The Shawshank Redemption (1994) ☆ 👁

A remény rabjai

(Frank Darabont)

amerikai dráma, krimi

4,6
★★★★☆
1807 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2021-03-03 17:46:26 Boxer (5) #113

Ja, a film magyar címe, az azért elég rendesen odaver,
vagy nem?

2021-03-03 17:38:02 Boxer (5) #112

Ez a film elég erősen idealizálja - emberré avatja - a foglyokat, de ennek ellenére egy jól sikerült alkotásnak tartom. Szórakoztatott, kikapcsolt. A két főszereplő /Tim Rob és Morgan Free/ játéka is sokat tolt az összképen.

2018-02-01 00:59:54 acidphase (5) #111

Ennél a filmnél jobban semelyik sem mutatja be hogy mit is jelenthet szabadnak lenni.. és hogyan tehetünk kisérletet arra hogy magában a börtönben is annak probáljuk érezni magunkat..
vagy nem tudnék más filmet amelyik igy mutatná meg mit jelenthet az intézményfüggöség, ahogy az öreg Brooke kiszabadulása után nemsokkal véget vet az életének.. mert a börtönben ő volt valaki, fontos embernek érezte magát, kint az életben pedig egy senkinek..

de tudod mit calavera, egy szóval próbálom megmagyarázni: 'Zihuatanejo'

2018-01-31 12:52:21 csabaga (5) #110

A börtönfilmek szokásos kliséit ( szemét igazgató,aljas rab,mindent elintéző rab,kisállattartó rab,szadista őr,ártatlan elítélt,szökés stb.) megfejeli egy giccses szentimentalizmussal,egy meseszerű történettel,így mindenki számára fogyaszthatóvá válik.Mint amikor a közkérdéseknél az "utcalány mese", Vivien története vezet itt is.

előzmény: Calavera (#109)

2018-01-31 09:53:02 Calavera (?) #109

Gondoltam, hogy elolvasom ki mit írt erről a filmről. Láttam, végignéztem és pont. Nem nagy varázslat, jó meg minden. Megfogalmazódott bennem a kérdés, hogy miért az első az IMDB listán, 9.3mal, amikor sokkal több és jobb filmet -lehet hogy nem pont ez a kategóriában- lehet találni.
Sok börtön film van, miért magaslik ez ki.

előzmény: csabaga (#104)

2017-12-07 17:25:22 Norbert Simon (5) #108

Gyönyörű és hihetetlen alkotás. A két főszereplő Andy és Red csúcsok. Tim Robbins és Morgan Freeman szenzációs alakításokat nyújtanak. Nagyszerű dráma és remek szórakozást nyújt annak ellenére ,hogy történet eléggé szomorú. Bár jó pár momentuma eléggé érzékenynek hathat ( főként többszöri nézés után vagy visszatekintve) de erősen a kilencvenes évek csúcs filmjei közé kell sorolni. Én évente egyszer-kétszer megszoktam nézni A remény rabjait. Határozottan egy nagyon stílusos, igényes, és szép alkotás.

