Serenity (2005) ☆ 👁

(Joss Whedon)

amerikai akciófilm, sci-fi, western

3,7
★★★☆☆
372 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-03-07 20:21:33 Norbert Simon (4) #62

Egész egyszerűen az egyik legnagyszerűbb sci-fi dráma filmek egyike melyet valaha láttam. Igencsak elgondolkodtató film. Nagyszerűek a színészi alakítások, nagyon nagyon jó a szereposztás, humor és akció, ötletes film. Érdemes megnézni!

2014-08-21 20:16:55 gomez1000 (3) #61

A Firefly-t nem láttam, és csak nagy ritkán állok neki sorozatoknak... Szóval így a mozifilm lehet, hogy nem ugyanazt a filmélményt nyújtja, de szerintem, ha egy film igazán jó, akkor az önmagában is jó kellene legyen...

2014-08-20 17:37:13 flake (5) #60

Én az Avengers idején éreztem így, de értem, mire gondolsz :)

előzmény: BonnyJohnny (#59)

2014-08-20 17:31:40 BonnyJohnny (5) #59

Most a Guardians of the Galaxy idején szerintem van is némi aktualitása. Vagy csak én érzem így?

előzmény: flake (#58)

2014-08-20 17:25:46 flake (5) #58

Azt hiszem, a sorozatot többször láttam, mint a Serenity-t, mert promóciós céllal mindig megnézettem valakivel az első részt, aztán persze én sem tudtam abbahagyni, de igen mind a kettő zseniális. Viszont azt megértem, ha a sorozat ismerete nélkül valakinek nem tetszik a mozifilm. De ez nem kifogás: Mindenki nézze meg a Firefly-t :)

előzmény: BonnyJohnny (#57)

2014-08-20 17:09:47 BonnyJohnny (5) #57

Én múlt héten néztem újra a sorozatot, és a filmet is. Továbbra is zseniális mindkettő.

2014-08-20 16:44:42 flake (5) #56

A Firefly megvolt?

előzmény: gomez1000 (#55)

2014-08-20 16:43:53 gomez1000 (3) #55

Én rettentően untam...

2012-10-30 23:09:37 terika (5) #54

Túl vagyok az SG összesen ... :D

Megnéztem végre a Serenity-t. Még megy a zárózene... Szóval nagyon jó volt. Az eleje tényleg elég gázul indult be, meglátszott a sokéves szünet, kicsit kizökkentek a karakterek a szerepükből - és azt hiszem ez csak annak nagyon irritáló, aki előtte megnézte a sorozatot is, mert ott a végére olyan frankó lett a csapat, meg olyan jól jött ki minden szófordulat, poén.

Jó lett ez a film több szempontból is, de leginkább azért, mert nagyon sok kérdésre megadta a választ, nem maradt ezerhatszáz kérdőjel (csak egy pár darab).

Az űrcsaták rövidre sikeredtek, de igen akciódús volt és fordulatos, lehetett izgulni (én legalábbis tudtam) :D

A film szerintem teljesen érthető, önálló alkotás, nem kell hozzá a sorozat - DE érdemes megtekinteni.

Szerintem nem gond az, hogy kevés szereplő van benne, ez is az egyik védjegye a műfajnak - amit nem nagyon tudok máshogyan megnevezni, mint űr-western-sci-fi. A westernnel pedig sokan ott lőnek bakot, hogy egyből a sivatagot azonosítják vele.Azt gondolom, hogy ez inkább egy életérzés (vagy, hogy Book monda mindig, a hit, az a fontos hogy higgy valamiben). A lövöldözés csak kellék ebben.

