősen unalmas az indítókép, és a cselekmény a maga mostoha komótosságával zötykölődik"

Az első része nem igaz szerintem - írom lentebb miért tarton hasznosnak a dolgok, a másik felével egyetértek.

2006-12-25 22:18:10 Cesare Gonzago (5) #16

"Tehát meglehetősen unalmas az indítókép, és a cselekmény a maga mostoha komótosságával zötykölődik egészen mindaddig, amíg letudja a mellékszereplők bemutatását: először Stellát ismerjük meg, Jeff alkalmi ápolónőjét, a bőbeszédű, de jóindulatú vénasszonyt, majd Lisát, emberünk barátnőjét, akinek fejcsóválóan puccos egyénisége és hősünkkel való „se-veled-se-nélküled” viszonya mosolygós kis mellékszála a történetnek. Később, ha ásítozva is, de fellobban a „suspense”: valakit megölnek."

Erre gondoltam. Védhető, amit írtál, talán én vagyok elfogult a Hátsó ablak iránt.

előzmény: Hannibal Lecter (#15)

2006-12-25 13:09:36 Hannibal Lecter (5) #15

Köszönöm. Egyébként mely állításokra gondolsz?

előzmény: Cesare Gonzago (#14)

2006-12-25 12:29:07 Cesare Gonzago (5) #14

Elolvastam, kitűnő elemzés! Egy-két állításodat vitatom. Idővel visszatérünk rá!

előzmény: Hannibal Lecter (#13)

2006-12-25 11:49:11 Hannibal Lecter (5) #13

Olvasd el az elemzésemet.

előzmény: Cesare Gonzago (#12)

2006-12-25 01:28:44 Cesare Gonzago (5) #12

Miért?

előzmény: Hannibal Lecter (#11)

2006-12-25 01:28:13 Hannibal Lecter (5) #11

Erre valók a toplisták :)

Egyébként nálam szimplán "jó" a film, a legnagyobbak közé azért én sem tenném be.

előzmény: Cesare Gonzago (#10)

2006-12-25 01:03:19 Cesare Gonzago (5) #10

Szűk tér és Hitchcock. Az én listám:

1. Kötél
2. Hátsó ablak
3. Gyilkosság telefonhívásra
4. Mentőcsónak

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#9)

2006-12-24 23:13:23 [: Azuroo andrew :] (4) #9

Szvsz a "szűkteres" filmjei közül nem a legjobb a Hátsó ablak.
A Rope vagy a Lifeboat jobbak, de főleg a dial m for a murder.

Azonban a Rear Window kezdő jelenetsora, amely a korábbi előzményekre utalás, zseniális.

10/7,5

2006-12-24 18:14:40 Cesare Gonzago (5) #8

A Hátsó ablak Alfred Hitchcock egyik legnagyobb alkotása. Egyetlen díszletben forgatta, és olyan, mintha a főhős fotóriporter (James Stewart) szemével látnánk a történetet.

Nem véletlenül olyan magával ragadó ennek a filmnek a hangulata. A sikeres fotóriporter - bár gipszelt lába kerekesszékhez láncolja - nem szabadulhat a hivatásától, még forró nyári kényszerszabadsága idején sem: szakértő szemmel, már-már gátlástalanul figyeli a szomszédait, akik mindannyian érdekes emberek, és eközben rájön, hogy a bérház egyik lakásában bestiális gyilkosság történt. Természetesen az sem mellékes, hogy fotóriporterünkbe a világ legszebb nője (Grace Kelly) szerelmes, aki hű társa a gyilkos leleplezésében. Kell ennél több egy férfiembernek? Ezt az egyszerű, ám feszültséggel teli történetet a Mester olyan zsenialitással alkotta vetítővászonra, hogy nem lehet eléggé magasztalni.

10/10

2006-12-24 15:24:28 Golyo (5) #7

szerintem briliáns, ahogy végig a szobából nézünk kifelé, és teljesen azonosulni tudunk a főszereplővel. megismerjük a szomszédait. azt gondoljuk róluk, amit ő is gondol róluk. szavak nélkül, csak a mindennapi tevékenységeik alapján beskatulyázzuk őket.

ugyanígy félelmetes, hogy milyen kevés vágással oldja meg a körbepásztázásokat! micsoda koordináció kellett ehhez?

2006-10-08 16:22:17 ussr (3) #6

Ez Hitchcocktól nagyon kevés.

2006-07-20 01:37:21 operett (?) #5

Gondolom, láttátok az azonos című filmet az akkor már lebénult Christopher Reeve-vel. Hát, van különbség... Az valóban nem szól többről, mint a voyeaurködésről, na meg persze arról, h hogyan tartsák filmvásznon szerencsétlen embert. (1998-as film, Jeff Bleckner rendezte.) Ha csak ezzel összevetjük, rögtön jobban értékeljük az eredetit. Ettől persze még ez nem a legjobb Hitchcock, egyetértek.

2006-06-07 19:26:12 Hannibal Lecter (5) #4

Az alapötlet rendkívüli. Hitchcock szituációs játékra hívja a közönséget, és teljesen elmerülünk a bérház lakóinak hétköznapi életébe. A bizonytalanság ezúttal is mardos, viszont a végjátékot sikerült elbagatellizálni. Ettől függetlenül egy invenciózus sztori nagyrészt sikeres filmrevitele.

80%

2006-06-05 14:14:12 Dió (4) #3

Azt viszont kifelejtettem tegnap, hogy mekkora húzás volt Hitchkoktól, hogy bár 4 fal között játszódik az egész történet (gyakorlatilag végig... te jó ég), mégis tele van szereplőkkel a film, akiket még meg is ismerünk (pl. a táncikálós lány, miss magányos, stb...). Óriási, ahogy bemutatja őket! Tetszik emellett minden jelenet amiben a főszereplő és a szerelme együtt vannak, és az is jól van megoldva, ahogy a két női mellékszereplő kétkedése fokozatosan bizonyossággá alakul. Mégis, az egész - mint történet - valahogy kevés, és ha már így van, valami nagyobb finálé elkelne, ehelyett (spoiler) kénytelenek vagyunk megelégedni egy gonosz tekintettel és egy ablakon kieséssel. (spoiler end)

  • 1
  • 2