2016-09-25 03:43:45 ChrisAdam (5) #107

Idejét sem tudom már, mikor láttam utoljára (s először), de épp csak 13 lehettem, mikor velem együtt, családosan elkezdtünk komolyabb filmeket is nézni. Történetesen ezt éppen én ajánlottam, mikor adták a tévében, merthogy egy idősebb haverom arra a kérdésre, hogy mi a világ legjobb filmje, azt válaszolta, hogy A remény rabjai, miközben én azt a választ vártam, hogy a Star Wars vagy az ...és megint dühbe jövünk. A miért az volt, hogy mert az IMDb-n az áll az első helyen.
Először sikerült meggyőznöm szüleimet, hogy a 16-os karika biztos nem indokolt a filmnél, meg hát ezt a haverom ajánlotta, tuti tudja, hogy nem nézhetném meg kis pöcs 13 évesen. Így aztán minden egyes seggbekúrásnál vagy csúnya szónál fészkelődtem egyet és persze tátott szájjal néztem, mert nagyon tetszett a film.
De ahogy sok minden, ez is csak most ért össze bennem, 13 éves kis énem nem tudta talán még összetenni a sztori mélységét.
Most azonban teljesen más volt a helyzet, habár messze nem tökéletes a film, rendkívül nagy ereje van, s nem is tudom, hogy lehetne közel tökéletessé tenni. Hiszen minden benne van, ami kell, s habár néhol szentimentális, idealista, túlzottan epikus és drámai akar lenni, mégis ezek miatt lesz ütős a film, szóval ezek nem feltétlen negatívumok. Remek egyensúlyt tart a giccs és a száraz tényfeltárás közt, a nagy mondatok és az egyszerű "vakkantások" közt, a film gördülékenyen halad, a dramaturgia elképesztően precíz, a rendezés és a forgatókönyv érezhetően tudatos, kidolgozott.
Ennek ellenére mintha hiányozna belőle valami, ami miatt leesne az állam, ami miatt napokig gyötrődne bennem a film vagy élne bennem az élménye. Aztán ahogy így ezen morfondíroztam, rájöttem, hogy többek közt a néző - azaz, az én - szemléletével lehet gond. A film túl idealizált, mondhatnánk, de lehet hogy egyszerűen csak nem tudunk azonosulni a jó végkimenetellel, belénk van vésve, hogy várunk a rosszra.
S ennek ellenére pedig erre kéne gyógyírt adnia a film - vagyis a vezérgondolata. A negatív gondolkodás, egy helyben toporgás helyett a remény által motorizált pozitívum az, ami hiányzik belőlünk, sokunkból. A "Gondolkodj pozitívan!" egysoros mondatot most szépen elhagyva sokkal mélyebbre ásunk. Persze érezhetjük, hogy a film didaktikus, szájbarágós mondatai belénk gyömöszölik a hollywoodi bölcsességeket, de talán itt azért is kell az a mankó az embernek, mert ez nem tényfeltárás, melyben elhangzik, hogy a remény jó és a többi, hanem késztet arra, hogy a börtöncella lakóinak életét metaforaként érthessük magunkra nézve - ki a rab és mi ejt rabul, ki az őr és mi felett őrködik, mi a szabadság és a megszokás, az intézményfüggőség.
Egyébként ebben a szemléletben is zseniális tekinteni a filmet, s persze ebben a filmben nem csak a remény jelenik meg, hanem minden emberi vonás kisebb nagyobb árnyalatban, legyen az mocskos, undorító, vagy épp jóságos. A jó az, hogy a karakterek és a történések mégsem feketék vagy fehérek, szinte sokáig azt se tudjuk biztosra, hogy vajon Andy jogosan került-e a börtönbe, vagy sem.
Kiemelkedő alkotás, egyértelműen a legjobbak közt. Mérőpontossággal megalkotott zsenialitás, mely ugyanakkor nem tör a csúcsra, s élménye és katarzisa sem szól olyan nagyot, mint amekkorát szeretne. Fájó, hogy a jelölések közül egyet se váltott díjra, Freeman zseniálisan játszik, megérdemelte volna, de Robbins is elképesztő. Minden színészen látszik a beleélés, a rendezettség. A film nagy hangsúlyt fektet az arcokra, annak mimikájára, reakcióira, a mondatok alatti kifejezésre. Nagyon tetszett ez benne. Annyi szent, néhány mondaton, jeleneten még a leghidegebb szívűek is elpityeredhetnek.
Szóval kár, hogy egyetlen Oscart sem sikerült begyűjteni, de persze ott volt a Forrest Gump, ami abban az évben tarolt, teljesen jogosan... És a többi nyertes is megérdemelt volt.

(Trivia: elképesztő, mekkorát nőtt az IMDb szavazótábora, 1.7 millió szavazatot elhagyta a film, ebből majd 1 millió 10-est adott rá, így jön ki a 9.3, mellyel még mindig az első.)

2015-09-28 18:37:31 Schumacher (?) #106

Miért nem rendez több filmet Darabont ?

2014-05-16 17:34:18 csabaga (5) #105

A kezdeti sikertelenség okai a neves kritikus,R.Ebert szerint:

Vacak cím.
Börtönfilm,ami nem érdekli a nőket.
Nincsenek benne nők,így nem érdekli a férfiakat.
Túl hosszú.

2013-11-15 17:16:26 csabaga (5) #104

Igen,Walt Disney börtönben.:)

előzmény: nandras (#103)

2013-11-14 23:01:23 nandras (4) #103

amikor először láttam, akkor nagyon megfogott.
aztán elkezdett bennem motoszkálni valami, mert úgy éreztem, hogy valami felett átsiklottam, így megnéztem ismét. akkor is tetszett, de a motoszka csak megmaradt- így megint elővettem. megint tetszett - csak az a motoszka maradna már békén.... no, nézzük meg újból... és ekkor hirtelen rájöttem.
de hiszen ez egy oltári nagy átverés, egy orbitális nagy blöff, egy oscar díjas paliravevés!
felsorolódik a filmben az összes börtön saga sablonja. aki gonosz, az nagyon az, aki jó, annak szinte angyalszárnyai vannak, a jó megdicsőül, a gonosz méltó módon bünhődik. aki ríni akar az zokoghat kedvére, aki kajánul vigyorogni, az is megteheti. csupa bűbáj és cukormáz, porcukorba mártogatott mézbonbon és díznilend édes kis figurákkal...
borzalmas
úgyhogy azt hiszem, megnézem ismét :)

2013-11-12 17:04:19 csabaga (5) #102

A film sikerének a titka a meseszerű jelleg és az erős szentimentalizmus.

Most néztem újra,kifejezetten azzal a céllal,hogy rájöjjek,miért szeretik az emberek.

