Stay (2005) ☆ 👁

Maradj!

(Marc Forster)

amerikai dráma, thriller

3,5
★★★☆☆
301 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-04-19 20:33:06 Reaper (2) #38

A film... hát nem jó... meg nem is rossz. Valahogy úgy érzem, mintha túl sokat akart volna markolni, és végül minden kicsúszott volna a kezéből. A kamerakezelés és a vágás parádésan szar, plusz hogy minden percben vagy szellemképes, vagy 30 féle effektből válogatnak rá, az már felteszi az i-re a pontot. Talán még a hangok semmilyensége, amit fel lehet hozni. Végig unatkoztam a film alatt, és a végén a nagy Húú percekben csak azt néztem, mennyi van még hátra, mikor indulhatok dolgomra. Sam nadrágviselete meg... hogy öltöztették azt a szerencsétlen embert? Siralmas

2015-07-13 11:20:34 Calavera (?) #37

megnéztem, nem értem, teljesen kiidegeltek ezek az össze-vissza áttűnések, a teljesen életidegen berendezsek, utcaképek, "sejtelmes" kamera beállítások. Biztos vagyok abba, hogy a film egyébként tök jó lenne, meg a történet is, de ez fakó, homályos 94' z kategóriás sorozat feeling valahogy elvette a kedvem tőle.

de nem bántam meg. de egyszer köszönöm, elég volt:)

2013-04-19 12:32:49 BonnyJohnny (3) #36

Az a baj, hogy a film nagyon túlbonyolítja magát, meg szimbolizál, miközben nagyon hamar kitalálható. Ellentétben azokkal a filmekkel, amikből átemelt dolgokat. Azok végén működik a csattanó, itt nem. Arról nem beszélve, hogy mint film sem közelíti meg "példaképeit". Meg a képi világot is nagyon vizuális látnok módjára akarja megoldani. Ezt már a Finding Neverlandnél is lehetett érezni (bár nem annyira, mint itt), amit egyáltalán nem értek a Monster"s Ball és Stranger Than Fiction letisztult képeinek tükrében. Innen nézve már egyáltalán nem meglepő a Quantum csendje túl élénk és agyonvágott képi világa (amit anno nagyon nem értettem, hogy a Finding Neverland rendezője miért ilyen akciófilmet csinál).
Azon kívül, hogy középszerű, túl sokat akaró film, ami túl sok helyről ismerős elemeket próbál mindfucknak eladni, nincs vele baj. Úgyértem semmi olyan nincs benne, amiért rosszra értékelném.

2012-06-23 14:30:20 Simpleton Larry (2) #35

A film zárójelenetében azt hittem lefordulok a kanapéról, "Ó, karambol, meghalt egy család.... randizzunk? Kafa."

2011-08-16 00:19:03 tomside (3) #34

Milyen zsírságos térkezelése van ennek a filmnek. Nagyon szépséges, találó épület- és térválasztások. Nekem a narratívátlan festmények sokat hozzátettek a fimhez. A lényeget, azt hiszem, kérem, értem én, hogyne érteném, bár száz meg száz kérdés marcangolja sokat tűrt testem. Oké, hogy Jákob lajtorjájás, de ez a halálélmény eltér attól,azért is a pont Golyónál, aki ennek utánaolvasott. Üssetek agyon, de mindezek után egy elég naiv szemponttal indoklom az osztályzatomat: engem a film csak olykor-olykor, de permanensen semmiképpen nem tudott "bevonzani." I am sorry...! :(

2011-03-11 14:13:01 Prüstü (?) #33

A két igent kedvelt színészem egy filmben és még nem láttam, időszerű lesz pótolni a lemaradást.
Ewan McGregor , Ryan Gosling. A Half Nelson ő főszerepe nélkül harmat gyenge lett volna.

