Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
- 1
- 2
akkor nezzel alamondasos ninja filmeket meg dallast, az egesz vilagnak jobb lesz ez igy.
előzmény: Frenki (#153)
Ez is elvett az életemből 2 óra 50 percet.
A Keresztapák,meg 15órát!Na az is nézhetettlen.
A Dallas érdekesebb volt.
Sz@r,sz@r,és megint sz@r.
A ninjás alámondásos filmek is jobbak voltak.
A keresztapa ugyanez...
Katasztrófa.
Gengszterfilmek:Nagymenők,Amerikai gengszter,Szigorúan bizalmas.
Ezek nézhetőek,és jók.
5-ös az egyik legjobb gengszterfilm. Ahogy mosogatósrácból felküzdi magát drogcsászárig zseniális.
Ha itt van, akkor lappang és tünetmentes.
előzmény: ryood (#150)
erre azért ne vegyél mérget..
előzmény: Ugor (#149)
Elkéstél. Lil Martin már elég régóta boldogabb vadászmezőkön fórumozik.
előzmény: TonyMontana (#148)
Lil Martin : Mi volt neked ebben a filmben a nem realisztikus, kifejtenéd? Érvek nélkül ilyeneket ne irjál mert el leszel intézve :)
Nem lehet újat mondani,kiváló, 10/10-es alkotás. Egy normális világban Al Pacino Oscar-díjat kapott volna Tony Montana alakításáért. Ehelyett Golden Globe-jelöltségig jutott.
Hogyan lehet ekkorát játszani? Mindig elámulok. Hihetetlen amit Pacino művel, ahogy angulul beszél, a törtetése, Istenem. Száz meg száz dícsérő szót lehetne a filmre mondani, annyira komolyan össze van rakva és ehhez jön egy ilyen főszereplői "ámokfutás"!
ez olyan mint az egy sör nem sör?
és te hányadik látás után osztályzod le a filmet? :-)
előzmény: G Bird (#144)
Elsőre, másodikra, századikra Tony Montana mindig betalál. 100/100
Aki egyszer látta, nem látta.
Megnézve a filmet, elsőre nem egy nagy alkotás... De mégis vannak benne olyan jelenetek, képek, mondanivalók, amik nagyon egyedi hangulatot adnak a filmnek, Al Pacino nem élete legjobb alakítása, de ettől függetlenül jól játszik benne. nekem 10/6,5
A legidézhetőbb gengszterfilm-klasszikus. Al Pacino talán legjobb alakítása, szórni lehet rá a dicsérő szavakat. A lényeg h mindenki nézze meg, mert esszenciális.
jajj és még annyi hogy teljesen a GTA Vice City hangulatát idézte:)
nekem nagyon nem jött be a film. viszonylag sok gengszterfilmet láttam már és De Palma-t is ismerem valamennyire és az eddig látott filmjei közül ez nem tetszett csak. a hosszúságával még csak nem is lenne baj, de egyáltalán nem köt le és egyáltalán nem realisztikus ami ebben a műfajban szerintem sokat számít. imádom a gengszterfilmeket de ez egy nagy csalódás volt.
IMÁDOM!!!
Annak mondanám, aki esetleg az elemzések fülre kattint és meglepődik: az eredeti szövegemet teljes egészében újraírtam. (A legtöbb hajdani kritikám hasonló sorsra jut majd az elkövetkezendő hónapokban/években, mivel minősíthetetlenül rossznak tartom őket.)
Tony "Fuckin'" Montana!
Az egyik lehjobb film, amit valaha láttam!
Figyelmedbe ajánlom e kérdést.
előzmény: simijohnny (#133)
Valóban ez (is) lehet a problémám a Sebhelyessel, hogy olyan mocskos. Bár ami azt illeti, nekem a Keresztapa is csak hármas osztályzatot ért el, pedig az is egy merőben más mozi, ami jobban hasonlót a Volt egyszer-re.
