X-Men: The Last Stand (2006) ☆ 👁

X-Men: Az ellenállás vége

(Brett Ratner)

amerikai-angol-kanadai akciófilm, sci-fi, thriller

3,5
★★★☆☆
792 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2016-06-04 06:19:50 frogman (3) #52

ezt nem hagyhatom ki.

igen, kurvára nem mindegy, hogy arra használnak 90 percet, hogy karaktereket építsenek, vagy arra, hogy akciózzanak, mint a hülyék. a középutat meg a játékidő és a tartalom szempontjából épp a 2. jelenti, ami több mint 130 perc, és egyenlő arányban van benne dráma és akció.

előzmény: Tenebra (#47)

2016-05-27 14:04:31 ChrisAdam (2) #51

Ennek fényében valóban jobb az első rész, de azért nem adnám meg arra a hármast. Ígérem, egyszer tán újranézem és akkor meglátjuk. Én inkább a 3.5-ös átlagot tartom túlzónak. :)

előzmény: BonnyJohnny (#49)

2016-05-27 14:02:18 Olórin (3) #50

Nem akarom védeni ezt a filmet (azt sem értem, miért áll nálam hármason), de nekem azért nem rémlik, hogy a kikúrálódást jó dolognak adná el. Mintha inkább azt akarnák mondani vele, hogy vannak mutánsok, akiket annyira tönkretett a kirekesztés, a gyűlölet, hogy ebben a kétségbeesett helyzetben mindent megtesznek, hogy normális életet élhessenek. Vadóc meg egy speciális eset, az ő életét tényleg kábé lehetetlenné teszi a képessége.

2016-05-27 13:52:50 BonnyJohnny (3) #49

a Golden Gate-n "utaznak" 1 kilométert, miközben lassú, feltűnő és semmi funkciója
Az odautat akarják megnehezíteni vele... bár a tengeri és légi támadás esetében - ahogy Szalacsi megmondta - "az ellen nem véd... :D

És továbbra is botrány, hogy ugyanazt az osztályzatot adtad ennek, mint az első résznek. :P

2016-05-27 11:44:45 ChrisAdam (2) #48

Amit a spoilerbe mondasz, az is felidegesített. De ugyanakkor Magneto töketlensége is. Annyira nevetségessé tették ebben a filmben is (ahogy az elsőben is) a karakterét, olyan, mint egy olcsó főgonosz, pedig én többet várok tőle, ő egy értelmiségi, okos, akárcsak a professzor. És annyira suták a motivációi (vagy pontosabban: az eszközei), hogy nem igazán tudott meghatni, az X-men pedig ennél több. Mint ahogy annál is, hogy a Golden Gate-n "utaznak" 1 kilométert, miközben lassú, feltűnő és semmi funkciója. Tipikus WTF.
Remek karakterdrámát mutathatna be ez is (mint ahogy azt egyébként remekül tette azt a maga módján a második rész), hisz ezer érdekes karakter van. Felbosszant az, hogy körbemegy a kamera minden szereplőn, mindenki megmutatgatja erejét, hatalmát, képességét és ezzel szépen végeztünk is. Ez olyan, mintha a Jedik állandóan lézerkardoznának, mindenfélét emelgetnének és a többi. Pont attól lesz különleges az ő erejük, hogy csak akkor használják, ha kell, ha szükség van rá.

előzmény: Tenebra (#47)

2016-05-27 08:29:36 Tenebra (2) #47

Számomra mindent elmond erről a részről az, hogy alig 1,5 órás. :D

Jó, az első rész sem több, pont mostanában néztem újra, és meg is lepődtem. De több tartalom van benne, mint ebben a szarságban.

Engem legjobban az háborított fel, hogy bizonyos mutánsok ki akarnak "kúrálódni", és ezt az alkotók valami fasza dolognak mutatják be. Azaz ne vállaljuk fel azt, hogy mások vagyunk, hanem tagozódjunk be a többségi társadalomba. Számomra ez totálisan elfogadhatatlan, ultrakonzervatív ideológia. Kb. ilyen "legyünk birkák, ha nyugodt életet akarunk" mentalitás.

