Nostalghia (1983) ☆

Nosztalgia

(Andrej Tarkovszkij)

olasz-szovjet dráma

4,3
★★★★☆
118 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-05-15 13:19:10 zéel (4) #14

Hogy ki fogalmazta meg a film tartalmát, én sem tudom. De az eléggé valószínű, hogy olvasta a Filmvilágban ( 1987 márc.) Kovács András Bálint és Szilágyi Ákos értő elemzését.

előzmény: Kalevala (#10)

2018-05-15 08:30:22 mimóza (5) #13

Ma a nap filmje a KT-n.
NÉZZÉTEK! Óriási, csodás, örök érvényű műalkotás egészében és kockáiban is.

2015-02-25 17:59:54 Prüstü (4) #12

Hasonlóan érzek ezzel a művel, mint a Tükörrel. Annyira gyönyörű beállítások és képek vannak a filmben, hogy az tényleg az ember agyába ég, viszont ez a film még a Tükörnél is nehezebben halad akármerre is, bonyolult és brutálisan önéletrajzi ihletésű. Összességében lassúsága ellenére mégis annyira intenzív élmény a képek miatt, hogy muszáj rá jó osztályzatom adnom, mert a klasszikus filmművészet értelmében ez egy grandiózus alkotás, és ha teljes mértékben sikerül a mondanivalóját is átérezni, akkor biztos vagyok benne, hogy igazi katartikus élményben lehet része a nézőnek.
A tükört azért tartom még jobbnak, mert annak a szépsége szenvedélyesebben és még méltóságteljesebben hat, itt viszont néha hosszú időre ráül a filmre a komorság és kiábrándultság. Erről a filmről már tényleg Tarr Béla filmek is eszembe jutottak, a végletekig húzott képsorokkal.

2015-01-01 20:49:30 somogyireka (3) #11

Sokadik nekifutásom ez már Tarkovszkijjal. Olvastam róla, tőle, érteni akartam, és naná szeretni a filmjeit, de csak nem jön össze..Pedig az ember az olvasottak alapján annyira közel van, olyannyira átérzem, vele fáj az egész élete. Egyedül a Sztalkerben találkoztunk, de az a Szoba meg a Zóna nem az ő ötlete, mondjuk pompásan belehelyezkedik.
És ahogy e filmjében definiálja is a maga sajátos módján a nosztalgia szót, hát nosztalgiázom is vele, vagyis szenvedélyesen átérzem a szenvedését. De ez a film pont idegesít.
Gyönyörűen indít, ahogy a kis VWkäfer begurul a májuszöld tájba, tiszta friss és biztató az egész, aztán ahogy a nő belép a templomba eluralkodik a zűrzavar. Nem tudtam, vagy egyszerűen csak nem akartam követni, mert nem érdekelt a hely, ahova éreztem, hogy el akar vinni, amit meg akar mutatni. A néző (na jó én) zsigerből érzi, ahova a film mutat kell-e neki, vagy sem. És ha nem, akkor csak végigvonszolja magát a a két órán, már előre sejti, ennek nem lesz jó vége..nem lesz belőle találkozás.
Viszont a Bagno Vignoniba tett kirándulás jólesett. Ma tudtam meg, én is jártam ott, le is vagyok fotózva a medence előtt, de semmi de semmi emlékem nincs róla..Ezek szerint ez egy ilyen hely, elnyeli az ént, és minden megy tovább szépen nélküle..
és elnézést, elnézést minden Tarkovszkij-rajongótól, de ez a gyertyás séta, az a nagy-nagy mozdulat ott a végén, amikor sikerül, meg az őrültekkel való példázgatás egyszerűen közhelyes.

2012-12-09 21:25:58 Kalevala (5) #10

Nem tudom, ki fogalmazta meg itt a KT-n a film tartalmát, de nagyon eltalálta. Le a kalappal!! Végig bennem volt ez az érzés, de igy nem tudtam volna szavakba ölteni. Rövid filmismertetök csak honvágyról irnak a filmmel kapcsolatban. Itt többröl van szó. A honvágy kevés mindazt a vágyat kifejezni, ami ebböl a filmböl sugárzik.Az emberi lélek eltávolodása a számára ideális állapottól. A lélek hontalansága. Tarkovszkij képei varázslatosak, minden kép, minden beállitás egy mestermü!

2012-09-04 22:52:01 Dynast Grausherra (5) #9

Bevallom, kicsit "tartottam" ettől a filmtől, nem lesz-e túl "elvont", bár a számítógép ígérte, hogy 5,00-ra fogom értékelni. Nem tévedett, óriási élmény volt megismerkedni Tarkovszkij munkásságával, nagyon várom, hogy láthassam a többi filmjét is. A képi világi különösen tetszett, nekem újdonság volt, hogy sokkal inkább koncentrált a szereplők környezetére, mint magukra a szereplőkre.
Furcsa érzés volt végignézni a filmet, valahol az elme mélyében hat, nem tudnám világosan megfogalmazni magamtól, hogy mi is zajlott le, de ennek ellenére valahol mélyen minden pillanata teljesen érthető és világos. Olvastam, hogy Tarkovszkij úgy nyilatkozott, hogy nincsenek szimbólumok a filmjeiben, pedig az a kutya nekem nagyon gyanús volt az egész film során.

2012-07-12 10:29:41 zéel (4) #8

Első megtekintéskor elkerülte a figyelmem, hogy a képlet magyarázata is elhangzik:

Egy csepp meg még egy csepp, az egy nagyobb csepp. Nem kettő. - mondja filozófus, amikor valami folyadékot csepegtet a tenyerébe.

előzmény: zéel (#1)

2011-05-03 11:55:01 jesi (5) #7

Mindig is tudtam, hogy Tarkovszkij egy zseni volt, de ez a film még azon is túlmutat...

2011-04-06 12:37:25 depositum (5) #6

Már ki is jött 2 lemezes díszdobozban (3500 Ft!) az Etalonnál. Szerintem, ha sikere lesz jön a többi is.

előzmény: Kalti (#4)

2011-03-10 18:43:04 simijohnny (4) #5

Álom, cirka hatvan-hetvenezerért. :)

előzmény: Kalti (#4)

2011-03-10 17:14:48 Kalti (4) #4

Nemsokára megjelenik dvd, az egyetlen Tarkovszkij, amit még nem adtak ki nálunk. A többi filmjét is igazán kiadhatnák újra, mondjuk egy Tarkovszkij díszdoboz egy álom lenne...

2010-01-30 11:52:29 critixx (5) #3

Igen, de Eizenstein szerint a film 1+1=3. :DDDDDDD Csak viccelek. Csodálom, hogy nem küldtek még be egyetlen szereplő sem. (Mindjárt pótoljuk.)

előzmény: zéel (#1)

2009-12-08 16:26:27 Lőcze (5) #2

Ki tudja hol lehet megszerezni DVD formátumban ezt a filmet ?

2009-05-26 21:57:23 zéel (4) #1

Hogy milyen a film? A matematika nyelvén: 1+1=1...(Ez olvasható a filmbeli filozófus/bolond szobájának falán.)