Love Actually (2003) ☆ 👁

Igazából szerelem

(Richard Curtis)

amerikai-angol-francia szerelmi történet, vígjáték

4,1
★★★★☆
1190 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2017-12-25 19:03:52 The Cortez (4) #44

A jobban sikerült karácsonyi mozik közé tartozik, de helye van az igényesebb romkomok toplistáján is. Műfaja nem kizárólag az utóbbi, hanem pluszban még dráma is, ami néhány igen depresszív, lehangoló jelenetben nyilvánul meg.
A sztori sok szálon fut, így közülük jó pár a háttérbe szorul, de szerencsére csak az érdektelenebbek. A cselekmény egyik legnagyobb pozitívuma, hogy fontos szerepet kap az ünnepek előtti időszak. Az alkotók többnyire szórakoztató karaktereket írtak, és 1 rohadt erős stábot, pontosabban 1 igazi sztárparádét válogattak össze, amelyben a legtöbbször Bill Nighy lopja el a show-t. A poénok még sokadjára is ütnek, mivel a filmet a jellegzetes angol humor járja át. A vegyes stílusú, karácsonyi, illetve nem karácsonyi trackek szintén feldobják a hangulatot.
Sajnos akadnak kínos beszólások, meg nyálasabb részek, valamint a lehúzó jelenetek nélkül is élvezetesebb lett volna a film, de a történet valahol mégis csak azt mutatja be, hogy nem mindenkinek boldog a Karácsonya.

2016-12-25 18:00:37 Ugor (5) #43

Vannak nagy telitalálatok. Ez szerintem is az és megunhatatlan!

előzmény: Danesz99 (#42)

2016-12-25 17:01:34 Danesz99 (5) #42

Igen, igen, igen, igen és IGEN!!!

2015-12-07 08:32:06 schankox (5) #41

Kérem, ez a legkirályabb romantikus filmek között is előkelő helyen szerepel. Bár szinte kizárólag a régen ismert panelekből építkezik, ezt rendkívül jól teszi: jó ütemben váltakoznak a vidám, a romantikus, a megcsalós, a reménytelen stb. jelenetek. Hátránya talán egyedül az, hogy sok szálból áll, és 130 percben sem sikerül mindet megfelelően kibontani. Igazi sztárparádé, többször nézhető, összebújós filmecske.
90%

2014-12-22 21:24:31 BonnyJohnny (5) #40

Még mindig IMÁDOM. :)
Feliratosan még jobban tetszett, mint eddig. Az angol szöveget hallgatva jobban ül pár poén, a portugál szöveg meg eddig teljesen kimaradt, pedig az is jó.

2014-03-24 00:06:29 Iszram (5) #39

Minden karácsonykor, igen, minden karácsonykor 1x, szeretem, na, meg kell nézni és kész:-)

2013-12-25 11:58:31 BonnyJohnny (5) #38

Mondjuk csak 10-20 éves korig ajánlott bárkinek is amíg még nem tudja milyen is az igazi szerelem, párkapcsolat és szeretet!
...
Inkább nem szólok.
Boldog karácsonyt! :)

előzmény: Glasseye (#37)

2013-12-24 22:31:03 Glasseye (?) #37

xuja: szerintem ez egy nagyon pocsék filmalkotás! Semmi érzelmi hatást nem váltott ki belőlem. Egyszerűen nézhetetlen, értékelhetetlen. És sajnos az ilyen tömeg, tucatfilmekre van igény még ilyenkor, Karácsonykor is! Mondjuk csak 10-20 éves korig ajánlott bárkinek is amíg még nem tudja milyen is az igazi szerelem, párkapcsolat és szeretet!

2013-12-24 21:30:07 Eglaronion (5) #36

Miért egyes számodra egy "nevettetős, élvezhető kikapcsolódás, kitűnő színészekkel, karakterekkel, jó zenékkel"? :)

előzmény: ChrisAdam (#31)

2013-12-24 21:15:15 Xuja (4) #35

Hát ez nem véletlen a romantikus vígjátékok alfája és omegája. Fantasztikus a rendezés, remekül mozgatott szálak és karakterek, finom humor, és még az is külön tetszett, hogy nem próbálták mindenre ráerőletni a happy endet.