Egy biztos, nekem kell még gengszterfilm! :) Úgyhogy aki erőt érez magában, nyugodtan dobjon be nekem pár címet az off-ba, köszi. :)
előzmény: acidphase (#131)
Pedig én azt állítom Leone filmjéről, hogy érdektelen és száraz. Ettől még nagyon jó, de csak négyes.
előzmény: acidphase (#131)
erdekes mer azt hittem volna h inkabb a volt egyszer egy amerikara mondanák többen h 'érdektelen,száraz' (ami persze nem igaz) mint a scarfacere, ami azér joval pörgösebb, cselekménydusabb.. ami különbség h a leone film szentimentalisabb, erzelgosebb (elég csak a zenékre gondolni) mint mondjuk a lüketöbb, durvan realisztikusabb sebhelyes.. más a kettö de egyik zseniálisabb a másiknál.
Pedig sajnos az Untouchables sem volt több számomra egy jól sikerült blöffnél. Azt sajnálom is, mert nagyon szép lehetett volna, a Sebhelyest rosszabbnak ítélem.
Ha megnézed a legutoljára értékelt filmjeimet, rá vagyok állva a gengszter mozikra az utóbbi pár napban (időm is van rá :D). A Volt egyszer egy Amerika... na igen, az már döfi.
előzmény: Cesare Gonzago (#129)
"... a film maga mégis érdektelen és száraz, mint az Untouchables-nél is..."
Erre nem találok szavakat! :D
előzmény: simijohnny (#128)
Ez így igaz Hannibal. Cesare, hidd el, én sajnálom a legjobban, hiszen úgy készültem erre is.
előzmény: Hannibal Lecter (#127)
Nem, az átlagosság királya Omar Suarez. :-)
előzmény: simijohnny (#124)
Ezt nem hittem volna! :D
előzmény: simijohnny (#124)
a sebhelyesarcu a legnagyobb gengszterfilmek egyike, vagy legalábbis az egyik legfeelingesebb, legjobb atmoszféráju.. pacino emberfeletti alakitását megsem emlitem.
A harmadik film elfogyasztása után most már biztos vagyok benne, De Palma nem az én rendezőm. Számomra ő az, aki fogja a történetét és unott hangon, ám gazdag nyelvi eszköztárral elmeséli nekünk, és mindezt mesterien teszi, hiszen ő az átlagosság királya. Sajnos középszerű film ez is és feleslegesen hosszú is. Pacino karaktere ugyan zseniálisan megírt és eljátszott figura, a film maga mégis érdektelen és száraz, mint az Untouchables-nél is, habár a befejezés valóban erős lett. De Palma nem rendez rossz filmeket, de meg sem közelíti például Scorsese mestert. Ez az én szubjektív véleményem.
A Filmmúzeum honnét kukázta ezt a vacak ősrégi VHS kópiát, amiről tegnap este adták De Palma filmjét? Azt az illúziót keltette, mintha Jim Winorsky rendezte volna a filmet...
[link]
Most sikerült eljutni addig, hogy megnézzem, nos, bár Al Pacino itt is felejthetetlent nyújt, azért a karakter környezetének bemutatása terén többet vártam. Erős négyes.
Egy mágikus Király Jenő: A zárt osztályra beutalt világtársadalom - 1997-ből!
előzmény: ronin07 (#118)
A teringettét, most látom, hogy nem itéled el a fogalmat. Na, kellett nekem magyarázkodni.:)
előzmény: Hannibal Lecter (#117)
"Királynak mindenre van egy speciális, kissé túlbonyolított jelzős szintagmája. :)"
A csűrt-csavart rendszerezésben egyetértek, hallottam a szájából néhányat, de vettem, mire is céloz velük. Az adás befogadása pedig a megértést szolgálja nálam, és a révbe érés, a "Végre értem, mester!" érzés beteljesülése számomra minden, csak nem negativum.:) Oké, irhatod te is, hogy a művészetet nem megérteni kell, hanem érezni, de az én szürkeállományom előbb törekszik elemzésre, aztán átélésre, bár utóbbi inkább a szivem és a libabőr-receptoraim (Nincs ilyen, a fogalom saját szabadalmam) reszortja.