Hangulatos volt. :)

előzmény: Ubul (#53)

2012-10-30 21:14:06 Ubul (4) #53

hát pedig illene, tedd le a csillagkaput egy időre :D

előzmény: terika (#52)

2012-10-30 18:47:15 terika (5) #52

Ezzel egyet is értek, meg nem is. Nem mondom, hogy a legjobb sci-i sorozat volt, mert lett volna mit alakítani még rajta, de szerintem elég igényes volt, volt értékelhető benne (több dolog is), érdekes volt (ami nagyon fontos) és nem bántam volna mondjuk még 15 részt ... vagy valami. Mert ugye az érdekesebb, jobb sztorikat rendre kinyírják mostanság, főleg ha sci-fi. Ugyan az SG-t körbelőtték minden oldalról, de az SGU-nak sem bátam volna még egy évadot, mivel az elsőt nagyon ellőtték, a másodikat meg akkor kellett abbahagyni, amikor érdekessé vált volna. És elgondolkoztam, hogy ezt is azért szerettem volna, mert nem tudtam mit nézni a témában már. Bár nem akarok párhuzamot vonni a két sztori között, de én bevallom őszintén nem igazán tudok felsorolni jó sci-fi sorozatok (mert nincs?) a Star Treken meg az előbbieken kívül... Bár lehet én nem kutattam utánuk eléggé (címeket elfogadok, mert a sok rewaccsot kicsit már unom én is). ...Ugyan most BSG-t nézek, de az sem hoz nagyon lázba, mert még az első évadot sem tudtam megnézni, pedig már 2 hónapja nézem (tehát annyira nem nagy durranás ez a széria sem).

Mondjuk ezt a filmet sem sikerült még megnézem, pedig nagyon kíváncsi vagyok már rá.

előzmény: vadPINGvin (#51)

2012-10-28 17:56:18 vadPINGvin (5) #51

A legjobb dolog ami a sorozattal történhetett, hogy leállították. Így van néhány kultikus epizód, úgy meg lenne egy jól kezdődő és később unalomba fulladó sorozat. Mivel a sikeres sorozatok 99 százaléka így végzi, nem kell látnoknak lenni hozzá. Így kaptunk a dögunalmas "negyedikszéria" helyett egy jó febejezést és mindenki jól járt. :)

előzmény: terika (#46)

2012-10-28 17:24:45 terika (5) #50

Szerintem érdemes megnézni előtte a sorozatot. 15 rész, nem halálos mennyiség és jó is. :)

előzmény: Locke(d) (#47)

2012-10-24 23:21:57 Locke(d) (?) #49

Kösz a választ, akkor be lészen próbálva!

előzmény: BonnyJohnny (#48)

2012-10-24 22:50:15 BonnyJohnny (5) #48

Tulajdonképpeni folytatása. Ismerete nyilván segít, de nem nélkülözhetetlen szerintem. Én először úgy láttam, hogy nem ismertem a sorozatot (pár dolgot mesélt a barátom, de inkább csak poénokat, a karakterekhez vagy történethez nem vitt közelebb), és úgy is zseniálisnak tartottam. A sorozat amúgy szerintem jobb, és annak ismeretével (szerintem) a film is jobb.

előzmény: Locke(d) (#47)

2012-10-24 21:48:40 Locke(d) (?) #47

Mennyire van szükség a sorozat ismeretére, hogy a film élvezhető legyen? Szerintem nincs rá, maximum pluszt jelenthet, de inkább rákérdezek a nagyoknál is! :)

2012-10-22 21:27:17 terika (5) #46

Pont ezt a címet akartam írni. :D
A sorozatot tegnap fejeztem be, most éppen a filmet várom. Egyébként meg mérgelődöm a részek száma miatt (KEVÉS) és értetlenkedem, hogy miért kell az ilyeneket abbahagyni. :(

előzmény: vadPINGvin (#25)

2012-10-05 17:51:18 ChrisAdam (3) #45

Nem látttam még a Fireflyt, de most már komolyan tervezem.
Whedon túllőt a célon. Pedig csak egy hajszálnyival lőtt mellé. Ha beletalál, az utóbbi évek legjobb akció-scifije lett volna a Serenity. Tökéletes történet, remek karakterek, remek főhős, jó látványtervezés, kitűnő, szemkápráztató akciók...
De valahogy túl van bonyolítva, főleg az eleje. A látvány is túl szép lesz, pedig mint mondottam, a tervezés kitűnő. River személyisége iszonyú jól van kifundálva. A hajók, az egész jövőábrázolás nagyon szép. Csak túl mű. És ez nekem épp elég ahhoz, hogy lecsússzon az ötösről, sőt még az erős négyesről.
Most megint csinálok ilyet, de csak kivételesen:

