Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Valahogy megállom, hogy korábbi véleményekre reflektáljak, maradjon inkább a film. És elnézést a sok spoilernek jelzett blokkért, de nem akarom senki élményét elrontani.
Ami szerintem feltétlenül javára és becsületére írható, hogy szemrezdülés nélkül (és elég magabiztosan) behúz egy új stílust a szériába; többek "tinifilm"-nek titulálták, és bár nyilván nem az, de valóban, abban az irányban mozog, és én sem tudok most jobb címkét rá.
Andy viccei is új színt visznek a filmbe (én egyébként hangosan röhögtem mindegyiken :D ). Ha már Andy: sztem David Jonsson kb ellopta a show-t, olyan hitelesen hozza a kissé autista android figuráját, hogy le a kalappal. (Nota bene: egy ANDroidnak az ANDy név, valamint egy ALIEN-filmbe szerződtetett AILEEN Wu külön poén. :) )
Szintén tetszett, hogy próbál valami értelmes magyarázatot, sztorit adni a "vállalat" és a xenomorfok kapcsolatára.
A zene jó, a színészek (a fentebb említett David Jonsson kivételével) kb olyan elfogadható iparosmunka szintjén, de megoldják a játszanivalót. Az effektek is egész hihetőek, bár a vágás nekem néha túl kapkodós lett.
Na és akkor a problémák:
OK, nem akartak az indulással sok filmidőt elvinni, de basszus, azért egy ilyen kalandra ( behatolás egy sodródó űrhajóra, hibernálócuccok lopása a "vállalattól" stb. ) nem indulnak még egy kalandfilmben sem így, hogy na jó menjünk...
Néha mintha leállna az agyműködése a szereplőknek; pl amikor az első arcölelő rátekeredik Navarro nyakára, mindenki csak tisztelettudóan ácsorog: senkinek nem jut eszébe, hogy mondjuk egy késsel elvágja a nyakra tekeredő farkat. OK, jó pár perccel később megpróbálják fagyasztóval, az legalább egy egész jó ötlet volt.
A gravitáció kikapcsolása miatt lebegő sav-felhők között evickélés is valahol a ZS-kategóriás horrorfilmek szintjén van. Persze, persze, ügyesen kikerülik mindet, és hogy, hogy nem, ezek az ügyes savfelhőcskék tényleg úgy helyezkednek el, hogy el lehet kúszni közöttük. Hát nem bámulatos? :D
Nekem szintén nehezen elfogadható Rain kissé "dinamikus" jellemfejlődése. OK, vagány külvárosi csaj, aki egy bányában is helytáll, de ezzel együtt: félénk hölgyből alig egy óra alatt fegyvereket rutinosan használó, 2 tucat alientől sem megijedő, ravasz harci amazonná változik - na, ez azért nekem sok. OK, Ripley esete is hasonló volt, de ott éreztem, hogy a zsigereiből szenvedi ki, hogy túllépjen az árnyékán - itt ez nem volt.
A legutolsó lény valami alapvető tévedés, sztem részeg volt a rendező: a tartáshibás, túlnövéses emberállat valami ótvar szerencsétlenségnek tűnik, plusz - ahogy arra már más is rámutatott - hogy a rákban lett az újszülött méretű "tojásból" 10 perc alatt egy Robert Bobroczky-ba oltott alien?? A vízbűl vonta ki a zoxigént, vagy mi??
Az vicces volt, hogy amikor kb 2 percre volt a film vége, és én azt hittem, hogy na, akkor hát itt ér véget a film, érdekes - ezután az utolsó 2 percbe még belezsúfoltak annyi akciót, mint az előtte levő háromnegyed órába. :D Nekem kicsit túlzás is volt a sok fordulat a végén.
Amúgy én reméltem, hogy a nagypofájú, kötekedő srác túléli a filmet, hiszen a szörnyű természete mellett azért elég vagányul aprította a kis szörnyeket. Ott sztem lett volna hely egy érdekes jellemfejlődésre.
=========
Igazából csak magamnak foglaltam össze még egyszer, de itt van:
Poz:
- mer másmilyen stílusú lenni, mint a széria eddigi darabjai
- nem csak a xenomorfokkal foglalkozik a filmben
- Andy viccei :D
Neg:
- a szokásos "utolsó pillanatban" történések - nem tudom, mikor fog ezen túllépni a filmipar
- nem igazán jól adagolja az időket, néha fontos történések lezajlanak 2 perc alatt, néha meg marginális kérdéseknél szöszmötöl a film sokáig
- a fizikai törvényeket itt is szeretik figyelmen kívül hagyni. És nem, erre nem válasz az a divatos (és teljesen téves) okosság, hogy hát ez fikciós film, kitaláció, miért kérem számon. A FIZIKÁT nem "találja ki" egyik film sem.
- néha kissé fura személyiségfejlődések és érthetetlenül ostoba húzások
Műfaján belül 4-es, általában a filmek világában: 3-as.
Felemás érzésekkel ültem le a film elé, nagyjából minden fórumon azt érzékeltem, hogy az emberek zavartan köhécselnek, hogy "Ja, igen... nem volt végül is rossz...". A film első harmadáig úgy éreztem, hogy ez bizony nem lesz egy jól sikerült film: unalmas/unszimpatikus szereplők egy közhelyesen utópisztikus világban. Szegény robot srác kifejezetten idegesített, és talán a főszereplő kiscsajon kívül nagyjából mindenkivel ugyanígy voltam. Aztán ahogy szép lassan beindult a cselekmény, úgy kezdtem lépésről lépésre egyre inkább élvezni a filmet. Tetszett, ahogy összefűzték a sztorit az A nyolcadik utas: a Halállal, illetve a Prometheussal. Nem éreztem erőltetettnek sem a kapcsolódást, sem azt, ahogy képbe helyeztek minket, nézőket, hogy egész pontosan mi is az aktuális szituáció.
Azzal sajnos egyet kell értenem, hogy nem sikerült semmit hozzáadnia az Alien mítoszához. Úgy is hiányérzetem van, hogy én alapvetően nem szeretem, mikor erőltetetten próbálnak mindig valami újdonsággal szolgálni. Azt viszont mindenképp üdvösnek tartom, hogy visszatértek az alapokhoz
Egy haldokló széria újabb felesleges darabja.
Némileg kiküszöbölte a legalább 2004 (vagy 1997) óta tartó lejtmenetet.
előzmény: opposition (#54)
Ha egy önálló film lett volna a Romulus, akkor egy nem élvonalbeli színészeket felvonultató, de újszerű, egész jó sci-fi készült volna. Viszont ez a filmtörténelem egyik legnagyobb franchise-ának legújabb része. Emiatt bennem egy nagyon egyszerű kérdés fogalmazódott meg: a Romulus mit tett hozzá az eddigiekhez?, másképp megfogalmazva: a pénzt leszámítva erre a filmre mi szükség volt?
Bevallom, nem kicsit féltem attól, hogy mi fog engem várni, mit kapok (félelem az ismeretlentől, ismerős nem?)
Sokat húzták, és kicsit hányattatott sorsra került, mert nagyjából a néven kívül minden új lett az Alien világ körül. Az, hogy a Disney is felvásárolta, és az utóbbi időben milyen minőséget és irányelvet produkált szintén adott félelemre okot.