Ja, és ugye ezért most már tutira Simon Kinberg a bűnös, mert az Apokalipszisben ugyanezt megcsinálta Magnetoval, amit itt Rozsomákkal. Jól megfogalmaztad, hogy "Rómeót csinált belőle". Igen, undorító. Szerintem Kinberg valami beépített DC-ügynök, akit a Warner azzal bízott meg, hogy lassan-lassan csessze el az összes X-Men hőst a vásznon. :D Kíváncsi vagyok, kivel folytatják a kivégzést, bár őszintén szólva annyira azért nincs sok jó karakter. Mindenesetre eddig Jeane-t, Rozsomákot, Magnetot, Xavier professzort sikerült elkúrnia, elkúrniuk. Igazából nem is tudom, kíváncsi vagyok-e a folytatásokra, amelyeket az "űrbe akarnak vinni".

előzmény: ChrisAdam (#46)

2016-05-27 00:16:33 ChrisAdam (2) #46

Ezt a részt először láttam, de így a végére érve nem bánom, hogy boldog gyermekéveim egyik 100 percét másra pazaroltam, s nem erre. Az első résznek, habár szintén kettesre osztályoztam, valóban volt valami apró bája, amitől élvezni lehetett a filmet. Unalmas volt, kicsit gagyi, de mégis jól elszórakoztam rajta. A második pattanásig feszült, remek sztori, hangulat, karakterek, szövegek: ilyennek kell lenni egy jó szuperhősmozinak.
Ez pedig pontosan az, ahova manapság sok hasonló kategóriájú mozi jut: a lelketlen látványorgiához. S nem csak, hogy lelketlen és okádja magából a CGI-t, de szemtelen, pimasz és szépen lerombol pár felállított dolgot. Például azt, hogy Rozsomák egy kemény csávó, nem Rómeó. Vagy hogy a "halhatatlan" professzort ilyen ormótlan módor kinyírni, s Jeanről ne is beszéljünk, nagyon csúnyán sikerült az egyik kedvenc karaktert felnyársalni és valami sablonos megagonoszt kreálni belőle. Scottot és Vadócot nem szerettem, de az ő félreállításuk is csúnya volt. Egyszóval szépen lerombol ez a film mindent, amit az első két rész felépít. A hangulatot, a titokzatos világot, a misztikumot, s nem lesz belőle más, csak egy unalmas, semmi meglepetéssel nem szolgáló csihi puhi, óriási, vég nélküli kavalkád.
Ugorral egyetértek lejjebb, nem is ragozom tovább. Gyenge kettes. 35%

2014-06-09 21:39:59 Marla Singer (3) #45

Ebben a filmben már majdnem mindenki repül és unalmasak nekem ezek az egyre hosszabb, egymásba folyó akciójelenetek. A második résznek nagyobb volt a varázsa, de azért még megnézem a következő X-Men filmet is.

2014-05-26 09:51:57 Ugor (2) #44

Köszönöm BonnyJohnny, ezzel megmentetted az életemet, leoldoztam a kötelet a nyakamról és visszaraktam a sámlit a helyére!

előzmény: BonnyJohnny (#43)

2014-05-26 09:43:34 BonnyJohnny (3) #43

Nem igazán találkoztam még olyannal, aki ezt nem gondolja übergagyinak, úgyhogy megnyugodhatsz, nem a te, vagy a lányod intelligenciája szenvedett vereséget a mű magassága előtt. :)

előzmény: Ugor (#42)

