21 Grams (2003) ☆ 👁

21 gramm

(Alejandro González Iñárritu)

amerikai dráma

4,0
★★★★☆
1014 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-11-07 22:04:32 Norbert Simon (5) #56

Most néztem meg Inarritu ( Visszatérő, Birdman) 21 gramm című filmjét. Hát ez a film nagyon elgondolkodtató, gondolatébresztő. Mélyen meghatott és elgondolkodtatott. Érzelmes is! (Szombat estére semmiképpen ne ezt a filmet válasszuk ha szórakozni akarnánk.) Az ami a 3 szereplővel történik az maga tragédia.Betegségről, személyes tragédiákról, veszteségről, megváltásról, halálról. Penn ( Paul halálos beteg matematikust játszik), Watts( egy boldogtalan drogos anyát, Del Toro ( egy megtért rabot). Sorsuk mégis összefonódik egy tragédia miatt. A három színész nagyon szépen alakít. Az egész film szerkezete különleges. Ahogy ugrál az idősíkok között az szerintem a legjobb benne. Ez az egész film megfog bennem maradni. A 21 gramm jelképként szolgál ( 19. századi feltételezés) a lélek eltávozása a fizikai testből. Nagyon különleges gondolat! öt csillagot érdemel!

2017-03-01 18:05:09 noresz02 (5) #55

Sokadik nézés volt tegnap DIGI FILM-en, és hát totál letaglózó. A széttöredezett cselekmény így sokadjára már kifejezetten előnyére vált, elsőre még zavaró volt kissé. Iszonyatosan nyomott atmoszférájú, igazi tragédia mindhárom főszereplőnél, kivétel nélkül fantasztikus játékkal. Csillagos ötös.

2016-11-30 17:31:32 Rorschach (2) #54

Ahhoz képest, milyen ígéretesen indult a kapcsolatom Inarrituval, a decens Birdmant és az elképesztő Biutifult követően hamar mélyrepülésbe kezdtünk. És bár a Korcs szerelmek még hátravan, a gyorsan kiosztott kettesek után inkább hagyom levegőzni vagy másfél évet, mert már teljesen oda a bizalom.

Nem értem a 21 grammot. Pontosabban a "kreatív" rendezői döntéseket nem értem. Nagyon tetszett, hogy a Bábellel ellentétben Inarritu itt nem sarkít, hanem tudatosan és érzékletesen kezeli a karaktereit, árnyalt, hús-vér figurákat kapunk Del Toróval az élen (ez az ember már megint akkorát játszik, hogy az nem is igaz). Aztán a film végén valahogy mégis megy az egész a levesbe.
Sok lesz a céltalan merengés, funkciótlan meztelenség, a terhesség és a záró monológ pedig melodrámába fojtja az egészet.

Továbbá abban sem vagyok biztos, hogy ezt a - mellesleg kiváló, nagyon érzelmes - sztorit másfél perces jelenetek kesze-kusza halmazává kellett szabdalni. Érdekes kísérlet, mert fenntartja az érdeklődést, hogy fejben folyamat megy a puzzle, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy csak egy olcsó gimmick az egész, és kronológiai sorrendben ugyanígy működ(het)ne az egész, azért ez nem a Memento.

Végül a tévékamera. Ez kábé a fétisem, az esetek 99%-ában fenntartások nélkül, hátradőlve üdvözlöm a szemcsés, intim látványvilágot, Michael Manntól a Fehér tenyérig bárhol, bármikor. Még az amúgy szar filmekben is. Itt valahogy mégis borzasztóan idegesített már a kezdetektől fogva. Bensőségesség helyett azt éreztem, erőszakkal tolnak az arcomba egy maroknyi sivár, elbaszott életet, amikből még a színeket is kiölték.

Amin viszont nem múlott, az a színészi játék. Voltaképpen ez az a fajta film, ami nekem egy-két dolgon elcsúszott, de amúgy másnak bátran ajánlanám, mert egyrészt mások talán nem olyan rigolyások, mint én, másrészt pedig a három főszereplő olyan jól játszik, hogy már pusztán miattuk is kell adni egy esélyt a 21 grammnak.