Személyes kötődésem, hogy az első és második részt még épp csak hogy kinőtem a gyerekkorból akkor láttam, így egy örök alapvetésnek beégte magát az agyamba.
De nézzük hogy is sikerült, hogy látom most második megtekintés után?
Szerintem közel hibátlan lett. A Disney tényleg hozott bele egy pici negatívumot, mivel egyre fiatalabbak a szereplők. (legközelebb már kisfiúk és kislányokkal küzd meg a rettegett?) Na jó ez csak gonoszkodás, mert annyira nem fiatalok, és szerencsére nem is az emberi erőfölényt húzták elő, mert akkor nevetséges is lett volna.
Ellenben a szabvány karakterek..nos..igazából milyen karakterek? Mert azok nem voltak itt. De ha összevetem az eredetivel ott sem igazán akadtak egysoros kliséken kívül mély háttérinformációs megélések/ átélések. Így nekem ez most is megfelelt, bár Ripley-Weaver úgymond kettősét itt nem lehetett lejátszani..
Hogy miért is hasonlítom? Azon kívül, hogy persze szinte kötelező..? Mert a film az Alien 1-2 és talán 3-nak az összegyúrt akciódús változata.
Mivel gondolom szeretnének még több filmet, nekem ezzel nincs gondom, egy első résznek ez így tökéletes, karaktereket pedig lehet hozni a következő részekben. (Remélem Ripley is előkerül, akár a Holdról is.. khömm)
Ha karfát nem is szorítottam, azért nem kényelmes jobbra-balra nézős doppingot, hanem remekül megkomponált gyönyörű alienekben bővelkedő sci-fit kaptam. Az egész film nagyon jól is nézett ki, és az pedig külön nyomasztó volt hogy járatokban és nagyon sötétben volt végig az egész alkotás.
Én imádom apró hibái ellenére is.
Sokkal jobb volt, mint amire számítottam. Igaz, nem is olvastam/néztem meg szinte semmit sem róla.
Hatalmas meglepetés volt, hogy mennyire sokat merített az Isolation-ből (hála Istennek).
Egyébként nagyon érződik, hogy nem akartak rossz filmet készíteni és tényleg volt egy épkézláb koncepciójuk.
„Pl a Romulus facehugger pélója elég puhának tűnt, szerintem azzal nem lehet meglékelni egy szkafandert :D”
A tojócsővel nem is, de az „ujjai” kegyetlenül erősek. Emlékezz vissza: az Aliens-ben két felnőtt férfi is alig bírja lefeszíteni Ripley fejéről, mielőtt teljesen rácuppanna. Tehát a sisak üveg-polimer felületét össze tudta roppantani és belemászott. Eközben kissé megvághatta magát és egy kevés sav is belemart a sisak széleibe. Szegény Kane segítség híján nem is tudta ezt megakadályozni.
előzmény: Gruden Gergo (#50)
Hát, így erre konkrétan nem emlékszem. Lehet. De azért a túlélési esélyeiden eléggé javít... Pl a Romulus facehugger pélója elég puhának tűnt, szerintem azzal nem lehet meglékelni egy szkafandert :D
Egyébként mozi után megnéztem a film előzetesét és eszembe jutott, hogy miért is nem nézek előzeteseket. Undorító, hogy a film 80%-át simán elspoilerezi. Még szinte meglepődtem, hogy a végéről nincs semmilyen bejátszás.
előzmény: macready (#49)
„Csak, ha maradt volna a skafander, a facehugger-ek nem tudnák megpenetrálni a szájukat...”
Az Alien-t nem láttad? Kane-en a szkafander és sisak ellenére is célt ért a facehugger.
előzmény: Gruden Gergo (#48)
Amúgy meg a véleményem kicsit kifejtve:
Pro
- Találtak egy logikus magyarázatot, hogy miért is kergetik ennyire az Alien-eket és mi is velük a cél.
- A sok/több Alien
- Kifejezetten jó volt látni a régi, eredeti Androidot
- Tetszett, amikor Andy-t átprogramozták és "logikus döntésekett hozott"
Contra
- A vége számomra nagyon negativ volt.
- Utálom, hogy rengeteg Alien film úgy bonyolódik/kezdődik, hogy felmennek egy (számukra) idegen hajóra vagy éppen bolygóra, majd leveszik a skafandert/sisakot, mert "jó" a levegő összetétele. Ja. Simán. Csak, ha maradt volna a skafander, a facehugger-ek nem tudnák megpenetrálni a szájukat, nem szivnák be a fertőző gomba spóráit, stb stb....
- Nem tetszett, hogy a lift ajtaját egy kar nyitja, ahol nincs is rács. Azt simán ki tudta volna nyitni egy Xenomorph is vagy akár bejutott volna egy facehugger
- A lift előtt a padlón volt valami kék fény/lézer. Fura volt, hogy a kamera többször is közelről mutatta, mégsem kezdtek vele semmit.
- A faszkalap bully aki csak simán paraszt volt Andy-vel kifejezetten idegesitett. Minden jelenete és szava idegesitő volt. Akkor is, ha megmagyarázták, hogy miért utálja az androidokat.
- Idegesitett, hogy amikor a facehugger elkapta a csajt és megerőszakolta a száját, az android mondta, hogy 60-40%, hogz befejezte amit elkezdett. Mégsem kérdezte meg senki, hogy mit is kezdett el és mi lesz ha sikerült.
- Szintén felkaptam a fejem, amikor egy facehuggerekkel teli szobában vagy és az az egyetlen esélyed, ha csendben maradsz és nyugodt, de persze te felkapod a fülest és elkezdesz beszélni.
Van egy olyan jelenet, amikor Kay dörömbül az ajtón és Andy nem engedi be, mert a Xenomorph mögötte van és csak arra vár, hogy bejusson. Ezt nem tudom hova tenni. Egyet értek Andy-vel is, de a faszival is. Nem tudom én hogyan cselekednék hasonló helyzetben. Kay 100%-os vagy mindkettőnk 90-95%-os halálát választanám?
Menjunk vissza 3 Alien filmet.
A Prometheus ugy Alien film, hogy konkretan nem volt benne Alien!
A Covenant volt a "megmento", mert abban volt par Alien, habar olyan rengeteget nem tettek hozza a konfliktushoz. Inkabb az andorid volt a fobb ellenseg, mintsem az Alien-ek.
Nagyon remeltem, hogy a Romulus azt a szalat viszi tovabb kiderul, hogy mihez kezdett az android 2000 alvo telepessel es 2 Alien embrioval. Azt inkabb megneztem volna, mint egy, az elso 2 Alien film kozotti periodusban jatszodo "tortenetet".
Az ertekelesem csupan azert kozepes, mert itt vegre tenyleg van Alien, az jelenti a legnagyobb fenyegetest es van is belole boven. Sajnos nalam a vege nagyon lehuzza. Valahogy nem tudtam azonosulni azzal a "valamivel".
Megnéztem tegnap este és arra jutottam így ma délutánra, hogy azért elég jellegtelen, kevéssé izgalmas film lett összességében. Valahol szórakoztató persze, amíg tart, nem néztem az órámat de nem is sok mindenre fogok emlékezni belőle. Nem mert igazán a saját filmje lenni, megidéz mindent a korábbiaktól csak, gyengébben, mint az elődök. Jóval feszültebb, izgalmasabb filmet reméltem. Rain és Andy remek karakterek voltak és jól is alakították őket a színészek.