Színészek: 70%
Rendezés: 100%
Forgatókönyv: 90%
Zene: 60%
Látvány, hang: 75%
Történet: 90%

A film: 80%

2012-07-01 22:04:40 BonnyJohnny (5) #44

Mikor először láttam, azonnal megtetszett, pedig a sorozatot csak később néztem meg, és mikor azután újranéztem érte el a teljes hatást nálam, de az is már vagy négy éve volt. Mostani megtekintésre egy kicsit visszaesett a szememben a film, de egy gyenge zseniálisra még mindig jobb nálam. Egyrészt, ha akarnék se tudnék soha többet elvonatkoztatni a sorozattól, de nem is akarok. Ez a film annyira szerves része a sorozatnak, mintha a sorozatzáró dupla epizód lenne... mert tulajdonképpen az is. De ha elvonatkoztatnék is, remekül megírt karakterek és szövegek vannak a filmben, ami nagyon erős hangulattal bír, miközben többször is egyfajta zsánerparódiaként viselkedik, mikor a szereplők nem úgy reagálnak, ahogy azt a sablon szerint elvárnánk.
Még mindig imádom... :)

2012-04-29 14:40:00 caulfield (4) #43

Hasonlóan a Twin Peaks-filmhez itt is az eredeti sorozat ismerete erősen ajánlott. Bár önmagában is tud élevezhető lenni a Serenity, mégis a karakterek közti viszonyokat illetően egyértelműen jobban képben lesz az, aki látta a FireFly című, egy évadot megélt szériát.
Lynch kultikus tévéművének nagyvásznas prequel-je nagy csalódás: mivel ír magját is kiöli az iróniának, mely a Twin Peaks-et fontos részben oly herzig sorozattá tette. A Serenity-nél is látható, hogy a mozifilmes forma kikerülhetetlenül torzítja, átalakítja a világ miliőjét. Whedon viszont, mint egy jó apa a gyermekét igyekszik megóvni művét ebben a korlátozottabb, ridegebb, terhelten katarzis orientált környezetben. A sorozat legsötétebb szegmenseit választja alapanyagnak. River története kerül a központba - mint a szériában talán az egyetlen kontinuitással rendelkező, rejtélyes szál. Bizonyos értelemben ennek a szálnak a teljes kibontása okozhat némi keserűséget a sorozat kedvelőinek, de ez a mozi egyik feltétele; a lehető legkerekebbre szabott történet (főleg, ha a folytatás lehetősége kétséges). Ebben a világban mindenki megtalálja a kedvére valót: legyen az a laza western hangulat, az Alienek, vagy zombifilmek klausztrofób, társadalomkritikus világa, illetve a távol keleti mangák cyberpunk miliője. De a sort lehetne folytatni.
A Serenity sötét konklúziója a FireFly-nak, mely a sorozat védjegyének számító laza humort zseniálisan importálja - a feszültségoldó egysorosok a nyomasztóbb közegben méginkább kidomborodnak és mondhatni a karakterek kilóra megveszik a néző. Ellentétben a Twin Peak - Tűz jőjj velem!-el vagy az X-akták filmváltozatával Whedon filmje nemcsak a sokszereplőkből álló terjedelmes alapanyagot tudja maradéktalanul rekapitulálni, de az új nézőknek is adhat kedved a 15 részes - vadnyugati sci-fi-hez.
A Bosszúállók mostani sikerével pedig kijelenthető, hogy a FireFly, a Serenity és a Buffy alkotójára érdemes lesz a későbbiekben is odafigyelni.

2012-03-06 09:00:50 VMVKWA (1) #42

Huh, kb 1 óráig bírtam...
Biztos nem olyan pocsék ez a film, de engem kurvára nem kötött le, szétuntam magam rajta.
Ha meg nem tudom végignézni, akkor csak 1/10-t kaphat.