2016-08-24 12:46:51 erasto (5) #53

Mar regen akartam ujrazni, mert a kornyezetemben sokan mondtak, milyen jo film... En meg valamikor 2004-5 korul lathattam, es meg kell hagyni, kopott az emlek, nem is volt meg a sztori, joforman csak kepkockak. Akkor 18-19 evesen mas volt a prioritas, mas filmeket es ami talan a legfontosabb, mashogy neztem a mozikat! Azota felnottem, megnosulem es ami a 21 grammnal lenyeges: immar apa vagyok...
Mikozben Chris foz es hallgatja az uzenetrogzitot, mar ereztem a tragedia kozeledtet... Amikor aztan megcsorrent a telefon, egyszeriben valamifele ismeretlen, eddig nem tapasztalt erzes huzott le a fejemtol egeszen a labamig, egeszen kiveteles, kulonos dolog volt...

Innaritu valoban legeroteljesebb alkotasa!

előzmény: zéel (#52)

2016-08-24 10:20:14 zéel (5) #52

Orbitális elismerésem! Hozzászólásod annak a ritka erénynek a megfogalmazása, hogy nem mindig a filmben van a hiba. Lehet a nézőben is. (Vagy másképp fogalmazva: egy adott film minősítése csak részben függ a filmtől; függ a nézőtől, annak élettapasztalatától, hangulatától stb.)
Egyébként a 21 gramm máig a legnagyobb kedvencem a kitűnő mexikói rendezőtől.

előzmény: erasto (#51)

2016-08-24 01:02:56 erasto (5) #51

Nem tudom, milyen filmet neztem anno, hogy kettest adtam ra...

Orbitalis otos! Regen eltem at hasonlo filmelmenyt, olyat, amikor minden idegszalammal a tortenetre koncentralok, s kozben a labamban erzem a fajdalmat... Eszelos erzes...

Ketseg kivul 10/10!

2016-02-08 16:02:43 random117 (4) #50

Hogy maradhatott ki ez a film eddig? Magam sem értem. Aki hasonló cipőben van mint én voltam gyorsan pótolja:) Aki drámai műfajt nem kedveli (lásd lentebbi "kritikák") az ne fogjon bele. Nagyon jó film, mindhárom színészt már korábbi - későbbi filmjeikből ismertem, de Naomi Watts-ot így még nem láttam játszani. Lenyűgöző volt.Pótolom a színésznő eddigi filmjeit, jó hét előtt állok:)

2016-01-13 17:47:56 Bong (?) #49

Szívtranszplantáció, meddőség, drogfüggőség, gyerekhalál, öngyilkosság, sírás, szenvedés. Ilyen nyomasztó pokoljárást még nem láttam, ráadásul az operatőr is rádob két lapáttal, hogy tutira elrontsák az ember kedvét. De, oké végignéztem Cristina túltette magát a családja halálán, Paul segített neki aztán meghalt, Jack megbékélt a tetteivel. Tehát azért kifutott valahová a történet, ettől függetlenül egy porcikám nem élvezte a filmet, azt éreztem, hogy a rendező csak a könnyzacskóimat próbálja mindenáron kifacsarni.

2013-02-14 23:25:04 Umberto (5) #48

Anno mi az énekórák alkalmával 3 filmet néztünk: Amadeus, Carmen, Jézus Krisztus szupersztár. Többre nem emlékszem. No de ez már nagyon OFF...

előzmény: acidphase (#47)

2013-02-14 22:56:54 acidphase (5) #47

ha énektanár lennék és ugy gondolnám énis h filmeket vetitsek a diákoknak, akkor kb az Amadeus-al kezdeném :P témábavágóbb film kevés van.

2013-02-14 19:46:28 ChrisAdam (5) #46

Ipari Szaközép és Gimnázium, Veszprém! Nyelvi gimis osztály. Forever. (ez nem volt olyan őszinte:D)
Az énektanárunk nagyon jó fej, már régen ismerem, ő is ott volt Bfüreden, ahol az Élet fáját néztük, aztán most filmklubot akar indítani, ahol pl. azt is levetítenénk, meg régebbi jó filmeket.
Énekóra meg olyan, hogy évi 3-4 filmet nézünk. Aztán a film után egy órát arra áldoz, hogy beszéljünk róla.
De tényleg jobb, mintha egész évben csak szolmizálnánk, meg ilyenek, mert egyébként is, a szolfézst már elvileg megtanuljuk általánosban, ami az alaphoz kell.
Szóval ilyen suliba járok. :)

előzmény: Umberto (#44)

2013-02-14 19:18:22 critixx (?) #45

Mi anno a Száll a kakukk...-ot néztük biológiaórán. :-)

előzmény: Umberto (#44)

2013-02-14 19:14:51 Umberto (5) #44

Ilyen filmeket néztek énekórán? Filmet néztek énekórán??? Milyen suliba jársz te?

