The Gray Man (2022) ☆ 👁

A szürke ember

(Anthony Russo - Joe Russo)

amerikai akciófilm, thriller

2,9
★★★☆☆
120 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2022-08-03 13:34:45 Ágó (2) #8

Megdöbbentően gyenge. Ez lenne a Netflix új sikerszériájának első darabja? Sürgősen le kell akasztani valami normális írót, aki gondoskodhatna arról, hogy ne papírmasé figurák szaladgáljanak zéró feszültség mellett egy olyan filmes projektben, amire (elméletileg) több százmilliót tapsoltak el. Az év egyik leggyengébbje.

2022-08-02 08:18:02 ogreg83 (2) #7

Jellegtelen, mű, unalmas, generikus. Ezek mentek a fejemben közben. Pedig adott volt minden egy jó kis retró-macsó filmhez, de nem működtek a régi dolgok ezzel a hol fakó/mosott képi világgal ami néhol még túl is volt színezve ( ki érti ezt), botrányos effektek, de hogy a végső, amúgy jól koreografált párharchoz még a háttér növényzet/nap is CGI legyen... Gosling-nak nem állt jól a szerep, Ana de Armas gyönyörű, mint mindig de ennyi. Evans élvezetesen tolja túl, belőle kaphattunk volna többet.
Ui. Ezekkel a drónnal megtoldott akciójelentekkel kezdhetnének valamit, mert lenne benne potenciál, de még igazán jól használni nem láttam. ( Ambulance se remekelt ilyen téren) A kórház előtt amikor a kocsi/motor után suhan az jól nézett ki.

2022-08-02 00:50:53 dorothygale (4) #6

Izgi volt és kegyetlen . Volt benne pár filmes poén. Kicsi hosszú lett. Sablonos, de tetszett. Jól szórakoztam. R.G persze jól néz ki s ez is sablonos , de mégis : kell ez is a filmhez. Anna.A mint egy ilyen erős Bond szerű csaj. Cool ötlet. Erős volt a karaktere. Felvette a versenyt a férfi akció hősökkel. Jó ötlet!

2022-07-25 23:57:47 Jason13 (3) #5

200 millió dolláros költségvetés, kiváló színészekből álló szereplőgárda és két, látványfilmeken edződött rendező. Mi ez, ha nem egy tökéletes recept egy ütős akciómozihoz?
Kár, hogy a Szürke ember abszolút nyert helyzetből tudott szép nagyot zakózni.
Kezdjük ott, hogy én imádom az agyatlan zúzásokra építő, bot egyszerű filmeket, így egyáltalán nem zavart, hogy a Russo tesók Netflixes gyöngyszeme ordas nagy sablonokra épül.
Van itt átvert CIA-ügynök, rosszban sántikáló fejesek, megmentésre váró, elrabolt kislány és egy adathordozó, ami után mindenki ezerrel nyomul.
Nekem ennyi bőven elég egy sztorihoz, legalábbis egy ilyen típusú alkotás esetében, ami elsősorban a látványra épít.
A nagyszabású Marvel-projektek felől érkező Russo-tesókból pedig simán kinéztem, hogy a kisujjukból kiráznak egy szórakoztató rendrakást, erre fel kaptam egy zavarba ejtően esetlen szerencsétlenkedést.
Pedig a készítők serényen lopkodtak az utóbbi évek legnagyobb durranásaiból, gondolok itt a Bourne-sorozatra, a Mission:Impossible-szériára, a John Wick trilógiára vagy éppen a komplett Michael Bay életműre.
A probléma az, hogy a Szürke embernek nincs semmiféle stílusa, olyan az egész, mintha egy algoritmus rakta volna össze a végeredményt. És ez egyaránt vonatkozik a forgatókönyvre, a vágásra, az operatőri munkára és a karakterekre is.
Ész nélkül követik egymást az események, ha pislogunk egyet, már rögtön lemaradunk két helyszínváltásról, de közben nincs semmi feszültség a látottak mögött.
Súlytalanul haladunk előre az ezerszer látott sablonok mocsarában, miközben 10-15 percenként követik egymást az egyre nagyobb tétekre helyezett akciójelenetek, melyek a legötlettelenebb módokon lettek prezentálva, igencsak szegényes vizuális megoldásokkal megtámogatva.
Pedig a kezdést látva még bizakodtam, de ahogy lezajlik az első bunyó, már sejtettem, hogy itt bajok lesznek.
A harci koreográfia még alapvetően rendben lett volna, ahogy a helyszínválasztás is hangulatosra sikeredett, de a teljesen felesleges és rosszul kinéző CGI alkalmazása totál elvette az élét a jelenetnek.
És ez aztán a későbbi csörtékre is ugyanígy jellemző. Teljesen korrekt lenne ötlet szinten az összes verekedés/lövöldözés, de a pocsék vizuális effektusok teljesen hazavágják az ütősnek szánt képsorok közel 90 százalékát.
Egyedül a prágai üldözés az, ami egy ideig sikeresen tudja tartani a színvonalat, de a végére azt is sikerült átfordítani egy Halálos iramban filmeket idéző, totális baromsággá, ami cserébe iszonyat rosszul is nézett ki.
És ez itt a legnagyobb baj, hogy a Netflix a Red Notice után megint elégetett 200 milliót egy hamar kipukkanó lufira.
De amíg a Rock-Reynolds-Gadot trióra épített akicó-kaland matiné már első blikkre is maximum egy közepes limonádénak tűnt, itt simán benne lehetett volna pakliban egy kemény, földhözragadt zúzás lehetősége. De ezt sikerült kiherélni az elképesztően rosszul kinéző látvánnyal.
És sajnos a vágás és az operatőri munka se tud sokat javítani a látottakon. Néha már-már idegesítően gyorsak a jelenetváltások, helyenként a harcok Bourne stílusban lettek szétszabdalva, miközben felépítésükben a hosszan kitartott John Wick pofozkodásokat idézik. Hatalmas képzavar az egész, amire rátesznek még egy lapáttal az indokolatlan drónfelvételek is.
Ordít az egész filmről, hogy a Russo-tesóknak fogalma nem volt arról, mit igényel egy ilyen típusú mozi így minden általuk ismert formai elemet megpróbáltak hasznosítani. Kár, hogy arra nem gondoltak, hogy ez így ömlesztve egyáltalán nem működik.
És akkor vissza a történethez. Ahogy már említettem, ilyen téren nincs új a nap alatt, a legismertebb kémfilmes sablonokat kapjuk meg.
A probléma az, hogy itt is sikerült mértéktelenül belenyúlni a már ezerszer ellőtt elemekbe. Elég lett volna fele ennyi karakter és egy jóval letisztultabb forgatókönyv, ami nem akar CIA-s átverések között még egy bosszúsztorit is lenyomni a torkunkon.
De a legviccesebb az, hogy a befejezésre nagyjából ugyanott vagyunk, ahonnan elindultunk a cselekmény elején. Nem lesznek elvarrva a felfestett szálak, nem rendeződnek át az erőviszonyok, kb. visszakerülünk a kiindulási pontra. Értem én, hogy gyúrni kell a folytatásra, de azért illet volna lezárni valamelyest a sztorit, mert ez így aztán tényleg kimeríti a "súlytalan" és a "felesleges" fogalmát.
Viszont a színészek valamelyest mentik a menthetőt. Persze, kő egyszerű, kétdimenziós figurákat kapunk, de Ryan Gosling még egy ilyen szótlan "Szürke" karaktert is képes élettel megtölteni, Chris Evans pedig iszonyat szórakoztatóan tolja túl a pszichopata bérgyilkost.
Kár, hogy Ana de Armas csak a szépségével tud kitűnni mellettük, neki aztán végképp nem osztottak lapot a készítők.
Mindent összevetve, nem egy nézhetetlen szemét a Szürke ember. Inkább csak egy hangos, gagyi CGI-effektekkel megtömött, mértéket nem ismerő sablonos agyatlanság, amivel azért el lehet ütni maradandó károsodások nélkül két órát.
De ebben azért több rejlett, már csak a színészi felhozatal miatt is.

