Don't Look Up (2021) ☆ 👁

Ne nézz fel!

(Adam McKay)

amerikai dráma, sci-fi, szatíra, vígjáték

3,8
★★★★☆
454 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2022-01-19 19:04:29 Xuja (4) #48

Ez meg egy baromi rövid komment.

előzmény: univerzálishógolyó (#47)

2022-01-19 18:37:37 univerzálishógolyó (2) #47

ez egy nagyon hosszú meme

2022-01-18 10:47:53 palevala (5) #46

az aktuális társadalomkritika vitathatatlan ereje mellett a filmben számos értékes üzenetet találtam.
a zenei betétek vérpezsdítőek voltak, melyek egy pofonszerű vágással értek sok esetben véget, nehogy má' jól érezd magad, Ember!! "Te is meg fogsz halni"
a bagatell, értéktelen dolgok hangsúlya, az emberi kicsinyesség hatalmi fölényben való megnyilvánulása, az azon való őrlődés.
A filmes/média elit önkritkája is erősen jelen van, a párbeszédek sarkítják az élvhajhász életet, mely a kaja pia szex gyógyszerek és egy kis giccses kultúra keretei közt rothad, felszínes röhögcsélés szánalmas poénok mentén.
az utolsó vacsora élménye a velőmig ért, a könnyem folyt, annyira átadták az elfolytott csalódás érzését, a remény hal meg utoljára pillanatát. a képszakadások erősítették bennem a lélegzet megszűnést a vég pillanatát. Fájt. Még ha a szeretet próbált is jelen lenni az asztalnál, akkor is hatalmas volt a veszteség. egy halotti tor volt. ahol vissza emlékeztünk, hogy igazából "nekünk mindenünk megvolt"
A zárójelenet erőltett volt de kell a poén a népnek, melyet a stáblista után felugró utolsó képsor koronázott csak meg igazán a maga idiotizmusával. bégessetek tovább ha tetszett a poén...

2022-01-14 10:23:51 MicaHiro (3) #45

Egyfelől sok érdekes gondolat van benne, néhány poénján pedig tudtam mosolyogni. Másfelől viszont a mondanivalója már nagyjából lejön az elején, és a film további (túl hosszú) részében nem sokat tud hozzátenni. A szereplőgárda impozáns, de mindenki volt már jobb, és (szerintem a rendezőre jellemző módon) a karakterek sajnos meglehetősen kidolgozatlanok, így ők sem sokáig tudnak érdekesek lenni.

2022-01-14 00:13:45 dikalosz (1) #44

Más generáció.

2022-01-08 16:03:22 wim (4) #43

A Melankóliának csak látszólag van köze ehhez a filmhez, a kettő teljesen másról szól, és a közeledő üstökös/bolygó is mást-mást jelent. Trier filmjét már régen láttam, de amennyire emlékszem, az inkább egy belső dráma. Ez viszont szimplán egy társadalmi-politikai szatíra, és pont akkor (attól) laposodik el, válik érzelmes-didaktikussá, amikor ennél többre törekszik, egyéni stratégiákra, emberi kapcsolatokra, szeretetre, barátságra kezd apellálni (ezt egyébként az alább említett telex-cikk is pedzegeti).

Kicsit off, annak idején még az általam nemigen kedvelt Melankólia kapcsán jutott eszembe:
A Földre zuhanó bolygó-motívummal Kodolányi Vízözön című (1948-as!) mitikus regényében találkoztam először. Ha jól emlékszem, a főszereplőnek egy csillagász barátja mutatja az égen a kis pöttyöt, ami persze idővel egyre nagyobb lesz, satöbbi, satöbbi... Legalább húsz éve, hogy olvastam, nem tudom, ma milyennek találnám, de a félelmetes, nyomasztó hangulata máig megmaradt bennem. Szóval ennek a monumentális történetnek az ismeretében szinte haragudtam Lars von Trierre, hogy ilyen modoros-maníros formában igazítja saját képére a témát (igazából nem tudom, ez a bolygó-dolog honnan származik, lehet, hogy elődöktől függetlenül Trier egyéni leleménye).
Most ezt a Melankólia utáni rossz szájízt kicsit helyretette nálam ez a szatíra a maga pamfletszerűségével, éppen azzal, hogy nem akart "művészi" lenni, drámai, nagyszabású - mert azzal biztos elszúrta volna.