De ez a tény, hogy tinifilm vagy nem tinifilm, nálam nem rontott vagy javított a megítélésen. Csak a benyomásaim között szerepelt.
előzmény: Olórin (#44)
Tehát nem tinik :) (És ránézésre a 21 éves Rain a legfiatalabb köztük.)
Semmiféle tinis vonalat nem fedeztem amúgy fel a filmben, sem stilisztikailag, sem tartalmilag. Nekem inkább az az érzésem, hogy mivel a többi Alienhez képest itt fiatalok a karakterek, rá lett húzva, hogy tinik, azzal együtt meg hogy tinifilm. Más magyarázatot nem nagyon látok, mert ha az az érv valaki szerint, hogy pocsékul van megírva-megrendezve, oké, én értem, de attól még nem lesz "tinifilm".
előzmény: Ubul (#42)
Egy hete láttam, de a felére már nem emlékszem. Ritka, hogy egy film elé úgy ülök le, hogy „ezt most nagyon szeretném szeretni”, és hiába vagyok a franchise korai részeinek nagy rajongója, nem ment.
Közepesen megírt történet közepes karakterekkel, nyakon öntve egy kis kihagyhatatlan fan service-zel.
valahol volt talán róla szó, hogy 2121-ben született, 42-ben játszódik, szóval 21 éves Rain
Persze, az már nem tini, de szerintem ez egy elég tág fogalom filmes környezetben, én pl az arra jellemző dolgokkal hoztam párhuzamot ide, attól függetlenül, hogy nem feltétlen tinik a tinik :D
előzmény: Olórin (#41)
Nem értem, honnan veszitek ezt a tini/tinihorror dolgot? Nem rémlik, hogy konkrétan szóba került volna a karakterek kora, de nem tinédzsereknek tűnnek, és nem is tinédzserek játsszák őket. Nekem az se tűnt fel, hogy bármiben különösebben szuperprofik/szakértők lettek volna, de amúgy miért olyan hiteltelen, hogy egy ilyen világban huszonévesek űrhajót vezetnek, szerelnek, fegyvert használnak stb.?
a vége megosztó, de épp nem ezen bukik a dolog. Mert az még elfogadható, az a része a kinek mi jön be terület.
A fiatalsággal se lenne sok gond, de...
Elég sokminden le lett írva ezzel kapcsolatban, és pont nem az, hogy hát az életkorukkal van a gond, hanem az életkorukhoz kapcsolódó tevékenységek zöme a filmben.
Persze kinek mi, nekem pl a 3. rész is nagy kedvenc, sőt, nem is tudnám besorolni egymás után az 1-2-3 részre, inkább egyfajta egyenértékbe tenném az első 3 részt. Pedig azt is sokan lehúzzák, a miérteket meg tudjuk.
előzmény: LeoDavidHUN (#39)
Értem miért szólják le sokan a végét, de szerintem kellően kirúgott a komfortzónából, viszont mindeközben belül is maradt a komfortzónán...én adom és szerintem érthető volt miért történt meg!
Illetve azt is kiválóan magyarázza meg amiért sokan aggódtak, hogy miért ilyen fiatalok a szereplők.
Ugyanitt filmes életcél pipa, Alien film moziban!
3-4 között vaciláltam, majd gyors lecsúszott ez 3-ra. A végével nem volt sok bajom, elfért.
de az előtte lévő események a legalsó szinten + a lift...ma reggel gondolva rá ment lejjebb az az osztályzat. Ott ülnek, vicceket mesélve, az Alienek meg várnak, hogy a csaj kitalálja, hogy kapcsolja ki a gravitációt. Ezek után megy a lövöldözés, és nekem a legrosszabb CGI-s megoldások jutott eszembe a nézése közben. Lehet nem is CGI, de nagyon érdekes érzés volt a nézése közben, ahogy Rain-t mutatja szemből ahogy lövöldöz, néha rászól Andy, hogy nem sok van már a tárban, majd a találatokat mutatja az egyes Alieneken, oda-vissza váltogatva. Alapból nem lett volna gond, csak mint írtam, nekem valahogy nagyon kizökkentő művi érzésem volt a nézése közben.
Majd a lift, Rain leesek, Alien megfogja a farkával, majd szemeznek, mert a liftnek valamikor csak rá kell esnie. Tudom, hogy ott volt egy facehugger, és valószínűleg arra vártak, de akkor is kizökkentő volt, elhúzták a jelenetet, ami számomra visszájára fordult.
Az idővel való bánást írtátok, az már tényleg vicc kategória. Lett volna az, hogy a bázis akkor csak 1-2 napig nem fog becsapódni még, de a többiek elzárkóznak az űrhajóban, amivel visszamennének, és ment volna kis idő arra, hogy Kay-t is esetleg jobban megismerjük
És mekkora ziccer kihagyni Kay-t úgy, ahogy lentebb megemlítik. Rain-re fókuszálva, meghal a film 3/4-e körül, majd Kay lesz a fsz. Értem, hogy kellett a végéhez, és akkor meg az lett volna kihagyott ziccer, de senki se gondolt volna rá, hogy de hát miért nem a most látott eredeti véget írták volna oda...
Én pl örültem Isabela Mercednek, jó, nem mondom hogy szuperlatívuszokban lehet róla beszélni, de nem is kapott rá sok lehetőséget.
szóval maradt a kiszámíthatóság, a napjaink trendi tinihororrosságával. Tényleg nem lehetett senkiért se izgulni, Andy volt aki esetleg hozott valami színt a karakterek közé. De ő is fárasztó lett egy idő után (haha, igen, faviccek...)
Nálam valahogy a zenék is egy idő után félrementek. Rég láttam az eredeti részeket, lehet, hogy onnét jöttek át, de már-már Star Wars feelingem volt egy-egy score feltűnésekor :D meg olykor Omen is :D
Lehet menne lejjebb, de 5 éve voltam moziban, és kb 13-an voltunk bent, amivel a hangulat egy fokkal jobb volt, de még így is sikerült telefonálgatnia valakinek, mögöttem meg végigdumálnia egy családnak az eseményeket.
De ez már nagyon szubjektív.
Csak zárójelben még, hogy de, azért akadt tanulság. Meg általában az Alien filmekben azért van, csak ki kell kaparni. Most például az egy kegyetlen igazság, hogy a robot attól függően áll valakinek az odalára vagy ellene, hogy milyen szoftvert cserélnek a nyakában. És hát ez talán nem csak robotokra igaz. Általános alienes tanulság, hogy az igazság relatív. A ragadozónak is van igazsága, az áldozatnak is, csak más és más. És nincs egyetemes erkölcs vagy igazság, hanem sokszor egyéni vagy csoportérdek van. A vállalat érdeke felülírja-e az egyén érdekét? Erkölcsös-e egyéneket beáldozni cégért, eszméért, királyért, zászlóért, fajért, bármiért? És hol van ebben Isten? A tökéletesebb lényt teremtette a saját képére, azaz a szörnyet? Vagy az a Sátán műve? Az Alien nem küzd sajátságos eszközeivel a jóért, a területért, a szabadságért, az utódaiért, nincsenek romantikus anyai érzelmei? De vannak... Szóval, találhatsz benne mindenféle tanulságot, ha akarsz... bocs, persze ezek csak hülye össze-vissza gondolatok, de hát csak találunk valamit, ahol nagyon keresünk...
előzmény: gomez1000 (#33)
Arról nem is beszélve, hogy ez már kismilliószor el lett mesélve és 1978 óta kifújt az egész sztori, lények minden.
