Paul Thomas Anderson

D0ndraper toplistája, 2018. március 26.

# Film Rendező Műfaj Nézettség Átlag Megjegyzés
1 Inherent Vice (2014)
Beépített hiba
Paul Thomas Anderson dráma, krimi 176 3,2 Iszonyatosan kesze-kusza, érthetetlen és bonyolult. Általában ezekkel illetik ezt a filmet, és megtudom érteni, az átlagfilmnéző nem ezt várja egy filmtől. Valószínűleg ha fiatalon találkozom ezzel a filmmel, vagy a Malick-életmű előtt én is alulpontoznám és felháborodnék hogy ugyan, "ez mégis mi a rossebb volt?!". Ezt éreztem kb az első felééig a filmnek. Nem nagyon tudtam követni már a 10. percben elvesztettem a fonalat. Azonban elég sokszor nevettem rajta, így néztem tovább. Aztán nagyjából a felénél jött az az esőben ázós-flashback. Csodálatos volt. Leírhatatlan. Lenyűgöző. A vizuális történet mesélés egyik csúcspontja. A "Journey trough the past" című zenével, az esőben futkorászó jelenetével annyira megidézte azt a bizonyos érzést, mikor már nyár vége van, a kapcsolat pedig már a legvégét járja, azonban a maga melankólikus hangvételével mégis átélünk egy szép pillanatot. És erről szól ez a film is. A karakterek mellett elszaladt az idő, már nincs hippi-forradalom, de már a cowboyok ideje is rég elmúlt, és már semmi sem lesz olyan mint régen. Ezt a filmet nem úgy kell nézni mint egy átlagos filmet. Ámulni kell a gyönyörű operatőri munkán, a tökéletesen eltalált zenéken, és ami a legfontosabb: a karakterekre kell figyelni, hiszen ők sokkal fontosabbak mint maga a "történet", legyen szó Dokiról vagy épp Big Footról. Páratlan filmélmény, a kedvenc Paul Thomas Anderson filmem, és talán az egyik kedvenc filmem is, 10/10
2 The Master (2012)
 
Paul Thomas Anderson dráma 443 3,7 Korunk talán legnehezebb filmje, már nem a sztori kuszasága miatt (az az első helyezett lesz) hanem mert olyan témákról beszél, a tudatalatti ösztönlény, a vezető és az ego találkozása, az értelem keresése az életben, némi (na jó, elég erős) szcientológia áthallással, egész egyszerűen annyira nehéz filmalkotás amiről nem igazán lehet vitázni, legalábbis nekünk, jelenleg élő átlagembereknek (ideértve a Port.hu kommenttáborát, de még az Elte Btk filmtudomány szakát is), talán a jövő generációja felnő ehhez a filmhez, 10/9
3 There Will Be Blood (2007)
Vérző olaj
Paul Thomas Anderson dráma 801 4,1 Számomra a 2000-es évek legjobb filmje, GYÖNYÖRŰ operatőri munka, leírhatatlan színészi játék Day-Lewistól, akit nem is láttam a vásznon, csak Plainviewot, a rendezés elképesztően precíz és "Kubrickos" lett, főleg a zoomok és a vágatlan jelenetek, na meg a befejezés miatt, hihetetlenül jó film, ezt mindenkinek látnia kell legalább egyszer, 10/9
4 Magnolia (1999)
Magnólia
Paul Thomas Anderson dráma 455 4,0 Féltem nekiállni ennek a 3 órás monstrumnak, mivel az ember nem szívesen nézi hogy 3 órán keresztül majdnem 10 ember szenved. Azonban közel sem volt annyira hatásvadász/depresszív mint amilyennek gondoltam, a karaktereket nagyon megszerettem a végére (Főleg Philip Seymour Hoffmant, ő egyszerűen minden Anderson filmben felejthetetlen) és a történet sem volt céltalan, a béka eső pedig maga volt a nagybetűs katarzis, 10/8
5 Phantom Thread (2017)
Fantomszál
Paul Thomas Anderson dráma, szerelmi történet 326 3,7 Szürke 50 árnyalata igényesen elkészítve. 10/8
6 Boogie Nights (1997)
 
Paul Thomas Anderson dráma 585 4,2 Ez a film volt a Boogie Nights, Anderson szerelmes levele a 70-es évek pornóiparának. A filmet már egészen fiatalkora óta elakarta készíteni (Fun Fact: Anderson egy pornóstúdió mellett nőtt fel, és már gyerekkorában lenyűgőzte az az élet ami abban a szomszédos raktárépületben zajlott) El is készítette már 1988-ban a Dirk Diggler story című áldokumentum filmet ami előrevetíti a számára áttörő Boogie Nightsot. A karakterek szerethetőek és fantasztikusan eljátszottak, a hangulat hihetetlenül jól meglett teremtve, és a film bár szánt-szándékkal egy tipikus karrier-sztori klisé halmaz, a pornóipar miatt egyszerűen annyira bizarr és vicces, talán a Nagy Lebowskin szórakoztam annyit mint ezen a filmen. 10/8
7 Sydney (1996)
A szerencse zsoldosai
Paul Thomas Anderson dráma, thriller 83 3,3 Anderson első nagyjátékfilmje, ami gyakran merül feledésbe. Egy TV-s cégtől kapott pénzt, akik olyan "minőségi" sorozatokat készítettek mint pl. a Baywatch. Ezt a filmet is saját kedvük szerint vágták meg, 3 hét alatt (A Boogie Nights utómunkálatai 1 évig tartottak csak viszonyításként) és nem is akarták Paulnak adni a kópiákat újravágni még akkor sem amikor közölte, hogy a film meghívást kapott Cannes-ba, ahol aztán borzalmas kép- és hangminőségben adták le. A közönségnek azonban így is tetszett. Ez mindent elmond a filmről, nagyon szépen van már ez a korai műve is fényképezve, jó a hangulat, és a sztori is komplexnek akar látszani, bár nekem nagyon kalapból előhúzott volt a fordulat, de kétségkívűl megmagyaráz 1-2 dolgot. Anderson meglepően fiatalon készítette el, és hála ennek a negatív élménynek azonnal nekiakart látni a következő filmjének, hogy ne ezzel azonosítsák, és ahol már jóval nagyobb alkotó szabadsággal élt. 10/7
8 Punch-Drunk Love (2002)
Kótyagos szerelem
Paul Thomas Anderson dráma, szerelmi történet, vígjáték 297 3,3 Soha nem szerettem az "Adam Sandler filmeket", már egészen fiatal koromban is elöntött valami semmitmondó üresség amikor ezeket néztem, és néhány kivételtől eltekintve soha nem is nevettem a filmjein, talán a Csontdaráló a kivétel, de azt is 1x ha láttam. Azonban elismerem, hogy ebben a filmben kifejezetten jó, és Anderson csodálatosan készít "anti-Romkomot" miközben minden "műfaji" sablon helyet kap a filmben, és kifejezetten szerettem Sandler karakterét. 10/7