2011-01-25 13:19:10 BonnyJohnny (5) #41

Mint lentebb írtam, nem a sorozat ismerete fontos, hanem a sorozat stílusának szeretete.
Megjegyzem, a sorozatnak voltak ennél jobb és rosszabb részei is, de a 14 órás játékidő mindenképpen a sorozat mellett szól a karakterfejlődés, és világmegismerés szemszögéből.
A színészek tényleg nem túl acélosak, de igazi karakterek, és nagyon passzolnak a (szerintem) kiváló karakterekhez, amik úgy tűnnek, mintha egysíkúak lennének, pedig valójában egyfajta paródiájuk, vagy inkább görbe tükrük az általuk felidézett karaktertípusoknak.
A beszólások szerintem jók, bár valóban akad vacak szellemeskedés itt-ott. ;)
A story hemzseg a közhelyektől, de mégsem lesz közhelyes. Szinte minden közhelyes jelenetet arcul csapnak a filmben.
Amellett nagyon laza, jó humorú és eredeti stílusú a film. Szerintem élvezetes.
Ettől függetlenül lehetségesnek tartom, hogy a zseniális értékelésem a sorozatnak (is) szól. A film, önmagában lehet, hogy "csak" jó lenne nálam. Majd egyszer (többször) újranézem...

előzmény: St4nt0N (#40)

2011-01-25 13:00:33 St4nt0N (?) #40

A Firefly sorozat ismerete kulcsfontosságú lehet, enélkül csupán halovány tévéfilmnek találtam a Serenityt. A jobbára rezzenéstelen arcú szereplők irritálóan rossz alakítása nagyon lehúzza a színvonalat, az érdektelen, hanyagul felskiccelt figurák sorsa közömbös, a főgonosz karizmája egy BKV-ellenőrével vetekszik. Nagy beszólások sehol (vacak szellemeskedés itt-ott), a látvány tévébe illő. Feszültségkeltés címén elcsépelt, olcsó megoldásokat kapunk, a sztori hemzseg a közhelyektől. Hajlandó vagyok elhinni, hogy a tévésorozat eredeti és szellemes, de ez a film nem csinált hozzá kedvet. A neten olvasott számos dicséret és a jó IMDb-értékelés alapján sokkal jobbat vártam. Így gyenge 3-as helyett csak stabil 2-es.

2010-08-09 18:48:34 lizardking (3) #39

SOkan említitek a sorozatot.Nem is hallottam még róla.De így önmagában a film nekem semmi xtrát nem nyújtott.Szerintem nem jók a dialógusok sem,és egyáltalán nem hallottam nagy beszólásokat.A színészi játék sem nyűgözött le.Én a látnok csajból is több mindent hoztam volna ki.Na meg az a rész a végén,mikor a dobozok mögül küldik a Fosztogatókat már vagy 10-15 perce és ketten is megsérülnek,meg már a halálra gondolnak,mire River-nek eszébe jut,h ő igazából kemény és lezúzza a dögöket.Hát én azon felhúztam a szemöldökömet.Meg a "halálom előtt elbúcsúzom" téma is elcsépelt nekem kissé.Na mindegy.Nem mondom,h rossz volt,de egyszer bőven elég volt belőle.

2010-08-02 10:04:37 Olórin (5) #38

Érteni fogod a sorozat nélkül is, de a teljes élvezetéhez mindenképpen ajánlott az is. Tégy egy szívességet magadnak, és kezdd azzal:)

előzmény: ronin07 (#37)

2010-08-02 10:02:12 ronin07 (?) #37

Olórin, erről alighanem téged kell kérdeznem: Ha nem ismerem az eredeti Firefly című sorozatot, belefoghatok-e a Serenity-be?

2010-07-11 21:24:42 Manómaszat (2) #36

Mea maxima culpa, szabályféltő barátaim- hamukupac alól szólok. Elég lesz így? Egy vélemény néha sarkos, sajnálom, hogy az ikszedik pont ellen vétettem. A magam részéről befejeztem a dolgot.