2022-01-08 12:54:56 dézi (3) #42

a Melankólia nekem is eszembe jutott róla, de az rendes, átérezhető film volt a témáról, ez meg a két szék közül a földre esett (legalábbis szerintem): se nem elég komoly / drámai (vagy legalább komolyan vehető), se nem elég vicces. (Cate Blanchett viszont szuper volt.)

2022-01-08 09:57:22 oscarmániás (4) #41

"Lars von Trier már egyszer szuper jól megmutatta ezt nekünk 2011-ben a Melankólia végén"

De jó hogy megemlítetted, örülök nagyon :))))

előzmény: somogyireka (#40)

2022-01-08 09:49:28 somogyireka (3) #40

Megnéztem, kicsit összecsapva, néha csak hallgattam, máskor beletekertem, meg útközben, mert persze afféle művészfilmekhez szokott "sznobnak" zsigeri előítéleteim vannak a Netflixszel. Úgy vagyok vele, az eleve egy olyan felület, amire még ha akarna is az alkotó sem tudna igazi filmet készíteni. Mintha zsírral lenne bekenve a vászon, lecsúszna róla a film, nincs benne valódi fogódzkodó. Nincs igazán fajsúlya az egésznek, csak tetteti.. És persze itt is a második percben a zsírt láttam és nem a filmet, és nem tudtam komolyan venni, bármilyen drámai is, amit bemutatni igyekszik. Ám tökéletesen igaza van a telex-es cikknek, ahol azt írja, fontos üzenet, rossz eszközökkel. Na de a filmről írtak helyettem, több helyen és jobbakat. https://telex.hu/szorakozas/2021/12/27/dont-look-up-ne-nezz-fel-leonardo-dicaprio-jennifer-lawrence-netflix-vigjatek-kritika-film

Nekem csak egy gondolatom maradt a végére, az pedig a dolgok vége, amiért talán egyes egyedül még tehetünk valamit itt a 23 óra 59. percben. Lars von Trier már egyszer szuper jól megmutatta ezt nekünk 2011-ben a Melankólia végén a faágakból épített kiskastéllyal.. itt pedig az amerikai adaptáció. Igen, egy biztos, meghalunk, csak nem mindegy, hol, hogyan és milyen életünk volt előtte, és, hogy talán kikkel töltjük a legvégét. Hogy marad-e egy maroknyi ember legalább, akiknek megfoghatjuk kezét, akikkel már úgy éltünk az életben, mintha az a mennyország lenne. Tudtunk, nem áltattuk magunkat mi vár ránk, és életünk csupán felkészülés volt egy talán valódibb létre. Nekem egyetlen egy "harcterem" maradt, az emberi kapcsolataink megreformálása, a transzparencia életre keltése, s annak a realizálása már itt, hogy akit szeretek arról tudjam, hogy az én vagyok, szívem mélyének kivetülése. És az a tény, hogy akár több alakban is testet ölthet ez a szív. Másra már tényleg nincs idő!!

Persze értem az üzenetet, nekem is kicserélődött a fél ismeretségi köröm, az oltva vagy tesztkérdéssé lett az első öt percben, hogy ne húzzuk feleslegesen az időt..

2022-01-08 00:26:48 oguszt (?) #39

Miért tartja Hillary Nixon képét az Ovális irodában?

2022-01-08 00:21:52 Gruden Gergo (2) #38

A tema jo es elhiszem, hogy a valosagban is minden masodperc igy tortenne, de attol meg maga a film nem tetszett.

2022-01-07 17:31:10 budaik (4) #37

Nagyon tetszett. Jól kibontja a mai kor információhoz és hírhez való hozzáállását (a Trainspotting 2 , válaszd az életet jelenetben ez eléggé frappánsan van kifejtve). Groteszk, húsbavágó...
Kicsit az Összeomlás és az Amikor a farok csóválja filmek jutottak eszembe.

