Barbie (2023) ☆ 👁

(Greta Gerwig)

amerikai-angol fantasy, kalandfilm, szatíra, vígjáték

3,3
★★★☆☆
481 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2024-06-01 19:34:56 qanic (2) #157

Az eleje tetszett és ha maradtak volna a való világban, az érdekes lehetett volna. Ehelyett visszamentek és az izmus cunamitól eltekintve is padlót fogott a mű.

2024-03-04 14:53:06 Nesselrode (3) #156

Végtelenül túltolt, agyonhypeolt film. Rendben, nyilván nem én vagyok a célközönség. Több problémám van a filmmel, de kiemelném, hogy egyetlen egy olyan férfi karakter sincs benne, aki árnyalná a képet (még az "apa" karakterébe is direkt csak belerúgnak 2-3x). A másik, hogy a vége egyszerűen hiteltelenné teszi a filmet: barbi (sic) földön minden visszaáll a végén az alaphelyzetbe minimális változásokkal, mert így helyes. Nem, nem "nőnek túl" a férfiakon azzal, hogy oké, mi teret engedünk, legyen meg az a bizonyos "egyenjogúság", maradjon az alá-fölé rendeltség. A harmadik, hogy ha olyan fantasztikusak a barbik barbi földön, hogy foglalhatta el ken? Ez azért egy érdekes logikai bukfenc. Tudom, igazi hímsoviniszta baromnak tűnök, de tényleg örültem volna, ha van logika (tényleges), és tényleg azt vártam, hogy a végén megmutatják, hogyan is kellene ezt csinálni. De nem. Gosling viszont kitűnő, mint mindig, miatta +1.

2024-02-28 16:45:15 dorothygale (3) #155

Hát, igen.

előzmény: BonnyJohnny (#152)

2024-02-28 13:46:20 BonnyJohnny (3) #154

Próbál. :P

előzmény: Gruden Gergo (#153)

2024-02-28 13:43:14 Gruden Gergo (1) #153

"az Oscar próbál szakmai díj maradni"? Ezt ugye Te sem hiszed el?

előzmény: BonnyJohnny (#152)

2024-02-28 10:02:18 BonnyJohnny (3) #152

Egyébként annyiban igaza van, hogy Robbie-t nem jelölni ezért a jelentős szerepért olyan, mint, hogy nem jelölték Downey Jr.-t az MCU-ban betöltött jelentős szerepéért.
Na, de annyiban meg pont, hogy nincs igaza, hogy az Oscar próbál szakmai díj maradni, és az szerint a színészi alakítást díjazza, nem a jelentőséget. Szóval ez van.

előzmény: dorothygale (#151)

2024-02-28 07:31:19 dorothygale (3) #151

Egy mai cikkben olvastam, hogy Ryan Oscar-jelölést kapott és fellép a gálán az I'm just Kennel.
Ryan így nyilatkozott, hogy más szereplők kapnak-e Oscart: "Nincs Ken Barbie nélkül, és nincs Barbie-film Greta Gerwig és Margot Robbie nélkül, akik a két fő felelőse ennek a történelmet író, világszerte ünnepelt filmnek. Senki számára nem lenne elismerés a filmben az ő tehetségük, szívósságuk és zsenialitásuk nélkül. Ha azt mondanám, hogy csalódott vagyok, amiért nem jelölték őket a saját kategóriájukban, az még enyhe kifejezés lenne."
Attól függetlenül, igaza van-e vagy sem, vagy női vagy férfi egyenjogúság vagy sem, el kellene fogadnia a szereplőknek és neki is a tényt: Ryan egyszerűen lejátszotta ebben a többieket. Jobb volt, s ez a dal szuper lett. A legjobb volt az egész filmben ez a dal. A veleje lett, s mivel zenei múltja is van Ryannek egészen gyerekkoráig visszamenőleg - mely érinti a show business zenei topseller karaktereit - nehéz is lett volna versenyezni vele.

2024-01-17 02:39:56 imrezsindely (2) #150

Többször próbáltam visszafogni magam a filmmel kapcsolatban. Először a hype-ot kerültem el, hogy majd annak leülepedésével bepótoljam azt. Hiba volt? Talán. Mégis, a tavalyi jelenséget nem kerülhettem el. A Barbenheimer-ként hívott jelenség már az internet tálalása - két film kevésbé különbözhetne ennél jobban, akár tematikájában, akár minőségében.
Nolan filmje, az Oppenheimer még úgy is túlértékelt, hogy egyébként egy nagyszerű film - de a Barbie...

Szavak alig vannak, hogy micsoda szemét az, ami itt a celluloidra került. Lehet jönni iróniával, hogy mindez egy félig komolyan vett koncepció, aminek vannak művészfilmes hátterei - de mégsem lehet mentség.

Vannak ugyan alkotói érdemei: a rendezőnő és rendező filmes párja, Noah Baumbach korrekt filmesek - de semmi sem jogosítja fel őket arra a hátszélre, amit kapnak, véleményem szerint. Lenne bennük potenciál, mindkettőben a maga módján - de magkapják azokat a krediteket, amelyek korábbi rendezőknél kiemelt alkotások után jöttek, kizárólag.

A Barbie értékelése azt a szimbolikus pontszámot kapja, amely szimbolikáért maga a Barbie film létrejött. Úgy is fogalmazhatnék, hogy a tökéletes lenyomata arról a mai világról, amellyel én teljes szöges ellentétben állok.
Maga a "Ha" fogalma, egyszerűen...

Mégpedig, hogy mondani szeretnék valamit, de a feltételes mód köntösébe csavarom. Ki szeretnék valamit fejezni, de kényelmes csomagolásban teszem nyilvánosság elé - mindenki lásson bele azt, amit akar.

A Barbie tökéletes lenyomata a mai időknek. A film azt is sugározhatná szellemével, ahogy ma levegőt veszünk. Minden van, de mégsincs semmi... semmi nincs. Ez pedig fájdalmas.

Olyan alkotók, akik az indie közegből indultak, ők állnak a film mögött; akik hordozták az alternative szubkultúra jegyeit - itt teljes mértékben bevonódnak a poszt-modern kifejezés alá; miszerint a rendezőnő személyében elegendő, hogy ő nő - a korábbi művészi víziója pedig teljesen háttérbe szorul.

Rossz látnom ezt. Greta Gerwig rendezőnő érzékeny oldalról elemezte a női lelket korábban a Lady Bird-ben, és a Little Women-ben - de kár azért, miszerint a Barbie-ba tetőzött rendezői karrierje.
A film olyan média hype-ot kapott, olyan háttér állt mögötte, ami profi módon futott ugyan az üzleti életben, de mégiscsak túltolt egy jó indulattal is közepes filmet.

És ami itt áll, annak nyugodtabbnak, átgondoltabbnak kellene lennie - de úgy teszek rá, ahogy azt a Barbie film teszi, hanyag módon.
Felpakol paneleket, egymás után - korunk legismertebb színészei közül válogat, de miért is? Hogy Margot Robbie legyen az egyetlen a Ryan Gosling által előadott 'I'm Just Ken' dal mellett, ami kizárólag értékelhető a filmben?

Többen úgy tartják, hogy Ryan Gosling erre a szerepre született, ami egyenesen nevetséges. Sokkal nagyobb mozikban láthattuk.
Itt az időt láttam az arcán, a megkopottságot - pár éve még, a La La Land és a Blade Runner 2049 idején még a csúcson volt. Mára... több év kihagyás után, megfáradt. Egy mainstream top filmben tért vissza, de nem minőségi szinten. Ez a szerep idegennek tűnt tőle - bugyuta, enervált volt.

Hogy célja volt-e ezzel a rendezőnőnek, nem tudom pontosan, de... hogy a korszellem beleszólt mindebbe, abban biztos vagyok.
Ez a film nem Greta Gerwig szerzői filmje; nem az indie átültetése a mainstream-be. Ez a film egy félresikerült semmi.

Azzal dolgozik kizárólag, hogy a különféle mézes-mázas részleteit teszi egymásra minduntalan, majd amikor kezdeni kellene vele valamit, mindenben elbukik.
Az összeillesztés kritikán aluli, vállalhatatlan, és idegesítő. A mai kor eszköztára akként kerül bele, hogy egészen átütő, mennyire nem kell dolgozni a részletek összegyúrásán - a valamilyenné váláson. Hiszen bármilyen lehetsz.
Ráadásul lepattintja a kritizálhatóságot, mert annyira újszerűen illeszkedik a mindennapokba, ami a lehető legrosszabb tulajdonságát vonultatja fel időinknek - burokba zár, elhatárol - és próbál mindenek felett állni csekély minőségi tartalma ellenére.

A színek, a kollázs, a parádé nem kárpótol - sőt, 1 óra után már annyira lefáraszt a film lélek nélküli mivolta, hogy szélsebesen várnánk a végét, ami soha nem jön el. A mellékszereplők a dizájn részei csupán, és felettébb szomorú látni hús-vér színészeket ilyen degradáló szerepben. Kellékek; a díszlet részei, és konganak az ürességtől.

Egy idő után keresel, kutatsz valami több, valami érdem iránt - de ott, ahol emberek vannak tárgyakkal azonosítva - ahol a külcsín teszi az elsődleges szempontot; ahol előrevaló egy elképzelés, és másodlagos a felépítés - egész egyszerűen csak ezekben az években tud hatást elérni.

Miért mondom ezt? A bizonytalanság okán. A "bármilyen lehetsz" felszólítás magában hordozza a cél nélkül létezést, a későbbi elszemélytelenedést, a végére kilátásba kerülő 'semmiből épülő semmi' összeomlását. A darabkák, amelyek oly' fontosnak tűntek, egyenként megvilágítva szertefoszlanak, és a helyén nem marad hamu sem.

A Barbie szatírával álcázza azt a hatalmasra duzzadt lufit, aminek már rég ki kellett volna pukkadnia - de a mai napig nem sikerült. Fújjuk, fújjuk, és eme alkotások adnak kizárólag számot arról, hogy a léggömb valaha is létezett.
Vissza a szélsőségek korába, vissza a külsőségek általi megítélésbe - és ha bárki felteszi a kérdést művész alkotóinknak, hogy mi volt ez?... akkor bebújhatunk amögé, hogy mindez csak szatíra, mindez csak egy látlelet a mai társadalomról, a mai elkorcsosult, semmitmondó fogyasztói létről.

A meglátás megállná a helyét - azonban semmit nem tud a helyére állítani, és nem tud túlmutatni. Kéjeleg, élvez, partikat szervez, és láthatólag jól érzi magát - mindeközben felettébb szórakozásában azt az egyet nem veszi észre, hogy a valamilyen rossz helyére nem valamiféle más utat kínált fel, hanem a konkrét semmit. A kövérre duzzadt nullát.

Korábban nagy rendezők reflektáltak nyomasztó korokra. Stanley Kubrick a Dr. Strangelove-ban a Hidegháború nyomasztó légkörére adott egyszerre szórakoztató, de mégis komoly, művészi továbbgondolást. Groteszk képet mutatott, de nem fürdőzött a saját fényében. Kiutat kínált.
Ezzel ellentétben a Barbie belefullad a saját pallettáiba. Olyan, mintha egy festő nem egyszerűen túlkeverné a színeit, hanem nem tudna kikavarni egyetlen valamirevaló színt sem a végtelen felhozatalból. Nem tudna egyetlen színt sem kreálni, mert annyira összemosta az alap-elemeket. A klasszikus túlgondolás példája ez.

A felállás tökéletes lenne - kiváló rendezői háttér, 'A' kategóriás színészek. Csak amikor a fehér papírra kell festeni, minden bárgyúvá válik, és fárasztóvá, semmit-mondóvá.
Nem tudom, éltél-e már át hasonló élményt. Amikor a vicc, és a mögötte burjánzó komoly mondanivaló akkor sül el teljesen rosszul, amikor mindenki a csúcspontot, a slussz-poént várja.