2010-07-11 11:21:28 Ivan/ (3) #35

Reagált volna, mert nincs összefüggés a kettő között.

előzmény: Manómaszat (#34)

2010-07-11 11:14:41 Manómaszat (2) #34

Utolsó bekezdés lélekben törölve.
Arra azért kíváncsi lettem volna, hogy reagálsz-e, ha nem ötös nálad az opusz. :-)

2010-07-11 10:52:32 Olórin (5) #33

Az utolsó bekezdést illetően: moderáld magad! (Ld. szabályzat)

előzmény: Manómaszat (#32)

2010-07-11 10:28:00 Manómaszat (2) #32

spoiler akad benne, nem akartam szétszedni:

Szörnyű ez a film! Harmatgyenge történet egy olyan világba helyezve, ami hemzseg a borzasztóan közhelyes, de láthatóan nagyon komolyan jelképesnek szánt elemektől. Látható az igyekezet, hogy holmi filozófiát sugározzon a mozi, de ez kimerül abban, hogy "hűdemélyenszántó" füstölős-indiás képekkel pakolják meg. Ha ez nem volna elég, akkor beraknak egy csúnya, gonosz figurát, aki karddal szaladgál és büntet (könyörgök, mondjátok meg, mire jó ez????). A látványvilág a sokak által dicsérttel szemben szerintem éppen, hogy közepes, pontosan egy sorozat tudja ezt ma. A színészi játék gyalázat, Summer Glau kimeríti abban, hogy riadtan és irritálóan bambán bámul mindaddig, amíg ámokfutásba nem kezd, és a szintén csöppet sem sablonos "a faarcú bombacsaj szétkarittyózza a rosszfiúkat" típusú akciókban domborít. Kinek jó ez ma még? Amúgy is utálom, ha a fizika alapvető szabályait semmibe veszik egy sci-fiben -igaz, akkor az egész űrbéli gravitáció miatt verhetném az asztalt, ami majd' minden műfajbéli film sajátja-, de nem bírom, ha 50 kilogramm rúzs és szilikon repít a földre 150 kg gonoszt, maga pedig meg se rezdül. Azt sem, hogy piros festékkel mázolják ki a hajót, és megússza a légkörbe érést a dekorációnak szánt hulladarabokkal egyetemben, miközben a hőpajzs kikészül. Apróságok, amik miatt vacak tud lenni egy film, pedig ennek a mozinak még szüksége sincs az apró bakik segítségére, önhordóan rossz és minden értelemben olcsó. Látszik ez a színészek számában is. Egy szerda esti ertéeles-viharos-katasztrófás filmben több az egy képsoron látható szereplő, mint itt, és ez külön odafigyelés nélkül is "C" kategóriába löki a filmet. A színészi alakítás pedig tényleg rossz. Nincsenek -nem is feltétlenül kellenek- nagy sztárok, de minek is, ha középszerű arcok is tudnak harmatgyengén alakítani? A hibbant pipi és a bátyja kritikán aluliak, de a többiek sem jobbak.
Összességében: akik mély bölcsességeket gyanítanak minden kusza mondatban, akik a jót és a rosszat csak így, két pólusban szeretik látni, és akik nem értik, hogy mi a színészi játék, azok adják meg az ötösöket, én maradok a kettesnél, de csak azért, mert van azért ennél lejjebb is.

2010-04-27 22:53:23 BonnyJohnny (5) #31

Tulajdonképpen tényleg egy TV film, amit a mozivászonra ültettek, mert a TV-be már nem lehetett.

előzmény: largo (#30)

2010-04-27 22:44:07 largo (3) #30

Minden szavaddal egyetértek! Én a sorozat létezésének ismerete nélkül láttam, s így, a technikai kivitelezéstől eltekintve nem volt több egy néhány nevetséges fordulattal teletűzdelt közepes tv filmnél.

előzmény: Hannibal Lecter (#27)

2010-04-27 22:42:47 Hannibal Lecter (3) #29

Az átlagtól kicsit kiemelkedőbb, sőt, néhol a négyest súrolja, a finálé például egész olajozottan működött... egy darabig.

előzmény: BonnyJohnny (#28)

2010-04-27 22:40:14 BonnyJohnny (5) #28

A sorozat nem ismerete szerintem nem akkora hátrány, mint a sorozat stílusának nem tetszése.
Elárulom, ez a háromnegyed évadot megért sorozat a kedvencem. Nem az egyik kedvencem, hanem a kedvencem. (Bocs Tony, hosszabb sorozatokban még mindig te vagy a legnagyobb!)
Így értelemszerűen a filmért is odavagyok.
Mellesleg szerintem nem átlagos popcornmozi. Popcornmozi az lehet, de nem átlagos.

