Prey (2022) ☆ 👁

Préda

(Dan Trachtenberg)

amerikai akciófilm, dráma, horror, sci-fi, thriller

3,6
★★★☆☆
179 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2022-08-09 21:56:57 BonnyJohnny (4) #43

Lehetett volna jobb.
A hangulatépítés (amiben az első rész nagyon erős) itt nem volt meg: egyrészt nem volt meg a predator részéről sem (persze egy 35 éves popkultúrális (sci-fi) ikon esetében talán mellékvágány lenne a sejtetés, meg eljátszani, hogy "jaj mi lehet ez az ismeretlen fenyegetés", de én azt jobban értékelném), másrészt a prédák részéről sem (ebben egyébként az első rész klasszikus, de még a második is jobb volt ennél), one (wo)man show, egy bátyáskodó báttyal és pár random arccal. Személyes megjegyzés, de nekem a történet sem tetszett annyira, bár saját magán belül ügyesen épül fel.
A csörték tényleg erősek voltak (a végepárbajt nem számítva veri az első részt is), de ezekben is hiányzott egy kis praktikuseffektes keménység (ahogy kaamir írta lejebb). A végepárbaj természetesen elmarad az eredetitől, de azért az is bőven jó (jobb, mint a hasonlóan küzdő Brody volt a Predators végén), szóval az akciók nagyon a helyén voltak, azokra nem lehet panasz.
A CGI a közepes kölcségvetésnek megfelelő... de igényes munka, én abba sem kötnék bele. Pláne, hogy jó fényképezéssel társul (a sötétben játszódó jeleneteknél is).
Nem tetszett annyira, mint vártam, sőt... de a jó értékelés abszolút megvan... először a zseniális első rész után 35 évvel.

2022-08-09 19:36:23 BonnyJohnny (4) #42

Sokan úgy gondolnak a yautjákra, mint valami űrgladiátorra, aki végigdarálja a galaxist. Pedig ők kifinomult vadászok... vagy ragadozók, ha úgy tetszik. Élvezik a kihívást, és értékelik a nehezen szerezhető trófeát, de azért úgy mennek bele a harcba, hogy ki is jöjjenek onnan... mint a ahogy a vadászok és ragadozók általában. Ha pedig balul sül el, akkor elkezdenek pötyögni az alkarvédőn.

előzmény: Gruden Gergo (#41)

2022-08-09 19:01:39 Gruden Gergo (3) #41

Hát, nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól tudom, akkor a predatoroknál ez valami beavatás, hogy ledobják őket egy idegen bolygóra, ahol legyőzve a tápláléklánc legmagasabb fokán lévő élőlényt bizonyitják rátermettségüket. Itt fel is lehet fedezni némi átvezetőt, hogy az indiánoknál is hasonló történik.
Az álcázás meg nem tudom, hogy miért lenne probléma. Nem az a lényeg, hogy szemtől szemben pusztakezes harcban győzzőn, akkor meztelenül indulna harcba :D
De javitson ki valaki, ha hülyeséget mondtam.

előzmény: kovi1970 (#40)

2022-08-09 18:51:22 kovi1970 (2) #40

Ez valami matiné volt? A stáblista alatti rajzok is nagyon a felé húzták.
A medvés CGI nagyon kispályás volt.
A predátor egyáltalán mit keresett akkor és ott? Ez mintha az AvS beavatási vonalat vitte volna tovább, csak Alienek nélkül.
Jó, persze lehetne azt mondani, hogy először szálltak le, és méltó ellenfelet kerestek. De ennek ellentmond, hogy a predátor a legelső nagyobb ellenállásra gyáván láthatatlanná vált. Aztán, miért volt egyedül?

2022-08-09 17:42:39 opposition (4) #39

Elkepesztően jó film lett. Jobb CGI-val 5-ös.