2022-01-07 12:01:37 popcorno (4) #36

Ami a Hálózat volt 1976-ban az a Ne nézz fel 2021-ben. Hogy az egy remek dráma volt, ez meg egy nézhető szatíra?
Így van. De akkor még volt remény a változásra, mostanra a helyzet esélytelenné vált.
Az agymosás mára tökéletes lett. Ezért mégis egy jó kor és kórkép ez a film. Megérett az emberiség a kihalásra.

2022-01-06 14:52:28 kaamir (3) #35

Szerintem arra gondol, hogy landolnak az űrhajóval, és minden védőruha vagy előzetes tájékozódás nélkül kilépnek egy idegen bolygóra. Ez tényleg olyan Prometheus-os baromság, de hát ez egy szatíra. Én nem akadnék fenn rajta.

előzmény: Xuja (#34)

2022-01-06 14:41:40 Xuja (4) #34

A biztos halálnál jobb az ismeretlen, nem? Szerintem abszolút logikus döntés.

előzmény: unrealnoise (#33)

2022-01-06 13:31:39 unrealnoise (2) #33

Le vagyok döbbenve ezen a sok jó ponton. Pedig már önmagában a stáblista utáni jelenet is milyen gáz volt. Persze, pucéren lemennek az ismeretlenbe. Mindenki. A milliárdos csávó is. Ész nélkül. Ahha.

A film meg béna és kínos volt konkrétan, néhány jó jelenetet leszámítva... Persze, hülyék az emberek, aztán most ettől 4/5? :D

Láttam már ezer sokkal drámaibb, látványosabb, izgalmasabb, mélyebb és viccesebb filmet is. Akár ezt így egyben. Ez meg kb. mindenből fapad.

2022-01-06 12:54:17 Rorschach (4) #32

Elég jól kitalált, poénos, tanulságos és helyenként merész fim fantasztikus fő zenei témával, ami precízen elkapja a "mind meghalunk, de legalább röhejes az egész" érzést.

Ezzel együtt is maximálisan megértek mindenkit, akit a film stílusa elidegenít, ugyanis McKay betonbiztosra ment a mondandó átadását tekintve, így egészen erőszakosan direkt és didaktikus lett a Ne nézz fel! Annyira, hogy az már a rovására válik. Nem tökéletes film, kifejezetten bizalmatlan a közönségével szemben, de talán éppen ezért ez az a szatíra, amire 2021-ben a Netflix átlag előfizetőinek szüksége volt, és igen, flegma és lekezelő vagyok, de akinek az Emily Párizsban a must-see sorozat, az a büdös életben nem fog leülni a Network elé.

A legfájóbb hiányosság talán, hogy a politikai spektrum egyik felét gyakorlatilag érintetlenül hagyták, pedig annak is legalább akkora elánnal nekimehettek volna az alkotók, mint a legnyilvánvalóbb célpontoknak.

2022-01-03 21:05:33 Ehun69 (5) #31

Isherwell=E. Musk
Idióták mindenütt a felsővezetésben...a pénzhatalomnak ez a legegyszerűbb
9/10, mert nem tudott pozitív kimenetelt felvázolni...kérdés , h lehet-e??

2022-01-02 22:12:33 Ugor (5) #30

Az első gondolatom az volt a film után, hogy hááát... most kéne öngyilkosnak lenni. Egyszerűen hátborzongató, hogy egy szatíra, egy paródia megy a szemed előtt és akármekkora vicc, akkor is igaz. Egy pontosan ilyen vicckorban élünk, behatárolhatók, megfoghatók a szereplők, a karakterek, itt élnek közöttünk, naponta találkozom a felfoghatatlanul hülyék seregével, akik eszméletlen baromságokba hisznek, vakarózom, hogy igaz, vagy csak viccel, és néhány mondat után kiderül, de, de, de, igaz, nem viccel, mert nem is tud viccelni... és ilyenek a vezetőink, a híreink, a hívők, az újságok, a szomszédod, az ilyenszkeptikusok, meg az olyantagadók... egyszerűen őrület! Jennifer Lawrence-t életemben először láttam JÓ színésznőnek, a többieket már eddig is, többször... amúgy meg hidegráz!