Mindaz, amiből a mesélő addig dolgozott, végül mellőz bármiféle érvényt, potenciálra okot adó ötletet - végeredménye a csúfos realitás. Egy mámorban eltöltött éjszaka utáni, szenvedő reggel. Az ébredés pedig semmi fontos üzenettel nem lát el bennünket, és nem tanulunk az elkövetett hibákból. Ha újra adódik majd, akkor újra miénk az éjjel - és újra darabjaira szed szét a következő ébredés.

Ha az elgondolt, részleteiben megnyilvánuló fricskák, az apró utalások eggyé érettek volna... Talán egy újabb klasszikus akkor sem születik meg könnyen, de sokkal többet mondott volna el az egyrészt nyomasztó lét, másrészt a luxus érésében zavarodott társadalmunkról, mai zavarodott korunkról.
Van úgy, hogy minden íz tökéletes külön-külön, egyben mégsem működik. Visszakanyarodva pedig kiinduló műfajához...

Az eredeti szatíra mást jelent. Nem a maximalizmusra tör. Jól láttatja a kor problémáit, rávilágít, de nem fürdőzik saját gyönyörében. A Barbie sajnos ezt teszi. Felépít egy díszletet, először fürdőzik benne... majd amikor mondania kellene valamit, eltelik önnön magával. Hamarabb, minthogy bármi érvényeset is hordozott volna.

Ezért egy idő után, minden valamirevaló érték szétszéled, és elillan; mintha soha nem is lett volna. A nemekre koncentrál, férfira és nőre, de oly' sok minden fontosabbról lehetne beszélni.
És ami a legszomorúbb: görbe tükröt mutat az életünkre nézve, de egyszer sem mosolyodunk el rajta, szegényes nyomorunkban. És nem azért, mert ne lehetne nevetni ezen az egészen, ami lassan körbesző, és átértelmez - hanem mert egyetlen olyan pillanata nincs, amely olyan módon ragadná meg jelenünket - hogy, ha már változtatni nem lehet, akkor a végén, hát nevethessek rajta.

Nem, nem nevetek. Sajnos nem is siratom általa a korunkat, pedig tudnám. Csak értetlenül, és némán állok.
Ez lett, ez vár. Ha eme értetlenség lenyomata akar lenni a Barbie... hát ezt a küldetését, egyedüliként, teljesítette.

2023-12-21 11:51:40 Joeker81 (3) #149
2023-11-28 03:24:39 -senki- (4) #148

érdekes truman show

2023-10-30 21:20:04 ZoLeEe (5) #147

Ahhoz képest hogy tíz perc után minden önmegtartóztatásomra szükség volt, hogy ne kukázzam ezt véglegesen a szar filmek virtuális dombjára... egy több szinten is zseniális valami lett belőle.

Hogy van-e benne egy csomó meleg propaganda? Hát, ja.
Viszont nem arról szól.

2023-10-11 18:52:57 Dió (3) #146

Volt benne két dalbetét, amit jópofának találtam, ötletesek és innovatívak voltak a díszletek, volt benne egy Emma Mackey (insert heart smiley), illetve jópofa és bátor volt a Mattel önkiherélése is.

Ezt leszámítva én is azt vettem észre, hogy a célzott témákat és stílust tekintve egyszerűen annyi széket rak ki, hogy azok közé csak hasalni lehet, és a dramaturgia inkább volt amolyan "ahogyan Móricka elképzeli" féle, mint jólesően ironikus. A már sokak által említett feminista vonallal pedig azt hiszem, nálam is túllőtt a célon, mert a nőket nem erős, önálló nőknek mutatta be (ami teljesen rendben lett volna), hanem a csúf, gonosz férfiakat leigázó felsőbbrendű nemként, úgy, hogy közben én sem láttam benne semmi iróniát vagy szarkazmust. Vagy én értettem félre valamit? Mert azon gondolkoztam a végén, hogy ha ugyanezt fordított helyzetben mutatta volna be, akkor már kb. a sárban lenne a rendező, míg ez a jelek szerint rendben van. Azt hiszem, ezt hívják kettős mércének.

2023-10-11 08:30:40 fempolip (5) #145

Vigyázz, mert ha bűvkörömbe kerülsz, akkor nehéz lesz szabadulnod.
Minden gondolatom, írásom, maga a mámor!
Meg amúgy is érzem, hogy hatott a Barbie tudatalatti, (már ha férfi vagy) mert a férfiak nem kíváncsiak egymásra! :D
A tanút láttam, eddig háromszor. Szerintem a legjobb magyar film, ami egy nagyszerű korrajzot mutat be. Gyerekként úgy gondolom, vagyis amire emlékszem az akkori Magyarországból még évtizedekkel később is ugyanolyan volt. De úgy gondolom, nemcsak Magyarország, hanem egy körzővel rajzolt nagy sugarú ívben sok népen átívelő problémahalmaz. Amit humorral, vagy szatírával oldottak.

előzmény: Doc (#144)

2023-10-11 02:10:20 Doc (4) #144

Doc-így nyomon követsz? :D :D
Jaja, minden nap strigulázom mit nézel :)

Bátor dolognak éreztem a Tanú megnézésre ajánlgatását és kíváncsi lettem hogy még tényleg nem láttad-e.
Legalább 10 másodpercet eltöltöttem ezzel, lehet volt 15 is.
Szóval lebuktam...

előzmény: fempolip (#141)

2023-10-10 21:10:17 Channá (5) #143

"Amúgy a férfiak tényleg jól érzik magukat a patriarchátusban? Vagy véletlenül ezer bizonytalansággal küzdenek, csak még annyira sem mernek beszélni róla, mert úgyis a 'bezzeganőknekrosszabb' lenne rá a válasz?"

Én amúgy kicsivel messzebb mennék ebben a kérdésben, és semmi köze a filmhez, mármint amit írni fogok, leginkább csak a kérdésedre reflektálnék, én azért hátrébb lépnék kettőt, és nem mint fehér, közép-nyugat-európai nőként tekintenék a dologra. Tekintve, hogy még mindig csonkítanak nőket, tekintve, hogy még mindig házasítanak ki nőket, tekintve, hogy még mindig arról szólnak a felnőtt filmek, hogyan legyen a férfinak jó, és a nőnek természetesen két perc előjáték egy instant nedvesség (és ez nem tőlünk messzebb levő, tőlünk távoli gondolkodású emberekre utaló gondolkodás), tekintve, hogy még mindig több nőt kényszerítenek különböző ruhaviselésébe... etc. ez nem kinek rosszabb, csak ha nekem egy afrikai férfi amiatt kezdene el panaszkodni, hogy neki le kell vadásznia egy madarat, hogy a gyerekeinek és a családjának legyen mit ennie, akkor megkérdezném őt, szeretne-e megcsonkított nemi szervvel, egy nála idősebb nőnek eladva élni. Vagy megkérdezném a férfit, mit szólna ahhoz, ha úgy kellene együtt lennie valakivel, hogy erősebb, és valószínűleg látott már olyat filmet, ahol pusztán ledominálják a másik nemet, hogy saját boldogságot elégítsék ki, és jobb esetben csak egy, és nem csoportos. Esetleg szóltak-e már be neki a Balaton parti városok egyikében, ha a nagy sör hasát kitéve vágta a füvet, vagy csak félmeztelenül szurkolt a kedvenc csapatának.
Szóval lehet úgy tűnik, hogy a nőknek rosszabb tábort erősítem, pedig csak szimplán olyan dolgokat vetettem fel, amik ha megoldódnának, akkor elkezdhetnénk egy olyat beszélgetést, hogy akkor a mai modern kori világban, ahol mindenkinek 8 órát kell dolgoznia, és 24 óra áll a rendelkezésére, és a fizetések pedig egyeletlenül vannak elosztva, mégis ki van jobban kiszolgáltatva, és kinek rosszabb az élete, és ha nincsen az asztalon étel, akkor az csak férfiaknak okoz stresszt, vagy a nőnek is?

Hozzáteszem, és ez már nem neked szólva, azért kíváncsi lennék nemek szerint leosztva, kinél kérdeztek-e már rá finoman (pedig elméletben nem lehetne), hogy van-e gyerek, esetleg terveznek-e? És mégis ezeket a kérdéseket miért tartják relevánsnak, ha elméletben ugye mindenkinek ugyanolyan rossz, mert a családot el kell tartania valakinek, és elméletben két felnőtt lenne erre a lehetőségre, mégis az egyik nemet már egy ilyen kérdésnél beskatulyázzák.

előzmény: Neela (#142)

2023-10-08 22:03:12 Neela (2) #142

Ez a film pinkwashing. Egy Mattel reklámfilm - mint mikor a Coca cola kampányol azzal, hogy annyi a műanyag hulladék a tengerben, ők majd most akkor igyekeznek újrahasznosítani a palackokat.
Ez most tényleg nem jön le az embereknek, vagy egyszerűen annyira gyászos manapság a filmes felhozatal, hogy ez a Barbie már tényleg egy 'deep' alkotás?
Tényleg ott tart a filmes humor, hogy ez a fasisztás vicc a csúcsa?

Nő vagyok, de a férfiak alázását elképesztő szomorú volt látni. Nem értem, hogy férhetett bele, hogy nem ítélték el végül a kenek háborújának kirobbantását. Amúgy a férfiak tényleg jól érzik magukat a patriarchátusban? Vagy véletlenül ezer bizonytalansággal küzdenek, csak még annyira sem mernek beszélni róla, mert úgyis a 'bezzeganőknekrosszabb' lenne rá a válasz?

2023-10-08 20:25:32 fempolip (5) #141

Igen, láttam, zseniálisak tartom és érdekes mert szerintem az a film, nem csak a magyarországi helyzetet mutatta be. Legalábbis én így gondolom.

Doc-így nyomon követsz? :D :D
Legtöbb filmnél elég random az osztályzatom. Plusz mínusz 1 csillag simán elcsúszhat.

előzmény: deniro2 (#139)

2023-10-08 18:32:09 Doc (4) #140

Olyan zseniális, hogy még fempolip is 5-ösre osztályozta tavaly márciusban... :)
Pedig a 17333 megnézett filmjéből csak 1645 5-öst adott...

előzmény: deniro2 (#139)

2023-10-06 05:20:59 deniro2 (3) #139

A tanú című filmben, Dániel Zoltán koncepciós perének vádiratában szerepel ürgebőrbe varrt kémjelentés. Zseniális film, nézd meg.

előzmény: fempolip (#138)

2023-10-05 23:38:31 fempolip (5) #138

Utánanéztem az ürgebőrnek, az első amit felhozott a kereső az a Dalriada zenekar, ami ürgebőrbe bújt folk metált játszik :D

A többire pedig nem pazaroltam az időm :D

Köszönöm a válaszaid.

Visszautalva, a te felvetéseid is jók de, már olyan mélyen túrkálunk az összeesküvések pöcegödrében hogy azt a legrózsaszínebb Barbie baba sem tudja bepinkezni.
Védekezésre az egyik legjobb az óvszer..vagyis az örök szüzessség felvállalása.
Esetleg olyan Barbivá, Kenné vagy Hogyishívjákká válni..plasztik, tehát ellenálló.

előzmény: MicaHiro (#137)

2023-09-30 18:33:14 MicaHiro (5) #137

Fontos dolgokra természetesen örömmel válaszolok.

"Az ürgebőr miért fontos, van valami jelentősége?"
Mindent én sem tudhatok sajnos. De lehet, hogy óriási!

"Mi az a Bohárember? "
Olyasmi, mint a nagyláb és a yeti, a libsik réme.

"És mi az a piréz?"
Ők meg mondhatni a migránsok és Télapó szerelemgyerekei ;)

előzmény: fempolip (#136)

2023-09-30 18:00:39 fempolip (5) #136

Hogy megértsem,mit akartál írni lenne 3 kérdésem!
Az ürgebőr miért fontos, van valami jelentősége?
Mi az a Bohárember? És mi az a piréz?
Bocs enélkül nem értem mit akarsz mondani.

előzmény: MicaHiro (#135)

2023-09-30 17:49:08 MicaHiro (5) #135

Vaagy...

