# | Film | Rendező | Műfaj | Nézettség | Átlag | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Spalovač mrtvol (1968) A hullaégető |
Juraj Herz | dráma, horror, szatíra | 165 | 4,5 | 27-24. Azzal kezdeném, hogy 3 film nem fért fel a listára, de ezeket is meg kell említenem. A Dellamorte Dellamore abban erősített meg, hogy hidakat építeni vagyunk ezen a világon. Az Oldeuboitól azt tanultam meg, hogy nem ítélkezhetek, Kubrick The shining-jában pedig lelkem terét láttam, egy a világtól elzárt hegyi szállodát télen - itt szeretnék élni. A 24. Hullaégető című film annyira eszméletlenül fegyelmezett és tudatos jelentéshálóval vezet a borzalmas végkifejletig, hogy dermedten néztem a film végét, s láttam benne a mögöttem álló XX. századot. |
2 | Abre los ojos (1997) Nyisd ki a szemed! |
Alejandro Amenábar | dráma, sci-fi, szerelmi történet, ... | 525 | 4,3 | 23. Ez már valahol szerelmi témájú. Meggyőződésem, hogy a nekem hazudó embereknek több, mint a fele nem is tudja, hogy hazudik nekem, mert valójában magának hazudik, és amikor nekem bizonygatja az igazát, valójában magával akarja azt elhitetni. A felelős önismerettel ezért is tartozunk egymásnak. Nem hazudhatunk magunknak, mert ez esetben akarva-akaratlan másoknak is hazudni fogunk. |
3 | Vozvrascsenyije (2003) A visszatérés |
Andrej Zvjagincev | dráma | 211 | 4,3 | 22. Még ma is apakomplexusom van. Ez a film segített ezt felismerni. Úgy bánok vele, hogy nem próbálom meg tagadni, nyíltan kezelem. Így könnyebb, és már nem tartom rossz dolognak. Elfogadtam, és nem akarom mindenáron kiirtani magamból. Még előnyei is lehetnek. :) |
4 | Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro (2010) Elit halálosztók 2. |
José Padilha | akciófilm, krimi, thriller | 202 | 4,3 | 21. Elképesztően koherens film arról, hogy akik az igazságot képviselik, örökre magányosak lesznek. |
5 | Adams æbler (2005) Ádám almái |
Anders Thomas Jensen | szatíra, vígjáték | 1180 | 4,4 | 20. Ha hiszel Istenben, cserébe ez a film megerősít abban, hogy az élet szép és jó. Ha nem hiszel Istenben, ez a film akkor is megerősít abban, hogy az élet szép és jó. |
6 | The Birds (1963) Madarak |
Alfred Hitchcock | dráma, horror, szerelmi történet, ... | 814 | 4,1 | 19. A kedvencem Hitchcocktól. A film párbeszéde az antik madárkultusszal elképesztően erős. Ez a film abban erősített meg, hogy emberek kellenek az életembe, akikbe kapaszkodhatok. Hogy akiket tartok, ha kell, megtartanak az ismeretlen végzet idején. |
7 | What Ever Happened to Baby Jane? (1962) Mi történt Baby Jane-nel? |
Robert Aldrich | dráma, horror, thriller | 267 | 4,3 | 18. Kíméletlen történet az önzésről és a mártíromságról, a gonoszságról, a szeretetről és az őrületről. |
8 | The Broken (2008) Tükör/Szilánk |
Sean Ellis | dráma, horror, thriller | 117 | 3,1 | 17. Ez egy zseniális, méltatlanul alulértékelt film arról, hogy ha valamit a tudatlanodba száműzöl a helyett, hogy valójában megoldanád, akkor ez a valami visszajön érted és meg fog ölni. Ez a film is abban erősített meg, hogy nem akarok hazudni magamnak. |
9 | Chronicle (2012) Az erő krónikája |
Josh Trank | dráma, sci-fi, thriller | 521 | 3,4 | 16. Alulértékelt gyöngyszem, amit az antik istenvilággal folytatott párbeszéde, a kamerakezelése és narratológiai megoldásai valamint az altruizmusról kifejtett nézetei avatnak zseniálissá. Érdekes módon épp ez a film irányított a lehető legreálisabb énkép alkotás felé, mert felhívta rá a figyelmem, hogy akármilyen kicsi hatalmam is van, ahhoz bizony felelősség társul. |
10 | One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) Száll a kakukk fészkére |
Milos Forman | dráma | 1485 | 4,6 | 15. Az őrültek háza az egyik kedvenc témám. Mind egy zárt rendszer foglyai vagyunk, csak a méretek és a szabályok különböznek. A filmtörténet egyik legjobb alakításának tartom Jack Nicholsonét. |
11 | Shock Corridor (1963) |
Samuel Fuller | dráma | 76 | 4,3 | 14. Mint mondtam, az őrültek háza az egyik kedvenc témám. :) A film őrült katarzist hozott. Magunknak kreáljuk a poklot. Ez a film pedig elém állt, mint egy felkiáltójel: nem hazudhatsz magadnak! |
12 | Papillon (1973) Pillangó |
Franklin J. Schaffner | dráma, életrajzi film, kalandfilm | 635 | 4,3 | 13. A kafkai, kicsit egzisztencialista világ az egyik kedvencem. Ez egy zseniális eposz az ember létbe vetettségéről és ebben a reményről, a küzdésről. Olyasmit kapok ettől a filmtől, amit a nagy többség inkább a Remény rabjaitól kap meg. |