2010-04-27 22:24:00 Hannibal Lecter (3) #27

Aranyos érv, hogy a sorozat ismerete nélkül nem annyira élvezhető ez a film. Szerintem egy autonóm nagyfilmnek önmagában kell helytállnia, megítéléséhez nem lehet(ne) köze egy sorozat kvalitásaihoz. Úgy értem, aki ismeri és szereti a Firefly-t, természetesen nagyobb hévvel adhat erre csillagos 5-öst (akár korábbi élményeire apellálva is), csak ne kényszerítsük már egymást ilyen látványosan egy előzetes ismeretanyag "beszerzésére." Szerintem amúgy jobbára átlagos popcornmozi, ami akár 4-es is lehetett volna, ha a befejezés nem olyan, amilyen.

2010-02-12 05:58:48 allegra (5) #26

Szerintem elképesztő, amikor tehéntrágyán át gázolnak az űrhajóban.

2010-02-11 23:31:54 vadPINGvin (5) #25

A sci-fi western szerintem is röhelyes dolog lenne, ha valami oknál fogva nem pont ebben a fura kategóriában követnék el a legjobb sorozatokat, mint a Firefly és a Cowboy Bebop.
Így meg muszáj vagyok szeretni. :)

előzmény: izmoskardviragillat24 (#23)

2010-02-11 23:23:15 er81307 (5) #24

A film önmagában elmegy, de mivel a sorozatot nem lehet külön pontozni ezért, mint lezáró részt tekintve egy nagyon nagy ötös. Minden karakter zseniális, életemben nem röhögtem olyan jókat, mint a sorozaton.

2010-02-06 22:57:50 izmoskardviragillat24 (3) #23

félek én az "absz nem"-be tartoznék... :D
annyira nem tetszett a film, h nem merek belekezdeni a sorozatba sem. amúgysem vagyok vmi nagy sorozat-fan. (kivételek: SpongyaBob, MontyP. FlyingCircus, FamiliGuy, Simpson... kb)
olyan, mintha látsz egy trailert, amit nem értesz, h miről szól, h, mi, h; de a látvány azért á ltalábanvéve gyönyörű, hát nem biztos, sőt majdnem biztos, h nem fogom megnézni.
a sci-fi westernt meg, mondjon akárki, akármit, röhejesnek tartom! ez van. (bocs vadpingvin, biztos azért neked is igazad van...)

előzmény: allegra (#22)

2010-02-06 18:49:25 allegra (5) #22

Pont ezzel követted el a hibát: először a sorozatot, utána a filmet. A sorozatnak is van egy sajátos hangulata-világa-humora, amire vagy fogékony valaki abszolút, vagy nem.

előzmény: izmoskardviragillat24 (#21)

2010-02-06 18:31:02 izmoskardviragillat24 (3) #21

követhetelen, túlbonyolított sztori (legalábbis nekem az volt...)
a sorozatot nem láttam, de ezek után nem is hiszem, h elkezdeném nézni.
kicsit nekem is néha tv-film érzésem volt, a helyenként hihhetelen látvány ellenére. (asszem a látványt leszámítva cs 1es lenne.)

2009-12-31 00:05:06 limupei (5) #20

Köszi!

előzmény: Ágó (#19)

2009-12-30 23:59:02 Ágó (?) #19

A Saturnnak mi baja volt Summer Glau-val, hogy a legrosszabb női mellékszereplő díjával honorálták ténykedését? :) (vagy elgépelés az adatbázisban?)

2009-11-22 02:04:39 w.e.g.a. (1) #18

Szinte semmi értékelhetőt nem találtam a filmben, és nem hiszem hogy ez csak amiatt lenne mert nem láttam a sorozatot. Egész végig az járt a fejemben, hogy az effekteken kívül minden egy B-kategóriás filmre hajaz: a történet, a színészek, a párbeszédek, a fordulatok.