2013-02-14 19:08:09 ChrisAdam (5) #43

Most néztük meg énekórán... Hú, még mindig kiráz a hideg ettől a filmtől, annyira profin van összerakva és baromi jó az egész, milyen szép gondolatokat ad, és hiába látszik depis, befordító filmnek, korántsem az. Inkább pont hogy reményt ad. És az a legjobb, hogy ezt nem szájbarágósan mondja el.
Gyönyörű.

2012-10-15 16:44:55 ChrisAdam (5) #42

Nem akartam sok mindent mondani a filmről, csak azt, hogy tökéletes. De nem tudtam megállni.

Talán az majd' 1100 filmem közül volt 2-3, ami megsiratott, ami kifacsart belőlem könnyet. Ez volt a legutóbbi. Olyan zsenialitással meséli el a történetet Iñárritu, hogy keresem azt a filmet, aminek hasonlóan kiváló a cselekményvezetése. Szinte az elején azt se tudja a néző, hogy mi történik, hány külön történetet mesél el a rendező és persze ez a jó benne, hogy az utolsó percig nincs összerakva a film, de a végeredményért mindenképpen megéri ott maradni.

A film nagyon erős a színészi alakításokban, de nem is így fogalmaznék: némelyik színész túllép a a szakmája határain és megszületik az, amikor kilép a vászonból és hús-vér, érző lénynek kezeljük. Nem láttam még hasonlóan zseniális női alakítást. Az ő legerősebb jelenete az, amikor megtudja, hogy a férje és a gyerekei meghaltak. Kiszámítható volt és a jelenet maga is klisés, hisz minden ilyen filmben így szokott ez lenni... Azonban Watts kitörése olyan különös, magányos, kiszakított érzést takar ránk, amiből nem egy könnyen lehet kiszabadulni. Nem beszélve arról a jelenetről, amikor azt is megtudja, hogy Paul-é lett férje szíve. Az... Kirázott a hideg. Annyira komplikált egyéniség Chris karaktere, annyira gondosan megformált.
Benicio Del Toronak a karaktere szinte rá volt szabva, az ő legjobb jelenete az, amikor Paul agyon akarja lőni. Annyira lenyűgözően alakítja Jack Jordan szerepét, hogy ott könny szökött a szemembe.
Sean Penn talán a leggyengébb láncszem e szempontból, bár butaság ezt mondani, hisz még ő is nagyon jó, sikerült magát még jobban megszerettetni velem. Karaktere néhol kicsit sekélyes és talán nem rá koncentráltak legfőképp, de az összképen ez mit sem változtat.

Mindenkinek ajánlom e remekműt, amiben rengeteg érzelem kavarog és nem csak a képernyő mögött... Hanem valamikor kézzelfogható lesz e valós történet, hisz nem lehet messze egy ilyen eset. A jelenetek, minden rövid snitt lényeges eleme ennek az esszenciális műnek. A zene, a látvány kifogásolhatatlan... Minden tökéletes. Rég mondtam már ezt, de végre kellett egy ilyen élmény.

100% TOP 12-es film lesz ebből...

Ui.: aki megnézné, mindenképp eredeti hanggal tegye azt!

2012-07-17 09:09:16 Leppard (3) #41

Tragikus történet, jó színészi játékkal, kissé hányaveti módon elmesélve.

2010-05-09 00:00:02 Il Matto (4) #40

Anno olvastam a Macskabölcsőt. Később láttam ezt a filmet. És eszembe jutott a Macskabölcső.
karass és wampeter. Eljátszom a gondolattal, ebből a szemszögből hogyan nézne ki az egész történet, hogyan látnánk a szereplőket, esetleg hogyan látnák saját magukat.

2010-03-07 16:04:58 zsolti09 (2) #39

del tor és wats kisasszony ami sokat dobot a filmen, amugy egy erőltett szar!

2009-11-01 23:02:45 terika (5) #38

Nagyon tetszett a filmet körülvevő hanghatások halmaza...vagy nem is tudom minek nevezzem. Eleinte olyan zajos volt a film, feltűnt, hogy leginkább a zajokat halljuk, mintha a világ zaja mindent elnyomna. Aztán letisztult vagy inkább kikristályosodott... Szép.