2013-02-16 00:01:26 Jereváni Rádió (5) #34

Újranézve sem találok hibát a filmben, amikor a jó értelemben vett Hollywood keveredik az angol humorral. Tökéletes film.

2013-01-13 23:59:05 tomside (4) #33

ez tényleg aranyos, Hugh Grantet sosem bírtam nézni, de most egy darab erejéig sikerült kedvelnem.

2012-12-17 16:07:05 slawter (4) #32

A tánc a valaha volt egyik legjobban ellőtt klisé! :D

2012-11-30 14:20:48 ChrisAdam (3) #31

Aranyos, bájos film lehetne, ha a végére már nem érzem azt, hogy túllőttek a célon. Emellett azt is éreztem, hogy a rendező nem tudja ezt a rengeteg szálat egybefogni és irányítani, így lesz az, hogy egy baromijó szál nem lesz annyira kidolgozott és nnéha el sem varrják.
A szerelmet sem határozza meg kellőképp és azt éreztem, hogy nem ez a szerelem, ez csak egy betanított, eljátszott valami. Persze nem kellett volna drámai módon megmagyarázni a fogalmat, csak egy kicsit életszerűbben elmagyarázni.
Pedig tényleg nevettetős, élvezhető kikapcsolódás, kitűnő színészekkel, karakterekkel, jó zenékkel. Bill Nighyt megkedveltem.
60%

2012-11-02 11:02:58 Hoqspok (5) #30

családunkba jó szokássá vált évente egyszer egy pohár forralt bor és süti mellet újra nézni :-)

2011-01-02 23:47:26 Jereváni Rádió (5) #29

Nem is tudom mikor láttam utoljára ilyen szívet melengető vígjátékot. Zseniális. Ja igen, Alan Rickman rules! :)

2010-06-27 11:03:08 JeszKar (5) #28

A film vége után az a gondolat merült fel benne, hogy milyen rossz film lenne, ha dráma lenne ez alkotás, giccses lenne, szirupos és nyálas. De így, hogy vígjáték fergetegesen vicces és néha egy kicsit ironikus is, rendkívül jól használja a romantikus drámák sablonjait és teszi élvezhetőkké őket.

2009-12-27 02:01:11 whiteman 01 (5) #27

Egyáltalán nem hiányzik a portugál részekből a felirat. Pont az a lényege, hogy mi is átérezzük, hogy ők ketten próbálnának kommunikálni, még ha nem is értik egymás nyelvét. Pont ettől olyan bravúrosak ezek a jelenetek.

előzmény: Balint (#21)

2009-12-24 23:13:37 pyrooo1 (5) #26

legszebb romantikus és/egyben karácsonyi film.akárhányszor újra tudom nézni

2009-03-28 08:11:15 Tom85 (5) #25

Billy Mack a legnagyobb arc benne. :))

2009-03-21 21:56:39 Livcsy (5) #24

két kérdésre nem kaptam választmi lett Alan Rickmannel és a feleségével? mármint...tudom, hogy együtt maradtak, de olyan szívszorító, hogy a szerelem...kihunyt... és pont ennek az ellenkezőjéről szól a film, szóval...fura volt.
a másik
az újságíró? csaj meg Karl... most abból se lett semmi? deszar:( bár mondjuk nem lehet mindig mindenhol happy end; főleg egy ilyen sokszálas sztoriban :)

amúgy egyet értek Bálinttal :) kellenek a feliratok, mert az egy dolog, hogy nem értik meg egymást (jót lehet rajt derülni), de ha még érted is, hogy hogyan beszélnek el egymás mellett, akkor végleg dőlsz a nevetéstől :)
a táblákhoz is kellett! van angol nyelvvizsgám, de közel se olyan jó a tudásom, hogy egy kézzel írt táblát szemezgessek (ráadásul abban az időben, amikor elvileg szórakozom), és ha csak egy szót nem értesz, bukik az egész...
asszem ennyi:)
perfect