A legnagyobb egyébként a Simont játszó gyerek, aki annyira borzalmas, hogy szükségesnek láttak írni egy külön párbeszédet a filmbe, amiben közlik vele, hogy semmi érzelem nem tükröződik az arcán :D
A történetbe is olyan bugyutaságok kerültek, hogy a fejemet fogtam. Pl fantasztikus, hogy mi mondenre képes egy ember, miután a hasán átszúrták egy karddal.
De sok tipikusan halivúdi "haldoklom de még elbúcsúzok mielőtt meghalok" típusú jelenettől is a kész voltam (de a legjobb az volt mikor 2percen át búcsúzkodik a gyerek, de aztán mégse hal meg:)
Ja aztán még az se volt semmi, amikor át kellett menniük a fosztók területén, ők már teljesen rákészültek hogy ez öngyilkosság, meg a halálba mennek, aztán... egyszerűen csak át (űr)hajókáznak a területen. Nevetséges.

Na de abbahagyom már, mer sok helybe kerülne, ha minden ilyen "furcsaságot" leírnék...

Western stílusjegyet meg anyit vettem észre a filmben, hogy a kapitány 2 alkalommal előkapja az övből a stukkerét, és csípőből tüzel. Ez nekem kevés ahhoz, hogy valamit westernnek nevezzek.

Lehet, hogy a sorozat klasszisokkal jobb, és annak ismeretében a film is élvezhetőbb, de mivel nem láttam a Firefly-t, ezért önmagában kell kezelnem a filmet. Így pedig katasztrofális.

2009-11-22 01:47:37 gellert01 (4) #17

Nagyon jó a színészi játék, ráadásul a CGI is megállja a helyét, a történet az elején nem nagyon tettszett, de szépen kialakult. Erős 4-es!

2009-11-21 11:24:51 k3pl3r (?) #16

Hát igen. A sorozatot illene megnézi, és igazából be is terveztem már, mert jónak tűnik. Ja, hogy van külön ilyen megnevezés, hogy sci-fi western? ohh. Viszont akkor sem sci-fi és western, hanem sci-fi western.:-)
A Titan A. E.-t láttam, és tetszett is, de már olyan régen, hogy szinte semmire sem emlékszem belőle.:(

2009-11-21 08:26:25 vadPINGvin (5) #15

Most, hogy említed, a filmben már tényleg nem olyan erős a western feeling, de a sorozat után nem lehetett nem látni benne. :)

előzmény: k3pl3r (#13)

2009-11-21 03:47:53 Oscee (5) #14

Igaz én nem láttam a sorozatot

ott a hiba :)
szerintem a karakterek részletes ismerete nélkül fele annyira élvezhető a film (aminek kb. egyetlen célja a sorozat lezárása).

A sci-fi western meg szerintem teljesen egyértelmű, bár a sorozatban jóval több a jellegzetes western-vonás. Bár igazából ez nem sci-fi western, hanem "space western", sci-fi western pl. Wild Wild West. A műfajban még erősen ajánlott a Titan A. E.

előzmény: k3pl3r (#13)

2009-11-21 01:38:22 k3pl3r (?) #13

Azért annyira nekem nem tetszett, mint vadPINGvinnek, de nem volt rossz. Igaz én nem láttam a sorozatot, és eddig nem is hallottam róla. Amik viszont tényleg baromira jók voltak, azok a beállítások és a vágásák. Igazából én azért néztem meg, mert láttam a kulcsszavak között, hogy ski-fi és western. Az elsővel nincs is semmi gond, na de hogy western?:) Ez most komoly?

2009-05-14 08:09:51 Olórin (5) #12

Vagyunk bizony:)

2009-05-14 00:19:08 vadPINGvin (5) #11

Vagyunk azt hiszem néhányan. :)

2009-05-14 00:07:21 allegra (5) #10

Végre!! Még egy Firefly-rajongó!:))

előzmény: vadPINGvin (#9)

2009-05-13 23:54:17 vadPINGvin (5) #9

Ja és a gyári felirat már megint katasztrófális. Végre megvan eredetiben, de legközelebb vagy angol felirattal nézem, vagy előszedek egy dvdripet belőle, jó kis házilag fordított szöveggel. Az nem lesz ilyen kínos.
Szóval vegyen mindenki eredeti DVD-ket! B)