2011-01-09 14:41:51 dézi (5) #32

na jó, minél többet gondolkozom rajta, annál zseniálisabbnak gondolom a koncepciót, úgyhogy emiatt csak 5-öst kell adnom. :)

előzmény: dézi (#31)

2011-01-08 23:57:22 dézi (5) #31

bár végülis az is valami, ha az okosan összerakottsága az, ami végül érzéseket vált ki. lehet, hogy most ez fog történni. az biztos, hogy érdekes alkotás.

előzmény: dézi (#30)

2011-01-08 23:52:59 dézi (5) #30

hmm. nekem egy bajom volt ezzel a filmmel: érzésben semmi nem jött át belőle. a koncepció nagyon tetszik, de azt hiszem, ez pont olyan téma, aminek valamilyen érzést mindenképpen ki kellett volna váltania belőlem. de ez valamiért nem működött, bár lehet, hogy később lesz csak hatása. :) addig 4-es.

2010-05-13 22:09:06 csfantom (3) #29

A recept: végy egy nagy katyvaszt, keverd össze első látásra összefüggéstelen képsorokat. Főzd 90 percig, és a legvégén 5 perc alatt magyarázd el mi értelme volt megfőzni. Hát kb. ennyi.

2010-02-02 13:53:31 Tams (5) #28

Nekem alapjában véve nem volt bajom a filmmel, néhol hatásvadász volt, de ebből kifolyólag parázós is! Az anyával való találkozás sikerült a legjobban, meg lépcsős a színházban. Tetszettek még az átvezetések jelenetek között is! Számomra többször megnézős film! :)

2010-01-27 21:34:10 Golyo (5) #27

Halálközeli élményről szól a film. Kutatások azt mutatják, hogy ilyenkor iszonyúan felpörög az emberek agya (ebből jön a lepörgött előtte élete filmje emlék is), és gyakran egyszerűsít azzal, hogy egy szereplőt többször használ. [link]

előzmény: Morgancica (#25)

2009-08-31 00:53:15 a6notes (2) #26

Hibátlan vizuális megoldások, nagyon csilli-villi, nagyon trendi meg minden. Mögénézek: hát ott meg üres.
Azért van egy erénye is a filmnek: Gosling. A többiek haloványak csupán. Ugyanaz az érzés fogott el, mint a Scanner darkly-nál, hogy a remek vizualitás nem ad a filmhez, nem szól semmiről, öncélú csupán. A forgatókönyv meg mintha a kutya szájából húzták volna ki. Valószínűleg a nagyját lenyelte szegény állat közben azért. Kár érte.

2009-08-07 01:01:23 Morgancica (5) #25

Lenyűgöző részletesség, képek, vágás. Még pislogni is alig mertem, nehogy lemaradjak valamiről.
Nagyon Donnie Darko feeling. Amúgy a dupla embereknek van valami konkrét értelmük? (akik az egyetemen sétálnak, ugyanolyan ruhában meg az utcán, a háttérben)

2009-04-30 11:58:29 Zalaba Ferenc (3) #24

én még bevenném a sorba a DEAD END, REEKER és DONNIE DARKO c. filmeket is.

előzmény: Olórin (#11)

2009-04-30 11:58:29 Zalaba Ferenc (3) #23

én még bevenném a sorba a DEAD END, REEKER és DONNIE DARKO c. filmeket is.

előzmény: Olórin (#11)

2009-04-30 11:36:50 Zalaba Ferenc (3) #22

audiovizuális élménynek üdítő volt, filmnek... mit is beszélek, itt nem is volt film.

2008-10-07 10:36:31 Golyo (5) #21

A történetből kifolyólag nem kerülhet máshova a csavar, mint a végére. Nálam ennyi a hasonlóság, és passz. Sajnos a Jákob lajtorjá-nál, már előre tudtam a csavart, így nehéz megítélnem, hogy vajon kitaláltam volna-e, de nem éreztem úgy, hogy túl sok segítséget kapott volna a néző. A Stay-nél viszont a végére - szerintem legalábbis - a nézőnek bőven volt elég információja, hogy magától összerakja a történetet. A rengeteg apróság igazából nem tűnt fel első nézésre, csak megmaradt furcsaságnak, de másodikra lenyűgöző volt az alaposság, amivel készítették ezt a filmet.
Nyilván nem fogjuk meggyőzni a másikat, de egy pár félreértést szerettem volna tisztázni...