Mi van, ha tényleg propagandaeszköz a Barbie is, és az incel-tömegek által követett anti-Barbie videok is?

Érdemes megfontolni, mi van akkor, ha például ürgebőrbe varrt Boháremberek szövetkeztek földalatti piréz UFO-vakondokkal azért, hogy átvegyék felettünk az irányítást? És öntik ránk a mindenféle propagandát, hogy gonosz terveikről eltereljék a figyelmet. Hogyan védekezhetnénk?

előzmény: fempolip (#134)

2023-09-30 17:39:44 fempolip (5) #134

És mi van ha ez tényleg egy durva propaganda? Mi van ha az elgondolás az hogy ezzel is jelzik a feministák lbmtq aktivisták hogy eljött az ö idejük?
Át kell tehát programozni a férfi agyakat az elfogadásról arra hogy nem vagyunk mások férfiak mint a saját farkukat kergető kutyák? Mi is a sajátunkat kergetjük és semmi egyébre nem vagyunk jók mint megtermékenyítésre. Meg vezetni azokat a bűzöldő rozsdás vacakokat. (De szerencsére ez is megoldódik hamarosan mert az önvezető autók már tesztelés alatt vannak)

Mi van ha tényleg az inceleknek és a velük szimpatizánsoknak van igaza? Meg kell akadályoznunk ez hogy a nők vegyék át az uralmat? Félünk majd hogy törvényeket hoznak ami férfiakra vonatkozik csak?
Mi lehet a céljuk?
Mi lehet a céljuk ezzel a filmmel? Agymosás?

Szerinted jó ötlet lenne ezen agyalni hogy itt megfejtsük mi van akkor ha tényleg egy tudat alatti átprogramozó üzenetekkel teli "adás" ez?
Mi történee ha ez az utópia kiindulva ebből a filmből megvalósulna? Vagy a film hatására megtörténne?

előzmény: MicaHiro (#132)

2023-09-30 17:27:13 einstein (1) #133

Hú, most aztán nagyon lehúztad a szöveget! Ezen elmosolyodtam. De ne légy túl büszke magadra, még nem vagy a humorista király!

Mindenesetre én jól érzem magam, de úgy tűnik, néhány dolog kissé megborzolt téged.
Ne aggódj, a humor segíthet túljutni ezeken a dolgokon!

előzmény: MicaHiro (#132)

2023-09-30 07:50:53 MicaHiro (5) #132

Csak nem bírod abbahagyni, ezért elkezdtem gondolkozni...

Mi van, ha valójában az anti-LMBTQ propaganda berántott téged, és nem enged? A Barbie kapcsán előállított tartalmaknak valójában az a célja, hogy átmossák az agyadat? Félő, hogy te vagy itt az áldozat.

Ennek alátámasztására pedig rengeteg kommentet találsz az interneten, szóval nagyon érdemes ám átgondolni! Még nem késő elengedned ezt, és kitörni az anti-LMBTQ ördögi mocsarából!

előzmény: einstein (#131)

2023-09-30 03:25:53 einstein (1) #131

Ha már ennyit viccelődtetek azon, amit írtam, akkor érdemes megnéznetek ezt a rövid videót:

https://www.youtube.com/watch?v=0ERSL0nXuwU

Szerintem a videó számos dolgot érthetően elmagyaráz.
Beállítható magyar felirat is hozzá.

A videóhoz tartozó hozzászólásokat is érdemes átnézni. Látható, hogy milyen sokan osztják azokat a gondolatokat, amelyeket leírtam.

2023-09-30 00:54:49 kajaktej (2) #130

Na én is megnéztem. Lekötött, és ami a látványt, stílust meg az esztétikát illeti, csillagos ötös.

De a mondanivalóval, vagy legalábbis annak tálalásával már kevésbé értek egyet. Voltak benne jó témák, de a vége ahelyett, hogy feltette volna az i-re a pontot (csillagos ötössé téve a filmet a szememben), egy arrogáns feminista történetként fejezte be.

Szerintem aki azt mondja, hogy ez csak egy szatíra, és nem kell benne semmi üzenetet keresni, az téved. Na nem azért, mert a rózsaszín vintage feliratok meg mittudoménmik LGBTQ agymosást végeznének a nézőkön :D, hanem mert elég egyértelműen kimondatják a tanulságokat a szereplőkkel. Szóval üzenet az van... Nyilván ez is a célja a filmnek, hogy provokatív módon beleálljon dolgokba, hogy legyen gumicsont az embereknek, amin aztán lehet rágódni, meg kommentelni, és minél több megosztás, lájk, komment, annál nagyobb nézettség meg bevétel... Mindegy, hogy mit, csak beszéljenek róla. Akkor meg már kommentelek én is :)

Na de ami ennek ellenére tetszett:

- Érdekes volt, ahogy a film elején Barbie-nak hirtelen eszébe jut a halál. Tökéletes volt a kontraszt a műanyag világ üressége és a hirtelen felszínre törő humánum között. De pont ettől rémálomszerű számomra Barbie-land: ugyan ki szeretne így élni?? Mármint nem csak a Kenek, hanem még a Barbie-k közül is. Mindennap műmosoly, műtáncika, műjókedv. Minden mű.

- A film humora néha nagyot szólt. Voltak jó szövegek, a legjobban az tetszett, amikor kiszólnak a nézőkhöz, hogy Margot Robbie talán nem volt a legjobb választás a saját csúnyaságán kesergő identitásválságos sztereotip Barbie szerepére. Na itt hangosan felnevettem.

- Nagyon tetszett, hogy a film bemutatta, hogy a napjainkban terjedő "macsóizmus" az valójában társadalmunk kompenzációja a feminizmussal szemben, a férfiasságdeficites világ termeli ki magának a saját hipermaszkulin celebjeit, Donald Trumpjait, Andrew Tate-jeit, Dan Bilzerianjait stb.... A "Kendom" ugyanolyan mű és ürességtől kongó, mint a film elején Barbie-land.

- illetve egyet tudok érteni a végén azzal az üzenettel is, hogy a férfiaknak meg kell találniuk a saját identitásukat.

Ami viszont nem tetszett:

- Szóval Barbie-nak ugye eszébe jut a halál, "leereszt" a sarka, stb. De miért? Örültem volna, hogyha erre az lett volna a megfejtés, hogy mert már nem bír ilyen érzelmi sivárságban élni. Rájött, hogy minden műanyag. De hát nem... A magyarázat az, hogy a való világban történt valami... Ami egyébként legyünk őszinték, senkit nem érdekel egy percig se. Hogy aztán az utolsó jelenetben megint előkapják a hirtelen emberré válni kívánó Barbie-t, hogy közben eszünkbe se jusson, hogy:

- A film végére körbe is értünk. A történet ugye azzal indít, hogy a Barbie-k "uralkodnak" Barbie-földön, a mellőzött Keneket pedig szinte levegőnek nézik. Utána a Kenek átveszik a hatalmat, de aztán a film végére visszaáll a status quo. Hát nem tudom... Ez a film úgy is véget érhetett volna, hogy mindenki rájön arra, hogy jobb az egyenlőség. Ahelyett, hogy egymást próbálják elnyomni, a Kenek a film végén elmehetnének pecázni, barkácsolni, futni, lovagolni, írhatnának verseket, és esténként mindenki együtt bulizna a babaház előtt. Ez lenne számomra egy társadalmilag is konszenzusos happy end.

Ehelyett írtak egy olyan befejezést, amiben a Kenek nem kapnak egy széket se az "alkotmánybíróságban", de "eljön a nap, amikor a Keneknek is annyi hatalmuk és befolyásuk lesz Barbielandben, mint a nőknek az igazi világban." - De hát nem arról volt szó, hogy az igazi világban patriarchátus van? :D


Egyszerűen nem lehet egyszerre azt mondani, hogy a patriarchátus rossz, majd egy tüköruniverzumban lemodellezni ennek az inverzét és eladni mint happy endet. Ez csak akkor működik, ha a happy end maga is ironikus, de hát ennek semmi jelét nem láttuk.

- Van még valami, ami egyszerűen csak egy logikátlan technikai apróság, de mivel a cselekmény is van annyira bugyuta, ezért gondolom sokaknak fel se tűnt: a filmben a Barbie-k háborút szítanak a Kenek között, és erre csak azért van szükség, hogy megakadályozzák a Kenek "alkotmánymódosítását".

De ugyan miért? Nem akarok Barbie-alkotmánybírót játszani :DD, de ha van alkotmányuk, akkor gondolom a módosításhoz valamilyen többségnek kell szavaznia, és kétlem, hogy Barbieland népességében a Kenek lennének többségben. Szóval ennek még csak értelme sincs. Arról nem is beszélve, hogy nem tudom, annak milyen üzenete van az amerikai társadalom számára, hogy a szent cél elérése érdekében szítsunk polgárháborút, majd a meghekkelt parlamentben szavaztassuk meg a nekünk tetsző alkotmányt.

Ha a babák világába mindenáron be akarták hozni a politikát, akkor mennyivel jobb lett volna, ha az egyik okos, érvelő Barbie szívhezszóló beszédével meggyőzi a Keneket, hogy ássák el a csatabárdot... Társadalmi konszenzus: az lett volna az igazi Barbie-demokrácia... Ehelyett kaptunk egy Barbie NER-t.

2023-09-29 08:15:23 ryood (?) #129

Mulder ügynök is ezen a véleményen van az X-aktákban.

előzmény: mimóza (#126)

2023-09-29 06:32:27 manuva (4) #128

A reggeli a nap legfontosabb étkezése. Ha addigra nem vagyok otthon, a feleségem kiveri a balhét.

előzmény: mimóza (#126)

2023-09-28 23:22:38 Ugor (5) #127

De hová lett innen az idősebb, rugalmatlan, nehézfejű emberek fikázása? Ebben a lájtosabb megfogalmazásban már nincs benne. én például ismerek olyan aggokat, magamat is beleértve, akik annyira nehezen tudják megváltoztatni a berögzült nézeteiket, hogy simán elfogadják, minden zokszó nélkül az LMBTQ-embereket, Barbie-filmmel vagy anélkül, semmi jelentősége, mégsem fertőződtek meg ezzel a világméretű kórsággal. Tehát őket nem tudja a nagy ravasz háttérhatalom rejtett üzenetekkel behálózni, meggyőzni. Ha már tele vannak az agysejtjeim besugárzott LMBTQ-val, még egyszer nem fog rajtam, igaz? Sőt, én még leszbi-filmben is szerepeltem, nemsokára bemutatják, na, az aztán közvetlen ármány az agynak.

előzmény: einstein (#123)

2023-09-28 23:01:48 mimóza (?) #126

A gyerekeim már felnőttek, de Villám McQueen óta szilárdan vallják, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése! :D
(Ezer bocsánat, ezt a magas labdát nem tudtam nem lecsapni!)

előzmény: Mikkey (#125)

2023-09-28 22:28:42 Mikkey (4) #125

Régen a pixar filmekben is voltak eldugott jelképek, az utólagosan hatott a kollektív tudatalattira, nem tudjátok? xD

2023-09-28 22:19:46 Doc (4) #124

Na jó, szóval a VINTAGE szóra azért ezzel a poén(próbálkozás)sal reagáltam, mert ha leírom hogy szerintem milyen szinten van túlgondolva ennek a szónak a hatása a kommentedben, akkor joggal sértődtél volna meg.
Szerintem a tényleges hatást összekevered a lehetséges asszociációkkal - ez már egy szint. Ráadásul erre a szóra ezerféleképpen lehet asszociálni - például régi (hetero) pornó is eszébe juthat valakinek (nem nekem :))
És végül egy filmet 3-4 pár másodperces jelenet túlgondolása alapján megítélni - hááát, véleményes.
De persze lehet, csak ne várd hogy tolongani fognak az egyetértő kommentek. Nyilván ha az a cél hogy nyomasztó szellemi fölényedet demonstráld, az más tészta, akkor jól csinálod - mindannyian magunkba roskadtunk, azért vagyunk ilyen támadóak.