Mai kor emberének ez már semmi újat nem tud nyújtani, hiába várják rengetegen a pár évente készülő filmektől a világmegváltó dolgokat.
Terminátorral is pont ez a helyzet.
előzmény: Dangar (#35)
Tényleg nem bántásként, de ha nem haragszol, pár dologra muszáj reagálnom.
"Nekem nem az a lényeg, hogy futkorásszanak a szokásos lények elől, és ezt nézzem huszadjára is."
Akkor nem a filmmel van a baj - ami ennél egy kicsivel sem ígért többet - hanem veled, amiért művészfilmet várva beültél rá. Ha egy Rambo filmre mész, valószínűleg lövöldözés lesz, ha vámpírosra, akkor vér, romantika meg gótika, ha pedig egy Alien mozit nézel, abban nagy százalékban lények elől futkorászás lesz. Huszadszorra is. Mert az Alien filmek erről szólnak.
Egy filmből lehessen tanulni valamit
Mit szeretnél tanulni egy fikciós, szórakozásra készített blockbuster sci-fi horrorból? Kvantumfizikát? :) Tanulásra ott vannak a dokuk vagy a könyvek. A moziba nem tanulni megy az ember (maximum annyit tanulhatsz meg, hogy mit NE csinálj, ha egy baltás gyilkos üldöz). Megint veled van gond, mert összekeverted az iskolával.
legyenek benne idézhető szövegek
Vannak. Minden filmben (a némákat leszámítva) vannak idézhető szövegek. Azt nem a filmek, hanem a nézők döntik el, mit idéznek vagy sem. Ha már előjöttek a némafilmek: akkor szerinted Chaplin egész életműve értéktelen, mert nem lehet belőle idézni (max. feliratokat...)?
olyan részek, amit érdemes visszapörgetni, megnézni többször, hú ez hogy is volt?
Abban egyetértek, hogy jó, ha van ilyen, de miért lenne probléma, ha valami - vagy akár minden - elsőre is világos? Egy jó film nem attól lesz jó, hogy random értelmetlenségekkel rakják tele, amikről századszor nézve is csak ugyaz a semmi derül ki (lásd.: Inception) vagy hogy a béna vágás miatt ötször kell visszatekerni és kikockázni, hogy most ki üt kit.
előzmény: gomez1000 (#33)
Nagyon jó olvasni a kommenteket, mert legalább megkímélem magam hogy kidobjak 2 órát az életemből.
Csak most láttam,hogy van egy covenant is, de a képeket nézve nem csodálom,hogy semmi kedvem nem volt hozzá annó. Elkezdtek valamit a prométheusszal, egyfajta eredettörténetbe, de aztán besültek.
Egészen egyszerűen azért nem tudnak válaszolni, mert nincs válaszuk.
Azt meg nem értem,hogy minek kell tiniknek gyártani ezt, miközben ők 2 percnél tovább amúgysem tudnak figyelni mert tiktokoznak és nem néznek filmet. Ha meg véletlen meg is nézik akkor azt érzik,hogy inkább tiktokoztak volna. Minket meg max zavar és a szerencsésebbek skippelik.
Sajnos oda jutottunk, hogy 2024-ben ez a film már jónak számít a sok szemét, tömeggyártott, profit termelő műanyag között. Évente nem tudok a talán 1 zseniális filmnél többet mondani. Itt már csak az a lényeg, hogy minél szélesebb réteg tudjon beülni rá, hogy hozza a pénzt. Mindenkinek meg akar felelni, ezzel súlytalan lesz a történet. Ráadásul annyi ember nagyon okosnak gondolja magát, producerek, fanok, és mindenki bele akar szólni milyen legyen. Ezáltal ilyen semmilyen lesz, mint ez.
Nekem nem az a lényeg, hogy futkorásszanak a szokásos lények elől, és ezt nézzem huszadjára is.
Egy filmből lehessen tanulni valamit, legyenek benne idézhető szövegek, olyan részek, amit érdemes visszapörgetni, megnézni többször, hú ez hogy is volt? ... Na ilyen ebben nincs. Szörnyen csalódott vagyok, hogy milliárdok vannak rá, és tényleg nincs olyan ember, aki érzi ennek a világnak a lényegét, súlyát, és meg tudná teremteni azt a letaglózó hangulatot, és értelmes, logikus, nagy lökettel induló történetet, ami beszippantja a nézőt? Vagy talán itt már minden csak a profitról szól? Alien a címbe és úgy is be fognak ülni rá... Nagyon köszönjük ezt a silány filmet! A mai színvonalhoz jó lesz ez is...
Nos... hát.... na. Senkit nem vetek meg azért, ha egyestől ötösig bármit ad erre a filmre, mert szabad. Én is nagy székletben vagyok, hogy mi legyen. Először is... nagy Alien-rajongó vagyok, van bennem egy erős kötődés a legendához. Másodszor... azt vettem észre, hogy negyed órával azután, hogy láttam a filmet, tulajdonképpen el is felejtettem, hogy moziba voltam, úgy kellett verni a fejemet, hogy eszembe jusson, ha egyáltalán írni szeretnék erről bármit is. Mert egyébként máskor a mozitól hazafelé egyfolytában azt szoktam csócsálni, hogy mi is az én véleményem arról, amit éppen láttam. Most meg, mintha a ködbe veszne. Hát ilyen ez, tinihorror. Megjelent egy teljesen mai kinézetű, mai nyelvet használó, mai reakciókat produkáló kamaszcsapat a vásznon, eléggé indokolatlanul. Tiszta zavaros volt, hogy direkt ilyen időbe ágyazott idő, retrónak gyártott trendi, vagy mi a főszándék? Nincs semmi baj a tinihorrorokkal, általában van bennük pár szép, de ártatlan és buta lány, akik össze-vissza menekülnek vagy sikongatnak az erdőben. Itt most ugye az az egyik alaphelyzet, ha jól értem, hogy a bányában évek óta senyvedő alacsonyrendű tizenéves, az mind kiváló űrpilóta, műszaki zseni, mérnök, szerelő, kiképzett zsoldos, a galaxis legjobb harcosa, de csupa szív és romantika is egyben és így tovább. Ez sem baj, egy horrorsorozatba ez is belefér, mert mégis mi a fene történjen benne új, táncoljanak az Alienek mezőségi csárdást román népviseleteben? Hát nem, ők már csak azt csinálják, amit tudnak, szaporodnak, és ölnek, amikor csak lehet, ha hagyják őket. Bár lelkük nekik is van, mert van, amikor villámgyorsak és hiába tök vakok mégsem szaladnak bele telepofával az űrhajó falába, mert akkor meg viccesek lennének, és oda a horror meg a dráma. Viszont van, amikor nem villámgyorsak, hanem nagyon lassan, pozőr módon centiről centire fenyegetnek, miközben az aláfestő szimfonikus zene a mélyvonósokra vált. Csattanás, ropogó tűzfegyver-sorozat, tűz és víz, sav is van bőven, néha követhetetlen, hogy kivel mi történik a dörgésben, visításban és fényvillogásban néha ez már a fárasztóság határát is átlépi. Aztán szerintem egy pont után nem érdekel, annyira fokozódik, hogy kikapcsolsz magadban. Sok utolsó pillanat van, amikor a legvégső másodpercben mégis kinyílik vagy becsukódik az ajtó, mégis működik az izé vagy éppen nem működik. De vannak új elemek is, amik korábban nem voltak, van benne meglepetés is, amit esetleg nem vártál, meg még az is van, a fiatal hősnő majdnem levetkőzik, szép alakja van, jó lába és melle és így igen kiszolgáltatott és jobban megpendíti a nézőseregben az féltő, aggódó érzelmeket, Szóval mondom, mindenre jó ez, de most azt gondolom, hogy nem szeretném még egyszer megnézni.