2022-08-09 14:51:09 ZoLeEe (4) #38

A nyelv biztos autentikusabb abban a környezetben, de így angol szavakat artikulálva nem kicsit idegesíttő a dolog.

mindenesetre meg kell adni, elég ostobán oldották meg.

előzmény: ChrisAdam (#35)

2022-08-09 14:17:23 Ubul (4) #37

nem tudom akkor hol olvastam, azt hittem valamilyen megoldással megoldották hogy eredeti legyen és ne ráillesztett. Mondjuk ha az illetők hangjai ugyanazok, csak nem feltétlen a szájmozgásra van rátéve, vagy akár még arra is, akkor még lehet jó.
Nem tudtam végül időt szakítani rá, majd talán hétvégén, lehet már unnám második megnézésre a friss élmény miatt.

előzmény: ZoLeEe (#34)

2022-08-09 14:15:55 Ubul (4) #36

akkor még jó,hogy nem a magyarral kezdted :D

előzmény: ChrisAdam (#35)

2022-08-09 14:11:52 ChrisAdam (4) #35

Akkor jövök én is: tessék nézni a komancs verziót, sokkal jobb. Csak egy egyszerű szinkron, tény, viszont sokkal autentikusabb, szebb, igényesebb, átélhetőbb. Belehallgattam az angolba, a komancs után fél percig sem bírtam.

2022-08-08 20:51:49 ZoLeEe (4) #34

Ne fáradj, ellenben az apocalypto-val itt az eredeti nyelv angol, a comanche verzió csak egy sima dubbing, semmit sem ad hozzá, 5-perc után váltottam is vissza az angolra.

előzmény: Ubul (#28)

2022-08-08 01:42:24 Gruden Gergo (3) #33

Ha kitalaltak volna valami kreativ final fight-ot, akkor lehetett volna jobb is. Nalam a vege nagyon lehuzza :(

2022-08-07 16:44:36 GothMan (3) #32

Vagy megtanulsz addig komancsul.

előzmény: Ubul (#31)

2022-08-07 16:18:00 Ubul (4) #31

köszi mindkettőtöknek az infót. Egyszer már lement magyar felirattal amikor néztem, talán még megmaradt, hogy mikor mit mondtak :D

2022-08-07 16:08:56 TheDriver (4) #30

viszont a comanche verzió alatt nem lehet bekapcsolni a magyar feliratot...

előzmény: Ubul (#28)

2022-08-07 15:39:08 The Hungarian (4) #29

Disney+ előfizetéssel lehet beszerezni. Préda adatlap -> Extrák -> Prey (Comanche version)

előzmény: Ubul (#28)

2022-08-07 15:18:32 Ubul (4) #28

amúgy a komancs nyelves megvalósítást látta már valaki? meg hogy egyáltalán hogy/hol lehetne beszerezni? azon múlik, hogy felkúszik -e 5ösre, hogy végül hogy oldották meg az eredeti nyelvet

2022-08-07 13:34:41 kaamir (3) #27

Kifejezetten jó ötlet volt az indiánokat összeereszteni a Predátorral. Márcsak azért is, mert így az első rész után újra lehet valami többletjelentése a filmnek. 1987-ben a láthatatlan ellenség a dzsungelben Vietnamot juttathatta eszünkbe, míg a '22-es verzióban az őslakosokra támadó, technikailag fejlettebb civilizációban nem nehéz felfedezni az európai hódítók metaforáját. Ezzel pedig máris többet tud a Prey, mint a legtöbb Predator-film.

A tempó remek, a főhősnő kiváló és az izgalmak is maximálisan működnek. Az angol nyelv és a modern párbeszédek ugyanakkor nagyon idegennek hatottak.

Ami miatt mégis csak egy erős közepest kap tőlem, az a megvalósítás, és nem csak a csapnivaló CGI-ra gondolok.

Ha már szóba került alább az Apocalypto, na én pont azt a nyers, naturalista és könyörtelen erőszak ábrázolást hiányoltam innen. Ez a manapság oly' divatos, elemelt, kicsit rajzfilmszerű erőszak engem teljesen kiemelt a filmből, és alig-alig éreztem az egészet valóságosnak. A praktikus effektek itt ezerszer jobban működtek volna. Most elképzelem ugyanezt a filmet mondjuk S. Craig Zahler vagy Lynne Ramsay erőszak ábrázolásával, és összefut a nyál a számban.