2013-06-17 15:04:46 Tenebra (5) #101

Újranéztem én is. És azt kell mondjam, tényleg nincs benne semmi egetrengető dolog, mégis egy kiváló film, tőlem továbbra is megkapja az 5-öst.
De talán mégis van benne valami különlegesség: a narráció/dramaturgia. Nagyon tetszett, hogy tulajdonképpen Andy a központi karakter, Red meg mellékfigurának tűnik, holott ő az igazi "főhős", akiben lejátszódik egy folyamat. S a végére szépen át is veszi a "vezetést", mert az ő kezében lesz egy döntés. Andy kezében ugye nincs ilyen, neki egy útja van, a szökés, amit kezdettől tudatosan előkészít. Így tulajdonképpen Andy egy katalizátorfigura, míg Red az igazi főszereplője ennek a sztorinak. Neki kell rájönnie, hogy nem, nem szabad feladni, mindig kell remény, és nem szabad kondicionálnia magát a börtönlétre, s nem szabad Brooks útját választania. Így végülis nemcsak a börtönt, hanem minket is átvert Andy: azt hittük, hogy ez az ő drámája, közben meg nem, ez Red drámája.

De ezen túl is úgy van felépítve egy teljesen konvencionális narratíva, hogy mégis katartikus legyen a megmenekülés.

Az viszont teljesen igaz, hogy ez azért nagyon "amerikai": minden megoldódik, a gonoszok bűnhődnek, a jók pedig végül elnyerik méltó jutalmukat. Ennyiben valóban idealizált. Meg azért én a börtönt is keményebbnek képzelem el, hiába volt itt szodómia meg gyilkolás.

Ám még így is zseniális, mivel egy nagyon lírai, izgalmas, elgondolkodtató történetet mesél el, kiváló karakterekkel és színészekkel.

És igen: mikor megszökik, akkor éri el a film a csúcspontját. Az tényleg katarzis.

Szóval ez az a film, amiben nincs igazából semmi extra, mégis kurva jó.

2013-05-15 20:26:52 Xuja (4) #100

Újrázás után: továbbra is baromi jó film, de már messze nem tartom remekműnek. Túlságosan is amerikai és idealizált.

2013-05-12 16:30:24 acidphase (5) #99

talán mert nem telik el félóra benne úgy hogy ne legyek libabőrős valamelyik jeleneten, párbeszéden, megnyilvánuláson? nekem ennyi elég hozzá...

előzmény: tomasso (#96)

2013-05-12 15:50:43 Xuja (4) #98

Szerintem meg teljesen jogos az elismertség, mert kevés film van, ami érzelmileg ennyire letaglózó, mint ez (a rendező másik adaptációja, a Halálsoron is jó példa). De nemsokára újranézem, kíváncsi vagyok, hogy képes-e megismételni azt az élményt, amit pár éve nyújtott.

2013-05-12 15:25:27 Tenebra (5) #97

Bár 5-öst adtam rá, egyetértek. Jól megcsinált, nem lehet belekötni, nagy életigazsága van - de ennyi. A 90-es években számtalan kiváló alkotás készült, melyek témájukban és formailag is sokkal radikálisabbak és jobbak, mint ez (pl. számtalan Jarmusch-film, vagy Kaurismaki-film - ami most hirtelen eszembe jut).

előzmény: tomasso (#96)

2013-05-12 14:42:55 tomasso (4) #96

Azért kíváncsi lennék, hogy akik szuperlatívuszokban beszélnek erről a filmről, milyen egyéb műveket sorolnak a topfilmek közé, ugyanis számomra ez egyáltalán nem az. Persze nem vitás, hogy jó, de azért az, hogy a "minden idők legjobb filmje", vagy hogy a "90-es évek legjobb filmje" - kicsit erős túlzás.

2013-03-01 23:23:17 Rohmer (5) #95

A 90 -e évek legjobb filmje

2012-10-29 09:41:26 Dagneross (5) #94

A kőtörmeléket szétszórta a börtön udvarán.

előzmény: csirke (#92)

2012-09-15 00:21:41 csirke (5) #93

csak viccelek, teljesen lényegtelen, a film nem erről szól.

2012-09-15 00:20:59 csirke (5) #92

micsinált a kijövő kövekkel? :D

2012-06-03 16:09:17 Corleone01 (5) #91

Most néztem meg 4.ik alkalommal és UGYANÚGY ÜT!
Azon ritka filmdarabok egyike amiket hiába látsz többször egyszerűen nem kapcsolod ki ha elkezded, és tutira nem kapcsolod el a tv-adót ha éppen ezt vetítik. Óriási!
És remélem hogy Frank Darabont hozni fog még teljes filmeket. Jó a Walking Dead is zseniális minden részt láttam, de kellene már egy újabb klasszikus tőle.