Jaja, mert a magyar közönség direkt nem nem ül be a mainstream szarokra, mint a Halálos iramban 2700, mert "Zalaba Ferenc es Telex irasok" így rendelték, ahogy a Kritikuson is kimondottan jellemző, hogy újságírók véleménye alapján pontoz a többség... Őszintén sajnálom, hogy nem kaptad meg itt azt a megerősítést, amire vágytál, de van ez így, ha emberek nem pont úgy gondolkoznak, mint te. Sőt, még az is lehet, hogy a szent IMDB pontszám is csökken majd idővel, de nyilván ezért is a "Zalaba Ferenc es Telex irasok" lesznek felelősek...
előzmény: GeryFlash (#27)
Egy szót nem olvastam az említettektől, a megfogalmazott vélemény a sajátom. Mint általában.
előzmény: GeryFlash (#27)
Nem vártam sokat tőle, ehhez képest príma szórakozás volt. A filmet majd a Telex, és különösen Zalaba Ferenc véleményének megismerését követően áll módomban leosztályozni.
Milyen csavar van ennek a filmnek a végén?
előzmény: GeryFlash (#27)
Annyira latszik hogy a magyar kozonsegre mennyire hatnak az ilyen rosszizlesu Zalaba Ferenc es Telex irasok. Magyarokon kivul kb egyontetu velemeny az, hogy a 2000-es evek ota a legjobb Alien film lett, IMDB 7.5 is erre utal, de persze itt megy a rinyalas meg a 3.3-as atlag, mert par nyomorult ujsagiro lehuzta a filmet. Fel sem merult bennem hogy nem 3.5+ felett lesz a film itt.
Vannak hibai filmnek ketsegtelenul, de ezt leszamitva is pariban van az elso harom filmmel.
A film elso 20 percet osszecsapotnak ereztem, utana viszont abszolut javul a szinvonal. Nem mondanam kifejezetten horror filmnek, de ettol fuggetlenul kelloen ijeszto es izgalmas. Fede Alvarez nagyon jo tempot adott a filmnek. Nincsenek manirok, romantikazas is maximum 5 masodpercre. Az android szerepe abszolut telitalat lett a filmben. A plussz csavar a film vegen meg abszolut azon ritka kivetelek koze tartozik, amikor hozzaad es nem elvesz.
Egyetlen negativum (a kicsit kapkodos elso negyedorat leszamitva) a sok hollywoodi ,,szerencses veletlenek" es utolso masodperces szerencses fordulatok voltak, azok ketseg kivul idegesitoek voltak.
Nagyon remelem hogy Fede Alvareztol nem ez lesz az utolso Alien film.
Jumpscare-es Alien film. Ez még kellett.
Mikor Rain, Andy és Tyler a Remusból a Romulusba mennek át. kb. 3 másodperc az egész
előzmény: Yuriko-chan (#24)
Melyik jelenetben van a mozgólépcső? :O Tegnap láttam a filmet, ma pedig metróztam is. :D
előzmény: Bateman (#22)
Szépek a Xenomorphok, fullosak a hangok, de ennyi. A vége meg... Mégis mi a francot láttunk az utolsó negyed órában?! Sajnálom, de a vége számomra akkora gagyi lett, hogy az egesz széria abszolút meggyalázásának érzem. 37 éves vagyok és hatalmas Alien rajongó. A Covenant, a Prometheus, de még a két AvP is méltóbb a sorozathoz, mint ez. Szerettem volna szeretni. De nem megy. Csakis a látvány miatt adok neki egy nagyon gyenge hármast. A sztori viszont megbocsáthatatlan.
Hát-hát-hát… Sajnálom és rohadtul unom is, hogy a 2010-es évektől kezdődően fokozatosan épülnek le a forgatókönyvek, a Romulusnak pl. szerintem egy háromoldalas youngadult központú skiccen kívül nem is nagyon lehetett több. Ez egyébként a horrorok többségénél is így van, na de egy olyan népszerű széria, mint az Alien azért többet érdemelne az olyan fanservice-nek álcázott izzadságszagú ötlettelenségnél, mint ami a Romulusban folyik.
Na de lendüljünk is túl ezen, hiszen itt nem ez a lényeg, hanem a suspense és a hangulat. Előbbiből nem sok van, utóbbiból azért akad, amiért a Disney kezet csókolhat a díszlettervezőknek, trükkösöknek, operatőröknek és az Alien-univerzumot kenővágó Fede Alvareznek. Nagyjából az atmoszféra miatt nem vérzik csak el a Romulus. Ócsárolom a fanservice-t, de azért néhány visszautalást azért mégiscsak jó volt látni és hallani. Az pedig külön plusz, hogy nemcsak a filmekre, hanem az egyik legjobb játékra, az Alien: Isolation-re is jócskán találunk utalásokat.
Szóval audiovizuális szempontból és hangulatból a Romulus profi. Ami nekem hiányzott, azok az élő-lélegző szereplők, akiket lehet félteni, akik szimpatikusak, és nem egydimenziós papírmasék. Igaz, hogy Cailee Spaeny és David Jonsson próbálkoznak, de olyan kevés sikerrel, hogy engem pl. kicsit sem érdekelt volna, ha pl. Rain is kinyíródik a film végén
Suspense tehát nincs, helyette viszont van akciódús pörgés. Számomra kicsit sok is, én még simán elviseltem volna egy hosszabb, jobban kibontott, NORMÁLISAN megírt, felépített első harmadot és kidolgozott karaktereket. De mivel ilyesmi nincs, így rohangálással, a logikának és a józan észnek ellentmondó, bosszantó viselkedésekkel, elhalálozásokkal, majd újra rohangálással kell beérni. Nem mondom, itt azért van egy-két igazán pofás és ötletes jelenet, melyek a klassz díszletekkel közösen mentik a menthetőt.
A sokak által utált humán-xenomorf hibrid nekem tetszett. Kicsit ugyan kilógott az egész univerzumból, ám mégis adott egy erőteljesebb horror-löketet így a végére.