Szerintem nagyon túlbecsülöd az emberek manipulálhatóságát. Mindenkit lehet manipulálni - de főként olyan dolgokban, amik érdektelenek a számukra és/vagy amiről semmit nem tudnak. (Javasolt olvasmány Elliot Aronson-tól a Rábeszélőgép.) Egy meglevő vélemény megváltoztatása pokoli nehéz, és általában nem is tartós. A szexuális preferencia megváltoztatása pedig még ennél is nagyobb kihívás. Próbálkoztak vele a homoszexuálisok "gyógyítása" során, nem voltak visszafogottak - és mégsem sikerült.
Amit a trendivé tétel elért, az annyi, hogy a fiatalok (egy része) hajlandó egy kis "kísérletezésre" - de ők is visszatérnek a számukra "normális"-hoz. Ez jelenik meg növekedésként - és valójában nem jelent semmit.

Azt illetően, hogy ez az EGYETLEN ilyen hatású film, vagy sem - nem számít. Ez egy filmes oldal és itt ezt a filmet tárgyaljuk. Ezért írunk arról, hogy ennek a konkrét filmnek mi a mondanivalója a témában - szerintem például semmi, egyáltalán nem nyilatkozik róla. Szerinted igen, és hoztál egy-két példát, csak én (és úgy tűnik mások is) azokat képtelen vagyok komolyan venni. Nem azért mert annyira védem ezt a filmet - ha visszaolvasol, látod hogy hármas és négyes közé tettem. Nem vagyok tőle elájulva, csak az átlagfilmektől kicsivel jobbnak tartom. Állj elő komolyabban vehető érvekkel mint egy szó, egy szín meg egy kézfogás és komolyan fogunk venni.

előzmény: einstein (#123)

2023-09-28 04:02:18 einstein (1) #123

Nem, ez csak egy megfogalmazás volt.
A Chat gpt sajnos nem tud elemezni új filmeket, mert már annyira le van butítva (az ingyenes változat) hogy nem képes azok elemzésére, amelyek 2021 után jelentek meg.
Választ pedig felesleges vele generálni.
Főleg ide.

Az, ahogyan pedig Doc reagált, nekem nem okozott meglepetést, mert pontosan azokat a részeket emelte ki, amelyek elterelik a figyelmet.
Ez hasonló volt ahhoz, amikor Albert Einstein szándékosan hibázott, és mindenki csak arra összpontosított. Na persze itt nem volt szó hibáról, de sikerült találni valamit, amibe bele lehetett kötni.
A lényeg pedig sajnos lemaradt. Ez van:)
A tudatalattira való hatásnál csak magárol írt: "Mert a "VINTAGE" rám nem hat - a tudatalattim nem tud angolul..."
(446 millió anyanyelvi beszélője van)

Albert Einstein:"Amikor a táblára írtam, mindenki csak a hibát látta."

Egyébként úgy gondolom, hogy az idősebb emberek hajlamosabbak ellenállni az új gondolatoknak és elképzeléseknek, függetlenül attól, mit írok vagy mondok nekik? Kérdőjellel.

Fempolip is érdekesen értelmezte az írásom.
Az érvek, amiket felsorolt, azok sem illettek ide.
Talán úgy értelmezte, hogy számomra ez az EGYETLEN ilyen hatású film?
Hát írtam én ilyet?

Ő viszont ilyet is írt: "Ugyanis ennyi 9-10-14-17 éves rózsaszínbe öltözött kislány között nem igazán éreztem jól magam"
Vissza lehet keresni.
RÓZSASZÍNBE öltözött gyerekek. Miért pont rózsaszín? Érdekes.

Tehát ebből is látszik, hogy a mozinézők között sajnos főként gyerekek vannak, akik ezt a filmet nézik.

Természetesen vannak filmek, amelyek nagyobb hatást gyakorolnak, míg mások kevésbé. Általában az újabb filmek erőteljesebb hatást gyakorolnak.

Egyébként pedig bármennyire is jól van megfogalmazva, úgy sem foglalkoznak igazán a tényekkel. Ráadásul még vitáznak is rajta. Sokan csak azt várják, hogy itt az oldalon mit jelenthet? Kérdőjellel. Legutóbb például ezt jelentették:
"Ezt szerintem 90-es IQ felett könnyen lehet értelmezni, mert eléggé egyértelmű"
Figyelmeztettek is érte, mert ez itt személyeskedésnek minősűlt.
Most ha azt írom, hogy 145+ Iq-val nehezen kommunikálok a legtöbb emberrel? Akkor az személyeskedés?
Kérdőjellel természetesen.
Igaz, ezeket nem neked kéne írnom:) Csak egy kérdést tettél fel, és teljesen barátságosan.
Ezért is válaszoltam normálisan.

A lényeget mégegyszer leírom: Az Emberek és a társadalom is változnak a filmek hatására, mert a filmek befolyásolhatják az értékrendet, a sztereotípiákat és a kultúrát. A filmek segíthetnek megváltoztatni vagy erősíteni nézeteinket és viselkedésünket.
A Hangsúly pedig azon van: Mindezt egyre inkább teszik!! Gyerekeknek szánt filmekkel!
EZ A LÉNYEG! Ezen szerintem nem kell vitázni.

Továbbá nem szeretnék több véleményt kifejteni a filmről, hogy ne okozzak esetleges vitákat. Főleg azok kedvéért, akik elkötelezett támogatói, és védelmezői ennek a műnek. Hagyom, hogy mások mondják el véleményüket, hiszen úgy látom sokan szeretik ezt a filmet.

előzmény: sa22 (#122)

2023-09-27 11:42:37 sa22 (5) #122

Bocsánat, de ezt a választ a chat gpt generálta? :D

előzmény: einstein (#109)

2023-09-25 22:34:03 Doc (4) #121

Nem tudom eldönteni, hogy ez most komoly-e a részedről?!
A rózsaszín mint szín okozza a bebuzulást, meg az egymás kezét egy egész másodpercig fogó két férfi?
Mert a "VINTAGE" rám nem hat - a tudatalattim nem tud angolul...

előzmény: einstein (#109)

2023-09-25 09:10:39 Doc (4) #120

Úgy legyen!

előzmény: Leo_Stotch (#119)

2023-09-24 09:49:35 Leo_Stotch (3) #119

Érdekes film. Az eleje nagyon tetszett. Kreatív, vicces.. de a vége felé már elfáradtam benne. Nem az, hogy sok volt, vagy sok(k) volt, hanem ellaposodott.
A sok munka nagyon látszik rajta, de nem az az instant popkulturális “őrület”.
Gyanítom a folytatás jobban el fog szállni.

2023-09-24 00:11:41 fempolip (5) #118

Úgy látom hogy nem hagy alább a kommentáradat, gondoltam hogy így az Expen4ables megtekintése után egy kicsit helyreállt hormonrendszerrel beszállok a vitába.
Bár őszintén és lehet részrehajló leszek ezen celluloidtartalom felé pozitív irányban ezen kijelentésemmel: Megértem azoknak akik kivetnivalót találnak, mert nem jó, vagy közepes, teljesen világos, van akinek Pasolini, van akinek Bud SPencer, esetleg mindkettő vagy egyik sem..de hogy itt lmbt mit tudom én milyen betűk és feministakurzus lenne. Nem igazán láttam igazi érveket amellett.
Leginkább összeesküvés elmélet, ki mit vett észre, milyen kifacsart résszel magyarázta meg hogy itt bizony a melegek és a nők jogai számítanak a férfiak meg majmok..vagy mi..

Úgy érzem leginkább hogy identitásukban bizonytalan, vagy pedig jelen kortól félő férfiak főként akik ezeket valahogy összeírták. Esetleg ideális propagandaként keresztre feszítve hordozzák körbe hogy (képzavar) itt, lássátok, ez maga a patás ördög.
Érdekes, miért nem vették elő az Örült nők ketrece és az amcsi remake a Madárfészek, Rocky Horror Picture Show, Rózsaszín flamingók vagy bármilyen "eltorzult filmet..

Vagy tényleg akkora gond ez a villogó rózsaszín propaganda? Tényleg akkora propaganda?
Lehet ekkora hatással mindenkire egy popkulturális film?
Persze összességében megy ez a trend hiszti, most élen jár a diszmelegség és az őrjöngő feminista, de ez a csoport képviselői vajon nem csak pár 10 vagy 100 esetleg ezer ember akik még a valódi mozgalmaknak is ártanak?

Vagy mit szólunk az Alkonyat házasságpárti és házosságon belüli gyeremekáldáshoz? Az a propaganda jó? És az a film ezért márt jó mert ilyen üzenetet hordoz?

Vagy Oliver Stone erektáló és egyben lankadó Háború trilógiája jó? Mert háború ellenes..De rossz mert a férfiprincipiumot gyalázza azzal hogy mit ér egy hős katona?

Keresztapa? Rengeteg embernél azt látom hogy a DON milyen szuper figura kemény libidós, olasz csődör aki a klasszikus keresztény férfit és családapát látjuk benne..
Tényleg ez lenne a mondanivaló? (Nekem nem.)

Szóval, ha ilyen felfutó majd pedig semmibevesző lufi hisztériák, amik a való életben igazából elenyésző kisebbségre vannak hatással be lennének tiltva, akár burkolt akár nyílt propagandával, milyen filmjeink lennének?
Propagandafilm: Triumph of the Will..mennyire férfias, mennyire asszonyos! Hmm jó az üzenete?
Német származásúként azt állíthatom hogy a zseniális film erősített a családmodellen, a hazaszereteten, de anélkül vagy azzal együtt is mai napig szégyenkezünk az akkori körülmények miatt, amit jól is mutat bizonyos szinten Európa helyzete és jelenlegi Németország helyzete.

Szóval, ez a film és megannyi másik mit tett hozzá, mit vett el ténylegesen az értékekből? Az emberi dolgokból, az életből?
És nem jobb az hogy egy ilyen pocsék filmet el lehet kerülni (ahogy le is lehet gyártani) és el lehet mondani a véleményt is, mint az hogy be kell tiltani, aki írta, rendezte börtönbe kell vetni( jó ez szélsőség, de volt már "kisebb" hibákra is precedens, mint szemüvegesek kiírtása..ugyebár). Majd betiltunk másokat is, és másokat is, mindenki úgy éljen ahogy egy adott (kizsákmányoló) csoportnak tetszik?

Engem vajon elnyomnak ezáltal? Tudatosan vagy tudat alatt? Megfordultam pár olyan országban ahol a hisztéria ebből (ismét megjegyezném különválasztom az ostoba rikácsolót aki valami hátsó szándékkal csak középpontba akar kerülni, attól aki korrekt élhető világot szeretne) is merít, de nem érzem azt, hogy akár e film miatt én fehér (übermensch) férfiként bármiben hátrányt szenvedtem volna, bárhol.

Ja és rózsaszín! Nagyon, de nagyon nem szeretem azt a színt. De az megvan hogy nem olyan rég az uralkodók színe volt? És nem nőké hanem férfiaké..

2023-09-23 20:23:17 caulfield (3) #117

Ez a komment pedig egy ravaszul targetált alusisak-marketing a tudatalattinknak?
Az igazságmag tekintetében fel lehet hozni a hírhedté vált londoni Tavistock klinika körüli mizériát, ahol tíz év alatt meghúszszorozódott a gender problémákkal kezelt kiskorúak száma. Való igaz, hogy vannak aggasztó trendek, de ezt közvetlenül leverni ezen a filmen olyan, mint amikor a columbine-i mészárlás után az emberek tetemre hívták Marilyn Mansont és a South Parkot. A kultúra és az úgynevezett tudatipar felelőssége el nem vitatható a társadalom ilyenné-olyanná történő formálásában, főleg a végletességre (pénzre) való hajlama miatt, ezért is jobb, ha minél árnyaltabban közelítünk hozzá.
De persze körbe is lehet pisilni a mozit, ahol a Barbie megy, hogy bent maradjon a rontás.

előzmény: einstein (#109)

2023-09-23 19:28:05 Ugor (5) #116

Már nem azért, de ki provokál itt egyfolytában ezzel az LMBTQ-izével mindenkit ennek a filmek az ürügyén? És persze nem tetszik, ha erre ökörködve válaszolunk. Hát így jártál.

előzmény: einstein (#115)

2023-09-23 18:30:44 einstein (1) #115

Remek kommentek.
Igazán komoly.
Nagyon jó.
Csak így tovább.
Ő. Milyen színvonal is ez? Ja.
Jó szórakozást másnak is:)

2023-09-23 18:27:01 einstein (1) #114

Hát nagyon sajnállak.