2014-05-26 08:55:45 Ugor (2) #42

A nagy műveltségi hiányosságaim közé tartozott, ilyen irodalmi gyöngyszem nincs otthon a gyűjteményemben, de a TV meg adta tegnap este, lássuk, pótoljunk! És… az ember legyen elég bátor ahhoz, hogy beismerje butaságát, egyszerűségét. Nekem nem terjed ki az intelligenciám ilyen magasságokra, sajnos. (( Próbáltam ugyan, meg nyitott szemmel és elmével, de mégsem… ez van, vereséget szenvedtem. Pedig volt itt minden: Tűzsrác nyomta keményen Vízsrácra, Vízsrác nyomta Tűzsrácra, középen meg csak úgy keletkezett a tüzesvíz, Fallány falazott, Széllány szelelt, Agg Hídember meg (le)hidalt… Csihi és Puhi pokémonok csihiltek és puhiltak, a viccesen krampuszhajú meg Freddy kezű főhős meg a többiek mentek a szigetre a Szent Szérumért… szomorúnak, öregnek és kiégettnek éreztem magam, egyedül csak az vígasztalt, hogy 18 éves lányom (aki szintén először találkozott ezzel a kultúrával) ugyanolyan übergagyinak látta, és nem csak a kedvemért. De az élet megy tovább!

2013-10-31 19:24:29 Dynast Grausherra (3) #41

Hosszú idő láttam újra ezt a filmet. Igazából csak arra emlékeztem, hogy nagyon sajnáltam, hogy Mystique és Magneto elvesztették a képességeiket, mert őket kedvelem legjobban. Meg persze a Golden Gate híd. A második rész jelenleg a kedvenc szuperhősfilmem, amelynél azóta sem láttam jobbat. Számomra Nolan sem éri el azt a szintet, amit az X2 képvisel.
Igazából Az ellenállás vége nem indul rosszul. Nagyon tetszik a "gyógymódos" probléma, remek lehetőséget adott volna újfent egy igazi hármas problémára (normál emberek-Xavier útja-Magneto útja), amit szeretek ezekben a filmekben. Persze nem merülnek Singer filmjei sem filozófiai mélységekbe, de ott mégis más a leosztás. Itt valahogy felborult az egyensúly. Az emberi oldal alul lett képviselve Wothtingtonnal, aki nem mérhető össze Kelly-vel és Strykerrel.
Ott kezdődnek a bajok, amikor a katedrálisban járunk a mutánsok gyűlésén. Ott már érződik, hogy itt baj lesz. A film nem bír el ilyen mérhetetlen karaktertömeggel. Mystique esete pedig nagyon nem tetszett. A film nem adta át azt a tragédiát, amit ez jelentett. Elismerem, hogy ő a kedvencem, de az, ami vele történt, megért volna egy teljes filmet. Ráadásul utána nem is maradt igazán karakteres személy Magneto oldalán. Pyro-ból igazából nincs semmi, Jane Grey-vel meg általában nem voltam elégedett. Az ő szála sem lett túlságosan kidolgozva.
Összességében tűrhető film, de az első két résznek nálam a nyomába sem ér. Éppen ezért nem is sajnálom, hogy Az eljövendő múlt napjai ki fogja törölni a kontinuitásból (lehet, hogy az első kettővel együtt, azokért viszont kár.)

2013-07-28 22:50:18 TomPowell (4) #40

Érdekes a viszonyom a trilógiával, ugyanis mindegyiket egyformán jónak tartom, csak a szememben mások a filmek erényei és hibái. Rattner filmje kétségtelenül a legkommerszebb a három közül, Singer két filmjével szemben a karakterek, és viszonyaik, valamint a történetvezetés lényegesen egyszerűbb, viszont a két Farkas spin-offal ellentétben ezt az örökséget nem is köpi szembe (a meleg párhuzam a mutációs ellenszerrel tökéletesen működik), és a második rész minden erénye ellenére, az abban néhol tetten érhető dagályosságát is mellőzi. A sok karakterrel ő is nehezen bánik, de egyrészt néhány alap szereplőt bátran a margóra helyez (nekem ez tetszik) és Jackman karaktere sem kerül végre annyira előtérbe, másrészt az apokaliptikus hangulatot a trilógia legjobb akciójelenetei segítik a fináléban ("Repül a Golden Gate, ki tudja hol áll meg..."), megtámogatva John Powell a szériához írt legjobb zenéjével.