2022-08-07 13:33:59 yesname (5) #26

Ez tipikus magyar hozzáállás. Nem a film a lényeg, hanem valami amibe bármiért bele lehet kötni.

előzmény: fempolip (#25)

2022-08-07 13:30:58 fempolip (5) #25

Még egyszer hozzá kell szólnom, esetleg Ti is hogy látjátok:

Ennyire nehéz meglátni, vagy egyszerűen csak van egy szemellenző embereknél, hogy most női főszereplő van azt hogy:
A főszereplő túlél a film nagy részében, és nem is harcol a Predatorral. Majd a végin, miután már a Medve marcangolta, farkas harapta, sok sok ólomgolyó lyuggatta, a tesó saját fegyverével leszórta, nyílvesszők álltak ki belőle, sebezték több helyen és még ki tudja mi nem, legyőzi a valószínű nem túl elmés Predatort saját fegyverével. Ennyire nehéz most már követni egy akciómozit is, vagy szimplán csak mindenképpen le kell szólni?
Ezt nem értem sok, sok hozzászólásban.
És persze azt hogy nyíllal és baltával.. olyan mintha nem is látták volna a filmet, hiszen nem azzal győzi le.
Majd pedig a Schwarzenegger példa, hogy elit kommandóból egyedül éli túl..
Szinén nem teljesen releváns, mert az a Predator egy jóval fejlettebb fegyverzettel rendelkezett.
A másik pedig hogy az asszony/nő/lány nem tanuló képes? Hogy hogy tudta megfejteni a végén amivel legyőzte a Predatort, mire jó?..


Ezek a kérdések fogalmazódtak meg bennem. Mert azt látom hogy aki kicsit összeszedi a gondolatait és konkrét véleményt ír, azok nagyobb részének tetszett az alkotás.
Persze, lehet én vagyok fordítva.

2022-08-07 12:35:19 Ubul (4) #24

"Ha nem a predátorral reklámozták volna, hanem rejtélyesen egy 1700-as években játszódó thrillernek adják el"

Igazából így indult, csak hát sz@r került a palacsintába :) meg először ez lett volna a Shane Blackes helyett, de arra hamarabb rámondták az áment.

előzmény: yesname (#23)

2022-08-07 11:39:07 yesname (5) #23

Véleményem szerint minden rendben volt a filmmel, mint film. CGI-t nem sorolom ide, mert nem lényeges része illetve költségvetéstől is függ. A szereplők mind jók voltak és a főhősnő is jól játszotta a szerepét. A monológja a végén kissé egyszerű és súlytalan volt ugyan, de nem Ő tehet róla.
A történet teljesen jó volt a témához, nagyon élveztem az egészet a bevezetéstől, az indiántörzs életének rövid bemutatásán keresztül a végső harcig.
Simán hozta az első rész élményét és színvonalát számomra. Az elsőt teljesen tudatlanul ültem le megnézni és azért is volt meglepő, mert egy kommandós akciófilmre készültem az eleje és Schwarzenegger alapján. Helyette jó kis sci-ft kaptam. Továbbá az első volt.
Ha ezt is figyelembe veszem, akkor véleményem szerint ez a rész még felül is múlja azt.
Ha nem a predátorral reklámozták volna, hanem rejtélyesen egy 1700-as években játszódó thrillernek adják el a trailerekben, akkor sokkal nagyobbat ütött volna a filmes világban és a rajongók között, mert aki megnézi lett volna meglepetés és terjedt volna a híre úgy a semmiből.