2023-09-23 18:25:26 MicaHiro (5) #113

Nekem már sajnos kezdett bugyirózsaszín színűre válni a bőröm, be kellett menni a sürgősségire. Most azt mondják, fognak adni intravénásan egy Trump véréből készült LMBT-propagandaoldó szert, nagyon remélem segít.

előzmény: Ugor (#112)

2023-09-23 17:53:07 Ugor (5) #112

Végünk... már érzem, az agybogár rág, álmomban férfi kezét fogom, és hamarosan meglesz 71 éves fejemmel az első havibajom is... pedig csak megnéztem ezt a filmet. .o((

előzmény: MicaHiro (#110)

2023-09-23 17:52:04 BonnyJohnny (3) #111

És mit csináljanak azok (mint például én), akiknek (rejtett) üzenetektől függetlenül, (lentebb) részletezett filmkritikai oldalról megtámogatott vélemény alapján nem tetszett (annyira) a film? :D (Ryan Gosling and his song for Oscar nomination! ;))
És vajon kevesebbet ér-e a véleményem, ha kézenfogva járó férfiakat nem (rejtett) üzenetnek tekintem... hanem kézen fogva játó férfiaknak. Én a való életben is látok ilyet az utcán (biztos vagyok benne, hogy Budapesten még gyakoribb, Amerikában pláne... szóval tekinthető egy normális életképnek, csak úgy üzenet nélkül).

előzmény: MicaHiro (#110)

2023-09-23 16:32:15 MicaHiro (5) #110

És mit csináljak, ha már megnéztem? Esetleg egy agyműtét segíthet, vagy már menthetetlenül LMBTQ-sérült lettem? Kérlek, segíts!

előzmény: einstein (#109)

2023-09-23 15:02:17 einstein (1) #109

Ez a film, egy összetett üzenetet hordoz, ami nem mindig könnyen érthető mindenkinek az első pillantásra. Különféle jelentéseket és érzelmeket kelthet, és azok, akik nézik, különbözőképpen értelmezhetik azt. Ahhoz, hogy teljesen megértse mindenki, miért tartalmaz ilyen jeleneteket vagy üzeneteket, lehet, hogy több időre és gondolkodásra van szükség.

A filmek és a televíziós műsorok gyakran bemutatnak különböző párkapcsolati dinamikákat és viselkedési mintákat. Ezek a minták befolyásolhatják egy gyerek felfogását arról, hogy milyenek lehetnek a párkapcsolatok, és hogyan kell viselkedni mondjuk egy ilyen kapcsolatban!

Pozitív példák esetén egy jól megírt és pozitív párkapcsolatot bemutató film segíthet abban, hogy a gyerek megtanulja a kommunikáció, az együttműködés és az empátia fontosságát egy párkapcsolatban. Ugyanakkor negatív példák is hatással lehetnek rá, ha például erőszakos vagy diszfunkcionális párkapcsolatot mutatnak be.

Egyébként rengeteg ilyen információ van a filmben!
1-2 példát írnék csak, de mint írtam, nagyon sok van. Többnyire annyira elrejtve, hogy a néző szinte észre sem veszi, de a tudatalattira sajnos hatással lehet.

00:52:36 perc körül, mikor két férfi kézen fogva látható, rövid két másodperces jelenetben. Ez a pillanat rövid, de mégis figyelemre méltó, mivel kézen fogva történik, ami egy intim kapcsolatra utalhat.
Közben még mást is sugall ez az 1mp-es jelenet, de bővebben most nem írok róla.

Még a színek is üzenetet hordoznak (akár a rózsaszín nyakkendő). Például a rózsaszín a filmben lehet a hagyományos nemi szerepek elleni lázadás jelképe.
Ez szimbolikus üzenet. Amitől hemzseg a film. Akár csak egy Lady Gaga videoklip.

00:57:26 percnél pedig miközben egy férfi súlyzózik (VINTAG) felirat van hátul, ami természetesen az agy számára VINTAGE
Közben a férfiak elfutnak, a nők pedig megjelennek.
A "vintage" lehet egy utalás a múltra vagy az örökségre, és azt sugallhatja, hogy azok az elképzelések, amelyeket hagyományosan a férfiak és nők közötti kapcsolatokról vagy szerepekről gondoltunk, már változásra szorulnak.

A lényeg az, hogy a filmeknek igenis van hatásuk a tudatalattinkra. Amikor egy film nézése közben érzelmeket, gondolatokat és reakciókat élünk át, amelyek mélyen beivódnak a tudatalattinkba. Ezáltal a filmek képesek lehetnek befolyásolni a gondolkodásunkat és az érzelmi reakcióinkat is, még akkor is, ha nem vagyunk teljesen tudatában ennek.

előzmény: Doc (#108)

2023-09-22 23:30:41 Doc (4) #108

Hát szerintem sok dologból tevődik össze. Először is majd minden évben hozzáadnak egy újabb betűt - némelyiket már nem is értem... :)
Aztán biztos hogy többen be is ismerik mint korábban. A hormonos dolognak is van értelme. És végül szerintem a legnagyobb növekedés a leszbikus-biszex lányok között van (leginkább csak kipróbálják) és ezt én őszintén nem érzem problémának :)
Mindenesetre 6 év alatt 1,5% növekedéstől én nem pánikolok be. Már csak azért sem, mert tojok rá hogy ki kivel mit csinál az ágyban - ezzel a legtöbb betűt letudtam. A transzszexualitás mint mentális probléma (testképzavar) egy gond, de az csak egy nagyon kicsi töredék és amúgy se sok mindent lehet vele kezdeni...

De ennél lényegesebb kérdés (vagy legalábbis jobban kapcsolódik a filmhez): komolyan úgy érzed, hogy ennek a Barbie-filmnek az "erős üzenete" ehhez érzékelhetően hozzájárul? Mert én bizony nem láttam ezt az erős üzenetet. Szerintem nem hogy LMBTQ vonalon nincs nagy mondandója, de még feminizmus vonalon is csak vékonyka üzenete volt. A csapból is folyó LMBTQ mellett meg szerintem ez semmit nem befolyásol. Nézhető filmecske, itt-ott vicces, kettővel több gondolattal az átlagnál - de azt nem hiszem hogy ettől akár egy ember is homo/transz lesz.

előzmény: Kubrick23 (#104)

2023-09-21 17:50:10 Pash Cutter (?) #107

Rózsaszínűt szart a csivava
https://grafomanpali.blog.hu/2023/08/27/greta_gerwig_224

2023-09-18 22:06:46 Kubrick23 (2) #106

Ezzel mit is akartál mondani? Bocsánat, ha visszakérdezek, de nem túl világos, mire akartál utalni…
Ha érdemi mondani valód is van, szeretettel várom…

előzmény: Dangar (#105)

2023-09-18 16:46:41 Dangar (?) #105

"Valami csak áll a háttérben"

Egy teória szerint rengeteg hormonkészítmény fel nem szívódott anyaga kerül az ivóvízbe nap mint nap (ezt, a legtöbb szennyeződéssel ellentétben nem lehet teljesen kiszűrni/hatástalanítani a szennyvízből). Elvileg nagyon nagy dózis kell, hogy valakin kimutatható változásokat okozzon, de nincs tudományos egyetértés, szóval ezt tartom a legvalószínűbb alapnak. A fiatal, még fejlődő szervezetre erősebben hatnak a bevitt hormonok, ezért a generációs különbség.
Nem tudom, persze mennyi igaz ebből, de előbb elhiszem, mint mondjuk a chemtrail teóriát.

előzmény: Kubrick23 (#104)

2023-09-18 15:22:04 Kubrick23 (2) #104

Sajnos létezik. Máskülönben nem tudom, mivel lehetne magyarázni azt, hogy 2014 és 2020 között az Egyesült Királyságban az önmagukat LMBTQ személynek vallók aránya majdnem megduplázódott (1,6%-ról 3,1%-ra) és a tendencia folyamatos emelkedést mutat. Valami csak áll a háttérben, elég drasztikus emelkedés ez pár év alatt, még ha jóhiszeműen feltételezzük azt, hogy esetleg korábban nem merték bevallani. (pedig 2014 már nem a sötét középkor volt)
A 16 és 24 év közöttieknél ez az arány már 8%, azaz jól látszik, hogy a fiatalok húzzák fel a statisztikát. Tehát kikre fejt ki "jótékony" hatást a nem létező LMBTQ lobbi?
Még mielőtt valaki megvádolna propagandával, belinkelem a hivatkozást. (Hallani már 20%-ról is az angol középiskolások körében, de ez remélem tényleg csak túlzás)

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/culturalidentity/sexuality/bulletins/sexualidentityuk/2020

Barbie filmről meg annyit, hogy sokat akart a szarka... De azért voltak jó pillanatai, ezért nem 1-es. Meg mielőtt valaki azt is felhozná, hogy nem értettem a filmet... Értettem és így sem tetszett.

ui.: Azt már fel sem merem tételezni, hogy azért ment a végén Barbie nőgyógyászhoz, hogy nemváltó műtétről érdeklődjön... :) Bízom benne, "csak" gyereket szeretne

előzmény: Doc (#95)

2023-09-17 14:57:09 Csupor (?) #103

Ez a film minden tekintetben kiemelkedő, mindenkinek látnia kell.

2023-09-17 07:59:42 TheDriver (3) #102

A maximális értékelés imdbn, valószínűleg a feminista vonal miatt volt...

2023-09-16 22:12:55 sptt (3) #101

Nagy várakozással álltam (ültem) neki ennek a filmnek, elsősorban a pozitív fogadtatás és Margot Robbie zsenialitása miatt. Aztán fokozatosan csökkent a lelkesedésem és kezdtem el csodálkozni azon, hogy vajon mi okozza azt, hogy pl. az IMDB-n a nézők 15%-a értékelte maximálisra ezt a filmet. Ennél talán érdekesebb adat, hogy amennyiben az NPS rendszer szerint vizsgáljuk az értékelést, akkor magasabb a "nem ajánlók" száma, mint az ajánlóké. Viszont a Rottentomatoes értékelései szerint nagyon pozitív kritikákat kapott. Tehát vegyes a kép, mindenesetre én a negatív oldalt erősítem, egy idő után nagyon elkezdett untatni a film, egyszerre volt egy szájbarágós mese, egy feminista doku-reality és egy nagyon rózsaszín musical. Köszi, imádlak, Margot Robbie, de nem kérek folytatást. (Ja, most, hogy vége lesz a Sex education-nek, Emma Mackey is kaphat több főszerepet!) 5/10

2023-09-16 18:38:09 dorothygale (3) #100

:D

előzmény: kocz (#99)

2023-09-15 21:59:45 kocz (3) #99

Szerintem az átlag embernek csak káros következtetések jönnek le ebből a filmből (lásd telex interjú a Parkban a barbie bulin). Egyébként meg közel volt az unalmashoz. Ráadásul csapongó volt és néhol nem voltam benne biztos én sem hogy mit is akar mondani a szerző. Egyedül azért adok rá hármast mert Margot Robbie gyönyörű (csak hogy a patriarchizmus sztereotípiát meglovagoljam;)

2023-09-15 21:56:54 wim (3) #98

Jó az alapötlet, ragyogó a két főszereplő, de maga a film csalódás. Felszínes, túlbeszélt, és olyan szájbarágós, mintha gyerekeknek szánták volna. A didaxis miatt nem működött a szatíra (bár voltak remek poénok), sokszor untam, nem tudott lekötni. Az előzetes ismeretmorzsák - és főleg a képek - alapján meg voltam róla győződve, hogy tetszeni fog, de már a második percben lefagyott az arcomról a mosoly.