2009-03-19 08:12:45 walter gábor (5) #23

Tökéletes romantikus dráma.
A történet sok szálon fut és a szálak sokszor összefutnak, keresztezik egymást. Sok sztár, kiváló karakterek, végig jó és hangulatos zene.
A rendezés és operatőri munka kiváló.
Talán a miniszterelnök és az amerikába utazó srác egyes jelenetei kilógnak a sorból (túl vannak spanolva).

2009-01-01 18:38:09 sapgabor (5) #22

Szerintem :) is zseniális. Óriási klisékből áll az egész film, de ahogy a rendező összekeveri a történeteket, a karektereket és a ZENÉKET végül valami csodálatos, nagyon szerethető végeredmény sül ki belőle.
Mi sokszor csak úgy megnézzük mert egyszerűen jókedvre derít. Akinek megvan DVD-n ajánlom a kimaradt jeleneteket. Tovább árnyalja a szálakat rendesen, de ha nem vágtak volna belőle tényleg nézhetetlenül hosszú lett volna.

2008-12-31 15:21:45 Balint (5) #21

1. én a te írásodra reagáltam, nem arra, amiből idéztél.
2. szerintem nagyon is hiányzott a portugál részből a felirat (nem hiszem, hogy mindenki tud portugálul)
azt hallottam, hogy amikor tavaly leadták, a táblás rész sem volt feliratozva. aki nem tud angolul az ilyenkor csak néz és nem érti, hogy miért szeretik azt a részt olyan sokan. ugyanez a szitu a portugál résszel, aki nem tudja, hogy miről is folyik a párbeszéd, annak kevesebbet jelentenek azok a jelenetek. szerintem. de nem vitatkozok tovább.

2008-12-31 14:37:15 operett (3) #20

Kedves Bálint, miért tegyem hozzá? Hozzászólásomban két "szerintem" is volt, olvass vissza. Pont ebben a mondatban nem. Mindig, minden, amit írok, szerintem van úgy, ahogy írom. Mint ahogy mások sem írták oda, h "zseniális - szerintem". De ezt nem hiányoltam, nem is kell. Amit írnak, az sezrintük van úgy. ezzel szálltam vitába. Példa, idézek: "Persze hogy tökélete a maga műfajában, sőt vitán felül ez minden idők legjobb romantikus vígjátéka!"

Ebben - az egyébként súlyosan hiányos isemretekről árulkodó mondatban - hol van a szerintem? És miért nemhiányolod? Ne már az legyen, h akivel nem értesz egyet, annak szerintemezni kell. Midneki azt írja, ami szerinte van.

Épp az a jó, hogy nem fordították, s nem is feliratozták, maga a csoda. (Mármint, h végre egy ilyen megtörténhet magyar tévéadón - de lehet, h csak véletlen volt, nálam egy jegyet húzott felfele!)

előzmény: Balint (#17)

2008-12-31 14:28:27 operett (3) #19

Nem vitatkozom. A befogadó látásmódja, neme, életkora, élethelyzete meghatározó, tudjuk jól. És szép szál ez is, abszolút igaz, s - főleg a fiú - jó színész itt is. Mégis úgy látom, ez nem tragikus, ahogy írtad, náhány hónapra szól, a másik egy életre. De, persze, szereteteket-fájdalmakat hiba összemérni. (kartam még másra is reagálni, de nem tudom, h hogy kell a spoliertt nyomni, úh. ez elmarad.)