2022-08-06 21:43:47 GothMan (3) #22

Kicsit azért jobbra számítottam, de azért korrekt egy mozi. Nekem kicsit fura volt a béna CGI mellett a pikareszk sztorivezetés is, ahogy a főhősnőnk újabb és újabb kalandokba keveredik. Mintha nem is lett volna forgatókönyv, csak úgy napi szinten imprózott volna a stáb. De nem rossz ez összességében, legalábbis a röhejes előző részt lazán felülmúlja.
6/10

2022-08-06 16:06:59 TheDriver (4) #21

Tisztességesen elkészített B film, ami néhol meglepően brutális. A főszereplő lány remekül játszott. Az ötlet nagyon jó, hogy ilyen közegbe helyezték a történetet, megvolt a hangulata, ami nagyon közel áll a klasszikus első részhez. Engem néha, néha az Apocalyptora is emlékeztetett, persze az egy sokkal jobb mozi. Az imdb 7.3 szerintem teljesen reális.

2022-08-06 14:26:34 fempolip (5) #20

Igen most kezdtem el a kommenteket olvasni, látom többen is írtátok, de ahogy eljutottam a tiédhez, azt gondoltam, hogy jó nem a trailer, de ezzel egyetértek, mert az egész filmben voltak ilyen részek.
Én Németül láttam, ott is fura volt, az egész testhelyzet, párbeszéd. Olyan mainak hatott. De esküszöm ha ez lesz a legnagyobb bajom a következő filmekkel is, akkor ahol csak lehet dicsérni fogom.

előzmény: Ubul (#19)

2022-08-06 14:16:14 Ubul (4) #19

igazából a nyelvezetet ugye felhoztuk többen is, de elkészült a komancs nyelvezete is, nem utómunkaként, hanem ugyanúgy a színészek által. Az más kérdés, hogy oldották meg, még nem néztem úgy meg. Amúgy szerintem nem egy olyan film van, ami az ókorban, stb, meg előtte játszódik, hasonló nyelvezettel, és nem sűrűn láttam felhozni pont ilyet, hogy hát amúgy nem illet bele az akkori korba :D de ettől még persze lehet zavaró

előzmény: fempolip (#18)

2022-08-06 14:14:22 fempolip (5) #18

Három negatív dolog volt mindössze a filmben: Egy és legfontosabb, hogy sokszor olyan érzésem volt, mintha egy mai világot látná, mai szövegekkel. De mivel nem volt sok ilyen beszélgetés ezért nem halálosan nagy vétek.
Kettő: Van egy jelenet a vége fele, ahol a prémvadászok főnökét csalinak használja a főszereplő. Olyan monológot mond, amitől a fejemet a tenyerembe temettem. De még ezen is túl lehet lépni.
A harmadik: Egy kicsit béna CGI néhol. Leginkább a medvénél vettem észre.
Ennyi ami nem volt szimpatikus.
A többi?
Jöhet a tömjénezés: Bár a főszereplő elég egy bamba arcot vesz fel, nem zavaró Schwarzennegger sem volt jobb. Szóval megfelelt.
A táj elképesztően szép. Az indiánnak nagyon jól néznek ki.
Végre ténylegesen összhang van a csapatban, ami nagyon jó érzés volt látni. Főként szinte az összes filmben akad 1-2 beszari, gyáva. Itt kőkeményen harcoltak. És..meghaltak.
A természetjárásuk nagyon jó, ebben nekem nem volt hiba. Az egész olajozottan működött.
Ahogy megmutatták az egész természetközelségüket, nem volt sok, de lényegretörő.
A prémvadászok bevonása jó ötlet volt, nélkülük kicsit üreslett volna a másfél óra. Ami szintén jó volt, mert kaptam arcba egy akció mozit, ami nem fárasztotta le a retinámat fél óra eszméletlen vágás, robbanás, fegyverpárbaj után.
A másik hogy a harci jeleneteknél sem volt másodpercenként 300 vágás hogy fel sem fogjam mi történik.
Egy kicsit bakiztak számomra, mikor a Predatorral először került szembe, ott túl részeges volt az operatőr, de gondolom, nem akarták ugyan azt a látványt a végén is ellőni.
Az, hogy jól is fel lett építve, volt eleje közepe vége teljesen korrekt. Még ha el is nyújtották, nekem tetszett. Mert bepillantást nyertem, és kicsit le is ültetett a világ akkori lassósága. Nem egyből vadászgép sebességben kaptam az akciókat.
Kifejezetten élvezetes volt hallani a saját nyelvüket, valamint a telepesek nyelvét.
A Predator...nos őt is lebutítoták, és kapott egy sokkal talán primitívebb pofát, és talán viselkedést is.
Annyira egy véglény vadász volt, hogy tényleg a főszereplőnek drukkoltam.
Mondanivaló nincs, de nem is kell.
Nekem az első Predator filmnek a forgatókönyve volt abszolút előttem. De nem is vártam mást. És nem is csak annak a nyúlása, hanem egy új kezdet.
És ha ilyen, az indítás akkor hú de nagyon várom a következőt!
Mivel mindent kiiktattam, nem tudtam a filmről semmit, és kicsit be is aludtam, hogy mikor, hogy került moziba.