2022-01-02 21:44:25 cucu (5) #29

Jonah Hill pedig továbbra is elviselhetetlen számomra.

A szinesz idegesito mivolta tokeletesen passzolt a karakter idegesito mivoltahoz. (Erre mondjak, hogy "karakterszinesz"?) Olyan, mint egy szaudi kisherceg, vagy barmilyen magat valakinek erzo royal senki, aki poziciot kap. Nem veletlen, hogy Streep "kisfia" volt, ami azt is kigunyolja, ahogy az elvileg demokratikus rendszerekben megjelenik a napotizmus es a dinasztia epites (Kennedy, Bush, Clinton, Trump, Orban, Trudeau...), szinten oldalfuggetlenul.

előzmény: kaamir (#21)

2022-01-02 21:38:44 cucu (5) #28

Kubrickkal ugyan nem ér fel, de már vártam, mikor lovagolja meg Perlman a bombát. :)

Valoban van hasonlosag: az egy masik korban keszult, de ugyanugy egyszerre "irrealisan" es "realisan" mutatja be az aktualis tarsadalmi szarsagokat.

Van egy Clintonnal ölelkezős fotó is az elnöki irodában...

Azokat en is neztem. A gazdasagi vezetokkel osszefonodas (ld Zuckerberg-parodia a legtitkosabb kormanyzati megbeszelesen) meg annyira oldalfuggetlen, hogy Hillary-t kifejezetten azzal vadoltak (nem alaptalanul), hogy corporate amerikat kepviseli. Szoval bar voltak benne Trump-os vonasok boven, Hillary-sek is.

előzmény: wim (#27)

2022-01-02 15:06:32 wim (4) #27

Jó jelző ez a „netflixes steril” (#6); nekem is az volt a benyomásom, hogy rövid idő alatt, kevés pénzből legyártott, egyszerhasználatos terméket látok. Ennek a direkt igénytelen képi világnak viszont dramaturgiai szerepe van, tehát bármilyen ellenszenves is, szerintem inkább plusz pont jár érte.
Helyenként klisés, ráadásul a befejezést elérzelmeskedték, de alapvetően találó és kimondottan szórakoztató szatíra. „Terápiás” célra valóban ideális (ChrisAdam szavaival élve).

Kubrickkal ugyan nem ér fel, de már vártam, mikor lovagolja meg Perlman a bombát. :)

2022-01-02 13:48:40 zéel (4) #26

Groteszk. Sírva röhögök.

2022-01-02 13:41:08 oscarmániás (4) #25

Van egy Clintonnal ölelkezős fotó is az elnöki irodában... Nobel-békedíjas utalás Obamára... Családomban egyöntetű vélemény, hogy színes bőrű elnökké választása nem olyan meglepő, mint hogy női vezetője legyen az USÁnak. Annak idején emlékeim szerint a CNN keményen elbánt a véghajrában Hillaryval.
De tény, hogy Trump karakterének hatása erősebben jelenik meg, valószínűleg nem véletlenül, és ez érthető is.

előzmény: Xuja (#24)

2022-01-02 12:34:01 Xuja (4) #24

Szerintem egyértelműen Trump paródia (még a sapkát is felveszi :D ). De az igaz, hogy önmagában a stábja működése az lehetne bármelyik oldal, viszont Perlman karakterével megkapják a hardcore republikánusok is a magukét, és ezért írtam hogy a demokratákba viszont nem kóstoltak bele.

előzmény: Kuz (#22)

2022-01-01 21:48:57 Kuz (5) #23

"Tetszett, ahogy sarkítva bemutat néhány ismerős figurát a 2020-as évekből. De bátortalan a film, mert ezek nem egyértelműen beazonosíthatók."