2008-10-07 00:14:15 Paul Ricard (2) #20

Természetesen van némi különbség (máskülönben egy remake-ről beszélhetnénk), emiatt talán túlzás lopásnak nevezni a történetet, de mindenesetre abban megállapodhatunk, hogy eme korábbi alkotás főbb jegyeit magán viseli ez a film is(nevezhetnénk utánérzésnek is). Ami miatt nálam mégis kevésbé értékelhető a produkció, az az, hogy túlságosan is hasonlítanak egyes motívumok(ha csak a főbb gerincét tekintjük át a kettő felépítésének:a néző félrevezetése, logikai zsákutcák, már-már horrorisztikus jelenetek, majd egy 180 fokos fordulat a végén, amikor kiderül a hallucináció) csak ezek sokkal kifacsartabbnak és "fáradtabbnak" tűnnek a Stay esetében. Maga a történet is kevesebb réteget hordoz magában, már csak azért is, mert a Jákob lajtorjájánál a felszíni történeten túl egy erős háborúellenes hang is megszólal("Mit is műveltek ezek Vietnamban?")
Egyszóval szerintem Lyne filmje magasan átlag feletti produkció, egyszeri bűvészmutatvány(maga a csavaros történet is ritkaságszámba ment még akkriban), a Stay pedig még jóindualttal is csak inkább egy tisztességes iparosmunkának tekinthető és ezek után nem nagyon érdekel, hogy mennyire alapul a legújabb kutatásokon a forgatókönyv.
Az összehasonlítás pedig valószínűleg nem csak az én monomániám, egyszerűen csak két hasonló felépítésű film esetében egy bizonyos ponz után önkénytelenül asszociál az ember korábbi élményeire és ettől függetlenül persze a Stay még akár jobb is lehetne tőlük, de nem az.

A scriptet pedig természetesen nem Forster írta, egyszerűen csak arra utaltam alábbi hozzászólásomban, hogy a fickó nem a legeredetibb alapanyagokból szokott dolgozni(ez alól talán még a Szörnyek keringője úgy-ahogy kivétel)

előzmény: Golyo (#19)

2008-10-06 23:22:26 Golyo (5) #19

Most megnéztem a spoiler-ekben említett másik filmet is, és lenne néhány észrevételem:
A Jákob lajtorjájá-ban a behaluzott sztori a fickó múltjából áll össze, a Stay pedig azt próbálta megmutatni, hogy a legfrissebb kutatások alapján mi is történik halálközeli állapotban az emberi agyban. Az én kis világomban abszolút megfér egymás mellett a két történet, nem érzem az újabbat lopásnak.
Egyébként a forgatókönyvet Benioff írta, nem Forster.

előzmény: Paul Ricard (#17)

2008-08-28 21:56:53 terika (3) #18

"a Jákob lajtorjája című filmben már egyszer eljátszották," - pontosan. Csakis emiatt lóg ki az a lóláb...próbálkozásnak nem rossz, bár néhol nagyon művi az egész, és nem jön át az az "érzés" sem.

előzmény: Paul Ricard (#17)

2008-08-03 01:27:28 Paul Ricard (2) #17

Nem lenne ez rossz film, csak az a baj, hogy ugyanezt a hallucinálós trükköt a Jákob lajtorjája című filmben már egyszer eljátszották, ráadásul sokkal magasabb színvonalon megvalósítva
Egyszóval lopott a sztori, de ezt Forstertől nem újdonság, hiszen a Felforgatókönyv is csupán egy halvány Kaufman- koppintás

2008-06-19 13:32:19 Golyo (5) #16

Az egész történetet pár perc alatt álmodja meg Hamlet-ünk, miközben próbálják életben tartani. Például azért lesz bringás McGregor karaktere, mert Letham mellett guggol, és így felhúzódik a nadrágja. A többi furcsaságot is halálközeli élmények kutatása alapján szedték össze. Ismétlődések, ikrek; ismeretlen szereplő, aki egy ismerős vagy rokon arcát kapja vagy valakiét a tömegből körben; a különböző a körülállók által kimondott szavak és mondatok beleszövése a történetbe; stb.