"Az "univerzális befektető" természetesen azért korántsem ez a kategória."
Hannibal, te vagy az?:) Hirtelen nem ugrik be, pontosan melyik könyvében határozta meg Király a "tökéletes kapitalista" fogalmát, de úgy rémlik, hogy a Mágikus moziban. Azt irja, hogy a gengszter tökéletes pénzember lévén a bűnbe invesztál, és a financiális fifika és löket egyre feljebb tornássza őt a táplálékláncban. Az "univerzális befektető" fogalom a "tökéletes kapitilista" leirása az alábbi logikám szerint: tökéletes= perfect vagy universal, magyaritva: univerzális; kapitalista = tőkbefektető, befektető = investor, aminek magyar igenevesitése és tükörforditása az "invesztálni" (befektetni) főnévi igenév.:)
Királynak mindenre van egy speciális, kissé túlbonyolított jelzős szintagmája. :) Persze nagy gondolkodó, de néha olyan nyakatekert terminusokat képes előásni magából, hogy még én is ráncolom a homlokom. (Az "univerzális befektető" természetesen azért korántsem ez a kategória. :))
"a tragédia iróniája pont ezen tényező ellenkezője, a lelkiismereti szikra pislákolása."
Így van, éppen ez a jellemárnyalat különbözteti meg a klasszikus gengszterfilm kérlelhetetlen Rico Bandelloitól. Persze itt nem glorifikálódik a főhős, mint a Viharos húszas években vagy a Magas Sierrában, de mégis megjelenítődik egy pozitív erkölcsi tartalom, a repkénnyel befutott, idejétmúlt patriarchális viselkedésmorál villanásnyi szikrája. Ugyan a film bizonyos szempontból kétségkívül "csak" radikális formanyelvű nosztalgiadarab, mégis eredeti módon ágyaz meg Montana fátumszerű hamvába hullásának.
Tony Montana ízig-vérig a Király Jenői "univerzális befektető" archetípusa. Poros és gennyes menekültkőhalomból a márványból faragott bűnbirodalom csúcsára pedálozza magát, De Palma pedig a glamúrt se sajnálja ennek bemutatásakor. Montana azonban egy öndestruktív bunkó is, nem veszi észre, hogy maga alatt vágja a fát, és a tragédia iróniája pont ezen tényező ellenkezője, a lelkiismereti szikra pislákolása. Így zuhanunk alá világunk tetejéről. (v.ö.: Cagney "top of the world" kijelentése a White Heat-ben). Építészi csúcsragadozás, majd alábukás.
a nagy semmit spoilerezted ki?? gratulalok hozza.
előzmény: Bruce94 (#114)
Az egyik Legjobb jelenet szerintem ez:
-Hogy hívják magát?
-Antonio Montana!
-És magát hogy hívják magát?
pedig ha valaminek akkor ennek a filmnek telleg van hangulata !
Visszatérő klisék... Itt is, ott is kinyíratott a konkurrens hím.
előzmény: puttancsospeti (#111)
Ahogy a Keresztapában sem engedte a Connie-nak hogy pasizzon. :-)
előzmény: Cesare Gonzago (#110)
Bizony, ő volt... Soha nem engedte, hogy idegen férfiakkal táncoljon.
előzmény: puttancsospeti (#109)
De az a húga volt aki erre felszólította, ugye?
előzmény: Cesare Gonzago (#108)
Bizony, kegyetlen jelenet. Tony kissé látens meleg benyomását kelti - az 1932-es eredetiben is.