Szerintem a filmnek pont az a celja, hogy nem konkret embereket kritizal, hanem az egesz tarsadalmi berendezkedest.. Ha beazonosithatoak lettek volna, azzal pont hogy vesztett volna az erejebol.

előzmény: kaamir (#21)

2022-01-01 21:46:11 Kuz (5) #22

Az elnokasszony pont hogy nem republikanus, direkt nem lehet megallapitani rola hogy melyik parthoz tartozik. Meg az oltozeket is valtogatjak, neha kek neha pirosban van.

De igazabol az egesz filmnek akkor lesz ertelme, ha az ustokos helyere behelyettesited mondjuk a klimavaltozast.

előzmény: Xuja (#18)

2022-01-01 21:41:08 kaamir (3) #21

Tetszett is, meg nem is.

Tetszett, ahogy bemutatja korunk működését. De nem tetszett, hogy nem elég görbe a tükör, hogy igazán fájjon.
Tetszett, ahogy sarkítva bemutat néhány ismerős figurát a 2020-as évekből. De bátortalan a film, mert ezek nem egyértelműen beazonosíthatók.
Tetszett a stílusa. De a 140 perc indokolatlanul sok.
Tetszett a stáblista utáni jelenet. De nem tetszett, hogy a finálé unásig ismert közhelyeket puffogtat, meglehetősen összenyálazva a filmet.
Tetszettek a színészek. De Cate Blanchett vagy Mark Rylance ennél többet is tud. Jonah Hill pedig továbbra is elviselhetetlen számomra.

2022-01-01 20:56:33 skizo (1) #20

Rég nem láttam ennyire rossz filmet.

2022-01-01 04:03:45 kajaktej (3) #19

Szerintem is el van túlozva, bizonyos dolgok a valóságban meg épp az ellenkezői lennének. A film elején az okozza az első sokkot, hogy a média tudomást se akar venni az aprócska tényről, hogy egy üstökös elpusztítja a bolygót. A valóságban a média pont hogy sokszor a világvégét jósolja még az olyan meteoritoknál is, amik több millió kilométernyire haladnak el a Föld mellett.

Az amerikai elnökasszony nem akarja elveszíteni a félidős választásokat, ezért először nem is foglalkozik az egésszel. A valóságban pont, hogy ilyen hírekkel lehet igazán tematizálni a közvéleményt.

Hogy a többit ne is említsem...

2021-12-31 12:08:01 Xuja (4) #18

Egyet kell értenem az eddigiekkel: kissé hosszú a film, és mint szatíra, nem annyira gúnyos és maró, mint lehetne. Gyakorlatilag a filmben ábrázolt események egy az egyben meg is történhetnének, ebben nincs is semmi meglepő, a médiakritika része az, ami kifejezetten izgalmas. Rendezésileg sincs benne semmi rendkívüli, meglehetősen steril a képi világ és kifejezetten futószalagon gyártott produkció benyomását kelti.

Ami miatt mégis jár a (gyenge) négyes, azok a parádés, karikatúraszerű karakterek, amik nagyon jellemzően figuráznak ki egy adott társadalmi réteget vagy jelenséget. Streep megalomániás, bohóc, már-már szétesően laza Trump karaktere telitalálat, ahogy a kezdetben visszafogott, majd később élő adásban őrjöngő Caprio is. Perlman nyúlfarknyi szerepével remekül hozza a fegyverbuzi, lokálpatrióta republikánust, de itt azért valós kritika, hogy a demokrata oldalon viszont senki nem kapja meg a magáét (illetve van egy kifejezetten gyenge hippi-anarchista szál is, ami azonban nem politizál ennyire direkt).

2021-12-29 23:41:16 miraculum (4) #17

Sokszor tényleg ellaposodik, és nehéz eldöntenem hogy ez most szatíra vagy dokumentumfilm. Adok rá azért egy gyenge négyest, de nagyon ellentmondásos érzéseket kavart fel bennem.

