Kritikák, elemzések
[www.kortarsonline.hu] Becsület okosba’
Asghar Farhadi legújabb filmjében visszatér ahhoz, amiben a legrutinosabb: a hétköznapi, szövevényes csapdahelyzeteket vizsgálja visszafogott, szemlélődő módon. A hős című alkotás a becsület egymással viaskodó értelmezéseiből áll össze erkölcsi tanmesévé.
[www.magyarkurir.hu] Jótett helyébe – Gondolatok Asghar Farhadi A hős című filmjéről
Rahim komoly jótettet hajt végre: visszaszolgáltat jogos tulajdonosának egy aranypénzzel teli táskát. Nem mintha makulátlan lelkű lovag volna (korántsem az), inkább megszólalt a lelkiismerete – némi hezitálás után (ennek később még jelentősége lesz). S jótettéért alaposan megkapja a magáét, de nem azért, mert a világ eredendően gonosz vagy kegyetlen, hanem egyszerűen csak közönyös.
[www.kritizator.hu] Egy iráni férfi felemelkedése és bukása – A hős kritika
Mint ahogy azt a Teheráni Tabuk esetében is megjegyeztem korábban, az iráni filmgyártás virágkorát éli, és a perzsa filmes világ egyik legnagyobb alakja nem más, mint Asghar Farhadi, aki jelen tárgyalt filmünket, A hőst is írta és rendezte, és akinek olyan iráni filmklasszikusokat köszönhetünk (amik remélhetőleg egyszer itt is sorra kerülnek), mint a Nader és Simin – Egy elválás története, vagy az Elly töténete – előbbiért 2012-ben meg is kapta a legjobb nemzetközi filmnek járó Oscar-díjat.