5*

2012-01-21 16:07:13 ÉN (5) #90

Szerintem jó szereplő válogatás , nagyon jó történet jellemzi a filmet.Ezért is adok 5 pontot

2011-09-19 11:59:05 Lenea (5) #89

nézhetetlen? hihihi:))))

2011-08-28 15:02:14 JeszKar (5) #88

Tudom, hogy régi bejegyzés, de az IMDB-n jelenleg.
Az USA-ból 163,896 szavaztak, ezeknek az átlaga 9.2.
Az USA-n kívülről pedig 356,479, akiknek az átlaga szintén 9.2.

előzmény: csabaga (#84)

2011-08-28 14:58:30 slawter (5) #87

A varázsa talá abban van, hogy érződik, hogy (tudomásom szerint) egyáltalán nem valami über hollywood-i cuccnak szánták,csak egyszerűen egy jó filmnek.

2011-07-11 19:39:06 ChrisAdam (5) #86

Véleményem szerint rendkívül jó film, nagyon tetszett. Az imdbn megérdemelné az első tízben a helyét, de azért az első helyet talán nem érdemel.
Robbins nagyon jót alakított, mint ahogy Freeman is. Ötös, de nem tökéletes.

2011-01-27 20:30:39 edi95 (?) #85

Igen. Ha a közönség rokonszenvét nézi az ember ez az a film amiben az emberek 90% egyöntetüen ad egy kövér ötöst, még 9% négyest, és az az 1% vagy nem szereti a drámákat vagy egyszerüen nincs izlése.
Na de mindegy a lényeg h én azért is tekintem ezt a filmet filmtörténet csúcs alkotásának mert még ma is ha olyan hangulatban vagyok elgondolkoztam h ez az ember mit vitt véghez és h ez a film tökéletes példája annak h a remény hal meg utoljára és ez az érzés egy más dimenzioba teszi a filmet, ezt nem tudom leírni talán csak egy szóval ami a tökéletes.

2011-01-27 17:52:10 csabaga (5) #84

H az imdb top12-ből választhatnék,én a 12 dühös embert raknám az első helyre.
Egyébként talán a Vád tanúját.
A romantikus vígjátékok közül a Római vakációt.És így tovább.
A Remény rabjai alighanem az amerikai ízlést találta el egy idő után.Európában más lenne a sorrend.

előzmény: Póda Gergő (#83)

2011-01-27 17:25:03 Póda Gergő (?) #83

Én kitartok amellett, hogy 100, 200, de akár ennél több film is van, ami jobb ennél.

2011-01-27 17:23:47 csabaga (5) #82

Ha a filmeket osztályozzák,törvényszerűen az egyik az első helyen köt ki.
Ez a mozi a legjobbak között van,több száz másik film mellett.

2011-01-26 22:18:20 Póda Gergő (?) #81

Nem kell ebből ekkora port kavarni, én csak egy ártalmatlan kijelentést tettem, hogy a film túl van értékelve, elég régóta 1. az IMDb-n, és képzeld acidphase nyugodtan alszok.

Critixx: örülök, hogy legalább te valamelyest "mellettem álltál".

2011-01-26 21:41:07 MicaHiro (4) #80

Egyetemes nyilván nincs, de azért én el tudom dönteni, számomra melyik a legjobb, és ez pont elég is :)

előzmény: simijohnny (#79)

2011-01-26 21:14:41 simijohnny (5) #79

A remény rabjai, a legszebb mese amit életemben láttam, se több, se kevesebb. Olyan pedig, hogy legjobb film egyszerűen nem létezik, mert ezt senki és semmilyen csoport nem döntheti el, bármire is hivatkozik.

2011-01-26 20:45:40 critixx (4) #78

AZ IMDB nem egy objektív filmművészeti értékeket mérő lista. A felhasználók szavazatai alapján csinálták, akik nagyrészt fiatalok és amerikaiak. Értelemszerűen nem nagyon ismerik mondjuk Tarkovszkij művészetét, ellentétben A remény rabjaival. Természetesen én is nagyobb mérföldkőnek tartom Andrej mestert vagy a többi felsoroltat, de nem mérgelődöm ezen. Tulajdonképpen a fentebb felsorolt okok miatt nem érdekel egyáltalán az IMDB listája és nem is adok rá sokat. De ez már rég OFF.

2011-01-26 20:39:57 acidphase (5) #77

öregem ez legyen a legnagyobb problémafelvetésed az életed során hogy mért ez áll az elsö helyen az imdbn.

tudod mit, vedd ugy h az elsö 250 film holtversenyben az elsö, és akkor nyugodt éjszakád lesz.

2011-01-26 20:37:11 budaik (5) #76

Ez már a popkultúra dolga. Chaplin, Kurosawa, Tarkovszkij nem nagyon elterjedt. Ismertek, de nem a nagyközönség számára. De ezt nyilván te is tudod.

előzmény: Póda Gergő (#74)

2011-01-26 20:31:02 BonnyJohnny (5) #75

Szakadj le, az imdb-ről!
A KT-n pl. csak 82. ;)

előzmény: Póda Gergő (#74)

2011-01-26 20:26:50 Póda Gergő (?) #74

Félreértetek, én nem vonom kétségbe a film értékeit, mert tényleg nagyon emberi, tényleg nagyon szép és szívhez szóló, Tim Robbins játéka fantasztikus, de szerintem nem ez minden idők legjobb filmje, és nem értem, hogy az IMDb-n miért ez az első.
Chaplin filmjei is nagyon emberiek, és sok tekintetben jobbak is (ez csak egy példa), még sincsenek első helyen.

