Mamma Roma (1962) ☆

Mamma Róma

(Pier Paolo Pasolini)

olasz dráma

4,3
★★★★☆
129 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-01-12 22:33:09 Norbert Simon (5) #17

Ez nem kicsit szíven üti a nézőt. Nem könnyű száz percben volt részem. A film a magam részéről mindenképpen zseniális. Konkrétan az első percektől kezdve az utolsó percekig nagyon komoly és szívszorító. Rendkívül sok mondanivalóval elejétől a végéig. ( Majd kíváncsi leszek ezután A Csóróra ha már ez ilyen durva.) Anna Magnani mint Mamma Roma hihetetlen alakítást nyújtott. Valahogy egyszerre tudtam sajnálni is és egyszerre tudtam nem sajnálni is. Igazából rajta kívül még a Franco Citti ( Carmine)volt színész. Nem valami sokat szerepel de abban a kevés időben is remekül nyomja. A háború utáni neorealista rendezők is előszeretettel alkalmaztak amatőr színészeket, vagy éppen nem színészeket a valóság ábrázolásának hitelessége érdekében. Na most itt Pasolininél (ez volt az első filmje amelyiket láttam) ez még inkább észrevehető. ( én legalábbis így látom.) Ehhez még hozzáadódik a rideg, kilátástalan nagyon szegény környezet bemutatása is. Eszembe juttatja egy kicsit a De Sica filmeket. Nagyon valósághűre sikeredett az ábrázolásmód. Durva a szöveg is. Ilyen szavakat hallani egy ilyen régi filmben. Már ez sem kutya. Továbbá kapunk egy kis politikát és vallást is a történetbe. Az a motoros jelenet nagyon emlékezetes. Valamint az utolsó Mantegna festmény ihlette jelenet amikor ki van kötözve az Ettore.

2016-06-02 13:02:28 csabaga (4) #16

Ez igaz,egyszer újranézem majd.

előzmény: necksprain (#15)

2016-06-02 12:58:17 necksprain (5) #15

Pasolini nekem a megvetendő, mihaszna, szánalmas karaktereket adja úgy, hogy elkezdek értük keseregni. itt is bejött.

előzmény: csabaga (#14)

2016-06-02 12:52:15 csabaga (4) #14

A ragaszkodás ostoba módja is zavart.Nem találtam szerethető karaktert.Talán még a pap mondja meg az igazat a nőnek,de sok foganatja nincs.

előzmény: necksprain (#13)

2016-06-02 12:40:23 necksprain (5) #13

úgy gondolom, hogy masszív kommunizmusa miatt olyan, amilyen, azaz valamelyest földhözragadt. (mint bárki, aki túlságosan ragaszkodik valamihez). ettől függetlenül az arc nagy kedvencem, jól be is másolok ide egy idézetet:

"Provokálom a burzsoá közönséget, a széplelkeket. Provokálom a kritikusokat, akik kigyomlálták a filmjeimből a szexet, és ezzel a tartalmukat gyomlálták ki, tehát üresnek találják a filmjeimet, nem értették meg, hogy igenis van bennük ideológia, naná, mégpedig éppen ott, az ő értetlen fejük fölött, a filmvásznon virító hatalmas faszban."

előzmény: csabaga (#12)

2016-06-02 12:36:28 csabaga (4) #12

Igen.Ebből az időből számomra az Egy asszony meg a lánya a " nagy film ".Talán ha nem ehhez hasonlóra számítok...

előzmény: necksprain (#11)

2016-06-02 12:30:55 necksprain (5) #11

tegnap duna tv?

amúgy sokan vannak, akik úgy vélik hogy kiforrottabb, mint A csóró, pedig az nekem sokkal jobban adta. ez is remek.

előzmény: csabaga (#10)

2016-06-02 12:20:19 csabaga (4) #10

A közvetlenül a háború után készült olasz filmekre emlékeztetett, pedig 1962-ben készült.Bevallom,a története sem kötött le.

2015-12-26 00:16:35 dorothygale (5) #9

Annyi mindert mond ez a film... megragadó, elgondolkodtató, felvilágosító. Jó hogy megnéztem...

2011-07-10 23:56:44 Dibon (5) #8

Egy érdekes párhuzam miatt most kivételesen ide írok két idézetet.

Ettore:Jó leszek!
Vigyetek vissza Guidoniába, ahol gyerekkoromban éltem!
Mama! Megfagyok!
Rosszul vagyok!
Mondd meg, hogy oldozzanak el!
Mama, meghalok.
Itt töltöttem az egész éjszakát.
Nem bírom tovább.
Mama, miért teszik ezt velem?


És egy másik filmből:Anya, szerinted le fogják dobni a bombát?
Anya, építsem fel a falat?
Anya, a tűzvonalba fognak küldeni?
Anya, most tényleg meg fogok halni?
Csitt, kisfiam, kicsim, ne sírj!
Mama valóra váltja minden rémálmodat.
Mama minden félelmével átitat.
Mama gondosan elrejt a szárnya alatt.
Szállni nem hagy, de dalolni enged.
(Pink Floyd: A fal)

2011-03-12 00:17:02 Hannibal Lecter (4) #7

Pasolini előző filmje csak egy szociográfiai igényű esettanulmány, ez viszont gyönyörű drámává érik a végén. Anna Magnani brillírozik a feltörekvő utcanő szerepében, maga a történet pedig vaskos példázat a társadalmi stigmatizáltságról és a külvárosi Rómáról, amelyben - mint egy bűzös, fortyogó üstben - lassan szétrohadnak az emberi lelkek.

2010-01-23 14:24:13 critixx (5) #6

Számomra a Máté evangéliuma eme megtisztelő cím birtokosa, de a Mamma Róma is kiváló alkotás.

előzmény: csaba83 (#4)

2010-01-23 13:56:08 puttancsospeti (4) #5

Hát van mihez viszonyítani... ;-)
De félretéve a tréfát-tényleg szép.

előzmény: csaba83 (#4)

2010-01-23 13:37:14 csaba83 (5) #4

Legszebb Pasolini film.

2009-02-18 18:24:38 jesi (5) #3

Pasolini remek filmje a Mamma Roma: és lehet itt bekattant rendezőről beszélni a Salo kapcsán: ezt ajánlom azoknak
Anna Magnani remek színésznő ahogyan aggódik fia sorsa iránt: nem akarja ugyanazt átélje mint Ő régen

2009-01-30 00:27:08 Cesare Gonzago (5) #2

Egy "gazdaságos" áruház túrkálójában 990-ért adták. Megérte, végre nemcsak tévében látni ezt a klasszikust. Egyetértek zéel-lel: Anna Magnani magávalragadó játéka feledhetetlen, Franco Citti strici-alakítása zsenialitásában is undorító. S valóban, a Salót kell utoljára megnézni Pasolini mestertől.

10/10

2008-11-29 12:08:26 zéel (4) #1

Aki Pasolinivel még csak most ismerkedik, kezdje, mondjuk ezzel! (És ne a Sodoma 120 napjával!) Már csak a zseniális Anna Magnani miatt is!