előzmény: puttancsospeti (#107)
Az utolsó jelenetet láttam. Omnnantól, hogy: "Gyere Tony és bassz meg!" :D
előzmény: Cesare Gonzago (#106)
Képek menüpont, utolsó felvétel.
előzmény: puttancsospeti (#105)
"Ki a Tisza vizét issza
Saját vizét issza vissza"
Igen valami ilyesmi, hogy "így is lehet élni-csak nem érdemes."
előzmény: Cesare Gonzago (#104)
Tony Montana életútja is a haranggörbe ívét járja. Felemelkedés a legmélyebb fertőből, felkapaszkodás a csúcsra - e tény a hübrisz, hiszen ilyen emberek nem uralkodhatnak -, majd elérkezik a bukás, és antihősünk egy vérrel és mocsokkal teli medencében találja magát.
előzmény: puttancsospeti (#2751)
Megnéztétek a képeket?
Mit szólsz a képekhez? (106. hozzászólás.)
előzmény: Cesare Gonzago (#2739)
Erre gondoltam: [link] Nézzétek figyelmesen!
előzmény: Cesare Gonzago (#100)
Ezt a pózt és a jelenetet a Kis Cézárból lopta De Palma.
Valóban. De nem érdekes, hogy a nagy stúdiók közül a Warner Bros. többnyire gengszterfilmeket és a noir gyöngyszemeit jegyzi a harmincas-negyvenes évekből, miközben a Columbia a harmincas években Franc Capra társadalmi drámáival, "progresszív" screwball comedy mozijaival vívta ki a rangját. E megállípítás persze a negyvenes évek végére és az ötvenes évek elejére nem érvényes.
előzmény: puttancsospeti (#2729)
Amerikai rémálom. Erről írtam a Váratlan örökségről szóló elemzésemben is.
Vagy inkább az amerikai álom maga-és a kegyetlen ébredés... :D
előzmény: bengeeno (#96)
A félreértett amerikai álom
A hangulat tökéletesen illeszkedik a harmincas évek gengszterfilmjeinek hagyományába: mindenütt giccs, kiszserű fényűzés.
előzmény: bengeeno (#94)
Nekem épp a hangulata miatt zseniális. '80-as évek, Miami, kokainporral hintett alvilági nyomorékok, lilafelhős (vagy lilaneonos) életstílusa. :)
+ De Palma fénykorában & John A. Alonzo operatőri munkája.
Csak azért kérdem, mert írod, hogy taszít a hangulata.
A Keresztapa nem gengszterfilm.
előzmény: jesi (#92)
nem sokat: kb 15-t: a Keresztapa tetszett, de a többi annyira nem
előzmény: Cesare Gonzago (#91)
Hány gengszterfilmet láttál?
előzmény: jesi (#89)
"...a hangulata számomra taszító"
Hát igen. vélhetőleg nem egy szimpatikus karakterről és közegről szól a film.
Ahogy a Salo sem. :-)
előzmény: jesi (#89)
A 4-es fölötti átlag alapján túlértékelt
Cesare Gonzago-ról tudom, hogy Bergman filmjeit nem kedveli (aki meg az én kedvencem) így mindenkinek más tetszik
Miért nem tetszett: a hangulata számomra taszító, a tartalma sem fogott meg.Viszont Al Pacino játéka nagyszerű
Ugyanez a bajom a Szigorúan bizalmassal is.
Ki vagy te? Tony Montana? :DDD
előzmény: acidphase (#87)
leccives nezzed meg az egeszet ez parancs!:D
előzmény: puttancsospeti (#86)
Nem tehetem cápali, mert nem láttam a filmet, csak egy két apró részletet, de azt tudom, hogy nagy a renoméja. :-)
Blaszfémiának számít rosszat mondani róla. Ettől függetlenül, a megtekintése után lehet, hogy megteszem, ha esetleg nem testszett! :P
előzmény: acidphase (#81)
Egyetérek!
előzmény: Hannibal Lecter (#84)
Ha nem "minden idők" egyik legjobb filmje.
előzmény: Cesare Gonzago (#83)
"...a Szigorúan bizalmas viszont a 90-es évek egyik legjobb filmje..."