2011-01-26 20:17:38 budaik (5) #73

De lehet, hogy nem csak egyfajta értéket lehet képviselni.
Gondolom, hogy a kedvenc rendezőidnek tetszett volna ez a film, de ez nem is érdekes. Ez a film attól nagy , ami miatt ma Hollywood bukik, nagyon emberi.

előzmény: Póda Gergő (#71)

2011-01-26 20:17:36 Leslie (5) #72

Az lehet, hogy nagyobb művészi értékük van, de teljesen természetes, hogy a ma emberét inkább ez a film szólítja meg, és egy átlag művészfilmnél azért sokkal szerethetőbb film.
Az imdb toplistája súlyozva van, azért olyan amilyen.

előzmény: Póda Gergő (#71)

2011-01-26 20:08:41 Póda Gergő (?) #71

Sajnos a közízlés nem nyitott a szerzői filmek iránt. Az IMDb valóban a közízlést mutatja, de nem értem mi alapján, van olyan film, aminek 8.0 az átlaga és ott van a listán, és van olyan (pl. a Jeanne d'Arc és a Szerelmek városa), aminek 8.3 és nincs ott a listán. Számomra egy kritikusi lista sokkal "értékesebb".
Ne legyen félreértés egy remek filmnek tartom A remény rabjait, de számomra bármelyik előbbi hozzászólásomban említett filmrendező filmjének nagyobb művészi értéke van, mint ennek az alkotásnak. Ennyi

2011-01-26 19:44:33 Leslie (5) #70

Azért szerintem az általad felsoroltak közül néhányra pont az nem igaz, amit Gameface írt. Nem akarok nagyon belemenni, de én pl Bergmanokon nem egyszer unatkoztam (és jöhetnek a követnek nyugodtan, de ezzel nyilván sokan így vannak), ahogy pl a Patyomkinon is unatkoztam kissé. Tarkovszkijt meg még be sem mertem próbálni pl. Az imdb szavazói az átlagemberénél jobb, de mégiscsak egy közízlést tükröznek, és nem is baj. Rossz film nincs a listán, a sorrenddel lehet vitatkozni, de nem érdemes.

előzmény: Póda Gergő (#68)

2011-01-26 19:43:21 wayage (5) #69

Minden szavaddal tökéletesen egyetértek:)

előzmény: edi95 (#65)

2011-01-26 19:32:19 Póda Gergő (?) #68

Meg Billy Wilderen kívül még nagyon sokak, Chaplin, Kurosawa, Murnau, Tarkovszkij, Bergman, Kubrick, Dreyer és sorolhatnám tovább azoknak a rendezőknek a nevét, akiket sokkal jobbnak tartok, mint Darabontot.
Abban igazad van, hogy a filmben nincs felesleges snitt, de szerintem ennyi nem elég ahhoz, hogy minden idők legjobb filmje legyen. Ez az én véleményem.

2011-01-26 19:25:27 Gameface (5) #67

nézd, a filmben egy fölösleges snitt sincs. nemtom ki mondta már, de rátapintott a lényegre: "egy filmnek egyetlen dolgot nem lehet megbocsátani: az unalmat." darabont azért az egyik legjobb történetmesélő, mert gyönyörűen rendez. nagyon kevesen tudnak úgy. billy wilder volt még ilyen.

előzmény: Póda Gergő (#66)

2011-01-26 19:07:38 Póda Gergő (?) #66

Igen, pont ezért van túlértékelve, mert annyira nem jó film, hogy első legyen, miközben olyan alkotások nem kerülnek fel a TOP 250-be (!!!), mint pl. Patyomkin páncélos, Dr. Caligari, Jeanne d'Arc, és hogy ne csak a brüsszeli 12-vel jöjjek, pl. a francia újhullámot se nagyon képviseli egy film se. Rossz film nem nagyon van a 250-be, de nem sokat ér számomra ez a lista.

előzmény: Corey (#64)

2011-01-26 19:03:28 edi95 (?) #65

Számomra ez az alkotás egyértelműen a filmtörténet legjobbja .
Megérdemelné a 12 oscárt hogy hivatalosan is ez legyen minden idők legjobb filmje .
Leírhatatlan , tökéletes .

2011-01-25 21:54:56 Corey (5) #64

Ki szerint van túlértékelve?Oscart sem nyert és szerintem nem is lengi körül olyan óriási nagy felhajtás.Egy ritka értékes és nagyon jó film.Ha meg az IMDB-s első helyét nézzük,akkor sincs túlértékelve,egyszerűen ennyi az átlaga,amivel az első helyen van.

előzmény: Póda Gergő (#63)

2011-01-25 21:27:04 Póda Gergő (?) #63

Nagyon jó film A remény rabjai, de iszonyatosan túl van értékelve.