2009-05-13 23:51:02 vadPINGvin (5) #8

Ezen a hozzászóláson tisztán látszik, hogy nem nézted a sorozatot.
A " - Nem vagyok a beosztottad!
- De igen!" és más hasonló párbeszéd abszolút tiszta, logikus és maximálisan helyénvaló, ha láttad mi történt előtte. Ez igazából csak egy moziban vetített sorozatlezáró epizód. Amiben elismerem, a fő történetnek semmi értelme, de így is akkora nagy buli, hogy már megint meg kellett néznem. :)

előzmény: -senki- (#7)

2009-05-02 23:55:24 -senki- (1) #7

Hát nekem ez nagyon GAGYI. Mondjuk tény és való hogy általában nem kötnek le az akció filmek és ez inkább nevezhető űrhajós akció filmnek, mint sci-finek.

Elég tvfilmes, a látványterén is sok helyen, meg a színészek terén is akik nekem inkább B-kategóriát ütik meg. Maradhatnak is az amerikai sorozatoknál.

A történet is elég gyenge, a dialógusoknál érezhető hogy próbáltak tökös érdekességet belevinni de nekem inkább szörnyen gagyi irreális lett. ("öreg haldoklik...: nem vagyok a beosztottad! Malcolm Reynolds: De igen!" Mondom, na oké, biztos...)

A kislány is meg tök tipikus japán animes bekattant kísérleti szuperharcos kislány...

Na ennyit akartam.

2008-06-13 13:30:11 Fuller (5) #6

Én a sorozat előtt néztem meg, Summer Glau miatt, mert ő a kedvenc színésznőm. És így bátran állítom, hogy filmként is megállja a helyét. Igaz, azért utána én is rákattantam a Firefly-ra. Fanatsztikus a filmel együtt. Bár engem kicsit bántott, hogy River-nek nem volt akkora szerepe, mint a filmben. Mindig vártam, hogy mikor tör elő belőle a 'vadállat'. XD

2008-04-19 11:52:24 vadPINGvin (5) #5

Megint újranéztem. Nem örülök neki, de nem volt más választásom. Jobban szeretnék valami új sci-fi-t látni, ami legalább fele ilyen jó, de ha nincs, hát nincs. :(
Minden egyes mondat, minden beállítás külön élvezet. Néha nem is magukon a poénokon szórakozok, hanem azon, hogy egyáltalán eszébe jutott valakinek, egy-egy ilyen zseniális beszólás. Mal reakcióit meg soha nem fogom megszokni. Mindent máshogy csinál, mint egy átlag főhős. "Futsz, ha küzdened kéne, és küzdesz, ha tárgyalnod kéne."
Persze elfilózhatnék az egész csapaton, mert senki nem szokványos. Pl még a sorozat pilotjában sikerült belezúgnom egyszerre két csajba is egyszerre (Kaylee & Inara). És nem csak azért mert annyira csinosak, hanem mert ennyire jól meg vannak írva.
Azt hiszen az a következő lépés, hogy újranézem a sorozatot is. :)

2008-02-20 21:44:16 liltournier (5) #4

Hu, hát én együtt néztem a Firefly-jal, és mai napig imádom. Hihetetlenül jó a történet! Úgy hallottam készül a második film is, remélem nem adnak alább a színvonalból.

2006-06-14 15:49:56 Magnificat (5) #3

Ja és angolul érdemes mindenképp megnézni, úgy jön ki a poénok jó része...

2006-06-14 15:47:16 Magnificat (5) #2

A film remek, hamarabb láttam, mint a Firefly-t, mégis nagyon élveztem, remek beszólásokkal... 85%

2006-01-27 01:06:10 Dió (4) #1

Nem véletlen a nagy cécó körülötte, félelmetesen össze van rakva. Jól megírt sztorival rendelkezik egy egyedien felépített világban, tobzódik a látványos jelenetekben, van néhol egy-két frankó beszólás, a legnagyobb pedig a színészek játéka. Mocskosul passzol midnegyikükhöz a szerep. Kár, hogy annak aki nem látta a sorozatot (Firefly) mindössze "csak" egy egyéjszakás filmes kaland az egész. Úgy értem amellett hogy elismerem a nagyságát, különösebb katarzist nem váltott ki, szimplán csak egy jó szórakozást nyújtó elegáns popcornmozi volt.
75%