Összegzésként: Kitűnő akció-horror alkotás Remek Predator stílusban. És nem felejtem, hogy ez egy felvezetés.. (Mi lesz az Alienekkel? Hűha.. Már azt is várom)
Megfelelő időtartammal, szinte nulla mondanivalóval. Gyönyörű tájképekkel, elég jó CGI-vel. Szóval szórakoztató, és éreztem azt a pluszt is, amit nem lehet soha megmagyarázni, hogy: tetszik.


Még valami: Infóért ránéztem az IMdB-re. Szánalmas, hogy megjelenés előtt már lepontozták. Most pedig már jobban is áll. Szomorú. És mire jó azt nem tudom.

2022-08-06 14:13:30 fempolip (5) #17

Most néztem meg nemrég a filmet, egyetértek veled. Nagyon furcsa volt a mostani kicsit piszkálódunk, de viccesen beszólogatás adok-kapok a másiknak. Ez még 100 éve sem volt annyira divat szerintem.

előzmény: Ubul (#3)

2022-08-06 13:45:16 Ubul (4) #16

ha így halad (bár 515 szavazatot nem hiszem, hogy kap az elkövetkezendő időszakban), 2. rész fölött lesz pontozásilag.

előzmény: Trashman (#15)

2022-08-06 13:06:46 Trashman (4) #15

Most, hogy újra néztem feljebb nemesedett. Kifejezetten jó film. Ha jól öregszik akár ötös is lehet. Gondolkodom rajta.

2022-08-06 10:48:09 Gergely Gergő (4) #14

Végre! Végre hosszú idő után egy jó Ragadozó film! Nem is kell hozzá óriási költségvetés, csak némi fantázia, és bátorság! Remélem az új rész (amennyiben lesz) a Predatorok bolygójára is enged egy kis (inkább nagy) betekintést!

2022-08-06 09:28:55 Ubul (4) #13

én pont örültem hogy véééégre nem 2, meg két és fél órás film újra, és a 90 perc is inkább alulról súrolva, de azért az elejénél még úgy éreztem, hogy lehetett volna vágni, vagy kicsit jobban kitölteni a Predatorral.
Jó látni a kritikákon is , hogy ez most betalált, viszont érthetetlen ebből kifolyólag a streaming (ami érthető volt abból, hogy bárhogy lecsattanhatott volna még akkor, mikor nem volt a közönség felé tolva, de utólag is lehetne mozisítani, nem? :D )

előzmény: VVega (#12)

2022-08-06 07:39:32 VVega (4) #12

Hát ez valami nagyon ütős volt minden tekintetben. Egyszerűségében jó sztori, szerethető főhős, bitang akciók, 90 perc játékidő. That’s my jam.

2022-08-05 18:33:15 Ubul (4) #11

tegnap előtt néztem a Quiet Place Part II-t...hát ahhoz képest ez a vég még el is húzott :D

előzmény: bambula (#10)

2022-08-05 18:03:08 bambula (4) #10

Én az összecsapott véget a bége fighy utáni tábori jelenetre értettem.