2022-07-25 09:09:32 Ubul (?) #4

"jobban áll a Rendes fickókban alakított karakter szerintem."
azt konkrétan ráöntötték. Mai napig megnéznék egy folytatást, vagy egy spin-off-ot vele :D

előzmény: bambula (#1)

2022-07-24 22:18:06 alfonz (1) #3

nekisefuss kategoria

2022-07-23 22:39:07 fempolip (4) #2

Kezdem a negatívumokkal: Amilyen ruhát Chris Evans visel, megér egy verést. Értem én hogy divatba jött az antidivat és menő lett a nem menő, harmonikus öltözködés, de konkrétan nem tudtam odafigyelni mit mond néha mert annyira ocsmány öltözködése volt. Pedig engem tényleg nehéz ilyennel megzavarni.
A másik pedig ez a kisfiús rőzse az orra alatt. Vicc.
Valamint a filmből vágtam volna 10 percet, és még 5 perc akciót lecseréltem volna nyugalmasabb időre, hogy ne állandó akcióban fárasszam ki a retinám.
A másik, hogy ez az új trend mire jó? Utazási irodák szponzorálnak, hogy egy egyszerű alkotással is legalább 3 földrészen 17 országban kell jelen lenni?
De ennyi.
Nem lett klasszikus, de könnyed, jól fogyasztható, mai felhozatalban abszolút működő filmet kaptam, hőguta elől a vetítőterembe menekülve.
Gosling nem igazán volt a kedvencem soha, de itt jól hozza, amit kell. És mindenki más is.
Az akciók jobban meg vannak koreografálva az átlagnál szerintem. Látványosabb, mégsem olyan durván a földtől elszállt.
A kémia is működik a színészek között. Mellékszerepben Billy Bob nem tud sokat mutatni, de rendben van. Woodard volt a kedvenc, dramatikus, de jó.
A sztori egyszerű, de nem is kellett több. A befejezés utáni tipikus második befejezést sem találtam erőltetettnek.
Lehet később majd csökken a film értékelése, de jelenleg a “jó”-n áll.

2022-07-22 13:55:47 bambula (3) #1

A 200 milliós költéseket továbbra sem értem a Netflixnél,bár ezen most jobban meglátszott a pénz mint a Különösen veszélyes bűnözőknél.
Ezt a filmet nagyon szívesen megnéztem volna moziban is,ezekben az ínséges időkben.
Nem találták fel a spanyol viaszt Russoék, de egész pofás lett ez az akciófilm,ami számomra csak néha ült le.
Chris Evansen pedig nagyon úgy éreztem,hogy élvezte ezt a szerepet.

Ez a film most nem lett olyan csalódás számomra mint a legutóbbi nagyobb Netflixes cuccok, mint a A pók feje vagy a Sonytól vett a A torontói ember.
Ken babának(Ryan Gosling) viszont,ahogy a filmben egy jelenetnél nevezi őt Evans karaktere,jobban áll a Rendes fickókban alakított karakter szerintem.