1 |
David Fincher |
Sajnos napjainkra Dávid úr igencsak elsorvadt, de a Fight Club miatt nálam ő van az élen. Fincher eszköztára, amiben helyet kap többek közt a magömlesztő világítás, a minden részletre kiterjedő látványtervezés és a különböző látványtrükkök (3D animáció, vágás, stb.), elámít precizitásával és stílusosságával. A filmjeiben-klipjeiben hozott romlott és koszos hangulatoknak nincs párjuk. |
2 |
Paul Thomas Anderson |
A mester úr mindenféle szakmai oktatás nélkül tört a csúcsra, az pedig csak hab a tortán, hogy filmjeit íróként is maga jegyzi. A drámai filmek szakértője, a feszültségadagolást és a karakterek kibontását zseniálisan viszi végig. |
3 |
Nicolas Winding Refn |
Fájóan pontosan jeleníti meg az "Utca" és az "Éjszaka" világát, a maga koszos és kegyelmet nem ismerő valóságában. A Drive-nál szerintem ez a vonal megtört, de a remény hal meg utoljára. |
4 |
John Cassavetes |
A kompozíció mestere, akinek eddig egyetlen filmjét láttam (Egy hatás alatt álló nő), de az úgy letaglózott, hogy örökös tagságot nyert vele a szívembe. Csupán a beállítások olyan feszültséget teremtenek, hogy levegőt venni elfelejtek. |
5 |
Martin Scorsese |
Műfaji sokszínűsége és epic filmjei okán, többet felesleges is írnom szerintem. |