2011-06-12 09:58:21 BonnyJohnny (3) #39

Csintalan gyerek ez a Magneto... :)

előzmény: deathcode (#38)

2011-06-12 01:03:47 deathcode (4) #38

Barátnőm megjegyzése a Golden Gate-es jelenetet illetően: "Ez nem volt szép tőle..."
rofl

2011-06-10 13:22:20 Tom85 (5) #37

Szerintem viszont ez a legjobb rész az ezt megelőző 2-t figyelembe véve, bár azok sem voltak épp gyengék. Remek effektek, jelenetek stb.

2011-06-07 00:33:10 BonnyJohnny (3) #36

Az első kettő rész nagyszerű. Nem igazán tudnék érdemben hozzászólni. Számomra, annak idején ezek jelentették a szuperhősfilmek (nem képregényfilmek!) legjobbjait. Aztán jött Nolan, meg talán a Vasember is, de most, a trilógia friss megtekintése után ez utóbbiba már nem vagyok biztos. Azt is újra kellene néznem. :) De akárhogyis, Nolan előtt elsők voltak, és máig igen előkelőek ebben a szubzsánerben.
A harmadik rész viszont megsínylette a rendezőváltást. Nem csak Singer által két részen át prezentált stílus tűnt el. De az első részekben a minimális szereplőmennyiség jól kidolgozott karakterrel, és mély kapcsolatrendszerrel bírt (jók, rosszak és semlegesek oldalán egyaránt). Remek párbeszédek váltották egymást, akár komoly dolgokról volt szó, akár humorosokról. Itt nem igazán. Nem volt semmi rejtély a történetben. És furamód, úgy rémlik, hogy különösebben izgalmas jelenet sem.
Viszont Rozsomák és Vihar (akik a filmben érthetetlen módon más néven szerepelnek) nagyobb lehetőséget kaptak. Főleg Rozsomák. A Wolverine szégyene, hogy bár adott lett volna egy egész film, ami Rozsomák előéletéről szól, nem érte el azt a szintet, ami ebben a filmben van, sem Rozsomák érzelmi, sem, hogy úgy mondjam, kaszabolós oldaláról sem.
Ez egy jellegtelen, karaktereket háttérbe szorító (többet fokozatosan eltüntető/semlegesítő!), akció orientált látványfilm. Ezúton jegyzem meg, annak szerintem jó.
Igazából közel egy órája tépelődök az osztályzaton, mert közepes és jó között vacilálok. Az billenti lejjebb a filmet, hogy ennek komoly előzményei vannak, amit ez lerombol. És a folytatás lehetőségét bár felveti, (mind Magneto erejének pislákolásával, mind Xavier professzor életben tartásával) most komolyan, milyen egy csonka film lenne az, a fontosabb szereplők közel fele nélkül?
Ez a film egy látványos, és élvezhető film, így erős közepes, de igazából közepesnél nem több szerintem.
A Wolverine-t láttam, nyugtáztam, többet nem kérek belőle. A következő, amit megnézek az új rész lesz. :)

2010-10-28 17:54:43 galgakukonya (3) #35

Imádom az X-men-t. Képregényként és filmként egyaránt (anno, még kisebb koromban a német RTL-en adtak egy jó kis X rajzfilmsorozatot - Pókembert is, Namor Herceget is, Thor-t is, mindegy, -, az is nagyon rendben volt). Viszont ez a harmadik epizód nagyon ellentmondásos volt. Van egy jó alapötlet, tele lehetőségekkel, aztán fogják ezt a jó alapötletet, és - ahogy itt többen is használják eme kifejezést, - kiherélik.
Azzal együtt a látvány tényleg nagyon rendben van, és ami még nagyon tetszett külön, az a Főnix ábrázolása volt (jó, a képregényt nyilván nem egyszerű vászonra vinni, de Főnix figuráját egész jól megoldották).