2021-12-29 19:45:47 Fujimi (3) #16

Teljesen egyetértek. Számomra is unalmas volt, és pont ez volt a benyomásom, hogy ebben a formában ez sekélyes és kevés. A legtöbb szatíra messze túlszárnyalja ezt. Nem volt különösebben vicces, két-három poén volt, amin elmosolyodtam, de lehet, ez amiatt van, mert a vaskosabb paródiák képesek nagyobb mosolyt csalni az arcomra. Bizonyára ostoba vagyok ehhez az amerikai értelmiségi roppant mély társadalomkritikához. Mindent értettünk, mégis mindent a szánkba rágtak, tehát tényleg olyan hülyék vagyunk, mint amilyennek bemutattak. Hát és bejön, szeretik.

előzmény: VVega (#7)

2021-12-29 17:20:50 pelu (3) #15

Nekem erről az a véleményem, h aki hasonlóan gondolja, h ilyen világot élünk, annak nem biztos, h terápia, h újra át kell élnie ezt a megerősítésért (szórakozás céljából, ugye), főleg, ha ennyire leakarják tolni a torkunkon. Lehetett volna ezt finomabb eszközökkel is, akkor nekem jobb film lett volna, de vhol megértem azt is, h ennyire kidomborítják az emberi butaságot, főleg így, h amerikai alkotásról van szó. Az üzenete persze egyértelmű, de nálam nem érte el a várt célt, h ennyire túlzásokba esik.

A technomilliárdos résszel egyetértek.

előzmény: cucu (#14)

2021-12-29 17:05:59 cucu (5) #14

Chris-szel ertek egyet: terapias film ez. Igen, elvileg "tudjuk", hogy ez a valosag. Bar mind az itteni kommentek, mind masutt megjelent kritikak bizonyitjak, hogy erosen megoszlanak a velemenyek, hogy mi a valosag, es mi a tulzas. Es mivel nagyon sok helyrol omlik annak a bizonygatasa, hogy minden a legnagyobb rendben, lelkileg nagyon is hasznos megerositest kapni, hogy a szar, amelyben elunk, valoban budos, es nem a mi orrunkkal van a problema.

Ami a technomilliardosokat illeti, a "kapzsik, de nem hulyek" szerintem mar sokszor megbukott. Zuckerberg azutan inditja el a next level social network-ot (Meta), hogy tiz evnyi kutatas szol a social networkok karos hatasairol (a gyerekekre targetalt cigirol, akarom mondani Instarol nem is beszelve). Elon Musk virustagado, urszennyezo, a hustle culture egyik generaloja, es arrol almodozik, hogy kolonizaljuk a Marsot (70 evvel a Marsbeli kronikak megjelenese utan).

Lehet, hogy ezek az emberek "zsenik", de a szonak nagyon nagyon szuk ertelmeben. Elkepeszto falakat emelnek a sajat fejukben, amivel szetvalasztjak a valosag es foleg a sajat belso allapotuk kulonbozo reszeit. Ha valaki tenyleg szereti elvezni az eletet, az nem azon dolgozik, hogy megkeresse az X-edik milliardjat az elso utan, mert tudja jol, hogy nem lesz tole boldogabb, sot. A megvalto komplexusuk pedig mind maguknak, mind a vilagnak garantalja a tovabbi szart. Amikor a filmben a Zuckerberg-parodia kiakad, hogy o nem holmi uzletember, hanem az emberi faj evoluciojan dolgozik, az tokeletesen bemutatja ezeknek az embereknek a psziches allapotat.

2021-12-28 21:22:06 Ubul (3) #13

A Big Shortot szerettem nagyon McKay-től, emellett a Pancser Police volt még meg tőle...na ez nálam a kettő között van. Jó-jó, de valahogy a karikatúrás elemek nálam már átestek a ló túloldalára, ezáltal már a kevésbé nézhető kategóriába. Sokat mondok gondolom azzal, hogy tegnap kezdtem el, és ma fejeztem be. Szereposztás kiváló. És számomra kb ennyi. Nem egy filmet láttunk már ilyen téren , ahol rengeteg karaktert mozgattak rengeteg ismert névvel, és kb a nevek fontosabbak voltak, mint maga a mű. Számomra ez a film is ebbe a hibába esett, bár azért itt még épp elevickélt az élvezhetőség peremén.