2010-12-16 09:58:35 ali (5) #62

jaaa, tényleg. mikor mutatják, h elkezdi beleírni a nevét, aztán később már ott kaparja poszter alatt. köszi srácok!

2010-12-15 16:10:20 [: Azuroo andrew :] (5) #61

Sőt van olyan kép amikor látjuk hogy úgy kapargat hogy alábújik, tehát a plakát a hátán és vállán van lóg addig - úgy hogy persze felül volt rögzítve.

előzmény: w.e.g.a. (#60)

2010-12-15 15:35:44 w.e.g.a. (5) #60

A poszter eleve fel volt függesztve a felső szélénél fogva, Robbins csak bebújt alatta.

előzmény: ali (#59)

2010-12-15 09:22:20 ali (5) #59

egyszerűen hihetetlen, h eddig még nem láttam... tudtam, h imdb-n első, de valamiért azt hittem, h valami titanic féle szerelmes film... én barom... kb. arra nem vettem a fáradságot, h a történetét elolvassam. aztán tegnap este végre megnéztem. nem sok film szegez oda az elejétől a végéig ilyen szinten, de ennek sikerült. freeman és robbins nagyot alakítanak. egy kicsit azon akadtam fenn, h robbins hogyan rakta fel a posztert a lábával? hehe. ugyanis mikor mutatják, h mászik a kivájt alagúton, akkor fejjel előre megy, és nem nagyon van helye megfordulni, vagy felülni. na mindegy, végülis csak szőrszálhasogatás ez.

2010-10-17 15:27:50 BonnyJohnny (5) #58

A film zseniális mivoltához nem fér kétség, de azért ezt én is túlzásnak tartom. A miértre lehetne egy magyarázat, hogy sok listán azért kerül az élre, mert az imdb-n is ott van. Na persze ez nem magyarázat a közösségi oldalakra (köztük magának az imdb-re), ahol több véleményből tevődik össze a lista.

Mondjuk nagyra becsülöm ezt a filmet, úgyhogy senkinek sem ugrok a nyakába, aki ezt tartja a legjobbnak, vagy az egyik legjobbnak.

2010-10-17 15:20:16 desmond (?) #57

Nekem is pontosan ez a problémám. Ez a film, ha nem is rossz a maga nemében, azért messze nem a filmtörténet csúcsa.

előzmény: spoiler (#43)

2010-10-01 17:07:07 Rea (5) #56

Nemrég jöttem rá, hogy Mark Rolston (aki Bogs-t játssza, a nővérek egyikét, akit Headly jól helybenhagy), alakítja a Fűrész néhány részében Dan Ericksont. Amíg egy sorozatban nem láttam, nem jöttem rá erre, pedig mindegyik filmet sokszor láttam. :)

2010-08-21 11:45:31 Rea (5) #55

Jelenlegi állás:

1. The Shawshank Redemption (1994) 512,324
2. The Godfather (1972) 406,263

2010-01-27 13:19:10 Nazario (5) #54

A tökéletes film.

2010-01-01 20:01:14 yesname (5) #53

Stephen King kedvenc szerzőim egyike. Ponyvaregényeit irodalmi szinten költi. Ennek köszönhető, hogy szerzeményeinek összetettségét, hangulatát nagyon nehéz, szinte lehetetlen jól filmre vinni és sokan sajnos a mai olvasatlan világban a feldolgozásai alapján ítélik meg.
Szerencsére van 1-2 kivétel és ez a film ezek egyike!

2009-12-28 00:53:04 gringo (3) #52

én se, esküszöm!

előzmény: spoiler (#43)

2009-09-09 18:28:39 Rea (5) #51

Mit tartasz benne túlzásnak?

előzmény: explorer10 (#38)

2009-06-12 02:03:49 sasi89 (5) #50

*jelenet

2009-06-12 02:03:02 sasi89 (5) #49

Az alábbiak közül legalább 2 oscart megérdemelt volna SZERINTEM.


Legjobb adaptált forgatókönyv (zseniális), legjobb eredeti filmzene (szerintem jobb mint az Oroszlánkirály filmzenéje, kb. a Forrest Gump-é van vele szerintem egy szinten), legjobb film (szerintem zseniális, időtálló alkotás), legjobb rendező (Darabont az egyik -ha nem a legjobb rendező Stephen King téren, az eredmény magáért beszél), legjobb vágás (minden jelent, képkocka a helyén van)

2009-05-18 17:15:30 kezdetektől (?) #48

Az egyik legjobb film, amit láttam.

2009-05-18 17:12:35 sasi89 (5) #47

Egyéb hozzáfűzni valóm:

Általában eredeti nyelven nézem a filmeket, de ennél a filmnél annyira jónak találtam a magyar szinkront, hogy magyarul néztem.

2009-05-15 21:44:36 Sziszko (5) #46

én először a könyvet olvastam, utána láttam filmet. zseniális mennyire jól megcsinálták. pedig általában a könyvek a jobbak. de ez!!! imádom!!!