Amúgy (ha jól rémlik - kérlek javítsatok ki, ha tévedek), Rozsomák figurája (Magnétóval, a Professzorral és Jean-nel együtt) az egyik legösszetettebb karaktere a képregénynek. Vélhetően ezért kezdtek el füzetekben is bővebben foglalkozni vele, aztán jöhet a vászon ... annál csak az internet bír el többet :-)

2009-03-04 11:02:46 ronin07 (?) #34

Ahhh... Köszi.:)

előzmény: vadPINGvin (#33)

2009-03-04 11:00:52 vadPINGvin (3) #33

Rozsomák

előzmény: ronin07 (#32)

2009-03-04 10:59:03 ronin07 (?) #32

Tényleg, mi az a rozsomák?

előzmény: Olórin (#31)

2009-03-04 10:58:06 Olórin (3) #31

Az előző két részben is Farkas volt... meg az idei mozifilmben is az lesz - sajnos. Pedig hülyeség, mert a jelleméhez egyáltalán nem illik a Farkas név, más kérdés, hogy valszeg úgy gondolták a forgalmazók, hogy öt emberből négynek fogalma sincs, mi az a rozsomák... Viszont a Vihar-Ciklon változtatás rejtély...

2009-03-04 10:52:58 GothMan (4) #30

Szerintem gyengébb, mint az első kettő (nekem a második a kedvencem); kicsit talán sok benne a pátosz, de abszolút korrekt film.
A képregények világában meg nem vagyok otthon, de szerintem azért lett Rozsomákból Farkas, mert így jobban hangzik. Persze ez még mindig jobb, mintha Torkosborzra keresztelték volna. ;)

előzmény: Ivan/ (#28)

2009-03-04 10:41:40 Ivan/ (4) #29

Egyébként a magyar szinkron érdekes volt. A képregénybe régen ha jól tudom Farkas Rozsomák néven futott, míg Ciklon Vihar néven volt ismert. Nem értem miért kellett ez a változás...

2009-03-04 10:38:12 Ivan/ (4) #28

Igazi meglepetés a gyengécske második részt követően. Végig élvezetes, rengeteg jó akciójelenet van benne és egy másodpercre se vesz vissza a tempóból. Egyedül talán csak azt sajnáltam benne, hogy a második részből nem hozták át az egyik legjobb X-Men karaktert, Kurt Wagnert.

8/10

2008-07-05 14:43:08 ronin07 (?) #27

És Rozsomák is gyötrődhetett volna a csápolások helyett.

2008-07-05 14:37:38 ronin07 (?) #26

Nagyon hiányzott a singeri stílus, az a jellegzetesség, ami Ratnerben egyáltalán nincs meg. Csak egy összevissza kapkodó, baromi rövid (alig 90 perc alatt lezavart) akcióparádét rendezett nagyon nagy büdzséből, és hiába mutatnak viszonylag jól a mozgalmasabb részek, az előző két rész után joggal kérheti számon rajta mindenki a személyesség hiányát.
Jean visszatérését, és hanulatváltozásait én a jobb pillanatok közé sorolom, de vannak nagy indokolatlanságok is benne, mint a kidolgozatlan Ciklon kibővített játéktere vagy Angyal teljes mellőzése. A befejezés meg egy oltári nagy hülyeség, az utolsó tizedmásodperces csavarnak hitt fejetlenséggel sikerült érvényteleníteni a történéseket és hülyének nézni a nézőt, aki Az ellenállás vége alcímről lezárásra következtetett. Hát a nagy francokat! Magneto képességének visszatérése meg a végefőcím után meglepetés már csak érdektelen, akcióközpontú, szívet-lelket nélkülöző folytatásoknak és lóvéhajhászásnak hagynak utat, hadd csámcsogjanak el rajta a csökött agyúak. Sajnos ez van, de nem muszáj szeretni.