2021-12-28 17:10:35 ipartelep (3) #12

Igen... (már a 3/4-edénél tartok ;-)), sok mindent túltolnak a filmben. Az emberiség tényleg nagyon hülye, de ennyire nem. Illetve (pontosítok): egyes USA elnökök még ennél is hülyébbek voltak... pontosítok: csak egyetlen egy tényleg kb. debilis értelmi szintű elnökről tudok, a mostanit megelőzőről, de ő még a filmben ábrázoltnál is hülyébb, és nagyobb gazember volt. A nép, az istenadta valóban nagyon ostoba, azonban egy ilyen helyzetben nekik semmi szavuk nem lenne. A technomilliárdosok meg nagyon kapzsik, de nem hülyék, és szeretik az életet élvezni. Úgyhogy hallgatnának a tudósokra.
Ez a film művészi szempontból persze... mit is mondjak... szar? No de mi itt, vagy ma már mik a művészi szempontok? Éppen tegnap néztem újra a Tavaly Marienbadban-t, meg a Transz-Európa Expressz-t. Ugye-ugye? Persze film-film, de hát teszik érteni ugye: nagyon tágítani kell ezt az esztétikai szempontot, hogy azon belül összehasonlíthatóak legyenek. És ha sikerül is... Szóval, nem ezzel a filmmel fogok álmodni, és nem is fogom még egyszer megnézni. Ha egy kicsit élethűbben, mértéktartóbban, kevésbé sarkosan ábrázolta volna ezt a helyzetet (nagyon sok túlkarikírozott dolog volt benne), akkor adnék rá egy 4-et. Így csak megérdemelt hármas.

2021-12-28 16:53:18 Bence01 (5) #11

Tűpontos, minden szavával egyetértek, hatalmas pacsi!

előzmény: ChrisAdam (#10)

2021-12-28 16:27:56 ChrisAdam (5) #10

Furcsa ezt írni, de terápiás jellegű mozi. Ezekben a modern, fejlett időkben ugyanis soha korábban nem látott szorongás és feszültség alakul ki az emberben nap mint nap, amikor a hírekben olvassa, hogy melyik politikus, sztár, énekes, filmes, vagy random floridai csávó milyen bődületes hülyeséget csinált. (Folytasd a sort.) Miközben Afrikában éheznek, miközben több tenger úszik az olajban, miközben... üstökös tart felénk...?

Az ingerküszöbünk az egekben van, másképp nem bírnánk ezt ki, ez a film pedig csak egyszerű körkorképe a világunknak - nem hiába írták, hogy igaz történeten alapszik, amelyek még nem történtek meg. Szóval jól jön ez a terápia, kicsit kifújjuk a levegőt, hogy lám, nem csak engem borzaszt el, milyen káoszban lubickolunk, egy egész világ nézi a Don't Look Upot (persze mindenki egyetért, akkor kiről is szól a film?). És bár a film szatíra, ergo vastagon túloz, valahogy még azon kezdek el gondolkodni, hogy miért érzem egészen valósághűnek azt, amit látok?

Úgyhogy ez tényleg kellett, öt kenyér és két hal volt, McKay megsokszorozta, hogy senki ne maradjon éhesen. A film közel sem tökéletes, de ennél pontosabb látlelet jelenleg nehezen készült volna. Kérdés szokott lenni, hogy melyik műalkotást küldenénk el egy másik galaxisba - 2001: Űrodüsszeia? Mielőtt-filmek? Az élet fája? -, de aztán jön Adam McKay szatírája és rájövünk, hogy bár szeretjük az emberiséget magasztos szavakkal illetni, igazán mély gondolatiságba csomagolni - hiszen erre vágyunk -, mégis az a gyarló, ostoba népség vagyunk mi, aki káosz és rengeteg ellentét közepette próbál evickélni, és akiknek méltó fináléja valahogy így kell történjen. És ez semmiképpen sem pesszimizmus.