2009-03-23 07:50:11 JeszKar (5) #45

Volt időszak, mikor még a Keresztapa vezetett.

előzmény: spoiler (#43)

2009-03-23 01:02:14 ThomYerk (5) #44

1: több ember szavazott rá imdbn
2: több embernek tetszik imdbn
3: párhuzamos dimenziók

előzmény: spoiler (#43)

2009-03-23 00:44:58 spoiler (4) #43

Miért van az, hogy IMDB-n is, itt is és még jó pár oldalon a Remény rabjai vezet a Keresztapa előtt? Ez számomra teljesen hihetetlen és feldolgozhatatlan...egyszerűen nem értem!!!

2009-03-20 22:54:33 sasi89 (5) #42

Kb ugyanúgy jártam mint te!

előzmény: dido (#32)

2009-02-18 17:08:26 Zalaba Ferenc (5) #41

mint a jó bor, mint a jó bor...

2009-01-30 13:55:38 jesi (5) #40

Nem hittem volna, hogy börtönös filmet ennyire lehet élvezni:)

2009-01-07 22:34:47 Hannibal Lecter (5) #39

Hát, valóban rezeg a léc a végén egy kicsit, de Freeman "szarok-rá" reakciója és visszafogott, nyálmentes narrációja összességében ellensúlyozzák a giccs felé kacsintgatást. Tulajdonképpen Darabont bravúros érzékkel kerüli ki a hatásvadászat csapdáit, és a Halálsoronnal is hasonlót művelt, csak hát sokan nem tudnak közel 3 órán át figyelni, ennyi a különbség szerintem :)

előzmény: explorer10 (#38)

2009-01-07 22:22:51 explorer10 (5) #38

A Halálsoron után a kedvenc börtönfilmem.Remekmű,de a vége nekem kicsit túlzás.De azért 5ös:P

2008-12-03 17:26:12 carmine (5) #37

Az tény, hogy zseniális alkotás a film. De a Keresztapa védelmében, azt azért túlzás kijelenteni, hogy szépen elhúzott.:)

2008-12-03 17:19:27 Rea (5) #36

Ja, és mind a kettőnek 9.1-es átlaga van.

2008-12-03 17:15:55 Rea (5) #35

Ma újra megnéztem. Újat nem tud mutatni, de megunni se lehet. :)
Kíváncsiságból ránéztem az imdb-n, hogy a 250-ben hogy áll. És örömmel jelentem, hogy vezet 388,115 szavazattal. A Keresztapa a 2., 328,602 szavazattal. Szóval szépen elhúzott. :)

2008-11-18 17:15:52 Lehel22 (5) #34

Oriasi film - az egyik kedvenc...hibatlan szereplok, rendezes es persze a zene...Thomas Newman utolerhetetlen alkotasa..a film alapja...100!!

2008-10-20 13:14:13 sebibaba (5) #33

a remény hal meg utoljára.... gyönyörű film! Tim Robbins és Morgan Freeman nagyon-nagyot játszanak.

2008-08-24 00:28:02 dido (5) #32

Számomra is minden idők legnagyobb filmje.
Azért is, mert egyszer véletlenül találtam rá Tv kapcsolgatás közben, megláttam egyetlen képkockát és onnantól, nem álltam fel a tv elől, a film végétől még ugy 15 percig. A 15 perc arra szolgált hogy rájöjjek mekkora remekművet láttam.

2008-08-16 13:55:47 ronin07 (?) #31

Sok bizonytalan és igazságtalanul járt ember futkos a világban fel-alá. Én a bizonytalanok közé tartozom, és sokszor nem hiszek egy feladat véghezvitelében. De ha eszembe jut A remény rabjai, eszembe jut az is, hogy a remény kulcsfontosságú, és ez a gondolat erőt ad a folytatáshoz.
A börtön egy sarkos helyszín és Andy helyzetének sarkos metaforája, ennélfogva belső izgalmakkal ruházódik fel a történet. A Délidő, a Rocky első és hatodik része még azok az (amerikai) filmek számomra a Shawshank mellett, amik kiélezett helyzetben tudatosítják a remény énmegerősítő szerepét.

2008-07-27 14:54:40 wayage (5) #30

A remény rabjai vs. Keresztapa párharcban én a reménynek szurolok. A Keresztapát is szeretem, de nem tartozik a kedvenceim közé. Úgyhogy most :):):)

előzmény: deviant (#29)

2008-07-27 14:46:27 deviant (5) #29

hihetetlen, hihetetlen! a remény rabjai már a mások az imdb-n!!! úgy tűnik elkeseredett 1-es-5-ös dobálás indult meg a top filmek elvakult rajongói illetve gyűlölői között.