2008-04-21 08:37:25 Suhok (4) #25

Méltóságteljesen tették fel a pintit az i-re.

2007-07-10 12:05:28 k3pl3r (?) #24

Áhh, Batman első része messze elmarad X-Men–től. :) Bár nálam Batman hátrányból indúlt, sosem kedveltem. X-Men első része, az egyetlen képregény adaptáció, ami nálam 5-öst ér. Csak a második rész, meg Batman Begins veheti fel vele a versenyt, de azok sem zseniálisak.

előzmény: -senki- (#19)

2007-07-10 11:57:48 [: Azuroo andrew :] (2) #23

arról hogy majdnem fantasztikusan katasztrófális :)

előzmény: Olórin (#22)

2007-07-10 10:17:53 Olórin (3) #22

miről beszélsz, a második rész fantasztikus:)

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#21)

2007-07-10 10:14:33 [: Azuroo andrew :] (2) #21

Erről van szó...

Amúgy nekem a Last Stand kellemes meglepetés volt a gyengusz 2. rész után

10/5

előzmény: deviant (#11)

2007-07-10 10:00:10 Olórin (3) #20

Az X-Men 1-2 szerintem is a legjobb képregény-adaptációk közt van, a Batman Beginsszel és a Sin Cityvel együtt.

2007-07-10 03:36:35 -senki- (2) #19

Legjobb képregény adaptáció? Batman 1 neked 3? Érdekes, de nem akarok kötözködni :).

előzmény: k3pl3r (#16)

2007-07-10 00:13:20 k3pl3r (?) #18

Úgy látszik, jobb lett volna, ha csöndben maradok, akkor talán nem derül fény a tudatlanságomra. :) Akkor ezt visszavonom, kösz a korrigálást. De nem csak emiatt nem tetszett a film, úgyhogy marad a 3-as.

előzmény: Olórin (#17)

2007-07-09 23:59:24 Olórin (3) #17

Gray visszatérését nem a filmesek találták ki, A Phoenix Saga a világ egyik leghíresebb, klasszikus képregény-története. Más kérdés, hogy a filmre alaposan lebutították...

előzmény: k3pl3r (#15)

2007-07-09 23:57:59 k3pl3r (?) #16

Ja, a legnagyobb poént el is felejtettem. Az X-Men csapat 6 tagból áll, és az egyik tag egy max 16 éves lány… Oké, hogy mutáns, de azért ne vicceljünk… Egyébként ettől függetlenül, még mindig az X-Men-t tartom a legjobb képregény adaptációnak, de nem ez a rész miatt.

előzmény: k3pl3r (#15)

2007-07-09 23:39:54 k3pl3r (?) #15

Szerintem az első két résztől messze elmarad. Azok sokkal jobbak voltak. Egyszer nem volt rossz megnézni, de még egyszer nem fogom. Szerintem csak csinálni akartak egy befejező részt, ennyi. Elején visszajön a halálból Grey, aztán rögtön megöli Küklopszot (mert, nem elég jó a képessége, és felesleges karakter) pfff. Tipikus szar folytatás, amikor nem tudnak semmit kitalálni. Ráadásul tele volt butaságokkal, ha Gray olyan szuper erős, minek a végére az a nagy csata, elintéz mindenkit és kész. Vagy minek odavinni a hidat, elég hozzá egy nagy fémdarab. Áhh, ezt jól elcseszte Ratner és a csapata. Én csalódtam egy kicsit benne.

55%

2007-04-28 19:54:57 bubu_ (5) #14

Hát nálam a 3-nál pont fordítva volt: elsőre a moziban azt mondtam hogy, jó-jó, de nem az igazi, de ma másodjára megnéztem és most jöttem rá hogy ez a legjobb x-men film!

