Jenny Runacre

Szerepek (3,8)

Szerep Film Év Rendező Műfaj Nézettség Átlag
festőnő Restoration
Változások kora
1995 Michael Hoffman dráma, történelmi film 105 3,6
Lady Mary Hobhouse That Englishwoman: An Account of the Life of Emily Hobhouse
Egy angol nő
1990 Dirk de Villiers dráma, háborús film, történelmi film
Elsie The Witches
Boszorkányok
1990 Nicolas Roeg fantasy, horror, vígjáték 156 3,5
Vere Hussy
 
1980 Matthew Chapman dráma 1 ?
cigányasszony Joseph Andrews
 
1977 Tony Richardson dráma, kalandfilm, szerelmi történet, ... 11 3,2
I. Erzsébet királynő / Bod Jubilee
Jubileum
1977 Derek Jarman dráma, zenés film 17 3,3
Mme. de Lionne The Duellists
Párbajhősök
1977 Ridley Scott akciófilm, dráma, háborús film, ... 84 3,8
Rachel Locke Professione: reporter
Foglalkozása: riporter
1975 Michelangelo Antonioni dráma 190 4,0
Miss Brunner The Final Programme
A végső program
1973 Robert Fuest dráma, sci-fi, thriller, ... 4 ?
Gerda The MacKintosh Man
Mackintosh embere
1973 John Huston thriller 9 ?
Alison I Racconti di Canterbury
Canterbury mesék
1972 Pier Paolo Pasolini dráma, szerelmi történet, vígjáték 126 3,7
Mary Tynan Husbands
Férjek
1970 John Cassavetes dráma 60 4,1

Portré

2006-09-08 Tom Chase

A dél-afrikai születésű Jenny Runacre sohasem tartozott a nagy sztárok közé, éppen ezért életéről keveset tudni. A 60-as évek végén debütált az Isten vele, tanár úr! című emlékezetes, 1939-ben készült film 3 évtizeddel későbbi, Herbert Ross rendezte remake-jében. Partnerei Peter O'Toole és az énekesnő Petula Clark voltak. A következő évben az amerikai filmgyártás kiemelkedő alakja, John Cassavetes bízott rá fontos szerepet a Férjek című drámájában. Pier Paolo Pasolini nagy szakmai és közönségsikert aratott Geoffrey Chaucer-adaptációjában, a Canterbury mesékben a kacér Alisont alakította, aki idős férje mellett a náluk lakó fiatal diákot részesíti kegyeiben. Éppen ezért trágár módon megtréfálja másik széptevőjét, ám annak nem kevésbé morbid bosszúját a szerelmes diák szenvedi el. A nemiséget mint örök emberi értéket hangsúlyozó filmben Jennynek meztelenül is mutatkoznia kellett. A végső program című sci-fi, illetve John Huston thrillerje, a Mackintosh embere főleg a közönség körében voltak sikeresek: utóbbiban Paul Newman partnere volt. Játszott a klasszikus horror, a Drakula fia (Son of Dracula) parodisztikus-zenés változatában is (1974), majd a modern filmművészet kimagasló alakja, Michelangelo Antonioni kérte fel a Foglalkozása: riporter című drámája egyik fontos szerepére: ő játszotta a Jack Nicholson megformálta főszereplő feleségét, aki nem hiszi el, hogy férje meghalt, s nyomozni kezd annak titokzatos szállodai szomszédja után, akiben a férjét sejti. 1977-ben főszerepet, ráadásul kettős szerepet játszott a homoszexuális brit rendezőzseni, Derek Jarman nagy port kavart, ma már kultikusnak számító filmjében, a Jubileumban. Ugyanebben az esztendőben kicsiny szerepet alakított egy másik jeles brit rendező, Tony Richardson Joseph Andrews című kosztümös-szellemes kalandfilmjében, s játszhatott a ma már világhírű Ridley Scott első mozifilmjében, a Párbajhősökben is. A magyar közönség is láthatta Alfred Hitchcock klasszikus thrillerjének, az 1938-as Londoni randevúnak a 40 évvel későbbi, egyébként elég gyenge remake-jében. A 80-as években inkább a televízióban szerepelt. Utolsó két mozifilmjét a magyar filmszínházak is műsorra tűzték: Nicolas Roeg Boszorkányok (The Witches) című horrorfantasyjében Elsie szerepét alakította, a brit restauráció időszakában játszódó Változások kora című drámában pedig egy festőnőt játszott.