2008-06-06 20:36:58 Rea (5) #28

Kb 3-szor láttam eddig, de a kedvenc Stephen Kingem. A könyveit nem olvastam, a filmjeit se szoktam megnézni. Ha nem tunám, hogy az ő tollából származik az eredetije, el se hinném. Annyire nem SK-es. Bár lehet, hogy ha ismerném a munkáit, nem így vélekednék. Nagyon szép film, jól megcsinálták. Vmikor jó lenne újra megnézni, avgy megszerezni dvd-n, talán belebotlok majd valahol. SK-filmet láttam párat. A legjobban az AZ c. filmen féltem, de láttam még a Halálsoront is, azon pedig egyáltalán nem, lazán végignéztem. Láttam még a Carrie-t is, az se volt rossz.
De a filmre visszatérve tényleg egy olyan alapmű, amit mindenkinek látnia kell. Talán mikor először láttam, akkor az középsuliban volt kb 7 éve, az osztályfőnöknél voltunk, ő tette be a videóba. Mondanom se kell, (majdnem) mindeki csöndben ülte végig, 1-2x szisszentünk csak fel, ha olyan jelenet volt. A vége is ütős, elég rendesen. :)
Abszolút 10/10.

2008-02-15 21:05:25 DOE (5) #27

14-szer megnéztem de az utolsó ölelésnél mindig a hideg rázott...szeretem ezt a filet!100%

2008-01-30 13:45:29 budaik (5) #26

Zseniális alapmű :D

2008-01-14 22:49:35 marla_singer (5) #25

Ez egy olyan film, ami az elején elülteti benned a gyanút, hogy nem nyugszol a végéig. És úgy is lesz. Csavarok, meglepetések, dráma. Ha félbe kellett volna hagynom valami miatt, azt hiszem...
Baromi nyomasztó, és mégis... Néha felnyögsz magadban, hogy igen, ez az emberi természet. Mert az összes személyiségformát kimeríti. A gerinctelen rohadéktól az életimádón keresztül egészen a naiv idiótáig.
Jót vagy semmit. :)

2007-12-31 20:54:30 Umberto (5) #24

Azért az nem igaz, hogy "toronymagasan felülmúlja" az eredeti kisregényt. Nekem A remény rabjai a kedvenc filmem, de King írása is óriási hatású. Sztem mindkettő remekmű a maga műfajában.

2007-12-14 19:30:17 Semprini (5) #23

Aki azt hiszi, hogy Stephen King könyveiből csak sz@r filmeket lehet csinálni, az nézze meg a Remény rabjait! Ez azon kevesek közé tartozik, ami nem csak hogy mint film zseniális, de toronymagasan felül is múlja az alapanyagot ami esetünkben nem regény, hanem csak egy hosszabb novella.
(Ezen kívül még négy jó Stephen King-adaptációt láttam: Tortúra, Cujo, Halálsoron, Dolores Claiborne. A Remény rabjai mind közül a legjobb.)
10/10

2007-12-14 18:09:34 -senki- (4) #22

A vége nagyon erős, hihetetlen érzelmek, nem gondoltam volna. A film többi része erős közepes nekem.

2007-10-06 23:29:38 tsgkmr (5) #21

Valóban rá, szerencsére azóta az egyik legnézettebb filmé vált. Hollywoodinak Hollywoodi, de egy gyöngyszem. Természetesen a legjobban sikerült Stephen King feldolgozás, de nekem a Halálsoronnál az Állj mellém! nagyobb élmény volt... persze szubjektív

előzmény: klala (#2)

2007-09-16 10:17:11 Film-fan (5) #20

Számomra is ott van a film az első öt közt, épp a minap néztem meg ismét! Nem is tudom igazán megmondani, mi az ami megfogott a fimben: a karaktereket nagyon eltalálták és a mondanivaló is örökérvényű. Ajánlom mindenkinek!

2007-08-25 00:48:26 k3pl3r (?) #19

Milyen gonosz itt valaki!:) Már kezdtem én is érdeklődni a „A szamuráj útja” című remek dialógussal megáldott mesterműre, majd rákattintottam a linkedre. ;Đ Ennek ellenére, úgy érzem köteles vagyok megnézni.

előzmény: Ivan/ (#18)

2007-08-24 23:39:02 Ivan/ (5) #18

Nagyon helyes:) Csalódás kizárva, mert ilyen szinten megírt dialogusokat én mém sehol máshol nem tapasztaltam:)

előzmény: magnoka (#17)

2007-08-24 20:35:34 magnoka (5) #17

Hát lehet, hogy nem láttam, de ez esetben pótolom a hiányosságomat :)

2007-08-23 21:51:53 Ivan/ (5) #16

"Minden egyes párbeszéd aranyat ér."

Ezt csak azért mondod, mert tuti nem láttad még A szamuráj útja című alapvetést:)

2007-08-23 21:39:36 magnoka (5) #15

Fantasztikus. Fordulatos történet, kidolgozott karakterek, kiváló színészek. Mindenkinek csak ajánlani tudom. A szövegről már nem beszélve. Minden egyes párbeszéd aranyat ér. Ütős.

2007-08-11 21:52:13 Jereváni Rádió (4) #14

Szép mese, jól meg van csinálva.

előzmény: magor (#13)

  • 1
  • 2