Pontosan, ezt már nem is mertem szóvá tenni.
előzmény: Kalti (#77)
Hát persze, hogy nem!
előzmény: puttancsospeti (#76)
jolvan cápeti osztályozzál:D
előzmény: puttancsospeti (#80)
Kezdődik!
Jesi, hozzám hasonlóan érzékeny pontra tapintottál.
Vagy ha így jobban tetszik:"meghívtad ebédre a cápákat!" :DDD
imdb-n is csak 170.helyen van pedig siman a 100-ba lenne a helye!!!
francot tulertekelt.. Alulertekelt!!!:)
Miért is túlértékelt ? Ahogy figyeltem az eddigi értékeléseidet szinte mindig nagyon egy hullámhosszon voltunk, ennek is meg kellett törnie egyszer :).
(Mellékesen megjegyzem A szakasz szerintem is ici-picit túlértékeltebb a kelleténél, de bőven jó film, a Szigorúan bizalmas viszont a 90-es évek egyik legjobb filmje, brrr...)
előzmény: jesi (#74)
Gondoltam, hogy ezt nem hagyod szó nélkül! :D
előzmény: Cesare Gonzago (#75)
Jesi hozzászólása a vélemények pluralitásának ünnepe. Én örülök, ha valaki így értékel egy sokak által csodált filmet, de miért is túlértékelt a Scarface? Érvek?
(Ami a Szakaszt illeti, egyetértek, sokan becsülik, én egy egyszerű jót adtam neki.)
előzmény: jesi (#74)
Sajnos megnéztem: nem kellett volna, az még csak hagyján, hogy alig bírtam végig a 2 és fél órát: a másik: számomra itt egy túlértékelt film (a Szigorúan bizalmas, Szakasz borzalmakkal együtt)
Valóban jó Végvári is, de nekem jobban bejön Pacino akcentusa. Zseniálisan csinálja.
előzmény: Hannibal Lecter (#72)
Így van, ez esetben is más élményt nyújt a két hangsáv. Nekem Pacino karcos dörmögése is jöhet, de Végvári káromkodásai és fejhangú ordítozása egyszerűen fenomenális. Úgy adja elő a heves vérű, sikeréhes lumpent, hogy tényleg élvezet hallgatni.
előzmény: JeszKar (#70)
SZINKRON. Egyik, régóta szinkronizáló színészünk mondta. Régebben legalább 1-2 hétig készültek a filmre, a (szinkron) szerepre. Most beesnek a stúdióba és mondják a szöveget!:(
Na akkor én közbe szólok a szinkron témában. Szerintem a Pacino filmeket mind eredeti nyelven, mind magyarul élvezet hallgatni (persze, csak ha Végvári adja a hangját, mondjuk Szakácsi is egész jó volt a Serpicoban), teljesen más élményt nyújt a kettő.
Számomra vannak olyan filmek, amiket egyszer megnéztem eredeti nyelven, azután már csak magyarul, ilyen például a Batman vagy a Profi. De vannak olyan filmek, amelyeket egyszer megnézzek szinkronnal, aztán többé elő sem veszem a magyar változatot, például V mint vérbosszú vagy a Fülke. És vannak az olyan filmek, amelyek mindkét hanggal egy külön élményt nyújtanak, mint Keresztapa vagy a Blöff.
Persze, amit leírtam az mind szubjektív, de én általában így viszonyulok a szinkronokhoz.
Valóban nem utolsó, Mervyn LeRoy I Am a Fugitive from a Chain Gang-jében is kitűnő volt.
