Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Kiváló film volt, valóban a Blast of Silence-t előlegezi meg. 1942-ben, mikor még alig-alig indult meg a noir.
Végig feszes, sötét, komor, és csak néhány dalbetét erejéig (és sajnos a végén) jelenik meg a hollywoodi glamúr. Amúgy meg szokatlanul pesszimista, fatális bérgyilkosfilm, vagy inkább bosszúfilm. Rengeteget tanulhatnának tőle a mai akciófilmnek csúfolt szarok.
Veronica Lake pedig gyönyörű. ;-)
Egyedül a végével volt bajom tényleg. Ami a gengszterfilmeket idézte: a zsaruk kilyuggatják a megtérni nem képes bérgyilksot, majd az azért megszelidülve mosolyog a nőre, aki mellett ott áll rendőrbarátja. :D Pfejj, undorító Hays-kódexes megoldás.
Frank Tuttle opusza elképesztően sokrétű noir: egyrészt elindítja útján a később a műfajban még formálódó bérgyilkos-tematikát (Murder by Contract, Blast of Silence), másrészt kitűnően működik "szerelmi háromszög-melodrámaként" is (Veronica Lake már-már csábítóbb femme fatale, mint Hayworth vagy Bacall), harmadrészt pedig hideglelős víziót rajzol a világháborús Amerika nagyhatalmi törekvéseiről is. És ha ez még mindig nem lenne elég, a This Gun for Hire még mai szemmel nézve is rendkívül akciódús és mozgalmas cselekményt kínál, hogy végképp ne unatkozhasson senki megtekintése közben.
na, ez már valami
gyilkos hősös film noir
Veronica Lake és Alan Ladd első és egyben legjobb közös filmje
Sötét, fordulatos és mozgalmas noir. Veronica Lake szokásosan érzéki, és Ladd is remekül hozza a kimért, bosszúszomjas bérgyilkost, akinek azonban nagyon is érthető motivációi vannak. A vége valóban picit hollywoodias lett, de összességében remek kis film.