Az év legjobbjai közt, és nem csak azért, mert most készült, hanem mert tökéletes csatolmány a 2021-ben történtekhez. (Avagy tökéletes szilveszteri szórakozás!) :)

2021-12-28 14:42:39 Anonnim (?) #9

Adam McKay innen merített ihletet és gyúrhatta össze a történetet: Armageddon, Deep Impact, Galaxis útikalauz stopposoknak, Képlet, 2012, Míg a világvége el nem választ, A Föld után, Itt a vége.

2021-12-28 14:34:36 ipartelep (3) #8

Csak az elején tartok még, de már előjöttek a tudományos témájú filmekben szokásos hülyeségek. Egy professzor, aki közösen számolja a többi csillagásszal a pályát, rájön, hogy a Földnek ütközik, de ezt nem mondja meg akkor és ott a többieknek, inkább hazaküldi őket.

2021-12-28 14:07:48 VVega (1) #7

Fél órát bírtam belőle, addigra teljesen felidegesített és untatott egyszerre, szóval eldöntöttem, hogy én ezt biztosan nem nézem végig. Magamtól is tudom, hogy hülyék az emberek és hogy ez a valóság, amiben élünk, nekem nincs szükségem erre, én ezen nem fogok szórakozni vagy nevetni. 10+ évet késett ez a film szerintem.

2021-12-28 09:37:11 marcilu (3) #6

Jó a küldetése a filmnek, jók a színészek, de ennyi. Nem látom a filmművészeti, vagy akár a szórakoztató értékét túl nagynak. Bár többször hangosan nevettem, vagy hüledeztem, még így is sokszor éreztem a kihagyott ziccerek helyét, az önismétlést, a túlhúzást, az üresjáratot. Igazi netflixes steril, tűéles, túl színes képi világa pedig végképp elidegenített. Sem a hármast, sem a négyest nem tudom jó szívvel adni neki, annyira tökéletesen a kettő között van.

2021-12-26 08:56:36 agymosott09 (4) #5

Hiánypótló film, pár szempontból nagyszerű kivitelezéssel, de sajnos jelentős hibákkal. A végére túl lett tolva a trumpozás - ami nem azért baj, mert nem létezik a jelenség, hanem mert a másik oldallal a hatalmon Európában ugyanúgy vágtatunk a "üstökös" felé (atomerőművek bezárása és lignitfüstölés a környezetvédelem jegyében) és ugyanúgy nem érdekel senkit az igazság, és alapvetően nem a politika a lényege és a forrása a dolognak, hanem a média és a közösségi media, aminek a működését egyébként tök jól bemutatja a film, főleg az első felében. De egyébként is túl lett nyújtva a film, az elején még pörgött előre, de ott az Ariana Grande koncert környékén már elkezdett villogni a "miért kell ezt néznem?" vészjelzőgomb is. Messze van a tökéletestől, de ahogy az elején írtam, hiánypótló, emiatt egyelőre a 4 felé görbült a 10/7 és nem a 3 felé, ha lesz egyszer jobb film a témáról, akkor majd lehet átértékelem.

2021-12-25 22:22:57 gyorigvanda (?) #4

Egyszerűen és zseniálisan jól definiálja a mostani helyzetet is, illetve a mindenkori irányító hatalmak- köznép kapcsolatát, és a köztük áramló információk megosztását/elnyomását. Remélem, hogy a címmel ellentétben a többség időben feleszmél és fel merik vállalni nézeteiket.

2021-12-25 22:18:25 pelu (3) #3

Iszonyatosan túljátszott. Értem, h szatíra, de már fárasztóan fárasztóan sok.
Nem bírtam végig nézni.

2021-12-24 18:44:17 Hoqspok (4) #2

Jó kis mozi nehéz téma könnyedén.. és Igen valóban ilyen hülyék az emberek nekem két dolog jutott eszembe Trump és hívei valmint Pareto-elv 80-20% ...

2021-04-01 16:37:02 Ugor (5) #1

Hát szereposztás az van, tényleg...