A '32-es eredeti magyar felirattal jelent meg.
előzmény: Hannibal Lecter (#68)
A '32-es verziót már lassan nekem is látnom kell. Muni egyébként tényleg sohasem lett elsőrangú mozigengszter, de színésznek (nem sztárnak!) a közmegítélés szerint azért - nyilván - nem volt utolsó. (Brando ódákat zengett róla.)
előzmény: Cesare Gonzago (#67)
Valóban, nagyon sok múlott Stone írói vénáján, ráadásul ő is alkotói válsággal küzdött, De Palma szekere sem futott úgy, mint szerette volna - mindketten a legjobbra törekedtek, de a filmnek csak a tévés premier hozta el a várva várt népszerűséget.
Hogy Paul Muni miért nem lett minden idők legemlékezetesebb ős-gengsztere? Azért, mert Edvard G. Robinson és a még nála is jobb James Cagney lemosták őt a színről.
Azért a '32-es eredetit is egyre többen ismerik, hiszen DVD-n is kiadták, és az érdeklődést csak fokozta a film körüli legenda. Howard Hughes volt a producer, és még halála után is küzdöttek a forgalmazók a film jogaiért, hogy közel ötven év után újfent moziba kerülhessen.
előzmény: Hannibal Lecter (#66)
"Pacino neurotikus játéka lehengerlő, és jobb, mint Paul Muni 1932-ben nyújtott teljesítménye"
Sokak szerint ez az élvezetesebb verzió. Bár nem lett azonnal sikeres, sőt. Ma viszont már egyértelműen a popkultúra része, míg a Muni-verzióra talán kevesebben emlékeznek. Érzésem szerint egyébként nem is De Palmának, hanem Stone-nak van nagy szerepe abban, hogy ez egy ilyen úttörő, egyedi stílusú film lett: bravúros forgatókönyvet hozott össze.
előzmény: Cesare Gonzago (#63)
"Nehéz is lenne egy ilyen neurotikus felemelkedés-történetet szikár, matt színektől roskadozó, gótikus képi világba belegyömöszölni."
Nem is várom el, és tökéletesen illeszkedik ez a környezet a gengszterfilmek nagy kánonjába: a Kis Cézár belső tereit megkomponáló Anton Grot is elegyítette az eleganciát a parvenü gengszterek giccses ízléstelenségével.
előzmény: Hannibal Lecter (#64)
"A neobarokkal minősítéssel nem értek egyet"
Szerintem az egész film egy hatalmasra felfújt, tiri-tarka, barokkos léggömb. Vér, pálmafák, karibi inges banditák, Pacino rángatózó arcizmai és a '80-as évek popslágerei. Nehéz is lenne egy ilyen neurotikus felemelkedés-történetet szikár, matt színektől roskadozó, gótikus képi világba belegyömöszölni.
előzmény: Cesare Gonzago (#63)
"... ehhez az expresszionista, neobarokk bűnregényhez pontosan egy ilyen aránytalanul túlgesztikulált, irracionálisan neurotikus színészi játékmodor kellett."
A neobarokkal minősítéssel nem értek egyet, elvégre a Scarface-ben nem úsztatták a Szent Koronát a Duna vizán, és dolmányos-kavagányos-vitézkötéses gengszterek sem hajóznak át a népiesch Kubából. Ízlésben a dél-amerikai szappanoperák barokkos világát idézi a látvány, illetve Tony Montana villájának giccses miliője Gáspár Győző rezidenciájáét. De: Pacino neurotikus játéka lehengerlő, és jobb, mint Paul Muni 1932-ben nyújtott teljesítménye. James Cagney - az őrült - magasabbra tette a lécet.
előzmény: Hannibal Lecter (#62)
"csak angolul érdemes megnézni Al Pacino nagy műgonddal kimódolt hispán akcentusa miatt."