2007-04-15 20:29:58 wayage (4) #13

Tényleg így van. Bár az első kettőt még mindig nagyon szeretem. De azért már annyira nem teteszenek, mint amikor először láttam őket. Akkor dobtam egy hátast tőlük:)

előzmény: deviant (#11)

2007-04-15 20:21:36 Olórin (3) #12

az első kettő nekem sokadszorra is nagyon tetszik:)

2007-04-15 20:16:51 deviant (3) #11

ezért nem szabad az x-eket újranézni. elsőre mindenkinek tetszik, mert a csodás látvány elvonja a figyelmet az agyatlanságról.

2007-04-15 19:49:18 Olórin (3) #10

igen, újranézve már én sem voltam annyira elájulva tőle. a moziban az év egyik legkellemesebb meglepetése volt, mert nem bíztam benne, hogy Ratner elég lesz a feladathoz... végülis jó munkát végzett, de valóban sok hiba van benne (köztük van a finálé is, ami lehetett volna sokkal ötletesebb), és nálam a közelébe sem ér a nagyszerű első két résznek.

előzmény: wayage (#9)

2007-04-15 17:31:10 wayage (4) #9

Megnéztem újra. Most már annyira nem tetszett. Felfedeztem a hibáit. Nagyon összevan csapva. Fináléban pedig nincs semmi rendkívüli. (most nem a hidas jelenetre gondoltam) A közepe szerencsére még mindig erős, úgyhogy: 10/7

2006-08-22 15:02:06 limupei (4) #8

Elfelejtettél értékelni...

2006-08-22 14:06:43 León (?) #7

Nagyon aggódtam amiatt, hogy a sorozat 3. epizódja csak egy tucat-mutáns-akciófilm lesz, de azt kell mondjam tévedtem. Sőt! Véleményem szerint ez lett a trilógia legsikerültebb fejezete. Mozgalmas, izgalmas, látványos, és jut hely benne a drámának is, mely nem válik csöpögőssé, illetve néhol már a határán van, de ez megbocsátható. Brett Ratner remek munkát végzett, jobb talán nem is lehetett volna.
Egy dolgon azért meghökkentem, illetve erősen szíven ütött: miért vették ki a sorozatból Küklopsz-ot és X-Professzort? Nem mintha nagyon zavarna, tetszett, mert erre aztán igazán nem számítottam, de talán nem lett volna szükséges. Viszont így még drámaibb lett a film.

Gratulálok Brett Ratner! Csak így tovább!

2006-07-13 08:43:21 zephon (3) #6

vki el tudja mondani, hogy mi volt a credits után?

2006-07-03 00:45:28 Hannibal Lecter (3) #5

Korrekt folytatás, ahol Brett Ratner megmutatja, hogy a "közönséges bűnöző" sem pótolhatatlan. A jól kigondolt és levezetett akcióbetétek valóban dögösek és székhez láncolóak, bár nekem épp a Jeanéknél lefolytatott házi pankráció nem tetszett, végül is mi a pláne abban, hogy Sir McKellent hozzávágják a gáztűzhelyhez, vagy hogy Farkas és Buldózer pofozkodnak? A Golden Gate leamortizálása, valamint a végjáték viszont elcsorgatják az ember maradék nyálát is. Drámákból keveset láthatunk, de Farkas egyéni kálváriájából azért sokat látunk. (és Hugh Jackmanbe, most már ki merem jelenteni, szorult drámai, és nemcsak "akcióhősi" tehetség is.) Ha minden jól megy, jöhetnek a kiegészítések, elsőként Farkas története, természetesen Jackmannel a címszerepben.