2023-09-15 12:53:40 kaamir (2) #97

Alsó hangon fél tucat lovat akar megülni a Barbie egyetlen seggel - aminek nem is lehet más vége, mint káosz és felszínesség. Hiába vet fel érdekesnek tűnő témákat a film, ha azokkal semmit nem kezd, vagy elintézi őket valamilyen olcsó konyhafilozófiával és ezer éves közhelyekkel.

Akármilyen pörgős és harsány is a film, én a játékidő nagy részében unatkoztam és az órámat néztem. Elsősorban azért, mert a Barbie filmként is nagyon gyenge lábakon áll. A dramaturgia botrányos, egyetlen konfliktusnak sincs felfutása, megoldása, katarzisa. Amelyik konfliktust pedig nem képes feloldani a film, azt egyszerűen elsunnyogja.

Csak úgy halmozzák egymásra a történéseket, amiknek nagyjából semmi közük egymáshoz vagy igazából bármihez. Mert sajnos még szatírát sem lehet úgy csinálni, hogy a karakterek...izé...bábfigurák. Akiket ide-oda lehet rángatni, ahogy a forgatókönyv épp megkívánja, és akik elmondják azokat a tételmondatokat, amiket a rendező a szájukba ad.

Értem én, hogy ez paródia, nem kell komolyan venni, de két órán át bámulni ezt a műanyag, rózsaszín világot, hallgatni ezeket a förtelmes popdalokat, bámulni ezt a ripacskodást nekem már-már fizika fájdalmat okozott.

2023-09-08 23:38:07 einstein (1) #96

Én leírtam a véleményem.
Részemről ennyi.

2023-09-08 23:06:20 Doc (4) #95

Ne haragudj, de nem értem mi van, ha a filmnek erős üzenete van a transzneműségről?
Létezik annyi propaganda amitől te "bebuzulsz" / "betranszulsz"?
Tiniként meg tudtak volna róla győzni, hogy a lányok helyett inkább a fiúk után járj?
Ha nem, akkor miért gondolod, hogy másra erősebben hat?

De ha a propaganda ennyire hatásos, akkor van egy megoldás.
Kötelező (de legalábbis ingyen) pornót a népnek! Attól majd jól kiegyenesednek a buzik!

Amúgy meg a transzneműek átoperálása gyakorlatilag kasztrálás (illetve annak a női ekvivalense).
Annyira zavar a dolog, hogy mindenáron meg akarod akadályozni?
Önként csinálják, még fizetnek is érte!
Mit zavar téged?

előzmény: einstein (#93)

2023-09-08 14:09:58 Ugor (5) #94

Nem tudom, mit fáradozol itt ezzel a propagandával, de most már túlmentünk egy elfogadható határon, ok, neked a paradicsomleves betűtésztája is LMBTQ, hallottuk, értjük, lépjünk túl rajta. Még ha Tucker Carlson mondta, akkor is...

előzmény: einstein (#93)

2023-09-08 13:35:33 einstein (1) #93

Úgy látszik könnyen elsiklanak itt afelett, hogy több tucat cikk van róla! Nem csak azok az oldalak írnak erről, amiket belinkeltem. Nem a FOX News-ról van szó, hanem főleg a rendezőtől, és a szereplőktől származó kijelentésekről. Értlemezni tudni kell. Újra fussatok neki.
Hari Nef transznemű színész nyilatkozata, aki a "Doktor Barbie"-t alakítja, azt mondta az Out Magazine-nak, hogy a filmnek erős üzenete van a transzneműségről.

Ismétlem, hogy rengeteg nyilatkozat van róla, amiket a rendező, és a színészek maguk tettek.

Az sem számít, ha sok ember nem veszi komolyan a filmet, mivel sok fiatal komolyan veszi! Szóval ez nem ilyen egyszerű. – nem veszélyes, mert én nem veszem komolyan alapon– Ez aztán a komplex gondolkodás.

Ugor tökéletes hasonlatára, most nem reagálok, mert a másik értélmiségű (ryood) már nem csak trollnak, hanem veszedelmes trollnak minősítene.

2023-09-08 11:23:20 Ugor (5) #92

Az, hogy közel-keleti meg más iszlám országokban betiltják a Barbie-t, annak szerintem nem sok köze van az LMBTQ-hoz, inkább a nőuralommal, feminizmussal kapcsolatosak a problémák. Mert itt most ezek voltak az alapvető "bizonyítékok". Nos, ahol szerencsétlen nők szinte egész életüket egy zsákban töltik, amire két lyukat vágtak, hogy lássanak, ott nyilván nem feltétlenül üdvös Margot Robbie és társai látványa vagy identitása. Bár a tálibok az ilyen kérdést elég egyszerűen megoldják, hogy na, akkor holnaptól nők nem járhatnak moziba és kész. Egyébként meg... biztos van, aki azt a kérdést, hogy a leves az asztalon sótlan vagy forró, úgy dönti el, hogy megnézi a keresőben, hogy van-e valami erről szóló cikk, ami őt igazolná. Én meg nem, én inkább megkóstolom. És ezért az én IQ-m feltehetően alacsonyabb, mint itt kiderült. De jól is van ez így.

2023-09-08 08:47:55 ryood (?) #91

Sajnos nem újdonság ez a jelenség itt az oldalon.
A hergelés és trollkodás keveréke az eszköz ehhez a romboláshoz.
A filmről való tényleges, érdemi vita, diskurzus nem célja ezeknek. Egy kicsikét sem.
A Foxnews és a hitradio élharcosai ezeknek az uszító identitáspolitikai háborúnak a trolldemokrata oldalon.
(A másik oldalnak is megvannak persze ezek a felületei, amik semmivel se jobbak.)
Szóval, amikor ilyenekre hivatkozik valaki, erre lehet számítani, ami lentebb történik.
Ignorálni lehet, leállni velük nem nagyon érdemes, sajnos van ilyen tapasztalatom itt, nem kevés.

előzmény: fempolip (#90)

2023-09-08 08:37:35 fempolip (5) #90

Én inkább azt látom, hogy belinkelt sok dolgot, de önálló véleménnyel nem rendelkezik.
Amellett persze hogy lehet van véleménye, de azt nem tudjuk meg a hozzászólásaiból különösebben.
Se a Fox se a másik nem igazán kompetens számomra.
Inkább azt látom hogy elbarikádozza magát a véleményekkel.
Mert szerintem lehet rossz ez a film, lehet jó ez a film, de legyen érv, saját gondolat.
Itt leginkább nem is a filmről van már szó hanem ideologiákról, amik vélet vagy valósan benne vannak a filmben.
De ennyi erővel, bármelyik alkotásra szinte rá lehet húzni. A mostaniakra pedig főképp..

előzmény: ryood (#88)

2023-09-08 08:15:18 budaik (5) #89

Már ne is haragudj kedves Virág elvtárs, mióta működik ez az aki nem velünk van, az ellenünk van elmélet és gyakorlat? Nehogy már ne lehessen erről a filmről, ami szerintem egy szellemes szatira, őszintén hisztériamentes és autentikus önnálló vélemény. Nyilván értem, hogy ha beülök egy filmre akkor előtte fel kell készülni egy filmre, sőt már a vélemények dzsungelében kell harcolni és onnan , abból a harcedzettségből kell kikászálódva élezni a filmet, vagy utálni.

Én a magam részéről az előzeteseket sem nézem meg. Sőt kifejezetten manipulatívnak tartom.

Szóval szerintem érdemes ezeket a folyamatokat kikapcsolni. S értelmezni és élvezni, befogadni, amit az ember lát...

előzmény: einstein (#84)

2023-09-08 08:13:42 ryood (?) #88

Eleve a Fox news-ra (amerikai origo) hivatkozik...
Ez mindent elmond...

előzmény: fempolip (#87)

2023-09-08 07:02:31 fempolip (5) #87

Itt elveszünk azon gondolatok sűrűjében ami leginkább az interneten létezik, és gerjednek belőle hírek.
Amiket ide linkeltél..az országok ahol betiltották, nagyrészt harmadik világ beli, nem éppen az ember egyenlőségét, szabadságát hirdető országok, a maradék pedig pont hogy ezen idióta véleményformálások hisztijéből áll meg.

írd le a kedvenc filmed, és bebizonyítom hogy rasszaista, melegpropaganda, politikailag bizonyos részhez kapcsolódik, vagy hogy amellett áll hogy lapos a föld...esetleg kiderül belőle hogy mátrixban élünk, ezért vallást lehet szervezni köré mert feltárja a bizonyosságot.

De amúgy ha így is van...hogy LMBTQ propaganda,...lett ettől valaki meleg? Mármint a filmtől?
Azon lehet vitázni jó vagy rossz, de olyan érvek ami ahogy mondtam, nem a valóságban léteznek, csak interneten, másik pedig akkor ennyi erővel a most bemutatásra kerülő Disney produkciók szerint a nők vezetik a világot, az állatok beszélnek emberi nyelven, bármilyen bőrszin jobb megitélésben részesül a fehérnél, és a valóságban ha dolgozol 20 ember mellett akkor abból egyik meleg, egyik fekete, egyik ázsiai...

Úgy érzem hogy az egész iderángatott mindenféle cikk, leginkább csak egy burokban tartás, vagy pedig szándékos hergelés része..esetleg szimpla trollkodás.

előzmény: einstein (#86)

2023-09-08 02:24:46 einstein (1) #86

Csak ezt írd be a keresőbe: (LMBTQ barbie)
Több tucat írás van róla.

De tessék:
https://www.foxnews.com/media/barbie-film-forgets-core-audience-favor-trans-agenda-gender-themes-christian-movie-site-warns

Idézet egy szereplőtől: Hari Nef transznemű színész, aki a "Doktor Barbie"-t alakítja, azt mondta az Out Magazine-nak , hogy a filmnek erős üzenete van a transzneműségről.

Margot Robbie színésznő: "ez a film szó szerint mindenki számára készült".
"Ez az a dolog, amit az emberek mondanak, amikor egy filmért drukkolnak. Azt mondják: "Mindenkié." De szó szerint úgy készült, hogy mindenkinek szóljon” – mondta Robbie, miután megkérdezték tőle, hogy a film gyerekeknek készült-e. A rendező, Greta Gerwig gyerekeknek és felnőtteknek szánt humort alkotott.

Szóval ez a gond sajnos, hogy gyerekeknek is szánták.

Ez mind fent van a Fox News oldalán.

Ugornak üzenem: Ezt szerintem 90-es IQ felett könnyen lehet értelmezni, mert eléggé egyértelmű.

előzmény: Ugor (#85)

2023-09-08 01:48:22 Ugor (5) #85

Nos, most nem azért... de ha még iderak valaki egy nagy és igen komoly bizonyítékcikket, hogy a ratyimatyesz.com megírta, hogy Indonéziában sem szeretik a rózsaszínt, ebből az következik, hogy a Barbie egy LMBTQ film? És ezt most kell így utólag megtudnom? Hát, szóval valakinek itt valamije nincs a helyén... de lehet, hogy háborús film, csak én rosszul néztem.

előzmény: einstein (#84)

2023-09-08 01:21:21 einstein (1) #84

Itt van pár infó a filmről:

https://www.pcguru.hu/hirek/algeriaban-is-betiltottak-a-barbie-t-a-homoszexualis-tartalmak-miatt-lmbtq-greta-gerwig-margot-robbie-film-ryan-gosling/81502

https://www.hitradio.hu/mar-tobb-orszagban-is-betiltottak-a-barbie-cimu-filmet/

A kedves, és intelligens 4-5 pontra értékelőknek: Éljen az LMBTQ

2023-09-04 00:29:04 leplesbitang (2) #83

A film legnagyobb eredménye, hogy a totális közhelyességét (tanulság: a nemeket komplex elvárásrendszerek terhelik és az élet nehéz) sikerült elrejteni egy annyira divatosan ironikus, önreflexív, összekacsintós utalásoktól zsúfolt, túlstilizált homlokzat mögé, hogy a nézői képesek megfeledkezni az ordító ürességéről.