Összegezve a Romulus egy szépen kivitelezett, óver-fanszervízelt, akciódús, szórakoztató mozi, amiből épp csak a lélek hiányzik. Kicsit azért megerőszakolja az eredetit, de nem annyira, mint mondjuk a Covenant, hanem csak úgy finoman, gentleman módra. Viszont lehet ezt azért is gondolom így, mert elfogadtam, vagy inkább kénytelen vagyok belátni, hogy megváltoztak a nézői igények és a régi (filmes) világ már sosem tér vissza. Így elsőre a Romulus egy hármast kap, de lehet csúszik ez még eggyel feljebb a következő megtekintés alkalmával. Ja, kis hazai: valaki írta, hogy a budapesti metró mozgólépcsője megjelenik a filmben, és tényleg tökjó volt látni! :)
Így pontosabb, köszönöm!
előzmény: Mario Brothers (#20)
Minden tisztelettel, de a 2. rész egyáltalán nem volt nagybetűs horror. Inkább nagybetűs akciófilm.
előzmény: branton (#19)
Adják már ezt a franchise-t értő kezekbe, könyörgöm!
Hol van már az a vérbeli, nagybetűs HORROR, amit az első kettő, de valamilyen szinten még a harmadik és negyedik rész is produkált?
Alvarez nem rossz rendező, kifejezetten szeretem a rendezéseit (talán nem is rajta csúszott el ez leginkább, bár ő is tehet róla), de nem illik egy Alien-filmhez az ő stílusa.
Van egy Denis Villeneuve-ünk, egy Christopher Nolanünk, vagy akár visszatérhetne Cameron is...
Ne sz.r.kodjunk már! A színészgárdát még nem is említettem, pedig hajjaj' vannak ám bajok ezrivel!
Igazi mai instaceleb pofik, akik maximum Hallmarkos thrillerbe valók, nem egy ekkora erejű, jelentőségű szériába. Cailee Spaeny még csak-csak el is megy, de a többiek mind kukába dobandók.
Ha törlöm az emlékeimet, törlöm a tudatomból azt, hogy ez egy Alien-film, akkor kapna tőlem egy közepes osztályzatot, mert mint akció-horror, úgy-ahogy korrekt.
Ha viszont nem teszem meg ezt a szívességet (pedig de jól esne!), - márpedig nem teszem meg - akkor ez egy kettes.
A díszletek nagyon rendben, ezáltal a hangulat is kitűnő.
Szóval félreértés ne essék, nem szeretnék igazságtalan lenni, de tiszta szívemből érzem a leírtakat.
Egyszerűen unalmas. Nincs már ebbe kraft. Mármint az alien szériában.
Fog ez az átlag még lejjebb menni. Sajnos többszöri megnézésre nem igazán alkalmas ez a film.
előzmény: Ubul (#14)
+esetleg Alien Isolation 2137, Ripley lányával (tudom, játék, de tök jól vitte tovább a sztorit)
itt egy kis timeline a tisztánlátás végett, jópofa amúgy..
furcsa a negatív kommenteket látni egy rotten/imdb, és akár meta értékek után, azért még most is elég magasak. Imdb-n mondom 7.5 két napja, azóta is tartja magát. Értelemszerűen az ember menjen el, nézze meg a saját szemével, és alakítsa ki a saját szubjektív véleményét. Csupán csak megvagyok lepődve, hogy az aránylak külföldi éltető kritikákhoz képest itt aránylag visszafogottabb, sőt, elég sok a negatív hozzászólás.
Vagy csak a keményebb réteg jutott még el a mozikba, és majd később jön a nagy átlag...jó kérdés, hogy mi az igazság, attól függetlenül, hogy igen, minden vélemény, kritika szubjektív. Csak itt most nagy a szórás.
Sírok. Hogy ez a film mennyire gagyi másolata az eredeti filmekből ollózott jeleneteknek... Szánalmas.
Ez már lehet, hogy új generációs probléma, vagy az új korszak silány tömegtermeléssel kapcsolatos problémája! A 2020-as években nincs már eredetiség. A legtöbb rendező a régebbi alkotásokból él, mindent abból merítenek, igazi, eredeti, kemény hangulatot teremteni nem igazán tudnak. Hiányzik a félelemmel teli atmoszféra! Lélektelen, súlytalan kergetőzés az egész.
A karakterek egytől egyig egyszerűek, és emlékezni sem érdemes rájuk. Talán az android egy kicsit kilóg a sorból, vannak jobb pillanatai, de nem olyan figurák, akik időtállóak, mint anno pl. Ash androidja.
Ez nem igaz, hogy nem lehetett találni jobb színészeket! ?
Az eredeti első és második részt kb 20 éve minden évben meg tudom nézni legalább egyszer, és nem unalmas. Az ezek után következett filmek rosszak, szinte említésre sem méltóak, telis tele vannak teljesen lélektelen ijesztgetéssel. Ha kihagytam volna ezt a részt, akkor sem lenne semmi. Sírok, hogy egy ilyen zseniális lényre nem tudnak egy igazi filmet építeni a csilliárdokból... És itt nem kell azt mondani, hogy ez a 6ik, 8ik rész, attól még lehetne jót csinálni, ahogy egy sorozatban is tudod már mi az alap, mégis izgalmas a 23ik rész is!
Csak beírják a címbe, hogy Alien , és eladja magát bármilyen balfék is a rendező, vagy az író, legyen bármilyen értelmetlen és logikátlan a sztori ...
Csak az számít, hogy úgyis beülnek az emberek a moziba, majd a következő Alienre is. Csak fél év múlva már azt sem fogják tudni miről szólt.
Nekem van egy vad elméletem, hogy miért van engineer feje a szörnynek. Én szerettem anno a Prometheus vonalat is. Az emberek a talált hajón még nem tudták tökéletesíteni azt a fekete löttyöt amit beadott magának a terhes nőci. (látszódik hogy a patkány is végül átalakul).
Szerintem azért van Engineer kinézete/feje a végén a szörnynek, mert egyszer (lehet hogy x millió évvel ezelőtt) az engineerek is egyszerű emberek voltak egy másik bolygón, pont olyan mint mi, valószínűleg az elsők. Ők viszont kifejlesztették normálisan ezt az alienből nyert csodaszert, hogy nagyok, erősek, halhatatlanok, ellenállóak legyenek. Az undormány tesztrészek és farok nélkül.
Ebbe az elméletbe az is belefér hogy az engineerek teremtették egyébként a földi életet is, és azért akartak kiírtani minket, mert elkezdtünk túl közel kerülni hozzájuk.
Tehát nem teszi semmissé a Prometheus vonalat, csak árnyalja kicsit. Azt még nem tudom hova tenni hogy David készítette a tojásokból a xenomorphokat, esetleg úgy hogy azok nem pontosan ilyen típusú alienek mint amik itt és a régi filmekben is voltak Ripley ellen.
És ezzel megdőlne az a sokak által utált elmélet is, miszerint az alieneket ők alkották, most nálam újra él az a teória, hogy fogalmunk sincs az alienek honnan származnak. Ez most visszaadja az alienek titokzatosságát, sőt bizonyítja hogy már mindenki előtt (ember, engineer) léteztek.
Az én fejemben ez így nagyon összeáll.
A film egyébként király volt, soha rosszabbat. Ütős scifi, gyönyörű köntösben! Még ilyet!
előzmény: Dió (#8)
Érdemes.
Csak fejben kell tartani, hogy ez már a 9. rész a sorozatban, ahol a sztori/lények már bőven csapágyasra lettek hajtva.
előzmény: myke7 (#10)
Hűha, ez jól indul.
Trailer alapján, már kétséges, hogy érdemes rá időt szánni vagy nem.