(Egyébként, nálam egy vígjáték lehet 5, ha olyan. Ezt csak azért írom, mert félreérthető volt az előző bejegyzésem, nem az a "bajom" vele, h "csak" egy vígjáték. Kedves film.)

előzmény: yuriko (#18)

2008-12-31 14:17:25 yuriko (?) #18

De mi az, ha nem reménytelenség, hogy akibe szerelmes vagy még csak nem is tudja, hogy létezel és férjhez megy egy másik fiúhoz (akit szeret). Így miután megtudja, hogy létezel és érzelmeidről is tudomást szerez akkor sem lehettek már egymáséi.
Ha jól emlékszem, akkor a táblás jelenet után Juliet Mark után szalad és megcsókolja, majd visszamegy férjéhez. Innen nyílván mindenki másra következtet. Én arra, hogy Mark és Juliet soha többé nem találkoznak vagy ha igen, akkor sem beszélgetnek; Juliet éli boldog új családos életét, Mark pedig még hónapokat szenved szerelme miatt. Ez valóban nem egy teljes életre kiterjedő tragédia, de fiatalok esetében (mint én is) meghatározó élmény.

Nálam még mindig ez a szál hozza (hozná) az igazi katartikus élményt. (Hasonló a szituáció mint a Byousoku 5 senchimeetoru c. filmben, ami nálam minden idők leggyönyörűbb szerelmes filmje) Az már a szomorúbb része a dolognak, hogy ebben a filmben ez csak egy mellékszál. És teljesen igazad van, nem tudom, hogy felejthettem ki az általad említett szálat, mert az valóban egy gyönyörű szívszorító emberi történet. És ha egyszer 5-ös re változik az osztályzatom, akkor az annak a szálnak (is) köszönhető. Bár valószínűleg sosem fog pontosan azért, mert ez egy vígjáték:(

előzmény: operett (#16)

2008-12-31 13:54:15 Balint (5) #17

"mert azért ez csak egy 3-as film"
tedd hozzá, hogy szerinted:) kategóriájában szvsz egyik legjobb (kicsit sokalltam a hepiendet a végén, minimum egy szálat nem így zártam volna le).
feliratosan kell nézni, tv2n nem volt a portugál rész feliratozva, nagyon sokat levont a filmből.

2008-12-31 13:31:18 operett (3) #16

Érdekes, amit írsz. Csak azért, mert az igazi reménytelenség nem ez, szerintem. Itt valaki (fiatal, egészséges férfi) szerelmes valaki másba, aki belé nem (annyira), de ki tudja, mi lesz. Mármint akár kettejükkel, akár a fiúval és egy másik nővel, később. Nem mondom, h ez jó állapot, de nem is tragédia. Az igazi reménytelenség, színészileg is nagyszerűen megtámogatva, a sajátja helyett beteg testvére életét élő, a felelősséget félreértelmező nő helyzete. Szerintem. És ebből a szálból is kevés van, mivel ez vígjáték. Ezért meg is lep a sok ötös, illetve bizonyos személyektől meglep, mert azért ez csak egy 3-as film, de... szerelem, karoi van, megértem, az embert foglalkoztatja a téma. Én is adok egy 4-t, de csak mert nem fordították a portugál szöveget, na ennek örültem.

előzmény: yuriko (#15)

2008-08-09 18:29:21 yuriko (?) #15

A Juliet (Keira Knightley) – Mark (Andrew Lincoln) szál számomra mérföldekkel az összes többi fölé emelkedik, kétszer is leírhatatlan érzések keringtek bennem: a videofelvételnél és a táblás jelenetnél. Pokoli erős, szívszorongató jelenetek voltak (minden pillanatát át tudtam érezni a reménytelenségnek:( A második helyen pedig az író és a portugál lány szerelme van, gyönyörű történet. Pokoli nehéz leosztályoznom a filmet, mivel úgy érzem, hogy a számomra legfontosabb szál eltörpül a többi mellett, elfojtva a katartikus élmény(eke)t. Egyelőre egy erősebb 4es.