2008-03-28 08:43:12 ronin07 (?) #15

Valami összefüggéstelen zagyvaság, én szinte semmit nem értettem belőle, szal csak arra szorítkozom, ami érthető volt:
Henry autóbalesete bekövetkezik, meghal, de még azelőtt megkéri Naomi Watts kezét, akiben Athenát véli felfedezni. Ezután faszomat érdekelsz attitűddel Watts elsétál, odamegy Sam-hez (McGregorhoz), aszondja, kár, hogy a srác feldobta a pacskert, majd meghívja egy kávéra, és innen tudni, hogy majd összejönnek. De hogy hogyan jutunk vissza a történet elejére, és miért pont Mrs. Schreibert akarja elvenni Gosling, hétfő óta nem értem.

előzmény: csacsi (#14)

2008-03-25 18:33:27 csacsi (?) #14

vki mondja meg h mi lesz a vége.mert én ott elkapcsoltam amikor találkozott athenával.kicsit ijesztős nem?

2006-09-08 01:40:31 Golyo (5) #13

ja igen: csak most regisztráltam. látva a számomra meglepő eredményt...
az IMDB-n még annó írtam véleményt. ott mostanra egy picit helyreállt a filmhez való viszony, bár tény, hogy nem lett egy kasszasiker. nem is lehetett az.

spoiler: http://tinyurl.com/4e2nb

2006-09-08 01:30:34 Golyo (5) #12

álintelligens, rossz, pocsék? van akinek a képi világgal és az iszonyú jó vágással is gondjai voltak?

én elég régen láttam a filmet, még moziban. valószínűleg nem csak ezért tetszett, de ez is szerepet játszott benne. jah, és nem olvastam el előre a történetet. így nekiállva meglehetősen élveztem is. egyedül Gosling volt szerintem gyenge, de belefért.

gratulálok azoknak, akik a befejezés előtt már tudták, hogy mi a pálya (máskor majd nem olvasnak utána annyira egy thrillernek, hogy előre tudják a befejezést). nekem kellett hozzá az utolsó jelenet is. és ütött is egy rendeset.

nem mellesleg elég komoly kutatómunka előzte meg a forgatókönyv megírását, és minden furcsaságra megvan a logikus magyarázat. még McGregor rövid nadrágjaira is...

2006-08-21 21:25:48 Olórin (2) #11

Közepesen kezdődik, onnan csak romlik, a"húdenagycsavartvágokanézőarcába"-féle ostoba befejezésért pedig legszívesebben kiherélném az alkotókat. A képi világgal sem vagyok kibékülve, iszonyatosan öncélú az egész, hiába vannak benne szép képek, a néhány borzalmasan mesterkélt videóklipszerű megoldás nagyon durván lehúzza az egészet. Azt már nem is említem, hogy szanaszétlopkodja magát, főleg

SPOILER Waking Life-ból, Harcosok klubjából, Nyisd ki a szemedből SPOILER VÉGE

azt meg főleg nem, hogy hol van ez a fércmű az említettekhez képest. Nagy visszalépés ez mindenkinek. Marc Forster két jó film után köhögte ki ezt az izét, David Benioffnak meg a Trója és ez után nem tudom, hogy sikerült oly remekül megírni a 25th Hourt. (és már most rettegek tőle, hogy mit fog csinálni a valaha írt egyik legjobb sci-fiből, a Végjátékból, amit ráadásul Wolfgang Petersen rendez)
40%

2006-07-11 11:10:18 Daemiaen (1) #10

Nem akarsz Te 4-est adni erre a slendrián munkára. :)

előzmény: Dió (#9)

2006-07-11 11:01:17 Dió (4) #9

Nem felejtettem el, csak épp nem tudom eldönteni hogy hármas vagy négyes...

előzmény: Daemiaen (#8)

2006-07-11 08:46:46 Daemiaen (1) #8

Dió, elfelejtettél pontozni. A Maradj pedig egy álintelligens alja-film, amit csak elfelejteni jó.