2009-10-09 11:18:35 kulcsar03 (5) #37

3 főszereplő, 1 rendező: mind a 4 zseniális!! Azt hiszem azon nem is érdekes vitatkozni, hogy mi lenne, ha nem csavart-tekert sorrendbe lennének a jelenetek, hiszen így vannak és kész. Engem lenyűgözött ismét.

2009-09-21 21:57:42 Bigacsiga (5) #36

Tényleg egy hatalmas alkotás, Del Toro és Penn megint hatalmasat alakítottak.

2009-08-29 00:02:59 zsuzso (5) #35

másodszor is zseniális, sőőt.

2009-08-01 18:32:16 kakukkka (4) #34

teny az,hogy magavalragado es megrazo alkotas,de en a kepi viszonyokkal nem vagyok teljesen kibekulve...

2009-05-09 00:09:59 spieler (4) #33

Érdekes lenne egy pályakezdő vagy kellően lelkes amatőr vágónak feladatul adni,hogy Premiere-ben rendezze időrendi sorrendbe a jeleneteket...Vajon ugyanez a film,ugyanezekkel a jelenetekkel milyen hatást keltene rendesen ,időrendi sorrendben vágva?....ha lenne időm nekiállnék,talán egyszer... :D
Egyébként mindenképp zseniális a film.A szinészek kifogástalan teljesítmént nyújtanak (NW csak a Eastern Promises nyűgözött le jobban),a feszültség végig érezhető,a drámáról nem is beszélve,a fotelbe bilincsel.

2009-01-18 14:41:24 largo (4) #32

A Memento vágásával egyetértek, ott adnak rá okot.

előzmény: Olórin (#29)

2009-01-18 14:34:32 hattori (?) #31

Ja ez lehet hogy off volt.

2009-01-18 14:34:05 hattori (?) #30

..."Charlotte Gainsbourg pedig valódi, hűvös angol hölgy"...
Legjobb tudomásom szerint ő francia és a híres/hírhedt francia "sanzon" énekes Serge Gainsburg lánya.

előzmény: angel (#1)

2009-01-18 14:31:40 Olórin (4) #29

A Memento esetében az idősík felszabdalása nem csak egy divatos, figyelemfelkeltő módszer, hanem betonkemény dramaturgiai elem is. Egyébként egyetértek, bár én egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy unalmasabb lenne a film, ha lineárisan volna elmesélve. Kétségkívül lassabbnak éreznénk, de az nem feltétlenül baj, elvégre ez nem egy plázafilm.

előzmény: largo (#28)

2009-01-18 14:16:33 largo (4) #28

Úgy gondolom a nehezen követhető és érthető filmekben, kivált ha még a szereplők is nagyon döglődnek, sokan a zsenialitást vélik látni, de ez szerintem csak az illúziója annak. Ha ennek a filmnek a cselekménye kronológiailag lenne bemutatva – nem ebben az indokolatlan idősík turmixban – akkor egy korrekt, tartalmas dráma lenne a kelleténél több melodrámával és unalom felé csúszó szenvedéssel. Sean Penn itt is kiválóan szenved, de mennyire lenne elviselhető, ha időrendben mutatnák ezt és a gyötrődését fél órán keresztül látnánk? Számomra rohadt unalmas lenne és hosszúságát tekintve az egész filmre kiülne ez, mégiscsak 120 perces - főcím nélkül. Az elkeverésből eredően bizonyos események magyarázatát önkényesen későbbre halasztja, s ezzel további türelemre inti a néző érdeklődését, ill. fokozza azt (pl. a szereplők pozitív – negatív időszakának állandó szembeállításával), de tulajdonképp akkor is önkényesen teszi ezt, mert a film nem tartalmaz olyan elemeket, amelyek ezt megkívánnák, amelyeknek többleted adnak ezzel. Úgy látom a cselekmény lassú menetéből eredő unalmat palástolja a kevertre vágás, ill. még ezáltal a szövevényesség illúzióját is kelti - fokozza az érdeklődést. És szerintem ebben rejlik a film közkedveltsége. (Itt megjegyezném, ill. kérdezném, hogy a Memento mennyire kötné le a néző figyelmét, ha lineáris elbeszélése volna?)
Személy szerint rühellem az olyan momentumokat, amiben megmagyarázzák a film címét, s jelen esetben a végén a lélek súlyáról és egyéb dolgokról való néhány perces konklúzió-montázs tulajdonképpen egy szép nagy sablon. (Itt pedig azt jegyezném meg, hogy a South Park Összes epizódjának így van vége, ami sorozat ugye a közhelyből építkezik.)
De félreértés ne essék a film tetszett, lekötött, egy jól megírt, megrendítő és tartalmas drámának tartom, de a szövevényessége a zsenialitás illúzióját kelti.