2023-09-02 13:17:51 caulfield (3) #82

Jó, az a film lényege, hogy nincs lényege. Állítása az, hogy nincs állítás. Komolyan venni ezért nem kell, nincs is benne semmi lecövekelve. De, okos film, ötös, csak nem szabad sokat belelátni - zseniális és komolytalan, viszont egzisztenciális dráma és mélyfilozófia is, na meg a tőkés rendszer kemény bírálata (miközben a Mattel betegre keresi vele magát). Ugyanakkor echte vagina-film is, mert mindenki azt rak bele, amit kedve szottyan, amolyan nagyvásznas kurválkodás. Ámbár emellett, mivel okos, igenis hangsúlyozza a nemek közti egyenlőtlenségeket és pellengére állítja a maró tárgyiasítást és eldologiasodást - poénosan, dalolva, strandolva, mivel egy nyári sikerfilm.
Ezzel együtt a felütése körülbelül az, hogy mi a nő? Primitív lányok felébrednek a Barbie-monolit énkép torzításának köszönhetően… Ízlelgetni való, de vicces, és tényleg az. Egyébkéntis a cinizmus vádjában majd pancsolnak a bigott jobberek a túloldalon. A zárása pedig, hogy mi az ember? Síró babák, metafizika, fehér construct (Mátrix), Pinokkió-parafrázis, miegymás és végül nőgyógyász. Az érzések és a tapasztalat felsőbbrendűsége, illetve könnyek és kacaj, vagy máshogy mondva puncinedv és jókedv, de, Freud és feminin öntudat is.
Várjuk a folytatást. Epedezve.

2023-09-02 05:11:34 Channá (5) #81

Ti mind bipoláris zavarral rendelkeztek, ezt már más, korábbi okos is megállapította.

2023-09-01 22:28:32 Ugor (5) #80

...és ha láttad volna! Én meg 70 éves létemre elmentem a Museum of Sweets & Selfies-be és ott rózsaszín flamingókkal szelfiztem, meg rózsaszín műanyag medencében úsztam. Szóval rémes, bizony... :o((

előzmény: manuva (#79)

2023-09-01 22:13:43 manuva (4) #79

Rám is rossz hatással van ez a film, pedig nem is vagyok fiatal. Mióta megnéztem, egyre többet iszom, és már drogot is kipróbáltam, pedig előtte soha! A fiúk is egyre jobban tetszenek, pedig előtte csak a lányok... Strandra is sokkal többet járok.

előzmény: einstein (#76)

2023-09-01 11:35:31 fempolip (5) #78

Elkezdtem a videót, és már az elején meglepődtem. Férfiak klubja..egy kicsit úgy érzem a külalak, és néhány egyéb videóba belenézve mintha a nő maga lenne az a nem ami minden baj okozója, nem egyenlő a férfival, minden pillanatban harcolni kell ellene és a nő mint principium alá kell magát rendelni a férfinak. Bár elsőre inkább a videót néztem volna meg. (Nekem ez a csalódott férfiak kihasználására épülő makro iparág ami megfejtést nem ad -rengetegszer a kifogás hogy ebbe most nem megyek bele, nem hozok tényeket nézzetek utána...-bullshit, bullshit hátán azért van egy videó hogy bizonyítani tudd!! onnantól csak okoskodás)
De vissza a videóhoz..
Már az elején egy harcba invitál..kit kell legyőzni? Van ellenség? Több magyarországi videóban (legyen az főként politikai, elnézést) ezt hallom, hogy csatába, harcba, fenyegetés..mintha állandó erekciókényszer lenne.
A bemutatkozása korrekt hogy aki ide téved, felvázolja kiknek szól, de a tartalma máris kizár a hetero fiukon, férfiakon kívül mindenkit. Persze nem gond, de már így alapból benne van hogy csak azok fogják megnézni főként akik egymást veregetve bólogatnak rá, és igazat adnak egymásnak. Holott ez nem visz előre semmit.
Sajnos Oppi-t még nem láttam (nem szeretem ha egy koncentrálós filmnél mellettem röhögnek a tiktok videókon chipses zacskót zörögtetve, ezért inkább megvárom a BD megjelenést, és a saját mozimban egyedül megnézem. Szóval ezen összefüggéshez nem tudok hozzászólni)
"Az igazi atombomba..a valódi atombomba..folyamatos sugárfertőzés.." ezek afélelembentartás tökéletes alapja.
Úgy érzem hogy az előadó nem jár a valóságban, inkább csak a virtuális térben létezik. Vagy legalábbis nem akarja ezt látni.
Társadalmi rombolást végez a barbi, rengeteg könyv is megjelent róla, szakirodalmak..de nem megy bele.. nos igen, elhiszem hogy az önkép a babához viszonyítás stb. káros. Én is olvastam róla. De ha ez a videó témája akkor hozzon példát, konkrétumot. ez a nem megyek bele..gyenge érv.
Többször említi hogy a férfi, a férfi..mindenhol ez a nem az áldozat, a megvezetett, vagy a megvezetni szándékozott..megint leegyszerősíteni csak a nemekre..
A nők pedig a munkában csak droidok lehetnek ..
A kezdő képsorokon lehet vitázni hogy jó vagy nem..
De úgy érzem a videó készítője vagy legalábbis szereplője olyan mint aki örökös stresszben van, mindent véresen komolyan kell venni mert minden bokorban ott lapul a gonosz. Hogy mivéle gonosz? Hát mi tudjuk aaaazt!
"Férfi és nő szövetsége"- ezt nem értem. Valaki el tudja mondani mit jelent?
16 percig tudtam nézni...nem tudom hogy érdemes-e tovább folytatnom.
Mett úgy érzem hogy itt már rég nem a Barbie filmről szól ez a kritika, hanem egy olyan példálózás végig ami a szegény férfiak áldozatát mutatja be. mennyire háttérbe szorultak, elnyomottak, nincstelenek, elveszettek..
Ismét csak azt érzem hogy a virtuális valóságban él.
Azon tól hogy nekem tetszett ez a film, meg tudom érteni azt is akinek nem.
Esetleg aki lát bele mást is mint én.
De úgy érzem ez a linkelt videó inkább a nemek közötti feszültség keltésére a két oldal teljes elszigetelédésére jobban rásegít mint megérteni, megbeszélni a dolgokat.
Jrom ezt abszolót fehér (abszolót heteró)férfiként, magas beosztásban egy olyan országból ahol a virtuális valóságban iszonyú hiszti van a nemek között, de a valóság még mindig az hogy a városban egy év alatt több nőt öltek meg mert hűtlenek, engedetlenek voltak. És senkit nem is érdekelt a dolog. Az elkövető kapott x évet. Ennyi.
Szálljunk ki az internet ferdítéséből és nézzünk körül! Ne lövészárokból tüzeljünk (hogy felvegyem ezt a beszédstílust) egymásra, hanem kortól, vallóstól, nemtől, identitástól stb. függetlenül üljünk le egymással szembe, vagy több emberrel és beszéljük meg a problémákat.
Többet érünk el vele. És ha tényleg hergelés a barbie, akkor azt az ellentétes nemű, korú, vallású emberekkel beszéljük ki, beszéljük át, oldjuk meg, és nevessünk ha tényleg így van hogy milyen gyenge próbálkozás.
Ne pedig véleményformálókat hallgassunk és bólogassunk rá.

előzmény: einstein (#76)

2023-09-01 10:16:59 MicaHiro (5) #77

Élek a gyanúperrel, hogy a linkelt video okos "elemzője" még a nyilvánvaló 2001: Űrodüsszeia utalást sem észlelte...

előzmény: einstein (#76)

2023-09-01 00:26:32 einstein (1) #76

Pont az a lényeg, hogy sokan sajnos komolyan veszik. Szerintetek melyik korosztály fogja megnézni ezt a filmet? Ugyebár 12 karikás. Sajnos főleg a fiatalokra lesz káros hatással. Elég sok elemzés van róla a neten.

Itt van egy: https://www.youtube.com/watch?v=RsT3AuPra5o
A videóhoz írt többszáz komment közűl is érdemes olvasgatni.

Egyébként, ha a néző nem ismeri fel, vagy épp nem érzi a film romboló hatását, attól még árthat.

2023-08-29 23:14:05 Korben (?) #75

Persze nem akarunk senkit megdumálni arról, h milyen jó már ez a film. A haveromnak azért megmondom: "Ne vedd már olyan túl komolyan a filmet....:)" Se az életet..:)

előzmény: Ugor (#70)

2023-08-29 23:11:29 Korben (?) #74

"Hanem nagyon sok görbe tükröt mutat..." Igen ez másodszori nézésre jött le, hogy nézem a filmet és folyamatos kérdéseket teszek fel magamban, gondolkodom a film nézése közben. Azért ez nagy szó egy blockbusternél, én úgy gondolom, vagy csak én voltam így a filmmel?

előzmény: budaik (#68)

2023-08-29 17:11:22 BonnyJohnny (3) #73

A következő KT tali fénypontja lesz... :D

előzmény: Ugor (#72)

2023-08-29 14:26:06 Ugor (5) #72

Esküszöm, megírom és beöltözöm lepedőbe...

előzmény: BonnyJohnny (#71)

2023-08-29 14:17:50 BonnyJohnny (3) #71

Lelki szemeim előtt most megjelent Ugor, tógában, amint a pacalevésről zeng egy ódát. :D

előzmény: Ugor (#70)

2023-08-29 12:38:42 Ugor (5) #70

De jó! Ide is bedobott valaki egy "agymosás" bombát! Na, és fel is kavarta az állóvizet egyből. És hát meg tudunk-e győzni bárkit is arról, hogy tetsszen neki a film vagy nem? Vagy meg akarunk győzni egyáltalán? Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor fordult elő, hogy valaki utólag ideírt valamit, próbálta befolyásolni a véleményemet, én meg azt mondtam, hogy azannyát, igazad van, felértékelem vagy leértékelem. Vak voltam, de csodaforrás vagy, Mária-kút, felnyitottad a szemem, un miracolo! Azt hiszem, nem tehetünk szinte semmit azért, hogy valaki értsen egy filmet, ha nem érti. Vagy másképp érti. A Barbie különben is előítéletes film, sok ember van, aki előre elhatározta, hogy nem eszik rovart vagy pacalt, mert az fúj meg broáf, akkor lehet, hogy nem tudom ledumálni a torkán akkor sem, ha ógörög eposzokat zengek róla, hogy milyen finom.

2023-08-29 11:38:14 BonnyJohnny (3) #69

Egyébként én is túlzónak érzem az 5-ös osztályzatot. Bár, ahogy korábban is írtam, ha az eredeti elvárásaimhoz képest pozitívan csalódtam volna, az jobb lett volna, mint a magasztaló kritikákhoz képest negatívan csalódni.

Amúgy a nézhetetlen osztályzatot is megértem. Ha valakinek megfeküdte a gyomrát a film ábrázolásmódja, akkor nézhetetlennek találhatja.