2006-07-10 13:26:34 Dió (4) #7

Valószínűleg senki sem tudja, viszont ettől egy centivel sem kerültek közelebb a megoldáshoz :)

előzmény: limupei (#6)

2006-07-10 12:59:56 limupei (?) #6

Hát ha mindenki tudja már az elején mindazt, amit az első három sorban írsz, akkor bocs:-)

előzmény: Dió (#5)

2006-07-10 12:15:38 Dió (4) #5

Bocs, srry.
Bár szerintem ez nem spoiler. A spoiler egy fordulat lelövése, vagy bármi olyan, ami a fordulatot megszellőztetné, de ez még csak meg sem szellőztette azt.

előzmény: limupei (#4)

2006-07-10 11:32:17 limupei (?) #4

Dió #2 hozzászólása tele van SPOILERREL !!!!!!

2006-07-10 11:15:48 Dió (4) #3

Ahogy nézem nekem pont az tetszett amit te gyűlöltél benne, nem először fordul elő :) Ennek a vizualitásnak az általad említett Tony Scott-hoz hál'istennek az égvilágon semmi köze.

előzmény: Daemiaen (#1)

2006-07-10 11:12:02 Dió (4) #2

A Stay csavara az a fajta, ami inkább hazavágja az élményt, mint megerősítené azt. Halálból visszatérő anyák, látásukat visszanyerő apák, jövőbe látó páciensek, idősíkokat kétszer megélő doktorok... ezek után valami nagyon frappáns csavart vártam, de ez elég hulladék. Ráadásul a film fele érthetetlen, és ahogy nézem ez a film hibája, mert messze nem vagyok vele egyedül. Mégis, van valami a Stay-ben, amiért nem lehet nem szeretni, és ez azt hiszem elsősorban a vizualitás, ami gyakran juttatta eszembe a mothman propheciest. Látvány- és hangulatvilág szempontjából az év eddigi legerősebb filmje, és ebből a szempontból tulképpen annyira erős, hogy már bánom hogy nem moziban láttam. A színészek is rendben vannak nagyjából, bár kár, hogy Watts csak mellékszerepet kapott.
65%

2006-04-28 10:33:20 Daemiaen (1) #1

Maradj (Stay, 2005, forgalmazza: InterCom)

Egyszer már úgy volt, hogy nem lesz mozibemutató, de az InterCom az utóbbi idoben mindent megpróbál (értsd: független filmeket, illetve buktákat is rendre bemutat), hogy próbálják csökkenteni a Disney elvesztése utáni bevételi hiányt, valszeg csak emiatt kerülhetett moziba a felkiáltójel nélküli hivatalos címmel rendelkezo Maradj. Sokan próbálják enyhíteni Marc Forster ramaty filmjének értékelését azzal, hogy elvégre ez egy hollywoodi muvészfilm, és itt nem a bevétel volt a fontos. Hát, a lóf*szt nem! Kérem szépen, ha egy ilyen öncélú, üres, gusztustalan vizuális orgia 50 millió dollárba kerül és nem a Searchlight-, hanem a normál Fox-logó ugrándozik be az eloadás elején, ne próbáljon senki szépíteni a végeredményen! A csavarosnak szánt történettel annyi a probléma, hogy nyúl mindenkitol, aki él és mozog, valamint, hogy nincs is történet. Marc Forster Tony Scottnál (pedig ot én szeretem ám!) is idegesítobb megoldásai csak tetézik azt az élményt, amivel távozhatunk a moziból, no de azért van, akire emlékezni is lehet, o pedig Ryan Gosling: rejtelemekkel teli arckifejezései az egyetlen pozitívumait jelentik a Maradjnak, ugyanis sem Ewan McGregor, sem pedig Naomi Watts nem túl jók. Bár McGregor zavart pillantásai elég oszintének tunnek...

2/10