2008-11-17 01:39:20 DOE (5) #27

Zseniális,de lefekvés elött olyan mint egy kiadós, kalóriában gazdag vacsora,amit a "gyomor" nehezen emészt meg.

2008-06-07 10:37:35 zéel (5) #26

Így igaz!

előzmény: Dió (#24)

2008-06-07 08:35:01 [: Azuroo andrew :] (3) #25

így igaz

előzmény: gyilkosvirus (#6)

2008-06-07 01:15:38 Dió (5) #24

Pont ma láttam nemistudomhanyadszorra, és ennek kapcsán szólnék a lentebbihez: igen, valóban néha már "túl nyomasztó", olyannyira, hogy ötévenként egy alkotás ha mer ennyire az lenni, épp ezért kell egy nem túl pozitív alaphangulat, ha alá tudja vetni magát a néző. De még ha épp nincs is meg, mivel minden egyes perce tartalmasabb, mint egy mai átlag dráma két órája, én akkor is találok benne mindig valami mást, ami szétzilál, még úgy is, h már tudok kívülről minden sort. Nálam ez az ultimate dráma.

2008-06-05 15:56:12 Scarface (4) #23

Tragikus film remek színészekkel.Megrázó,drámai,izgalmas és egyáltalán nem vicces.A film alatt annyit fogunk mosolyogni mint egy mosógépen vagy egy cipőn.Kíméletlen és valóban húsbavágó dráma.Nem fogunk egyszer sem fellélegezni,nem fogunk happy endet látni csak szomorkodni és belegondolni- e szerencsétlen emberek helyzetébe.Néha túlzottan nyomasztónak tartottam azért nyomtam rá csak "jó"-t.De teljes mértékben ajánlom egy túlzottan vidám délutánhoz ez bizony elveszi a kedves néző minden jókedvét.

86%

2008-03-23 17:14:14 sucre (4) #22

jó jó nagyon.bár eleinte kicsit kusza volt...
a karakterek nem túl erősek benne szerintem.(max jack jordan vagy hogy hivták...)

2008-02-14 11:15:31 lip (4) #21

Igen, valóban ezt kínálja, húsbavágó, kemény, fel is kelti ilyen irányú igényemet, de sajnos, ehhez képest több helyütt melodramatikus - szerintem. Szárazabban jobban ízlett volna. Egyébként, meg tényleg jó.

előzmény: Dió (#20)

2008-02-13 23:01:13 Dió (5) #20

Ebből egy szót sem értek. Ennek a filmnek ez a lényege: a kemény, kíméletlen, húsbavágó dráma. De mintha te ezt a jelzőt negatív értelemben értetted volna...

előzmény: lip (#19)

2008-02-13 12:06:05 lip (4) #19

Ha már ennyire jó, tarthatta volna távolabb magát a melodrámától.

2007-12-14 15:46:58 Oscee (5) #18

Én amúgy is szeretem a hyperlink cinemát Short Cuts-tól 11:14-ig, szerintem ennek is kimondottan jót tett ez a stílus.
Csak ismételi tudok: "Minden egyes percében maga a tökéletes film, úgy ahogy van." :)

2007-12-14 15:33:49 Dió (5) #17

Az időrendbeli ugrabugrához:
Ahogy te is mondtad: "bár néha tényleg jól sül el"
Legalább 4-5 olyan jelenetet tudnék sorolni, aminek kifejezetten jót tett, h megcsavarták az idősíkokat (esetenként vmi kisebb "fordulat" is kisült, pont az ugrálásnak köszönhetően), szóval sztem volt értelme. Nem mondom, h engem elsőre nem zavart, de mostmár kb huszadik nézés után semmi kivetnivalót nem találok az egész filmben, ezt sem. Minden egyes percében maga a tökéletes film, úgy ahogy van.

előzmény: k3pl3r (#11)

2007-12-14 14:38:35 Kremy (5) #16

Naomi Watts az egyik kedvenc színésznőm és most sem csalódtam benne...
És a filmben sem.Megrázó,valóban az,de elgondolkodtató..Az időrendbeli ugrálás engem nem zavart,sőt,talán jobban tetszett így a film.