2008-02-20 17:11:07 Kremy (5) #14

Nem kedvelem túlzottan a romantikus filmeket no de ez azért ott van a szeren..;)

2007-10-09 22:59:35 limupei (5) #13

Én még naivan hiszem, hogy nem így van:)

előzmény: trewi (#12)

2007-10-09 22:21:13 trewi (5) #12

A különbség csak az, hogy mi nyírjuk őket, nem ők minket.

előzmény: limupei (#11)

2007-10-09 22:13:22 limupei (5) #11

Miért olyan hihetetlen? Nem vagyunk egyformák, nem egy az ízlésünk, ezért vagyunk Homo sapiens és nem Ovis aries:-)

2007-10-09 22:03:09 trewi (5) #10

Hihetetlen számomra, hogy erre a filmre valaki nézhetetlennel szavazott. Abban reménykedem, hogy félrenyomta.

2007-08-25 20:35:06 Oscee (4) #9

Erről a szinkron-eredeti kérdéskörről fel is dobok egy közkérdést, még nem volt ilyen asszem ;)

(hogy ne csak offoljak: fél éve ott virít a 'nézd már meg!!' listámon, lassan talán tényleg sor kerül rá :)

2007-08-25 15:26:46 magnoka (5) #8

Én speciál jobban szeretek minden filmet feliratosan nézni, így jobban látom hogy egy színész, igazán jól játszik-e a hangjával is. Néha pedig kifejezetten zavar, hogy egy magyar szinkronsznínész több színészhez is adja a hangját.De izlések és pofonok.

előzmény: Semprini (#7)

2007-08-12 12:43:10 Semprini (5) #7

Persze hogy tökélete a maga műfajában, sőt vitán felül ez minden idők legjobb romantikus vígjátéka! A szereplőgárda egyszerűen pazar, a több szálon futó történet pedig bájos, a forgatókönyv szerintem Oscart érdemelt volna (drámában a Rövidre vágva volt hasonlóan zseniálisan megírva).

Hanem a szinkront meg kell védjem. Jómagam egyébként is szinkron-párti vagyok, amerikai filmet pl. szinte SOHA nem nézek meg feliratosan (kivéve ha a moziban úgy adják), egyszerűen azért mert irrotál a nyelv hangzása. Mivel itt "british" angolt beszélnek, nem lenne ilyen problémám, de a vígjátékokat eleve mindig szinkronizálva nézem. Itt pedig nagyon jók a magyar hangok; különösen Bill Nighy-hoz passzol remekül Harsányi Gábor, szerintem jobban, mint a saját orgánuma. De mindenkit felsorolhatnék egyenként, nincs kivétel, ez a szinkron IS pazar lett,. Egyszer talán rászánom magam és megnézem eredeti hanggal, de a kimaradt jeleneteket kénytelen voltam szinkron híján azzal nézni és nekem úgy nem az igazi! Megszoktam szinkronnal..

előzmény: magnoka (#6)

2007-08-12 09:46:31 magnoka (5) #6

Tökéletes, a maga műfajában: rengeteg a jó poén, nem csak a manapság szokásos altáji gusztustalanságok, nem nyálasan romantikus, engem elbűvölt. A színészek pedig hát azthiszen Anglia legjobbjai... Bill Nighy hatalmasat alakított. Szinkronizálva én sem ajánlom, szintén az akcentusos probléma miatt. Ráadásul Kris Marshall-t angolul kell hallani.

2007-07-22 16:28:02 Denice (5) #5

Tényleg jók a színészek.. a kisfiú annyira éédes :DD

2005-09-09 15:08:30 trewi (5) #4

Címe alapján egy nyálas tucatfilm. Aztán megnéztem. Szerintem a legjobb "romantikus vígjáték".

2004-08-10 21:12:39 angel (4) #3

Ügyes film,végig fenntartja az érdeklődést. Sok jófej színész.

2004-08-10 11:52:25 azazell0 (3) #2

nekem is tetszett, sajnos nagyon lerontotta az élményt a szinkron, egyszerűen nem bírom elviselni, ha az angol akcentust magyar akcentusként fordítják...

Hugh Grant tánca valami zseniális :-)

2004-08-06 02:58:13 Sellei Zoltán (5) #1

Az egyik legszebb romantikus film.