80%

2006-06-21 22:02:01 Dió (4) #4

A karakterek elég nullszadósak, a dráma majdnem nulla, az akciók viszont itt a legjobbak. A házban játszódó jelenetnél komolyan az infarktus kerülgetett a látványorgiától (és ez nem csak azt jelenti, hogy látványos, hanem h kivételesen ötletes is). Nem hittem volna, hogy a Goldengate hidat bármelyik rendező is szét meri majd szedni a filmtörténelem során, és mégis... és hogyan!!! Ezt félretéve tobzódik a marhaságoktól, a kedvencem: mutánsok vezetője felordít: "Fiúk!", itt még nappal van, vágás: "Előre!!!", ordít, és itt már koromsötét van. Hihetetlen bakik, nem is egy...
All in all: érdemes megnézni, üdítő nyári akciómoziként és a trilógia befejező részeként is megállja a helyét, még a felsorolt hibákkal is.

75%

2006-05-30 11:48:58 wayage (4) #3

Csodás befejezés.(márha befejezés) Most már ide lehet írni: Az
X-men a legjobb képregény trilógia! ( bár az új Batmanben még nagyon
bízom) Rattnertől én is féltem, egy lyukas garast sem tettem volna rá,
hogy így befejezi. De vannak még csodák...Hugh Jackman tökéletes
Farkas(Rozsomák) szerepében, de a többiek is jók. A feleslegesebb
szereplőket pedig...hát igen...bátor dolog volt. Az új szereplők közül
nekem Angyal tetszett a legjobban. Hozzá fűzhető az egyik legjobb
jelenet (a film eleje) A stáblistát csak ketten ültük végig, de mérte.
Olórinnak lehet igaza lesz, tényleg ez a film lesz a nyár mozija...
10/9

2006-05-26 10:09:51 Daemiaen (3) #2

X-Men: Az ellenállás vége (X-Men: The Last Stand, 2006, forgalmazza: InterCom)

Megvilágosodtam: most jöttem rá, hogy a három X-Men-epizód valójában egy nagy egész, egy kerek történet, aminek itt és most vége van. Így az első két rész negatívumai közül csupán annyi maradt meg, hogy továbbra is a túl sok karakter nem kapott elég teret, a kidolgozatlanságuk az egész széria legnagyobb problémája. Brett Ratner viszont próbált ezen változtatni: ügyesen félreállított néhány x-et, hogy csak azokra koncentráljon, akiknek valóban van szerepe a történetben. Így ebben (is) simán lekörözte a szerintem tökfeleslegesen istenített Singert, aki nem volt képes kompromisszumokra a karakterek számát illetően. Így válik a befejezés a legrövidebb, ám legjobb résszé. (Azt azért jegyezzük meg, hogy most sem a jellemfejlődés a mozi erőssége.) Ratner akciót is jobban rendez Singernél, az elképesztő trükkök nem oly öncélú használata, a remek beállítások, mind-mind a "beugró" rendezőt dicsérik, aki képes volt arra, hogy remekül illessze be Az ellenállás végét a sorozatba, így nyugodtan beszélhetünk arról, hogy atmoszférájában és kivitelezésében is az utóbbi idők legigényesebb franchise-ának záró(?)darabja került a mozikba, amely simán megéri a pénzét. Jöhetnek a leágazó történetek!

8/10

2006-05-19 17:02:10 Olórin (3) #1

X3

Miután az M:I3 közepes, a Da Vinci meg egy nagy rakás fos lett, nagyon kellett már ez a film. Féltem Rattnertől, de el kell ismernem, alaposan odatette magát, s még ha kicsit el is marad az első részek színvonalától (karakterek gyengébbek, Vadóc és Farkas kapcsolatát kiherélték, Angyal őrületesen felesleges), akkor is nagyszerű: igazi, látványos, nagyszabású mozi, profi effektusokkal, jó sztorival, folyamatos pörgéssel, ötletes harcjelenetekkel (szinte mindenki megkapja a maga nagy pillanatait), székhez szögező fináléval - Farkas pedig gyönyörűen szanaszét vág mindenkit, aki szembejön vele:)). Talán korai még - de akkor is megkockáztatom, szerintem ez a film lesz a nyári mozik legjobbika.

85%

És tessék szépen végigülni a stáblistát is!