2007-07-21 22:48:58 k3pl3r (?) #15

Persze, nem vitázunk. A film így is, úgy is nagyon jó. :) A színészek meg tényleg jól teljesítettek, mint ahogy már páran említették.

előzmény: limupei (#14)

2007-07-21 22:26:33 limupei (4) #14

Szerintem meg sokat, de ezen nem veszünk össze:)

előzmény: k3pl3r (#13)

2007-07-21 22:18:05 k3pl3r (?) #13

Ettől még teljesen felesleges volt, és szerintem semmi pluszt nem adott a filmhez.

előzmény: limupei (#12)

2007-07-21 21:55:33 limupei (4) #12

Mert "Minden Egész eltörött..."

2007-07-21 21:27:28 k3pl3r (?) #11

Nagyon megrázó a története. Az egyik legdurvább film, amit láttam. Azt viszont nem értem, miért nem lehetett rendesen időrendbe leadni a sztorit. Minek kellett össze keverni a jeleneteket. Olcsó trükk ez a rendezőtől. Nemszeretem az ilyet, mikor ilyennel akarják érdekesebbé tenni a filmet, bár néha tényleg jól sül el, de ide teljesen felesleges volt. Rendesen is ugyanilyen jó lett volna, talán még jobb is.

75%

2007-07-13 00:30:20 Oscee (5) #10

Már egy ideje figyeljük:Đ
Pontosan. Régóta a kedvenc színésznőm. :)

Ajánlom megtekintésre a The Painted Veilt, Edward Nortonnal nem gyengét alakítanak (aki mellesleg a kedvenc színészem - álom szereposztás számomra :)

előzmény: Kovacsadam889 (#7)

2007-07-12 21:02:59 [: Azuroo andrew :] (3) #9

a Lynch filmben zseniális

előzmény: Kovacsadam889 (#7)

2007-07-12 20:57:51 limupei (4) #8

Már egy ideje figyeljük:Đ

előzmény: Kovacsadam889 (#7)

2007-07-12 20:43:23 Kovacsadam889 (5) #7

Naomi Wattsra érdemes odafigyelni ezentúl.A mulhollandban is ottvolt a szeren és ebben is nagyot játszott.

2007-06-19 00:05:00 gyilkosvirus (3) #6

Kicsit túl van értékelve ez a film. Semmilyen újdonság nincs benne, az egész teljesen közhelyes. A színészek többé-kevésbé jók, de összességében ez csak egy hármas. Legalábbis számomra.

2006-08-31 10:49:22 zéel (5) #5

Zseniális!
Csillagos ötös!
Dőbbenetes történet/vezetés! Fantasztikus (mexikói) rendező! Első rangú színészek! (Nekem különösen Naomi Watts volt szívbe-markoló!)
A film feszültsége szinte már az elviselhetetlenség határán!

2006-05-21 13:09:16 Mayu (5) #4

Remek sztori,drámai cselekmény csodás színészi alakítások az egész film úgy ahogy van lenyügöző!

2006-01-08 11:23:12 Umberto (5) #3

A film szerintem méltán kiérdemli a zseniális jelzőt, különösen az egésznek a felépítése, "very well-orginazed"! :)
Benicio Del Toro óriásit alakít, és külön pechje volt,hogy az adott évben Tim Robbins is legalább olyan jó volt,mint ő.

2005-04-07 18:44:14 Dió (5) #2

Az alaptörténet a valaha vászonra vitt egyik legmegrázóbb és legdurvább történet, és nagyszerűsége pont abban rejlik, hogy sajnos nagyon is reális, bárkivel megtörténet.
Naomi Watts és Benicio Del Toro nem mindennapi alakítással büszkélkedhet, és Sean Penn is elég jó.
Külön dícséret az operatőröknek is!

Tipikus MUST-SEE.

2004-08-08 18:53:45 angel (5) #1

Eddig nem szerettem Sean Penn-t, mert a Nevem Sam-ben láttam. Ebben a filmben meggyőz róla, hogy jó színész. Jó kis laktató film, elrágódhat rajta az ember egy napig is...Charlotte Gainsbourg pedig valódi, hűvös angol hölgy (az ő neve mindig kevéssé van reflektorfényben) Naomi Watts és Del Toro alakítását először láttam, és meggyőztek! Jó színészek.