Azt írni, hogy semmivel sem rosszabb ez, mint a Covenant, sajnos nem az a dicséret, mint aminek szánod. Főleg, hogy a következő mondatoddal egyet is értek: szerintem is a nagyjából ott körül mozog minőségben a mozi. Innen nézve kicsit jobb, onnan kicsit rosszabb.
Külcsínben például piszkosul erős a Romulus, ezt hülye lennék tagadni. A facehuggerek és a tudományos tiszt a két gyenge pont (ez utóbbi elég csúnyán volt megoldva, de a vizualitás legalább megy a koncepció nívójához), ezeket leszámítva azonban szenzációsan jól néz ki minden kül- és beltér, díszlet és kellék. A dizájnerek, berendezők és CG-felelősök bizony megdolgoztak a pénzükért, és minden elismerést megérdemelnek.
Kezet foghatnak a zeneszerzővel és a színészekkel, mert ők is hozzák a kötelezőt.
A gond viszont az, hogy számomra, szerintem 99%-ban nem ezeken az embereken áll vagy bukik egy film, hanem az írón és a rendezőn. Felőlem lehet bármilyen audiovizuális csemege a Romulus és játszhatnak akármennyire is jól a színészek, attól ez még egy trendkövető, gyenge közepes sztori marad kétdimenziós sablonfigurákkal, hatástalanul és ostobán elmesélve. Szóval sikeresen megette a fene az egészet.
Nem tudom felérni ép ésszel, hogy ilyen karakterek, akik tudomásul vesznek egy veszélyforrást (vissza-visszatérő gravitáció), majd öt perccel később megsérülnek, mert kényelmes módon elfeledkeznek róla, hogy kerülnek vászonra 2024-ben. Mondjuk az egész faszi megérne egy misét, egy ilyen túlmozgásos bully trógert nem lehet komolyan gondolni egy ilyen filmben. Ez nem szint. Túljátszva, B-filmben, ahol baltás gyilkos elől szaladgálnak tangás lányok az erdőben, ott igen, de itt ez szánalmas. És ugye ennél a gravitációs húzásnál nem a zárás izgalmi kavalkádjában vagyunk, hogy kapkodni kelljen, hanem épp beértünk a mozi középső harmadába.
Ha már időzítés, szerintem megállja a helyét a kijelentés, hogy a Covenant sem követett el olyan szentségtörést, mint amilyet a Romulus rögtön az első percében meghúz.
Látod, hogy ROMO, és elkezdesz Scrabble-özni fejben, hogy mi lehet ez? A Romulusban ezek a betűk nincsenek meg ebben a sorre... Ó bazki, visszamegyünk a Nostromóhoz? Ne már, én értem, hogy zsákutca volt az utóbbi kettő próbálkozás, de komolyan az eredeti filmig kell visszaszaladni, ez a megoldás?
Na de ugyan ne legyek már ilyen, hát a brantért kell temetni egy filmet az első percében! Az ilyen morózus seggfejekből lesznek a Gran Torino-beli vén keserű Clint Eastwoodok.
Akkor lendüljünk is tovább. Ez nem volt egy szimpi húzás, de még semmit nem láttam az alkotói kompetenciákból. Ki tudja, mit tartogat még a hátralé... és aztán visszahozzák Ian Holmot a sírból pusztán azért, hogy belökhessék az uncanny valley mélyére, ne már. Meg aztán jönnek a büszkén, teátrálisan ellőtt híres mondatok, és nem értem, mi zajlik. Szerződés köt mindenkit a Disney-nél, meg sem próbálhatnak saját lábakon megálló filmet készíteni, hogy mindenképp bele kell szuszakolni az ilyesmit olyan franchise-okba, amikre ez a Force awakens-féle prosztó fan service egyébiránt nem jellemző? Vagy csak egyszerűen ötlettelen, inspirálatlan és fásult emberek keze munkája a történet? Ha ez utóbbi, akkor miért nem küldték el őket a producerek a francba, és vártak egy jobb ötletre?
Neill Blomkamppel szemben ezt meglépni senkinek nem okozott különösebb lelki törést.
Szóval adott egy sokadik rész, ami rögtön retconálja a sorozat kiinduló pontjának lezárását, majd pedig úgy kopizza le a Feltámad a Halál végét, hogy azt egyrészt kilométerekre előre látod, másrészt pedig szabadjon megjegyeznem, hogy az a film a maga idejében derékba törte az Alien-mozikat, és hét évre parkolópályára küldte a szériát. Kurva jó követendő példát sikerült találnia a tisztelt alkotóknak.
A film eleje felé volt egy olyan alaptalan feltételezésem, bár inkább csak vágyvezérelt ábrándom, hogy hátha nem csupán a későbbi filmek minőségét emelik át ide az alkotók, de ha már olyan kétségbeesetten kapaszkodnak A nyolcadik utashoz, talán bárminemű írói, stílus- vagy tartalombeli fogást is villantanak, amit nagyobb kunszt kivitelezni a "nesze itt van a very legelső xenomorph '79-ből, örüljél!" szintnél. Pl. idővel ki fog derülni, hogy szegény sótlan főszereplőnk igazából nem is a főszereplőnk - hogy inkább az (amúgy a dögök számára érdektelen) android, vagy a film elején sokat mellőzött várandós csaj lesznek igazából a főszerepben. Mint annó, most is hamar elpatkol, akit főhősének gondol a néző, aztán előlép Andy, akit nem vesznek célba a szörnyek, és érdekes dinamikát szül, amint meglátjuk, mennyire tud/akar humánus, segítőkész, önfeláldozó lenni. Vagy ha Fassbender után nem akarják túl androidcentrikusra venni (amit megértenék), inkább a terhes csajszi keményít be, ahogy az óvó anyai ösztönei rákényszerítik, hogy krízishelyzetben megemberelje önnön kis magát...
Aha, lószart. Ilyesfajta fortélyokat nem érdemes várni, mert a Romulus egyetlen létező módon tud reflektálni korábbi, minőségibb munkákra: úgy, hogy a pofádba tolja azok emlékezetes elemeinek mását. Meg se merem említeni, hogy lenne igény némi finom mítoszbővítésre, úgy egyébiránt. A lore-ban pl. tátong egy űr, amire igazából sose kaptunk választ, méghozzá, hogy hogyan is lesz a kis szarosból órákon belül kifejlett, kétméteres gyilkológép. Ám úgy érzem, a falra szerelt vaginakeltető nem vitt közelebb a megoldáshoz. De ez van, meg csendes osonás közben több ízben is pofázó karakterek; meg karakterek, akik kihúzzák a jégakkut, aztán nekiállnak semmittenni ahelyett, hogy kijáratot keresnének a helyiségből, vagy mondjuk kinyitnák a kis szemüket és tájékozódnának azt illetően, voltaképpen mit is volt annyira szükséges fagyasztásban tartani, hogy az olvadásra azonnal beindul a riasztó. Ez a film ősi horrorfilmes hagyományokat követve nem tartja túl sokra a nézőjét, de cserébe nézd, itt van az első alien, meg Ash! Még a szigony is kilóg a felkoncolt dögből, és ez a robot ugyanúgy félbe van szaggatva, plusz gyanúsan is viselkedik, hát nem kurva jó?