2023-08-29 11:34:08 budaik (5) #68

Szerintem pont az a jó benne, hogy nem a legegyszerűbb, első rétegben érdekes és vicces. Nem úgy legondolkodtató, hogy elsőre megérted. Hanem nagyon sok görbe tükröt mutat...

előzmény: Korben (#67)

2023-08-29 11:17:45 Korben (?) #67

Egy ideig én is ezt kérdeztem, de sokaknak nem jön be ez a fajta humor, egyszerűen nem értik az iróniát, a direkt túltolt abszurd jeleneteket meg komolyan veszik. Egy filmkedvelő ismerősömnek ajánlottam ezt a filmet, úgy h nagyjából ismerem az ízlését, de mellé lőttem, nem tetszett neki (szerinte túl giccses,kvázi nem jött le neki h ez direkt lett így túltolva, meg hogy ezt szerinte gyerekeknek szánták, sztem pont nem, akkor nem feszegetne komoly társadalmi kérdéseket a film). A lenti hozzászólások is megmutatják, h van azért 'szórás'. ez a film sztem egy szórakoztató nyári blockbuster, amit egyáltalán nem szabad komolyan venni, viszont szerencsénkre az alkotók szabad kezet kapva a gyártótól belecsempészhettek némi eredetiséget azzal, h mer a film picit egyedi lenni, mer gondolkozásra késztetni, kérdéseket tesz fel a maga szórakoztató módján.

előzmény: budaik (#66)

2023-08-29 09:42:56 budaik (5) #66

Természetesen, én meg majd ezt fogom dolgozni: Strand :D

Amúgy a filmben rengeteg vicces jelenet van. Nem is értem, hogy miért nem szeretik sokan :)

előzmény: MicaHiro (#65)

2023-08-29 09:33:45 MicaHiro (5) #65

Ezt én sem vontam kétségbe, mindenki csinál amit akar. Én meg, ha erre járok, lehet hogy reagálok rá ahogy szeretnék. Ha úgy tartja kedvem, némi iróniával ;)

előzmény: budaik (#64)

2023-08-29 09:26:39 budaik (5) #64

Azt írta, hogy agymosás. Milyen érvet szeretnél még? :)

Amúgy szerintem mindenki olyan osztályzatot ad, amilyet szeretne...

S nem is értem. Nem olvastam sem a film előtt , sem a film után szinte semmit a filmmel kapcsolatban. Érteni vélem a kérdéseket, állítások, amelyek a filmben megjelennek. S örülök egy ilyen filmnek a Marvel - DC rengetegben, ahol semmilyen kérdést soha nem tettek fel...

előzmény: MicaHiro (#63)

2023-08-29 09:18:27 MicaHiro (5) #63

Ez a másfél soros, érvekkel alaposan alátámasztott komment teljesen meggyőzött. Csapnivaló film ez!

előzmény: einstein (#62)

2023-08-29 02:49:46 einstein (1) #62

Látom megy az agymosás!!! Nehogy már az ilyen filmek érdemeljenek 4-5 pontot. Ne vicceljetek már.

2023-08-24 20:35:22 caulfield (3) #61

Egy dolog felvillantani életszerű helyzeteket, főleg szórakoztatóan és furmányosan, amikről a nagyközönség végre jókat tud dumálni otthon ebéd közben, de ezen eszmecseréknek a komolyságszintjét végül azért mégiscsak a film kiforrottságának, no meg az őszinteségének a mértéke szabja meg.
Barbie tök jó párja lehetne korunk politikusának, mert a haszonelv jegyében történő észosztás non plus ultráját gyakorolja. Azaz forró témák hatásos megforgatásával és taglalásával, valamint a saját lénye felől való megtévesztés műveletének pökhendiségével, továbbá a közönségben meglévő bipolaritás, illetve spektákulumra való igényszint együttes felkorbácsolásával és meglovagolásával kaszál oltári nagyot a siker frontján.
Ezzel együtt ez a film valóban egy káprázatos cirkuszi előadás.

2023-08-24 16:33:01 Channá (5) #60

Én úgy tudnám elmagyarázni neked, hogy számomra mi volt a Barbie lényege, hogy nem volt. Barbienak, mint játéknak semmi dolga nincsen. Ezt el is mondják. Ő olyan, mint a videójátékok, a filmek, az edzőtermek, kikapcsolódni, kiszakadni a világból. Az egy másik kérdés, hogy tudjuk Barbie játék múltját, akkor biztos hallottunk arról, hogy mennyire torzítja a gyerekek és nők énképét, hogy karrier Barbiekat alkottak, most abba ne menjünk bele, hogy társadalmi példaként, vagy sem. Hogy keringenek pletykák a karot megemelő, és mellett növelő babáról etc. Viszont olyan kérdéseket tesz fel, amit egy kislány csinál. Játszik, és általában a szerepjátékok, vagyis babázások alatt vetíti ki a valóvilágban felhalmozott infókat. És milyen információkat kap? Van jobb esetben anya és apa, anya dolgozik, akkor otthon még főz, mos, takarít, meg kikérdezi mi volt az oviban, apa hazajön, vagy időben, vagy nem, vagy fáradtan vagy nem. Ha apa is főz, mos, takarít, akkor az rendben van? Vagy ha anya marad benn többet dolgozni, akkor az rendben van? Azzal mit kezdjen, hogy apa többet keres? Vagy éppen anya, akkor ne árulják el senkinek, nehogy apára papucsként tekintsenek egyesek? Az miért hír, hogy nő lett az elnök egy országban, ha eleve több nő van a világon? Az oviban, vagy iskolában, miért nők vannak, és miért nincs annyi férfi? Ha egy nőt leint egy férfi, az rendben van, de egy nőtől látunk-e olyat főnökként, hogy leint egy férfit? (ugye ez a filmben egy jelenet). Tényleg annyi a dolga egy kislánynak, hogy szép legyen? (mennyiszer hallják a lányok azt, hogy milyen szép kislány... mintha ez lenne az egyetlen érdem, vagy most az érdem, hogy szép?) És a fiúk, akkor ők most mik? Csúnyák? vagy mi? Ha elkezd valaki tanulni, akkor szemüveges, érdektelen lány lesz belőle, mert az energiája nem a külsőre megy, de akkor elhanyagolja magát, ha viszont csinos, akkor ismerjük, nem lehet okos is egyszerre. Az nem lehet, hogy egyszerre legyen okos ÉS szép. Bár tény, hogy a szép emberekhez eleve jobb egyéb tulajdonságokat is párosítanak, szóval ki tudja milyen okból van aki ezt követi, van aki pedig megint nem tudni milyen okból, ellenséges lesz a szebbekkel szemben - amúgy ez férfiakra is jellemző, a férfiasabb társukra erősebben reagálnak, mint a velük egysúlycsoportba tartozókkal. (várjunk, azt hiszem erre is volt utalás a filmben). Aztán cseperedik a lány, és már idősebb lesz, akkor mit kezdjen egy férfival, és annak "segítségével", ha amúgy köszöni szépen, tök jól elvan egy "segítőszándékú" férfi nélkül is . (jó, akkor mekkora bigott, meg beképzelt, etc.) Eleve, nem lehetne az a "segítség", hogy nem csak elméletben és a megint filmben elhangzott szerint(azt hiszem úgy mondja a férfi Kennek: "legalábbis nem mondjuk ki nyíltan"), igyekszenek nem csak elhitetni, hogy egy felnövekvő nő is lehet elnök, és ebben nem egy titkos és rejtett összenézés legyen a válasz, hanem olyan egyszerű és normális kijelentés legyen, mint pl ha a férfi akar otthon maradni a gyerekkel, akkor ő marad otthon. Amúgy is, miért kell meghatározni bárkit is. Vagy mi alapján? Az amúgy nagyon jó volt a filmben, csak sajnos nagyon rövid volt, ahogy akart arra is utalni, hogy bizonyos pozíciókba nem csak úgy kerülnek az emberek -közöttük ugye a női orvos-. Arra azonban sajnos nem reflektált érdemben, hogy bár ez alapján mindenki elméletben tudása miatt van abban a pozícióban, mégis miért a férfi csoport egyik tagja inti le a beosztott női dolgozóját, és miért nem történik ilyen a másik felállásban (bocs, ezt már írtam, de idekívánkozott nekem megint). Szóval a lényeg az, hogy kb. nekem ezek kavarodtak. Kicsit lehet hosszú, és összevissza, de még így is csak pár részt emeltem ki. Szóval a narrátor szerepe arra akart rávilágítani, hogy most ha férfiként ültél be, akkor ne férfiként nézd ezt a filmet, hanem most kislány és majdani nő életútját látod meg, egy szerepjáték során. Amit a gyerekpszichológusok is alkalmaznak, amikor egy gyereket szeretnének megismerni. Mert nem tehetik fel nekik ezeket a kérdéseket, hiszen mit értenének ezekből, de eljátszatják velük, és látják, hogy éppen milyen kérdések foglalkoztatják.
Aztán ha tévedtem, akkor minden tévedés jogát fenntartom, és bocs az idődért!

előzmény: somogyireka (#34)

2023-08-24 15:50:21 Channá (5) #59

Kezdem a negatívumokkal: még nőként is kínos volt nézni a férfiak kiherélését, egyáltalán nem volt semmi humor, de még fricska sem a sarkításukban. Illetve a táncos jelenetet sem értettem, ha csak nem akarták azon nézőket is kielégíteni, akik inkább a zenés-táncos műfajú filmeket szeretik.
Azt hiszem most ezek a legidegesítőbb vagy számomra legnagyobb kérdőjelet hagyó nyomok.
A jó dolgok: Na azt hosszan tudnám sorolni, és a végét, Barbie szerepén vagy éppen a befejezetlenségét hosszan méláztam, hogy negatív vagy pozitívként éljem meg, de ha úgy tekintek rá, mint egy szimpla játékbábára, akinek (és ezt el is mondták a filmben) az a szerepe, hogy kilépjünk néha a valóéletből, és nem az, hogy olyan témákkal foglalkozzon, mint a filmben látunk, akkor végül megértem ezt a véget.
Nagyon tetszett a narrátori szerep, pedig amúgy kimondottan idegesíteni szokott, de itt valóban tudták, hogy mi a szerepe, és jól is használták, így egy valódi Barbieland-be csöppentem, amitől először (vagyis promóciós alapján féltem, meg főleg a sok rózsaszínbe öltözött nagy- és kislányok tömegétől) de a végén egy hatalmas pozitív csalódás volt.
Lehetnék méltatlankodó, hogy milyen sok témát érintett, és hagyott lebegni főleg az alap és legnagyobb téma, hogy mi a jó arány a társadalmi szerepvállalásokban de azt hiszem, itt megint visszautalnék arra, mint Barbie személyére a filmben.
Az meg kimondottan üdítő volt, ahogy bevállalta Mattel a nem kicsit, de tényleges savazását, és itt aztán minden aljas gyomrost bevittek maguknak pláne, a kislányok álmait kielégíteni szeretnék, de azért legyen meg a bőséges profit, hát igen, pénz beszél.... most már csak az érdekelne jobban, hogy a Mattel mit kezd önmagával és ezzel a filmmel. Csak egy szimpla profit szerzési szándék volt emögött, mindenáron, vagy valóban fel is merülnek "ott fenn" ezek a kérdések.
Amúgy kedves férfiak. Itt a kedvesen és a férfiakon, de leginkább a kedves férfiakon együtt van a hangsúly, Nem így látunk titeket kikacsintás női társaimra, és halk megjegyzés, de igen. Na jó, nem!! nem!! és határozottan nem!! Várnék egy hasonlóan jól elkészített filmet, a férfiak egzisztenciális problémáiról

2023-08-20 19:56:08 sa22 (5) #58

Ez egy kedves film egy, a világot gyermeki naivitással felfedező, végül hús-vér nővé változó játékról. A karakterek küzdenek és elindulnak a fejlődés útján. Szerintem pont azért működik ilyen jól, mert a legtöbb ember ráismer a saját (vagy a felesége, férje, édesanyja, gyermeke) harcaira a cselekményben megjelenő olykor nevetséges, olykor elég komoly konfliktusok mentén. Na meg azért, mert Barbie Land sokunkat felültetett a nosztalgiavonatra, nagyon élethűen elevenedett meg ez a bizonyos képzeletbeli világ. Már ha ez lehetséges..

Szóval számomra a film tanulsága az volt, hogy a saját szintjén mindenki (férfi, nő, idős, fiatal) küzd problémákkal, az is akiről nem is gondolnánk, viselkedjünk egymással ehhez méltóan. Ezzel mind a mostani, mind a gyermeki énem elégedett, nem vártam magvasabb/ világmegváltóbb gondolatokat.

Nyilván számon lehet kérni a filmen mindenféle társadalomkritikát, felszínességet, filozófiai eszmefuttatást, vasárnapi ebéd közbeni témázgatást, de nekem kicsit izzadtság szagúak az ilyen kritikák.

  • 1
  • 2