Hát igen, Pacino mindig kitalál valamit a szerepeihez. Ezt szerintem rohadtul túljátssza, és mégis az egyik leghatásosabb és leglátványosabb szerepének tartom - talán azért, mert ehhez az expresszionista, neobarokk bűnregényhez pontosan egy ilyen aránytalanul túlgesztikulált, irracionálisan neurotikus színészi játékmodor kellett.
előzmény: Cesare Gonzago (#59)
Alsóház... Hülye vagyok, nem Britanniáról beszélünk. A Tisztelt Házban - így helyes.
előzmény: Cesare Gonzago (#60)
Valóban nem hagyott bennem mély nyomot, de hát Teleki államtitkár biztosan a kormányzat mindennapos aprómunkáját látta el nagy szorgalommal, ezért vívmányait nem volt ideje megvédeni az Alsóházban.
előzmény: Hannibal Lecter (#58)
"...persze én elfogult vagyok Végvári Pacino-szinkronjaival..."
Én is, de ettől függetlenül vallom, hogy a Scarface-t csak angolul érdemes megnézni Al Pacino nagy műgonddal kimódolt hispán akcentusa miatt.
A Videovox valóban nagyon jó stúdió volt, szinte ma is a fülemben csengenek az ott készült szinkronok. Egyébként most, hogy említed, Beregi Péter is brillírozott, és Kocsis Judit hangszíne megszólalásig hasonlít Michelle Pfeiffer hangjára.
előzmény: Hannibal Lecter (#57)
Politikai pályafutása nem hagyhatott túl mély lenyomatot benned, ha csak Ernie-ként azonosítod. "Á, Ernie képviselő úr! Illetve... ööö... izé..." :-)
előzmény: Cesare Gonzago (#56)
"Buss Gyula valóban nagyon jó volt"
A Videovox Stúdió Kft. csinálta a szinkront, tehát ez még a szinkronizálás (rendszerváltás utáni) minőségibb korszakának a terméke. Buss jó volt, Végvári jó volt, Beregi Péter (F. Murray Abraham) brillírozott... szerintem semmi gond nincs vele, persze én elfogult vagyok Végvári Pacino-szinkronjaival. :-) Azon a ritka állásponton vagyok, hogy az Egy asszony illata is kevesebb lenne Végvári úr virtuozitása nélkül. Azt hiszem egyébként, az után a szerep után lett megint állandó Pacino-hang.
előzmény: Cesare Gonzago (#54)
Jól van na... :D Amikor Teleki képviselő államtitkár lett, azonnal megnéztem a Scarface-t, mert beugrott, honnan oly' ismerős a fazon. Ernie. Én így látom. :)
előzmény: Hannibal Lecter (#55)
- 1
- 2
Máig De Palma legerősebb műve és Al Pacino egyik legütősebb alakítása. Az egész mozi stílusos, elegáns, cool, igényesen megkomponált, kellően véres, valamint a helyszínnek köszönhetően (Miami Beach) nyárias feelingű.
Átgondoltan, színvonalasan van felépítve a jól ismert felemelkedés-bukás sztori, amelynek első felében Alpa energikusan játssza el a laza, egyben agresszív gengszteralkalmazottat, majd a 2. szakaszában még hatásosabban a feltört, totálisan kattant, de a maga módján becsületes maffiavezért. Karakterének egyéb mélységei is vannak, elég csak a húgával való viszonyára gondolni. A Scarface nem vígjáték, ettől függetlenül simán végig lehet röhögni Robert Loggia jeleneteit, mivel ő ugyanezt műveli bennük.
A zenei tételek között van egy szokásos érzelmesebb, a főtéma meglepően nyomasztóra sikeredett, viszont a betétdalok fájdalmasan szarok lettek. Utóbbiak mellett Michelle Pfeiffer röhejes tánca az alkotás leggyengébb pontja.
A film erőteljes, legendássá vált képsorokkal van tele, melyek közül az őrült, túltolt, ám mégis művészi-színpadias finálé a legemlékezetesebb.