Nem az. Ha járnák a saját ösvényüket, ha le tudnának forgatni egy önmagában erős filmet, az lenne a kurva jó.
Ugyanitt filmötlet eladó: óvodások megveszik Monet aláírásának kizárólagos licencét, és azzal szórakoznak, hogy a délutáni pihenőjük alatt összehozott firkáikat megpróbálják autentikus darabokként eladni.
Amúgy van egy olyan érzésem, hogy ha képes távol maradni tőlük, Ridley Scott renoméjára úgy fognak hatni az ehhez hasonló jövőbeni Alienek, ahogy Lucaséra hatottak az újkori Star Wars-részek.
előzmény: johnnymoore (#7)
Vicc, hogy több, mint 30 évbe és ennyi ekézhető folytatásba került, de az a helyzet, hogy Hollywood végre csinált egy jó Alien filmet. Bár sajnos, vagy nem sajnos (elvégre egy hetedik folytatásnál ez már elkerülhetetlen) többnyire egy Greatest hits homage lett a Romulus, ami a fan service-re és az ősök értő ismétlésére ugyanannyira fókuszál, mint a friss vér keresésére, összességében működik, és én egy kurva nagy mosollyal jöttem ki a teremből, többé-kevésbé azt a nagyvásznas élményt kapva, ami miatt moziba járok.
Az első fél óra a világteremtésével és a remek atmoszférájával egyértelműen az Alien hangulatát próbálta visszahozni és szerintem jól csinálta. A középső harmad is jól indult, pláne mivel a zöld háttér helyett végre a praktikus effektekre helyezték a hangsúlyt. Számomra privát szívfájdalom, hogy ezen a ponton az Alien horrorját inkább az Aliens akcióslasherébe fordították, és ugyanúgy, ahogy számomra Cameron folytatása is pont az első film által mesterien épített horrormítoszt rombolta a bár stílusos, de univerzum-idegen, kétdimenziós, buta Rambózásával, így itt sem vált a film előnyére, hogy a 'more is more' szabályt alkalmazva és a suspense-t az ablakon kihajítva úgy tolták tonnaszámra az arcunkba az első film által szinte halhatatlanra faragott szörnyetegeket, hogy azok itt teljesen súlytalanul, legyekként hullottak. Itt sajnos a sztori is néhol meg-megbicsaklott (mintha előbb írták volna a sztorit és utólag toldották volna hozzá a konfliktust – például hogy lehet az, hogy a Weyland-Yutani társaság egy fél életen által keresett szeme-fénye végre csak azért kerül megtalálásra, hogy aztán ott rohadjon el a bolygótól egy ujjnyi távolságra, és azt pont egy csapat sipítozó tinédzser találja meg), viszont így is akadt benne pár brilliáns momentum, és baromi jól vitték tovább az első film vonalát az Alien-human DNS kitenyésztésével is (ami évtizedek óta az első épkézláb sztorivonal, amivel Alien film próbálkozik). A karakterek többségét nem sikerült pár, a Covenant szintjén ragadt papírmasé áldozat-szerepnél többre írni, Cailee Spaeny figurája viszont – bár kicsit szintén sótlan lett – szerencsére nem lett izzadtsággal épített Ripley klón. David Jonsson pedig egyenesen szenzációs volt, gyakorlatilag lopta a showt (közben az, hogy a többségüknek valami teljességgel érthetetlen, mélysuttyó angol street akcentust kellett beszélnie, számomra továbbra is elfogadhatatlan és ebbe az univerzumba totál bele nem illő volt).
Aztán végül jött az utolsó harmad. Sokan dícsérték, úgyhogy magasan voltak az elvárásaim, de erre így sem voltam felkészülve. Persze, biztos sokaknak nem jön majd be, de nekem nincs szó rá, hogy mennyire tetszett, ahogyan ezt a dögöt felépítették és eladták, a facepalm-szinten gyalázatos Resurrectiont a lehető legigényesebben megidézve, közben az első rész horrorjához is visszakanyarodva (hogy a dögnek a fejére miért raktak egy Engineer arcot, az viszont egyelőre nem világos – ha ezt valaki értette, megköszönném, ha elmagyarázná). És nekem ez az utolsó harmad vitte fel a "jó" szintre a Romulust, amin bár látszik Scott produceri marháskodása, összességében az elődök összeismétlése ellenére is egy jó, külön is kezelhető, igényes Alien produkció lett. Zsenialitást nyilván nem illik várni, de ez szerintem sok rajongó kielégítésére teljesen elég lesz. Köszönöm, Alvarez, mert nem számítottam rá, hogy ilyet még ettől a franchisetól kaphatok.
Szerintem semmivel sem volt rosszabb, mint a Covenant vagy a Prometheus. Kábé azon a szinten van minden szempontból. Ez talán annyiban másabb, hogy a díszlet jobban illeszkedik a Scott és Cameron-féle filmekéhez, ami jót tesz neki.
A befejezés azzal a "valamivel" elég szánalmasra sikerült, de amúgy szórakoztató film. Nekem tetszett.
Újabb évtized, újabb gyalázatos Alien-film.
Idén múltam harminc, ami azt jelenti, hogy akárhogy is nézem, az utolsó jó Alien még a születésem előtt készült. Kezdem elfogadni, hogy a következő élvezhető darabot már talán meg sem élem.
Ez a film sajnos le sem tagadhatná szerintem,hogy Scott nagyon is ott volt a háttérben,és nem csak mint producer. :(
Ennyiféle befejezés minek kellett egy filmnek, a kétórás játékidő is teljesen indokolatlan volt szerintem.
Már csak egy stáblistás jelenet hiányzott,de nagyon,hogy feltegye az i-e a pontot.
Kicsivel jobb lett,mint a Covenant,de nagy csalódás lett számomra Alvareztöl,akit most simán becs cskitott Scott.
Teljesen megértem már,hogy csak 16-os kategóriás lett a film.
Szinte teljes mértékben hiányzott belőle Alvarez horrorisztikussága.
Ez az augusztus eddig számomra csupa csalódás a moziban. :(
Még nem láttam, de ezen a hasonlaton hangosan nevetek :D
előzmény: drav (#3)
Fede Alvareznek sikerült egy órán keresztül elhitetnie, hogy életerős, egészséges, fitt állapotban van, aztán kiderült, hogy mindvégig ott bújkált benne a calicivírus, és bő 40 percen keresztül zúdította ránk, ami a csövön kifért. Köszönjük!
van egy olyan érzésem, hogy kb megáll a Gonosz Halott remake pontozásai által kitaposott ösvényen :D eddig jók a kritikai visszajelzések, és nekem már bőven elég ez is.
Jó lenne moziban nézni.
Itt az utolsó trailer.
Nekem ez sem jött be, bár szerintem csak az első két rész volt igazán jó, alapvetően utána közepes szinten vagy minőségi hulladék kategóriában evickélt a sorozat.
Ami tetszett, az a látványtervezés, nagyon pöpecül össze lett rakva minden. A történet, szereplők azonban nem viszi magával az embert. Nekem ez a 2 órás játékidő nagyon hosszú volt, és nem volt meg az az íve, amit elvártam volna egy ilyen jellegű filmtől. Ezen kívül olyan jó kritikák és pontozások érkeztek a filmről, hogy ennél sokkal élvezhetőbb filmre számítottam.