2022-08-05 15:03:33 Ubul (4) #9

ez nem volt rossz, sőt. Azért látszik, hogy imdb-n is már előre leszavazták, mert 6.2-n állt pár napja, most meg megy felfele , és már 7-nél jár. Tudom, nem mérvadó, csak a site-ra vonatkozóan kicsit gusztustalan is, hogy ezt így meglehet csinálni.

Kicsit hosszú volt a felvezetés számomra, a cgi is tényleg érdekes volt néhány helyen, és azért a véresebb részeknél is elfordult többször, bár a vége felé már egyre kevésbé fordult el a kamera
Hangulatos volt

sőt, én a végét nem éreztem elkapkodottnak, jó volt a végén a fight, meg hogy végül a saját fegyverével nyírta ki

Amúgy azt hittem, hogy végül a pisztoly lesz az, ami a 2. rész végén Danny Glover megkap


És pont ez nem jött moziba :(

Jah, és a végén a cuki kis összefoglalót érdemes megnézni :)

2022-08-05 11:55:40 bambula (4) #8

A túl dok CGI vérengzés nálam majdnem kinyírta a filmet, de szerintem főleg a főszereplőnek köszönhetően egész jó kis film lett.
A vége kissé össze lett csapva.

2022-06-09 13:25:24 Nordbright (?) #7

Ez nekem is feltűnt. Kicsit "túl modern" vagy színházias volt a hatása.

előzmény: Ubul (#3)

2022-06-08 14:41:06 Ubul (4) #6

ez benne van, imdb-n néztem épp a trailert. Örülnék neki, ha hozzáigazítanák a kor szelleméhez, nyelvezetéhez :D

előzmény: Adam Taylor (#5)

2022-06-08 14:04:38 Adam Taylor (3) #5

A hírek szerint ez lesz a filmtörténelem első kommancs nyelvű mozija, szóval lehet hogy csak az angol fordítás miatt zavar.
https://www.avclub.com/predator-prequel-prey-will-feature-comanche-language-tr-1849032186

előzmény: Ubul (#3)

2022-06-08 13:50:03 ChrisAdam (4) #4

Szerintem tele vagyunk olyan popkultúrális lenyomatokkal, ahol a női harcos, mint olyan, megjelenik. Főleg ebben a közegben. Semmi baj nincs ezzel - azzal már inkább, ha nem képesek egy igazán jó színésznőnek adni ezt a szerepet, de ez majd kiderül.

előzmény: Nordbright (#1)

2022-06-08 13:31:47 Ubul (4) #3

megnéztem az új trailert, hát engem valahogy jobban zavar a kommunikáció. Jó, 300 év nem volt olyan régen, de olyan mostani hatást keltett az egész párbeszéd részek benne, ami miatt viszont kizökkentett az egész trailerből.

2022-06-07 20:19:57 Ubul (4) #2

ugyan jogos, de azért fiktív történet, tehát részemről belefér :) az illetőt mondjuk csak a Legion-ban láttam, és ott se volt számomra kimagasló teljesítménnyel, de nah, hátha jobb lesz az előző próbálkozásnál. Nálam a környezet már megvett.

előzmény: Nordbright (#1)

2022-06-07 18:41:14 Nordbright (?) #1

Neeeeeee..... női harcos? De miééééééééért? Miért kell mindent női- vagy gyerek főszereplőkkel megspékelni, hogy úgy mindenki számára "fogyaszthatóbb" legyen? Félreértés ne essék, ez nem hímsovinizmus vagy bármi hasonló (amit bele lehet magyarázni), de azért ez mégis csak egy kemény élet-halál küzdelem / harc / rituálé, stb. Az ilyen fajta harcosság pedig nem feltételen a nőkre volt jellemző a történelem során... Női harcos, aki megvédi törzsét - WTF?